Olajok (hajtómû, 2T... )

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2009.09.22. 21:49

Régen is volt másfajta olaj,csak nehezebb volt beszerezni,illetve drágább volt,de hát ez ma is így van. Ráadásul régen ólmozott keveréket adtak a kútnál! Na az volt az igazán jó üzemanyag a zweitakt motoroknak! Mellesleg az is kokszolt emlékeim szerint! Manapság agyonadalékolt ólommentes benzint tudsz csak tankolni,legalább a jó olajat ne sajnáljuk a kedvencünktől!
Ez az én privát véleményem,mindenkinek lelke rajta,de tudom,hogy a clubtagok többsége
nem tenne Arolt a motorjába. 8)

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2009.09.22. 21:43

zsakfos írta:Általános vélemény hogy az Arol2T egy szar.
Na, akkor az ETZ szarral és fossal is megy.
71000 km-t ment vele, 20 év alatt. Nekem bevált, maradok ennél.
Kiégetve még nem volt a kipufogó, és mégis megy a masina.
Lehet fikázni! :oops:
T

Avatar
jecsy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.09.01. 21:27
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest, Salgótarján

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: jecsy » 2009.09.22. 21:26

Hali!

Bp-n a X. kerületben, Ceglédi utca 28/a szám alatt, szintetikus 2t olaj 1200 ft/liter körül van.
Sajna márkát nem tudok mondani, mert a kocsimba vittem olajat, és csak futólag megkérdeztem.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.09.22. 21:11

VALAHA a fekete/fehér tv is jó volt,aztán mégis mindenki színest használ már.Na jó!Lehet nem egészen jó a hasonlat,viszont arra akartam rávilágitani hogy sokkal jobb minőségű olajokat lehet kapni azóta(még ott is ahol ezt gyártják).Egyébként az hót ziher hogy egyszer letesztelem ezt a dolgot,mert már én is kiváncsi vagyok rá.Tiszta dugó/henger párossal megyek majd mondjuk 1000 km-t Arollal,aztán megint 1000-t egy másikkal.Fényképezések mindkettő után.Ugyanigy füst fényképezések is.Bár ahhoz hogy teljes képet kapjon az ember a kipuffot is ugyanazt kéne ugyanolyan tisztasággal.Na majd meglátom.Jövőre esküszöm letesztelem.

Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Ekecs » 2009.09.22. 21:00

Mégegyszer mondom:VALAHA nem volt másik-oszt jó volt.
Ez azt jelenti:ha ló nincs-a szamár is jó.

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kuti » 2009.09.22. 19:52

szakavatott szemmel nem tudok róla véleményt mondani. Az biztos, hogy kicsit kokszol, kipuff könyök is elég olajos volt. viszont a kenésére nem tudok panaszkodni 1:40be.

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2009.09.22. 19:44

Persze,hogy jó! Telekokszolni a dugattyútetőt,a hengerfejet,meg a kipufogót! :-"

Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Ekecs » 2009.09.22. 19:39

Eszerint mégiscsak jó valamire?

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kuti » 2009.09.22. 19:33

Mol kúton csak 649 :) Én is használok. Most hogy lehúztam hengert, már értem a hátrányát. dugattyú tetejétől, és a kipuff kivezetésétől csak úgy pattogott le a mocsok :) Viszont nem vagyok benne biztos, hogy másikkal nem ilyen lenne. Előző tulaj nemtudom mivel használta. Én 15ezer Km-t nyomtam le vele eddig. 1:40be keverve, gyakran 6ezer felett forgatva :)

Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Ekecs » 2009.09.22. 19:06

Pedig valaha nem volt másik...oszt jó volt.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.09.22. 18:59

Általános vélemény hogy az Arol2T egy szar.

matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: matt1989 » 2009.09.22. 18:22

Ma vettem a tesco-ban Mol Arol 2T-t 700ft/5 deci.

Kicsit olcsónak tűnik nekem...

Aki használt már ilyet milyen tapasztalatai vannak vele? :-k

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1440
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2009.09.22. 12:11

Így van, jó a mol sprint, azt nyomom egy ideje 1:50-be, bár épp most pöfögtetem ki az utolsó cseppeket 1L Valvoline competition-ból amit kaptam....de ha meg kell venni akkor csakis a mol sprint. Drágább olaj felesleges, fúrási intervallumot jó eséllyel nem tolja ki, akkor meg minek....
Tuti elmegy 1:60 1:80-nal is, főleg ha pl. z25z kolléga féle competition olajat használtok.....de én mindíg attól tartok ha egyszer neadj' Isten elkevesell a motor akkor baj lesz....szóval marad az 1:50.

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2009.09.17. 20:35

A Repsol nem büdös.

Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Perec » 2009.09.15. 19:07

Viccelsz?

A Sprint egy komoly, jó minőségű 2T. Én is használom, a teljesítményszintjei kiválóak!
Nem füstöl. Nem is büdös (mint a Repsol, vagy a Valvoline).
http://www.mol.hu/repository/123229.pdf
API TC+
JASO FC
CEC TSC-3
ISO-L EGC

Arol 2T esetében ugyanez: " - " khhhhm....

Egy szintetikus olaj esetleg teljesíti a JASO FD-t de esetleg már nem tudja az API TC+-t....
Vannak olyan vélemények, hogy a szintetikusnak CSAK a katalizátor/kipufogó/lerakódások miatt van értelme, mert a 2T mindig friss olaj, nincs tartós nyírási igénybevétel, mint a 4T-nél.

Én 1:50 és 1:75 közé szoktam keverni, de mindig vigyázok, hogy az adott tankolásra sűrűbb legyen az 1:100-nál. Drága az olaj, nem szabad pocsékolni, meg a környezetet sem illik teljesen szétfüstölni.

A megragadást a pillanatnyi hőigénybevétel okozza, hiába keversz aranyport vagy metabondot, egy percnyi elsoványodott fullgáz ugyanúgy kivégzi!

Gyurmooo írta:Megragadástól azért nem félek, csak eddig mióta enyém a motor, kb. 18e.-km óta (most ~33800 van benne) szinte kizárólag Agip Speed volt benne. :D
Amit akár 1:100-ba is keverhetnék, de 1:50 volt mindig. ;)
Múltkor vettem egy litert ebből a Sprint olajból, végszükség esetére, de úgy döntöttem most elhasználom.
Féltem a mocit, na... :P
Bár most talán kicsit dúsabb a keverék az ideálisnál, középen a tű, így tényleg lehet elég lesz. :)

Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo » 2009.09.14. 19:43

z25z írta:eleg lesz az 1:60.....nem fog megragadni tole, ha erre gondolsz en 1:75-tel megyek (igaz repsol competicion) de vigan jejottem 5200-5800 as fordulaton BP-Szegedet, sot ma Zenta-Szegedet asszonnyal turadobozzal felmalhazva :twisted: 48 perc haztol-hazig
Megragadástól azért nem félek, csak eddig mióta enyém a motor, kb. 18e.-km óta (most ~33800 van benne) szinte kizárólag Agip Speed volt benne. :D
Amit akár 1:100-ba is keverhetnék, de 1:50 volt mindig. ;)
Múltkor vettem egy litert ebből a Sprint olajból, végszükség esetére, de úgy döntöttem most elhasználom.
Féltem a mocit, na... :P
Bár most talán kicsit dúsabb a keverék az ideálisnál, középen a tű, így tényleg lehet elég lesz. :)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: z25z » 2009.09.14. 19:09

eleg lesz az 1:60.....nem fog megragadni tole, ha erre gondolsz en 1:75-tel megyek (igaz repsol competicion) de vigan jejottem 5200-5800 as fordulaton BP-Szegedet, sot ma Zenta-Szegedet asszonnyal turadobozzal felmalhazva :twisted: 48 perc haztol-hazig

Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo » 2009.09.14. 18:57

MOL Sprint milyen arányban keverhető minimum a benzinhez?
Csak azért kérdezem, mert helyhiány miatt egy fél literes flakonban vittem magammal, és "saccra" 3 dl-t töltöttem 15l benzinhez. Itthon néztem, az csak pont a fele volt, azaz csak 2,5dl...
Mondjuk nem nagy gáz, még tudok rá tölteni, ha Szerintetek kevés így az 1:60. :D
Főleg városban használom mostanában a gépet, 4000-4500 max. fordulaton.
Elvileg elég lesz ennyi olaj is, de majd írjátok, ha mégsem. ;)

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csikin » 2009.08.17. 17:14

9 dl kell bele.

matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: matt1989 » 2009.08.17. 17:01

Valaki útba tudna igazítani :?: :)

Az ETZ 250 használati útmutatójában 9 deci váltóolajat ír, a szerelési kézikönyv pedig 1000 ccm-t azaz 1 litert.

Na most akkor mennyi kell, mert én 9 decit tettem bele? :shock:

Avatar
tomeeeee
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2009.07.24. 20:46
MZ-d típusa: ETZ150
Tartózkodási hely: Várgesztes

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: tomeeeee » 2009.08.17. 15:12

Tutti h 18.000 van benne, még a fateré volt 8) . Amúgy 0,3mm a generátor oldali főtengely csapágy holtjátéka, nem tom h sok e, de ha azt nézem h a megszakító is ott van.... :?

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kuti » 2009.08.17. 13:39

én 20800al vettem lassan már két éve. De már túl van a 35ezren. :D De hogy ne offoljak, csináltam ám rám olajcserét közbe :D

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1307
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XF650
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2009.08.17. 13:36

keveselled? én 17ezerrel vettem :D

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.08.17. 13:04

biztos vagy benne h 18000 km van benne és nem cserélték le a km órát? :twisted: :mrgreen:

Avatar
tomeeeee
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2009.07.24. 20:46
MZ-d típusa: ETZ150
Tartózkodási hely: Várgesztes

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: tomeeeee » 2009.08.16. 21:02

A generátor felöli résznél vmicske holtjáték van, de nem tudom h mennyi a max megengedhető :? , majd 1ik nap lepróbálom mérni, de ha vki tudna adatot mondani, mert nincs kedvem feleslegesen se szétbontani, szimeringet azonban cserélni fogok. Am 4500-5000 1/min -től csak terhelésen ad vmi rágó v milyen hangot 18.000km van benne, és azé nem lett széthajtva sem :-k

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.08.16. 13:27

Sajnos kistz-nél már ennél jóval kissebb lógás is gondot okozhat... Amit kézzel nem is érzel csak műszerrel tudod bemérni. A főtengely meg legjobb tudomásom szerint nagyobb fordulaton központosul a perdület miatt. Bár ebben nem vagyok biztos csak olvastam valahol asszem.

De hogy ne legyen teljesen off: Váltóba vagy OMV bixxol-t vagy repsol-t hallottam legjobbnak :)

Most nézem conus rangját :mrgreen: =D> :smt044 :smt042

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.08.16. 12:31

amikor megvettem a motorom, nekem is az volt a probléma h nagy melegben köpte kifelé az olajat, ráadásul 5000 rpm felett visszadurrogott a kipuff. pedig jól állítottam be a gyújtást. aztán hosszas fejvakargatás után fel akartam kelni a motor mellől, belekapaszkodtam a főtengely végébe a gyújtás oldalon. akkor jött a meglepetés. fel-le tudtam rángatni a főtengelyt annyira lógott. ennek következtében fordulaton elmászott a gyújtás, visszadurrogott a kipuffba és a forgattyús házba ahol a nagy nyomású gáz kifújt mind2 szimmering mellett, és a váltóolajat nyomta kifelé. először a főtengely végét rángassátok meg, nem e kottyan, aztán a szimeringet nézzétek meg. sajnos kisTZ betegség h sz.rrá megy a főtengely azon része amire a csapágyak felszorulnak. :evil: :mrgreen:

Avatar
tomeeeee
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2009.07.24. 20:46
MZ-d típusa: ETZ150
Tartózkodási hely: Várgesztes

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: tomeeeee » 2009.08.13. 18:59

hali! az én 150etz-nek uan az a baja mint a Ricsinek, és nálam sincsen a betöltőnyílásnál lemezke.
Már nem tok mire gondolni csak a szimeringre, de abba se vaok biztos, semmi ráutaló jelek nincsenek...
Jó volna végre kideríteni h mi a hiba, rem vki tud segíteni :P
Előre is köszi!

Ricsi MZ
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2008.11.18. 04:16
Tartózkodási hely: Lenti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Ricsi MZ » 2009.08.13. 17:17

Peti ETZ250 írta:RicsiMZ!

A beöntőnyilásba ha belekukkantassz kéne látnod egy viszintesen elhelyezett terelő lemezkét.Ami segít elvezetni az olajat mikor töltöd bele ill. nem engedi hogy menet közben kifolyon.Nézd meg lehet hogy ez a lemezke hiányzik!!!

Üdv: Peti.
Szia Peti!

Köszi, de a 150-es ETZ-be is van, vagy csak a 250-251-be
Üdv:Ricsi.

Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: csdani » 2009.08.12. 17:38

Üdv Mindenkinek!

Olvasgatom a régebbi hozzászólásokat.
Én már 9000 km-t mentem Valvoline-al, eleinte scooterrel, most durablend 2T-vel, gond nélkül, a hajtókar hézagoló feljövetele sztem nem az olaj, hanem a kókány, nem központos összerakás kérdése.
Én 1600-ért vettem 5 flaskát az auchanban még a tavasszal, az sztem nem rossz ár.
Amúgy ahhoz képest, hogy megvettem, sokat nőtt a kompresszió a motorban, megpolírozta a hengert.
Amúgy az Aral High Energy 2T volt a legjobb, de hát az Aralt megvette az OMW...
A Valvoline-nak tényleg szúrós szaga van, ami a tisztító adalékának (fenol-só)

Amúgy olyan, hogy fullszintetikus olaj, olyan nem létezik, a 35% szintetikus komponenst tartalmazóra már rámondják...
A többi a különböző, legalább 4, féle Ásványi alapolaj.
A szintetikus rész lehet hidrokrakkolt alapolaj, poliizobutilén, lehet alkilát pl a shell-é, különböző ... adalékok.

Vegyészmérnöknek tanulok, kezdek elmélyedni a dolgokban.

Inkább a teljesítményszintekre figyeljetek:API TA-tól TC, TC+-ig, fölfelé haladva nő a teljesítményszint
Jaso FA-tól FD-ig ez is felfelé haladva javul.
A viszkozitásra is figyeljetek(100fokon), a sűrűbb általában jobb is
Néha megesik, hogy a szintetikus kisebb teljesítményszintű...

Na de persze a pénztárca sem utolsó, meg 1:40, akkor egyikkel se lehet gond!

Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo » 2009.08.11. 15:15

Igaz, hogy nem lineáris, de asszem' közelítőleg valahol a 20W körül lehet. :D
Mint írtam, később megnézem, mit művel bent az olaj, mennyire teszi jól a dolgát. Eredetileg tisztítás céljából raktam bele mellesleg, de kipróbálom, mit mutat. ;)
Egyelőre (kuplung működés szempontjából) kiváló!

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.08.11. 12:23

ja csak azt felejtetted el, h az olajok viszkozitása nem lineáris :P
nem beszélve az egyéb tulajdonságokról :-({|= :mrgreen:
egy kis okosság: http://www.olajdepo.hu/index.php?aktivm ... ontentid=8

Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo » 2009.08.11. 00:33

Ja, és így kb. 20W-s olajnak felel meg. Szerintem ami igazán fontos, hogy ne fáradjon el az olaj.
Majd azért ránézek úgy 1000 km múlva, milyen az olaj és a mágnes, ha kopást tapasztalok, megy vissza a hajtóműolaj. De nem valószínű, hogy lesz. ;)

Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo » 2009.08.11. 00:27

Úgy tudom, semmi baja nem lesz a motornak, vagyis a váltó-kuplung egységnek a 15W-40 olajtól. Picit talán könnyebben is forog, kisebb az olaj viszkozitása ugye... ;) Eddig "normál" hajtómű olaj volt benne nekem is, de most 15-öst raktam bele, próba-szerencse alapon. Kb. 2 dl hajtómű olajom volt itthon, ahhoz adtam 7 dl 15W-40-es olajat, ezt a keveréket töltöttem a motorba.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.08.11. 00:27

bambi írta:
Alfa írta:Csak akkor, ha váltót akarsz cserélni hamarosan :twisted:

Semmire nem jó, berágódik tőle az egész nem olyan hosszú idő alatt. Ennek ellenére sokan használják így... 80w90 kell bele.
Hmmmm a Hondám 140000km ment 10-40-s kenőanyaggal,de még nem rágodott be :)
De abban van olajszűrő nem? :lol:
Én úgy hallottam a kisebb viszkozitás akkor baj igazán, ha az olaj nem tud tisztulni, bár lehet az hülyeség, én mindenesetre ha megfeszítenek se teszek bele olyat 8) , és nem is fogom senkinek javasolni :D

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: bambi » 2009.08.10. 23:24

Alfa írta:Csak akkor, ha váltót akarsz cserélni hamarosan :twisted:

Semmire nem jó, berágódik tőle az egész nem olyan hosszú idő alatt. Ennek ellenére sokan használják így... 80w90 kell bele.
Hmmmm a Hondám 140000km ment 10-40-s kenőanyaggal,de még nem rágodott be :)

Avatar
Peti ETZ250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Komárom

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Peti ETZ250 » 2009.08.10. 12:10

RicsiMZ!

A beöntőnyilásba ha belekukkantassz kéne látnod egy viszintesen elhelyezett terelő lemezkét.Ami segít elvezetni az olajat mikor töltöd bele ill. nem engedi hogy menet közben kifolyon.Nézd meg lehet hogy ez a lemezke hiányzik!!!

Üdv: Peti.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.08.03. 16:23

Csak akkor, ha váltót akarsz cserélni hamarosan :twisted:

Semmire nem jó, berágódik tőle az egész nem olyan hosszú idő alatt. Ennek ellenére sokan használják így... 80w90 kell bele.

Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Varga1488 » 2009.08.03. 15:37

Üdv! Hajtómüolajként szerintettek jó a 15W40 Bardai auto motorolaj? ekem az autósboltba ezt nyomták a kezembe ahogy mondtam hogy ETZ-250-hez kell olaj!
Előre is köszi!
___________________________________
Magyar égen magyar isten, az MZ-seknek párja nincsen!!!
Jó motorozást! 8)

Ricsi MZ
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2008.11.18. 04:16
Tartózkodási hely: Lenti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Ricsi MZ » 2009.08.02. 15:50

Alfa: Köszi, de az olaj mennyisége megfelelő, és 80W90-es Repsol olaj van benne.
Ezért lehet hogy Bambinak lesz igaza, és a szimmeringem engedi el az olajat.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: bambi » 2009.07.31. 23:51

Ricsi MZ írta:Hello!

Olyan gondom van a motorral, hogy amikor nagy melegben megyek és a motor 5000 felett pörög,
akkor az oljbetöltő nyílásban lévő gumidugón keresztül kinyomja az olajat magából.
Talán nem jó az olaj minősége amit használok, túl híg lesz a meleg hatására?
Köszi: Ricsi!
lehet,hogy átenged a főtengely simmering

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.07.31. 21:45

És milyen használsz? :D

Amúgy inkább a mennyiségével lesz ott a gond, mennyi van benne? az olajszintjelző csavart tekerd ki és hagyd kifolyni a felesleget...

80w90et illik bele tenni és 9 decit. A márka már tökmind1.

... persze csak ha etz 250/251 ről van szó.

Ricsi MZ
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2008.11.18. 04:16
Tartózkodási hely: Lenti

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Ricsi MZ » 2009.07.31. 21:40

Hello!

Olyan gondom van a motorral, hogy amikor nagy melegben megyek és a motor 5000 felett pörög,
akkor az oljbetöltő nyílásban lévő gumidugón keresztül kinyomja az olajat magából.
Talán nem jó az olaj minősége amit használok, túl híg lesz a meleg hatására?
Köszi: Ricsi!

Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: jarumasz » 2009.07.19. 21:24

2.3 dl/db :mrgreen:

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2009.07.19. 20:33

Hy! Pont annyi, mint a 150 és 250-esbe. Ha az oldalon megkeresed, másnak nem kell. De, ha visszaolvasol itt...

dávid
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.04.29. 16:41
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: dávid » 2009.07.19. 20:08

Hello!
Egy olyan kérdésem lenne hogy ETZ 125 első teleszkópjába hány cm3 olaj kell?
köszi: Dávid

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.07.16. 19:05

Sprintet használok én is /1-be 1:50 arányban.Semmi gond vele.

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1440
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2009.07.16. 19:01

Én is sprint-et használok 1:40.....1:50...mikor hogy jön ki épp. Lényeg hogy sprint-tel 1:50-nél hígabbra ne keverd.

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2009.07.16. 18:51

Máté írta:sziasztok!
olvastam hogy más keveréket használtok ásványi félszintetikus és szintetikus olajnál.
mol sprint 2t-vel milyen keverési arányt ajánlotok?
köszi

Máté!

Én télen nyáron 1:40 be keverem, eddig bevált!

Üdv.

Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Olajok (hajtómû, 2T... )

Hozzászólás Szerző: Máté » 2009.07.16. 18:16

sziasztok!
olvastam hogy más keveréket használtok ásványi félszintetikus és szintetikus olajnál.
mol sprint 2t-vel milyen keverési arányt ajánlotok?
köszi

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 8 vendég