Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
mladi
Magkakas
Magkakas
Hozzászólások: 636
Csatlakozott: 2008.05.18. 17:37
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 és SX 125
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: mladi » 2018.10.11. 21:09

Na már éppen érdeklődni akartam, hogy miért mutat mást (kevesebbet) a vett voltmérő, mint a multiteszter az akksin mérve. Már az akksinak akartam felmondást intézni.
Én is a 12v-os relés megoldást fogom választani.
Köszi a tippet mindenkinek.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell » 2018.10.05. 13:12

Zorka írta:
2018.10.05. 09:08
hell írta:
2018.10.05. 00:32


Nafene. Bekötése mit hova?
Szia!
85-86 a vezérlőáram. 30-87 vagy 87a a vezérelt áram.
Ezek egymással szemben, párban szoktak lenni. A bekötési vázlatot is rányomtatják legtöbbször.
Egy lehetséges bekötés: 85 gyújtáskapcsoló; 86 test; 30 akku+; 87 feszültségmérő. Feszültségmérő "-" az akksi "-"-ra
Köszönöm! Erre rá kell pattanom. Ez egy ügyes megoldás mert nekem is a voltmérő csak a gyujtás kapcsolóra van kötve és hihetetlen számokat irkál.

Avatar
Zorka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.10.05. 09:08

hell írta:
2018.10.05. 00:32
Zorka írta:
2018.10.03. 22:15

Létezik bizony. És ha nem forrasztod a sarut a vezetékhez, akkor sarunként még plusz egy csatlakozással számolhatsz.
Bármelyik autósboltban van. Négylábú kürtrelé. :wink:
Nafene. Bekötése mit hova?
Szia!
85-86 a vezérlőáram. 30-87 vagy 87a a vezérelt áram.
Ezek egymással szemben, párban szoktak lenni. A bekötési vázlatot is rányomtatják legtöbbször.
Egy lehetséges bekötés: 85 gyújtáskapcsoló; 86 test; 30 akku+; 87 feszültségmérő. Feszültségmérő "-" az akksi "-"-ra

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell » 2018.10.05. 00:32

Zorka írta:
2018.10.03. 22:15
hell írta:
2018.10.03. 21:47


Ilyen látezik nem is tudtam. :) Kb. Nálam is ugyan ez és nem jöttem rá miért van. :) Honnan lehet ilyen relét beszerezni?
Létezik bizony. És ha nem forrasztod a sarut a vezetékhez, akkor sarunként még plusz egy csatlakozással számolhatsz.
Bármelyik autósboltban van. Négylábú kürtrelé. :wink:
Nafene. Bekötése mit hova?

Avatar
Zorka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.10.03. 22:15

hell írta:
2018.10.03. 21:47
z25z írta:
2018.10.01. 07:01



Kötheted a gyújtáskapcsolóra, először én is oda kötöttem, viszont fals értéket mutatott. kb 0,3 Volttal kevesebbet, mint az akkumulátoron mérve. Hogy miért fogalmam sincs. Így az akkura kötöttem egy relével ami a gyújtás ráadására kapcsol. Így már pontosan az akku kapocsfeszültségét mutatja. tehát lámpa nélkül: 14,4
DRL: 14,2-14,3
Lámpával 14,1-14,2
előtte ugyanezek -0,3V
Ilyen látezik nem is tudtam. :) Kb. Nálam is ugyan ez és nem jöttem rá miért van. :) Honnan lehet ilyen relét beszerezni?
Létezik bizony. És ha nem forrasztod a sarut a vezetékhez, akkor sarunként még plusz egy csatlakozással számolhatsz.
Bármelyik autósboltban van. Négylábú kürtrelé. :wink:

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell » 2018.10.03. 21:47

z25z írta:
2018.10.01. 07:01
mladi írta:
2018.09.20. 17:58
Sziasztok, én is feltűnök itt néha. Kérdésem : vettem egy voltmérőt (többetek tanácsára). Meg, hogy ti hova kötöttétek? Gyújtáskapcsolóra vagy hova, hogy ha nem működik a motor ne fogyasszon.

Kötheted a gyújtáskapcsolóra, először én is oda kötöttem, viszont fals értéket mutatott. kb 0,3 Volttal kevesebbet, mint az akkumulátoron mérve. Hogy miért fogalmam sincs. Így az akkura kötöttem egy relével ami a gyújtás ráadására kapcsol. Így már pontosan az akku kapocsfeszültségét mutatja. tehát lámpa nélkül: 14,4
DRL: 14,2-14,3
Lámpával 14,1-14,2
előtte ugyanezek -0,3V
Ilyen látezik nem is tudtam. :) Kb. Nálam is ugyan ez és nem jöttem rá miért van. :) Honnan lehet ilyen relét beszerezni?

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 932
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2018.10.03. 19:23

nincs időm,inkább kifizetem valakinek a ráfordított időt
aronpfabian írta:
2018.10.01. 07:21
pempelli írta:
2018.09.30. 19:37
valaki foglalkozik itt gyári tirisztoros gyújtás feketedoboz javítással?
Keress valakit aki tud forrasztani. Alkatrész kompat. lista (gyk mit miről másoltak) https://www-user.tu-chemnitz.de/~heha/b ... albleiter/

A teljes újjáépítés anyagköltsége elérheti az 500 Ft-ot is ;)
Csak villamos szakinak ne mondd hogy tirisztoros mert a füle kettéáll (egy fia tirisztor sincs benne)

Avatar
Zorka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.10.01. 20:40

sunbim írta:
2018.10.01. 18:46
z25z írta:
2018.10.01. 14:37


Köszönöm, ... :-)
És lakkoztad sarunként hogy ne legyen újra oxidos! ...
Na az meg is oldaná a probléma kérdését egyszer és mindenkorra. Mondjuk így: [-o< Aztán így: ](*,)
:D

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2620
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2018.10.01. 18:46

z25z írta:
2018.10.01. 14:37
Zorka írta:
2018.10.01. 08:24
Tehát nálad ez azt jelenti, hogy elég jó állapotban vannak a csatlakozóid.
Köszönöm, ez kb így van, nincs egy éve, hogy újrakábeleztem a motort meg az összes csatlakozót ami létezik a fékkulcstól a generátor kivezetéseken át a lámpafej csokiig mindent megpucoltam vagy "dremellel" újra felcsiszoltam. :-)
És lakkoztad sarunként hogy ne legyen újra oxidos! :D :smt023 Irigyellek Zé mennyit nyalogatod a tézét, ... Asszony nem féltékeny? :smt052
Az enyém a pc-re az. :-)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2018.10.02. 06:48-kor.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z » 2018.10.01. 14:37

Zorka írta:
2018.10.01. 08:24
Tehát nálad ez azt jelenti, hogy elég jó állapotban vannak a csatlakozóid.
Köszönöm, ez kb így van, nincs egy éve, hogy újrakábeleztem a motort meg az összes csatlakozót ami létezik a fékkulcstól a generátor kivezetéseken át a lámpafej csokiig mindent megpucoltam vagy "dremellel" újra felcsiszoltam. :-)

Avatar
Zorka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.10.01. 08:24

z25z írta:
2018.10.01. 07:01
mladi írta:
2018.09.20. 17:58
Sziasztok, én is feltűnök itt néha. Kérdésem : vettem egy voltmérőt (többetek tanácsára). Meg, hogy ti hova kötöttétek? Gyújtáskapcsolóra vagy hova, hogy ha nem működik a motor ne fogyasszon.

Kötheted a gyújtáskapcsolóra, először én is oda kötöttem, viszont fals értéket mutatott. kb 0,3 Volttal kevesebbet, mint az akkumulátoron mérve. Hogy miért fogalmam sincs. Így az akkura kötöttem egy relével ami a gyújtás ráadására kapcsol. Így már pontosan az akku kapocsfeszültségét mutatja. tehát lámpa nélkül: 14,4
DRL: 14,2-14,3
Lámpával 14,1-14,2
előtte ugyanezek -0,3V
Minden csatlakozásnak (kábelsaru, érintkező) van átmeneti ellenállása. Ugyan ez igaz a fogyasztó utáni testelésre is. A feszültség pedig az ellenállás arányában oszlik meg. Tehát nálad ez azt jelenti, hogy elég jó állapotban vannak a csatlakozóid.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.10.01. 07:21

pempelli írta:
2018.09.30. 19:37
valaki foglalkozik itt gyári tirisztoros gyújtás feketedoboz javítással?
Keress valakit aki tud forrasztani. Alkatrész kompat. lista (gyk mit miről másoltak) https://www-user.tu-chemnitz.de/~heha/b ... albleiter/

A teljes újjáépítés anyagköltsége elérheti az 500 Ft-ot is ;)
Csak villamos szakinak ne mondd hogy tirisztoros mert a füle kettéáll (egy fia tirisztor sincs benne)

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.10.01. 07:18

A gyújtáskapcsolón mérve beleszól az addig és vissza vezető összes sorkapocs, biztosíték, meg maga a kapcsolólemez összellenállása. Relénél ez jóval kevesebb. A vezetéké szerencsére elhanyagolható ilyen hosszon, keresztmetszeten és feszültségen.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2337
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z » 2018.10.01. 07:01

mladi írta:
2018.09.20. 17:58
Sziasztok, én is feltűnök itt néha. Kérdésem : vettem egy voltmérőt (többetek tanácsára). Meg, hogy ti hova kötöttétek? Gyújtáskapcsolóra vagy hova, hogy ha nem működik a motor ne fogyasszon.

Kötheted a gyújtáskapcsolóra, először én is oda kötöttem, viszont fals értéket mutatott. kb 0,3 Volttal kevesebbet, mint az akkumulátoron mérve. Hogy miért fogalmam sincs. Így az akkura kötöttem egy relével ami a gyújtás ráadására kapcsol. Így már pontosan az akku kapocsfeszültségét mutatja. tehát lámpa nélkül: 14,4
DRL: 14,2-14,3
Lámpával 14,1-14,2
előtte ugyanezek -0,3V

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 932
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2018.09.30. 19:37

valaki foglalkozik itt gyári tirisztoros gyújtás feketedoboz javítással?

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.09.27. 14:45

bluerider írta:
2018.09.27. 13:26
Köszi az belefér! És ezt rajta hagyhatom sokáig? Kikapcsol ha feltöltötte? Okos töltő?
Átkapcsol csepptöltésre automatikusan

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1645
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2018.09.27. 13:26

Köszi az belefér! És ezt rajta hagyhatom sokáig? Kikapcsol ha feltöltötte? Okos töltő?

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.09.27. 11:43

bluerider írta:
2018.09.27. 11:10
A Lidl-ben kapható akku töltőt ismeri valaki? Érdemes megvenni? :-k
Ez a "mikroprocesszoros 6V/motor/autó"? Mert akkor igen. De azért a 120Ah akksit jó 1 napig tölti, inkább 60 Ah körülig használható értelmesen.

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1645
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2018.09.27. 11:10

A Lidl-ben kapható akku töltőt ismeri valaki? Érdemes megvenni? :-k

Avatar
Zorka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.09.23. 07:16

mladi írta:
2018.09.23. 06:07
Mégis maradt a sziló. De tettem a panel fölé gumilapot, és úgy a sziló. A ragasztó pisztolynál ebizonytalanodtam, hogy az IC kibírná-e azt a hófokot.
Egy kicsit még utána olvastam. Az IC hőtűrése típustól függően nagyjából az olvadékanyag hőmérséklete környékén van... működés közben.
Régen azt tanultam, hogy a germánium alapú tranzisztorok 80, a szilícium alapúak 120C körülig bírják a működést.
A fehér és sárga ragasztórúd 100-110C-on ragaszt.

Avatar
mladi
Magkakas
Magkakas
Hozzászólások: 636
Csatlakozott: 2008.05.18. 17:37
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 és SX 125
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: mladi » 2018.09.23. 06:07

Mégis maradt a sziló. De tettem a panel fölé gumilapot, és úgy a sziló. A ragasztó pisztolynál ebizonytalanodtam, hogy az IC kibírná-e azt a hófokot.

Avatar
kiszsebi
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Hozzászólások: 2553
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2018.09.22. 21:48

Zorka írta:
2018.09.20. 19:49
Szia! A sziloplaszt ecetsavas. A légkörből párát vesz fel, így ecetsav képződik, ami térhálósítja. Legalábbis én így tudom.
Én ragasztópisztollyal nyomtam ki és semmi baja sem lett az elektronikának.
Kötni pedig... A testnek a lámpafejé a legalkalmasabb, így célszerű ha a + is ide van kötve. Gyújtást adsz és keresel egy alkalmas pontot neki.
Szilóból l létezik semleges is, a polikarbonát lemezekhez is ezt ajánlják.
Egyébként a ragasztópisztoly is jó ötlet ;)

Avatar
mladi
Magkakas
Magkakas
Hozzászólások: 636
Csatlakozott: 2008.05.18. 17:37
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 és SX 125
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: mladi » 2018.09.21. 15:01

Köszönöm. Akkor a ragasztó pisztoly mellett döntöttem.

Avatar
Zorka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.09.20. 19:49

mladi írta:
2018.09.20. 17:58
Sziasztok, én is feltűnök itt néha. Kérdésem : vettem egy voltmérőt (többetek tanácsára). De mivel nem volt vízálló ezért azt vettem ami volt. A kérdés az volna, hogy a hátulját kikenhetem-e szilóval ? Hűtés és egyéb okolokból kifolyólag? Meg, hogy ti hova kötöttétek? Gyújtáskapcsolóra vagy hova, hogy ha nem működik a motor ne fogyasszon.
Na bakker akartam képet feltenni, de ezen az új lapon nincs olyan, hogy fénykép feltöltése. :evil:
Tehát az elektronikus része a panel hátoldala nyitott.
Köszi a választ.
Szia! A sziloplaszt ecetsavas. A légkörből párát vesz fel, így ecetsav képződik, ami térhálósítja. Legalábbis én így tudom.
Én ragasztópisztollyal nyomtam ki és semmi baja sem lett az elektronikának.
Kötni pedig... A testnek a lámpafejé a legalkalmasabb, így célszerű ha a + is ide van kötve. Gyújtást adsz és keresel egy alkalmas pontot neki.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.09.20. 18:54

mladi írta:
2018.09.20. 17:58
Sziasztok, én is feltűnök itt néha. Kérdésem : vettem egy voltmérőt (többetek tanácsára). De mivel nem volt vízálló ezért azt vettem ami volt. A kérdés az volna, hogy a hátulját kikenhetem-e szilóval ? Hűtés és egyéb okolokból kifolyólag? Meg, hogy ti hova kötöttétek? Gyújtáskapcsolóra vagy hova, hogy ha nem működik a motor ne fogyasszon.
Na bakker akartam képet feltenni, de ezen az új lapon nincs olyan, hogy fénykép feltöltése. :evil:
Tehát az elektronikus része a panel hátoldala nyitott.
Köszi a választ.
Nem kell hűteni. Jó lesz kinyomva. Sőt, inkább epoxy gyantát ajánlok.

Avatar
mladi
Magkakas
Magkakas
Hozzászólások: 636
Csatlakozott: 2008.05.18. 17:37
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 és SX 125
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: mladi » 2018.09.20. 17:58

Sziasztok, én is feltűnök itt néha. Kérdésem : vettem egy voltmérőt (többetek tanácsára). De mivel nem volt vízálló ezért azt vettem ami volt. A kérdés az volna, hogy a hátulját kikenhetem-e szilóval ? Hűtés és egyéb okolokból kifolyólag? Meg, hogy ti hova kötöttétek? Gyújtáskapcsolóra vagy hova, hogy ha nem működik a motor ne fogyasszon.
Na bakker akartam képet feltenni, de ezen az új lapon nincs olyan, hogy fénykép feltöltése. :evil:
Tehát az elektronikus része a panel hátoldala nyitott.
Köszi a választ.

Avatar
germisi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2018.09.04. 17:53
MZ-d típusa: ES 150/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: germisi » 2018.09.19. 14:18

Köszi szépen :)

Avatar
Zorka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.09.19. 13:52

germisi írta:
2018.09.19. 12:34
Sziasztok!

Van itt egy jó ES 150/1 Trophym amire jól ráaggasztottak hátsó indexeket. Most a kérdésem az lenne, hogy vajon a Relé az eredeti maradt e vagy sem. Csináltam róla egy képet, mert sajnos értékeket nem tudtam leolvasni róla.
Kép
Szia!
Az ES-nek oldalanként 1db. 18W-os izzó van az indexhez.
A TS-nek oldalanként 2db. 21W-os.
Vagyis az ES reléje képtelen kiszolgálni a TS-t és fordítva.
Ebben az összeállításban, ami neked van, ez nyilván TS relé.

Avatar
germisi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2018.09.04. 17:53
MZ-d típusa: ES 150/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: germisi » 2018.09.19. 12:34

Sziasztok!

Van itt egy jó ES 150/1 Trophym amire jól ráaggasztottak hátsó indexeket. Most a kérdésem az lenne, hogy vajon a Relé az eredeti maradt e vagy sem. Csináltam róla egy képet, mert sajnos értékeket nem tudtam leolvasni róla.
Kép

Avatar
Zorka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.09.14. 18:45

sell írta:
2018.09.14. 18:19
Tulajdonképpen neked is igazad van, nem kicsit túlspiláztuk ezt a dolgot ;-)... Régi mesteremet idézve: " a kenés, olyan mint a pi.a, arra kell figyelni, legyen és akkor nagy baj nem lehet..." Ha, az elmúlt 40 évben megfelelt a váltó olaj erre, nem is tudom , hogy most min aggódunk... :-)
:smt023

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 610
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell » 2018.09.14. 18:19

Tulajdonképpen neked is igazad van, nem kicsit túlspiláztuk ezt a dolgot ;-)... Régi mesteremet idézve: " a kenés, olyan mint a pi.a, arra kell figyelni, legyen és akkor nagy baj nem lehet..." Ha, az elmúlt 40 évben megfelelt a váltó olaj erre, nem is tudom , hogy most min aggódunk... :-)

Avatar
Zorka
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.09.14. 10:26

motrosmano írta:
2018.09.14. 00:24
Kérdés: egy tartósabb motorozásnál, amikor már rendesen átmelegszik a blokk a zsír nem fog megolvadni és kicsepegni? Ha meg hőálló akkor hogy tudja adagolni a filc?
Semmi kekeckedés vagy okoskodás a részemről, csak kíváncsiskodok, véletlenül pont olyan gépekkel dolgozok amin van központi zsírzás, de én látom annyira hígnak, vagy franc se tudja...
Engem is nagyon érdekelne valami jó megoldás!

Jav.: Bocsi, én vagyok a hülye, a használt/régi/beszáradt zsírt néztem, az új tényleg elég híg, akár jó is lehet... Egy próbát megér!
Nem tudom, de én zsirt, legyen az bármilyen, erre a célra nem használnék, ha nem muszáj.
Mert a zsírnak az a lényege, hogy hordozóbázist biztosít az olaj számára. Ugyan úgy, mint a kenőfilc. Ámde, amíg a kenőfilc kiszáradt állapotban csak fényesíti a megszakítóbütyköt, a zsír bázisanyaga koptató szemcsékre hullik. (polírpaszta) Ami nem túl egészséges a dekli mögött semminek. Még a megszakító érintkezőinek sem.

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 610
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell » 2018.09.14. 05:11

Igazság szerint, a NLGI 00 ,Besorolású zsíroknak igaz ez is minőség függő, de 150 fok körüli cseppenésponttal kellene bírni, a film képzés, valamint a tapadás is fontos kritérium, valamint a korroziógátlás, és talán a vízzel szemben is ellenállónak kellene lennie, ha jól tudom... Ha nem így van , légyszi javítsatok ki.

Avatar
motrosmano
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.09.14. 00:24

Kérdés: egy tartósabb motorozásnál, amikor már rendesen átmelegszik a blokk a zsír nem fog megolvadni és kicsepegni? Ha meg hőálló akkor hogy tudja adagolni a filc?
Semmi kekeckedés vagy okoskodás a részemről, csak kíváncsiskodok, véletlenül pont olyan gépekkel dolgozok amin van központi zsírzás, de én látom annyira hígnak, vagy franc se tudja...
Engem is nagyon érdekelne valami jó megoldás!

Jav.: Bocsi, én vagyok a hülye, a használt/régi/beszáradt zsírt néztem, az új tényleg elég híg, akár jó is lehet... Egy próbát megér!

Avatar
motrosmano
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.09.14. 00:14

pempelli írta:
2018.09.13. 17:47
minek vegyek meg 20 db-ot
Szerintem megéri, 700-1000Ft körül kapsz boltban 1db használhatót (ami talán az, talán nem) így meg 6000Ft+posta és van 20db, és ez nem olyan alkatrész ami álló helyében elromlana.
Esetleg fogjál össze ismerősökkel, mi is így csináltuk.

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 610
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell » 2018.09.13. 20:07

Gyakorlatilag, igen a "központi" zsír is teljesen megfelelő lenne..

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 415
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: csoka » 2018.09.13. 19:48

Filc kenésre a központizsírzó zsír nem lenne jó megoldás.Az olajnál sokkal sűrűbb,de a gépzsírnál jelentősen hígabb.Érdekel engem is a dolog,mert nincs korlátlan számú megszakítóm.Jelenleg az én filcemen hajtóműolaj van.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.09.13. 17:51

WD40 nem sokáig elég, akár útközben is kiszáradhat már.

Zsírral kevert motorolaj vagy 140-es váltóolaj kéne (ilyen még létezik?). Az eredeti megszakítóolaj brutálsűrű volt hogy megfelelő sebességgel és takarékosan adagolja a filc.

(535 cSt @ 50°C-t ír a könyv, ez a 80-as váltóolaj/40-es motorolaj tízszerese, gyakorlatilag lazább zsír)

szerk: ez most jutott eszembe! Láncspray! Ki is próbálom ha összeraktam a TS-t

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 932
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2018.09.13. 17:47

minek vegyek meg 20 db-ot

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 932
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2018.09.13. 17:46

motrosmano írta:
2018.09.13. 04:03
pempelli írta:
2018.09.12. 20:05


elég lehet ennyi?picit lóg már
Helló! Nem tudom van-e még gyári megszakítód tartalékba, de ha újat veszel, nagyon alaposan válasz, mert rengeteg a silány minőségű. Biztos tud valaki segíteni honnan érdemes venni!
Lehet nem mondok vele újat, de van néhány praktika amivel meg lehet hosszabbítani a megszakító élettartamát, pl ne hagyd kiszáradni a filcet, illetve nem árt valamilyen súrlódást csökkentő anyaggal bevonni a megszakító tengelyét, amin a műanyag rész mozog/forog és ezt nem árt bizonyos időközönként megismételni!
arra figyelek hogy hogy mindig nedves legyen a filc wd40 :)a barátunk

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.09.13. 07:37


Avatar
motrosmano
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.09.13. 04:03

pempelli írta:
2018.09.12. 20:05
aronpfabian írta:
2018.09.12. 20:01


Koszos lehet a megszakító, esetleg csálén áll, így nem látod a feszültségcsökkenést mert nincs túl sok.
elég lehet ennyi?picit lóg már
Helló! Nem tudom van-e még gyári megszakítód tartalékba, de ha újat veszel, nagyon alaposan válasz, mert rengeteg a silány minőségű. Biztos tud valaki segíteni honnan érdemes venni!
Lehet nem mondok vele újat, de van néhány praktika amivel meg lehet hosszabbítani a megszakító élettartamát, pl ne hagyd kiszáradni a filcet, illetve nem árt valamilyen súrlódást csökkentő anyaggal bevonni a megszakító tengelyét, amin a műanyag rész mozog/forog és ezt nem árt bizonyos időközönként megismételni!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.09.12. 20:07

Ha a megszakító lóg, akkor se lenne benne sok örömed ha elaludna a lámpa... mindig máshol nyit, elég nagy különbségekkel. Cseréld szerintem.

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 932
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2018.09.12. 20:05

aronpfabian írta:
2018.09.12. 20:01
pempelli írta:
2018.09.12. 19:18
srácok mi van akkor ha nem tudok előgyújtást állítani nem alszik ki a lámpa sehol hiába mozgatom az alaplapot?
Koszos lehet a megszakító, esetleg csálén áll, így nem látod a feszültségcsökkenést mert nincs túl sok.
elég lehet ennyi?picit lóg már

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 978
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.09.12. 20:01

pempelli írta:
2018.09.12. 19:18
srácok mi van akkor ha nem tudok előgyújtást állítani nem alszik ki a lámpa sehol hiába mozgatom az alaplapot?
Koszos lehet a megszakító, esetleg csálén áll, így nem látod a feszültségcsökkenést mert nincs túl sok.

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 932
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2018.09.12. 19:18

srácok mi van akkor ha nem tudok előgyújtást állítani nem alszik ki a lámpa sehol hiába mozgatom az alaplapot?

tybke98
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2017.05.20. 11:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: tybke98 » 2018.09.03. 18:16

Zorka írta:
2018.08.21. 08:42
tybke98 írta:
2018.08.20. 21:04
Köszönöm a sok tanácsot!

"motrosmano": A biztosítékok melegedését nem néztem még. De első indításnál nem is hiszem, hogy meleg lenne. Egész napos jövés menésnél meg működik a lámpa, így nem tartottam fontosnak megnézni. De rá fogok nézni mindenképpen. Néztem már az izzófoglalat környékét. Sarukat megnéztem, nem lötyögnek, illeszkednek rendesen. Annyi, hogy elég nagy lehet a rezgés, mert az egyik felfogatásnál a csavarnál a műanyag búra megrepedt, meg van belül egy lemez ami gondolom a fényt szórja szét, na azt is két kis műanyag pöcök tartja, abból az egyik letört... Biztos másnál is ennyire rezeg, vagy nem tudom. :D Annyi, hogy pont feszültségszabályozó csere után jött elő a probléma.

"Zorka": Lehet, hogy ez lesz a probléma. Ugyebár ennél a ladás feszültségszabályozónál nem csúszósarus a csatlakozás, hanem csavarral lehet odaszorítani a lemezhez, mint az akksinál. Na én itt levágtam a régi csúszósarut és csak összesodortam a vezetéket. Meghajlítottam a csavar köré, majd így szorítottam rá. Akkor tartott rendesen, meg alulról is meg lett műanyaggal támasztva, hogy ne mozogjon. Nem nagyon ért hozzá semmihez elvileg. Mit kéne megnézni rajta? Szemes sarut kéne rátenni, és úgy megszorítani?

"sunbim": Biztos, hogy kiég. Kiveszem és látszik, hogy el van pattanva a helyzetjelzőnek a wolfram szálja. De a féklámpának a szálja az hibátlan, az világít is.
Szemes sarut, a vezetéket szépen hozzáforrasztva. No meg egy vezetéknek két vége van...és... közte sem biztos, hogy minden rendben.
Továbbá nem véletlenül hívják áram-KÖR-nek. Ha jól emlékszem eddig is testelési (kontakt) problémád volt. Az újfajta fesszabályzódnak teljesen más a működési elve, ezért most túlfeszültségként jelentkezik ugyan az az alap(!) probléma.
Valószínű, hogy a feszültségszabályozónak a testjével volt a gond. Kicsit felcsiszoltuk, újra visszakötöttük (tudom, hogy nem így kellett volna, de ez egy ideiglenes próbának indult), a lámpabúrában a két érintkező lemezt kicsit meghajtottuk, hogy szorosabb legyen. Jelen pillanatban minden tökéletes. Volt hogy egy hétig állt, volt hogy egy napig, ment is egyhuzamba 90km-t. Szóval, ha valakinek ilyen problémája lenne, akkor ezekkel lehet próbálkozni, nekem megoldódott szerencsére. [-o<

Avatar
Colos95
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2018.08.28. 19:51
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Colos95 » 2018.09.02. 22:30

Athem írta:
2018.08.28. 20:31
Szia!

Én úgy vélem ha kattog, akkor meg kellene mérned multiméterrel, hogy ad-e áramot a baloldali szálra. Simán lehet, hogy vizet kapott oxidált lett ettől, vagy kiéget mind2 izzó.
Köszönöm!

madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo » 2018.08.28. 23:12

Így jártam..

Nagy hirtelenül úgy döntöttem, hogy beszerzem azt a 4db diódát, és belefaragom. Sajnos, csak sb560-at kaptam, ami a rajzzal ellentétben nem 0.5A,hanem 5A. Ezen kívül van-e eltérés, és hogy ez miben befolyásolja, nem tudom, de egy próbát megér, gondoltam. A bekötés után (LED-es indexrelével) nem működött. Nagyjából semmi sem, de persze mivel a motorban még feltehetően gyári vezetékek (is) vannak, ezért nyilván idáig sem volt egyszerű eljutni, a sok oxidálódott, alig forrasztható vezeték miatt, de ráadásul még dolgoznom is kellett menni, így nagy dühömben beszórtam mindent a garázsba, és elmentem dolgozni.
Éjszaka, munka után, úgy gondoltam, hogy csak használnám én ezt a motort, megpróbálom két relével. (és így nincs index visszajelző)
Be is kötöttem, a gyári relé ment a töltésvisszajelzőhöz, a LED-eshez való pedig ment az indexhez. És nem működött az indexem.... Megcseréltem a két relét, és minden hibátlanul működik, alapjáraton is, és fordulaton is.

Még az a próba maradt el (így utólag) - mivel a diódákat hibáztattam, hogy a gyári relével, és a diódákkal tegyem össze, "gyári" rajz szerint..


Köszönöm a segítséget!


madigergo írta:
2018.08.26. 16:25
Ahha. Köszönöm!

Ha jól értelmezem, akkor valóban a töltésvisszajelzés miatt hülyül meg a történet.
Ha az indexből kihagyom a visszajelzőt, akkor működni fog, ha minden igaz. (Bár akkor két relé kell, egy az indexnek, egy pedig a töltésvisszajelzőnek.)

Vagy ez az elektronika...

Köszönöm a segítséget!

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 211
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Athem » 2018.08.28. 20:31

Szia!

Én úgy vélem ha kattog, akkor meg kellene mérned multiméterrel, hogy ad-e áramot a baloldali szálra. Simán lehet, hogy vizet kapott oxidált lett ettől, vagy kiéget mind2 izzó.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 11 vendég