Kipufogó

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Veszy2107 írta:
csoka írta:A gyári"kémény"hátuljában van egy cső,ami le van vakolva.Sokan ezt szerelővassal kilyukasztják,ami nem jó.A cső szerepe,hogy végfojtással gáznyomást keltsen a kipufogó belsejében,és ennek hatására a rezonátorhoz hasonlóan gázlengés keletkezzen.A kipufogót úgy tudod szétszedni,hogy a felfogató bilincs alatt körbevágod(nem mélyen!),és lehúzod róla a krómozott külső csövet.Ott vágd,ahol már nincs szűkítve,mert nem tudod lehúzni.

Hello! Már szedtem szét tisztítani a kipfot de akkor a végét nem figyeltem. Nekem az a "dugo" ki volt fúrva és most ki is esett! Kérdés hogy azt lehet-e valahogy potolni?? Esetleg ötlet valakinek?
Köszi!

Ha lehegeszteném a kipufogó végét teljesen és fúrnák rá egy lyukat, azzal lehetne valami hasonlót elérni?
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

csoka írta:A gyári"kémény"hátuljában van egy cső,ami le van vakolva.Sokan ezt szerelővassal kilyukasztják,ami nem jó.A cső szerepe,hogy végfojtással gáznyomást keltsen a kipufogó belsejében,és ennek hatására a rezonátorhoz hasonlóan gázlengés keletkezzen.A kipufogót úgy tudod szétszedni,hogy a felfogató bilincs alatt körbevágod(nem mélyen!),és lehúzod róla a krómozott külső csövet.Ott vágd,ahol már nincs szűkítve,mert nem tudod lehúzni.

Hello! Már szedtem szét tisztítani a kipfot de akkor a végét nem figyeltem. Nekem az a "dugo" ki volt fúrva és most ki is esett! Kérdés hogy azt lehet-e valahogy potolni?? Esetleg ötlet valakinek?
Köszi!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: csoka »

A gyári"kémény"hátuljában van egy cső,ami le van vakolva.Sokan ezt szerelővassal kilyukasztják,ami nem jó.A cső szerepe,hogy végfojtással gáznyomást keltsen a kipufogó belsejében,és ennek hatására a rezonátorhoz hasonlóan gázlengés keletkezzen.A kipufogót úgy tudod szétszedni,hogy a felfogató bilincs alatt körbevágod(nem mélyen!),és lehúzod róla a krómozott külső csövet.Ott vágd,ahol már nincs szűkítve,mert nem tudod lehúzni.
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Hello!

Egy nagyon furcsa dologra lettem ma figyelmes! :/
A kis ETZ-m (elvileg) gyári kipufogójának a végében volt egy kis síp, gázterelő vagy valami hasonló, amit tán az előző tulaj kifúrt. (bár az is lehet hogy gyárilag van a közepében ennek a vacaknak egy lyuk)
Ma reggelre furcsa hangja lett a motornak és nagy nehezen észrevettem hogy ez a kis "vasdarab" a kipuf hátuljából hiányzott
! Valahol kifújhatta. Így elég érdekes hangja van, és talán mintha gyengébb is lenne!! :/ Tudom a kipufogó elég kényes téma, de lehet hogy emiatt a kis vacak miatt gyengébb lesz?
Tudna nekem valaki egy képet csinálni hátulról a kipuf belsejéről? Mi lehet az valami ami már nekem hiányzik? Gyári kipufogókban lehet ilyen?

Előre is köszönöm a tippeket!

Üdv!
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Nandor írta:
pempelli írta:
Én azt használok 3500-7000-ig pörög vele a paripa ...
7000-ig felpörög terhelve az ETZ? :shock: Nekem a TS 6000-nél már haláltusát vív.
Ennyit jelentene a négy felömlő?
Ha nem is 7000 de olyan 6600 körülig tudtam pörgetni igaz az volt a vége.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Nandor »

De jók ezek a diagramok, köszi zsakfos. Esetleg 4.sebes TS-hez nincs? :D
Amúgy nekem is csak az első három sebességben forog el 6000-ig. 4.-ben egyenes testtartással 5000-5200-ig tud, ez 105-110 km/h-t jelent /pontosan beállított bicikli órával mérve :!: /.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

ETZ 250

Kép


TS 250/1


Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

zsakfos írta:
Nandor írta:
7000-ig felpörög terhelve az ETZ? :shock: Nekem a TS 6000-nél már haláltusát vív.
Ennyit jelentene a négy felömlő?
Akkor a tied még nem is olyan rossz.
Nem kell ám mindent készpénznek venni. [-X Az a fordulatmérő óra esetleg csalhat is. :-"

Gondolj csak bele hogy ha az a 7000/ford 5-ikben van,akkor az az Etz 155km/h-val repeszt.
Nekem is azért idő kell neki míg eléri a bűvös 6000 fordulatot 5000-5500 fordulatig jól megy még 3-ba is,Könyv pedig úgy írja ugye hogy 6000-nél van a LE-csúcs elvileg :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Nandor írta:
7000-ig felpörög terhelve az ETZ? :shock: Nekem a TS 6000-nél már haláltusát vív.
Ennyit jelentene a négy felömlő?
Akkor a tied még nem is olyan rossz.
Nem kell ám mindent készpénznek venni. [-X Az a fordulatmérő óra esetleg csalhat is. :-"

Gondolj csak bele hogy ha az a 7000/ford 5-ikben van,akkor az az Etz 155km/h-val repeszt.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Nandor »

pempelli írta:
Én azt használok 3500-7000-ig pörög vele a paripa ...
7000-ig felpörög terhelve az ETZ? :shock: Nekem a TS 6000-nél már haláltusát vív.
Ennyit jelentene a négy felömlő?
tusipeti1992
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2012.04.24. 22:50
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: tusipeti1992 »

pempelli írta:
tusipeti1992 írta:Sziasztok. Bambi 2 kipuffal van valakinek tapasztalata ETZ 250ccm-es hengerrel, gyári hengerfejjel, karbival? Fogyasztás, menetteljesitmény, karakterisztika, stb... ? Előre is köszi.
Én azt használok 3500-7000-ig pörög vele a paripa ,5.ben is kipörög rendesen,normális használat mellett csatos karbival 4,6-os fogyi jön ki 1500km futott blokkal:)
3500-töl megindul rendesen,
Köszi a segítséget. :)
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: pempelli »

tusipeti1992 írta:Sziasztok. Bambi 2 kipuffal van valakinek tapasztalata ETZ 250ccm-es hengerrel, gyári hengerfejjel, karbival? Fogyasztás, menetteljesitmény, karakterisztika, stb... ? Előre is köszi.
Én azt használok 3500-7000-ig pörög vele a paripa ,5.ben is kipörög rendesen,normális használat mellett csatos karbival 4,6-os fogyi jön ki 1500km futott blokkal:)
3500-töl megindul rendesen,
tusipeti1992
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2012.04.24. 22:50
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: tusipeti1992 »

Sziasztok. Bambi 2 kipuffal van valakinek tapasztalata ETZ 250ccm-es hengerrel, gyári hengerfejjel, karbival? Fogyasztás, menetteljesitmény, karakterisztika, stb... ? Előre is köszi.
hdani93
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:31
MZ-d típusa: ETZ 150, ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: hdani93 »

A kis ETZ-nél minden gyári kipufban van valami írás a végébe? Én nem tudok róla hogy az előző tulajok lecserélték volna (bár ez semmit nem jelent), de nekem semilyen írás nincs! :) Létezhet, hogy ez attól gyári? Ettől közelebbi képen most nincs a gépen.....


Ha jól tévedek, ott is csak a későbbieknél van ETZ 125/150 felirat. Mint a későbbi 250-nél ETZ 250, a 251-nél meg 251... Remélem segítettem.
Kép
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: beci58 »

takzol írta:Nekem gyári a kipufogóm és nincs semmi írás beütve a végén.
Sziasztok a céges ETZ125-ön nem volt egyiknek a végébe semmi felirat pedig új korától nálunk volt.
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: takzol »

Nekem gyári a kipufogóm és nincs semmi írás beütve a végén.
zizu
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2012.09.23. 15:18
MZ-d típusa: Etz250

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: zizu »

K.Imi írta:nekem is ki lett égetve a kipufogóm anno, mikor megvettem nem pörgött 4000 fölé a motor, mert az előző tulaja 1:20-as 1:33-as keverékkel hajtotta 25ezer km-en keresztül új kora óta (cserébe még alapméretes a hengerem és van elég kompresszió benne) :D

de polírozással nekem is eltűnt minden folt a kipuffról kiégetés után :D

égetés után:

Kép

polír után :) :


Kép
Nagyon szép ez az MZ! Grat!
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Bagolyferi írta:Síkba reszeltem a kisipari könyök kúpját, így raktam össze egy kis Thermocup (+1200) hőálló pasztával, 20 Km próbaút, és úgy néz ki, hogy jó lesz, mert az út végén nem észleltem olaj szivárgást a hollandernél.
Ez a titka,rá kell szánni egy kis időt,én is ezt csináltam és semmi gond vele.
Igaz én csiszoltam egy sík felületen de a végeredmény ugyan az.
Avatar
Bagolyferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Bagolyferi »

Síkba reszeltem a kisipari könyök kúpját, így raktam össze egy kis Thermocup (+1200) hőálló pasztával, 20 Km próbaút, és úgy néz ki, hogy jó lesz, mert az út végén nem észleltem olaj szivárgást a hollandernél.
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Cat »

Mien kis bilincsre gondolsz?
Könyök belemegy cirka3-4cm-t a kipufba rajtuk egy cirka 6cm széles cső amit 2 csavri húz össze, cakk pakk.
Bosal paszta+ féktisztító van itthon, akkor lehet holnap újra szétkapom ;) Köszi
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Troster »

Belső kis bilincs közte?Én féktisztítóval sterilre törlöm mindkét felet, majd kipufftömítő pasztával kenem be, majd összerak, és ha lehet még várok a felkeményedésig, nekem semmi nem jön ki.Mondjuk elvileg paszta nélkül is tömít ha precíz vagy akkor nem kell, de spéci tömítő se muszáj, lehet az fbs is megfogja, de ha trehány vagy akkor ajánlom a bosal kipufogó pasztát.
Az én trehányságomra gyógyír :D , amúgy fasza, fog mint a zőőd festék! :D
Avatar
Cat
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 312
Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Tiszakécske

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Cat »

Üdv

Ahol a kipuffba bemegy a könyök szép fekete olaj van..
Szétszedtem áttörölgettem mindkettőt.
(Gyári könyök + ETZ 251 kipuff [elvileg az, ezt az infót kaptam] )
Összerak, pár km próbaút, ugyanolyan olajos :(
Teendő?
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

Sziasztok! :D
KERESEK! Trophy 250-hez kipuff könyököt!
Ne legyen új, legyen használt, nem korrodált, belül nem dzsuvás!
Ja és ne legyen krómozott - egy ismerősöm újít Trophy-t, már majdnem kész van a motorral, de a fenti alkatrész nagyon kellene neki, azért nem kell neki krómozott mert úgyis elszíneződik meg nem is menne a kipufogóhoz.

Ha bárki bármit tud, kérjem írjon itt vagy PÜ-t!

Üdv.
Relax, don't do it
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Mééér vesztek szar könyököt? :) :D :) :D :lol:
Én olyat még nem is láttam...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Samu »

Ez talán működik egy jó könyöknél, de egy utángyártottnál ahol hullámos a pereme mint kusadasinál a tenger..... #-o :-D
Krepp írta:Semmi trutyi semmi reszelő...
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Krepp írta:Semmi trutyi semmi reszelő...
Vettem én is utánsz@r könyököt... Tusír lapra fektetve ~2mm rés volt itt-ott. Ezt tömítőanyaggal, rendes lehúzási nyomatékkal, sorrenddel nem lehet orvosolni. Ezen csak a reszelő segített! Mondja a KŐMŰVES! Ha Neked ezt nem kellett megtenned, akkor mázlista vagy.

Mi viszont tudjuk, hogy hülyéknek áll a szerencse, Te meg eléggé az vagy ;) :D :lol: :mrgreen: :twisted: bocsika ;)
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Hamár mindenki, én is:

alumínium kipufogó tömítő gyűrű(1X használatos), es a henger felől kezd meghúzni a kipufogó felfüggesztéseit. Tehát első a könyök, utána a bilincs és a távtartó...

Semmi trutyi semmi reszelő...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Perec »

FBS vagy tubusos szilikon és ha nem spórolsz annyira még a reszelőt is megúszhatod.
A menetet is be szoktam kenni: Tutira nem rázódik le és mégis könnyebb megoldani, mint az izomból meghúzott, majd összeoxidálódottat...
Csak nem teljes motorgenerál? :shock:
Bagolyferi írta:Hello

Az eredeti rozsdás könyökcső ment a hulladékba, a kisipari (vagy akármilyen gyártmány) viszont nem igazán fekszik fel a hengerben lévő
tömítő felületre, és a hollandernál van egy kis olajcsurgás. Próbáltam már 4x4 mm-es grafitos azbeszttel letömíteni, de nem vált be.
Valakinek valamilyen egyéb ötlete a megoldásra?

Feri
Kép
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Samu »

"Reszelő" - aztán FBS vékonyan a könyök nyakára.
Bagolyferi írta:Hello

Az eredeti rozsdás könyökcső ment a hulladékba, a kisipari (vagy akármilyen gyártmány) viszont nem igazán fekszik fel a hengerben lévő
tömítő felületre, és a hollandernál van egy kis olajcsurgás. Próbáltam már 4x4 mm-es grafitos azbeszttel letömíteni, de nem vált be.
Valakinek valamilyen egyéb ötlete a megoldásra?

Feri
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Troster »

reszelő+tömítőpaszta (kipufogós), és nem kell alá tömítés... :D
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Bagolyferi írta:Hello

Az eredeti rozsdás könyökcső ment a hulladékba, a kisipari (vagy akármilyen gyártmány) viszont nem igazán fekszik fel a hengerben lévő
tömítő felületre, és a hollandernál van egy kis olajcsurgás. Próbáltam már 4x4 mm-es grafitos azbeszttel letömíteni, de nem vált be.
Valakinek valamilyen egyéb ötlete a megoldásra?

Feri
reszelő
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Bagolyferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tiszaújváros

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Bagolyferi »

Hello

Az eredeti rozsdás könyökcső ment a hulladékba, a kisipari (vagy akármilyen gyártmány) viszont nem igazán fekszik fel a hengerben lévő
tömítő felületre, és a hollandernál van egy kis olajcsurgás. Próbáltam már 4x4 mm-es grafitos azbeszttel letömíteni, de nem vált be.
Valakinek valamilyen egyéb ötlete a megoldásra?

Feri
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Mivel idén gyári dobbal még nem mentem, tegnap próbaképp kiégettem a gyárit és felraktam.
Hát... Csalódtam. Úgy emlékeztem, hogy jobban ment.
Ezek alapján felül kell vizsgálnom a Gabsic-rezó tapasztalatait.
Utángyártott dobot mindenhol veri, a gyárit pedig az 1000-3500, és 4300-6000 tartományban űbereli. 3500-4300 között ugyanolyan, vagy egy hajszálnyit gyengébb, bár lehet ez csak érzéki csalódás: lehet hogy ott is erősebb, csak nem annyira mint máshol. Nem vagyok fékpad, hogy ezt megmondjam :)
Viszont ami para, az a hangja. reggel 6-ra járok dolgozni, és hát az utcánkban a sorházak között elég jól visszhangzik a dolog, meg mélygarázsunk van a lakás alatt, szóval 5 méteren 2 métert emelkedő lejtőn kell kijárnom. Na akkor szerintem az egész utcát felébresztem. Út közben meg a rendőrség mellett jövök el. Nem tom pont ebben az időben mi van, szolgálatvéltás vagy nem tom, de mindig kint áll 5-6 rendőr. 10 perccel később meg már az autóban ülve járják a várost. Na most a reggeli csendben mikor elrecsegek mellettük, elég aggasztó.
Első nap csak odapillantott 1-2. Második nap már többen. Harmadik nap már mindegyik szúrós szemmel engem sasolt. LEhet, hogy ez intő jel arra nézve hogy ne erőltessem a dolgot míg nem lesz másik hangtompítóm :arrow:
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: gabsic »

MrDok írta:
gabsic írta:Újabb rezó-tapasztalatok:

A múltkori magas fogyasztás után szegényebbre állítottam a keveréket, levegőcsavart is belőttem jól. Gyertyakép és viselkedés jó lett. Viszont a múlkori "nemforog5300fölé" probléma orvoslására vágtam le a könyöktoldóból. Hát... 5000től most NAGYON megindul, a gyári dobbal nincs ilyen erő, még alul is okés, de 2500-4500 között nagyon lapos lett.
Az utánygártott dobból meghagyott diffúzorra tudom visszavezetni, az nagyon nem odavaló méret volt.
Szóval most új diffúzor-gyártás következik, addig is visszarakom a gyári dobot, valószínű Pilistúrára még azzal kell mennem.

(Alapvetően nincs ám bajom a gyárival, csak túl halk. Hosszú túrán ez pozitívum, de városban meg a rezó a jó, mikor az autósokat utólérve elég egy gázfröccs és már húzódnak is le...)
Lessz ebből valami, csak idő kéne neked is a munkára!
Remélem is hogy lesz :)
A teljesítménymaximum nagyobb, mint a gyárival, a tesztek szerint végsebesség is nőtt. Nagyjából a dobhoz hangolt karbival a fogyasztás is javult, 4.7 jött ki, de a tesztek miatt a táv fele nyélgázos volt. Ahhoz képest nem rossz. Próbálkozok még, aztán meglátjuk.
CSak tényleg, az idő... De nem baj, Zala-túrára talán összeáll :mrgreen:
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: MrDok »

gabsic írta:Újabb rezó-tapasztalatok:

A múltkori magas fogyasztás után szegényebbre állítottam a keveréket, levegőcsavart is belőttem jól. Gyertyakép és viselkedés jó lett. Viszont a múlkori "nemforog5300fölé" probléma orvoslására vágtam le a könyöktoldóból. Hát... 5000től most NAGYON megindul, a gyári dobbal nincs ilyen erő, még alul is okés, de 2500-4500 között nagyon lapos lett.
Az utánygártott dobból meghagyott diffúzorra tudom visszavezetni, az nagyon nem odavaló méret volt.
Szóval most új diffúzor-gyártás következik, addig is visszarakom a gyári dobot, valószínű Pilistúrára még azzal kell mennem.

(Alapvetően nincs ám bajom a gyárival, csak túl halk. Hosszú túrán ez pozitívum, de városban meg a rezó a jó, mikor az autósokat utólérve elég egy gázfröccs és már húzódnak is le...)
Lessz ebből valami, csak idő kéne neked is a munkára!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Újabb rezó-tapasztalatok:

A múltkori magas fogyasztás után szegényebbre állítottam a keveréket, levegőcsavart is belőttem jól. Gyertyakép és viselkedés jó lett. Viszont a múlkori "nemforog5300fölé" probléma orvoslására vágtam le a könyöktoldóból. Hát... 5000től most NAGYON megindul, a gyári dobbal nincs ilyen erő, még alul is okés, de 2500-4500 között nagyon lapos lett.
Az utánygártott dobból meghagyott diffúzorra tudom visszavezetni, az nagyon nem odavaló méret volt.
Szóval most új diffúzor-gyártás következik, addig is visszarakom a gyári dobot, valószínű Pilistúrára még azzal kell mennem.

(Alapvetően nincs ám bajom a gyárival, csak túl halk. Hosszú túrán ez pozitívum, de városban meg a rezó a jó, mikor az autósokat utólérve elég egy gázfröccs és már húzódnak is le...)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Sziasztok,
Ma "spontán" megcsináltuk a kipufogó végemet már régebben is gondoltam rá :roll: mivel sajnos a végét szétfurkálták (én már így vettem) a hangja is azért nagyobb volt mint ha gyári lett volna, de a króm meg nagyon jó rajta ezért így oldottuk meg :)
Másabb is lett a hangja csendesebb lett meg nem pattog össze vissza. Remélem nem tapasztalok emiatt teljesítmény csökkenést :?: :roll:

Kép
Kép
Kép
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Extremeblast írta:Nem akarok hülyeséget kérdezni, de nem lehet valamit csinálni a régi gyári kipufogóval, hogy halkabb legyen, valahogy letompítani a hangját? Ugyanis ki lett égetve, de most eléggé hangos, fémesen pattogó. Félek utángyártottat venni a rossz minőségük miatt.
Nekem van egy régebbi utángyártású, biztosan jó minőségű kipufogóm. Ha gondolod cserélhetünk. Írj privátban. :-"
hdani93
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2010.04.03. 11:31
MZ-d típusa: ETZ 150, ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: hdani93 »

Extremeblast írta:Nem akarok hülyeséget kérdezni, de nem lehet valamit csinálni a régi gyári kipufogóval, hogy halkabb legyen, valahogy letompítani a hangját? Ugyanis ki lett égetve, de most eléggé hangos, fémesen pattogó. Félek utángyártottat venni a rossz minőségük miatt.


Elnézést, hogy beleszólok, de szerintem utángyártottat ne vegyél, ha már van egy tiszta gyárid. A helyedben megszoknám a hangját, és örülnék, hogy jobban megy a motor. :) Persze rajtad múlik.
Kép
Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Extremeblast »

Nem akarok hülyeséget kérdezni, de nem lehet valamit csinálni a régi gyári kipufogóval, hogy halkabb legyen, valahogy letompítani a hangját? Ugyanis ki lett égetve, de most eléggé hangos, fémesen pattogó. Félek utángyártottat venni a rossz minőségük miatt.
Kép
Norbu
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2012.02.23. 02:38
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Mátrafüred-Abasár

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Norbu »

Seclusion írta:
pedro121 írta:Igazatok volt! Kicseréltem a kipufogót 1 régi ütött-kopott rozsdás gyárira és egyből megjött az ereje a motornak és most már rendesen kipörög 5.ben is. Most azon töröm a fejem h ami eddig volt rajta utángyárott az azért nem volt jó... Mert utángyárott volt, vagy csak mert el van tömődve korommal. Ezt a motort amúgy ezzel az utángyárott kipufogóval vettem még 3 éve, így nem tudom h mikor került fel rá. Ha veszek 1 új utángyárottat az megoldaná a problémámat? Vagy konstrukciós hiba miatt valószínűleg az új utángyárott se lenne jó, és megint ott lennék ahol a part szakad? Tapasztalat?
Korábban fejtegették, hogy van olyan utángyári, ami jó. Ha visszakeresel, biztos megtalálod.
Felső sorban a 3.ilyen van itt 1 emberkének,szerinte sokkal jobb vele és nem csak nagy fordulaton.:
Sportauspuff RZT 2007 MZ 250/251/300

http://www.akf-beta.de/mz/tuning/?plent ... a5844fb904
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

pedro121 írta:Igazatok volt! Kicseréltem a kipufogót 1 régi ütött-kopott rozsdás gyárira és egyből megjött az ereje a motornak és most már rendesen kipörög 5.ben is. Most azon töröm a fejem h ami eddig volt rajta utángyárott az azért nem volt jó... Mert utángyárott volt, vagy csak mert el van tömődve korommal. Ezt a motort amúgy ezzel az utángyárott kipufogóval vettem még 3 éve, így nem tudom h mikor került fel rá. Ha veszek 1 új utángyárottat az megoldaná a problémámat? Vagy konstrukciós hiba miatt valószínűleg az új utángyárott se lenne jó, és megint ott lennék ahol a part szakad? Tapasztalat?
Korábban fejtegették, hogy van olyan utángyári, ami jó. Ha visszakeresel, biztos megtalálod.
Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: pedro121 »

Igazatok volt! Kicseréltem a kipufogót 1 régi ütött-kopott rozsdás gyárira és egyből megjött az ereje a motornak és most már rendesen kipörög 5.ben is. Most azon töröm a fejem h ami eddig volt rajta utángyárott az azért nem volt jó... Mert utángyárott volt, vagy csak mert el van tömődve korommal. Ezt a motort amúgy ezzel az utángyárott kipufogóval vettem még 3 éve, így nem tudom h mikor került fel rá. Ha veszek 1 új utángyárottat az megoldaná a problémámat? Vagy konstrukciós hiba miatt valószínűleg az új utángyárott se lenne jó, és megint ott lennék ahol a part szakad? Tapasztalat?
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! :)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: gabsic »

dkari írta: Jó kérdés... kisTS henger 2 féle menettel volt (más menetemelkedés), szóval szerintem próba...
Ezt nem is tudtam. Akkor eddig lehet szerencsém volt mert már 4 különböző henger volt a motoron de a hollander mindnél ugyan az volt.[/quote]
ÉN is akkor koppantam, mikor hengercsere után szerettem volna becsavarni a hollandert, és nem a megszokott sűrű menet volt, hanem egy ritkább. (És átmérőre ugyanakkora volt, tehát nem egy esetleg korábban megszakadt menet lett nagyobbra felfúrva.)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: dkari »

gabsic írta:
csoka írta:etz 125,es/ts 125 kipufogó hollander egyforma(menet méretre gondolok)?
Jó kérdés... kisTS henger 2 féle menettel volt (más menetemelkedés), szóval szerintem próba...
Ezt nem is tudtam. Akkor eddig lehet szerencsém volt mert már 4 különböző henger volt a motoron de a hollander mindnél ugyan az volt.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: gabsic »

csoka írta:etz 125,es/ts 125 kipufogó hollander egyforma(menet méretre gondolok)?
Jó kérdés... kisTS henger 2 féle menettel volt (más menetemelkedés), szóval szerintem próba...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: csoka »

etz 125,es/ts 125 kipufogó hollander egyforma(menet méretre gondolok)?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: gabsic »

MrDok írta:
gabsic írta:Rezó tapasztalatok a Gabsic I-essel:
Hangja gyönyörű, bár kedden negyed órát vártam mire a mellettem leparkoló, és trécselő rendőrök elhúztak, mert mondom nem kéne mellettük berúgni:) Viszont pozitív, hogy az autósok lehúzódnak, a gyalogosok nem lépnek le elém, stb.

Könyöktoldat nélkül forog mint a disznó, de alul gyönge. A könyököt megtoldottam 80mm-el, így alul sokat nőtt a nyomaték a gyárihoz képest, viszont 4300 körül nincs az a hirtelen tolás mint a gyárival, érzésre itt nagyon kicsit gyengébb (de lehet ez a hirtelen tolás elmaradása miatt érződik). 5400-ig kb ugyanaz mint a gyári, de aztán vége, 5500-5600 fölé ilyen hosszú toldattal nem forog.
Végre vannak fogyasztás adataim is, 250 km-t mentem, ebből
-70km-t teljes tömegterheléssel (2 nehéz személy), túrázós-hegymászós szakasz (szent györgy-hegy, cseket bázis, stb)
-10 km cibálós-nyélgázos szakasz, 120-125-tel ahogy előzgetni tudtam az autókat
-100km a környékben jellemzően 8-10km-es távok
- a maradék városi közlekedés.
Városban 60, azon kívül 100-as a normál tempóm.

Ennyi előjáték után a mért fogyasztás: 5,3l/100 km. Ez nekem brutál sok, majdnem 20%-os emelkedés a gyárihoz képest. Emiatt fogok kicsit variálni a könyökkel meg a végcsővel, no meg a karbibeállításokkal (sokszor dús keverékes tünetei vannak).
A nyomatéknövekedés jó dolog, de ilyen benzináraknál nem feltétlen akarok ennyivel többet tankolni. Ha 4,8 körülre le tudok menni akkor marad a motoron, egyébként megy vissza a gyári.
Szerintem hangold hozzá a karbit, és akkor nézz fogyasztást! Azért én rövidebbre venném azt a könyököt is, megfelezve a toldásodat. De persze ezt a gyakorlatban kell vizsgálni.
Igen, délután már nekiestem!
Levegőcsavaron állítottam, tűt egyel lejjebb engedtem, megkergettem, a gyertya szép, jól viselkedik, meglátjuk majd.
Megfelezni nem akarom egyből a toldást, a 80mm-ből olyan 20-25öt akarok k első körben kivenni.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: MrDok »

gabsic írta:Rezó tapasztalatok a Gabsic I-essel:
Hangja gyönyörű, bár kedden negyed órát vártam mire a mellettem leparkoló, és trécselő rendőrök elhúztak, mert mondom nem kéne mellettük berúgni:) Viszont pozitív, hogy az autósok lehúzódnak, a gyalogosok nem lépnek le elém, stb.

Könyöktoldat nélkül forog mint a disznó, de alul gyönge. A könyököt megtoldottam 80mm-el, így alul sokat nőtt a nyomaték a gyárihoz képest, viszont 4300 körül nincs az a hirtelen tolás mint a gyárival, érzésre itt nagyon kicsit gyengébb (de lehet ez a hirtelen tolás elmaradása miatt érződik). 5400-ig kb ugyanaz mint a gyári, de aztán vége, 5500-5600 fölé ilyen hosszú toldattal nem forog.
Végre vannak fogyasztás adataim is, 250 km-t mentem, ebből
-70km-t teljes tömegterheléssel (2 nehéz személy), túrázós-hegymászós szakasz (szent györgy-hegy, cseket bázis, stb)
-10 km cibálós-nyélgázos szakasz, 120-125-tel ahogy előzgetni tudtam az autókat
-100km a környékben jellemzően 8-10km-es távok
- a maradék városi közlekedés.
Városban 60, azon kívül 100-as a normál tempóm.

Ennyi előjáték után a mért fogyasztás: 5,3l/100 km. Ez nekem brutál sok, majdnem 20%-os emelkedés a gyárihoz képest. Emiatt fogok kicsit variálni a könyökkel meg a végcsővel, no meg a karbibeállításokkal (sokszor dús keverékes tünetei vannak).
A nyomatéknövekedés jó dolog, de ilyen benzináraknál nem feltétlen akarok ennyivel többet tankolni. Ha 4,8 körülre le tudok menni akkor marad a motoron, egyébként megy vissza a gyári.
Szerintem hangold hozzá a karbit, és akkor nézz fogyasztást! Azért én rövidebbre venném azt a könyököt is, megfelezve a toldásodat. De persze ezt a gyakorlatban kell vizsgálni.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Kipufogó

Hozzászólás Szerző: dkari »

gabsic írta:Rezó tapasztalatok a Gabsic I-essel:
Hangja gyönyörű, bár kedden negyed órát vártam mire a mellettem leparkoló, és trécselő rendőrök elhúztak, mert mondom nem kéne mellettük berúgni:) Viszont pozitív, hogy az autósok lehúzódnak, a gyalogosok nem lépnek le elém, stb.

Könyöktoldat nélkül forog mint a disznó, de alul gyönge. A könyököt megtoldottam 80mm-el, így alul sokat nőtt a nyomaték a gyárihoz képest, viszont 4300 körül nincs az a hirtelen tolás mint a gyárival, érzésre itt nagyon kicsit gyengébb (de lehet ez a hirtelen tolás elmaradása miatt érződik). 5400-ig kb ugyanaz mint a gyári, de aztán vége, 5500-5600 fölé ilyen hosszú toldattal nem forog.
Végre vannak fogyasztás adataim is, 250 km-t mentem, ebből
-70km-t teljes tömegterheléssel (2 nehéz személy), túrázós-hegymászós szakasz (szent györgy-hegy, cseket bázis, stb)
-10 km cibálós-nyélgázos szakasz, 120-125-tel ahogy előzgetni tudtam az autókat
-100km a környékben jellemzően 8-10km-es távok
- a maradék városi közlekedés.
Városban 60, azon kívül 100-as a normál tempóm.

Ennyi előjáték után a mért fogyasztás: 5,3l/100 km. Ez nekem brutál sok, majdnem 20%-os emelkedés a gyárihoz képest. Emiatt fogok kicsit variálni a könyökkel meg a végcsővel, no meg a karbibeállításokkal (sokszor dús keverékes tünetei vannak).
A nyomatéknövekedés jó dolog, de ilyen benzináraknál nem feltétlen akarok ennyivel többet tankolni. Ha 4,8 körülre le tudok menni akkor marad a motoron, egyébként megy vissza a gyári.
Korábban írtam hogy a gyári diffuzorral nekem se volt tú jó. megcsináltam hozzá a leírás szerint a diffuzort azóta van nyomaték és forog akár 6500 fölé is. Bár én fogyasztást nem mértem mert mindíg elfelejtem úgy megtankolni, hogy számolni tudjak. De nagyjából 5 körül van. viszont ugye ez csak 150-es ts.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 42 vendég