Olajok (hajtómû, 2T... )

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2009.03.05. 16:05

nekem igen, remeljuk conusnak is fog :lol:

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2009.03.05. 10:23

Szia Zé! Szóval sikerült!

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2009.03.05. 09:53

Tamás írta:Hy! Esetleg a teteje lecsavarható? Valahol a gyárban is beletették az olajat?
nem sajnos a repsolos dobozok ugy vannak megcsinalva, ahogy letekeri az ember a kupakot akkor az még szorul a kiontocsovon, huzod kifele es vegallasban leugrik rola a kupak gyarban gondolom a flakont es a kiontoszerkezetet jo szorosan osszepattintottak, ahogy neztem csak serulessel jarva lehetne lefeszegetni....en egy fecskendo segitsegevel toltottem vissza a felesleget

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.03.05. 07:50

én hátulra is 15W-s tettem! :twisted:

Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus » 2009.03.04. 22:56

Sziasztok

Teleszkóp olajból 5w 10w vagy 15w? Szerintetek?
Vissza olvasva mintha a 15w lenne a nyerõ.

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2009.03.03. 19:13

A megoldás egy kis tölcsér lesz! :)

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2009.03.02. 21:13

Hy! Esetleg a teteje lecsavarható? Valahol a gyárban is beletették az olajat?

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.03.02. 17:58

Ez biztos valami marketing fogás :twisted:

Egyébként kijön az... Nekem a motorolajos flakon volt ugyanez. Én véletlenül rántottam ki :P

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.03.02. 14:59

emberek!

repsol hidralika olajos flakonban van ilyen kiöntõcsõ középen. namármost az istennek se tudom azt onnan kiszedni, így meg nem tudom visszaönteni bele a hátsó teleszkóp újratöltésekor a tiszta edénybe kifolyt fölösleget... :?

Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus » 2009.03.01. 21:19

conus

Kössz a segítséget!

Figyelemmel kísértem az utóbbi idõk olaj vitáját, és én is azon az állásponton vagyok, hogy cipõt a cipõboltból.
Gondoltam hátha tudtok valami trükköt, hogy ne keljen annyira szétszedni. Így legalább megnézem az elsõ féket is. Bár semmi baja.

Köszi. üdv mindenkinek.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.03.01. 11:00

horhaus!

okosságok a futómû topikban, meg itt: http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/24
ja és motorolaj helyett hidralika olaj kell bele :!:

Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus » 2009.02.28. 22:24

Sziaztok


Ma megnéztem az elsõ telóban az olajat, kb 180 mm. Gondolom ez kevés. Nem tudom a régi tulaj mit tett bele, ezért lecserélném az egészet. Kérdésem: hogy tudom kiszedni a régit?

Kössz

Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco » 2009.02.17. 23:58

Meg is probalom. Koszi a tippet.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.02.17. 21:55

Akkor próbálj meg egy O-gyûrût a váltótengelyre húzni és a karral felszorítod a berugótengelyre. Egy kis gépzsírral nem árt átkenni sztem.

Gondolom nem fogja meg a váltótengelyt... Egy próbát megér sztem :wink:

Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco » 2009.02.17. 21:06

Azt kicsereltem mar... meg a regi is jo volt benne... a ket tengely kozott folyik...Ja es dekni az sertetlen. Koszi

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.02.17. 19:22

coco!

A dekliben lévõ O-gyûrût nézted már? Ott tud folyni úgy istenigazából. Esetleg lehet el van törve a dekli ott ahol visszatér a berugókar. Nekem nagyobb fejû csavar volt és az verte szét... :?

Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco » 2009.02.17. 03:05

En minden honapban utanna kel toltsek mert a berugo es a valto tengely kozott folyik el... :( valaki tud erre megoldast?

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1440
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2009.02.16. 22:17

Én ha nagyritkán (mondjuk 2 évente de legyen inkább 3) hajtómûolajat cserélek, akkor csak leengedem 'oszt jónapot.....csavart vissza, új olajat meg bele. Ennyi. Gond ebbõl még sohsem volt.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2009.02.15. 10:51

Andrei írta:ugyanez a gázolajos módszer 4 ütemû motornál olajcserekor? felrobban? kiviszi a garázstetõt?
Fekvõcsapágyas 4t perceken belül fõtengely csapágyak tönkre mehetnek.Ne mossuk gázolajjal.Lehet kapni kimondottan mosó olajat,a MOL kutaknál,régen orsó olajnak hívták.Persze ezt is csak lassú fordulaton használjuk.

Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Hozzászólás Szerző: Devil » 2009.02.15. 09:07

Andrei írta:ugyanez a gázolajos módszer 4 ütemû motornál olajcserekor? felrobban? kiviszi a garázstetõt?
4 utemu motornal nemhiszem, hogy jo otlet lenne gazolajjal beinditani, fel nem robban, de biztos jot tesz a motornak

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2009.02.14. 20:21

ugyanez a gázolajos módszer 4 ütemû motornál olajcserekor? felrobban? kiviszi a garázstetõt?

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2009.02.13. 23:00

Alfa írta:
bakimate írta: És a bennmaradó gázolaj/benzin/akármi mennyire higítja meg az új olajat?
Mivel én kezdtem az egész gázolajtémát, a lényeg az hogy egyáltalán nem marad benne, nekem nem maradt, 2 nap alatt kicsöpögött és gyakorlatilag száraz lett, az új olajjal sem volt semmi probléma.

Természetesen felelõsséget továbbra sem vállalok a témáért, én így csináltam, bevált, de ettõl más mociját tönkre is vághatja :twisted:
Biopon.Henkel minõség :D
felelõsséget én sem vállalok :D

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.02.13. 22:57

bakimate írta:
Gyurm@ írta:Fölteszed középállványra a motort beindítod úgy h a hátsó kerék a levegõben legyen aztán berakod 2-be, jól fölmelegíted az olajat. Leengeded az olajat aztán gázolajjal feltöltöd kb fél liter vagy normál szintig 9 dl,(ismertem olyat aki benzint is öntött hozzá) és jól átforgatod újra azt is leengeded. 1 métert sem kell menned ilyen idõben.
Üdv
És a bennmaradó gázolaj/benzin/akármi mennyire higítja meg az új olajat?
Mivel én kezdtem az egész gázolajtémát, a lényeg az hogy egyáltalán nem marad benne, nekem nem maradt, 2 nap alatt kicsöpögött és gyakorlatilag száraz lett, az új olajjal sem volt semmi probléma.

Természetesen felelõsséget továbbra sem vállalok a témáért, én így csináltam, bevált, de ettõl más mociját tönkre is vághatja :twisted:

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2009.02.13. 22:24

Gyurm@ írta:Fölteszed középállványra a motort beindítod úgy h a hátsó kerék a levegõben legyen aztán berakod 2-be, jól fölmelegíted az olajat. Leengeded az olajat aztán gázolajjal feltöltöd kb fél liter vagy normál szintig 9 dl,(ismertem olyat aki benzint is öntött hozzá) és jól átforgatod újra azt is leengeded. 1 métert sem kell menned ilyen idõben.
Üdv
És a bennmaradó gázolaj/benzin/akármi mennyire higítja meg az új olajat?

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2009.02.13. 20:52

:D :D :D
Rock&Roll!!!!!!!
Csak jönne már a jó idõ,és lehetne mixelni a naftát!!!!

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1440
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2009.02.13. 20:37

Nahh ráfordultam én is a UNIX-ra Kaposvárott, és érvényestettem a klubkedvezményt mivel kifogytam a 2T olajból :)


Kép

Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian » 2009.02.06. 22:31

Köszi szépen, sokat segítettetek. Meg fogom csinálni, de az ilyen idõben motorozástól ne féltsetek, ugyanis azt a nagyon húzós három hetet leszámítva amikor -10 alatt volt a hõmérséklet, egész télen motorral jártam... :)

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.02.06. 21:55

Gyurm@ írta:Fölteszed középállványra a motort beindítod úgy h a hátsó kerék a levegõben legyen aztán berakod 2-be, jól fölmelegíted az olajat. Leengeded az olajat aztán gázolajjal feltöltöd kb fél liter vagy normál szintig 9 dl,(ismertem olyat aki benzint is öntött hozzá) és jól átforgatod újra azt is leengeded. 1 métert sem kell menned ilyen idõben.
Üdv
kosian írta:Hali!
Vettem a UNIX-nál 80W90-es hajtómû olajat, ezt akarom most kicserélni arra ami benne van. Mondjatok már egy jó módszert, amivel szépen ki tudom pucolni belõle a mostanit anélkül, hogy szét kéne szedni. Köszi.
jaja ez a tuti módszer :lol: :twisted:

Csak legyél biztos benne hogy nem fog a sztenderen hátradõlni semmiképp, ha leér a kerék akkor a fal fogja csak meg :lol:

Jah és még valami: tökmind1 hány deci, csak át kell forgatnia, ki kell mosnia, én kb 6-7 decivel csináltam és nem a kúton tankolt gázolajjal, hanem "mosóolajjal", de rá volt írva h 95% gázolaj... Gázolajért felelõsséget nem vállalok, bár nem tudom hogy miben tehetne kárt, gyanítom hogy semmiben.

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2009.02.06. 21:54

Fölteszed középállványra a motort beindítod úgy h a hátsó kerék a levegõben legyen aztán berakod 2-be, jól fölmelegíted az olajat. Leengeded az olajat aztán gázolajjal feltöltöd kb fél liter vagy normál szintig 9 dl,(ismertem olyat aki benzint is öntött hozzá) és jól átforgatod újra azt is leengeded. 1 métert sem kell menned ilyen idõben.
Üdv
kosian írta:Hali!
Vettem a UNIX-nál 80W90-es hajtómû olajat, ezt akarom most kicserélni arra ami benne van. Mondjatok már egy jó módszert, amivel szépen ki tudom pucolni belõle a mostanit anélkül, hogy szét kéne szedni. Köszi.

Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian » 2009.02.06. 11:40

conus írta:kosian!

itt írta valahol lejjebb Alfa márkatárs h gázolajat teszel bele(csak arra nem emlékszem h dl-ben mennyit írt), mégy vele 1-2 kört vagy 5 percet aztán kiengeded a dzsuvát. :wink:
Okés, köszi. Majd ha rászánom magam, valamelyik nap megcsinálom.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.02.06. 00:13

kosian!

itt írta valahol lejjebb Alfa márkatárs h gázolajat teszel bele(csak arra nem emlékszem h dl-ben mennyit írt), mégy vele 1-2 kört vagy 5 percet aztán kiengeded a dzsuvát. :wink:

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2009.02.05. 18:16

Igazából menni kéne vele egy kört, hogy ki tudd cserélni, de ha nem akarsz megfagyni akkor csak jól melegítsd be a motort álló helyzetben...
kosian írta:Hali!
Vettem a UNIX-nál 80W90-es hajtómû olajat, ezt akarom most kicserélni arra ami benne van. Mondjatok már egy jó módszert, amivel szépen ki tudom pucolni belõle a mostanit anélkül, hogy szét kéne szedni. Köszi.

Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian » 2009.02.05. 14:28

Hali!
Vettem a UNIX-nál 80W90-es hajtómû olajat, ezt akarom most kicserélni arra ami benne van. Mondjatok már egy jó módszert, amivel szépen ki tudom pucolni belõle a mostanit anélkül, hogy szét kéne szedni. Köszi.

Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Hozzászólás Szerző: kr » 2009.02.05. 12:40

Bocsesz, félreérthetõ voltam: A 2T olajokat próbáltam Trabantban, a MOL-os szirup volt a leggyengébb, melegedett, csörgött, a Challoils Dynamicstroke -tól felfele nem igazán éreztem különbséget. Nyílván van, de nem ezeknél a gépeknél. A hajtómûolajokat meg motorban próbáltam, a hykomol nekem hidegen nagyon kemény volt, shell, challoils, ezek egyformák.

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2009.02.05. 01:29

Kr! Bocs a hülye kérdésért: a Trabiban , a kuplungban hol van olaj?
T

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.02.04. 22:18

kr írta:Én is a Challoils-os szarokat használom, fényévekkel jobbak mint a mol, anno a kis öreg trabantomban nagyon éreztem. A hykomollal nekem hidegen túl kemény a váltó meg a kupplung. És annál olcsóbbak is. Jobb meg indokolatlan.
milyen tipusút tettél a müzübe és milyet a strabancba? :)

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell » 2009.02.04. 21:21

Köszönöm a gyors válaszokat ezekszerint jól bevásároltam. A dobozt akárhogy rázom nem javul a helyzet (off-road-t kellett volna venni az szinte ragad csak késõn okos az ember :( ), a telóolaj titkon reméletem jó lesz sokan mondták nem lesz baj vele de majd valahogy megoldom jó legyen. Bár a rugó felett a vasbetét majd feszíti eléggé a telót úgy csak nem lesz tán puha nagyon (remélem).

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2009.02.04. 20:34

hell írta: Ha ilyen tanuló lesz a Repsol teló olaj is amit vettem nagyon elkeseredett leszek 10w amúgy. Valakinek esetleg valami tapasztalat ezekkel? Csak azért, hogy készüljek fel elõre a legrosszabbra....! :cry:
nekem is repsol olaj van a teleszkopban bar 15W-30 as teleszkopolaj, ez egy kicsit kemenyebb, mint amit te vettel, nekem ez jott be, sztem a 10 essel sem lesz gondod

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2009.02.04. 20:33

hell írta:Vettem ma castrol lánc sprét de úgytûnik tanuló pénz lett a boltos állítása szerint nagyon szuper cucc (igaz neki eladó minden) kipróbáltam olyan híg mint a víz és nem tom de szinte nem is érzõdik a láncon rajta van kíváncsi leszek mit tud! Ha ilyen tanuló lesz a Repsol teló olaj is amit vettem nagyon elkeseredett leszek 10w amúgy. Valakinek esetleg valami tapasztalat ezekkel? Csak azért, hogy készüljek fel elõre a legrosszabbra....! :cry:
A lánc-sprével kapcsolatban annyi,hogy sokáig kell rázni használat elõtt,és akkor jó lesz! Én is castrolt használok a "nagy" motoromon,és szerintem jó!
Az Etz-m telójába nekem is Repsol van,mondjuk 15w-s,nekem bevált!
Nyugi,nem lesz vele gond!

Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian » 2009.02.04. 20:00

Stravkó írta:Unix Autó Debrecen!
Megtalálod a támogatók között! :wink:
Köszi!

Ha holnap délután nem esik az esõ, arra fordulok. Kell most nekem 2T olaj is, hajtómû, de lehet, hogy még teleszkóp olaj is. Szóval meglesem.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Hozzászólás Szerző: hell » 2009.02.04. 19:28

Vettem ma castrol lánc sprét de úgytûnik tanuló pénz lett a boltos állítása szerint nagyon szuper cucc (igaz neki eladó minden) kipróbáltam olyan híg mint a víz és nem tom de szinte nem is érzõdik a láncon rajta van kíváncsi leszek mit tud! Ha ilyen tanuló lesz a Repsol teló olaj is amit vettem nagyon elkeseredett leszek 10w amúgy. Valakinek esetleg valami tapasztalat ezekkel? Csak azért, hogy készüljek fel elõre a legrosszabbra....! :cry:

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2009.02.04. 19:19

Unix Autó Debrecen!
Megtalálod a támogatók között! :wink:

Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian » 2009.02.04. 19:15

Debrecenben nem tudtok valami helyet ahol olajat lehet venni? Hajtómût is és 2T-t is. Nem benzinkútra gondolok, mert ott mindíg olyan van amilyen és szeretnék valami jobbat.

Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Hozzászólás Szerző: kr » 2009.02.04. 13:45

Én is a Challoils-os szarokat használom, fényévekkel jobbak mint a mol, anno a kis öreg trabantomban nagyon éreztem. A hykomollal nekem hidegen túl kemény a váltó meg a kupplung. És annál olcsóbbak is. Jobb meg indokolatlan.

Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

oil

Hozzászólás Szerző: merojoc » 2009.02.03. 21:27

Nekem Shell 80w-90 eddig bevált.

Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco » 2009.02.03. 20:37

En is Hykomolt hasznalok es tokeletesen mukodik vele a kuplung. Meg most a hidegekbe is.

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2009.02.03. 18:23

Nekem a kis ETZ-ben is Hykomol volt, és most a 251-ben is az van, hiba nélkül. Van aki csak erre esküszik.

Bambit megkérdeztem, õ már az újabb szintetikusabb olajokat ajánlja, a Hykomol kissé elavult már...

Minden motor más.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.02.03. 18:11

conus írta:alfa!

és milyen hajtómûolajat használsz? mert nekem az agip rotra hy 80w-90 ugyanazt produkálta mint amit leírt Andrei.
Challoils márka, asszem Transmission a beceneve :lol:

Tökéletesen funkcionál, sose volt még hogy a kuplung beszorult volna, vagy nem old, vagy csúszik vagy akármi.

1. sor 2. kép itt:

http://www.challoils.hu/hajtomuolajok.html

UI: Olaj leeresztve, majd mosóolajjal feltöltve (magyarul gázolaj, jóval drágábban eladva :twisted: ) 5 perc (2 rövid kör) után újra leeresztve fémtisztára kijön az egész blokkból, egy csepp sem marad benne.

Elõtte Castrol 80w90 volt, az is tökéletesen tudta ugyanezt, a kettõ között semmi különbség nincs, bár ez a challoils múlt héten lett tesztelve 3 fokban, és kiváló ahhoz képest hogy ez a legolcsóbb szinte a piacon.

A teljesség kedvéért:

2T olajom is challoils, ez: http://www.challoils.hu/motorolajok.html ott lent a legalján a Dynamicstroke. Arról már kevésbé jó a véleményem, mert megrohadt egy tank benzinem (szerencsére csak 4l), és nem tudom mennyire van része benne az olajnak, lehet csak "véletlen", és semmi. A motor mindenesetre megy vele elég jól, bár nincs összehasonlítási alapom mindigis ezt használtam.

Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg » 2009.02.03. 17:07

Andrei írta:
kosian írta:Sziasztok!
Nemrég írtam másik topicba a berúgó rugó szerelésrõl, ami ugye most olajcserével is járt (amúgy is régi volt, így egy füst alatt tettem bele újat. Volt itthon vadi új Castrol 10W 40-es olaj és azt töltöttem bele. Szerintetek ez jó? A motorboltos azt mondta, hogy télire ez jó, nyáron meg inkább hajtómû olaj. Abból pl milyen?
80w90 mol hykomolt szoktak hajtómûolajként alkalmazni, én ezt nem próbáltam még, de több forrásból is azt mondták hogy amíg be nem melegedett, addig a szokásosnál is jobban tapad a kuplung (túl sûrû olaj)
én 1 éve 15w40es sima motorolajat (mol mse) használok, a tavaszi cserekor valamivel sûrûbb 20w50-re cserélek (valsz mol botond)
na szerintem a hykomolt, ember ki nem mossa belõlle ha véletlenül bele is töltötte, de hogy a kuplung hogy mûködik tõle, azt el sem tudom képzelni!
van vele tapasztalat, és netán bevált? hu de kíváncsi vagyok!!!!!!!!!!

Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Hozzászólás Szerző: bg » 2009.02.03. 17:05

conus írta:alfa!

és milyen hajtómûolajat használsz? mert nekem az agip rotra hy 80w-90 ugyanazt produkálta mint amit leírt Andrei.

ezt a viszkozitás arányt jól olvastam? 80w-90 hmm...

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: sunbim valamint 9 vendég