Tuning

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 755
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: 4 felömlő

Hozzászólás Szerző: kupi » 2017.04.09. 20:32

astro77joe írta:Sziasztok!

A tartalék etz 150-es hengeremet megfaragta egy srác 4 felömlősre, kb 6-7000-es fordulatra tervezve. Egy egész délutános fúvóka/subertű/benzinszint állítgatás után a legjobb eredmény az lett hogy ugyanolyan, mint az előző hengerrel.

Még a gyári kipufogó van rajta, de nem kellene már így is éreznem a különbséget, nem kéne karburálás után 5000 felett is jobban húznia?
Hu ez nagyon összetett dolog,nem elég csak a hengert megfaragni"és kész a versenygép.Sajnos ez is külön szakma-világ ezt tuningolásnak nevezik nagyon nagy szakértelem és türelem árán ki lehet csiholni egy kis +t de saját tapasztalatom szerint ez nem éri meg a ráfordítást.
A levegő bejutasától kell kezdeni a hangolást és a kipuff végénél befejezni,csináltam már egy két őrült tuningot pl babetta ami lazán viszi a 70-et nem teljes gézon (ez meg is járta a moped ralit Moyos gépe)de ezek a masinák nem hosszú életűek,napi használatra sokszor alkalmatlanok ezért azért de az áruk is elég borsos nem beszélve a beleölt időről.

astro77joe
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2016.05.14. 01:28
MZ-d típusa: mz etz 150

4 felömlő

Hozzászólás Szerző: astro77joe » 2017.04.09. 03:24

Sziasztok!

A tartalék etz 150-es hengeremet megfaragta egy srác 4 felömlősre, kb 6-7000-es fordulatra tervezve. Egy egész délutános fúvóka/subertű/benzinszint állítgatás után a legjobb eredmény az lett hogy ugyanolyan, mint az előző hengerrel.

Még a gyári kipufogó van rajta, de nem kellene már így is éreznem a különbséget, nem kéne karburálás után 5000 felett is jobban húznia?

Avatar
Tomdee
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2016.06.17. 12:29
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Tomdee » 2016.08.25. 20:24

Megvolt az első próbakör.
Sajnos még nem tudok menni vele nagyobb távon mert nincs rajta műszaki, se rendszám, forgalomból is ideiglenesen kivonatva stb... de van nálunk egy kb 5km-es magánút. Mentem rajta oda-vissza egy párszor és az eredmény az hogy úgy néz ki életképes megoldás. Persze hosszútávon fognak majd igazán kiderülni a dolgok de végre legalább már tudom hogy nem hiába szórakoztam vele. A teleszkópom alapból puhára van állítva (5 fokozatú) de így ezzel a megoldással még kényelmesebbnek érzem az egész felfüggesztést. Arra leszek kíváncsi hogy hány kilométer után kell majd hozzányúlni. A rozsdától szerencsére nem tartok mert a gumi ajkak elég feszesen tömítenek a csapágy szélén, és a belseje is kapott rendesen zsírt :D

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2016.07.13. 15:54

Ötletes kíváncsi vagyok milyen lesz.
Egy probléma lehet hosszú távon,ugyan az mint a francia autók tűgörgős hátsó futóművével pl. Peugeot 206 stb hogy csak egy kis negvesség jusson be és vége a dalnak,picit oxidál a görgő berágódik és úgy fog szitálni mint az említett frrancia gépek.
De ne legyen igazam végül is kik azok a franciák? :D

Avatar
Tomdee
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2016.06.17. 12:29
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Tomdee » 2016.07.12. 10:31

MrDok írta:Tomdee, úgy látom megy ez neked!
Öszedobhatnál a műveletről egy wörld vagy pdf dokumentumot a köz javára.
A lengővilla szemekben nem kellett semmit alakítani? Nekem van benne egy kis varrat, meg festék.
Amúgy megjegyzés: a tengely meghúzásával a csapágyazás belső csövét húzod összébb, nem a villát.
Persze a hézagolás azért kell, mert kölönben oldal irányban csúszkálna a villa.

Belegondolva valóban nem húzza összébb a villát. Festék nekem is volt benne mert most fújtam újra, fémtiszta volt előtte az egész hátsó villa. Emiatt is kellett belehúzni de pont akkora a szem és a csapágy mérete is hogy nem roncsolják egymást. Varrat nekem nem volt benne sehol sem szerencsére.

Sajnos a képen látható módon áll a motor, így véleményt egyhamar nem tudok mondani:

Kép

Simsonon csináltam már ilyet, ott nagyon jó volt de ez egy más kategória, nem hasonlítgatom őket :D Most úgy van feltéve hogy a váz és lengővilla között 1-1 3mm-es távtartó, illetve a tengely két végén a villa és az anyák között 1-1 2mm-es, ez így ide sok lesz de még nem találtam 1mm-est itthon. A csapágyak ahogy a többiek is írták a gyári szilent belső fém hengerén mozognak, puha anyag de könnyen cserélhető és sajnos csapágyat csak ehhez illeszkedő méretben kaptam.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2131
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: hell » 2016.07.11. 23:59

Csináltatni kell gyorsan jó kemény anyagból szilentnek a belső csövét és azt elharabdálhatja egy ideig. :D Egyre jobban tetszik ez a megoldás...

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2302
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2016.07.11. 19:22

sunbim írta:A görgők a villa tengelyen fognak gördülni, vagy lesz egy közgyűrű csapágy agyagból? Mert a tengely annyira nem kemény. :-k
Nem. A szilent belső csövén. Ami ugyanúgy nem kemény. Viszont olcsó. És könnyebben cseréled mint ha gumiban van.

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2608
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2016.07.11. 17:03

A görgők a villa tengelyen fognak gördülni, vagy lesz egy közgyűrű csapágy agyagból? Mert a tengely annyira nem kemény. :-k

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2335
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.07.11. 16:08

tényleg ötletes...

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2131
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: hell » 2016.07.11. 12:08

Hihetetlen mire kész a gépem amin ez is gond volt jön egy jónak tűnő ötlet... :D Nagyon várom a tesztet én is....

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 960
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2016.07.11. 11:37

Ez nagyon jó!

Én is várom az éles próba fejleményeit :)

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2302
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2016.07.10. 23:15

Tomdee, úgy látom megy ez neked!
Öszedobhatnál a műveletről egy wörld vagy pdf dokumentumot a köz javára.
A lengővilla szemekben nem kellett semmit alakítani? Nekem van benne egy kis varrat, meg festék.
Amúgy megjegyzés: a tengely meghúzásával a csapágyazás belső csövét húzod összébb, nem a villát.
Persze a hézagolás azért kell, mert kölönben oldal irányban csúszkálna a villa.

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 609
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: sell » 2016.07.10. 22:41

Hali, ez eddig igen jól mutat. Várjuk majd a tapasztalatokat, hogyan viselkedik működés közben.

Avatar
Tomdee
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2016.06.17. 12:29
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Tomdee » 2016.07.10. 21:57

Persze. Sikerült megvennem az összes csapágyat. A behelyezés viszonylag könnyed és gyors, kézzel persze azért nem lehet belenyomni éppen ezért kell egy kis szerszám amivel finoman be lehet húzni. Ez összesen egy menetes szár, 2 rá való anya, 2 nagyobb alátét és 4db jó nagy anya, akkora mint a csapágy belseje, ezek azért kellenek mert ha itt nincs semmi akkor ferdén állnak a csapágyak az elején és nehéz szépen elkezdeni behúzni őket. Ami probléma még lehet az a gyári hézagolás. Gyárilag 2db hézagoló alátét van a lengővilla tengelyen. Ha odatesszük csak mellé üresen a villát akkor látjuk hogy a két szem kicsit szélesebb mint a házban a tengely számára kialakított cső. Ez kb. 3-4 mm mind a két oldalt.
Kép Kép
Ide gyárilag 1-1 2mm-es hézagoló alátét jön. Ha ezzel így meghúzzuk az anyákat akkor a fennálló kb 1-1mm miatt a másik képen látható módon a villa két szeme közelebb kerül egymáshoz. Persze a képen ez nagyon durván el van túlozva de így könnyebben érthető mire is gondolok. Ezt az 1-1mm-t a gumi röhögve eltűri azonban a csapágy így kereszt irányban befeszülne amit az már annyira nem szeret így a hézagoló alátétet növelni kell 3mm-es -re. Nekem most így 1-1 3mm vastag alátét van betéve és így pont tökéletes. Az hogy menet közben hogyan viselkedik az jó kérdés mert ott még nem tartok. Egy biztos ha nem lenne jó (bár a gyári gumis hülyeségnél nehezebb lenne rosszabbat összehozni) akkor könnyen vissza alakítható a motor jelentősebb bontása nélkül.
Kép Kép Kép

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 451
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: zudori » 2016.07.06. 13:00

Mindenképpen osszad meg tovább velünk a tapasztalatodat és ha nem túl nagy kérés, pár fényképet is csinálhatnál a munkafolyamatról!

Avatar
Tomdee
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2016.06.17. 12:29
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Tomdee » 2016.07.06. 12:19

Közben vettem 1db ilyet kipróbálás céljából (méretek, passzosság stb...)
http://www.lodixtrade.hu/webaruhaz-term ... -CHI&lang=
El sem hiszem de pontosan, kellően passzosan megy pont a villaszembe, és a gyári szilent belső hengere is pont szépen megy bele, mintha ezt pont ide találták volna ki :D Szerintem veszek még belőle 3db -ot hogy 2-2 legyen oldalanként és kipróbálom érezhetően stabilabb lesz-e ha már össze lesz rakva a gép.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2131
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: hell » 2016.07.06. 10:33

Vagy bronz szilentet kell beletenni mint a versenyzők ha jól emlékszem..

Avatar
Tomdee
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2016.06.17. 12:29
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Tomdee » 2016.07.06. 09:06

Sziasztok! Van értelme a hátsó lengővilla szilentet tűgörgősre kiváltani? Illetve ha igen akkor hogyan lehet kivitelezni? Gondolom nem lehet kapni pont akkora kosaras tűgörgőt amit csak beleteszek és kész, biztos kell valami persely a lengővilla szemébe hogy azt koptassa a tűgörgő, ne pedig a villa anyagát.

astro77joe
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2016.05.14. 01:28
MZ-d típusa: mz etz 150

4 felömlős henger

Hozzászólás Szerző: astro77joe » 2016.05.14. 01:33

Sziasztok!

Tudtok valakit Budapest-Balassagyarmat viszonylatban, aki rászánná az időt és átalakitaná a 150 etz-met 4 felömlősre? Csak 7000-es fordulathoz, gyári kipufogóval és karbival használnám.

A 4 felömlős átalakitást a hengerfúrás után is el lehet végezni, vagy inkább utána kellene, tehát az átalakitáshoz is ki kell melegiteni a perselyt?

Előre is köszönöm!

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 414
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csoka » 2016.03.18. 19:45

Mattila2016 írta:sziasztok mondanátok nekem pár szót az ETZ 250 felfúrásáról meddig lehet mi alapján határozzák meg ,hogy milyen fúratott marjanak a hengerbe és milyen dúgó lesz jó bele csak ha elmegyek egy mester emberhez legyen már fogalmam a témáról :)
A kopások mértéke és alakja határozza meg,mekkora javítóméretet igényel az újra fúrás.Lehet "hordós"kopás(a löket közepén kopottabb),lehet "ferde"kopás(valamelyik oldal irányába kopott)...stb.Logikusan egy fekvőhengeres gépben jaffa babetta,ikarus...lefele szokott kopni(a gravitáció segítneki).Az illesztéseket nem tudom fejből,de egy vízhűtéses gép motorjában kisebb az illesztés,mert egyenletes az üzemi hőmérséklet.Egy léghűtéses gép motorjában viszonylag nagy a hőingadozás,ezért nagyobb illesztést alkalmaznak.Az illesztések között is van +/- érték.Én a kis ETZ-nél mondtam,hogy nem akarom járatni,ezért a + irányba mentek el egy kicsit.Nagy általánosságban ennyi.

Avatar
BlackIce
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 429
Csatlakozott: 2015.05.09. 21:42
MZ-d típusa: MZ ETZ "250"
Tartózkodási hely: Budapest, XI.ker.

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: BlackIce » 2016.03.18. 17:36

Nekem is Almot dugóm van, 300-as, és igen az alsóbb tartományban sokkal jobban húz. Az emelkedők nem okoznak nehézséget. Én meg vagyok vele elégedve. Ésszel kell bejáratni (ami nekem nem volt :D ), mert különben ragad. Ha utángyártott kipufogód van, akkor azt szedd le, és tegyél fel Bambi csövet.
Van ismerősöm, aki 350-re módosította a gépét, igaz ez nagyon zsebbe nyúlós lett.

Mattila2016
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2016.03.17. 16:13
MZ-d típusa: MZ TS 125, KTM 450
Tartózkodási hely: sajókaza

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Mattila2016 » 2016.03.18. 14:04

zudori írta:
Mattila2016 írta:sziasztok mondanátok nekem pár szót az ETZ 250 felfúrásáról meddig lehet mi alapján határozzák meg ,hogy milyen fúratott marjanak a hengerbe és milyen dúgó lesz jó bele csak ha elmegyek egy mester emberhez legyen már fogalmam a témáról :)

Páran már felfúratták 300-as méretre, elmondások szerint alsó tartományban nyomatékosabb lett. Én nem fúratnám fel ennyire, maradnék a 250-es méretnél, ill. annak javító méreteinél.
Dugót, ha tudsz Almot-ot vegyél, ez lengyel és hasonlít az eredeti német dugattyúhoz az anyagában.

adot egy 250 es blok gyári de mikor hengerfejbe berakom a dugót gyűrűvel van óra mivel komplesűsziot mérek 5 bar (WTF ) mikor ts mz ben 15 bar nyomaték van ! és lehet látni hogy a gyűrű nem ér mindenhol a henger falához (megvan gúzva) mivel szervízkőnyvem nincs nem tudom menyi a max fúrási méret vagy elég lenne annyival hogy a komnpleszió meglegyen érted :)

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 451
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: zudori » 2016.03.18. 13:32

Mattila2016 írta:sziasztok mondanátok nekem pár szót az ETZ 250 felfúrásáról meddig lehet mi alapján határozzák meg ,hogy milyen fúratott marjanak a hengerbe és milyen dúgó lesz jó bele csak ha elmegyek egy mester emberhez legyen már fogalmam a témáról :)

Páran már felfúratták 300-as méretre, elmondások szerint alsó tartományban nyomatékosabb lett. Én nem fúratnám fel ennyire, maradnék a 250-es méretnél, ill. annak javító méreteinél.
Dugót, ha tudsz Almot-ot vegyél, ez lengyel és hasonlít az eredeti német dugattyúhoz az anyagában.

Mattila2016
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2016.03.17. 16:13
MZ-d típusa: MZ TS 125, KTM 450
Tartózkodási hely: sajókaza

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Mattila2016 » 2016.03.18. 11:52

sziasztok mondanátok nekem pár szót az ETZ 250 felfúrásáról meddig lehet mi alapján határozzák meg ,hogy milyen fúratott marjanak a hengerbe és milyen dúgó lesz jó bele csak ha elmegyek egy mester emberhez legyen már fogalmam a témáról :)

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 211
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Athem » 2016.03.11. 14:20

MrDok írta:Persze, vagy 20 e-ért.....
Nem csavar van az órában, hanem rugó, amit lehet állítani, vagyis inkább az alapállapothoz képest a mutatót.
Mohácson laksz?
Akkor nem vagyok elérhetetlen távolságban. Megoldhatjuk.
Köszönöm, 26.-a után tudnék elgurulni, előtte privátban felkereslek, köszönöm!

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2302
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2016.03.10. 22:08

Athem írta:beszéltem néhány webshopos fószerral, mindegyik az állítja, hogy az órával lesz a gond, ők soha nem cserélik össze az alkatrészeket, mert eleve szembetűnőek ezek a cuccok miben különböznek.Mondták azt is h van benne egy állító csavar a km órában azt kell állítgatni... Nos én mint laikus nem akartam elhinni, mert szervizt egyik se vállalt rá inkább az újat javasolták.
Persze, vagy 20 e-ért.....
Nem csavar van az órában, hanem rugó, amit lehet állítani, vagyis inkább az alapállapothoz képest a mutatót.
Mohácson laksz?
Akkor nem vagyok elérhetetlen távolságban. Megoldhatjuk.

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 211
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Athem » 2016.03.10. 20:56

beszéltem néhány webshopos fószerral, mindegyik az állítja, hogy az órával lesz a gond, ők soha nem cserélik össze az alkatrészeket, mert eleve szembetűnőek ezek a cuccok miben különböznek.Mondták azt is h van benne egy állító csavar a km órában azt kell állítgatni... Nos én mint laikus nem akartam elhinni, mert szervizt egyik se vállalt rá inkább az újat javasolták.

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 211
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Athem » 2016.03.07. 21:35

zudori írta:Nem tudom fejből,hogy az ETZ-250- hez mennyi a fogszáma, gyakorta van úgy, hogy ránézésre ugyan olyan a fogastengely, ezért elő szokott fordulni, hogy össze keverik. Nem mondom, hogy nálad is ez a gond, de kizárni nem zárnám ki.
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000021263
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000006574
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000007861
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000007854
számlán stimmelnek cikkszámok, azzal a weboldallal is amit mutattál. Lehet össze cserélték, de ez akkor is bosszantó...

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 451
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: zudori » 2016.03.07. 20:06

Nem tudom fejből,hogy az ETZ-250- hez mennyi a fogszáma, gyakorta van úgy, hogy ránézésre ugyan olyan a fogastengely, ezért elő szokott fordulni, hogy össze keverik. Nem mondom, hogy nálad is ez a gond, de kizárni nem zárnám ki.
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000021263
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000006574
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000007861
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000007854

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 211
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Athem » 2016.03.07. 19:23

zudori írta:
Ha a megfelelő méretű, fogszámú tengelyt és koszorút tetted bele,akkor az óra a hibás. Mindenek előtt próbáld meg egy másik órával, ha azzal is ezt mutatja, rossz a meghajtási áttétel.
Ezeket rendeltem le amikor cseréltem a Fordulat webáruházból:
km meghajtó tengely
km meghajtó fogaskerék
km spirál

te máshonnan vennéd?

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 451
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: zudori » 2016.03.07. 17:03

Athem írta:Érdemes km órával vesződni ha 10-15 km/h -val kevesebbet mutat mint amit kellene?
pl. 35 km/h az órán az 50 km/h jelen esetben digitálisan. Vagy ez csere innentől?

Esetleg valaki aki szívesen megnézné nekem mi a gond? (nem rég volt km spirál, meghajtó kerék és tengely csere... a probléma nem oldódott meg, gondolom az óra a bűnös)
Ha a megfelelő méretű, fogszámú tengelyt és koszorút tetted bele,akkor az óra a hibás. Mindenek előtt próbáld meg egy másik órával, ha azzal is ezt mutatja, rossz a meghajtási áttétel.

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 211
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Athem » 2016.03.07. 16:54

Érdemes km órával vesződni ha 10-15 km/h -val kevesebbet mutat mint amit kellene?
pl. 35 km/h az órán az 50 km/h jelen esetben digitálisan. Vagy ez csere innentől?

Esetleg valaki aki szívesen megnézné nekem mi a gond? (nem rég volt km spirál, meghajtó kerék és tengely csere... a probléma nem oldódott meg, gondolom az óra a bűnös)

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 414
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csoka » 2016.03.06. 09:57

Megtaláltam a képeket.Köszönöm a segítséget!Nem emlékeztem,hol láttam őket...Na,vajon hol?Hát itt! \:D/

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: bambi » 2016.03.05. 21:57

bambi írta:
csoka írta:Valakinek megvan az ETZ250 kuplung könnyítési rajza,leírása,fényképe,ami alapján egy gépi forgácsoló meg tudja csinálni?Egy nagyon régi hozzászólást találtam az oldalon,de sajnos a képet már ebből sem tudom lementeni...
Kép
És még itt találsz képeket http://www.mzracing.hu/index.php?option ... 1&Itemid=6

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: bambi » 2016.03.05. 21:47

csoka írta:Valakinek megvan az ETZ250 kuplung könnyítési rajza,leírása,fényképe,ami alapján egy gépi forgácsoló meg tudja csinálni?Egy nagyon régi hozzászólást találtam az oldalon,de sajnos a képet már ebből sem tudom lementeni...
Kép

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 414
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csoka » 2016.03.04. 23:16

Valakinek megvan az ETZ250 kuplung könnyítési rajza,leírása,fényképe,ami alapján egy gépi forgácsoló meg tudja csinálni?Egy nagyon régi hozzászólást találtam az oldalon,de sajnos a képet már ebből sem tudom lementeni...

Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 865
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: pnlaci » 2016.01.31. 00:05

Annak idején velük fűzettem le az ETZm első kerekét 16" ra és dupla tárcsásra 3,50 es gumival. Jó kis gép lett belőle!
De a Simson hoz értenek igazán a legjobban! :D

Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 466
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: szketo » 2016.01.30. 20:24

pnlaci írta:
szketo írta:4-felömlős hengerrel, a Tábori tuning Újpesten.

http://www.taborituning.hu/

Üdv:szketo
Még megvan az öreg? Létezik a műhely? :) Jó kis tuningokat csinált régen is.
Persze hogy meg van! Mi az hogy!! A Fiával csinálják együtt..Nekem csináltak simson,..nem 4-felömlő! [-X ...csak normál fúrás ,főtengely javítás,stb,,,szóval profik! :smt023

Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 865
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: pnlaci » 2016.01.28. 21:49

szketo írta:4-felömlős hengerrel, a Tábori tuning Újpesten.

http://www.taborituning.hu/

Üdv:szketo
Még megvan az öreg? Létezik a műhely? :) Jó kis tuningokat csinált régen is.

Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 466
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: szketo » 2016.01.28. 21:13

4-felömlős hengerrel, a Tábori tuning Újpesten.

http://www.taborituning.hu/

Üdv:szketo

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2016.01.28. 20:21

Ja. :D
Nagy ötlet volt a trabinál is,tettek volna rá hengerenkénti karbit,mennyivel többet tudott volna és nem evett volna annyit,de hát az a korszak arról szólt,csóróság volt az NDK-ba nem tellett két karbira.

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 414
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csoka » 2016.01.27. 23:18

Csinálj vezérlőtárcsás blokkot! :lol:

Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 865
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: pnlaci » 2016.01.27. 22:29

pokol írta:sziasztok!mz ts 125 5ötödik sebeséget bele lehet-e tenni?
ki foglalkozik 4 fel ömlős henger ablakolással esetleg van valakinek rajza?
Egyszerűbb lenne betenni egy kis ETZ blokkot! :mrgreen:

pokol
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2016.01.20. 18:06
MZ-d típusa: mz ts150

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: pokol » 2016.01.27. 10:33

sziasztok!mz ts 125 5ötödik sebeséget bele lehet-e tenni?
ki foglalkozik 4 fel ömlős henger ablakolással esetleg van valakinek rajza?

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2016.01.07. 19:45

xl2 írta:szasztot szerintetek ez a membrán jo lehet a mz ts 250/1 henger hez
http://www.jofogas.hu/magyarorszag/Peug ... 179443.htm

Furattáv: 53mm
Magasság (a tömítő felülettő mérve): 40mm
36mm széles a benyúló rész.
ahogy számoltam minden féle faragás nélkül be fér csak egy membrán házat kel neki késziteni csak nem tudom hogy ez 50 köbcentis motor hoz van és nem tudom 250 es hez igy jolenne ? szerintetek
Lehet, hogy jobban menne vele az MZ, mint a Peugeot robogó, de nem sokkal... :-)

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 414
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: csoka » 2016.01.06. 22:05

Ez 250-hez nagyon kicsi.

xl2
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 96
Csatlakozott: 2014.03.25. 23:19
MZ-d típusa: etz 125

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: xl2 » 2016.01.06. 19:56

szasztot szerintetek ez a membrán jo lehet a mz ts 250/1 henger hez
http://www.jofogas.hu/magyarorszag/Peug ... 179443.htm

Furattáv: 53mm
Magasság (a tömítő felülettő mérve): 40mm
36mm széles a benyúló rész.
ahogy számoltam minden féle faragás nélkül be fér csak egy membrán házat kel neki késziteni csak nem tudom hogy ez 50 köbcentis motor hoz van és nem tudom 250 es hez igy jolenne ? szerintetek

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 609
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: sell » 2015.12.28. 08:15

Hali, ha jól emlékszem a motor-revü tuning sorozatában volt kis etz-hez leírás méretekkel rajzokkal. Valahol a neten találkoztam szkennelt változattal.

zuzujka
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2015.08.03. 07:57
MZ-d típusa: etz150

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: zuzujka » 2015.12.28. 01:03

sziasztok.következő lenne a kérdésem ugye az etz150 kétféle hengerrel szelték? hogy tudom megkülönböztetni melyik melyik mi különbség résvezérlés?
hol találhatok tuning leíírást hozzá neten nemigazán találtam.

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Tuning

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2015.12.27. 22:20

Tessék:
http://motoshop.startuzlet.hu/termek/7700_dugattyu.html
Van kisebb is 300-ashoz ugyan itt.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 6 vendég