Tuning

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Matthej01 írta: Hogyne lenne.Most gondolj bele akkora a menetszél hogy a gizdáknak tökk hamar kihül a bele! Ezért nagyon fel kell öltözniük. Én kifejlesztettem a tv nézõ izmot ami szép gömbölyû tehát áramvonalas. Lehet nagy a súly mégis áramvonalas tehát a légellenállási tényezõje megkockáztatom kisebb mint az opel calibrának. A 2. hatalmas elõny nem hül ki a bélésem olyan gyorsan. Ez nem azt jelenti hogy nem fázom csak késõbb jön az a velõtrázó belsõ remegés meg a kék száj(nem oxigén hiányra gondoltam). Tehát ez anatómiai tuningnak minõsül....persze valamit valamiért: áramvonalasság-egésség. :twisted:
Vagy valaki nézte már hogy a 250-es blokk belemegy a 150-es vázba???
Matthej nézd meg a 251-es ETZ-t, ha jól tudom ugyan az a váza mint a 150-es ETZ-nek, csak kicsit megvan ersõítve. És a blokk pedig a 250-es bõl kertült át. Elvileg bele kell hogy menjen. De talán valaki aki ezt próbálta már, és többet tud segíteni neked.

Üdv.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

bluerider írta:Meg ugye motyó nélkül is van bõven terhelés! :P
Hogyne lenne.Most gondolj bele akkora a menetszél hogy a gizdáknak tökk hamar kihül a bele! Ezért nagyon fel kell öltözniük. Én kifejlesztettem a tv nézõ izmot ami szép gömbölyû tehát áramvonalas. Lehet nagy a súly mégis áramvonalas tehát a légellenállási tényezõje megkockáztatom kisebb mint az opel calibrának. A 2. hatalmas elõny nem hül ki a bélésem olyan gyorsan. Ez nem azt jelenti hogy nem fázom csak késõbb jön az a velõtrázó belsõ remegés meg a kék száj(nem oxigén hiányra gondoltam). Tehát ez anatómiai tuningnak minõsül....persze valamit valamiért: áramvonalasság-egésség. :twisted:
Vagy valaki nézte már hogy a 250-es blokk belemegy a 150-es vázba???
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Ok köszi. De eggyet nem értek a lengõvillával meg a telóval mia baj nekem 250 teló van hátul. Én olyasmire gondoltam hogy 200 as henger ha egyáltalalán van ilyen. Én a fõtengelybe nem turkálok bele mert az nagyon sarkalatos pontja azt csak egyszer kell elrontani és megy a lecsóba az egész. Subee0-féle gyújtást én csináltam de nem mûkszik nem lenne rossz dolog ha menne sajna nem értek hozzá+jó lenne egy hall jeladós modul a megszakító helyett. Meg ilyesmi. Ha jutottatok valamire a te motorodnál jó lenne ha "+" tapasztalat megosztanád velem.
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Matthej01 írta:Jó lenne valami mert mostanában nem tudom lecserélni a kis etz-t. Ezért kérdeztem hátha tudsz olyan megoldást ami nem emeli meg a fogyasztást a csillagos égbe. Nem kéne sok csak azért felmotyózva is jó lenne ha menne 90-esetleg100.
Subb-ee álltal készített gyújtást, és majd rakok fel egy 33-as karbit az enyémre.Meg talán lelessz könnyítve a fõtengely, de azt ma beszélem le bambival személyesen, hogy miket kell még módosítani a blokkon.
Csak jövõre lessz kész a motor, ha azt kivárod, tartok róla beszámolót.De egyébként a 100-as utazó az már sok.Megkéne babrálni a lengõvillát, meg a telókat.
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Ahogy haverom mondta: Gyere Kuti motorozni velünk! mi az a 120as utazó? Mondom: Nekem semmi! Spaniferrel a VFR után kötve! 8)
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Meg ugye motyó nélkül is van bõven terhelés! :P
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Jó lenne valami mert mostanában nem tudom lecserélni a kis etz-t. Ezért kérdeztem hátha tudsz olyan megoldást ami nem emeli meg a fogyasztást a csillagos égbe. Nem kéne sok csak azért felmotyózva is jó lenne ha menne 90-esetleg100.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Matthej01 írta:
bambi írta:Ez egy gyári kéthengeres forgótárcsás rz 250-es versenymotor.tudomásom szerint 62 LE volt.A maga idejében ez volt a legerõsebb ebben kategoriában.A Japán tipusok csak 50 LE volt,ha nem volt mûszaki problémája,akkor csúnyán elverte a többi márkát.
És ha szépen megkérlek tudnálnekem ilyet csinálni? :D Egy kicsit nem lehetne valahogy több paripát meg forg. nyomatékot varázsolni a 150-es etzbe. Tudom vegyek másikat.. ........ De most komolyan :idea:
mindent lehet,sak kérdés,hogy megéri :)
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

A hajtómûolajnak rohadt mind1 80w-90. Hacsak az iq betyár nem motorolajat rak bele. akkor meg is érdemli. Ha egyszer úgy tervezték hogy oda 80-90 es kell akkor egy tervezõmérnököt miért kell felülbírálni. Én is utángyártottat vettem nek kell semmit faragni fogod felrakod aztán hézagolás ha kel és jóónapot!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

etz150 kuplungja teljesen más mint az etz250-é, ha vastagabb is a kuplungbetét/lamellák, akkor a háromszög alakú hézagolólemezekkel kell megváltoztatni a köteg összeszorítását(minél több hézagolólemez, annál erõsebben szorul össze a köteg), ja és a váltóolaj sem mindegy :idea:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
demy
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.12.11. 21:20
Tartózkodási hely: Érd

Hozzászólás Szerző: demy »

Üdv!
Vettem 1 új kuplunglamella szettet(ETZ 150),és sok helyen olvastam hogy csiszolni,vagy faragni kell rajta,mert a magyar igénytelen utángyártott alkatérszek minõsége,elég ramaty? :(Ez igaz?
MZ mindörökké:)
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

bambi írta:
csikin írta:Ez milyen MZ? :roll:

Kép
Ez egy gyári kéthengeres forgótárcsás rz 250-es versenymotor.tudomásom szerint 62 LE volt.A maga idejében ez volt a legerõsebb ebben kategoriában.A Japán tipusok csak 50 LE volt,ha nem volt mûszaki problémája,akkor csúnyán elverte a többi márkát.
És ha szépen megkérlek tudnálnekem ilyet csinálni? :D Egy kicsit nem lehetne valahogy több paripát meg forg. nyomatékot varázsolni a 150-es etzbe. Tudom vegyek másikat.. ........ De most komolyan :idea:
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

csikin írta:Ez milyen MZ? :roll:

Kép
Ez egy gyári kéthengeres forgótárcsás rz 250-es versenymotor.tudomásom szerint 62 LE volt.A maga idejében ez volt a legerõsebb ebben kategoriában.A Japán tipusok csak 50 LE volt,ha nem volt mûszaki problémája,akkor csúnyán elverte a többi márkát.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: csikin »

:) Inkább hûtésre, de az is lehet hogy jól kiszippantja :lol:
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

hohohó!

mit látnak szemeim... azok a nyílások a fékdob oldalán azok arra szolgálnak h a menetszél "kiszippantsa" a fékbetétrõl lejövõ port? :idea:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Két standard ts blokk összegyúrva?
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Ekecs »

csikin írta:Ez milyen MZ? :roll:

Kép
Vaddisznó,kérlek szépen.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: csikin »

Ez milyen MZ? :roll:

Kép
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: csikin »

Köszönöm a választ!
És azt tudja valaki, hogy szintén 250es ETZ-nél hány fokot fordul a fõtengely a kipuff nyitásától az átömlõ zárásáig?
Én úgy számoltam, hogy: 180°-( (180° kipuffnyitás - 123° átömlés) /2)= 151.5°
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Én úgy tudom semmi, a 251-nek az alsó bordái le vannak vágva, több hely kellett a kipufogó könyöknek...
csikin írta:A 250es ETZ-k négy felömlõsek, az ES/TS kettõ.
De ha már itt tartunk van különbség a 250es és a 251es hengere között?
Azt hiszem itt az oldalon található Motorrevüs ETZ használttesztben volt hogy más a szívás vezérlése. :?:

Üdv.: Csikin
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Köszi Csikin, igy már tiszta .
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: csikin »

Szerintem nem, attól függ mennyire döntött (az enyémen is látszik), de viszont nekem volt egy 3. kis hõfokmérõ órám is és azt le kellett szerelni hogy jól álljon.
Jumper
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2008.07.23. 14:05
Tartózkodási hely: Vaskút

Hozzászólás Szerző: Jumper »

Hello Csikin!

Köszönöm a gyors választ.
Megfontolom, mert szertintem jól mutatna a gépen.
Még annyi, hogy nekem döntött óratartó konzolom van. Ez befolyásol szerinted valamit felszerelés szempontjából?

Köszi!

Tamás
Jumper
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: csikin »

A 250es ETZ-k négy felömlõsek, az ES/TS kettõ.
De ha már itt tartunk van különbség a 250es és a 251es hengere között?
Azt hiszem itt az oldalon található Motorrevüs ETZ használttesztben volt hogy más a szívás vezérlése. :?:

Üdv.: Csikin
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: csikin »

Igen ilyen, csak teljesen átlátszó.
A csomagban pár csavar/alátét van és két fül.
Egy az egyben nem megy fel, mert ahogy a képen is látszik olyan motorokhoz van tervezve ahol a lámpát két csavar fogja oldalt.
Én csináltam hozzá két tatrófület amit az alsó kifli/elsõ indexek rögzítõjéhez csavaroztam.
Az a baj hogy és nagyon vékony lemezbõl csináltam és nagyon rezgett ezért kitámasztottam polifoammal a lámpabúrához.
De most télen készítek egy szebb bilincses megoldást.
http://csikin.extra.hu/dsc00085.jpg
http://csikin.extra.hu/dsc00086.jpg
http://csikin.extra.hu/dsc00087.jpg
nem túl jók a képek :roll:
És nem vettem észre lassulást :wink:
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Sziasztok lehet hülye kérdés de hány felömlös egy gyári 250-es ETZ? Van egy hengerem ami négy de én valamiért csak ketöre emlékezem,lehet tévedek?Egyébként nagyon komoly a kiképzése(mint a gyári).
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Jumper
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2008.07.23. 14:05
Tartózkodási hely: Vaskút

Hozzászólás Szerző: Jumper »

Hello Csikin!

Megnéztem a plexit adamoto-nál.
Én ezzel szemezek: http://adamoto.hu/shop_artdet.php?shop_ ... k=10006508
Ilyen van neked is csak víztiszta?
Gond nélkül fel lehet rakni 250-es ETZ-re? Nem kell átalakítani semmit? Jól illeszkedik?
Mert gondolkozom, hogy én is szeretnék venni egyet, de csak akkor ha minden gond nélkül fel lehet rakni.
Menetteljesítményt nem befolyásolja?

Köszi!

Tamás
Jumper
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

fzrrobi írta:nah de mégis mennyi lenne ha 300ccm es többfelömlõs henger + fõtengely könnyítés
fõtengelyt nem kell kõnnyíteni,ha olvastad a priviben ,a 300.as henger az 12000-ft-tõl 15000ft ig,ez dugó és gyûrû minõség fügvénye.
fzrrobi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2008.12.03. 16:27

Hozzászólás Szerző: fzrrobi »

nah de mégis mennyi lenne ha 300ccm es többfelömlõs henger + fõtengely könnyítés
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

fzrrobi írta:Itt a forumba azt lámom készit tuningokat Bambi Team felhivom öket és akkor meg azt mongyák nem nagyon most mi van ??
Nem nagyon igen,mert nem éri meg.Egy mz tuning,már drágább mint mondjuk egy japán modelre sajnos.:-(De ha úgy gondolod hogy van rá pénzed,megoldhatjuk.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: csikin »

Karak!
Nekem Puig plexi van fönt, az adamoto-nál vettem a víztisztát kb 3800Ft-ért, így utólag megérte volna a plusz ezrest a füstszínû .
184cm-vagyok a sisakomra tereli a szelet, és egy kicsit a vállamra.
Testrõl jól elviszi, nem is ázok el. Én csendesebbre számítottam, de sokkal jobb mint elõtte volt.
Akkor 110nél engem szinte dobált, meg nagyon összekócolta a hajamat:D
És szerintem jól is néz ki:)

Csikin
fzrrobi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2008.12.03. 16:27

Hozzászólás Szerző: fzrrobi »

Itt a forumba azt lámom készit tuningokat Bambi Team felhivom öket és akkor meg azt mongyák nem nagyon most mi van ??
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Karak! Ha olyat teszel fel mint a Mladi-é, az nem sokat ér, csak az órákat takarja, de sztem a méretébõl már láthatod is, hogy nem sokat fog... csak optikai tuning... Ha tényleg szélvédelmet akarsz, nagyobb plexi kell.
tams9
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 68
Csatlakozott: 2008.05.15. 09:45
Tartózkodási hely: Mezõkövesd

Hozzászólás Szerző: tams9 »

Hello!
Na azt szeretném kérdezni, hogyha 300-as hengerem van(Bambi által) akkor mekkora lehet a préstér?
Csakmert hengertalptömítést mûszaki rajzlapból vágtam ki, nem vastag papír. A hengerfej alatt sörös dobozból kivágott alátét van(0,2-3mm). Ha bedugok forrasztóónt a gyertya nyíláson akkor azt tapasztalom, hogy a kipufogónál még hozzáért de a szívó oldalon nem. Azt szeretném megkérdezni, hogy mi van, ha kiszedem a hengerfej tömítést? Mekkora minimális préstér jó még, ha nem akarom, hogy kopogjon! (egyébként mirõl ismerni meg a kopogást? tudom, hogy más a hangja, de mire kell olyankor számítani és mit lehet tenni?)
Lehet ettõl(mármint a nagy préstértõl), hogy 5000km- alatt a nem lett semmi gondom az utángyártott szimpla blokktartóval?

Illetve kicsit másfelé kanyarodva; amikor raktuk bele a dugattyút akkor azt láttuk, hogy a hajtókar alján a sonkánál nem volt olyan bronzgyûrû, a hatókar felsõ részénél meg újra volt perselyezve ezenkívül derékszögelésnél állandóan túldeformálódott. Namost ezek csak az elõzõ szerelõk kreténségébõl ilyen, vagypedig direkt, szóval kell félnem, hogy gondja lesz? Vagy hajtsam így amíg megy?

Húha kicsit sok kérdésem van, de remélem nem gond!
Üdv Tamás

ui:251-esrõl van szó, 250-es hengerrel
Avatar
Karak
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2008.09.02. 08:15
Tartózkodási hely: Szombathely

Hozzászólás Szerző: Karak »

Sziasztok!

Már a kapcsolatfelvétel megtörtént. A fõfúvóka gondolom nem para, ha utángyártott...

Plexit én it tervezek hozzá, sztem igen jól néz ki a gépen. Szélvédelmérõl Mladi,vagy vki tud nyilatkozni? Megéri a 7-10000 ftot?

Köszi!
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Nekem még több volt mint neked km-ben, de ez ne legyen akadály! A fogyasztás attól függ mennyire húzod a gázt és milyen állapotú a géped (karbi stb.) Nekem 145-ös fúvóka Bing karbival most 5-6 liter között van. Nyomatékosabb lesz, jobban bírja a terheket.
Karak írta:Köszi!

Már egyeztettem a mesterrel, lehet vele csináltatom meg. A baj, hogy pest messze van... De a minõség fontos, szóval megkérdem a részleteket!

Köszönöm még egyszer. Ja és mennyit eszik most? Meg mennyivel lett több lóerõ?
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Szia! Louis-ban árulnak ilyen plexit, Mladi-nak van ilyenje:

http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... iew&id=294

Kb. 3-4k-ba kerül, van több színben. A márkája Puig ha jól tudom.

http://adamoto.hu/shop_art.php?shop_id=9949&cat=794177

Samu
PJocker írta:Sziasztok!

Etz 250 -hez keresek plexit a lámpa fölé! Tudtok-e segíteni, hogy hol nézzem meg?
Avatar
PJocker
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2008.04.13. 10:03
Tartózkodási hely: Dusnok

Hozzászólás Szerző: PJocker »

Sziasztok!

Etz 250 -hez keresek plexit a lámpa fölé! Tudtok-e segíteni, hogy hol nézzem meg?
Avatar
Karak
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2008.09.02. 08:15
Tartózkodási hely: Szombathely

Hozzászólás Szerző: Karak »

Köszi!

Már egyeztettem a mesterrel, lehet vele csináltatom meg. A baj, hogy pest messze van... De a minõség fontos, szóval megkérdem a részleteket!

Köszönöm még egyszer. Ja és mennyit eszik most? Meg mennyivel lett több lóerõ?
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Nekem Bambi csinált mindent, 300as lengyel dugó, hengerfej átalakítás, többi maradt, gyertya u.a., 145ös fúvóka, karbi mindegy.

Beszélj a mesterrel és elintézi az ügyet neked. Nekem eddig több ezer km-t ment hiba nélkül.
Avatar
Karak
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2008.09.02. 08:15
Tartózkodási hely: Szombathely

Hozzászólás Szerző: Karak »

Szia Samu!

Te mit is módosítottál pontosan a gépeden? A 300as dugót merre rendelted(milyen méret ez pontosan)? Gyertyát cseréltél? Hallottam olyat, hogy fõfúvókát is nagyítani kell... A henger furatása, valamint a hengerfej hozzáigazíttatása elég? Karbit nem feltétlenül muszáj cserélni gondolom elviszi a rendes karbi is...

Esetleg még pár infót dobhatnál róla. Köszöntem nagyon az eddigieket is ;) Lelkes amatõrként vágok bele az mz-m biztonságos, nem eget rengetõ tuningolásához... Remélem tudok elég tudást gyûjteni, hogy ne szúrjam el a dolgokat... Kicsit féltem a gépet...

Szép téli álmokat a gépeknek ;)
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Szia! Én csak pár dolgot tudok mondani neked: a trabi dugó nem 300-as, csak 271 körüli, elvileg emiatt kell az égéstéren is módosítani, az én 300-asomban a többi alkatrész maradt a régi. Sok sikert!
Avatar
Karak
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2008.09.02. 08:15
Tartózkodási hely: Szombathely

Hozzászólás Szerző: Karak »

Sziasztok!

MÁr a blokk témában feltettem a kérdést, de gondoltam itt is felteszem, hátha vki okosabbat tud hozzászólni.
Ha 300as ra furatom a 250esem blokját (trabant dugó) akkor elég cska a hengert furatni, vagy a hengerfejen is kell módosítani valamit? Valamint milyen egyéb átalakításokat igényel a dolog? Természetesen elõtte megnézem, hogy a blokkban az alkatrészek rendben vannak e...

Köszönöm elõre is a hozzászólásokat, plussz infókat!
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Tehát a sonkákat nem szabad leesztárgálni, hanem kifúrkálni.Utána mûanyaggal betömni.
Elhasznált fõtengelyem van nekem is, de inkább a mostanit használom el.
Kb jövõhéten fogom elkezdeni szétszedni a blokkomat, és lekönnyíteni a fõtengelyt.Majd beszámolok róla.
Nem vágom milyen gyújtást csinált subb-ee, de mostmár felkéne keresnem.
Kösz!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

az én szubjektív véleményem:
-fõtengelykönnyítés úgy h a forgattyúsház térfogata a lehetõ legkevésbé változzon meg:
Kép
Kép


viszont van olyan is, ahol nem tömték be a lyukakat mûanyaggal:
Kép
Kép
amúgy nekem van egy szétvert tengelyû fõtengelyem, ilyen farigcsálásra feláldozom, ha gondolod, mert engem is érdekel ez a téma.

-babetta gyújtás nem jó, mert fogod tudni vele 1 rúgással beindítani a gépet, simson-nál azért jó, mert egy berúgókar lenyomásával 3x fordul körbe a fõtengely, ehelyett a sub-ee féle teljesen elektronikus gyújtás 14-15ezerFt körül ha jól tudom... :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Sziasztok!
kis tz-met elkezdtem tuningolgatni.Hétfõn fogom az összes csapágyházat megperselyezni, és a fõtengelyt lekönnyíteni.Namost...A fõtengely sonkából mennyit szabad levinni, ami még egészséges?Akár átmérõ, akár gramm értékbe is mondhatjátok.
A fõtengellyel nem tudok mit kezdeni, utángyártott cuccokat, tûgörgõt, meg hajtókart kap.Végülis ahoz képest, 3000km-t biztos elvitt eddig a mostani, adok neki elég rendesen, és csak 5-ösben 6000-es fordulat fölött ad valami kattogást a blokk.Talán csak fölsõ tûgörgõ, vagy csapszeg lehet.Persze, fõtengelykönnyítés után kevesebbet fog bírni, de nemis mindennapi használatra kell.Meg akarom tartani hobbi motorként még pár évig, mert egészen beleszerettem :roll:
Továbbiakban Ts kuplungot kap, úgytudom megbízhatóbb.
A legfontosabb dolog, meg a gyújtás.Semmi képen se a gyárit akarom fennhagyni.Valami pontosabb kéne.Ötletek?Babettáét hallottam, hogy az jó.Beszerzése nem lehet nagy dolog, de felszerelése?Azért kérdem ezeket, mert amíg nincs összerakva a blokk, addig kéne megtudnom mit kell alakítani a blokkon.
Ezek után a hengerfejjel vagy gyertyával kell babrálnom?vagy azokat csak dugó méretezéshez képest kell alakítani?
Köszönöm elõre is.Üdv!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Apol77 írta:Elnézést a hülye kérdésért, de mit befolyásol, miben lesz jobb a motor pl. 6 felömlõ esetén?
Komolyan nem tudom, nem ér kiröhögni :oops:
a felömlõk növelése elsõsorban fordulatszámnövelésre szolgál, ugyanis magasabb fordulaton gyorsabban kell h végrehajtódjon a gázcsere(kipuffgáz->ki, benzingõz->be) a hengerben. persze ez nem ilyen egyszerû, fõleg az mz-nél, mivel a generátor forgórésze max 10000 rpm-et bír elvileg. tehát akkor már a gyújtásnál is kell valamit módosítani. meg mit ér a magas fordulatszám ha nincs LE? akkor már lökettérfogatot is növelni kell, fõtengelyt könnyíteni, erõsebb hajtókar, és valahogy úgy kell megoldani a henger töltését(szívás, kipuffogás) h lehetõleg egyenletesen adja le a motor a teljesítményét a fordulatszám függvényében.
ha valami marhaságot írtam, akkor bambi légyszíves javíts ki ;)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Gexxx írta:Rájttem, hogy lehet dobni gyorsan és olcsón az MZ-m teljesítményén... Jobban gyorsul, jobb az úttartása...
A megoldás: Fel kellett pumpálni a kerekeket 8)
Igen!!! Ezt a tuningot én is ismerem!!! Rendszeresen alkalmazom is!!! :lol:
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Rájttem, hogy lehet dobni gyorsan és olcsón az MZ-m teljesítményén... Jobban gyorsul, jobb az úttartása...
A megoldás: Fel kellett pumpálni a kerekeket 8)
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Üdv! Támogatók között megtalálod a lap alján

http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... =view&id=9
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 39 vendég