Tuning

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Szia Bambi!
Úgy látom mostanában elõveszel mindenféle régi képet. Ennek nagyon örülünk is. :-D
Ezekrõl (vagy hasonló stílusú) a gépekrõl tudnál mutatni még egy pár képet? Valami hasonlóra akarom átalakítani a másik /1-esem. Köszönöm!

Kép
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Mi az ott az orrod alatt Bambi? Bajusz? :D Szép MZ, mit tudott? :)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

motormanner írta:UP a jó gépnek!!!!

Jól látom hogy meg van szabva kicsit a hengerfej?
meg a karbi sem a gyári nem beszélve a vezérlésekrõl na meg a kipufogórol,és a gyulytás sem a gyári
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

UP a jó gépnek!!!!

Jól látom hogy meg van szabva kicsit a hengerfej?
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

bambi tunnig motor a 80-as évekbõl :)
Kép
Avatar
mateka
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2007.12.17. 22:59
Tartózkodási hely: Mezõkövesd - Eger

Hozzászólás Szerző: mateka »

z25z írta:
mateka írta:hy!
Köszönöm szépen mindenkinek a tanácsát! Szerintem a hengerfejtömítést inkább hanyagolom a veszélyek miatt, de az áttételt majd megvizsgáljuk, meg hogy milyen fúvóka van benne. Áttételhez milyen fogaskereket ajánlotok elõre? Vagyis mi lenne az ideális? A fékek hál' istennek nem rakoncátlankodnak, és már a végsebességét is lemértük egy "nyugati" autóval és annak is annyit mutatott mint nekem. Remélem nem muszáj fúrni. Jah, amúgy azt hogy a kipufogó e a ludas, azt úgy ki lehet próbálni hogy leveszem a kipuffot és megnézem úgy mennyi a vége, vagy akkor megint nem fog úgy menni? Ha jól tudom, akkor kell neki a fojtás....
Az attetel segithet ugyan valamelyest, de attol fugg milyen korulmenyek kozott van hasznalva. Leggyakrabban akkor celszeru modositani, ha tartosan nagy csomagokkal, utassal dombos teruleten, stb van hasznalva a motor es emiatt nem tud kiforogni. Szolo uzemu hasznalat eseten ha nem porog ki mashol keresnem a megoldast. Gyujtasbeallitas, megfelelo karburalas!!! (levegoszuro csere) kompreszziomeres a hengerben (hatha a kopott motor lesz a ludas). A kipufogo nelkuli teszt hulyeseg, lehet meg annyit se fog menni, mivel a 2T lelke a jol hangolt kipuff. Azonban ha regi tobb 10 ezer km es cso van fent regi asvanyi olajos varosi hasznalat mellett bizony egy kitakaritast meger, az sokat segithet. Errol bovebben a wiki-n olvashatsz. No hirtelen ennyi.


Udv!
Köszönöm a tanácsot! Már a wiki-n régebben is olvastam a kipufogó tisztításáról szóló cikket, csak mivel lakótelepen lakom nem hinném hogy nagyon tolerálnák a szomszédok hogy gõzmozdonyosat játszom,:D de mindegy, most úgy is rossz idõ van ,nincsennek nyitva az ablakok, úh. majd szakítok rá idõt.:D Mondjuk a motort mindíg full szintetik olajjal használjuk meg az elõzõ gazdája is azt "mondta" hogy õ is azzal ment. Az más kérdés hogy ebbõl mi igaz.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

mateka írta:hy!
Köszönöm szépen mindenkinek a tanácsát! Szerintem a hengerfejtömítést inkább hanyagolom a veszélyek miatt, de az áttételt majd megvizsgáljuk, meg hogy milyen fúvóka van benne. Áttételhez milyen fogaskereket ajánlotok elõre? Vagyis mi lenne az ideális? A fékek hál' istennek nem rakoncátlankodnak, és már a végsebességét is lemértük egy "nyugati" autóval és annak is annyit mutatott mint nekem. Remélem nem muszáj fúrni. Jah, amúgy azt hogy a kipufogó e a ludas, azt úgy ki lehet próbálni hogy leveszem a kipuffot és megnézem úgy mennyi a vége, vagy akkor megint nem fog úgy menni? Ha jól tudom, akkor kell neki a fojtás....
Az attetel segithet ugyan valamelyest, de attol fugg milyen korulmenyek kozott van hasznalva. Leggyakrabban akkor celszeru modositani, ha tartosan nagy csomagokkal, utassal dombos teruleten, stb van hasznalva a motor es emiatt nem tud kiforogni. Szolo uzemu hasznalat eseten ha nem porog ki mashol keresnem a megoldast. Gyujtasbeallitas, megfelelo karburalas!!! (levegoszuro csere) kompreszziomeres a hengerben (hatha a kopott motor lesz a ludas). A kipufogo nelkuli teszt hulyeseg, lehet meg annyit se fog menni, mivel a 2T lelke a jol hangolt kipuff. Azonban ha regi tobb 10 ezer km es cso van fent regi asvanyi olajos varosi hasznalat mellett bizony egy kitakaritast meger, az sokat segithet. Errol bovebben a wiki-n olvashatsz. No hirtelen ennyi.


Udv!
Avatar
mateka
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2007.12.17. 22:59
Tartózkodási hely: Mezõkövesd - Eger

Hozzászólás Szerző: mateka »

hy!
Köszönöm szépen mindenkinek a tanácsát! Szerintem a hengerfejtömítést inkább hanyagolom a veszélyek miatt, de az áttételt majd megvizsgáljuk, meg hogy milyen fúvóka van benne. Áttételhez milyen fogaskereket ajánlotok elõre? Vagyis mi lenne az ideális? A fékek hál' istennek nem rakoncátlankodnak, és már a végsebességét is lemértük egy "nyugati" autóval és annak is annyit mutatott mint nekem. Remélem nem muszáj fúrni. Jah, amúgy azt hogy a kipufogó e a ludas, azt úgy ki lehet próbálni hogy leveszem a kipuffot és megnézem úgy mennyi a vége, vagy akkor megint nem fog úgy menni? Ha jól tudom, akkor kell neki a fojtás....
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Vagy jól be van-e állítva karbi/gyújtás.
Ja igen,mennyire van eltömõdve a kipuff.
Nekem is nagyon faszán ment,csak nem tudtam 85 fölé húzni.
Aztán egy tiszta dob és lásd,Sástó felé Gyöngyös elõtt 107-et ment 35 fokban +pakolva a bõ 80 kilómmal.Magam sem hittem.
Szóval szerintem ez a probléma.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Hozzászólás Szerző: novi »

mateka írta:Sziasztok!
Lenne egy kérdésem! A bratyómnak van egy etz 250-ese alsóbb sebességfokozatokban nagyon szépen pörög de 5.-ben az istenért sem akar többet pörögni 4500- 5000-nél... és így max 110 a vége, szóval õ egy kicsit gyorsabbra vágyik mert a poén az hogy az én 150-esemnek is annyi a vége.:D kicsit nyomasztja ez a dolog. Szóval tudna valaki valamilyen tanácsot adni, hogy mihez is kellene ilyenkor nyúlni? Nekem már tanácsolták azt is hogy sörösdobozból csináljak hengerfejalátétet és jobb lesz. Igaz ez?
Szia!

Mielõtt elkezdenétek széthekkelni a hengerfejtömitést meg kéne nézni még pár dolgot a gépen. Mondjuk azt, hogy helyesen mér-e az óra? Meg jó volna tudni, hogy milyen áttételezéssel tudja ezt a sebességet? Nem surlódik-e valamelyik fékpofa állandóan? Mekkora fúvóka van a karbiba?

Szia!
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

x

Hozzászólás Szerző: motormanner »

Szia!

Szerintem a bratyó motorjának leginkább egy motorgenerál hiányzik!
Aból amit leírtál én arra gondolok hogy nincs már erõ a gépben, szóval henger felújítás, dugattyú gyûrûk....
A sörösdoboz dolog elvileg lehetne okos dolog, mert kisebb a vastagsága mint a rendes tömítésnek, így nagyobb sûrítést eredményez.
A nagyobb sûrítés meg nagyobb teljesítményt...
Bár ezzel a dologgal óvatosan kell bánni, mert ha túl nagy lesz a nyomás a hengerben akkor a benya "magától" gyullad be, mint a dieslnél, nem pedig a gyújtószkra hatására.
Gondolom te is ki tudod találni mik lehetnek ennek a következményei...
Bár ha magasabb oktánszámú benzint használsz az jobban bírja a sûrítést (mint a verseny technikában), viszont jobban is igénybe veszi a motor alkatrészeit.
Ha jól emléxem az etz 86 vagy 88- as oktánszámú benzinnel már elmegy.
De ezel kapcsolatban kérdezz ki valaki szakit mert az én ismereteim nem túl mélyrehatóak!
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
mateka
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2007.12.17. 22:59
Tartózkodási hely: Mezõkövesd - Eger

Hozzászólás Szerző: mateka »

Sziasztok!
Lenne egy kérdésem! A bratyómnak van egy etz 250-ese alsóbb sebességfokozatokban nagyon szépen pörög de 5.-ben az istenért sem akar többet pörögni 4500- 5000-nél... és így max 110 a vége, szóval õ egy kicsit gyorsabbra vágyik mert a poén az hogy az én 150-esemnek is annyi a vége.:D kicsit nyomasztja ez a dolog. Szóval tudna valaki valamilyen tanácsot adni, hogy mihez is kellene ilyenkor nyúlni? Nekem már tanácsolták azt is hogy sörösdobozból csináljak hengerfejalátétet és jobb lesz. Igaz ez?
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Csak hogy TZridert egy kicsit spanoljam :twisted: http://www.mzclubhungary.com/galeria/eg ... index.html
Ott: ETS700
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

KÉTHENGERES

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

Sziasztok!
Bambi mester, köfi a félityist, azóta háttérkép a munkahelyi gépen is. Jöhet még!
A mûszaki oldaláról érdekes lehet a kéthengeres problémája is. Mit kell tenni, ha sikerül egy kiforrott, jól mûködõ félliteres TZ-t gyártani, és le szeretném mûszakiztatni?
A burkolatos téma engem is érdekel. Ha sikerül szerezni alsó és felsõ idomokat, és ezekkel jól feldíszítem a motort, szépen, gondosan felszerelve, hogy ne csak hatékony, demutatós is legyen, akkor elõfordulhat, hogy levetetik?
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

wow

Hozzászólás Szerző: motormanner »

Bocsi, fõfékhengert akartam irni ....
De ha néha rámjön megmarkolászom a munkahengert is....
Tudom hülye szokás dehát ez van :D:D:D:D:D

Amúgy köszi a hozzászólásokat.

Tavasszal viszem majd a gépet vizsgázni, de oda már úgy akarok menni hogy tip-top legyen ;)
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Persze ezek a dolgok attól is függenek,hová viszed a gépet.
Én a Postaautónál vizsgáztattam,az általam készített vízvezetékcsõ-sportkormánnyal,nem mért az órám,ovális a hátsó fékdobom,mégis átment,jó,13 rongy volt.Tudom ajánlani a helyet,bár üvöltõ átalakításokon valószínûleg õk sem siklanak át.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Na mit?

Hozzászólás Szerző: z25z »

Üdvözletem uraim!

Én a tuningolást az mz kicsit más irányból közelítem...
Én elsõként a fékmunkahengert cseréltem ki egy japán motor félmunkahengerére ami ugyan egy specális fékcsövet igénelt de még így is ki jött az egész 6000 huf ból.
A fékezésnél sokkal jobban adagolható, és persze nem kell annyira markolni sem...

Arra azert kivancsi vagyok, hogy a munkahengert hogy markolod...... (wikipedia)



A motorblokkhoz nem szívesen nyúlok hozzá viszont egy elektronikus gyújtás már készül, és a szívó membrán beépítését is erõsen fontolgatom.


Ha jol ertesultem nem eri meg a membrannal valo foglalkozasba vetett energia/anyagi koltseg azt a pluszt amit kaphatsz tole, raadasul a jol bevalt egyszeru mechanizmust egy plusz meghibasodasra hajlamos resszel novelned, sztem felejtos....



Ami viszont ÉRDEKELNE!!! Mivel a közúton a taxisok után a rendõrõktõl félek a legjobban....

Mik azok a módosítások a motoron amiket engedélyeznek vagy inkább úgy mondom amit szabad?
Ha mondjuk én kicseréltem a féket és úgy járok az ugye senkt em zavar, de a mûszaki vizsgán vajon még meg felel e?



Ha jol sejtem a fofekhengert cserelted, ezzel semmi gond.

Ha az indexeimet is kicserélném, esetleg az összes világító és fényjelzõ berendezést LED -esre, meg a motor komplett elektronikáját, ez mennyire zavarná a törvény embereit?


Az osszes fenyjelzo berendezest? Ledes fenyszorot szeretnel? Ez ugye nem komoly? Haaat a hazilag barkacsoltba ha szoros szivu a vizsgabiztos tuti belekot, van e benne a korbe zart "E" betu?



Esetleg a kormányt, lábtartót kicserélném, raknékrá aranyos idomokat, átszabnám kicsit a sárvédõt ???

Sportkormany tuti felejtos, na meg ha masik van rajta akokr legyen egy mubizonylatod, ebbe mar futottam bele. Labtarto ha a helyen van, csak az alakja mas nem valoszinu, hogy izgatja, csak ne legyen toldalekokkal hozzaillesztett. Sarvedo maceras, az elso meg nem is annyira inkabb a hatso, ott szabalyok vannak, hogy elvileg tengely ala ero gumi stb, megovando a mogotted haladokat.



Hallottam olyat is hogy a mûszaki vizsgán már abba is belekötöttek hogy nem volt fent a láncvédõgumi meg a bakelit...

Siman el tudom kepzelni...sajnos egyik haveromnak vissza kellett varrni az ujjat mikor utaskent hoztam debrecenbol es egy 100-as temponal elszakadt a lanc, nem csak kenesi dolgokat lat az ott el.



Az egyik ismerõsöm azzal rémisztgetett hogy újaban a mûszakin fékpadra rakják a motort és ellenõrzik még a futómûvet is(bár ezt én hülyeségnek tartom).


Nem hulyeseg, komolyabb helyeken siman felteszik fekpadra, legyen csak jo minden.



Udv
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Na mit?

Hozzászólás Szerző: motormanner »

Üdvözletem uraim!

Én a tuningolást az mz kicsit más irányból közelítem...
Én elsõként a fékmunkahengert cseréltem ki egy japán motor félmunkahengerére ami ugyan egy specális fékcsövet igénelt de még így is ki jött az egész 6000 huf ból.
A fékezésnél sokkal jobban adagolható, és persze nem kell annyira markolni sem...
A motorblokkhoz nem szívesen nyúlok hozzá viszont egy elektronikus gyújtás már készül, és a szívó membrán beépítését is erõsen fontolgatom.

Ami viszont ÉRDEKELNE!!! Mivel a közúton a taxisok után a rendõrõktõl félek a legjobban....

Mik azok a módosítások a motoron amiket engedélyeznek vagy inkább úgy mondom amit szabad?
Ha mondjuk én kicseréltem a féket és úgy járok az ugye senkt em zavar, de a mûszaki vizsgán vajon még meg felel e?
Ha az indexeimet is kicserélném, esetleg az összes világító és fényjelzõ berendezést LED -esre, meg a motor komplett elektronikáját, ez mennyire zavarná a törvény embereit?
Esetleg a kormányt, lábtartót kicserélném, raknékrá aranyos idomokat, átszabnám kicsit a sárvédõt ???

Hallottam olyat is hogy a mûszaki vizsgán már abba is belekötöttek hogy nem volt fent a láncvédõgumi meg a bakelit...
Az egyik ismerõsöm azzal rémisztgetett hogy újaban a mûszakin fékpadra rakják a motort és ellenõrzik még a futómûvet is(bár ezt én hülyeségnek tartom).

Ki tud nylatkozni ezzel kapsolatban?
Vagy hol érdemes érdeklõdni ezirányba?

Megmondom õszintén egy kicsit visszataszít ez a hivatalos dolog, sajnos vannak rossz tapasztalataim, szóval ha van valaki aki már végigjárta ezt az utat az ossza meg a tapasztalatait!


Köszi!!!
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Ez is egy jó tuning,kilogram LE javára:-)
Kép
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Jól látom,h az az elsõ fék nem ETS???
Mondjuk nagyobb tömeghez/sebességhez nagyobb fék sem árt gondolom...
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Kép
tz ridernek
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: "ájdontszpík németül, szori"

Hozzászólás Szerző: bambi »

TZrider250 írta:Hello Speed!
Úgy láttam, hogy "egyhengeres" hengerfejet kínálnak a fritzek. Meg tudnád nézni, hogy ha már tuningcég, gyárt-e kifejezetten kéthengeres átalakításhoz is cuccokat.

Bambi mester megjegyzése, mi szerint a korabeli anyagok nem voltak elég jók a mai tuning-igények megvalósításához, érdekes kontrasztban áll azzal, hogy ma a gyári cuccot istenítjük a bóvli utángyártott helyett. Ehhez képest egy harmadik, és még jobb kategória a tuning-alkatrész? A tanulság úgy jön le nálam, hogy jó motort nem szabad piszkálgatni, amíg nincs rá panasz. Gondolkodni visazont szabad, meg elõkészületeket tenni az ikerhengeresítéshez.

Nos, tud valaki bevált tervet, rajzot, meglévõ alkatrész az átalakításhoz?
Azt hiszem némi zavarban vagy.a GYÁRI CUCC széria motorokhoz kivállóak,és minimális tuninghoz elegendõek.A nagyobb tuninghoz szükséges magasabb technológiai alkatrészek.
üdv bambi
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

"ájdontszpík németül, szori"

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

Hello Speed!
Úgy láttam, hogy "egyhengeres" hengerfejet kínálnak a fritzek. Meg tudnád nézni, hogy ha már tuningcég, gyárt-e kifejezetten kéthengeres átalakításhoz is cuccokat.

Bambi mester megjegyzése, mi szerint a korabeli anyagok nem voltak elég jók a mai tuning-igények megvalósításához, érdekes kontrasztban áll azzal, hogy ma a gyári cuccot istenítjük a bóvli utángyártott helyett. Ehhez képest egy harmadik, és még jobb kategória a tuning-alkatrész? A tanulság úgy jön le nálam, hogy jó motort nem szabad piszkálgatni, amíg nincs rá panasz. Gondolkodni visazont szabad, meg elõkészületeket tenni az ikerhengeresítéshez.

Nos, tud valaki bevált tervet, rajzot, meglévõ alkatrész az átalakításhoz?
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) »

http://www.tkm-racing.com/MZ/Tuningteile/Zubehoer.htm
ha valaki esetleg extrém tuningot akar.....
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

250 kuplung

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

MZGergõ!
Ha a méretet szeretnéd levenni, gyere el a leflexelt kuplungomért! Amikor vettem a mocit, kértem szimmeringcserét az akkori szerelõmtõl, de nem tudta máshogy lehúzni a kúpról, csak vágás útján. A levágottat visszaadta, de egészen olcsónak tûnt a pótlása is, rendelni tudnál.

Elcserélem bármire, de ingyen is viheted.
Bp. II., Franlel Leó utca, szólj, hogy mikor jössz.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Bocs, az az oldal nem a cseh koronáról szól. Túl sok a Vejnemöjnen a Bobekhez képest. T
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: IKERHENGER

Hozzászólás Szerző: bambi »

TZrider250 írta:Sziasztok, a Rotax blokkot több MZ típusban alkalmazták, nem voltak nagyon sikeres modellek. Mikor sárgák vették meg a gyárat, hagyták a fritzeket fejleszteni. Nem sajnálták a pénzt, így lett világhíres új rendszerû blokkjuk emcetéknek. Különösen dícsérik az új 125-öst, meg az új 1000-est. Aszem már egyáltalán nem gyártanak rotaxos emcetet.
Nézzétek meg ezt is Rotax 650 mono (!) blokkal, nem emcet:
http://www.jawa.fi/model.php?lang=en&model_id=1
Jó hír: ennek is van magyarországi disztribútora, és kapható csábosan formatervezett modern utánfutó, illetve kifejezetten hozzá tervezett Givi doboz, meg plexi.
Rossz hír: állítólag 10 forint körül van a cseh korona.... egy hengerben azér durva a negyvensok paci, vagy nem annyira? De az már másik topik.
Szerelõ bácsival folyamatosan kommunikálok, de az õ ismerõsei sorra felhagynak a szakmával. Ha pénteken is hívom, megint ad pár számot. Ha sikerül, lesz jó burkolatom, és talán kéthengeres ihletettségû MZ márkatársat is fogunk.

Az közös forgattyúsházat eszerint nem vétózza senki ha egyszerre robbanó a két henger?

Messere Bambi, köszönöm a lehetõséget. Hol lehetne téged felkeresni? Hol van a mûhelyed?
Bp 9 ker Gubacsi út 6/c,de télen egyeztettni kell velem,mert nem mindíg vagyok ott.Ilyenkor inkább a Hyosungban vagyok ott jó meleg van:-) Van egy eladó rendõrségi fejidomom plexi nélkül.Ja a telefonom:06203420977
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Csáó!

Sajnos elég ritkán tudok gépközelbe kerülni, ezért nemtudok aktívan bekapcsolódni az ikerhengeres témába.De azért olvasom ami a topicba kerûl!
Gondolkoztam, hogy hogy lehetne két blokkot összekovácsolni, de nem túlsokáig jutottam :? Összehegeszteni túlkockázatos lenne, valahogy össze csavarozni meg bonyolúlt.Mind1, inkább hagyom rátok, hogy ki eszeljétek, mert az én eszmém kevés erre :roll:

Nem evvel a témával kapcsolatos, de lenne egy kérdésem.Mivel nincs 250-es tz kuplungom, segítséget szeretnék kérni, hogy mik a pontos méretei, és milyen ötvözetbõl van.Ha tudna valaki küldeni nekem egy mûszaki rajzot róla, azt megköszönném!Azért van szükségem rá, mert könnyített kuplungot szeretnék legyártani, és próbálkozok, hátha sikeres lessz.
Elõre is köszönöm!

Üdv!
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

IKERHENGER

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

Sziasztok, a Rotax blokkot több MZ típusban alkalmazták, nem voltak nagyon sikeres modellek. Mikor sárgák vették meg a gyárat, hagyták a fritzeket fejleszteni. Nem sajnálták a pénzt, így lett világhíres új rendszerû blokkjuk emcetéknek. Különösen dícsérik az új 125-öst, meg az új 1000-est. Aszem már egyáltalán nem gyártanak rotaxos emcetet.
Nézzétek meg ezt is Rotax 650 mono (!) blokkal, nem emcet:
http://www.jawa.fi/model.php?lang=en&model_id=1
Jó hír: ennek is van magyarországi disztribútora, és kapható csábosan formatervezett modern utánfutó, illetve kifejezetten hozzá tervezett Givi doboz, meg plexi.
Rossz hír: állítólag 10 forint körül van a cseh korona.... egy hengerben azér durva a negyvensok paci, vagy nem annyira? De az már másik topik.
Szerelõ bácsival folyamatosan kommunikálok, de az õ ismerõsei sorra felhagynak a szakmával. Ha pénteken is hívom, megint ad pár számot. Ha sikerül, lesz jó burkolatom, és talán kéthengeres ihletettségû MZ márkatársat is fogunk.

Az közös forgattyúsházat eszerint nem vétózza senki ha egyszerre robbanó a két henger?

Messere Bambi, köszönöm a lehetõséget. Hol lehetne téged felkeresni? Hol van a mûhelyed?
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

tigris írta:
novi írta:Mivel az 500-as Rotax blokk, ha minden igaz 4T ezért gyakorlatilag semmi.
Én is erre utaltam,csak próbáltam árnyaltan fogalmazni :D

Ja,csak kiváncsiság:a Rotax milyen székhelyû (ország) cég?
Mert egy csomó fajta és rendeltetésû motort gyárt sárkányrepülõtõl Aprilian keresztül (mint kiderült) MZ-ig... :shock:
Remélem ki tudom elégíteni az információvágyadat 8) :lol: :lol: :lol:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Rotax
Egyébként meg Google a barátod :twisted:
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

novi írta:Mivel az 500-as Rotax blokk, ha minden igaz 4T ezért gyakorlatilag semmi.
Én is erre utaltam,csak próbáltam árnyaltan fogalmazni :D

Ja,csak kiváncsiság:a Rotax milyen székhelyû (ország) cég?
Mert egy csomó fajta és rendeltetésû motort gyárt sárkányrepülõtõl Aprilian keresztül (mint kiderült) MZ-ig... :shock:
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Totalbike-on szerepelt pár éve az a 2db P10 blokkból - Moto Guzzi mintára - épített V2-es amely "egyszerre robban" ............
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Hozzászólás Szerző: novi »

Mivel az 500-as Rotax blokk, ha minden igaz 4T ezért gyakorlatilag semmi.
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Re: VAN GYÁRI 500-as.

Hozzászólás Szerző: tigris »

TZrider250 írta: Vagy van olyan kéthengeres, amelyik egyszerre robban?
Igen,létezik,Kispolszkinak hívják,illetve ilyenek az 500-as Fiat és a 750-es Zastava,ezek persze tesók mind. :)
Kétütemû motorban nem tudok ilyenrõl...

Egyébként most hogy nézegetem,ennek az 500-as MZ-nek a blokkját tekintve vajmi kevés köze van az MZ-hez...
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: VAN GYÁRI 500-as.

Hozzászólás Szerző: bambi »

TZrider250 írta:Sziasztok, volt gyári 500-as tézé, Rotax blokkal. Íme:
http://mz.rider.w.interia.pl/ciekawostki/mzetz500r.htm

Köszi Tamás az építõ kritikát, ne kíméljetek. Ezennel nyilvánosan és visszavonhatatlanul beismerem, hogy nem vagyok motorszerelõ. Tudásért tehát ide jövök... köszi.
Nekem sem tetszik a közös forgattyús tér, de talán az egyszerre robbanó ikernél nem akkora gáz a mellégáz... vagy ott is az? Megnézem a mellékelt linket.
Hadd osszam meg veletek, amit egy régi motoros mondott ma nekem. Szerinte legkevesebb átalakítással az járna, ha bontásból olyan fõtengelyt sikerülne találni, ami gyárilag kéthengeres volt, és pont befér a jelenlegi helyére. Általában hajtókarral és egyéb részeivel együtt adják "bagóért". Szerinte kisebb munka az idegen fõtengely csapágyazása, mint az egész blokkot áthegesztgetni, de láthatóan fel sem merült benne a közös forgattyústér problémája. Vagy van olyan kéthengeres, amelyik egyszerre robban?

Mit jelent, hogy "MR ócskán keres."?
A nagy tuningoknak sajna nagy áruk van,fõleg a szoci motoroknál,mivel hogy az alkatrészek minõségei,nem felelnek meg (pláne az utángyártott)a mostani technikai elvárásoknak.Szerintem egy 300-as henger és hengerfej,meg egy kis vezérlés és egyébb apróság,elegendõ egy aránylag tartós mz tuninghoz.Ha több infót akarsz.keres meg a mûhelyemben,met nem vagyok nagy netezõ,és inkább szóban válaszolnék a kérdéseidre.
üdv bambi
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

VAN GYÁRI 500-as.

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

Sziasztok, volt gyári 500-as tézé, Rotax blokkal. Íme:
http://mz.rider.w.interia.pl/ciekawostki/mzetz500r.htm

Köszi Tamás az építõ kritikát, ne kíméljetek. Ezennel nyilvánosan és visszavonhatatlanul beismerem, hogy nem vagyok motorszerelõ. Tudásért tehát ide jövök... köszi.
Nekem sem tetszik a közös forgattyús tér, de talán az egyszerre robbanó ikernél nem akkora gáz a mellégáz... vagy ott is az? Megnézem a mellékelt linket.
Hadd osszam meg veletek, amit egy régi motoros mondott ma nekem. Szerinte legkevesebb átalakítással az járna, ha bontásból olyan fõtengelyt sikerülne találni, ami gyárilag kéthengeres volt, és pont befér a jelenlegi helyére. Általában hajtókarral és egyéb részeivel együtt adják "bagóért". Szerinte kisebb munka az idegen fõtengely csapágyazása, mint az egész blokkot áthegesztgetni, de láthatóan fel sem merült benne a közös forgattyústér problémája. Vagy van olyan kéthengeres, amelyik egyszerre robban?

Mit jelent, hogy "MR ócskán keres."?
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

http://mz.rider.w.interia.pl/ciekawostk ... wostki.htm
Csak ennyit találtam. MR ócskán keres.
Béna a múltkori rajz!
Minden henger külön forgattyúsház-tér! Tudod, kétütemû! Lsd Trabi, Warby, Jawa.Elõsürítés?A felömlõ titkai c elõadás? Szerinted mi keni a dugót, esetleg a fõtengelycsapágyakat (tudom, van ahol a váltóolaj), csapszeget? Gondolkodj a gyári megoldásokon. Baromi sok pénzt és kudarcélményt takarítasz meg így. T
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Zweitakter Zweizilinder

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

Hahó!
Meglett a bácsi. Holnap felhívhatom, segít burkolat hoz jutni, és összehoz kéthengeresekkel is.
Nem szóltatok, hogy béna a múltkori mórickarajz. Pontosítva és zsugorítva újra mellékelem.

Kód: Egész kijelölése

                                             :                  :
                                             :                  :
1) II : II   2) II : : II   3) II : II    II-:-II   4)  II : II-:-II
 --II : II--  --II : : II--  --II : II-()-II   II--   --II : II   II--
   II-:-II      II-:-:-II      II-:-II    II   II       II-:-II   II
A negyedik ábra is felváltva robbanó változatot mutat, de csak három "fél" sonkája van, és közös a frogattyúsház. Ezzel kapcsolatban vannak kételyeim, pedig oda nem kerülhet keverék.
Tamás! tudnád linkelni a Motorrevü fellelhetõségét, esetleg be tudod szkennelni, ha nincs neten?
Nagyon várom a kéthengeres tapasztalatokat, milyen elrendezés jár legkevesebb átalakítással, mennyire lesz megbízható.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy! Régebbi Motor-Revü számokban megtalálható a 2hengeres 500-as ETZ. Kisebb tuningcégek már megoldották. Nem olcsó! De mindent meg lehet csinálni. Van már HAT hengeres soros Jawa is. Nagyon sok egyedi alkatrészt kell legyártatni. Ha ezt te nem tudod, hanem csináltatod az a csillagos eget súrolja majd. Mire megbízható lesz sokat fogsz kinlódni, ha elromlik, minden alkatrésze egyedi. T
Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 469
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Re: ELGONDOLKODTATÓ

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ »

TZrider250 írta:Mintha Gyurma 300-asán volna a gyáriéhoz hasonló minõségû idegen hajtókar? remélem, ki lehet õt kérdezni.
Az enyém sima kovácsolt (talán lengyel) hajtókar egysoros tûgörgõvel !!
Nagyon jó!! Ja olyan 13 ezer pengõbe került januárban most nem tudom h mennyi.

Gyurm@
Powered by Bambi -- ETZ 300
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

IDÉZÉS

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

Hali mindenkinek!
A lentebbi hozzászólásomat azzal a szerény kéréssel egészíteném ki, hogy ha idéztek, akkor próbáljátok meg ne a gombbal az egészet, hanem kimásolással csak a releváns mondatot. Akkor áttekinthetõ marad a topik.

Köszi.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

IKER-BULI a négyzeten!

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

Helló Gergõ! És többiek.

Úgy látom, vágod, mit szeretnék megvalósítani. Hol laksz, és hol tudnánk bütykölni?
Kezdettõl 250-ben gondolkodom alapként, annak blokkjára álmodok két hengert, amik akár kisebbek is lehetnek, mint 250. Ez a szélességet csökkenthetné, és talán nem kellene túl sok alkatrészt egyedileg gyártani. Korábban arra gondoltam, ha jól beszerezhetõ szabvány alkatrész pl. 175-höz, akkor a javítás szempontjából megérné beérni a 350 körüli ikerrel. Olyan 250-es blokk (TS?) kell csak hozzá, amihez illeszthetõ a kisebb dugóhoz járó hajtókar, meg a többi alkatrész.

Az ETZ 250 fõtengelye ránézésre ÖT részbõl áll.
Mellékelek három mórickát (a ---- tengely-részt jelez, az I hajtókart, az II pedig sonkát):

Kód: Egész kijelölése

1)              2)     I  I         3)     I        
---II    II---  ---II  I  I  II---  ---II  I  II-::-II     II--- 
   II----II        II--I--I--II        II--I--II    II--I--II 
                                                        I 
                                                        I
1) A három tengely-rész a két "fél" sonkával ránézésre sajtolással van egybegyógyítva.
2) :idea: Ha a középsõ tengely-rész helyett hosszabbat esztergálunk, elfér a második 250-es hajtókar a dugóval, :?: de hogy bírja majd megtámasztás nélkül a dupla lóerõt? Meg egyszerre jár a két dugó, ami vagy jó, vagy nem.
3) :idea: Hogy szembe járhassanak a dugók, talán a jobb oldali tengely-rész helyére tolhatnánk egy komplett másik tengelyt a sonkába. Így a fõtengely már kilenc :!: részbõl fog állni, mert négy „fél” sonka pörög majd rajta. A két blokk egymáshoz rögzítésével a támasztás :: ugyan megvalósulna, de nagyon szélesnek tûnik így. De nem kellene tengelyt esztergálni, a darabok eredeti minõségûek maradhatnának. Mintha két független blokkot egymás mellé drótoznánk:
- nem gond a kiegyensúlyozás
- :wink: Nem közös a forgattyús ház, aminek égési szempontból lehet elõnye.

:?: A gyújtást elektronikával lehetne megoldani, pl. két helyen lyukas jeladó tárcsával. Két kipufogó!
Ilyen széles blokkhoz már változtatni kellene a vázra felfogatáson, mert nagyon kiáll oldalt. Szimmetrikusra, esztétikusra kellene megoldani, jó volna papírozás nélkül megúszni, mert az megaguba. Hátha burkolat alatt a rendõr nem nézi. :arrow: Találtam valakit, aki árul, vagy gyárt idomokat MZ motorokra (sokfélét), csak nem értem még ott a boltjában. Plexit mástól kell rendelni, de ha többen összefogunk, mint felvarró ügyben... Szervezzem?

Ha már blokkot erõsítünk, nem árt a hatékonyságra figyuzni, ekkor jön képbe a membrán, és a hatos váltó. Az egyediség mellett tartós, és viszonylag könnyen javítható kell maradjon a motor. Meg kellene találni ötletekért a mûködõ magyarországi példány gazdáját, állítólag van ilyen.


Vélemény?
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Re: BONTATLAN

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

TZrider250 írta:Helló!

Köszi a válaszokat, jól esik kezdõ kis szivemnek, hogy átérzitek a problémát. Igazatok van, el kell fogadni ezt a jó kis túramotort olyannak, ahogyan tervezték a németek.

De! Aki egyedi motort akar, és van fûtött sufnija, marha jól eltöltheti a téli hétvégéit ezzel.

A hajtókarról azt hallottam, ha gyári, nagyon erõs, csak az alsó tûgörgõsor megy tönkre tuningtól. Abból jobb kell.

A rám sózandó dolgokról meg kiderült, hogy a membrán 1xûen le van fûrészelve egy 150 ccm Rotaxról. Aluhegesztés (hengerre, vagy tuning-szívótorokra) stb után az oválkarbival kb max 25 pacis motorom lett volna, nagyjából 40 rugóért. Ez használt alkatrész beépítésével az élettartam miatt irreális, de talán érdemes kipróbálni egy 125-ös ETZ blokkal. Ott van esély a pacik megduplázására. A membrán, meg a jobb töltésû karbi nekik adhat sok pluszt. És hegesztés nélkül el is fér, mert több a hely a henger és a légszûrõ között.

Két hengeresre úgy lehetne építeni a 250-est, hogy pl. kettõ játszó-blokk középsõ szelvényét duplázzuk. Két fõtengelyt lehetne összeházasítani, hogy három sonka között két hajtókar tudjon eljárni. Négy sonka valszeg nem is férne oda. Ködös elképzelés, de szívesen társulnék ikerhengeres tézék építésére, csak az nem a takarékos motorozásról szólna.

Érdekes kérdés a kiegyensúlyozás (eggyel kevesebb a sonka), meg az iker gyújtás. Kellene ólommal nehezíteni a hiányzó sonka miatt? Szembe járjon, vagy egyszerre robbanjon? Két karbi, vagy dupla torok?

Mit szóltok?
A szívómembrán felszerelését el lehet kerülni aluhegesztéssel,mégpedig marással.A rögzítés 4 csavarral történne.Valamelyik oldalon van a membrán készítésérõl, és rögzítésérõl egy cikk, csak már nemtudom hol láttam.
A ikerhengeres elképzelése nem rossz.Szerintem ts-el kéne próbálkozni, mert azok állítólag jobban bírják.Ha mégis ETZ maradna, akkor minden képpen ts kuplungot kéne felszerelni rá,(ahogy tigris említette, a kistz kuplungja nem bírná.)Ha itt is ugyan csak maradna az ETZ-é, akkor kuplungagyat valamilyen öntvénybõl kéne csináltatni.Igazából korrozíl anyagból kéne, mert azt szétkoptatni biztos nem lehetne egykönnyen. :twisted: Súlyanõne, így nem lenne pörgõs de ha megvalósúlna a 2 henger, akkor annyi nyomaték lenne benne, hogy kielégítse.A duplahengeres blokkokoknál tudtommal a fõtengelyek mindig ellenkezõ pontnál találkoznak(tehát szembe járjon).A fõtengelyt megcsinálni elég bonyolúlt mûvelet lenne.Belegondolni is rossz :roll: Esztergálni másik tengelyt, ami össze köti a 3 sonkát stb, de ha tudom, és van hozzá mûszaki rajz, leesztergálom.
Szerintem két karbinak kéne lennie.Nincs vele macera mint a dupla torkosnál, és nem kell keresgélni olyan karbit, ami 2 hengert kielégít.
Ha tényleg komolyan gondolod ezt az egészet, akkor benne lennék a buliban! 8)
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

BONTATLAN

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

Helló!

Köszi a válaszokat, jól esik kezdõ kis szivemnek, hogy átérzitek a problémát. Igazatok van, el kell fogadni ezt a jó kis túramotort olyannak, ahogyan tervezték a németek.

De! Aki egyedi motort akar, és van fûtött sufnija, marha jól eltöltheti a téli hétvégéit ezzel.

A hajtókarról azt hallottam, ha gyári, nagyon erõs, csak az alsó tûgörgõsor megy tönkre tuningtól. Abból jobb kell.

A rám sózandó dolgokról meg kiderült, hogy a membrán 1xûen le van fûrészelve egy 150 ccm Rotaxról. Aluhegesztés (hengerre, vagy tuning-szívótorokra) stb után az oválkarbival kb max 25 pacis motorom lett volna, nagyjából 40 rugóért. Ez használt alkatrész beépítésével az élettartam miatt irreális, de talán érdemes kipróbálni egy 125-ös ETZ blokkal. Ott van esély a pacik megduplázására. A membrán, meg a jobb töltésû karbi nekik adhat sok pluszt. És hegesztés nélkül el is fér, mert több a hely a henger és a légszûrõ között.

Két hengeresre úgy lehetne építeni a 250-est, hogy pl. kettõ játszó-blokk középsõ szelvényét duplázzuk. Két fõtengelyt lehetne összeházasítani, hogy három sonka között két hajtókar tudjon eljárni. Négy sonka valszeg nem is férne oda. Ködös elképzelés, de szívesen társulnék ikerhengeres tézék építésére, csak az nem a takarékos motorozásról szólna.

Érdekes kérdés a kiegyensúlyozás (eggyel kevesebb a sonka), meg az iker gyújtás. Kellene ólommal nehezíteni a hiányzó sonka miatt? Szembe járjon, vagy egyszerre robbanjon? Két karbi, vagy dupla torok?

Mit szóltok?
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Nem feltétlenül a hajtókar,ami föl fogja adni,azért jutott az eszembe,mert nekem volt már rossz tapasztalatom,de minden alkatrészre vonatkozik a nagyobb igénybevétel.
Bontatlan jól mûködõ blokkot megbontani tényleg nem lenne helyes.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Re: ELGONDOLKODTATÓ

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

TZrider250 írta:Köszi Tigris, ez komoly nézõpont.

Tehát adott egy igazán jó, kb öt-hat éves állapotúnak megfelelõ ETZ motor. Az egyedivé tétellel jelentõsen lerövidülne a hátralévõ problémamentes élettartama, mindamellett nem adottak a feltételek az átalakításhoz (hol, mivel, kivel) kevesen bátorítottak a projektemben.

Még várok egy kicsit, de azt hiszem igazat adok azoknak, akik szerint bele kell törõdni a tézé korlátaiba, és csak a mérsékelt tuningokat veszem számításba. Ilyen mérsékelt tuning lehet pl az a drága hatos váltó, csak féltem mostmár a gyári hajtókart, meg ilyesmiket a nagy igénybevételtõl. Mintha Gyurma 300-asán volna a gyáriéhoz hasonló minõségû idegen hajtókar? remélem, ki lehet õt kérdezni.

Köszi fiúk, lehet hogy elhalasztom egy évvel a tuningot, minek szétbarmolni azt, ami jó. Azért nem adom fel végleg.
Ha bontatlan, akkor azt ápold, és féltsd!Ha össze gányolod, akkor nagyon bánnid fogod.Vegyél egy rosszat, azon próbálkozz, és gyûjts tapasztalatot.
A hajtókarral kapcsolatban..A hajtókar nemhiszem, hogy olyan rossz anyagból lenne, inkább az alsó tûgörgõ.Olyat kéne jó minõségüt szerezni, és azt berakatni..
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

ELGONDOLKODTATÓ

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

Köszi Tigris, ez komoly nézõpont.

Tehát adott egy igazán jó, kb öt-hat éves állapotúnak megfelelõ ETZ motor. Az egyedivé tétellel jelentõsen lerövidülne a hátralévõ problémamentes élettartama, mindamellett nem adottak a feltételek az átalakításhoz (hol, mivel, kivel) kevesen bátorítottak a projektemben.

Még várok egy kicsit, de azt hiszem igazat adok azoknak, akik szerint bele kell törõdni a tézé korlátaiba, és csak a mérsékelt tuningokat veszem számításba. Ilyen mérsékelt tuning lehet pl az a drága hatos váltó, csak féltem mostmár a gyári hajtókart, meg ilyesmiket a nagy igénybevételtõl. Mintha Gyurma 300-asán volna a gyáriéhoz hasonló minõségû idegen hajtókar? remélem, ki lehet õt kérdezni.

Köszi fiúk, lehet hogy elhalasztom egy évvel a tuningot, minek szétbarmolni azt, ami jó. Azért nem adom fel végleg.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

250-es kuplungja masszív konstrukció, (mellesleg súlyzónak se utolsó) de csak egyszer tedd fel rosszul, vagy maradjon piszok a kúpon......mocskosul összerágódik és már nem tud önzárni....

"Mekkmesterek" ilyenkor szokták feltenni kénsavval.......utána akinek le kell(ene) újra húzni, az megtanul hosszan és cifrán káromkodni :-)
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

TZrider!

A kuplung dolog a kisETZ kuplungjára vonatkozott,a 250-é már masszívabb tudtommal,bár még nem láttam szétborítva,errõl Bambi mester tudna nyilatkozni.

Viszont ez a 30 lóerõ kicsit meseszerûnek hangzik nekem,de tegyük fel igaz.Viszont arra számíts,h a nagyobb teljesítmény fokozottan igénybeveszi majd a motorikus alkatrészeket,bár azt mondtad,Neked még bontatlan a blokk,de 50ezer kilóméter fölött ez valószínûleg nem lesz így sokáig és az utángyártott cuccok tudod,milyenek...
Szóval ha teljesítményt akarsz növelni,akkor ezt a kérdést is meg kell oldani,hacsak nem akarsz 5000-enként vagy még sûrûbben hajtókart cserélni...
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba »

Boxer motoros!


Kép
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 39 vendég