Tuning

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1433
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2008.05.07. 09:47

Pont a lényeg hullik el ha jeladónak megszakítót használunk....legalábbis szerintem....

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1433
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2008.05.07. 09:45

300-as MZ-je ha valakinek 3L/100km fogyaszt, az szóljon nekem is mert önként átiratom a nevemet Gézára pedig az csunya név.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.05.07. 09:28

300-as MZ 3 literes fogyasztással... :?
Én a kisTZ-t tudom TALÁN 3-3,5 literre lenyomni,ha ötödikben csak annyira fordítom el a gázt,hogy épp menjen (60-nal).
Elég izgalmasan hangzik.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.05.06. 23:11

ghostrider írta:Bambi!

Az ETS 250 Trophy Sport váza megegyezik az ES 250/2 vázával :?:

Üdv. Ghost
90% ban igen

ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider » 2008.05.06. 22:12

Bambi!

Az ETS 250 Trophy Sport váza megegyezik az ES 250/2 vázával :?:

Üdv. Ghost

novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Re: 300

Hozzászólás Szerző: novi » 2008.05.06. 19:35

TZrider250 írta: Ha tudsz olcsón TRANZISZTOROS gyújtást, egyenletes és kövér lesz a szikra, ez plusz erõként érzõdik. Ettõl lett 3.8 a fogyasztásom. A megszakítókalapács is jó jeladónak, nem kell átszerelni.
Itt igazítanék egy kicsit.

A 3.8-as fogyasztást megszakítós gyújtással is el lehet érni, csak nem a garázsban fellelhetõ legnagyobb fúvókát kell a karburátorba becsavarni. És az áttételek helyes megválasztása is sokat segít a fogyasztáson. Igaz ez a végsebesség rovására fog menni. A megszakítót mint jeladót használni remek ötlet, de a HAL jeladót nem véletlenül találták ki. Sokkal tisztább jelet ad.
TZrider250 írta: Bejáratósan 3 alatt evett.
Meg is ragadt! :D

(amúgy kissé hihetetlen adat, mivel a bejáratós motor "többet eszik" mint egy már bejáratott)

CsBotond

Hozzászólás Szerző: CsBotond » 2008.05.06. 17:11

z25z írta:
CsBotond írta:Nekem egy 1962-es evjaratu MZ-m van, es a haveromnak volt egy 250-es amit felfurtak 300-ra es a hengert es a dugattyut akarjuk (ha lehet) kicserelni...inkabb ne? ugye inkabb ne! :shock:
Egy korabbi hozzaszolasban azt irtad hogy egy 175-os mocirol van szo. Na egyreszt erre biztos hogy nem megy fel a 250-es vagy a 300-as, foleg meg hogy henger es dugattyucsererol irtal csak. A hengertalp be se ferne a blokkba....arrol nem beszelve hogy a foitengely se birna el, karburator se viselne el stb. Egy megoldasa lehetne, ha tenyleg komplett blokkot epitesz a vazba, de az meg eleg macera. Rengeteg papirmunka, ha egyaltalan lehetseges. Inkabb Maradjon meg 1962-esnek szepen restauralva eredeti mindennel, vagy vegy egy 250-est es azt lehet 300-asra stb tuningolni.
Koszi a tanacsokat! marad ahogy van, vagyis meg elobb kipofozom, mert rafer nemi festes meg egy kicsi krom :)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2319
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.05.06. 17:06

CsBotond írta:Nekem egy 1962-es evjaratu MZ-m van, es a haveromnak volt egy 250-es amit felfurtak 300-ra es a hengert es a dugattyut akarjuk (ha lehet) kicserelni...inkabb ne? ugye inkabb ne! :shock:
Egy korabbi hozzaszolasban azt irtad hogy egy 175-os mocirol van szo. Na egyreszt erre biztos hogy nem megy fel a 250-es vagy a 300-as, foleg meg hogy henger es dugattyucsererol irtal csak. A hengertalp be se ferne a blokkba....arrol nem beszelve hogy a foitengely se birna el, karburator se viselne el stb. Egy megoldasa lehetne, ha tenyleg komplett blokkot epitesz a vazba, de az meg eleg macera. Rengeteg papirmunka, ha egyaltalan lehetseges. Inkabb Maradjon meg 1962-esnek szepen restauralva eredeti mindennel, vagy vegy egy 250-est es azt lehet 300-asra stb tuningolni.

CsBotond

Hozzászólás Szerző: CsBotond » 2008.05.06. 16:40

Nekem egy 1962-es evjaratu MZ-m van, es a haveromnak volt egy 250-es amit felfurtak 300-ra es a hengert es a dugattyut akarjuk (ha lehet) kicserelni...inkabb ne? ugye inkabb ne! :shock:

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.05.06. 16:36

CsBotond!

Milyen 300-as blokkra gondoltál?ETZ?Passzol a vázadba?
Ha be is tudod rakni,mindenképp meg kell erõsíteni,hogy ne csavarja el!
Passzítani hozzá a hátsó lánckereket,vagy komplett hátsó kerék csere.

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

300

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2008.05.01. 13:23

Szia Apol!
Ha tudsz olcsón TRANZISZTOROS gyújtást, egyenletes és kövér lesz a szikra, ez plusz erõként érzõdik. Ettõl lett 3.8 a fogyasztásom. A megszakítókalapács is jó jeladónak, nem kell átszerelni.
A 300-as henger hamarabb húz, lámpánál erõlködés nélkül indul. Ez helyettesíthetõ vagy fokozható lánckerékcserével. Csak akkor fúrass, ha amúgy is generáloztatni akarsz.
Az alacsonyabb fordulatszámok miatt fogyasztáscsökkenést kellene tapasztalnod, de ebbõl semmit se fogsz észrevenni, mert ha rácsûröd, ugrik mint a fene. Úgyse állod meg... :) Bejáratósan 3 alatt evett.

Fitti624
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2008.02.26. 11:39
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: Fitti624 » 2008.04.19. 21:35

Köszi az ötleteket, holnap tesztelek! (Ha nem esik...)

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.04.19. 10:03

Apol77 írta:
bambi írta:akkor elég a 300-as henger,általában nem fogyaszt többet,esetleg fél literrel.
Mester Küldtem Hozzád egy Yamahás leányzót motor átnézésre.
Nem tudom beszélt-e már Veled :)
még nem jelentkezet.

Apol77

Hozzászólás Szerző: Apol77 » 2008.04.19. 09:57

bambi írta:
Apol77 írta:Sziasztok.
Az lenne a kérdésem, hogy 300-as hengernek, könnyített kuplungnak mi az igazi elõnye?
Pörgõsebb lesz a motor? Nekem elég ha jobban húz picit, nem kell hogy nagyobb legyen a végsebesség.
A fogyasztás hogy alakul ez a kis beavatkozás után?
akkor elég a 300-as henger,általában nem fogyaszt többet,esetleg fél literrel.
Mester Küldtem Hozzád egy Yamahás leányzót motor átnézésre.
Nem tudom beszélt-e már Veled :)

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.04.19. 09:49

Apol77 írta:Sziasztok.
Az lenne a kérdésem, hogy 300-as hengernek, könnyített kuplungnak mi az igazi elõnye?
Pörgõsebb lesz a motor? Nekem elég ha jobban húz picit, nem kell hogy nagyobb legyen a végsebesség.
A fogyasztás hogy alakul ez a kis beavatkozás után?
akkor elég a 300-as henger,általában nem fogyaszt többet,esetleg fél literrel.

Apol77

Hozzászólás Szerző: Apol77 » 2008.04.19. 09:45

Sziasztok.
Az lenne a kérdésem, hogy 300-as hengernek, könnyített kuplungnak mi az igazi elõnye?
Pörgõsebb lesz a motor? Nekem elég ha jobban húz picit, nem kell hogy nagyobb legyen a végsebesség.
A fogyasztás hogy alakul ez a kis beavatkozás után?

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: hajtókar

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.04.19. 09:28

csucsi75 írta:
bambi írta:Milyen motor hajtókarjáról van szó?

Ez a motor egy MZ ETZ 150-es! Elöre könönve válaszod!


Üdv.: csucsi75
nem szükséges,mivel hogy nincs ott gyors körkörös forgás.régen bronz persely volt,és az is mûködött 33-as keverékkel ásványi olajjal.A Talmának sincs kifúrva, pedig ott van igénybe vétel :D

csucsi75

Re: hajtókar

Hozzászólás Szerző: csucsi75 » 2008.04.18. 18:03

bambi írta:
csucsi75 írta:Sziasztok! Bocs,hogy belevágok a témába de szeretnék valamit megtudni és azt hiszem jó helyen járok!
Úgy hallotam,hogy ha "valahol"megfúrják a hajtókart akkor lehet javitani a kenésen és csönkentjük a csörgés kialakulásának veszélyét. Megkérlek benneteket ha tudtok valamit ez ügyben kérlek irjatok,vagy a legjobblenne egy rajz is!Várom mihamarabi válaszotokat,már azét is mert blok szétszedve,és itt a jóidö!!
csucsi75@freemail.hu

Üdvözlettel:csucsi75
Milyen motor hajtókarjáról van szó?

Ez a motor egy MZ ETZ 150-es! Elöre könönve válaszod!


Üdv.: csucsi75

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 462
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2008.04.18. 06:47

Próbálj nagyobb elõgyújtást is mint a gyári mondjuk 3.2-õt vagy 3.5-öt !
És üzemmelegen húzd !
Lehet hogy nehezebben fog indulni de próba cseresznye.
Nem biztos hogy jó a gyári értékre állítás nézz gyertyaképet és állíts a súbertûn ha szükséges.
Üdv

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2008.04.17. 11:28

Várj egy ötlet nekem volt ismerõsõm õ úgy szopta be hogy meg volt nyúlva a gázbóvden és hiába cibálta nem akart menni. Csak ötlet érdemes megnézni.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.04.16. 23:51

fõtengelyszimeringek? hengertalptömítésnél minden ok? más ötletem nincs :?

Fitti624
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2008.02.26. 11:39
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: Fitti624 » 2008.04.16. 15:11

Bocs, hogy ilyen hosszúra sikeredett az elõzõ...

Fitti624
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2008.02.26. 11:39
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: Fitti624 » 2008.04.16. 15:10

Sziasztok!

Elnézést, ha nem jó helyre írok, a következõ problémára várom az építõ ötleteiteket:
Nemrég vettem egy szerintem jó mechanikus állapotban lévõ ETZ-250-esem, nem lógó csapágyakkal, gyári elektronikus gyújtással. A henger 1. túlméretes, alig kopott, bika kompresszió van. 19-es lánckerék van fenn. Van régi hagyományos és új csatos karbim is, a moci viselkedése azonos mindkettõvel (úszószint, fúvókák gyári adatok szerint beállítva). Ja, kipuf dob is új van fenn (utángyártott), mert a régi már nagyon gáz volt.

A történet: Mérõórával 2,9 mm gyújtást állítottam. Így a moci utcán jól használható, már 3000 alatt is van ereje. Viszont nem pörög ki. Csutkagázon 3-ban 5400, 4-ben 5200, 5-ben 4600 a max fordulat. Utazóban 90-95-öt tud tartani.
Ezt kevésnek tartottam, próbaképpen állítottam 2,6 mm-es gyújtást. Az eredmény szánalmas: 4000 alatt a motor totál erõtlen lett, 5-ben 80-90-rõl egyszerûen megáll – mindegy hogy kis vagy nagy gázzal próbálkozok. Csutkagázon 3-ban 6100-ig pörög ki, szerintem ez is kevés, 4-ben 6000-ig, és amikor feltettem 5-be, még elkezdett gyorsulni (5000 felett) csak elfogyott az út. :)

Szerintetek ez normális, hogy nem lehet beállítani egy TZ-t hogy egy beállítással normálisan használni és húzatni is lehessen? :evil:

Bárkitõl szívesen fogadnék tapasztalatokat vagy tanácsokat, mert b…ssza a csõrömet, hogy az elõzõ 150-es TZ-met sokkal nagyobb örömmel tudtam használni hegyen-völgyön-városban meg mindehol…

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2008.04.14. 22:05

De most komolyra fordítva a szót menyibe kerülne egy 250-est átalakítani 300-as á. Alkatrészár jólenne

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2008.04.14. 22:03

Én a nagy tuninghoz meg csak annit tudok hozzáfûzni, hogy szifonpatronba 2 habszifonpatront bele aztán szûrõfelõlgumi kivág bele a csövet a karbiig és amikor kell lábbal tiporni a szifont. :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: hajtókar

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.04.14. 21:45

csucsi75 írta:Sziasztok! Bocs,hogy belevágok a témába de szeretnék valamit megtudni és azt hiszem jó helyen járok!
Úgy hallotam,hogy ha "valahol"megfúrják a hajtókart akkor lehet javitani a kenésen és csönkentjük a csörgés kialakulásának veszélyét. Megkérlek benneteket ha tudtok valamit ez ügyben kérlek irjatok,vagy a legjobblenne egy rajz is!Várom mihamarabi válaszotokat,már azét is mert blok szétszedve,és itt a jóidö!!
csucsi75@freemail.hu

Üdvözlettel:csucsi75
Milyen motor hajtókarjáról van szó?

csucsi75

hajtókar

Hozzászólás Szerző: csucsi75 » 2008.04.14. 20:00

Sziasztok! Bocs,hogy belevágok a témába de szeretnék valamit megtudni és azt hiszem jó helyen járok!
Úgy hallotam,hogy ha "valahol"megfúrják a hajtókart akkor lehet javitani a kenésen és csönkentjük a csörgés kialakulásának veszélyét. Megkérlek benneteket ha tudtok valamit ez ügyben kérlek irjatok,vagy a legjobblenne egy rajz is!Várom mihamarabi válaszotokat,már azét is mert blok szétszedve,és itt a jóidö!!
csucsi75@freemail.hu

Üdvözlettel:csucsi75

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.04.14. 12:55

:lol: :smt082 :smt040 :twisted:

Bocs,moderáljatok ki!!! :D

ghostrider

Re: 300

Hozzászólás Szerző: ghostrider » 2008.04.14. 12:44

TZrider250 írta:Én csak annyit mondok, hogy 300. Mert: lásd lent.
Én csak annyit fûznék hozzá (kizárólag a fórum jó hangulatának biztosítása érdekében), hogy...

Kép

Üdv. Ghost :D

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

300

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2008.04.11. 14:56

Én csak annyit mondok, hogy 300. Mert: lásd lent.

ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider » 2008.04.08. 21:53

molcsaba írta:A tuning az költséges dolog! Fogyasztásnövekedés, és élettartam csökkenés a járulékos ára a teljesítmény növelésnek. Ráadásul tényleg csak akkor van értelme, ha folyamatosan maxi gázon megy valaki. Ilyenek a versenyek. Utcára leginkább csak drága játék. Ha valakinek sok pénze van, akkor érdemesebb gyárilag erõs gépet venni, mert ott megmarad az élettartam, a megbízhatóság, és a kezelhetõség. Nem is beszélve a tuning gépeknél, ha erõsebb lesz a motor, akkor hozzá kell igazítani a fékeket, váltót, és a futómûvet is.

Egyenlõre ennyi! A többit piálás közben! :roll:
Már alig várom a többit...
...vagy inkább a piálást :?: :roll: :wink: :D

Üdv. Ghost

Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba » 2008.04.08. 21:40

A tuning az költséges dolog! Fogyasztásnövekedés, és élettartam csökkenés a járulékos ára a teljesítmény növelésnek. Ráadásul tényleg csak akkor van értelme, ha folyamatosan maxi gázon megy valaki. Ilyenek a versenyek. Utcára leginkább csak drága játék. Ha valakinek sok pénze van, akkor érdemesebb gyárilag erõs gépet venni, mert ott megmarad az élettartam, a megbízhatóság, és a kezelhetõség. Nem is beszélve a tuning gépeknél, ha erõsebb lesz a motor, akkor hozzá kell igazítani a fékeket, váltót, és a futómûvet is.

Egyenlõre ennyi! A többit piálás közben! :roll:

ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider » 2008.04.08. 19:15

Dugófaragással lehet emelni a fordulatot (nagyobb dugattyúsebesség érhetõ el) mivel a nagyobb ablakokon rövidebb idõ alatt történik meg a gázcsere. De ha nem mindig 6000 felett közlekedsz, akkor csak a megnövekedett fogyasztás és a kezelhetetlenség az alacsonyabb fordulaton ami megmarad számodra... :( Viszont nem a hengert barmoltad szét, egy új dugattyúval mindent helyrehozhatsz... :wink:

A forgattyúsház térfogatát két irányban tudjuk megváltoztatni...

...leszedünk mindenbõl egy kicsit odabent...ezzel nagyobb lesz a hely...elvileg több keverék jöhet le ide (megfelelõ vezérléssel)...több megy fel is ugyebár...sok jó kis helyen is elfér...ráadásul megnõ a sûrítési végnyomásunk...stb.

...hozzáteszünk a benti dolgokhoz egy kicsit...kisebb lesz a terünk...nagyobb elõsûrítési nyomást tudunk produkálni...gyorsabb lesz fent a gázcsere...jobb lesz az öblítése a hengerünknek...stb.

Ezen a két vonalon lehet elindulni, meg jó sokat agyalni, a végén pedig rájönni hogy minden összefügg mindennel ebben a nagyszerû blokkban. A forgattyús tér is úgy jó ahogy van, hozzá van méretezve a hengerûrtartalomhoz. Talán egy 300-as henger felszerelése után elgondolkoznék rajta hogy érdemes lenne-e valahogy hozzá igazítani ott lent a dolgokat...bár tudtommal a gyári 300-ason sem foglalkoztak ezzel... :?

Ha hülye vagyok hozzá akkor csak szóljatok nyugodtan... :roll: ... :D

Üdv. Ghost

Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2008.04.08. 18:24

Manner: vmi olyasmi amit ghost mond :) mondom vegyél egy Ternait, abban az is benne van hogy lehet elõsûrítést növelni, baromi egyszerû, le kell esztergálni a fõtengelybõl. Vagy magasabb dugót teszel be, de inkább az elõbbi megoldás a másiknál a vezérléssel is kell cöcörögni. Én a dugóból szoktam mindig lefaragni kicsit hogy elõbb nyisson, meg a polír aztán slussz.

ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider » 2008.04.08. 17:56

Manner!

A sonkák a fõtengelyen vannak kitoldva, ezzel nagyobb a térfogatuk (vagyis ugyanannyival csökken az elõsûrítési tér minimuma és maximuma, tehát nõ az elõsûrítés) és csökken a fõtengely tehetetlensége is (jobban fel tud pörögni a masina). Én már láttam ilyet egy A-s trabiban, valami kegyetlen masina volt, a 2T tuning emlékmûve (molcsabi tudna ezekrõl mesélni...)

KILL3R!

Szerintem megtévesztett az avatarom. Az a képen ugyanis egy 250-es RZ látható, mely az MZ Múzeum tulajdonát képezi... :D
A pepitát a galériában tudod megtekinteni, melynek a legfõbb tuningja a két Heidi karika (a képeken még nem ezek láthatók) és a jobb kezem... :wink:

Üdv. Ghost

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3801
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2008.04.08. 15:09

Köszi.. a rezón mlg majd gondolkozok..

A 300 as hengerhez meg nem tudom mit szólna a 125-ös fõtengely meg a kuplung :lol: .Meg a rendõr se venné jó néven a 250 blokkot az A1 es jogsival... :D Majd megmondom hogy mz-nél ez a turbóhûtéses henger... :lol:
Addig megpróbálok egy normális polírozást meg kiégetést. Két év mulva meg úgyis leteszem korlátlanra akkor visszatérünk még erre a 300 as dologra. Nem akarok a márkától megválni:D.

Ja és Ghost! Mondjál már légyszi v.mit arról a vasról! Mit pörög? hol lehet lóerõben? Mit kellett rajta átalakítani. Baromi kiváncsi vagyok! Imádom az ien tuningvasakat! Sztem többet ér mint amikor valaki vesz a szalonból egy 200le-õs vasat és az elsõ sarkon meghal vele...

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.04.08. 14:31

Jaja, ha jóltudom többnyire depressziós érzékelõkkel szokták megoldani a terhelés függõ elõgyújtás változtatást!
Az jó lehet ha olyan kütyüt találsz, de azt is hozzá kell hangolni a motorhoz!!!
A rezódob olyan 30papír körül meg is van ha jóltudom... jobban jársz ha beszélsz a mesterrel, az a 300-as henger szerintem többet ér!
A kompressziónövelés szerintem jó ötlet!
De én még nem nagyon találkoztam vele a gyakorlatban.
Ki kellene próbálni egy félig döglött lovon :D
Persze elötte érdemes szétnézni szakirodalom terén, az "essünk neki az esztergával" elvet maximálisan elutasítom!

Balász!

Ezt az íves dolgot akkro sem értem :(
A két sonka között a halytókar csápol ezerrel! Ha csak nem a sonkál a füstölõben lõgnak...
Szóval oda nemnagyon hinném hogy bármit is be lehet pakolni!
Az elõsûrítés növelésével meg az a baj, hogy a friss benya-levegõ keverék így is ki megy a szabadba(ezért kellene a rezó) és ha tövább növeled az elõsûrítást akkor csak a tüzelõanyagot pazarlod, mást nem érsz el, sajnos :(

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.04.08. 09:16

Érdekesek az ilyen megoldások,de a saját MZ-men biztos nem csinálnék ilyet,legfeljebb valami papirok nélküli paripán.
Továbbra is amellett vagyok,h nem szabad az MZ-tõl sokkal többet elvárni,mint amire terveztés,legfeljebb csak az élettartam és a megbízhatóság rovására.

ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider » 2008.04.07. 20:58

Balázs írta:Manner: a két sonka közé teszel egy ívet ami beleillik a forgattyúsházba azon legyen 2-3 henger alakú bütyök, a forgattyúházat meg az illesztésnél ki marod félhengerbe és ennek az ívnek a bütykei abba mennek bele, vagy esetlen csavarral odafogod az is jó ha megvan a tömítés. A lényeg, hogy benne legyen. Nagyobb lesz a vákuum és több anyagot szívbe hirtelen ami túltöltést eredményezt valamilyen szinten. Vegyél egy jó ternai könyvet, 1954 körülit abban benne vannak ilyen ínyencségek amik viszonyla olcsón kivitelezhetõk.
Vannak hasonló módszerek az elõsûrítés(!) megnövelésére, de ha a vezérlést nem állítod hozzá akkor a szarnak adtál egy pofont... Ugyanez igaz a rezonátoros kipufogóra és a többi mókás találmányra...

Viszont ha valaki csinál egy speckó high-power MZ-t, szívesen összemérném a pepitával...akkor mindenki rájönne hogy a használható fordulatszám-tartomány mindennél többet ér 8)

A teljesítmény növeléséhez ugyanis elsõsorban a fordulatszámot kellene növelni, a többi túró :D

Üdv. Ghost

Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2008.04.07. 19:21

Manner: a két sonka közé teszel egy ívet ami beleillik a forgattyúsházba azon legyen 2-3 henger alakú bütyök, a forgattyúházat meg az illesztésnél ki marod félhengerbe és ennek az ívnek a bütykei abba mennek bele, vagy esetlen csavarral odafogod az is jó ha megvan a tömítés. A lényeg, hogy benne legyen. Nagyobb lesz a vákuum és több anyagot szívbe hirtelen ami túltöltést eredményezt valamilyen szinten. Vegyél egy jó ternai könyvet, 1954 körülit abban benne vannak ilyen ínyencségek amik viszonyla olcsón kivitelezhetõk.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3801
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2008.04.07. 19:03

Kösz szépen motormanner!

Kicsit elkeserítõ a dolog... :? Na mindegy az érzékelõk alatt mit értesz? Légmennyiségmérõ meg iesmi? Mert ebbõl az ICG szériából van olyan is amiben van ilyen érzékelõ és az alapján számolja az elõgyujtást. És a kompressziónöveléses dolog is halott ötlet? A vége csak egy rezó lesz úgy néz ki... Kb mennyiért vállalnak szerintetek gyártást,hangolást? és mennyit nyernék vele? 4-5 lóért érdemes lenne sztem.

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.04.07. 18:47

TZride!

A forgótárcsás kolléga érdekelne mindenféleképpen!
Ha mást nem csak azért is mert maga a technika érdekel.
18-19.-e környékén nem tudnánk találkozni valahol bp.-n?
Ha jól láttam odavalósi vagy :)

KILL3R!
Eléggé utána jártam a dolognak, még pár éve ...
Ebbõl akartam TDK-zni, de lebeszéltek róla(sajnos)!
Azért itt egy kép az egyik könyvbõl, igazán a 184.-es ábra a fontos!!!
Ha jól megfigyeled az optimális elõgyújtásszög majdnem egy függõleges egyenes...
És ha nem használsz elõgyújtás szabályozást(fordulatszám függõt) akkor láthatod hogy a teljesítmény veszteség 1%alatt van!
Ami érdekesebb volna az a terhelés függõ elõgyújtás szabályozás, de az speciális érzékelõt gényel!
Bár tavalyelõtt elkezdtem fejleszteni hozzá egy szenzort, de a lelkesedés alábbhagyott így félbemaradt a dolog :(
Ha komolyan érdekel dolog akkor a nyáron megpróbálhatom elõbányászni amikrt csináltam...

Kép

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3801
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2008.04.07. 17:46

Hali!

Hát hogyha a mester is úgy találja hogy érdemes erre költeni mert lesz annyi javulás akkor felõlem jó ötlet. :D Most nekem is elfogyott a kedvem (kp.) :lol: De késöbb télleg jöhet! De mi ez az olajpumpa szag :?: Nagyon nem értem bocsi.

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2008.04.07. 17:34

Hali Tigris!
Szeretném megköszönni, hogy a közösség lebeszélt a kéthengerkedésrõl. Megjött az eszem, Bambitól lett egy durva 300-asom erõsített hajtókarral, csapágyazott váltóval. A kuplungkönnyítés nem sikerült teljesen, mert utángyártott volt az alap. Veszettül kell rajta kapaszkodni. Visegrádra, Dobogókõre ötösben repesztek felfelé, nem kell visszakapcsolni 40-ig. Utast nem érzi. Éljen BAMBI!!! Jah: haverom el szeretné adni hároméves 650SV-jét (hitel van rajta, mindent elintéz), mert nagy neki. Bambi látta a motort.

Manner!
Forgótárcsás vezérlést egy ismerõsöm fejlesztget. Száma kell? Nagyobb karbit, membránt, ilyesmiket is fejleszt, de erõssége az elektronika. Nekem is készített tranzisztoros gyújtást, de nem hajlandó Hall jeladót felszerelni, "míg a bütyök el nem kopik". A kalapácsnak - mint jeladó - vannak korlátai, és elõnyei is.

Az változtatható elõgyújtást mások kipróbálták. Memória tárol néhány adott fordulatszámokhoz rendelt gyújtás- "késleltetést". Bambi berágott rájuk, nem hitték el, hogy 100 fordulatonként kellene programozni az ETZ görbéjét, vagy fokozatmentesen érzésre állítani. Több memóriás elektronikával legalább 6000-ig be lehetne lõni Bambi segítségével az értékeket a csipbe, csak "olajpumpa" szaga van. Ezt is akkor éri meg, ha nem gond hogy nem olyan jó, mintha Japánban fejlesztették volna. Mit szólnál, ha késõbb Bambit rábeszélnénk a két motor elõgyújtásának fejlesztésére? Csak most a fúrásra kiköltekeztem.

Kupi tuningja naon szimpa (Simsonról ül át MZ-re a fílingért). Van egy jó kempingem, érdekel valakit?

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3801
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2008.04.07. 16:50

Köszi a válaszokat!

Nem akarok kötekedni(De a vége mindig ez :D ). De a szocimotoroson olvastam egy cikket a programozható elõgyújtásról. Abból azt olvastam hogy fordulatszámhoz lehet állítani a gyújtásidõzítést.Ebbõl jött a gondolat hogy ugye nekünk már van jó kis 95 ös benyánk ami ugye jobban bírja az összesûrítést. Gondoltam hogy a vezérlõvel le lehetne menni 6-7 mm re is gyujtáspontnak öngyulladás nélkül. Vagy ez hülyeség? Így nagyobb kompresszióval ugye negyobb teljesítmény érhetõ el. Vagy ez nem jelent ennyit?

Légyszi segítsetek mert szeretném megvadítani kicsit a gépet komolyabb mechanikai változtatás nélkül ergo olcsóbban:D

Ja és a cikk: http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/88

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.04.07. 14:57

"a fõtengely sonkák közé esztergáltatsz egy ívet ami karmokkal kapcsolódik a forgattyúsházhoz fixen"

Ezt hogy érted???

Az elõyújtás szabályozásnak kb 1500-2000 ford/percig van értelme...
Onnantól kezdve egy másik modellt kell használni az ágásre ami sokkal pontosabban leírja a folyamatot!
Az ETZ 3000-tõl kezd el dolgozn... addig harmatosan gyenge mint a molyfing, azért meg hogy csodás alapjáratod legyen nemhiszem hogy bárki fizetne 10-20k-t plussz a meló vele!
A megszakítót lecserélni jeladóra, az már igen!

Viszont ez a polírozgatós dolog érdekelne majd!

Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2008.04.07. 09:15

Jah az új módszerek alatt értem a rezót ,eg az ilyen elektromos kütyüket.

Lehet még játszani hogy a dugóból lereszelgetsz a karbi felõli oldalon max löket*3%-ot, valamint a fõtengely sonkák közé esztergáltatsz egy ívet ami karmokkal kapcsolódik a forgattyúsházhoz fixen. Ezek mind régi trükkök.

Szabályozott elõgyújtás: nem hiszem hogy ez olyan felejtõs dolog, régen is alkalmazták, plö Izs-49en, baromi jó találmány olyan alapjáratot lehet csinálni hogy alig-alig pöffen a motor és mégis folyamatosan jár, tisztára mint egy 4T-s. Aztán magasabb tartományban term. holtponthoz közelít. Jó játék. Azt nem tudom hogy tunningba ez hogy néz ki vagy hogy alkalmazzák de a régi teknikbe nagyon bevált.

A kipufogó felé is érdemes megjátszani, hiszen ott rakódik le a korom ami gátolja az áramlást. Jah meg a felömlõ-csatornákat, robbanóteret, dugó tetejét. Sõt én a hengert is políroztam belül. Az átömlõkkel sok a baj nem is lehet õket olyan szépen kihúzni azaz lehet csak baromi sok macera van vele, azokat én csak lenaggyáztam.

Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250,ER-5
Tartózkodási hely: Fonyód

Hozzászólás Szerző: Csöpi » 2008.04.06. 20:51

KILL3R etz írta:Köszi szépen a segítséget!

Az új módszerek alatt mit értesz? Elõgyujtásvezérló meg iesmik? Télleg arról van valakinek tapasztalata? A kipuff felé is érdemes vagy ott nem lényeges?

Köszi a válaszokat!
Elõgyújtásvezérlõ = felejtõs téma 2T-nél...

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.04.06. 19:29

Az elõgyújtás vezérlést felejtsd el!
Kétütemû motorkerékpáron semmi értelme....
:(

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3801
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2008.04.06. 18:42

Köszi szépen a segítséget!

Az új módszerek alatt mit értesz? Elõgyujtásvezérló meg iesmik? Télleg arról van valakinek tapasztalata? A kipuff felé is érdemes vagy ott nem lényeges?

Köszi a válaszokat!

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 9 vendég