Kipufogó

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: z25z »

nahh felappplikaltam en is az uj csovet, nem sokat mentem meg vele, a tapasztalat: alul tenyleg jol megy hihetetlen de 5-ben 30 km/h sebesseggel is lehet vele cammogni ezerparszazas fordulaton es gazadasra onnan fokozatosan huz. felul nem sok valtozast erzek. 6000-tol viszont "bedadog" mintha ott besokallna, de majd nezem a gyertyakepet es utana karburalok
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nos. :D
Ma letettem legalulra a tűt, és alul mégjobb lett, eltűnt a "bakkecskézés" 50 környékéről. De úgy érzem felül még lenne benne tartalék... Még próbálkozok. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nah akkor legközelebb berakom a gyári méretet főfúvókából (125 a 130 helyett) és meglátjuk ott.

Ma mentem vele olyan 150 km-t, tapasztalatok: rötyögtetni remekül lehet vele, mint egy csopper :twisted: , fent annyira nem akaródzik menni, de nem is gyengül el (mind1 hogy 4500 v 6500 a fordulat, nem fog már húzni túlzottan, csak lejtőn lefele).

Azon gondolkodok hosszabb áttétel kéne, mert a 3500-4000 fordulatot szereti, és most 90 nél ugye kicsit több mint 4000en van. Viszont simán bírná még, csak túlpörög. Mondjuk egy 6. fokozat is elférne :twisted: . Ha tudná 100 körül ezzel a fordulattal (4k) már minden békés lenne. Erőből telne rá.

Szerpentines részek hegynek fel: az eddigi 70 km/h helyett 80 at is tud tartani a legtöbb szakaszon, és nincs is csőre húzva. Talán csak hosszú egyenes hegyi emelkedőkön zavaró a dolog és marad az "elgyengülés" érzése.

Jah és a csörgéseim és zörgéseim elmúltak a súber kivételével, de az elég jól elkülöníthető a többitől. Szép hangja lett :roll:
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Nálam nagyjából ugyanolyan fent, mint az utángyártott. Lehet kisebb főfuvi kéne, de most olyan 115-ös van benne. 8) 300-as hengerhez, de Bing. Még nem raktam bele olyan kicsit, hogy az már negatív irányba változtasson, tehát egyszer meg fogom próbálni addig levinni, hogy legyen rossz változás. Eddig minnél kisebb volt benne annál jobb lett. Lehet az én motorom már nem is evilági. :D Mindenesetre nem ragad és megyeget azért így is, tehát megnézem majd 110-essel, vagy 105 össel is! :twisted:

(Bambi kalibráló műszerére van hitelesítve a sorozat, így lehet hogy ténylegesen nagyobb a lik mint amit írtam, nemtom)
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Krepp »

KILL3R etz írta:krepp!

Pont ezt akarom elkerülni. :-" :roll:
Neked mekkora van jelenleg?
Nem fogy el 5000 felett az erő?
Nem fogy el.
Nekem az olyan gyorsan változik(ragadás, verseny, stb)hogy nem tudom
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Alfa »

KILL3R etz írta:
Alfa!
Fogyasztást néztél már? :lol:
Ma fogok menni vele egy karikát Dobogókőig és vissza, és kiderül :D .

A hazamenetel tapasztalata: alul tényleg nagyot tol, és felül is erősebb, mint az utángyártottal, tovább lehet forgatni, nem kezd el kalimpálni 6000 felett sem annyira látványosan.

Nekem 130as főfúvóka van benne, 300as hengerrel, és legdúsabb felett 1 el a tű. Így a motorfék sima, a gyertya pedig rézvörös (szinte világítóan, lol. ez a 145 -> 130 átállás óta ilyen).

Fordulaton ordít (rezós Wartburg-hang :D), alapjáraton olyan csendes h a lámpánál többször azt hittem megáll. Az utángyártotthoz képest ég és föld, szerintem megérte a befektetés :D

Amúgy mentem már hasonló méretű rezóval, és akkor a fogyasztást szinte semennyire nem befolyásolta. Szerintem most sem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

krepp!

Pont ezt akarom elkerülni. :-" :roll:
Neked mekkora van jelenleg?
Nem fogy el 5000 felett az erő?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Fogyasztás minimálisan változik...

a 140 rengeteeeegggg
ezt a csövet majdnemhogy alá kell fúvólázni...

(Megragadásért felelőséget nem vállalok... :? :P :twisted: :roll: )
Elégek a sajátjaimok..(úúúúúdegáz)
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Krepp »

a hangot erősen befolyásolja hogy hogy tömöd:::ha annyi üveggyapotot tömsz bele amennyit csak bírsz(majd lenyomja a kupakot :twisted: )akkor olyan hangja lesz mint az enyémnek(vagy durvább!!)
Ha szépen vékonyan szellősen teszel minél kevesebbet(üres hely azért ne maradjon, csak jól széthúzva)akkor szinte gyári hangerővel kapsz mélyebb tónusú hangot....

Én maradok a pattogósan üvöltőnél :twisted: :twisted: :P
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üdv Urak!

Első benyomás a csőről. Alul jóval nagyobbat tol, felül nekem elfogy, holnap megpróbálom 140-es főfuvival.
A hangja nagyon bejön, kis dörmögős. Csak terhelten ordít, szóval nem zavaró.
Eddig bejön. Ha felülre is sikerül egy kis pluszt karburálni, akkor hibátlan. :wink:

Akinek 250-esen van ez a kémény: Mekkora főfuvival a legjobb?

Alfa!
Fogyasztást néztél már? :lol:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: z25z »

bambi írta:ZiZi 4 darab cső elkészült,egyett félretettem neked.Gexxx azt mondja,hogy jövőhéten megy felétek,és elvinné neked.vedd fel vele a kapcsolatott. :)

szuper, koszonom :lol: \:D/ na majd lesem a messengert, ha meg nem jo neki, akkor a dorozsmai haverom is megy jovo heten pestre szuleihez par napra
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Én a mai nap lefoglaltam egyet még délelőtt :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Mester!

A maradék három kiadó? :D Mert akkor én is elvinnék egyet. :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: bambi »

ZiZi 4 darab cső elkészült,egyett félretettem neked.Gexxx azt mondja,hogy jövőhéten megy felétek,és elvinné neked.vedd fel vele a kapcsolatott. :)
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: waresz »

gyári új ETZ 250 kipuff eladó!!! összesen 1300km-t futott, csak és kizárólag szintetikus olajjal. olajkoksz lerakódás egyáltalán nincs benne. gyönyörű hangja van!

videó itt: http://www.youtube.com/watch?v=p-Umjvf0LlI

mivel ez egy 24 éves dob, így a tárolásból adódóan van néhány kis hibája. akit érdekel, annak küldök képeket a részletekről.

irányár: 10000ft.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A könyök nem érhet bele a kúpba. Amikro felrakod nézd a hasítást, és amikor eléri még pár mm-t tolhatod, és ott jó.
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Máté »

sziasztok!

egy olyan kérdésem lenne hogy számít hogy a kipufogó mennyire van ráhúzva a könyökre? csak múltkor levettem a kipuffot és nem tudom lehet ilyesmiből valami? esetleg fogyasztás növekedés?
köszi
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

zsakfos írta:Ez eredeti lehet?A hegesztési varrat arra utal nem?
http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jar ... 31427.html
Nekem is ien van csak kicsit jobban összevan verve :D
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Ez bizony eredeti :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ez eredeti lehet?A hegesztési varrat arra utal nem?
http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jar ... 31427.html
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Kovi888171
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2009.06.03. 11:27
MZ-d típusa: TS125

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Kovi888171 »

Köszönöm szépen a segítséget! Remélem beválik!!

Minden jót!!!

Üdv: kovi
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Kovi!

Én sörösdobozból vágtam oda egy csíkot, így jobban szorítja a bilincs én nem fúj ki. Elég meleg van ott, szóval pasztával nem nagyon lehet tömíteni, mert vagy elég, vagy kifújja. :evil:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Kovi888171
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2009.06.03. 11:27
MZ-d típusa: TS125

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Kovi888171 »

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy a kipufogókönyök és a dob közé, ahol összemennek milyen anyagot érdemes tenni, hogy ne fújjon ki. Nem akarom, hogy ráégjen az olaj az új kipufogóra.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Seclusion írta:András$!

Ami nekem szemet szúrt hirtelenjében:
A gázsebességet inkább 540 m/s-ra kellene megadni (bár ettől még hosszabb lesz a kipu)
Az 5500-as fordulat még belefér, de SZERINTEM érdemes a csúcsnyomatékra hangolni - én így olvastam annak idején, de ettől lehet jó az 5500 is, csak jobban kell pörgetni)
A könyékátmérőnél (d1) a gyári értéknél kellene maradni (illetve ha 40es a hengeren az átmérő, akkor maradhat), mivel a nagyobb, nem biztos, hogy jobb is. De cáfoljatok meg, ha nem így van (!!!)
Ebből kifolyólag a végcső átmérője is csökkenni fog, ami szerintem szintén túl nagy és rövid is.
A másik - konfúzornak cross motorok esetén 7, esetleg 8°-ot szoktak megadni.

Ennyit tudok most mondani pusztán elméleti tudásom alapján, a hosszt sajnos el kell fogadni. Kis fordulatú motorok az MZ-k :) Persze csűrés csavarással ezen lehet trükközni. Mint itt: http://sportmotor.hu/motoros_kepek/tuning/?dr=33296

Ha valamit rosszul tudok, akkor meg jelezzétek, az nekem is használna!!!

Más: MSNen tudok adni neked pár tuning könyvet, csak kopogj be :)
ok
köszi megkereslek :D
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

András$!

Ami nekem szemet szúrt hirtelenjében:
A gázsebességet inkább 540 m/s-ra kellene megadni (bár ettől még hosszabb lesz a kipu)
Az 5500-as fordulat még belefér, de SZERINTEM érdemes a csúcsnyomatékra hangolni - én így olvastam annak idején, de ettől lehet jó az 5500 is, csak jobban kell pörgetni)
A könyékátmérőnél (d1) a gyári értéknél kellene maradni (illetve ha 40es a hengeren az átmérő, akkor maradhat), mivel a nagyobb, nem biztos, hogy jobb is. De cáfoljatok meg, ha nem így van (!!!)
Ebből kifolyólag a végcső átmérője is csökkenni fog, ami szerintem szintén túl nagy és rövid is.
A másik - konfúzornak cross motorok esetén 7, esetleg 8°-ot szoktak megadni.

Ennyit tudok most mondani pusztán elméleti tudásom alapján, a hosszt sajnos el kell fogadni. Kis fordulatú motorok az MZ-k :) Persze csűrés csavarással ezen lehet trükközni. Mint itt: http://sportmotor.hu/motoros_kepek/tuning/?dr=33296

Ha valamit rosszul tudok, akkor meg jelezzétek, az nekem is használna!!!

Más: MSNen tudok adni neked pár tuning könyvet, csak kopogj be :)
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Kellene egy kis segítség aki ért az ilyenekhez

mivel eléggé nyitott meg a vége 4 ütemű dob van a "cross" ETZ-n gondoltam csinálok ár egy rezó kipufogót.utána néztem neten meg minden elolvastam Szocimotorosok oldalán a cikket és az alapján próbálom,próbáltam kiszámolni a program segítségével :? :roll:
De elég érdekes adatok jöttek ki hogy minek mekkorának kéne lennie:

Kép

például ,hogy az L ami az egész hogy az1799,9 mm :roll: hát ez rohadt hosszú hova férne el ekkora meg az L2 a diffúzor is 588,6 mm ez sztem nagyon hosszú.Ugye az első oszlopot nekem kellet kitölteni.
nemtom hogy mit írhattam el vagy mi lehet gond.akinek van ötlete vagy tud segíteni azt megköszönném,
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Panelbe ezt egy fokkal nehezebb elvégezni. :)
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Hát nekem úgy fért be hogy egy hordónak levágtam az alját egy másik elejére ráhegesztettem és a belsejében az elejére meg a végére ráhegesztettem egy darab vezérdrót egyik ill másik végét és a kipu dobba pedig kampókat akasztottam és betoltam a vezérdróton és a hordó fedele bilincses rögzítésű és rázártam. és alágyújtottam a tűzrakóhelyen. Kb 2 óra égetés után szabad levegőn kihűlt és tadam kész voltam mint a matek lecke.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Égetés szükségessége:
a dobozon írtak alapján első alkalommal fokozatosan kell felmelegíteni üzemi hőmérsékletre, ekkor éri el a rendes szilárdságát, stb

Amit én írtam, hogy sok vékony rétegben fújva úgy, hogy az egyes rétegeket hagyjuk 5-10 percet száradni: így nekem SOHA nem vált ragacsossá a kipufogón.

A ragacsosság dologban persze van valami, pl a Jawa hengert is ilyennel fújtam, de ugye ott nem lehetett így fújni ahogy írtam. Ahhoz, hogy a bordák belső részeire is megfelelően jusson festék, fújni kellett mint állat, így viszont a bordák külső részénél nagyon bőven, vastagon volt a festék, megfolyásokkal, és helyenként csöpögött is le a bordákról. Na ekkor tényleg nem tudot rendesen megszilárdulni, alapból is puhább volt mint a normális kipufigós eset, meg beindítás után fortyogott a hengeren ez a vastag festékréteg. Kb egy hétig volt ilyen hogy üzemmeleg hengeren fortyogott, buborékolt, és füstölt a festék, de aztán megszilárdult rendesen. De ez szerintem azért volt, mert VASTAGON volt fújva.

Kipufogón, vékony rétegekben fújva ilyen NEM volt. Az első kb 30 km-en van egy sajátos szaga, a könyöknél lévő 15-20 centis szakasz egy árnyalattal szürkésebb és mattabb lesz mint a többi. Tehát szvsz felesleges a ráégetés, meg sütés meg stb.

Majd keresek képet a kipufogómról amit ilyennel fújtam. (már eladtam a motorral, de kép valahol van)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Matthej01 írta:De ezt is rá kell égetni használat előtt nem? Mert nekem van olyan hőáló ferstékem amivl lefújtam a régi rendszert hogy előtte én sűtőben meg vashordó alá rakott tűzben rá kellett hogy égessem mert különben mindig nyúlós taknyos maradt a festék de utána tök jó volt. Ja és ahhoz hogy ráégjen nem elég a motor által kibocsáltott hő.
Én is ezt mondtam. És elvileg ezt így kell csinálni. Csak nem fér be a sütőnkbe a kipufogó. :twisted:
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: hell »

Az a festék ami a képen van valóban jófajta nekem nagyon bevált(fekete)! Lefujtam a kipuf végét és kész is volt tökéletesen birja a hőt már vagy 2 éve de lehet régebb óta.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

De ezt is rá kell égetni használat előtt nem? Mert nekem van olyan hőáló ferstékem amivl lefújtam a régi rendszert hogy előtte én sűtőben meg vashordó alá rakott tűzben rá kellett hogy égessem mert különben mindig nyúlós taknyos maradt a festék de utána tök jó volt. Ja és ahhoz hogy ráégjen nem elég a motor által kibocsáltott hő.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszi szépen a segítséget, remélem minél előbb fújhatok! 8) :lol:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

amit gabsic mutat én is olyat használtam,használok Jawa-ra és tényleg jó nem ég le róla bírja a hőt első útnál van egy kis szaga :D de jó cucc
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: gabsic »

KILL3R etz írta:Szerintem egy kép, meg a pontos neve sokat segítene.
Előre is köszi a segítséget! :wink:
Csináltam képet, én ezt használom kipufogóra, nekem bevált:
Kép
Fekete és ezüst verzióban láttam eddig. Talán nekem a fekete jobban bevált. Egyébként azt írja, hogy 200°C felett éri el a teljes szilárdságát, de én hengerre is használtam már (csepel125, mz ts, jawa 250), ahol szintén tökéletesen bevált még ha nem is volt 200°C-os.
A lényeg még egyszer:

festés előtt zsírtalanítani, pl hígítós rongygyal áttörölni

én napernyőtartóba fogattam bele a festéshez egy darab csövet, amire rátűztem a kiput. így nem értem hozzá zsírtalanítás után, és szépen körbe lehetett járni, hozzá lehetett férni.

festés: több vékony rétegben kell festeni!!! 2-3 perc szünet és mehet az újabb réteg. 2-3 vékony réteg már szépen takar. vastag réteget ne fújjatok mert nem tud rendesen megszáradni!

egy flakon kb 2 kipufogóra elég nekem

miután megszáradt a kipu bilinccsel vigyázni kell ne karcoljon! az első használat során kb 10-15km-es húzósabb úton melegszik fel rendesen a cucc, és azután lesz totál kemény és karcálló a festék.

ja és ne legyen rozsdás a cucc, faszán le kell csiszolni a rozsdát, mert ronda lesz, és hamar le is dobja a festéket a rozsda!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szerintem egy kép, meg a pontos neve sokat segítene.
Előre is köszi a segítséget! :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Dénes írta:Ha HŐÁLLÓVAL fested, akkor nagy az esély rá, hogy nem keményedik meg rendesen a festék, és a sár-por meg minden apró lóf*sz beleragad a festékbe és trágya lesz a cucc. A többiek, hőállós kipufogófestése miatt alkalmaztam a nem hőállósat. Mert Krepp és Bambi is szívott a hőállóval.

Talán festés után rendes kemencében kéne hevíteni azonos hőfokon x órát, ésa akkor kikeményedne a hőálló.
Ezért írtam hogy a sima "paraszt" hőálló festék nem nyerő. Gagyirezót, ronda krómozású gyári etz puffot, jawa kipuffot viszont mind-mind ilyen kandallófestékkel fújtam, nekem nem ragadt bele semmi. A lényege hogy sok vékony rétegben kellett fújni, de villámgyorsan szárad, 3-4 perc bőven elég a rétegek között. Akkor nem lesz ilyen gond hogy puha marad a cucc (egy, túúúúúl vastag réteg esetén ez is nehezen szárad, mint minden más festék is).

Ha gondolod délután megnézem a pontos nevét a cumónak.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Ha HŐÁLLÓVAL fested, akkor nagy az esély rá, hogy nem keményedik meg rendesen a festék, és a sár-por meg minden apró lóf*sz beleragad a festékbe és trágya lesz a cucc. A többiek, hőállós kipufogófestése miatt alkalmaztam a nem hőállósat. Mert Krepp és Bambi is szívott a hőállóval.

Talán festés után rendes kemencében kéne hevíteni azonos hőfokon x órát, ésa akkor kikeményedne a hőálló.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Dénes írta:Új kipufogósok!

Szépen lefújtam NEM hőálló festékkel a kipufogót, ahogy többen javasoltátok. Száradt két napig. Feltettem és rövid kör után hólyagos lett az egész. Nemtudom, milyen márka, meg mit tudott a festék...de a hőt nem bírta. :)
NEM hőálló festék egyik jellemzője, hogy NEM HŐÁLLÓ :twisted:
Még a sima birka hőálló festék sem jó igazából a kipura ami 260-280°C-t bír.

Amit javaslok: aeroszolos kandallófesték, 600°C-ig bírja. (kandallófestéknek mondják, de valami chopper fényképe van rajta, ezüst és fekete színben van, festékboltokban kapni)

Persze előtte meg kell szabadulj a kipura ráégett ratyi festéktől. (kromofág?)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Új kipufogósok!

Szépen lefújtam NEM hőálló festékkel a kipufogót, ahogy többen javasoltátok. Száradt két napig. Feltettem és rövid kör után hólyagos lett az egész. Nemtudom, milyen márka, meg mit tudott a festék...de a hőt nem bírta. :)
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Máté »

revlimit írta:
Máté írta:sziasztok!
olyan kérdésem lenne, hogy az eredeti 251-es kipufogót miről lehet felismerni? lesz majd börze és szeretném tudni mi a különös ismertető jele.
másik: a 125/150 kipufogója csak kivülről hasonlít a 251-re? mert ha jól láttam hosszra kb egyformák. csak gondolom belül kicist nyitottad mégiscsak kétszer akkora blokkja van a 251-nek.
válaszokat előre is köszi
Máté
Csikin jól leírta, én illusztrálnám képekkel:
A hátsó kipufftartó bilincs alatti varrat egy mélyedésben legyen. Az utángyártotton csak egy látszat varrat van, és nincs mélyítve.
Kép

Hátulról látszik az MZ ETZ 251 beütés körben. A csavarok azok utólag kerültek bele, ne kérdezd minek.
Kép

Itt látszik jól, hogy matt a végkúp, a krómhoz képest. A cső és a végkúp találkozásánál a mélyedések sem gyáriak, az is az egyik előző tulaj nagy eszét dicséri.
Kép
nagyon szépen köszönöm így már csak találni kéne egy szp állapotút.
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: revlimit »

Máté írta:sziasztok!
olyan kérdésem lenne, hogy az eredeti 251-es kipufogót miről lehet felismerni? lesz majd börze és szeretném tudni mi a különös ismertető jele.
másik: a 125/150 kipufogója csak kivülről hasonlít a 251-re? mert ha jól láttam hosszra kb egyformák. csak gondolom belül kicist nyitottad mégiscsak kétszer akkora blokkja van a 251-nek.
válaszokat előre is köszi
Máté
Csikin jól leírta, én illusztrálnám képekkel:
A hátsó kipufftartó bilincs alatti varrat egy mélyedésben legyen. Az utángyártotton csak egy látszat varrat van, és nincs mélyítve.
Kép

Hátulról látszik az MZ ETZ 251 beütés körben. A csavarok azok utólag kerültek bele, ne kérdezd minek.
Kép

Itt látszik jól, hogy matt a végkúp, a krómhoz képest. A cső és a végkúp találkozásánál a mélyedések sem gyáriak, az is az egyik előző tulaj nagy eszét dicséri.
Kép
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: csikin »

A 251-é olyan vastag mint a 250-é, csak a hegesztés utáni hátsó része sokkal rövidebb. És én úgy tudom nem olyan a vége mint a 250-é, az utángyártottakra hasonlít és nem fényes, hanem matt. És a végében körben kétszer bele van írva: MZ ETZ 251.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Máté »

sziasztok!
olyan kérdésem lenne, hogy az eredeti 251-es kipufogót miről lehet felismerni? lesz majd börze és szeretném tudni mi a különös ismertető jele.
másik: a 125/150 kipufogója csak kivülről hasonlít a 251-re? mert ha jól láttam hosszra kb egyformák. csak gondolom belül kicist nyitottad mégiscsak kétszer akkora blokkja van a 251-nek.
válaszokat előre is köszi
Máté
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Köszi Mindenkinek :!: :D
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

HaPi írta:Ránézésre meg lehet mondani, h ennek a motornak gyári-e a kipufogója :?:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/mz/mz_ ... xe-3829496
Eredeti, és még szép is :D
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: bambi »

HaPi írta:Ránézésre meg lehet mondani, h ennek a motornak gyári-e a kipufogója :?:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/mz/mz_ ... xe-3829496
Gyárinak tűnik.De Waresz is nézze meg,hátha ő ismegerősiti,vagy cáfolja.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

HaPi írta:Ránézésre meg lehet mondani, h ennek a motornak gyári-e a kipufogója :?:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/mz/mz_ ... xe-3829496
húh jó kis gép :wink: tetszetős 8) :D
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Szerintem is eredeti :D
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

HaPi írta:Ránézésre meg lehet mondani, h ennek a motornak gyári-e a kipufogója :?:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/mz/mz_ ... xe-3829496
Úgy tűnik, hogy igen. 8)
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 49 vendég