Olajok (hajtómû, 2T... )

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Papszi » 2009.07.14. 16:36

bugyi18 írta:Hello

Az Agip Rotra jó az MZ-nek?
És még az lenne a kérdésem hogy mennyi kell bele? 250-es ETZ-m van.

köszi

üdv. :roll:
Nekem is Agip Rotra van a hajtóműben, 9 deci kell bele, ha jól emlékszem (szerelési kézikönyvben benne van). Amúgy annyi kell bele, hogy az olajellenőrzőnél megjelenjen az olaj :) A legkisebb Agipes flakont vettem meg és elég volt!

bugyi18
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.07.14. 14:37
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: bugyi18 » 2009.07.14. 15:14

Hello

Az Agip Rotra jó az MZ-nek?
És még az lenne a kérdésem hogy mennyi kell bele? 250-es ETZ-m van.

köszi

üdv. :roll:

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: hell » 2009.07.14. 03:29

Ok köszönöm. Remélem is hogy nem cserélték ki benne az anyagot.

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2732
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2009.07.13. 22:07

hell írta:Szép napot!

Olyan kérdésem lenne valaki használt már ilyen olajat: http://olajshop.hu/termekek/valvoline/m ... 1l/details
Ha igen irja már le milyen illata (szaga) volt és a szine milyen volt ha emlékszik. Ha a szaga nagyon úgymond "szúrós" volt akkor megnyuktató a helyzetem. Csak azért kérdem mindezt mert tegnap pesten volt dolgom és hazajövet beugrottam az Auchan-ba pest alatt és vettem egy ilyen olajat. Csak ma tünt fel félig mintha fel lett volna bontva és kicsit olajfoltos a flakon nyaka(bár az mindnek olyan volt). Lehet hogy kibontották és valami mocsokkal helyetesítették a bene lévő olajat(remélem ilyet nem szoktak csinálni bár manapság nem lenne meglepő). Első és egyben utolsó volt hogy így veszek rohanva olajat lehet ez most tanulópénz volt...
De remélem nem. Előre is kösz a válaszokat bár így se lehet meghatározni a benne lévő anyagot de ilyen fura szagú olajjal még nem találkoztam soha.
Én használtam ilyet, amit tudni kell róla, azt mind leírtad. Büdös és a flakon kupakja "örökmenetes". Az utóbbi egyébként vicces, az összes Valvoline flakon ilyen...(legalábbis errefelé)
Remélem tudtam segíteni. Nyugi, egyébként nem fröcsögött az olaj a kipuffnál és nem is füstöltem vele ,szal más baja nincs.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: hell » 2009.07.13. 14:34

Szép napot!

Olyan kérdésem lenne valaki használt már ilyen olajat: http://olajshop.hu/termekek/valvoline/m ... 1l/details
Ha igen irja már le milyen illata (szaga) volt és a szine milyen volt ha emlékszik. Ha a szaga nagyon úgymond "szúrós" volt akkor megnyuktató a helyzetem. Csak azért kérdem mindezt mert tegnap pesten volt dolgom és hazajövet beugrottam az Auchan-ba pest alatt és vettem egy ilyen olajat. Csak ma tünt fel félig mintha fel lett volna bontva és kicsit olajfoltos a flakon nyaka(bár az mindnek olyan volt). Lehet hogy kibontották és valami mocsokkal helyetesítették a bene lévő olajat(remélem ilyet nem szoktak csinálni bár manapság nem lenne meglepő). Első és egyben utolsó volt hogy így veszek rohanva olajat lehet ez most tanulópénz volt...
De remélem nem. Előre is kösz a válaszokat bár így se lehet meghatározni a benne lévő anyagot de ilyen fura szagú olajjal még nem találkoztam soha.

Avatar
Peti ETZ250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Komárom

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Peti ETZ250 » 2009.07.10. 01:15

Sziasztok!

A bolti szűrőkben én nem hiszek,harisnya sem túl tökéletes.Nekem az autószerelő ismerősőm mondott egy jó megoldást,használjak üvegszálas szűrőt,amit házilag is meg lehet csinálni!
Gipszkartonosok használnak egyfajta üvegszálas "fátyolt" gletteléshez,ami többfajta méretben kapható festékboltokban.Ebből lehet csinálni benzin ill. diesel üzemanyag szőrőt.Én a nyugdíjjas nagyimnak kiadtam alvállalkozásba Ő gyártya nekem.Azt mondta nagyon egyszerű visszahajtja a széleket és levarja,ha nagyon szemetes is a benzin 100l -t át lehet 1db -al szürni.
Nem utolsó sorban a víz nagy része sem megy át rajta.
Próbáljátok ki, meglepő mennyiségű kosz marad a szűrőben!!!
Üdv:Peti

Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Ekecs » 2009.07.09. 18:40

Na asszem átváltok Nyakas trükkjére!
Amúgy nem ment lassan a tankolás kávéfilterrel,mert én a filtertartóval együtt használtam,ami belül bordás,így nem tapad fel teljesen a "tölcsér" oldalára.
Bort is így fejtem.

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 549
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2009.07.08. 06:08

A tesco arudaba kaphato szarvasbor gepkocsi tisztitashoz ezt tedd bele a tolcserbe ez a vizet megfogja es a koszt is mi is ezt hasznaljuk amikor tankoljuk a repulogepet 100% ban mukodik \:D/

Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Papszi » 2009.07.07. 21:06

Ekecs írta:tankolj kávéfilteren keresztül,azzal béleld ki a tölcsért.
Azon lassan megy le a benzin nem? :-k :-k

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3811
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.05.02. 20:16

Gyártottak ien kupakot szériában is.

A Mesternél láttam pár jubileumi tanksapkát és azok mind ienek voltak.

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 755
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kupi » 2009.05.02. 08:02

Akkor is köszi csak azon csodálkozom eddig miért nem terjedt el mivel valoban hasznos dolog és egyszerü és olcson kivitelezhető talán 30 ével ezelött még szabadalmaztatni is érdemes let volna,de a mai önkeverös robogos világba már csak nekünk régi szocis"motorosoknak igazi kincs.

Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: molcsaba » 2009.05.01. 22:09

Nem az enyém az érdem. Csupán nyitott szemmel járok, és lefotózom az érdekességeket! :roll:

Ezt a fotót a Gyurm@ túrán készítettem. A megoldás valóban nagy ötlet! Van a pohárkában szintjelző csík is a bemérés pontosságához. :roll:

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 755
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kupi » 2009.04.29. 22:39

Nagy vagy molcsaba! Ez az ötlet nobeldijas,régi tankolási gondot oldotál meg köszi minden motoros nevében...

Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: revlimit » 2009.04.21. 20:39

molcsaba írta:Tanksapkába épített olaj kimérő pohár. Nagyon ötletes! :roll:


Kép
Nekem is nagyon tetszik az ötlet. Hétvégén meg is próbáljuk elkészíteni nagyfaterral.

Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: revlimit » 2009.04.21. 20:36

A korábbi postokhoz hozzászólva:
Én is csak ajánlani tudom a Repsol Moto Scooter 2T szinti olajat.
Nekem a bronzperselyes kis TS-ben 1:33ba keverve sem füstöl, és a kipu vége sem olajos.
Valamint tényleg nagyon jól és gyorsan keveredik, nem úgy mint a Mol Arol 2T, ami már jól beszopatott
egyszer, de utoljára.
Ja és a teleszkópba pedig most vettem 0,5l Repsol Moto Horquillas 15W30 olajat.
Erről majd a jövő héten tudok nyilatkozni, mert hétvégenként van időm csak szerelni, de akkor megy a téma ezerrel :)

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.04.21. 06:42

Ilyet tavaly láttam a siófoki börzén,csak horror áron kinálta az illető.Kérdésemre ő azt mondta hogy katonai mz-ken volt ilyen.Amúgy szerintem is nagyon ötletes.

Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: molcsaba » 2009.04.21. 01:13

Tanksapkába épített olaj kimérő pohár. Nagyon ötletes! :roll:


Kép

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1307
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XF650
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2009.04.19. 16:44

conus
ok köszi sztem ez lesz bele majd valahol nézek

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.04.19. 16:22

15W-30as ásványi teleszkópolaj a közkedvelt itt az első teleszkópba, nagyobb benzinkutakon és jobb autós/motoros boltokban lehet kapni. :mrgreen:

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1307
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XF650
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2009.04.19. 12:55

hidraulika hm..... ok meglátom azért köszi :)

Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: coco » 2009.04.19. 12:03

Nekem hidraulika olaj van benne es :smt023 =D>

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2009.04.18. 22:25

Szia András! Pl ha vissza olvasnál? Talán soxor irogattak róla. Akkor lenne értelme fizetni a tárhelyért.
Teleszkóp olaj? Lengéscsillapító olaj?

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1307
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XF650
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2009.04.18. 22:06

Milyen olajat ajánlatok 125 TS első telóba? vagy milyen kell bele? #-o

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.04.16. 20:44

Betelt a menetnapló első napja, ünnepnap van 8)

1119 km-t mentem az elmúlt 25 napban, és 3,7 l átlagfogyasztással! :roll:

Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: coco » 2009.04.16. 16:52

Miert panaszkodsz 250 esnel 5 literre amugyis?
Enyem a 150 es 4-4,5 el jon ki es igy is halat adok a joistennek :D
Es probaltam kevesebbet kihozni, de kajal...
Havernek is 250 ese van, 6 literrel jon ki szinte az ove. Nala is allitgattuk csomot, de nem, 6ot iszik.
De legalabb megy rendesen igy aztan el lehet nezni neki.

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1440
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2009.04.16. 14:49

"Másik: Hogy a fenébe járnak itt egyesek 250-es ETZ-vel 4 literes fogyasztással?"

Miért olyan hihetetlen ez? Nekem se elektromos gyulám se BING karburátorom...aztán ha kíméletes vagyok így sem több 4,2-nél.

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1440
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2009.04.16. 14:46

Andrei írta:
RR_ZOZY írta:Én idén eddig csak a Repsol (moto scooter 2T-t) használtam 1:50-be, de úgy vélem 1:60-ba is lazán elmegy.
jól látom hogy ez a repsol scooter fullszinti? vagy csak a weblap ír hülyeséget? amikor én robogóba használtam (2éve) akkor félszintetikus volt ráírva
Fullszintetikus. :wink: de van a repsolnak ásványija és (ha minden igaz) félszintije is. A flakonon rajta kell lenni kis magyar nyelvű cimkének is.

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2009.04.16. 00:45

RR_ZOZY írta:Én idén eddig csak a Repsol (moto scooter 2T-t) használtam 1:50-be, de úgy vélem 1:60-ba is lazán elmegy.
jól látom hogy ez a repsol scooter fullszinti? vagy csak a weblap ír hülyeséget? amikor én robogóba használtam (2éve) akkor félszintetikus volt ráírva

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Samu » 2009.04.14. 20:22

"Másik: Hogy a fenébe járnak itt egyesek 250-es ETZ-vel 4 literes fogyasztással?"

Nekem úgy jött ki, hogy lassan mentem (Bakony túra) és 135ös fúvesz volt a Bingben.

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1440
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2009.04.14. 10:38

Én idén eddig csak a Repsol (moto scooter 2T-t) használtam 1:50-be, de úgy vélem 1:60-ba is lazán elmegy.

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2009.04.13. 21:00

Papszi!
Én is Repsolt használok,nekem nagyon bevált! Vagy a 2t Scooter-t,vagy a 2t Sintetico-t ajánlom! Van egy 2t Town nevű is,régebben
Standard néven futott,ez ásványi,de szerintem még ez is sokkal jobb mint a "no-name" olajok!

Kosian!
Az én 250-esem is beéri 4 literrel 100-on,a titka: jó karbi+jó gyújtás! Igaz,sebességi rekordokat nem döntögetek vele,ez túratempóra
érvényes!

Üdv:Stravi

Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Papszi » 2009.04.13. 20:45

Ma beszéltem egy krosszos gyerekkel, aki ajánlotta a Prista Extra-t, állítólag MZ-kbe jó, meg az ára is kedvező.
(kb 1300Ft félszintetikus)
http://pristaoil-hu.com/product.php?p=52

Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 674
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: yofo » 2009.04.13. 18:12

Papszi írta:Sziasztok!

Valakinek van tapasztalata a Moto Scooter 2T-t illetően?
Full szintetikus, nem tűnik drágának és talán minőségi is lehet!? 250-es ETZ-be mennyire ajánljátok?
http://olajshop.hu/termekek/repsol/moto ... 1l/details
Szia

Az unixos támogatóknál 1700-ért megkapod klubkártyával , jó minőségű.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: hell » 2009.04.13. 18:01

"Másik: Hogy a fenébe járnak itt egyesek 250-es ETZ-vel 4 literes fogyasztással?"

Bing karbi és elektronikus gyujtás és figyelnek a gázráncigálásra! Nem szükséges 130-l menni és 5000-ig forgatni!
:D Nagyából ennyi és működik a dolog! /Legalábbis nekem működik!/

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3811
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.04.13. 17:35

Kosian!

Nézz át a blokk topikba.

Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kosian » 2009.04.13. 15:50

Alfa írta: Ennek valahogy úgy kéne működnie, hogy 5000ig kimegy, 6000nél már "nagyon természetellenes hangja van" magyarul szét akar esni és összevissza kalimpál. A 4500 mint élhető maximum sztem egy picit kevés. Vagy tényleg keveset kap és azért nem forog ki, vagy előgyújtás, vagy főtengelycsapágy (ami miatt fordulaton összevissza működhet a gyújtás) lehet, vagy simán "olyan".
Azért nem hiszem, hogy baja lenne, mert egyébként meg kigyorsít rendesen minden fokozatban, semmi természetellenes hangot nem hallok, a főtengely nem kottyan,
a gyújtás pedig most lett beállítva. Gondolom azt is, hogy ha baja lenne, akkor nem menne 130-at...
Egyébként mióta megvettem ilyen, de csak mostanában kezdtem el gondolkodni, hogy lehet keveset mutat a fordulatszám mérő...
Ja, és mióta megvan, elég sok minden volt rajta szerelve, kicserélve, állítgatva, de ez sosem változott, a fordulatszám mindig így működött. A blokk még sosem volt széthúzva.

Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Papszi » 2009.04.13. 15:37

Sziasztok!

Valakinek van tapasztalata a Moto Scooter 2T-t illetően?
Full szintetikus, nem tűnik drágának és talán minőségi is lehet!? 250-es ETZ-be mennyire ajánljátok?
http://olajshop.hu/termekek/repsol/moto ... 1l/details

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.04.13. 15:23

kosian írta:Másik: Hogy a fenébe járnak itt egyesek 250-es ETZ-vel 4 literes fogyasztással?
Én ha nagyon jóindulatúan számolok, az enyém akkor is 5 liter fölött eszik!!!

Mennyi a 250-es max fordulata?
Nem tudom, hogy jó-e, vagy az órám mér rosszul, de nekem 4500 a max. és talán 5000-ig kimegy,
de ott már nagyon természetellenes hangja van...
Ennek valahogy úgy kéne működnie, hogy 5000ig kimegy, 6000nél már "nagyon természetellenes hangja van" magyarul szét akar esni és összevissza kalimpál. A 4500 mint élhető maximum sztem egy picit kevés. Vagy tényleg keveset kap és azért nem forog ki, vagy előgyújtás, vagy főtengelycsapágy (ami miatt fordulaton összevissza működhet a gyújtás) lehet, vagy simán "olyan".

A fogyasztás meg a gázhúzástól függ :D és én a 4et is baromi soknak tartom. Épp azért van a menetnaplóm (már írtam h helyben jegyzem fel a kútnál, nem emlékezetből, minden napi első és utolsó számadatot, tankolás km adatát, mindig teletankolom, az órám jól mér). Csak mióta megszorultam és kishíján elestem 110nél, már úgy bánok vele mint a szűzp*nával. Harmadgáz max, ha állatkodni támad kedvem akkor pici időkre nyél, kigyorsítás ilyesmi, de vigyázva, utazóhoz sosem. Hátránya: 90nél így nem nagyon megy többet, általában 4esben 80 és 90 között tartom, 4300-4500 fordulaton, lejtön 5. és 90és 100 között (vagy amennyire begyorsul az említett kis gázzal), nagy emelkedőn 70, nem erőltetem . Legutóbbi részeredményem két teletankolás (közvetlen a peremig, motor sztenderen áll) között: 150 km/5l , azaz 30 km/l, azaz 3,33 l/100 km. Falu, országút, szerpentin kb 1/3 os arányokban. A gyári adat 3,5 - 4,5 "vezetési stílustól függően", abba beleillik, mint "extra kímélő módszer" :twisted: .


Hogy olajokról is essen szó: Legolcsóbb Challoils ásványi 2T olajat használom, azon nem fog múlni, belerakhatod a legdrágább 3000 forintos versenyolajat is, nem lesz töle jobb, a kipuffogót kíméli inkább, bár nekem ez se füstöl. hajtóműolajam szintén Challoils, 80w90, szerintem kell a nagy viszkozitás a váltónak amikor 4500 at forog átlagosan a főtengely, nem piskóta erők vannak ott. A fogaskerékcsere pedig macerás, és drága.

Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kosian » 2009.04.13. 14:55

Másik: Hogy a fenébe járnak itt egyesek 250-es ETZ-vel 4 literes fogyasztással?
Én ha nagyon jóindulatúan számolok, az enyém akkor is 5 liter fölött eszik!!!

Mennyi a 250-es max fordulata?
Nem tudom, hogy jó-e, vagy az órám mér rosszul, de nekem 4500 a max. és talán 5000-ig kimegy,
de ott már nagyon természetellenes hangja van...

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3811
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.04.13. 14:53

A benzin is rengeteget számít nálam... Shell és MOL... hűűűű ég és föld. Sorrendben :lol:

Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kosian » 2009.04.13. 14:52

Általában MOL-nál tankolok, de az utóbbi időben egy másik kútnál voltam többször is.
Régebben nem tapasztaltam ilyet. Majd nemsoká kiderül, mert elfogyott az olajam és visszatérek a jó
öreg Sprint 2T-hez, szóval tankolni is a MOL-hoz megyek.
Ma figyeltem meg hazafelé, hogy 90-ről ötödikben semmi ereje nem volt. Hozzáteszem, hogy brutál szembeszél fújt, szóval
biztosan közrejátszott az is, de azért ennyire, mint ma, nem szokta visszafogni a szél. Ha visszatettem negyedikbe, megindult és 115-ig ki is ment, ahogy szokott ha kipörgetem.
Utána váltottam ötödikbe és onnan már ment szépen, de 90-ről nem gyorsult és semmi ereje nem volt.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.04.13. 14:41

Nekem is van egy hasonló rejtélyem, és lehet hogy közük is van egymáshoz. Most mentem 450 km-t a hétvégén (kis túra a Mátrába). Budapestről a telekre 90 nél már picit erőlködött a gép 5.ben, a fogyasztásom 4,5l . Ott húzva neki mint az állat a szerpentinen hegynek fel, le stb 3,1 l/100 km, egyenesben (kis egyenesben is, nemritkán nyélen :roll: ) legalább 90re gyorsítva. Majd vissza BP-re 90 es utazóval könnyedén harmadgázzal szinte. Egy dolog változott: a benzin.

Gyanítom, hogy a falusi kis maszek kútnál máshogy kezelik a benzint, mint a fővárosban (mindig ugyanannál az OMW kútnál tankolok a Jászberényi elején BPn), magyarul nem vizezik például.

Mivel a gépen semmi szerelést nem végeztem a 450 km alatt (végre már jó :D ), és tényleg nem változott még az időjárás sem, csak erre tudok gondolni. Sőt, odafele nem kevésszer olyan is volt, hogy 4 ezernél nem pörgött többet, és baromira elgyengült a motor, és beállt szinte alapjáratra, mintha nem kapna benzint, bárhogy húzom. Ez is abban erősít meg, hogy megtelt a benzincsap "vizeszsákja" (olasz csap, elég jó :D) és masszívan vizet szippantott, majd kb 2-3 perc alatt kipuffogta, és visszatért az erő. Visszafele meg úgy süvített, hogy öröm volt nézni, 80 nál még szinte "egyhelyben" járt 4esben (pammparammparamm xD). Mit mondotok, mi lehet az oka?

Kosian, te nem tankoltál véletlenül máshol mint ahol szoktál, viszonylag sokat (több mint 10-12l összesen)?

Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kosian » 2009.04.13. 13:23

KILL3R etz írta:Kosian!

A teljesítménycsökkenést a melegebb levegő is okozhatja... Hideg párás időben érezhetően erősebb a motor pl.
Ugye a hideg levegőnek nagyobb a sűrűsége, ergo több oxigén molekula fér a hengerbe ----> nagyobb robbanás.

Legalábbis én így gondolom... :roll:
Ez épp az előbb jutott eszembe nekem is, hogy talán attól is lehet, hogy most jobb az idő...
Ha esetleg valakinek van még ötlete, leírhatná, de szerintem rejtély megoldva :)

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1307
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XF650
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2009.04.13. 12:50

conus írta:ok, köszi! legközelebb lehet h kipróbálom, mert most a 20w-50-es Slider olajjal teljesen meg vagyok elégedve :mrgreen:

ok ahogy érzed nekem ez most nagyon bejött :)

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3811
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.04.13. 11:35

Kosian!

A teljesítménycsökkenést a melegebb levegő is okozhatja... Hideg párás időben érezhetően erősebb a motor pl.
Ugye a hideg levegőnek nagyobb a sűrűsége, ergo több oxigén molekula fér a hengerbe ----> nagyobb robbanás.

Legalábbis én így gondolom... :roll:

Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kosian » 2009.04.13. 11:11

Azért jutott eszembe, hogy az olajtól lehet-e gyengébb a motor, mert mostanában úgy érzem, mintha kicsit erőtlenebb lenne. Olyan érzésem van, hogy több van benne, mint amennyit most kiad magából és eddig a Sprint 2T-t használtam, de meséltem, hogy volt a multkor az Arol 2T-s tévedés, aztán pedig Valvoline-t vettem és mintha akkortájt kezdtem volna el érezni, hogy gyengébb lett. Az olajmennyiség ugyanannyi, 1:50-es keveréket használok és mindig pontosan kimérem.
Az is elképzelhető, hogy csak bebeszélem magamnak és már azért is érzem így, mert annyira figyelem, hogy hogy viselkedik...
Új akksi, új gyertya van benne, indikátorórával be lett állítva a gyújtás (elvileg 2,5-2,6 az előgyújtás és 0,4mm a hézag), a karburátor is ki van pucolva, úszószint, fúvókák átnézve, minden pontosan beállítva (szerelővel csináltuk) és egyébként nagyon szépen is jár a motor, szóval elvileg és gyakorlatilag is nagyon pöpec most és érzem is rajta, hogy mintha megújult volna, most annyira jó, de csak úgy érzem, hogy mintha egy kicsit gyengébb lenne, de már fogalmam sincs, hogy mitől lehet...

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.04.13. 10:18

ok, köszi! legközelebb lehet h kipróbálom, mert most a 20w-50-es Slider olajjal teljesen meg vagyok elégedve :mrgreen:

Avatar
Peti ETZ250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Komárom

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Peti ETZ250 » 2009.04.12. 17:01

Szeva Kosian!

Olajtól akkor lehet gyengébb a motor, ha növeled az olajmennyiséget a keverékben.
Üdv: Peti

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1440
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2009.04.12. 16:02

kosian: ilyenformán közelítve nem lehet eltérés

Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kosian » 2009.04.12. 10:44

Arra lennék kíváncsi, hogy vajon 2T olajtól függ-e valamennyire a motor teljesítménye? Szóval, hogy előfordulhat-e, hogy a Valvoline-től kicsit gyengébb a motor, mint a Sprint 2T-től?

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 6 vendég