Tuning

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.01.30. 16:40

Szerintem jobban jársz ha a bembránosdit meg a felömlõs téma helyett nézel inkább egy 250-eset!
Amúgy én sokat gondolodtam a reed szelepen, a 250-es nsr-é jó is volna, persze karbival egüt...
De ennyibõl már vehetsz egy nagy etz-t :D
Amúgy a szocimotoroson láttam egy cikket ahol Yamaha rd 350 reed szelepõr operálták rá az etz hengerre.
Szóval meg lehet csinálni!
Bontóban meg is kapod 4-6e Ft-ért a szelepet.
De ahoz hogy érezhetõ változást elérj, mást is módosítani kell!!!
Én még az elektromos gyújtáson gondolkodom erõsen...
Ha lesz majd valami kézzelfogható közzéteszem!

boors
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2008.01.30. 15:12
Tartózkodási hely: veszprém

Hozzászólás Szerző: boors » 2008.01.30. 15:15

Üdvözlök midnekit! Keresek olyan szakit, aki el tudna végezni valamilyen tuningot egy 150-es etz hengerén.Most épp egy kb 180 köbcentis henger van rajta, de azt nem annyira szereti.. Egy 4 felömlõs valami lenne a legjobb, lehetõleg membránnal.. Ha volna valaki, legyen szíves keressen meg: boors@freemail.hu

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

KEEP IT SIMPLE

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2008.01.29. 21:58

Helló!
Lehet sajna csak sok pénzbõl lehet igazán jó és tartós gépet kihozni. Ha minõségi alkatrészre cserélsz mindent az egy százas körül is lehet. Egy durvább tuning (pl kéthengeresre), ahhoz hatos váltó együtt akár 300 ezer. Hozzá kell hangolni a futómûvet, kipuffot, fékeket, jobb felni is kell, azon igényes gumi, talán a mûszerek se lesznek jók... Hosszas vívódás után hittem el a régi tagoknak, hogy nem éri meg ennyit áldozni, spóroljak az MZ mellé egy nagyobb teljesítményû "vidéki motorra". De addig is 1-2 tízesbõl szakszerû felkészítéssel, lánckerékválasztással, fúrással Bambi megfelelõ túragépet varázsol neked, a zsebben maradt pénzt meg Erdélyben eltúrázhatod velünk a nyáron. Kezdem is megkedvelni a TZ-met, a szokásos kisebb hibákat már "csukott szemmel" javítom. Szerencsére jó motort fogtam ki. Múltkor veréssel fenyegettek, mert hagytam megnézni, de nem adtam oda 120-ért ("elsõ tulaj, gyári" mítosz, precíz beállítás...). Jó ez a motor, de a tiéteket még nem is látták. Akkor milyen bunyó volna... :)

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.01.09. 22:45

mzgergõ írta:Nagyon szépen köszönöm!Ezzel is sokkal elõrébb jutottam!
Sajnálom, hogy így lett vége ennek az egésznek...
De érdekes, hogy ennyi dologgal mennyivel fel lehet dobni a blokkot.Ezért is kérdeztem, hogy milyen merevítések kerültek a motorra, mert ezek a adatok láttán 35le körüli teljesítményre lehetett képes a blokk(vagy több?).A gyári 22le -vel is megtudja csavarni a vázat, nem beszélve a blokk tartókról.Gondolom ha mostanság össze lenne rakva egy ilyen gép, akkor sokkal kevesebb km-t tudna teljesíteni, és teljesítményileg is, mint akkoriban az alkatrészek miatt!? :roll:
Olyan kérdéseim lennének még, hogy a gyújtás az nagyon sok macerával jár módosítani?A fõtengely könnyítés után érdemes erõsebb tûgörgõvel felújjítani?És, ha 300-ra fúrom a hengert, akkor járatni kell ugye, de ha könnyítem, és felújjítom a fõtengelyt is, akkor nem fog már a járatásnál szétmenni a fõtengely, és talán az egész blokk? :roll:

Üdv!
msn-nen egyszerûbb lenne a cimem :bambi1@axelero.hu

Avatar
moderator
a cenzúra ura
a cenzúra ura
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!

Hozzászólás Szerző: moderator » 2008.01.08. 23:17

Kérlek titeket ha egyértelmû, hogy melyik hozzászólásra válaszoltok, akkor ne használjátok az idézést, mert rontja az áttekinthetõséget!

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2008.01.08. 22:44

Nagyon szépen köszönöm!Ezzel is sokkal elõrébb jutottam!
Sajnálom, hogy így lett vége ennek az egésznek...
De érdekes, hogy ennyi dologgal mennyivel fel lehet dobni a blokkot.Ezért is kérdeztem, hogy milyen merevítések kerültek a motorra, mert ezek a adatok láttán 35le körüli teljesítményre lehetett képes a blokk(vagy több?).A gyári 22le -vel is megtudja csavarni a vázat, nem beszélve a blokk tartókról.Gondolom ha mostanság össze lenne rakva egy ilyen gép, akkor sokkal kevesebb km-t tudna teljesíteni, és teljesítményileg is, mint akkoriban az alkatrészek miatt!? :roll:
Olyan kérdéseim lennének még, hogy a gyújtás az nagyon sok macerával jár módosítani?A fõtengely könnyítés után érdemes erõsebb tûgörgõvel felújjítani?És, ha 300-ra fúrom a hengert, akkor járatni kell ugye, de ha könnyítem, és felújjítom a fõtengelyt is, akkor nem fog már a járatásnál szétmenni a fõtengely, és talán az egész blokk? :roll:

Üdv!

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.01.08. 21:01

Sajnos ez a motor kb 25 évvel ezelöt készült és nem sokkal rá egy pár évre a a szövetséggel bizonyos nézeteltérések miatt teljesen abbahagytam az egészet,és kiszáltam a sportbol.Mérgemben minden dokumentációt akkor megsemmisítettem.Most sajnálom már de hát ez van.
A vezérlési adatokra nem emlékszem,ezáltal a kipufogórol sem tudok mit mondani.Amit tudok az ,hogy a hengert újra lett hüvelyezve a más vezérlés miatt ,a hengerben kipufogó és a szívó az osztott volt a nagy nyílások miatt.a karburátor egy 38-as krossz cetka volt(JIköv).A kuplung könnyített, 1 ,20 kg-al volt könyebb,erre emlékszem.A gyújtás egy still fürészgéprõl származott,amit egy idõ után cseréltem egy Beringer féle krõberre.A hengerfejben is a kompressziót megváltoztattam,úgy emlékszem,hogy 12.hez volt.A fõtengely esztergálással könnyítettük.Az áttételt sajna nem tudom,de szerinte az elsõ lánckereket azt 15-tõl 18-ig cseréltük pályához mérten.
üdv bambi

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2008.01.08. 14:57

bambi írta:bambi tunnig motor a 80-as évekbõl :)
Kép
Tiszteletem!

Ha lenne ideje rá, nagyon örülnék neki, ha az önök által készített tuning mz nek a jellemzõit elmondaná!
-blokkal mi lett csinálva,(henger fõtengely, stb...)
-a futómûvel(telók, hátsó lengõvilla)
-külön féle merevítések(ez érdekelne a legjobban)
Sajnos csak köszönetet tudok nyújtani, hisz egy "csóró" mz-s vagyok :roll:
De azért elõre is nagyon szépen köszönöm!

Üdv!

skeke
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2007.07.17. 23:45
Tartózkodási hely: Kóka

Hozzászólás Szerző: skeke » 2008.01.03. 20:45

Köszi!

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.01.03. 19:57

Samu írta:
skeke írta:Köszi az infot!Most már csak az érdekelne hogy hogyan találom meg az oldalon azt amit keresek.Ott domping van adatból!
Parancsolj:

http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/27
Képha nem megy ,itt egy eladó

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2008.01.03. 19:43

skeke írta:Köszi az infot!Most már csak az érdekelne hogy hogyan találom meg az oldalon azt amit keresek.Ott domping van adatból!
Parancsolj:

http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/27

skeke
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2007.07.17. 23:45
Tartózkodási hely: Kóka

Hozzászólás Szerző: skeke » 2008.01.03. 19:39

Köszi az infot!Most már csak az érdekelne hogy hogyan találom meg az oldalon azt amit keresek.Ott domping van adatból!

Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2008.01.03. 16:32

skeke írta:Sziasztok!
Az után érdeklõdnél ,hogy valaki tudna-e pontos leírés adni a könnyitett kuplung mibenlétérõl ETZ-251-hez.
Elõre is köszönettel.

Hali!

A szocimotoros honlapom van egy korrekt leírás arról hogy hogyan is kell ezt megcsinálni. Egyszer áttanulmányoztam, kell kis esztergályozgatás meg hasonlók, de nem lehetetlennek tûnõ feladat.

skeke
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2007.07.17. 23:45
Tartózkodási hely: Kóka

Hozzászólás Szerző: skeke » 2008.01.03. 09:11

Sziasztok!
Az után érdeklõdnél ,hogy valaki tudna-e pontos leírés adni a könnyitett kuplung mibenlétérõl ETZ-251-hez.
Elõre is köszönettel.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.12.30. 13:04

bambi írta:
bakimate írta:A Bambi is ott van a képen! :D
biza :evil:
A TS-es képen? :shock:
Mert a másikon +imsertem,a TS-eken viszont mindenki bukóban van...

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.12.29. 21:35

szabog írta:
bambi írta:bambi tunnig motor a 80-as évekbõl :)
Kép
Ahj.. azoka 80as évek... kár hogy még akkor csak oviba jártam... :(
A kipuff is bambi gyártmány? :shock:
Az is bambi féle :D

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2007.12.29. 20:35

bambi írta:bambi tunnig motor a 80-as évekbõl :)
Kép
Ahj.. azoka 80as évek... kár hogy még akkor csak oviba jártam... :(
A kipuff is bambi gyártmány? :shock:

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.12.28. 00:48

bakimate írta:A Bambi is ott van a képen! :D
tigris írta:Halálosak ezek a cafe racer TS-ek!
Bambi illene is rájuk a bajusszal,csak az UEFA frizura meg a légy-napszemüveg hiányzik :twisted:
(húú,mit fogok én kapi ezért...)
biza :evil:

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2007.12.27. 14:36

A Bambi is ott van a képen! :D
tigris írta:Halálosak ezek a cafe racer TS-ek!
Bambi illene is rájuk a bajusszal,csak az UEFA frizura meg a légy-napszemüveg hiányzik :twisted:
(húú,mit fogok én kapi ezért...)

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.12.27. 12:09

Halálosak ezek a cafe racer TS-ek!
Bambi illene is rájuk a bajusszal,csak az UEFA frizura meg a légy-napszemüveg hiányzik :twisted:
(húú,mit fogok én kapi ezért...)

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2007.12.26. 23:45

bambi írta:
bakimate írta: Kép
Ezekrõr a két motorokról?
Igen, vagy hasonló (kb. 80-as évekbeli vagányosított) gépekrõl.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.12.26. 23:44

bakimate írta:Szia Bambi!
Úgy látom mostanában elõveszel mindenféle régi képet. Ennek nagyon örülünk is. :-D
Ezekrõl (vagy hasonló stílusú) a gépekrõl tudnál mutatni még egy pár képet? Valami hasonlóra akarom átalakítani a másik /1-esem. Köszönöm!

Kép
Ezekrõr a két motorokról?

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.12.26. 23:43

Samu írta:Mi az ott az orrod alatt Bambi? Bajusz? :D Szép MZ, mit tudott? :)
LE-t nem tudok,hisz akkor nem nagyon lehetet méregetni,de160km felett ment

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2007.12.26. 23:20

Szia Bambi!
Úgy látom mostanában elõveszel mindenféle régi képet. Ennek nagyon örülünk is. :-D
Ezekrõl (vagy hasonló stílusú) a gépekrõl tudnál mutatni még egy pár képet? Valami hasonlóra akarom átalakítani a másik /1-esem. Köszönöm!

Kép

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2007.12.26. 19:41

Mi az ott az orrod alatt Bambi? Bajusz? :D Szép MZ, mit tudott? :)

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.12.26. 11:19

motormanner írta:UP a jó gépnek!!!!

Jól látom hogy meg van szabva kicsit a hengerfej?
meg a karbi sem a gyári nem beszélve a vezérlésekrõl na meg a kipufogórol,és a gyulytás sem a gyári

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2007.12.26. 01:00

UP a jó gépnek!!!!

Jól látom hogy meg van szabva kicsit a hengerfej?

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.12.25. 13:56

bambi tunnig motor a 80-as évekbõl :)
Kép

Avatar
mateka
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2007.12.17. 22:59
Tartózkodási hely: Mezõkövesd - Eger

Hozzászólás Szerző: mateka » 2007.12.23. 20:02

z25z írta:
mateka írta:hy!
Köszönöm szépen mindenkinek a tanácsát! Szerintem a hengerfejtömítést inkább hanyagolom a veszélyek miatt, de az áttételt majd megvizsgáljuk, meg hogy milyen fúvóka van benne. Áttételhez milyen fogaskereket ajánlotok elõre? Vagyis mi lenne az ideális? A fékek hál' istennek nem rakoncátlankodnak, és már a végsebességét is lemértük egy "nyugati" autóval és annak is annyit mutatott mint nekem. Remélem nem muszáj fúrni. Jah, amúgy azt hogy a kipufogó e a ludas, azt úgy ki lehet próbálni hogy leveszem a kipuffot és megnézem úgy mennyi a vége, vagy akkor megint nem fog úgy menni? Ha jól tudom, akkor kell neki a fojtás....
Az attetel segithet ugyan valamelyest, de attol fugg milyen korulmenyek kozott van hasznalva. Leggyakrabban akkor celszeru modositani, ha tartosan nagy csomagokkal, utassal dombos teruleten, stb van hasznalva a motor es emiatt nem tud kiforogni. Szolo uzemu hasznalat eseten ha nem porog ki mashol keresnem a megoldast. Gyujtasbeallitas, megfelelo karburalas!!! (levegoszuro csere) kompreszziomeres a hengerben (hatha a kopott motor lesz a ludas). A kipufogo nelkuli teszt hulyeseg, lehet meg annyit se fog menni, mivel a 2T lelke a jol hangolt kipuff. Azonban ha regi tobb 10 ezer km es cso van fent regi asvanyi olajos varosi hasznalat mellett bizony egy kitakaritast meger, az sokat segithet. Errol bovebben a wiki-n olvashatsz. No hirtelen ennyi.


Udv!
Köszönöm a tanácsot! Már a wiki-n régebben is olvastam a kipufogó tisztításáról szóló cikket, csak mivel lakótelepen lakom nem hinném hogy nagyon tolerálnák a szomszédok hogy gõzmozdonyosat játszom,:D de mindegy, most úgy is rossz idõ van ,nincsennek nyitva az ablakok, úh. majd szakítok rá idõt.:D Mondjuk a motort mindíg full szintetik olajjal használjuk meg az elõzõ gazdája is azt "mondta" hogy õ is azzal ment. Az más kérdés hogy ebbõl mi igaz.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.12.23. 16:13

mateka írta:hy!
Köszönöm szépen mindenkinek a tanácsát! Szerintem a hengerfejtömítést inkább hanyagolom a veszélyek miatt, de az áttételt majd megvizsgáljuk, meg hogy milyen fúvóka van benne. Áttételhez milyen fogaskereket ajánlotok elõre? Vagyis mi lenne az ideális? A fékek hál' istennek nem rakoncátlankodnak, és már a végsebességét is lemértük egy "nyugati" autóval és annak is annyit mutatott mint nekem. Remélem nem muszáj fúrni. Jah, amúgy azt hogy a kipufogó e a ludas, azt úgy ki lehet próbálni hogy leveszem a kipuffot és megnézem úgy mennyi a vége, vagy akkor megint nem fog úgy menni? Ha jól tudom, akkor kell neki a fojtás....
Az attetel segithet ugyan valamelyest, de attol fugg milyen korulmenyek kozott van hasznalva. Leggyakrabban akkor celszeru modositani, ha tartosan nagy csomagokkal, utassal dombos teruleten, stb van hasznalva a motor es emiatt nem tud kiforogni. Szolo uzemu hasznalat eseten ha nem porog ki mashol keresnem a megoldast. Gyujtasbeallitas, megfelelo karburalas!!! (levegoszuro csere) kompreszziomeres a hengerben (hatha a kopott motor lesz a ludas). A kipufogo nelkuli teszt hulyeseg, lehet meg annyit se fog menni, mivel a 2T lelke a jol hangolt kipuff. Azonban ha regi tobb 10 ezer km es cso van fent regi asvanyi olajos varosi hasznalat mellett bizony egy kitakaritast meger, az sokat segithet. Errol bovebben a wiki-n olvashatsz. No hirtelen ennyi.


Udv!

Avatar
mateka
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2007.12.17. 22:59
Tartózkodási hely: Mezõkövesd - Eger

Hozzászólás Szerző: mateka » 2007.12.23. 15:43

hy!
Köszönöm szépen mindenkinek a tanácsát! Szerintem a hengerfejtömítést inkább hanyagolom a veszélyek miatt, de az áttételt majd megvizsgáljuk, meg hogy milyen fúvóka van benne. Áttételhez milyen fogaskereket ajánlotok elõre? Vagyis mi lenne az ideális? A fékek hál' istennek nem rakoncátlankodnak, és már a végsebességét is lemértük egy "nyugati" autóval és annak is annyit mutatott mint nekem. Remélem nem muszáj fúrni. Jah, amúgy azt hogy a kipufogó e a ludas, azt úgy ki lehet próbálni hogy leveszem a kipuffot és megnézem úgy mennyi a vége, vagy akkor megint nem fog úgy menni? Ha jól tudom, akkor kell neki a fojtás....

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.12.22. 23:43

Vagy jól be van-e állítva karbi/gyújtás.
Ja igen,mennyire van eltömõdve a kipuff.
Nekem is nagyon faszán ment,csak nem tudtam 85 fölé húzni.
Aztán egy tiszta dob és lásd,Sástó felé Gyöngyös elõtt 107-et ment 35 fokban +pakolva a bõ 80 kilómmal.Magam sem hittem.
Szóval szerintem ez a probléma.

novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Hozzászólás Szerző: novi » 2007.12.22. 21:56

mateka írta:Sziasztok!
Lenne egy kérdésem! A bratyómnak van egy etz 250-ese alsóbb sebességfokozatokban nagyon szépen pörög de 5.-ben az istenért sem akar többet pörögni 4500- 5000-nél... és így max 110 a vége, szóval õ egy kicsit gyorsabbra vágyik mert a poén az hogy az én 150-esemnek is annyi a vége.:D kicsit nyomasztja ez a dolog. Szóval tudna valaki valamilyen tanácsot adni, hogy mihez is kellene ilyenkor nyúlni? Nekem már tanácsolták azt is hogy sörösdobozból csináljak hengerfejalátétet és jobb lesz. Igaz ez?
Szia!

Mielõtt elkezdenétek széthekkelni a hengerfejtömitést meg kéne nézni még pár dolgot a gépen. Mondjuk azt, hogy helyesen mér-e az óra? Meg jó volna tudni, hogy milyen áttételezéssel tudja ezt a sebességet? Nem surlódik-e valamelyik fékpofa állandóan? Mekkora fúvóka van a karbiba?

Szia!

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

x

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2007.12.22. 16:41

Szia!

Szerintem a bratyó motorjának leginkább egy motorgenerál hiányzik!
Aból amit leírtál én arra gondolok hogy nincs már erõ a gépben, szóval henger felújítás, dugattyú gyûrûk....
A sörösdoboz dolog elvileg lehetne okos dolog, mert kisebb a vastagsága mint a rendes tömítésnek, így nagyobb sûrítést eredményez.
A nagyobb sûrítés meg nagyobb teljesítményt...
Bár ezzel a dologgal óvatosan kell bánni, mert ha túl nagy lesz a nyomás a hengerben akkor a benya "magától" gyullad be, mint a dieslnél, nem pedig a gyújtószkra hatására.
Gondolom te is ki tudod találni mik lehetnek ennek a következményei...
Bár ha magasabb oktánszámú benzint használsz az jobban bírja a sûrítést (mint a verseny technikában), viszont jobban is igénybe veszi a motor alkatrészeit.
Ha jól emléxem az etz 86 vagy 88- as oktánszámú benzinnel már elmegy.
De ezel kapcsolatban kérdezz ki valaki szakit mert az én ismereteim nem túl mélyrehatóak!

Avatar
mateka
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2007.12.17. 22:59
Tartózkodási hely: Mezõkövesd - Eger

Hozzászólás Szerző: mateka » 2007.12.22. 16:00

Sziasztok!
Lenne egy kérdésem! A bratyómnak van egy etz 250-ese alsóbb sebességfokozatokban nagyon szépen pörög de 5.-ben az istenért sem akar többet pörögni 4500- 5000-nél... és így max 110 a vége, szóval õ egy kicsit gyorsabbra vágyik mert a poén az hogy az én 150-esemnek is annyi a vége.:D kicsit nyomasztja ez a dolog. Szóval tudna valaki valamilyen tanácsot adni, hogy mihez is kellene ilyenkor nyúlni? Nekem már tanácsolták azt is hogy sörösdobozból csináljak hengerfejalátétet és jobb lesz. Igaz ez?

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2836
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2007.12.21. 14:30

Csak hogy TZridert egy kicsit spanoljam :twisted: http://www.mzclubhungary.com/galeria/eg ... index.html
Ott: ETS700

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

KÉTHENGERES

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.12.20. 19:38

Sziasztok!
Bambi mester, köfi a félityist, azóta háttérkép a munkahelyi gépen is. Jöhet még!
A mûszaki oldaláról érdekes lehet a kéthengeres problémája is. Mit kell tenni, ha sikerül egy kiforrott, jól mûködõ félliteres TZ-t gyártani, és le szeretném mûszakiztatni?
A burkolatos téma engem is érdekel. Ha sikerül szerezni alsó és felsõ idomokat, és ezekkel jól feldíszítem a motort, szépen, gondosan felszerelve, hogy ne csak hatékony, demutatós is legyen, akkor elõfordulhat, hogy levetetik?

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

wow

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2007.12.18. 11:48

Bocsi, fõfékhengert akartam irni ....
De ha néha rámjön megmarkolászom a munkahengert is....
Tudom hülye szokás dehát ez van :D:D:D:D:D

Amúgy köszi a hozzászólásokat.

Tavasszal viszem majd a gépet vizsgázni, de oda már úgy akarok menni hogy tip-top legyen ;)

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.12.18. 10:01

Persze ezek a dolgok attól is függenek,hová viszed a gépet.
Én a Postaautónál vizsgáztattam,az általam készített vízvezetékcsõ-sportkormánnyal,nem mért az órám,ovális a hátsó fékdobom,mégis átment,jó,13 rongy volt.Tudom ajánlani a helyet,bár üvöltõ átalakításokon valószínûleg õk sem siklanak át.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Na mit?

Hozzászólás Szerző: z25z » 2007.12.17. 23:47

Üdvözletem uraim!

Én a tuningolást az mz kicsit más irányból közelítem...
Én elsõként a fékmunkahengert cseréltem ki egy japán motor félmunkahengerére ami ugyan egy specális fékcsövet igénelt de még így is ki jött az egész 6000 huf ból.
A fékezésnél sokkal jobban adagolható, és persze nem kell annyira markolni sem...

Arra azert kivancsi vagyok, hogy a munkahengert hogy markolod...... (wikipedia)



A motorblokkhoz nem szívesen nyúlok hozzá viszont egy elektronikus gyújtás már készül, és a szívó membrán beépítését is erõsen fontolgatom.


Ha jol ertesultem nem eri meg a membrannal valo foglalkozasba vetett energia/anyagi koltseg azt a pluszt amit kaphatsz tole, raadasul a jol bevalt egyszeru mechanizmust egy plusz meghibasodasra hajlamos resszel novelned, sztem felejtos....



Ami viszont ÉRDEKELNE!!! Mivel a közúton a taxisok után a rendõrõktõl félek a legjobban....

Mik azok a módosítások a motoron amiket engedélyeznek vagy inkább úgy mondom amit szabad?
Ha mondjuk én kicseréltem a féket és úgy járok az ugye senkt em zavar, de a mûszaki vizsgán vajon még meg felel e?



Ha jol sejtem a fofekhengert cserelted, ezzel semmi gond.

Ha az indexeimet is kicserélném, esetleg az összes világító és fényjelzõ berendezést LED -esre, meg a motor komplett elektronikáját, ez mennyire zavarná a törvény embereit?


Az osszes fenyjelzo berendezest? Ledes fenyszorot szeretnel? Ez ugye nem komoly? Haaat a hazilag barkacsoltba ha szoros szivu a vizsgabiztos tuti belekot, van e benne a korbe zart "E" betu?



Esetleg a kormányt, lábtartót kicserélném, raknékrá aranyos idomokat, átszabnám kicsit a sárvédõt ???

Sportkormany tuti felejtos, na meg ha masik van rajta akokr legyen egy mubizonylatod, ebbe mar futottam bele. Labtarto ha a helyen van, csak az alakja mas nem valoszinu, hogy izgatja, csak ne legyen toldalekokkal hozzaillesztett. Sarvedo maceras, az elso meg nem is annyira inkabb a hatso, ott szabalyok vannak, hogy elvileg tengely ala ero gumi stb, megovando a mogotted haladokat.



Hallottam olyat is hogy a mûszaki vizsgán már abba is belekötöttek hogy nem volt fent a láncvédõgumi meg a bakelit...

Siman el tudom kepzelni...sajnos egyik haveromnak vissza kellett varrni az ujjat mikor utaskent hoztam debrecenbol es egy 100-as temponal elszakadt a lanc, nem csak kenesi dolgokat lat az ott el.



Az egyik ismerõsöm azzal rémisztgetett hogy újaban a mûszakin fékpadra rakják a motort és ellenõrzik még a futómûvet is(bár ezt én hülyeségnek tartom).


Nem hulyeseg, komolyabb helyeken siman felteszik fekpadra, legyen csak jo minden.



Udv

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Na mit?

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2007.12.17. 21:46

Üdvözletem uraim!

Én a tuningolást az mz kicsit más irányból közelítem...
Én elsõként a fékmunkahengert cseréltem ki egy japán motor félmunkahengerére ami ugyan egy specális fékcsövet igénelt de még így is ki jött az egész 6000 huf ból.
A fékezésnél sokkal jobban adagolható, és persze nem kell annyira markolni sem...
A motorblokkhoz nem szívesen nyúlok hozzá viszont egy elektronikus gyújtás már készül, és a szívó membrán beépítését is erõsen fontolgatom.

Ami viszont ÉRDEKELNE!!! Mivel a közúton a taxisok után a rendõrõktõl félek a legjobban....

Mik azok a módosítások a motoron amiket engedélyeznek vagy inkább úgy mondom amit szabad?
Ha mondjuk én kicseréltem a féket és úgy járok az ugye senkt em zavar, de a mûszaki vizsgán vajon még meg felel e?
Ha az indexeimet is kicserélném, esetleg az összes világító és fényjelzõ berendezést LED -esre, meg a motor komplett elektronikáját, ez mennyire zavarná a törvény embereit?
Esetleg a kormányt, lábtartót kicserélném, raknékrá aranyos idomokat, átszabnám kicsit a sárvédõt ???

Hallottam olyat is hogy a mûszaki vizsgán már abba is belekötöttek hogy nem volt fent a láncvédõgumi meg a bakelit...
Az egyik ismerõsöm azzal rémisztgetett hogy újaban a mûszakin fékpadra rakják a motort és ellenõrzik még a futómûvet is(bár ezt én hülyeségnek tartom).

Ki tud nylatkozni ezzel kapsolatban?
Vagy hol érdemes érdeklõdni ezirányba?

Megmondom õszintén egy kicsit visszataszít ez a hivatalos dolog, sajnos vannak rossz tapasztalataim, szóval ha van valaki aki már végigjárta ezt az utat az ossza meg a tapasztalatait!


Köszi!!!

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.12.15. 23:32

Ez is egy jó tuning,kilogram LE javára:-)
Kép

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.12.15. 22:48

Jól látom,h az az elsõ fék nem ETS???
Mondjuk nagyobb tömeghez/sebességhez nagyobb fék sem árt gondolom...

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.12.15. 21:45

Kép
tz ridernek

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: "ájdontszpík németül, szori"

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.12.14. 19:57

TZrider250 írta:Hello Speed!
Úgy láttam, hogy "egyhengeres" hengerfejet kínálnak a fritzek. Meg tudnád nézni, hogy ha már tuningcég, gyárt-e kifejezetten kéthengeres átalakításhoz is cuccokat.

Bambi mester megjegyzése, mi szerint a korabeli anyagok nem voltak elég jók a mai tuning-igények megvalósításához, érdekes kontrasztban áll azzal, hogy ma a gyári cuccot istenítjük a bóvli utángyártott helyett. Ehhez képest egy harmadik, és még jobb kategória a tuning-alkatrész? A tanulság úgy jön le nálam, hogy jó motort nem szabad piszkálgatni, amíg nincs rá panasz. Gondolkodni visazont szabad, meg elõkészületeket tenni az ikerhengeresítéshez.

Nos, tud valaki bevált tervet, rajzot, meglévõ alkatrész az átalakításhoz?
Azt hiszem némi zavarban vagy.a GYÁRI CUCC széria motorokhoz kivállóak,és minimális tuninghoz elegendõek.A nagyobb tuninghoz szükséges magasabb technológiai alkatrészek.
üdv bambi

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

"ájdontszpík németül, szori"

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.12.14. 16:20

Hello Speed!
Úgy láttam, hogy "egyhengeres" hengerfejet kínálnak a fritzek. Meg tudnád nézni, hogy ha már tuningcég, gyárt-e kifejezetten kéthengeres átalakításhoz is cuccokat.

Bambi mester megjegyzése, mi szerint a korabeli anyagok nem voltak elég jók a mai tuning-igények megvalósításához, érdekes kontrasztban áll azzal, hogy ma a gyári cuccot istenítjük a bóvli utángyártott helyett. Ehhez képest egy harmadik, és még jobb kategória a tuning-alkatrész? A tanulság úgy jön le nálam, hogy jó motort nem szabad piszkálgatni, amíg nincs rá panasz. Gondolkodni visazont szabad, meg elõkészületeket tenni az ikerhengeresítéshez.

Nos, tud valaki bevált tervet, rajzot, meglévõ alkatrész az átalakításhoz?

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.12.12. 17:02

http://www.tkm-racing.com/MZ/Tuningteile/Zubehoer.htm
ha valaki esetleg extrém tuningot akar.....

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

250 kuplung

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.12.07. 16:17

MZGergõ!
Ha a méretet szeretnéd levenni, gyere el a leflexelt kuplungomért! Amikor vettem a mocit, kértem szimmeringcserét az akkori szerelõmtõl, de nem tudta máshogy lehúzni a kúpról, csak vágás útján. A levágottat visszaadta, de egészen olcsónak tûnt a pótlása is, rendelni tudnál.

Elcserélem bármire, de ingyen is viheted.
Bp. II., Franlel Leó utca, szólj, hogy mikor jössz.

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.11.29. 20:10

Bocs, az az oldal nem a cseh koronáról szól. Túl sok a Vejnemöjnen a Bobekhez képest. T

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: IKERHENGER

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.11.28. 23:04

TZrider250 írta:Sziasztok, a Rotax blokkot több MZ típusban alkalmazták, nem voltak nagyon sikeres modellek. Mikor sárgák vették meg a gyárat, hagyták a fritzeket fejleszteni. Nem sajnálták a pénzt, így lett világhíres új rendszerû blokkjuk emcetéknek. Különösen dícsérik az új 125-öst, meg az új 1000-est. Aszem már egyáltalán nem gyártanak rotaxos emcetet.
Nézzétek meg ezt is Rotax 650 mono (!) blokkal, nem emcet:
http://www.jawa.fi/model.php?lang=en&model_id=1
Jó hír: ennek is van magyarországi disztribútora, és kapható csábosan formatervezett modern utánfutó, illetve kifejezetten hozzá tervezett Givi doboz, meg plexi.
Rossz hír: állítólag 10 forint körül van a cseh korona.... egy hengerben azér durva a negyvensok paci, vagy nem annyira? De az már másik topik.
Szerelõ bácsival folyamatosan kommunikálok, de az õ ismerõsei sorra felhagynak a szakmával. Ha pénteken is hívom, megint ad pár számot. Ha sikerül, lesz jó burkolatom, és talán kéthengeres ihletettségû MZ márkatársat is fogunk.

Az közös forgattyúsházat eszerint nem vétózza senki ha egyszerre robbanó a két henger?

Messere Bambi, köszönöm a lehetõséget. Hol lehetne téged felkeresni? Hol van a mûhelyed?
Bp 9 ker Gubacsi út 6/c,de télen egyeztettni kell velem,mert nem mindíg vagyok ott.Ilyenkor inkább a Hyosungban vagyok ott jó meleg van:-) Van egy eladó rendõrségi fejidomom plexi nélkül.Ja a telefonom:06203420977

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: csoka valamint 6 vendég