Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Zorka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 89
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.06.29. 19:55

metalmuvek írta:
2018.06.29. 11:34
Sziasztok!

Egy normális (!) felbontású robbantott ábrát hol találok a TS125-höz?
Szerelés közben nem szeretnék kihagyni egy alkatrészt sem, különös tekintettel a távtartó lemezekre... Van egy pár belőle...

Köszönöm, Krisztián
Szia!
Talán ez segít: http://www.miraculis.de/aw/mz/mz.html
Itt a "Bücher"-t választod, aztán a forgattyúház olajzásos későbbi modellhez ez az alkatrészkatalógus:
Ersatzteilliste für die MZ-Motorräder TS 125 und TS 150 (englisch)
Ez meg a váltóolajzású régebbi modellhez a szerelési leírás:
Reparaturhandbuch für die MZ-Motorräder TS 125 und TS 150 - ES 125/1 und ES 150/1

Olyan szép robbantottat nem találtam, mint ami pl. a Simsonnak van.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2333
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2018.06.29. 12:17

z25z írta:
2018.06.29. 11:54
csoka írta:
2018.06.28. 22:21
Cseréld ki!Ott van elég erős oldal irányú igénybe vétel.Ha kotyog a csapágy,elkopik a fogaskerék is.
Ezt most nem igazán vágom, segítsetek ki. Ez radiálisan kottyan, axiális irányban nem érzek elmozdulást. Melyik fogaskerékről van szó? A váltó a főtengely csapággyal milyen összefüggésben van? Esetleg a kuplung-primer hajtásra gondolsz? Lehet, hogy tévedek de ott az a rész jóval nagyobb holtjátékot is el kellene viselni nem? A primernek eleve lenni kell 0,05-0,1 holtjátéknak, kopottnál meg vígan több is, mint szoktuk hallani a behúzott kuplung esetében. Ha meg nagyobb, akkor meg a primer hajtás még szaladgálhat a lamellák között egy 1-2 mm-t mire leakadna a legbelsőről. :-k

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2333
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2018.06.29. 11:54

csoka írta:
2018.06.28. 22:21
Cseréld ki!Ott van elég erős oldal irányú igénybe vétel.Ha kotyog a csapágy,elkopik a fogaskerék is.
Ezt most nem igazán vágom, segítsetek ki. Ez radiálisan kottyan, axiális irányban nem érzek elmozdulást. Melyik fogaskerékről van szó? A váltó a főtengely csapággyal milyen összefüggésben van? Esetleg a kuplung-primer hajtásra gondolsz? Lehet, hogy tévedek de ott az a rész jóval nagyobb holtjátékot is el kellene viselni nem? A primernek eleve lenni kell 0,05-0,1 holtjátéknak, kopottnál meg vígan több is, mint szoktuk hallani a behúzott kuplung esetében.

metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: metalmuvek » 2018.06.29. 11:34

Sziasztok!

Egy normális (!) felbontású robbantott ábrát hol találok a TS125-höz?
Szerelés közben nem szeretnék kihagyni egy alkatrészt sem, különös tekintettel a távtartó lemezekre... Van egy pár belőle...

Köszönöm, Krisztián

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 412
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka » 2018.06.28. 22:21

Cseréld ki!Ott van elég erős oldal irányú igénybe vétel.Ha kotyog a csapágy,elkopik a fogaskerék is.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2333
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z » 2018.06.28. 16:23

Üdv mindenkinek. Hozzáértő fülek (szemek) javaslatait várom. (hangerőt feltekerve hallható illetve referencia pont a malomkerék a főtengelyhez képest, mert amúgy az egész motor billeg, amikor mozgatom) 35-40 ezer km lehet a csapágyban C3-as. Mennyire lehet ez vészes/mennyi lehet még benne/meddig érdemes még használni? Amúgy a motoron nem hallom hogy baja lenne, csak a kuplung lamella cserekor tűnt fel, hogy van már némi holtjátéka.

https://www.youtube.com/watch?v=D08SJOHrAnQ

metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: metalmuvek » 2018.06.19. 15:14

Sziasztok.

Végül úgy döntöttem, hogy mivel a főtengely végén lévő kiskerék nagyon jó állapotban van (kuplung oldalon), illetve a kuplungkosár fogainak enyhe elhajlása és a fogárok kis kopása miatt nem fogok duplasoros kuplungkosarat cserélni, maximum primerláncot. Viszont a főtengelyem csapjai - 3 százados kopást mutatnak, ezért az megérett a cserére. Az lenne a kérdésem, hogy Németországból érdemes rendelni ilyen felújított főtengelyt? Hamburg mellett találtam ezt az üzletet, 13 euróért szállítanak Magyarországra és elég komoly Firmának tűnik :) Mit mondtok? Köszönöm a választ!
Névtelen.png

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 451
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori » 2018.06.18. 15:30

Mostanában javult a tajwani alkatrészeknek a minősége.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.06.18. 15:26

Szabvány szegecs, semmi extra. Valószínű a DIN 661-nek megfelel. Ugye "túlméretes" kell, az adott új lánckerék furatának pontos kimérése után.

A komplett kosár ötletét sem vetném el. Ha nem jó de nincs rajta használati nyom, visszaviheted, visszakérheted a pénzt. Egy [nem témába vágó NDK kismotor] kuplungból a 6000 Ft-osat visszavittem mert a szegecselése is csálé volt és a lamellák se mentek bele, a 15.000 Ft-os (mondjuk az tajvani) teljesen korrekt lett.

Ez meg itt lengyel, az onnan jövő cuccok nem szoktak rosszak lenni.

metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: metalmuvek » 2018.06.18. 12:44

aronpfabian írta:
2018.06.17. 17:13
Gyárilag duplasoros volt az 1980-as. Az egysoros a nagyon korai (1960-as évek, 1970-es évek eleje) sorozatokra és legnagyobb részben az ES típusokra volt jellemző.

A fűrészfogasodott kuplung helyett esetleg börzén találsz jobb állapotút, de a kopófogyónál a legjobb az új: átszegecseltetheted egy utángyártott lánckerékre. Az utángyártottnak általában a szegecsfuratai nem igazán passzosak, érdemes egy mérettel nagyobbra fúrni PONTOSAN (kosárral együtt) és ennek megfelelő szegeccsel összerakni:
http://motoralkatresz24.shop/spd/200000 ... GY-2-SOROS

Fúrkálás helyett a komplett kuplungkosár egyszerűbb, de drágább: http://motoralkatresz24.shop/spd/200000 ... -KOSAR-KPL

Láncból a ČZ gyárt használható minőségűt: http://motoralkatresz24.shop/spd/599610 ... NC-48-TAGU

(a kuplungkosár azonos az ETZ-vel, viszont a főtengely lánckereke és a primerlánc nem!)
Szegecset lehet hozzá kapni vagy csinálni kell?

metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: metalmuvek » 2018.06.17. 19:09

aronpfabian írta:
2018.06.17. 17:13
Gyárilag duplasoros volt az 1980-as. Az egysoros a nagyon korai (1960-as évek, 1970-es évek eleje) sorozatokra és legnagyobb részben az ES típusokra volt jellemző.

A fűrészfogasodott kuplung helyett esetleg börzén találsz jobb állapotút, de a kopófogyónál a legjobb az új: átszegecseltetheted egy utángyártott lánckerékre. Az utángyártottnak általában a szegecsfuratai nem igazán passzosak, érdemes egy mérettel nagyobbra fúrni PONTOSAN (kosárral együtt) és ennek megfelelő szegeccsel összerakni:
http://motoralkatresz24.shop/spd/200000 ... GY-2-SOROS

Fúrkálás helyett a komplett kuplungkosár egyszerűbb, de drágább: http://motoralkatresz24.shop/spd/200000 ... -KOSAR-KPL

Láncból a ČZ gyárt használható minőségűt: http://motoralkatresz24.shop/spd/599610 ... NC-48-TAGU

(a kuplungkosár azonos az ETZ-vel, viszont a főtengely lánckereke és a primerlánc nem!)
Köszönöm! Ez az utángyártott komplett kosár nem valami bizalomgerjesztő, kókányolni meg nem szeretnék, ha nem muszáj. Nincs valamelyikőtöknek bontott, jó állapotú, kétsoros kuplungkosara komplett? Vevő lennék rá, mert az enyémen már szinte elgörbültek a fogak, másrészt a tartalék blokkban lévő nem csereszabatos. Más a főtengely, illetve a kuplungszerkezet is... Köszönöm a segítséget!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.06.17. 17:13

Gyárilag duplasoros volt az 1980-as. Az egysoros a nagyon korai (1960-as évek, 1970-es évek eleje) sorozatokra és legnagyobb részben az ES típusokra volt jellemző.

A fűrészfogasodott kuplung helyett esetleg börzén találsz jobb állapotút, de a kopófogyónál a legjobb az új: átszegecseltetheted egy utángyártott lánckerékre. Az utángyártottnak általában a szegecsfuratai nem igazán passzosak, érdemes egy mérettel nagyobbra fúrni PONTOSAN (kosárral együtt) és ennek megfelelő szegeccsel összerakni:
http://motoralkatresz24.shop/spd/200000 ... GY-2-SOROS

Fúrkálás helyett a komplett kuplungkosár egyszerűbb, de drágább: http://motoralkatresz24.shop/spd/200000 ... -KOSAR-KPL

Láncból a ČZ gyárt használható minőségűt: http://motoralkatresz24.shop/spd/599610 ... NC-48-TAGU

(a kuplungkosár azonos az ETZ-vel, viszont a főtengely lánckereke és a primerlánc nem!)

metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: metalmuvek » 2018.06.17. 15:11

aronpfabian írta:
2018.06.14. 21:26
A főtengely (csapágyazással és primerlánckerékkel együtt), dinamó alatti szimeringház, és a blokköntvény különbözik csak. Ezeket nem tudod használni pótalkatrészként a papíros motorodhoz. A váltót, kuplungot, hengert, blokkfedeleket stb igen.
szerk.: hacsak nem egysoros volt a primerlánc, mert akkor a kuplunglánckerék és kuplungagy(!) sem passzol.

Melegítve szedted szét?
Sziasztok! Szétszedtük az 1980-as blokkot és abban duplasoros a primerlánc. Tehát a kuplung sem csereszabatos. Ez erre az évjáratra jellemző? Gyárilag ilyen lett volna benne? A motorkód 740-el kezdődik. A kiskerék jó állapotban van, de a kuplungkosár fogai borzalmasan hervadtak. Ha gyárilag ezzel szerelték tudnátok segíteni abban, hogy honnan tudnék beszerezni egy duplafogazott kuplungkosarat duplasoros lánccal együtt. Köszönöm szépen! Metalm

Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 317
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Sass Pál » 2018.06.15. 18:48

tibi84 írta:
2018.06.15. 10:16
Sziasztok!

TS250/1 -be jó lehet az ETZ főtengelye? Próbálta már valaki?

köszi

üdv.

Tibi
Jó! Fordítva nem megy a dolog. Tehát ETZ-be nem jó a TS főtengely! De a TS-be jó az ETZ-é.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.06.15. 15:24

metalmuvek írta:
2018.06.14. 22:03
Nem hiszem hogy különösebben oda kellene lennie melegítés nélkül. Tekintve azt, hogy az öntvényben a csapágynak nem szabad akkora túlfedésének lennie mint a tengelynek a csapágy furatán. A hőtágulás miatt. Egyszerűen szétfeszítené a fészket.
A külső gyűrűnél nagyobb a túlfedés. Jó állapotú öntvény hidegen széthúzásnál lehúzza a csapágyat a főtengelyről.

A 4. sebesség/szekunderlánckerék-tengelycsonk bronzperselyen csúszik a beledugott váltótengely végén, semmi sem kapcsolja a váltó többi részéhez (kézzel levehető), kizárólag a rajta lévő csapágy és a jobb blokkfél tartja a helyén. Ez nálad csapágyastul kiesett az öntvényből, semmi sem fogta. Az a fészek biztosan szétkopott.

Avatar
tibi84
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
MZ-d típusa: TS250/1 1981
Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tibi84 » 2018.06.15. 10:16

Sziasztok!

TS250/1 -be jó lehet az ETZ főtengelye? Próbálta már valaki?

köszi

üdv.

Tibi

metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: metalmuvek » 2018.06.14. 22:03

Nem hiszem hogy különösebben oda kellene lennie melegítés nélkül. Tekintve azt, hogy az öntvényben a csapágynak nem szabad akkora túlfedésének lennie mint a tengelynek a csapágy furatán. A hőtágulás miatt. Egyszerűen szétfeszítené a fészket.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.06.14. 21:54

A melegítést azért kérdeztem, mert ha hidegen a tengelyeken marad a csapágy, akkor az öntvény csapágyfészkei eléggé odavannak. Még a 4. sebesség (ami csak rá van húzva a váltótengely végére) is kiesett csapágyastul, úgy látom. Szükség esetén csapágyragasztóval összerakható aztán lesz amilyen lesz :)

metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: metalmuvek » 2018.06.14. 21:33

Köszönöm! Megelőztél. Pont ezt akartam kérdezni, hogy miben különbözhet a kettő. Mostmár ezt is tudom. :)

Nem melegítettük, csináltunk egy nagyon egyszerű széthuzó készüléket. Ügyelve a párhuzamos haladásra, szépen szétjött :)

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.06.14. 21:26

A főtengely (csapágyazással és primerlánckerékkel együtt), dinamó alatti szimeringház, és a blokköntvény különbözik csak. Ezeket nem tudod használni pótalkatrészként a papíros motorodhoz. A váltót, kuplungot, hengert, blokkfedeleket stb igen.
szerk.: hacsak nem egysoros volt a primerlánc, mert akkor a kuplunglánckerék és kuplungagy(!) sem passzol.

Melegítve szedted szét?

metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: metalmuvek » 2018.06.14. 21:20

Szia, nem a motorból való. Ezt kaptam hozzá a megvásárlásakor. Bocsánat. Magam sem számítottam arra, hogy ennyi féle verzióban létezett... ](*,) A motorom 1980-as és 74el kezdődik a motorszám, stimmelnek a számok a forgalmival.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.06.14. 21:17

Ez egy színtiszta belső szimeringes blokk. De a száma sem ugyanaz mint amit lejjebb írtál. Kicserélték volna a blokkot, nem a forgalmiban jegyzett (és évjárat szerint passzoló) példány van benne?

Vagy ez nem az 1980-as motorodból van?

metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: metalmuvek » 2018.06.14. 21:13

1F96CAD8-AAF7-4E3B-9B9B-D5AC4C09BE74.jpeg

metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: metalmuvek » 2018.06.14. 21:12

EE656DEF-C0A2-47E2-89E8-C8E93C4117B7.jpeg
Uraim! Ezt tudjuk. Csatolva a képek. Motorszámot mellékeltem :) Köszönöm nektek!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.06.14. 21:11

Ma is tanultam valamit :) fémházas szimeringgel még nem találkoztam

A blokköntvényre is kíváncsi vagyok. Ezzel a blokszámmal és évjárattal nem lehet belső szimeringes (gyárilag). Itt valami magánakció történt az előző tulaj(ok) részéről

Avatar
Zorka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 89
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.06.14. 21:01

metalmuvek írta:
2018.06.14. 16:44
759DFA7E-B272-4813-BC27-23242A2D7D74.jpeg
Az egy fémházas szimering. Régen nagy divat volt. Azt jelzi, hogy már volt cserélve.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.06.14. 18:17

Ezt egy 74-gyel kezdődő blokkszámú öntvényből szedted ki? Zsebi jól írja, ez "belső szimeringes" MM125/2 blokk, tehát a régebbi változat, legalábbis a főtengely onnan van. A csapágy és a sonka közti szürke cucc a szimering helyén van, bármi is legyen az.

A blokkfél hogyan néz ki amiből kijött? Forgattyúsházban van olajzseb?

Képet csak ETZ-ről találtam de bekarikáztam mi kéne ottlegyen MM125/3 típus esetén, mindkét oldalon (forgattyúsház faláról gyűjti és vezeti a csapágyba a kenőolajat)
EM125.jpg
MM125/2 blokknál ilyen nincsen, a forgattyúsház kerek és zárt, mert a váltóból vezetik a kenőolajat a csapágyakhoz:
MM125_2.jpg
MM125_2.jpg (16.27 KiB) Megtekintve 1226 alkalommal
Csatolmányok
MM125_2.jpg
MM125_2.jpg (16.27 KiB) Megtekintve 1228 alkalommal
EM125.jpg

Avatar
kiszsebi
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Hozzászólások: 2549
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2018.06.14. 16:54

metalmuvek írta:
2018.06.14. 16:44
759DFA7E-B272-4813-BC27-23242A2D7D74.jpeg
ugyan nem vagyok kis TS-es, de szerintem ez a kuplung oldali, itt két csapágynak kéne lennie és még a BELSŐ szimmeringes változat.
másik rajz...

metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: metalmuvek » 2018.06.14. 16:44

759DFA7E-B272-4813-BC27-23242A2D7D74.jpeg

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.06.14. 12:07

metalmuvek írta:
2018.06.14. 09:58
Szia!

Köszönöm az infót. Megnéztem a rajzokat, de egy alkatrészt nem találok rajta, ami az én főtengelyemen szerepel. Az én főtengelyem egyik csapján - most nem emlékszem pontosan melyik oldalon - a sonka felőli oldalon egy fémházas alkatrész található. Szimering lehet? Viszont ezt nem írja az alkatrészkatalógus, csak a két csapágyat az egyik oldalon, illetve az egy darabot a másikon, Sonka felől nem látok szimeringet csak kívül. Ez valami barkácsmutatvány? Meglepődnék, mert a blokk a csavarok állapota alapján nem nagyon volt még szétszerelve.

Köszönöm a segítséget! Kr.
Fényképet tegyél fel róla légyszi!

metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: metalmuvek » 2018.06.14. 09:58

Szia!

Köszönöm az infót. Megnéztem a rajzokat, de egy alkatrészt nem találok rajta, ami az én főtengelyemen szerepel. Az én főtengelyem egyik csapján - most nem emlékszem pontosan melyik oldalon - a sonka felőli oldalon egy fémházas alkatrész található. Szimering lehet? Viszont ezt nem írja az alkatrészkatalógus, csak a két csapágyat az egyik oldalon, illetve az egy darabot a másikon, Sonka felől nem látok szimeringet csak kívül. Ez valami barkácsmutatvány? Meglepődnék, mert a blokk a csavarok állapota alapján nem nagyon volt még szétszerelve.

Köszönöm a segítséget! Kr.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.06.14. 09:01

metalmuvek írta:
2018.06.14. 07:46
Sziasztok, honnan szedhetnék le alkatrészkatalógust robbantott ábrákkal a TS125-höz?
Köszönöm, Krisztián
http://mz.info.tm/miraculis_de/mz/text/ ... s15ee.html

http://mz.info.tm/miraculis_de/mz/text/ts15e/ts15e.html

(forras: miraculis.de)

metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: metalmuvek » 2018.06.14. 07:46

Sziasztok, honnan szedhetnék le alkatrészkatalógust robbantott ábrákkal a TS125-höz?
Köszönöm, Krisztián

metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: metalmuvek » 2018.06.12. 22:00

Szia, 1980-as évjárat. 74-el kezdődik a motorszám.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.06.12. 21:31

metalmuvek írta:
2018.06.12. 21:13
Sziasztok!

Megírná valaki, legyen olyan kedves, hogy az MZ TS 125-höz milyen szimeringek és csapágyak valók és hány darab kell belőlük?
Német alkatrészkatalógust találtam, ahol nem egyértelműek az adatok. Köszi!
Felújítás előtt állok és a blokk még nincs szétszedve.

Köszönettel, metalmuvek
Attól függ milyen blokkod van. Azért nem volt egyértelmű a német katalógus sem (MM/2 - 7372909 ill. 6587573 előtti blokkszámok; MM/3 - ezek utániak).

metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: metalmuvek » 2018.06.12. 21:13

Sziasztok!

Megírná valaki, legyen olyan kedves, hogy az MZ TS 125-höz milyen szimeringek és csapágyak valók és hány darab kell belőlük?
Német alkatrészkatalógust találtam, ahol nem egyértelműek az adatok. Köszi!
Felújítás előtt állok és a blokk még nincs szétszedve.

Köszönettel, metalmuvek

metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: metalmuvek » 2018.06.10. 13:36

Sziasztok, mekkora a dugattyú-henger illesztési hézagja gyárilag a TS 125-nél? Köszi, metalmuvek

Avatar
Zorka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 89
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.06.09. 21:08

csitni írta:
2018.06.09. 10:15
Sziasztok!

A 250 es Etz nél a fordulatszámmérő csiga leszedésének és visszarakásának mi a menete? Sajnos le kell szednem a deknit mert kiakadt a berúgókar rugója és csak félig megy vissza a berúgókar. De nem tudom mi pontosan a metódus. Hogyan rögzítsem a főtengelyt? Olvastam az előbbiekben lehetőségeket. De nem vagyok benne biztos, hogy szét és összeszerelésnél is alkalmasak e, illetve olvastam olyat is, hogy nyomaték kulccsal 90nm el kell lehúzni összerakásnál.ű

Előre is köszi
Szia!
https://www.youtube.com/watch?v=4J70JChZ9e4
Üdv: Zorka

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 412
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka » 2018.06.09. 11:57

Egyszerüen szereld le a fordulatszám meghajtóházat,utána a csigát,és leveheted a deklit.Ha attól félsz,elmozdul a kuplung,vagy lelazúl,az nem fog megtörténni,mert a főtengelykúpon fel van szorulva a kuplung alaplap.Keress szerelési útmutatót az összeszereléshez,és pontosan állítsd be a kuplung kiemelőhenger helyzetét.

csitni
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2018.04.10. 21:18
MZ-d típusa: etz250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csitni » 2018.06.09. 10:15

Sziasztok!

A 250 es Etz nél a fordulatszámmérő csiga leszedésének és visszarakásának mi a menete? Sajnos le kell szednem a deknit mert kiakadt a berúgókar rugója és csak félig megy vissza a berúgókar. De nem tudom mi pontosan a metódus. Hogyan rögzítsem a főtengelyt? Olvastam az előbbiekben lehetőségeket. De nem vagyok benne biztos, hogy szét és összeszerelésnél is alkalmasak e, illetve olvastam olyat is, hogy nyomaték kulccsal 90nm el kell lehúzni összerakásnál.ű

Előre is köszi

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 210
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem » 2018.06.07. 21:47

El is készült. :!: :arrow: link

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 210
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem » 2018.06.07. 12:32

Köszönöm a hasznos válaszokat mindenkinek!

Avatar
Zorka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 89
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.06.07. 10:55

aronpfabian írta:
2018.06.07. 08:20
A láncos célszerszám egy rossz láncból és egy csavarhúzóból vagy hajtószárból is "elkészíthető" ;)

A fékezés a láncnak és a hátsó menesztőnek nem igazán jó, a kalapácsnyél a dugattyút és hajtórúdcsapágyazást feszíti. Rendszeresen egyiket se, egy-egy ritka alkalommal bármelyik belefér sztem
(a kalapács másik hátránya hogy sokkal jobban szét kell szedni hozzá a motort)
Ezért kell 5.-be tenni a váltót. Ott már gyorsító az áttétel, vagyis kisebb a nyomaték. Így sem a menesztőt, sem a láncot nem tudod túlterhelni normál szerszámokkal.
A kalapácsnyél kemény és íves. Ezért a dugattyú szoknyájának egy kis pontját túlterhelheti. Arról nem is beszélve, mivel nem tölti ki a teljes nyílást, ellentartás közben elmozdulhat. Ami oldal irányú feszítőerőt produkál, megfelelően nagy karáttételen. Mondanom sem kell, ez mennyire tud "hasznos" lenni a szoknyának. A kalapácsnyélből szilánkok is leválhatnak. Jobb esetben nem a forgattyúsházban kötnek ki. A puhább fa pedig morzsálódhat, nyíródhat oldal irányú erőt kifejtve.

(Bocs: Ahol szoknyát emlegetek, ott a dugattyútető-oldalpalást találkozást kell érteni.)
~És még valami: Amíg a dugattyúkitámasztóvilla körülbelül a löket felénél tartja a dugattyút, nagyjából derékszöget bezárva a hajtókar-főtengely viszonylatban, addig a kalapácsnyél majdnem alsóholtpontban tartja, hegyes szöget bezárva. Ez nagy főtengely elmozdulást eredményez, kis dugattyú elmozdulással . Magyarul nagy lesz az áttétel. Így a hajtókarcsapokra, dugattyúra nagyobb erő hathat, mint amennyit el tudnak viselni.~
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Zorka 2018.06.07. 13:43-kor.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.06.07. 08:20

A láncos célszerszám egy rossz láncból és egy csavarhúzóból vagy hajtószárból is "elkészíthető" ;)

A fékezés a láncnak és a hátsó menesztőnek nem igazán jó, a kalapácsnyél a dugattyút és hajtórúdcsapágyazást feszíti. Rendszeresen egyiket se, egy-egy ritka alkalommal bármelyik belefér sztem
(a kalapács másik hátránya hogy sokkal jobban szét kell szedni hozzá a motort)

Avatar
Zorka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 89
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.06.07. 07:31

Athem írta:
2018.06.06. 22:03
Adott ez a célszerszám amit a videóban is használ manyus:kép

Kérdés az volna, mert halottam ezen szerszám nélkülézésére nem egy megoldást miszerint fakalapáccsal benyúlni a kipufogó torokhoz és befeszíteni a dugattyú közé... Melyik a humánusabb és vállalhatóbb szerintetek? Ezzel a megint csak egy kalapácsos budákolással, illetve megoldással kárt tehetek valamiben (dugó,csapszeg, hajtókar)?
Szia!
Ha a helyén van a blokk és fent van a lánc, én inkább 5.-be teszem a váltót és fékezek. Ha nincs bent a blokk, de nem akarom levenni a hengert, akkor ez a célszerszám. Kipufogót levenni, és kalapácsnyelet dugdosni, az a legutolsó stáció, amit el tudok képzelni. (Szerintem kerülendő is.)
Üdv: Zorka

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 210
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem » 2018.06.06. 22:03

Adott ez a célszerszám amit a videóban is használ manyus:kép

Kérdés az volna, mert halottam ezen szerszám nélkülézésére nem egy megoldást miszerint fakalapáccsal benyúlni a kipufogó torokhoz és befeszíteni a dugattyú közé... Melyik a humánusabb és vállalhatóbb szerintetek? Ezzel a megint csak egy kalapácsos budákolással, illetve megoldással kárt tehetek valamiben (dugó,csapszeg, hajtókar)?

Avatar
Kékbetyár
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kékbetyár » 2018.05.31. 17:58

Kékbetyár írta:
2018.05.31. 16:54
Karbi csere! A kopott szar nem jól karburál! Nekem is ez a baj. Ha fenn a tanktáska ,akkor nem hallom. :)
[/quote]
Talàn mèg elmegy ezzel a karbival is
[/quote]

De persze ha volna egy jó àllapotú karbi,kipróbàlnàm hogy megy vele a zőldsèg :D

Avatar
Kékbetyár
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kékbetyár » 2018.05.31. 16:54

[/quote]
Karbi csere! A kopott szar nem jól karburál! Nekem is ez a baj. Ha fenn a tanktáska ,akkor nem hallom. :)
[/quote]
Talàn mèg elmegy ezzel a karbival is

Avatar
Kékbetyár
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kékbetyár » 2018.05.31. 12:42

Matthej01 írta:
2018.05.30. 17:29
Van 1 5letem: Ne használd abban a fordulatszám tartományban vagy csak simán ne figyelj oda a hangjára. Amúgy nekem is van ilyen amikor elindítom akkor folyamatosan ilyen pattogó brummogó hangot hallat főleg a hátulja, amikor leállítom már nem, és ha húzom neki a gázt akkor azzal arányosan gyorsul illetve ha visszaengedem a gázt lassul eme furcsa hang intenzitása! :twisted:
Hàt èn is csak úgy hasznàlom hogy gyorsan àtlèpem azt a kopogós tartomànyt. :evil:

Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 323
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: amatőr » 2018.05.31. 00:29

Kékbetyár írta:
2018.05.28. 00:30
Sziasztok.
Mikor megvettem a motoromat màr akkor is volt kopogó hangja.Azóta memtem vele 9000km-ert volt màr valakinek hasonló èlménye?
Fèmes kopogó hang vagy mintha egy gèpkarabèlyal lőnènek,tak-tak-tak,vagy mintha egy üreges fèmet ütnènek.. :(
Mindig csak 3000-3500-as fordulaton jelentkezik ez a hang ,alatta, fölötte nem.
Mikor gyorsítok ès ha vissza engedem a gàzt akkor is de csak abban a fordulatszàm tartomànynan.
Egyèbkènt jól húz a motor 5-ik ből is szèpen felgyorsúl 50-ről-100ra ha fokozatosan húzom a gàzt.
Jó a gyujtàs ,hidegen-mekegen könnyen indúl,jól húz ,nem ràngat,parton fölfelè a gyàri 19-es lànckerèkkel 5.be is suhan. \:D/Jó a présmagassàg ;1mm-er subert tű alulról a màsodik rovátkàba,dugatyú csapszeget, felső tűgörgőt kicserèltem.
Lehet hogy hajtókaros?
Remèlem a szezont kibirja :evil:
Karbi csere! A kopott szar nem jól karburál! Nekem is ez a baj. Ha fenn a tanktáska ,akkor nem hallom. :)

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 13 vendég