Kipufogó

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti » 2008.05.08. 07:39

Köszi! Ma délután megnézem hogy áll váltóolajjal.. Amúgy az is elõfordulhat, hogy sok az olaj és köpi a gyertyát, és emiatt durrog..:?: Bocs, de még csak most ismerkedek mz-kel :lol:

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2008.05.07. 21:43

A durranszisszen meg sztem gyújtás!

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 755
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi » 2008.05.07. 21:37

Szerintem nézd meg nem fogy e az olaj a váltobol,akkor szimering az tuti az csinál ilyeneket.

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti » 2008.05.07. 20:18

Üdv! kisebb problémám adódott apám 250/1-es ts-ével. Kipufogója olyan szinten füstöl, hogyha rá rugok egyet berúgó karra, már akkor is köpi.. ha meg beindul, akkor ha áll, akkor körülötte ködlámpa kell :D Menet közbe, meg ha odahúzom neki, megöttem jövõk belassítanak hogy lássanak valamit.. :shock:
Meg néha durranikszisszen egy rohadt nagyot a kipufogó...Amúgy 40es keverék van bennek.. elõre is köszi:D

Koppány
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.03.30. 14:17
Tartózkodási hely: Hatvan

Kipuff

Hozzászólás Szerző: Koppány » 2008.05.03. 13:58

Sziasztok!
Samu, tigris köszönöm a válaszokat, ennyivel is okosabb vagyok :) Úgy döntöttem befektetek egy új kipuffogóra a régi úgyis elég leharcolt állapotban van. További szép napot napot!!

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.05.03. 08:07

"Gyári utángyártott" alatt szerintem arra gondoltak,ami a gyári mintájára készült és nem rezó,bár elég fura elnevezés :D

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2008.05.02. 17:28

Szia! Külsõre úgy tudod megkülönböztetni õket, hogy az utángyártott krómozása elég gyenge, illetve a kipuff végébõl hiányzik a gyári felirat: ETZ 250 v. 251 stb. és helyette pl. a dob oldalára van beütve pár szám. Hogy milyen fajta utángyártott dobok vannak nem tudom, mivel idáig csak 2-t vettem összesen :) de nem jársz rosszul egyikkel sem. A gyári utángyártott egy hlyeség sztem.

Koppány
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.03.30. 14:17
Tartózkodási hely: Hatvan

Hozzászólás Szerző: Koppány » 2008.05.02. 11:09

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem hogyan lehet megkülönböztetni egy gyári és egy utánygyártott kipufogót( az állapotát leszámítva). Vane valami geometriai különbség közöttük, vagy valami szám, betûkombináció. Van-e különbség utángyártott és utángyártott között(olvastam ilyet hogy "Gyári utángyártott"). Általában hol gyártják az utángyártott kipufogókat? A válaszokat elõre is köszönöm!!!

louithebad
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2008.04.17. 18:48
Tartózkodási hely: Mezõcsát

Hozzászólás Szerző: louithebad » 2008.04.19. 14:08

conus írta:és az nem lehet h a hangosabb rezó miatt nem hallod a zörejeket? :D
Szinte tudtam, hogy kapok egy ilyen választ... :D Egyébként a páromnak is jobban tetszik a csendesebb megoldás. Mivel ebben a mocsok idõben nem lehet motorozni lehet le is cserélem..

Apol77

Hozzászólás Szerző: Apol77 » 2008.04.19. 10:04

bambi írta:
Apol77 írta:Sziasztok!
Egyik ismerõsöm javasolta hogy 250-es ETZ-re tegyek 251-es kipufogót hogy ne legyen olyan hosszú.
Mi a véleményetek róla? Egyáltalán jót tesz a motornak? és fel lehet tenni?
végül is fel rakhatod,nem sok külömbség van köztük.a 251,kicsit más a vezérlése,és ,meg meg a motor rövidsége miatt a tompító részt is rövidítették.szerintem nagy külömbséget nem fogsz érezni
Csak a hossza miatt cserélnék.
De akkor mégis jobb ha az eredetinél maradok :)

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.04.19. 09:47

Apol77 írta:Sziasztok!
Egyik ismerõsöm javasolta hogy 250-es ETZ-re tegyek 251-es kipufogót hogy ne legyen olyan hosszú.
Mi a véleményetek róla? Egyáltalán jót tesz a motornak? és fel lehet tenni?
végül is fel rakhatod,nem sok külömbség van köztük.a 251,kicsit más a vezérlése,és ,meg meg a motor rövidsége miatt a tompító részt is rövidítették.szerintem nagy külömbséget nem fogsz érezni

Apol77

Hozzászólás Szerző: Apol77 » 2008.04.19. 09:40

Sziasztok!
Egyik ismerõsöm javasolta hogy 250-es ETZ-re tegyek 251-es kipufogót hogy ne legyen olyan hosszú.
Mi a véleményetek róla? Egyáltalán jót tesz a motornak? és fel lehet tenni?

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.04.18. 23:04

A zörejt okozhatta,hogy valami letört/elszabadult az utángyártott dobban.
A rezót semmiképp ne használd,ezek a gagyi utángyártott rezók csak tönkreteszik a blokkot.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.04.18. 18:46

és az nem lehet h a hangosabb rezó miatt nem hallod a zörejeket? :D

louithebad
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2008.04.17. 18:48
Tartózkodási hely: Mezõcsát

Hozzászólás Szerző: louithebad » 2008.04.18. 13:13

Az én tapasztalataim a következõk. Amikor megvettem a 250-es ETZ-t egy krómozott gagyirezó volt rajta, de kaptam még hozzá 2 gyári és egy utángyártott króm kivitelt, valamint még egy rezót ami egy kicsit meg van piszkálva. Az elõzõ tulaj elmondása szerint õ mindig rezóval használta, 75%-ban két személlyel és az elmúlt 16 évben semmit nem változott a gép meneteljesítménye, fogyasztása. 16 éve is 120-at ment, meg most is. Az õsszel mûszakiztattam így visszaraktam az utángyártott eredeti dobot. Semmin nem változtattam de ezzel a dobbal simán lefekteti az órát, semmi hangja viszont 4000-4500 körül fura zörejeket hallat a blokk intenzív kigyorsításoknál. Vizsga után visszatettem a rezót mert nem tetszettek a zörejek, persze így hangos meg csak 120-at tud viszont tünetmentes és beéri 4 literrel, a többi dobot még nem próbáltam.

Üdv! Loui..

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2008.04.05. 00:04

De üveggyapot, de lehet nem az a fajta, ami nagy hõt bír. :roll:
A kipufogóval nem nagyon, de megnõ a teljesítménye a gyárihoz képest.Szerintem nem kell rajta faragni.A volt tulaj csinálta meg, õ meg tényleg ért hozzá.Eredetileg nem ez a dob való hozzá, én alakítottam rá.
Kép

Ez a dob volt eredetileg rajta, ha látszik.

Kép

Ez meg a másik rezom.Ez úgy van megcsinálva, hogy középen van egy csõ, ami kivan fúrkálva.Evvel a dobbal mentem 115 körül, kocsi óra szerint!Azért nem ezt használom, mert 4500környékén kezd felébredni, de akkor nagyon megvadúl, és öli a motort.A másik, hogy elég erõs pattogós hangja van, és nem kedveli a környék amikor haza megyek hajnalban. :evil: Ha esetleg valakit érdekel, akkor eladó lessz lefújás után.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1479
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2008.04.05. 00:03

Sziasztok!
Én is közreadnám rezós tapasztalataimat.
Alapesetben valóban kihullik a gyapot, mert csak egy spirálszerû drót tartja, de csináltam helyette egy csövet, bicikliváz volt szebb napjaiban, abból vágtam pont olyan hosszút amekkora kell, és 5ös fúróval "perforáltam" sûrûn telefurkáltam lyukakkal (komolyabb cumóknál is ezt a megoldást láttam), így már nem hullik el a gyapot :D
A motor viselkedése nálam (TS 125):
-alacsonyabb fordulaton nyomatékosabb
-teljesítmény nem nõtt tõle, nem változott
-hangosabb
-összeolajozza az indexet (pont rápufog, egy kis csõdarabot ráheggesztve a probléma megoldva)
-hidegen nem torpan meg, egybõl ugrik
-fogyasztás 3.3ról 2.9re csökkent
Az összehasonlítási alap egy enyhén elkokszosodott gyári TS dob volt.
Mióta megvolt a rezó, azt használtam, csak mûszakira ment vissza a gyári dob. 6000km-t mentem vele, a motornak semmi baja sem lett. De most szereztem oldalcsomagtartót, annak pedig útban lesz a rezó, úgyhogy valószínûleg egy etz dob fog felkerülni, csak még ki kellene égetni. De lehet hogy poén kedvéért rápróbálok egy Danuvia dobot (poénos hangja van vele, kb mintha egy T5ös pancsi lenne).

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.04.04. 23:16

Nekem is volt kifúrva a régi kipum vége,de hosszútávon se ez,se a rezó (fõleg,ha ki is hullik belõle az üveggyapot) nem tesz jót a motornak,mert gyakorlatilag elállítod a vezérlést,ha nem a gyári fojtásértékkel megy a motor.Ha nem megy szépen,ez lehet az oka,nem a karbi,ahhoz nekem nem kellett nyúlnom a bowdwncserén kívül több,mint 1 éve,amíóta fel lett újítva.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.04.04. 22:57

mzgergõ írta:Jó gondolat, de akkor pattogós lessz a motor hangja, nem lessz annyira mély.Meg az üveggyapot az elég, az ellen nincs nagyon mit tenni :evil:
Elég? Akkor az nem üveggyapot szerintem. Én a scwalbe-val sokat ökörködtem, és nekem is kifújta az üveggyapotot. De ha leálla(t)mvizsgázok a nyáron, tervezek egy rezót 150-es etz-re, már csak heccbõl is. Bár nekem még a gyári kipuff van rajta, de 4 helyen bele van fúrva körben a középsõ (gyárilag egyetlen) lyuk körül és az nekem elég mély. De ha sok mélyre vágysz akkor ahhoz több ló is kell :P

Egyébként ez a rezó elsõ ránézésre is jócskán hagy kívánnivalót maga után "tervezés ügyileg" :roll:

Avatar
wetzla
Tanár Úr
Tanár Úr
Hozzászólások: 112
Csatlakozott: 2007.07.17. 22:17
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Bátaszék, Petőfi u. 7.

Hozzászólás Szerző: wetzla » 2008.04.04. 20:05

Tegnapmi is kicseréltük a kipufugót.
Fantasztikus a változás.
A motor most már ötödikben is húz. (Ha nincs nagy szembeszél)
Utoljára 18 éves koromban mentem ETZ-vel 120-at két személlyel.
Látni kellett volna a Gergõ fiam arcát, amikor megmondtam neki, hogy 120-al mentünk! Azt a büszke mosolyt!

Gyurma túrára remélem tartja ezt az új erõt a motor!

Üdv:
Attila

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2008.04.04. 17:10

Jó gondolat, de akkor pattogós lessz a motor hangja, nem lessz annyira mély.Meg az üveggyapot az elég, az ellen nincs nagyon mit tenni :evil:

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.04.04. 16:38

Az üveggyapotot kilöki mindenféleképpen, az ellen annyit tudsz tenni hogy a rugót kicseréled egy kiluggatott csõdarabra!
Nekem ilyen volt mielõtt visszatértem az eredeti kipuffhoz...
Bár így is fogyott belõle az anyag.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2008.04.04. 16:03

Hali!

A következõ kérdésem nem csak a kipufogóhoz kapcsolódik.
Van nekem egy házi rezóm, de a dobja úgyvan kialakítva, mint a "gagyirezónak" Középen van a rugó, és köré üveggyapot van tömve.A kérdésem, hogy egy pár száz km után nem stimmel a motor, kicsit mintha talán sok levegõt kapna, és állítani kell(kabit mindig kipucolom amikor állítok rajta).Aztán most egy olyan tippem lenne, hogy az üveg gyapot olyan fél ezer kilóméter után eltünik, tehát elég.Köze lehet a karbi állításhoz?

Kép

Kép

Etusdriver
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2007.12.17. 20:13
Tartózkodási hely: Tb.

Hozzászólás Szerző: Etusdriver » 2008.03.29. 17:17

Andrei írta:
Etusdriver írta:Problémám megoldva!

Ki lett égetve a kipufogóm és így megy a kicsike, mint az atom :P
Nem volt sok baja, csak sok szutya:P
Próbáljátok ki ti is!
melyik módszerrel csináltad?



Nekem a kromozásra már nem kellett figyelni. :P Nincs már rajta, csak hõálló festék.
Egy kis benzint folyattan bele a kipufogóba. Levegõ helyett meg egy hegesztõs ismerõs nyomatta bele a gázt a hegesztõ kocsiból.
És kormolt rendesen :P

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2008.03.27. 13:10

RR_ZOZY írta:
krisz írta:És azt nem tudod véletlenül, hogy a 251 esetében hogy oldották meg a folytást?
Azt nem, de úgy tudom hogy XTREMER kolléga 251-ese ilyen fojtott kivitel, õt érdemes megkeresni.....
kisebb torokátmérõjû karbi, kisebb felömlõ átmérõ, kisebb kipuff rés átmérõ, "vendéglyuk" a kipufogókönyökön, kisebb kipuff átmérõ, direkt rosszul méretezett kipufogó, ezek a tipikus fojtási szokások, szedd szét és méregesd hozzá egy rendes 250-eshez

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1433
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2008.03.27. 10:06

krisz írta:És azt nem tudod véletlenül, hogy a 251 esetében hogy oldották meg a folytást?
Azt nem, de úgy tudom hogy XTREMER kolléga 251-ese ilyen fojtott kivitel, õt érdemes megkeresni.....

krisz

Hozzászólás Szerző: krisz » 2008.03.26. 16:39

És azt nem tudod véletlenül, hogy a 251 esetében hogy oldották meg a folytást?

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1433
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2008.03.26. 11:24

Bizony volt fojtott változat a 250-esbõl és a 251-esbõl is. Tudtommal az NSZK-ba exportálták ezeket, mert ott valami határ pont a 17LE teljesítménynél volt. A röhej az, hogy a rendõrségi ETZ-k is fojtottak voltak :-))

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2008.03.25. 22:14

krisz írta:Az biztos, hogy az ETZ 251 esbõl készült lefojtott változat akárcsak az ETZ 250 bõl.
Az ETZ 250 nél a kipufogóval fojtották le az biztos.



Itt a link ahol látható a különbség.
1. lefojtott: http://www.motor-katalogus.hu/modellek/ ... fect).html
2. alap: http://www.motor-katalogus.hu/modellek/ ... z_251.html
hát ne haragudj de én errõl most hallok elõször...

krisz

Hozzászólás Szerző: krisz » 2008.03.25. 22:04

Az biztos, hogy az ETZ 251 esbõl készült lefojtott változat akárcsak az ETZ 250 bõl.
Az ETZ 250 nél a kipufogóval fojtották le az biztos.



Itt a link ahol látható a különbség.
1. lefojtott: http://www.motor-katalogus.hu/modellek/ ... fect).html
2. alap: http://www.motor-katalogus.hu/modellek/ ... z_251.html

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: ETZ 251 fojtás

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2008.03.25. 21:33

krisz írta:Üdv mindenkinek!

A vettem egy MZ ETZ 251 est. Ami 13 kW -os, vagyis ez a lefojtott változat. Kérdésem, hogy a kipufodórendszerrel ériték e el a teljesítménycsökkenést, vagy valami mást eljárást alkalmaztak e ?
mibõl gondolod hogy 13 kW-os? a sima EM250 blokk 15.5 kW-os, nincs az lefojtva, énszerintem
hol nézted azt a 13-at? ha a forgalmiban akkor máris elfelejtheted... nekem 150-es van de ennek is 13 van a forgalmiba írva, miközben 10.5 :)

krisz

ETZ 251 fojtás

Hozzászólás Szerző: krisz » 2008.03.25. 20:13

Üdv mindenkinek!

A vettem egy MZ ETZ 251 est. Ami 13 kW -os, vagyis ez a lefojtott változat. Kérdésem, hogy a kipufodórendszerrel ériték e el a teljesítménycsökkenést, vagy valami mást eljárást alkalmaztak e ?

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.03.24. 23:27

jajj elfelejtettem h a levegõbefújó lehet raketa porszívó is. de errõl a kiégetésrõl z25z-nek van egy cikke a wiki-ben. :)

Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250,ER-5
Tartózkodási hely: Fonyód

Hozzászólás Szerző: Csöpi » 2008.03.24. 21:54

Az eddigi motorjaimon meg a mostaniakon(Simson) a könyökcsõrõl a krómozás már legégett, elvásott az évek alatt. Így azokat simán hegesztõpisztollyal szoktam kiégetni, mert azokon már nem kellett félteni a krómozást :twisted:

Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250,ER-5
Tartózkodási hely: Fonyód

Hozzászólás Szerző: Csöpi » 2008.03.24. 21:50

A levegõt én is kompresszorral szoktam nyomatni, és az égetés este szoktam csinálni, hogy ne legyen feltûnõ a szép fekete füst (én Fonyódon a Várhegy tetején lakok, erre felénk mindíg jó a szél, fõleg északi) :D :twisted:

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.03.24. 21:16

én úgy szoktam hogy régi lyukas nadrágokból hosszú és kb 3-4 centi céles csíkokat vágok, átitatom gázolajjal, fogok egy hosszú hajlékony acélpálcát, feltûzöm a végére és úgy vezetem bele a könyökbe. A dobba meg ha elég ügyes vagy ugyanezzel a technikával még acélpálca sem kell, viszont a dobba tegyél rendesen ilyen kanócot, akár úgyis hogy bottal végigtolod bele, a vékony csík meg csak a begyújtást szolgálja. A legjobb, ha kompresszorra felraksz egy levegõspisztolyt, és azzal adod neki a zokszigént :) de ha van otthon egy rossz hûtõgépkompresszorod, vagy autókompresszorod, akkor ilyen vékony szûkítõvel amit a focilapda felfújáshoz használ az ember az is megfelel :D Ja és ajánlott szeles idõben végezni, hogy nehogy megfulladj! 8) Jó füstölést!

Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250,ER-5
Tartózkodási hely: Fonyód

Hozzászólás Szerző: Csöpi » 2008.03.24. 20:41

A kipufogó kiégetés mikéntjére én is kíváncsi lennék. (mi úgy szoktuk, hogy egy kis benzint belea könyökcsõ felöli végén meggyújtani, kicsit ferdén tartani, és finoman érzéssel levegõt fújni a könyökcsõ felöli részbe, és közben nagyon árgús szemekkel figyelni a krómozást :D )

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2008.03.24. 20:30

Etusdriver írta:Problémám megoldva!

Ki lett égetve a kipufogóm és így megy a kicsike, mint az atom :P
Nem volt sok baja, csak sok szutya:P
Próbáljátok ki ti is!
melyik módszerrel csináltad?

Etusdriver
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2007.12.17. 20:13
Tartózkodási hely: Tb.

Hozzászólás Szerző: Etusdriver » 2008.03.24. 20:08

Problémám megoldva!

Ki lett égetve a kipufogóm és így megy a kicsike, mint az atom :P
Nem volt sok baja, csak sok szutya:P
Próbáljátok ki ti is!

Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2008.03.15. 21:49

Hali Nerbi!

Nekem is gyári utángyártott van fenn, tök jó, nem kell rezó!

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.03.14. 23:51

Az utángyártott,de gyárira méretezett kipuff a jó,a gagyi rezó csak tönkreteszi a blokkot.Mindenképp maradj a gyárira hajazónál!

Avatar
Nerbi
Pincés
Pincés
Hozzászólások: 166
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:23
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Écs

Hozzászólás Szerző: Nerbi » 2008.03.14. 21:27

Visszaolvasgattam az oldalon és sok rezós kipufogós

hozzászólást találtam ami nem éppen dícséri ezt a

típust ! Viszont én döntöttem ! Marad az utángyártott ! :P

Köszi a hozzászólásokat ! ! !

Üdv :

Nerbi

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2008.03.14. 19:45

Nerbi írta:Láttam a Mo-Fa-Ker kínálatában a 250 -es Etz-re sportkipufogót

fekete-cróm színben 5350 HUF-ért ! Erõsen gondolkodom rajta !

Most egy utángyártott van felszerelve

a motoromra , de hátha jobb lenne ezzel a sport típussal !

Mit tanácsoltok , megvegyem ? Mi a tapasztalatotok róla ?

Baráti üdv :

Nerbi
a hangján meg a fogyasztásán kívül nem növel semmit... meg lehet nézni hogy 50-es 70-es robogókon mekkora hordó rezókat raknak, majd pont egy ekkora tölcsér szolgálna ki egy 250-es kétütemût... nevetséges ez a "sportkipufogó" már külsõre is :) vagy terveztess programmal hozzávaló rezót és gyártasd le, vagy használj gyárit, ami egyébként kiváló

ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider » 2008.03.14. 19:40

Nerbi, csakis a gyári... :!:

Üdv. Ghost

Avatar
Nerbi
Pincés
Pincés
Hozzászólások: 166
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:23
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Écs

Hozzászólás Szerző: Nerbi » 2008.03.14. 17:18

Láttam a Mo-Fa-Ker kínálatában a 250 -es Etz-re sportkipufogót

fekete-cróm színben 5350 HUF-ért ! Erõsen gondolkodom rajta !

Most egy utángyártott van felszerelve

a motoromra , de hátha jobb lenne ezzel a sport típussal !

Mit tanácsoltok , megvegyem ? Mi a tapasztalatotok róla ?

Baráti üdv :

Nerbi

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2319
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.02.24. 10:55

bambi írta:
Samu írta:Mai napig nem értem meg mi ezen olyan hihetetlen Zé? Nekem a Simson, a kis ETZ és most a 251 is ezzel van tömítve, és tökéletes. Nem olyan mint az azbeszt zsinór, h kifújja ha rosszul tekered fel stb. Mindenki ellenkezik de nem próbálja ki senki. Bocs, csak nem értem... na mindegy.
Mátol zizinek is az tõmíti a kipufogóját :D
jol van fiuk megkovetlek benneteket :wink: mostantol ezzel is van tapasztalatom, tenyleg megallja a helyet :P

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.02.24. 00:16

Samu írta:Mai napig nem értem meg mi ezen olyan hihetetlen Zé? Nekem a Simson, a kis ETZ és most a 251 is ezzel van tömítve, és tökéletes. Nem olyan mint az azbeszt zsinór, h kifújja ha rosszul tekered fel stb. Mindenki ellenkezik de nem próbálja ki senki. Bocs, csak nem értem... na mindegy.
z25z írta:...mas pedig fbs-sel tomiti. Mondjuk a legutobbi verzioval ketsegeim vannak, mert az fbs ha jol emlekszem 200 max 300 fokig hoallo.
Mátol zizinek is az tõmíti a kipufogóját :D

Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1631
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider » 2008.02.23. 23:44

Én is kiprobáltam és nekem is tökéletesen bevált az FBS!

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.02.23. 20:56

Az FBS nekem is bevált kipuff tömítésnél!
Nehogy egyedül érezd magad Samu!

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2008.02.23. 17:38

Mai napig nem értem meg mi ezen olyan hihetetlen Zé? Nekem a Simson, a kis ETZ és most a 251 is ezzel van tömítve, és tökéletes. Nem olyan mint az azbeszt zsinór, h kifújja ha rosszul tekered fel stb. Mindenki ellenkezik de nem próbálja ki senki. Bocs, csak nem értem... na mindegy.
z25z írta:...mas pedig fbs-sel tomiti. Mondjuk a legutobbi verzioval ketsegeim vannak, mert az fbs ha jol emlekszem 200 max 300 fokig hoallo.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 10 vendég