Olajok (hajtómû, 2T... )

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: bambi »

csutkakaparo írta:4T-s 10W40-es olaj mennyire jó ha váltóba van töltve, 125 ETZ-be? Vagy ha tudna vki jobbat ajánlani, megköszönném! üdv csutkakaparo
Nekem motorkerékpárba való 10-40w 4T van a váltómban eddig nem volt gondom.Ezekben van kuplung csószásgátló adalék is.Viszont sűrűbben kell cserélni.Ha jól tudom létezik 10-40-es hajtómű olaj is már kuplungcsúszászgátló adalékkal.
csutkakaparo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2009.11.30. 22:01
MZ-d típusa: Etz 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csutkakaparo »

4T-s 10W40-es olaj mennyire jó ha váltóba van töltve, 125 ETZ-be? Vagy ha tudna vki jobbat ajánlani, megköszönném! üdv csutkakaparo
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

bambi írta:Bizony a molt nem kell lenézni, magas szintű olajszármazékai elég kivállóak.
Így van, ráadásul honi terméket vásárolsz, de nem akarok patrióta lenni.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: bambi »

csdani írta:Arol szintű, mivel az is API TA, 100 fokon a viszkozitás 5,3 mm2/sec, az nagyon híg, a 40 fokon 30, az még hígabb, de a 100 fokos a meghatározó.
Ha ilyen kategóriában gondolkodsz, akkor, amelyik olcsóbb, azt tudom, hogy az arol 20 fokon 81 mm2/s, a 40 fokon 32, 100 fokosat nemtom,majd megmérem a laborban vmikor
Illesztettem egy görbét az arolla anno, (a viszkozitás logaritmikusan csökken a hőmérséklettel) a görbe alapján 100 fokon 4 jött ki, tehát hibahatárt figyelembevéve a 2 olaj szinte ugyanazt tudja!
Nem kell lenézni attól, mert magyar, MOL, stb.
A szabványnál egy cég se fog jobb olajat csinálni, egyik sem fog minőséget ajándékozni nekünk!
Bizony a molt nem kell lenézni, magas szintű olajszármazékai elég kivállóak.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Közben utánaolvastam és teljesen lemondtam az Agip 2t-röl. Valóban TA és senki nem ajánja.
Azt hiszem megpróbálkozom a MOL Sprint 2t-vel az TC+ ha jól tudom.
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csdani »

Arol szintű, mivel az is API TA, 100 fokon a viszkozitás 5,3 mm2/sec, az nagyon híg, a 40 fokon 30, az még hígabb, de a 100 fokos a meghatározó.
Ha ilyen kategóriában gondolkodsz, akkor, amelyik olcsóbb, azt tudom, hogy az arol 20 fokon 81 mm2/s, a 40 fokon 32, 100 fokosat nemtom,majd megmérem a laborban vmikor
Illesztettem egy görbét az arolla anno, (a viszkozitás logaritmikusan csökken a hőmérséklettel) a görbe alapján 100 fokon 4 jött ki, tehát hibahatárt figyelembevéve a 2 olaj szinte ugyanazt tudja!
Nem kell lenézni attól, mert magyar, MOL, stb.
A szabványnál egy cég se fog jobb olajat csinálni, egyik sem fog minőséget ajándékozni nekünk!
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csikin »

csdani: köszi a hivatalos megerősítést :) Nekem sokan nem hiszik el hogy nincsen 100%ban szint olaj én mindig azt szoktam mondani, hogy minden olaj ásványi+szintetikus adalék.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csdani »

Szevasz Andrei!

Olyan, hogy fullszintetikus olaj, olyan NINCS!
Ez egy üzleti fogás
Nem szeretnék vegyészmérnöki hozzáállással kiutáltatni magam, de mindenkinek ajánlom, hogy az általa/kereskedő/gyártó által fullszint-nek hitt cucchoz egy biztonsági adatlapot kukkantson!
Ott ki fog derülni, hogy a fullszintetikus olaj, akármelyik, legjobb esetben is 50-60 % szintetic component-et tartalmaz, a többi: light naphta 10-20 %-ban(azaz petróleum, ezt ne vegyük bele, mert ez szükséges oldódást elősegítő cucc)
40-65% ilyen-olyan eljárásal kezelt nehéz kenőolaj frakció, ami ásványolaj...
A szint/nem szint-nél sztem fontosabbak a teljesítményszintek, és az ár viszonya, viszkozitás...
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Repsol Town 2t,régebben Standard néven futott,de itt van választék!

http://racing-bazar.hu/alkatresz/szuro- ... torolajak)
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Andrei »

counus
csdani

a Mol Sprint pedig
• API TC+
• JASO FC
a Valvoline durablend 2T pedig (jah, ez félszinti)
• API TC
• JASO FD

mindenképp 2000 forint alatti olajnál akarok maradni (elsősorban pénzkérdés miatt, iszonyú drága a benzin), viszont a legjobb teljesítménymutatókkal rendelkezzen és ne füstöljön úgy, mint a shell 2t
azt elfelejtettem mondani, hogy a shellnél megszüntették a fehérdobozos szutykot és egy kék flakonos Mogul 2T 20w30 nevü olajat adnak ugyanazon az áron (1790)
ennek a paraméterei
• API TB
• JASO FB
"1:40 arányú keverési aránnyal kielégíti a TRABANT, WARTBURG, BARKAS típusú gépkocsik és a régebbi gyártású keleti motorkerékpárok kenési igényeit."
én jobban örülnék, ha 1:50-ben is kielégítené

egyéb olajak 2000 alatt? :)
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csdani »

Szevasztok!

Váltóba Agip Rotra MP-nél nem mentem feljebb, az 1500/l, az égadta egy világon semmi baj, sőt!
2T-ből Valvoline Durablend 2T, API TC, JASO FD, 1:40, a hengerfejen, dugótetőn, kipufogónyílásban csak olajfilm van!
Boltban 2700, de Auchanban tavaly 1600-ért vettem, idén is hasonló üzletet csinálok sztem
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: conus »

andrej!

én is kis müzüs vagyok, és amikor hideg a váltóban az olaj akkor 2-es fokozatban indulok el. igaz h lassabban pumpálva szabad felengedni a kuplungot, de legalább nem szakadék szét a váltó. :P

2T olajból meg ha zavar a füst akkor:
http://www.kertikisgepek.hu/fv/watermar ... 001207.jpg

2400 Ft-ért szoktam venni kertigép boltban, 1:45-ös keveréssel használom. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Alfa »

OMW 2T olajat nyomatok most bele, "direkt régebbi motorokhoz". Jóval több a füst mint MOL Sprinttel, de a motor nem megy vele rosszul.

Talán a hideg is közrejátszik, a vízpárát is nézheti az ember füstnek. Ugye a tökéletes égés végterméke co2 és víz :D
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Andrei »

hmm
de rég MZ-ztem :( az akku is ittvan a szobában

na de mindegy, én 2009-ben váltóba challoils 80w90-et töltöttem, jellemző, hogy szezonzártával is elérte az ellenőrző furat alját az olaj... hidegen kemény, fűtött pincéből előhozva a motort, nagyot ugrik 1-be téve :s néhány kilométer után viszont olyan, mint amikor 15w40-et használtam, csak csendesebb, szerintem nem váltok

a benzinbe egész szezonban a Shell fehérdobozos szarát öntöttem, mert amikor még 1300-ért mérték, akkor úgy gondoltam, h megéri, ezt az olajat onnan lehet megismerni, hogy városon kívül az első 5000 fordulat feletti huzatásnál akkora fehér füstöt ereget, hogy sajnálom a mögöttem jövőt, ezért inkább 100-zal megyek, a füst 2-3 percen belül kimúlik (a keverés 1:50, kis etz)
most 1790-ért adják, amit drágállok
sajnos nem vagyok tisztában az árakkal, de 2008-ban még tudtam venni a helyi autósboltban 2200-ért Mol dynamic fullsynt 2t olajat, valahol errefelé fogok keresgetni, vagy váltok sprintre, ha 1800 alatt van, hátha nem füstöl annyira
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: balintmz »

hello. Én zöld castrolt tettem a enyémbe. szépen szedi a sebességeket. Meg a benzinbe is piros castrolt teszek. szerintem az M2T sem rossz.Bálint
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Zizi!
A fél literes Repsol váltóolaj,és a villaolaj megszűnt,és literes lett helyette! Már csak akkor kapsz,ha valahol még van elfekvőbe. Az junyikszba már nincs. :evil:
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: hell »

Én az előző évben ezt a castrol olajat használtam a váltóban. Előtte agip volt 6 évig szerintem az jobb volt. A castrol act evo 2T is használtam azzal meg voltam elégedve maximálisan alig füstölt szépen ment vele.
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: nfefe »

Olajtémában esetleg még érdemes megnézni a www.formula3000.hu t
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ezt a Repsolt én is ajánlom!

z25z!

Örülök, hogy neked is bevált. 8)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Szilárd
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.01.03. 19:58
MZ-d típusa: ETZ-250

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Szilárd »

Akkor nem vacilálok tovább és Repsol mindenből akkor már legyen a lud kővér még Repsol lánc spray-t is veszek és akkor minden Repsolbol :D :lol: \:D/
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: z25z »

Szilárd írta:Kőszi a választ akkor maradok inkább a Repsolnál
http://www.olaj24.hu/index.php?&tpl=qse ... disp=quick

Nem tom te menyiért veszed de itt nálunk Miskolcon 2500-ért adják ugyhogy szerintem innen fogok rendelni mert itt 2090 :D
Megveszem egész évre mert 18000-től ingyenes a posta kőltség.
Még ezzen a válto olajon vacilálok tom már valaki kérdezte.
Kép

10 km-t mentem vele eddig hibatlan :twisted:
na viccet felreteve en eddig is repsolbuzi voltam idaig motorolajat tettem bele 10W40-est azzal kifogastalanul ment, ez is 10W-40 es es kifejezetten valtohoz, gondolom tokeletes lesz ez is



oppsz most latom ez megsem ugyanolyan , mint amit en vetem....kep par hsz-szal lentebb
hmmm 2090 ert?? ha jol latom fel literes, en 2500 ert vettem a literest 250-esbe meg kell 9 deci...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára z25z 2010.01.13. 20:48-kor.
Szilárd
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.01.03. 19:58
MZ-d típusa: ETZ-250

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Szilárd »

Kőszi a választ akkor maradok inkább a Repsolnál
http://www.olaj24.hu/index.php?&tpl=qse ... disp=quick

Nem tom te menyiért veszed de itt nálunk Miskolcon 2500-ért adják ugyhogy szerintem innen fogok rendelni mert itt 2090 :D
Megveszem egész évre mert 18000-től ingyenes a posta kőltség.
Még ezzen a válto olajon vacilálok tom már valaki kérdezte.
Kép
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: nfefe »

Olajaknál szerintem nem az a mérvadó amit az eladó ír róla. Mármint nemez a szövegelés. Hanem a tanúsítványok(?) Konkrétan erre gondoltam. Ez egy részlet egy simson.hu-n található cikkből

Kétütemű motorolajok esetében a teljes egészében motorfékpadi tesztekre épülő API (American Petroleum Institute), JASO (Japanese Automobile Standards Association), és az ISO által kidolgozott teljesítményszint rendszer az elfogadott. Létezik még egy NMMA (National Marine Manufacturers’ Association, USA) rendszer is, de számunkre ez lényegtelen, mivel ez csónak-, illetve jet-ski motorokra vonatkozik.

A jelenlegi teljesítményszintek, növekvő sorrendben:

API : TA, TB, TC, TC+
JASO : FB, FC, FD, FD+
ISO : -L-EGB, -L-EGC, -L-EGD, -L-EGD+
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Szilárd írta:Kép
Sziasztok valaki használja ezt az olajat mert én eddig a Repsol Sintecko-t használtam de erősen fondolkodom a váltáson csak előtte megkérdem hátha valaki használja :D
Szia!
Szerintem a Sintetico jobb ettől a Castrol-tól,mert ez ásványi. Nem azt mondom,hogy ez sz@r,csak a Sintetico jobb. Én is azt használom.
A váltóba meg 20w-50-es 4t olajat tettem,nekem az is bevált! :D
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szilárd
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.01.03. 19:58
MZ-d típusa: ETZ-250

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Szilárd »

Kép
Ez pedig a válto olaj lenne eről találtam jellemzést is:
Tulajdonságok
Rendkívül jó kopásgátló és a magas felületi terhelést is jól tűrő adalékok
Kiváló termikus stabilitás és öregedésállóság
Biztos védelem a korrózióval szemben
Megbízható habzásgátlás
Semlegesen viselkedik a tömítésekkel szemben
Előnyök
Magasfokú védelmet biztosít a kopásnak leginkább kitett mozgó alkatrészeknek.
Minden üzemállapot esetén tiszta hajtómű
Hosszú hajtómű élettartam
Stabilabb kenőfilm a kritikus helyeken is, kisebb olajveszteség a légzőnyílásoknál
Megelőzi az olajszivárgásokat, csökken a javítási költség

Nem hangzik rosszul \:D/
Szilárd
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.01.03. 19:58
MZ-d típusa: ETZ-250

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Szilárd »

Kép
Sziasztok valaki használja ezt az olajat mert én eddig a Repsol Sintecko-t használtam de erősen fondolkodom a váltáson csak előtte megkérdem hátha valaki használja :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

z25z!

Nekem ilyen van a Simóba meg a kis-Etz-ben is. Mindkettőben tökéletesen működik. Hidegen is meg lehet találni az üreset, és nem ragad a kuplung sem. De a nagyba inkább Bixxol-t tettem.
Sajnos véleményt nem tudok, mert azóta ki se tudtam próbálni :(
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: z25z »

ilyen fajtaval van valakinek tapasztalata?
Kép
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Papszi »

Tamás írta:Papszi! Néhányan már írták. Azt és annyit kell beletenni, amit a gyári könyv ír. Lehet mást is, akkor viszont el kell fogadni, ha szarrá válik a technika.
Valahol a Csacsi is Lada, de rendes Lada hátul kapar :)
Persze azt kell beletenni, amit a gyártó megad, mert arra lett kifejlesztve, csak leírtam mi micsoda, hogy aki nem tudja az is tudja :)
Üdv.: Papszi :smt079 :smt063
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Papszi! Néhányan már írták. Azt és annyit kell beletenni, amit a gyári könyv ír. Lehet mást is, akkor viszont el kell fogadni, ha szarrá válik a technika.
Valahol a Csacsi is Lada, de rendes Lada hátul kapar :)
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

A Lada nálam csak 10W40-es Valvoline Durablend-et látott, eddig nincs is bajom vele. Igaz "friss" még a motor mert "csak" 135.000 km van benne (jah Samara amúgy).
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Papszi »

Egy kis elmélet 4 ütemű általános rendeltetésű járművekhez (nem pályagépekkez):

A következő táblázatban láthatjátok a négyütemű motorokhoz néhány főbb olajfajtát. Kis magyarázat a táblázathoz:
Pl.: 5W 40
Az első szám jelenti a hidegindítási tulajdonságot (hideg körülmények között hogyan viselkedik az olaj. -25°C-on is tudja szivattyúzni az olajszivattyú a táblázat szerint. A 40-es szám azt jelenti,hogy ha meleg az olaj (kb. 100°C-os), akkor mennyire folyékony/híg. A motorolajok legmegfelelőbb üzemi hőmérséklete 80-95 °C között van. Kikopott Ladába nem ajánlatos 5W 40-es olajat tenni, mert már annyira ki lehet kopva a motor, hogy sűrűbb olajat igényel (SAE 15W 60-as kb)
(régebbi járművekhez ajánlják, hogy a második szám 60-80-as legyen).

Kép
Mai áramlástan gyakorlaton hallottam ez a kis információt, gondoltam megosztom veletek hátha hasznos lesz :wink:
Üdv.: Papszi :smt079 :smt063
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Mondjuk az is igaz hogy ez a wynn's nem 2T, hanem 4T motorolaj.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

én is találtam papáméknál a padláson egy nagyon nagyon...régi Arol2T talán még bontatlan is volt :D :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Stravkó írta::smt023
Tedd el az utókornak,így talán az unokáink is látni fogják! :mrgreen:

Igen valószínű hogy ők ilyesmit már csak múzeumban láthatnának.... :D
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

:smt023
Tedd el az utókornak,így talán az unokáink is látni fogják! :mrgreen:
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Úgy eszembe jutott csak: 1972-ből van egy bontatlan fém flakonnal ilyen olajból:


Kép

Lefotózom ha előkerül :-)
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

tlosz írta:sziasztok Mz Ts 150-hez Motul 710 2T vagy 510 2T? esetleg valami mas ajanlat?Koszonom
Szia!
Az 510-es bőven elég,de a Mol Sprint 2t-től fölfelé bármelyik jó Mz-be!
Én pl.Repsol Sintetico 2t-t használok!

Üdv:Stravi
POD RACER
Szinter, pipa!!!
tlosz
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.12.09. 18:29
MZ-d típusa: Ts 150

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: tlosz »

sziasztok Mz Ts 150-hez Motul 710 2T vagy 510 2T? esetleg valami mas ajanlat?Koszonom
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: sunbim »

frensis írta:
sunbim írta: Biztosan fincsi lehet a sűrűbb is. Nekem ez az oil tulajdonképpen ,,maradék". Még a Suzuki RF400-amba vettem, aztán hamarabb eladtam minthogy lecseréltem volna :lol:
Gyorsan betöltöttem a TZbe, nehogy megromoljon :mrgreen: aztán majd jön a maradék 2 flakon. Vagy mire elhasználom lehet hogy megromlik? :D Tényleg, mennyi az olajcsere intervallum :-k ...lusta vagyok a szervízkönyvet fellapozni :lol:

Könyv szerint bejáratásnál az első 500 km megtétele után.
Aztán évente egyszer.
Ok Frensis! Kösz. Már tájékozódtam.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: frensis »

sunbim írta:
Stravkó írta:Én ugyanennek az olajnak a 20W-50-es változatát használom,olcsóbb,és nem rosszabb! Sőt! :smt023
Biztosan fincsi lehet a sűrűbb is. Nekem ez az oil tulajdonképpen ,,maradék". Még a Suzuki RF400-amba vettem, aztán hamarabb eladtam minthogy lecseréltem volna :lol:
Gyorsan betöltöttem a TZbe, nehogy megromoljon :mrgreen: aztán majd jön a maradék 2 flakon. Vagy mire elhasználom lehet hogy megromlik? :D Tényleg, mennyi az olajcsere intervallum :-k ...lusta vagyok a szervízkönyvet fellapozni :lol:

Könyv szerint bejáratásnál az első 500 km megtétele után.
Aztán évente egyszer.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: conus »

én nem rég voltam továbbképzésen linux-ból, ahol ha kérdeztünk valamit a tanártól rögtön ezt a választ kaptuk: RTFM, amit annyit jelent csupán: Read The F.ckin' Manual :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Stravkó írta:Én ugyanennek az olajnak a 20W-50-es változatát használom,olcsóbb,és nem rosszabb! Sőt! :smt023
Biztosan fincsi lehet a sűrűbb is. Nekem ez az oil tulajdonképpen ,,maradék". Még a Suzuki RF400-amba vettem, aztán hamarabb eladtam minthogy lecseréltem volna :lol:
Gyorsan betöltöttem a TZbe, nehogy megromoljon :mrgreen: aztán majd jön a maradék 2 flakon. Vagy mire elhasználom lehet hogy megromlik? :D Tényleg, mennyi az olajcsere intervallum :-k ...lusta vagyok a szervízkönyvet fellapozni :lol:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Én ugyanennek az olajnak a 20W-50-es változatát használom,olcsóbb,és nem rosszabb! Sőt! :smt023
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: sunbim »

csikin írta:Könyv szerint mehet bele, ha direkt télire szánod akkor jó is. De szerintem mezei 80W-90 hajtóműolaj tökéletes.
A lényeg!hogy kimondottan nedves->olajos kuplungos motorhoz való olajat használj! Sima motorolaj [-X mert csúszni fog a kuplung! Tapasztalat
Jelenleg CastrolActevo4T-thasználok, ETZ250/300 \:D/ /-be. Én 2800ért vettem. Fincsi lett a váltó tőle :)

Kép

Kép
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csikin »

Könyv szerint mehet bele, ha direkt télire szánod akkor jó is. De szerintem mezei 80W-90 hajtóműolaj tökéletes.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
ROLYMOTO
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2009.11.09. 21:26
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: ROLYMOTO »

Hali
Valaki segítene abban,hogyha a váltóba jobb minőségű MOTUL Transoil Expert 10W40-es olajat rakok nem lessz túl híg és emiatt csúszni fog a kuplungom??
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: frensis »

Jeami írta: mert az a Motul 710 2T olaj amit használok versenygépekhez van, ha azt a 10.000X ford. számot és terhelést bírja talán 5000-en is helyt áll...

>

Mennyiért osztogatnak egy flakonnal ebből ?

Én is motult szeretnék.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: bakimate »

kuti írta:és 30as keverékkel kezdve lett.
Nem azért, de az ÖSSZES MZ könyv leírja, hogy bejáratás alatt sem igényel vastagabb (1:30, 1:33, stb.) keveréket, mint a gyári előírás! :evil:
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: z25z »

ricinus: anno kerdeztem a mestert, hogy jo e? a valasz rovid volt es frappans: jo....ha szekszorulasa van a dolgozonak :twisted:
szoval van benne igazsag, hogy magasabb fordulaton is fennmarad a hengerfalon, de az a fordulat joval az MZ-k fordulata felett van, es az MZ uzemi hofokan a ricinus nem eg el tokeletesen
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 41 vendég