Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 451
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori » 2014.05.29. 21:50

Más lehet a gond,mert írtad,hogy a BVF-el is ezt csinálta.
Bár lehet, hogy egyformán van beállítva mind a kettő karburátor.
Az az igazság, az MZ elméletileg szerethetné a változó előgyújtást, de a gyakorlati tapasztalat azt mutatja, mégsem kell. Volt már erről sok-sok vita, de ilyen szerkezetet még senki nem készített piacképesen.
A kipufogó lehet akkor még a ludas. Egy jól kiégetett gyári pufogóval meglepő dolgokat lehet tapasztalni.

Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh » 2014.05.29. 21:39

zudori írta:A 250-es motornál 3mm az ajánlott előgyújtási érték!
Próbáld meg megnövelni!
Ha megnövelem az előgyújtást akkor 3000 fordulat felett nem húz normálisan. Igazság szerint minden fordulathoz más előgyújtás kellene.. Karburátorra gyanakszok de igazság szerint nemtudom mi lehet konkrét baja..

De holnap megpróbálom 2,85mm Hátha... végső elkeseredésembe már mindent csinálok.. :(

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 451
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori » 2014.05.29. 21:34

A 250-es motornál 3mm az ajánlott előgyújtási érték!
Próbáld meg megnövelni!

Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh » 2014.05.29. 21:23

Sziasztok

Pár érdekes tapasztalat a BING 84 karburátorral.
Beállítottam (amennyire csak tudtam) Gyári 118-as fő fúvóka, a tű most fentről számított 2. állásban van. A melléklevegőn kb 1/4 fordulatot kellett a kinyitni. Mentem vele elég sokat a mai nap, a gyertya ki is égett szépen úgy ahogy kell.
Majdnem minden tökéletes (alapjárat különösen szép!! , teljesgázra sem horkol be, Végsebesség 110.. nem volt szívem tovább pörgetni lehetséges hogy még ment volna..)

Amit nem értek: 2000-3000 fordulaton belül egy tartományba ha nem adok neki minimum! fél gázt akkor horkol, lassul, elveszíti az erejét!

A következő képpen néz ki a dolog: alapjárat 1200. - Induláskor 1500-1800ra pörgetem fel ráeresztem a kuplungot szépen lendületesensen megindul eléri a 2000-2500 megtorpan ekkor belerántok a gázba (1/2 gáz)...1-2mp eltelik elkezd gondolkozni, küzdeni majd leszívó torokhangal, eléri a 3000 fordulatot ekkor egy hatalmasat ránt és bődületesen megindul. Ha ilyenkor lerántom a gázt 3/4 vagy teljesen akkor egészen 6000-7000ig húz.

!!A BVF karburátorral is majdnem ugyanez a jelenség volt, annyi hogy érezni hogy a bing új, így ugye nagyságrendekkel pontosabb jobb!!

Teljesen elvagyok keseredbe hogy mi az a szentséges Úristent csináljak vele nemtudom

Nagy lenne a torlónyomás?

Egyéb: Szabi féle optikai jeladós tranzisztoros gyújtás 2,6mm előgyújtással. 80-90km/h nál odahúzok neki rendesen ránt egyet és megy fel az óra mint a huzat. ((21es lánckerék!))

Ja igen üresbe gázadásra hírtelen veszi fel a forsulatot csak terhelésre döglik így meg egy nagyon szűk tartományba.

Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh » 2014.05.28. 22:08

Beraktam egy új BING 84 karburátort szívócsővel együtt kompletten. Korrekt, Jó, felveszi normálisan a fordulatot és

--==Megszűntek a problémáim==-- :):D

Parafa a BING belseje ami rámegy a "szívósorra", - 1/8 fordulatra reagál a melléklevegőre.

Az egész karburátor ilyen "Több mint valószínű" :):D
Holnap megnézem mennyi a vége meg mik a bővebb tapasztalatok valamint küldök képeket.
Szivató bovdenházból le kell szedni 2-3 centit ..
"Utána csak nagy gázzal! :)"

Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 247
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Stephanus » 2014.05.26. 10:14

seagateh írta: ...
Valami utolsó bátorítás, ötlet még valakitől?
Vagy kénytelen leszek új karburátort venni 50-60-Ft (Bing) :(
Így messziről nehéz megmondani, hogy a problémád tényleg hiba-e, vagy csak a szokásos ETZ karakterisztikát nem szereted. Ezek 3000 alatt nagyon nem rakéták. Egyik sem. Kell neki a fordulat. Ha tényleg úgy érzed, hogy nagyon nem egészséges a dolog, akkor pedig szerintem inkább keress tömítetlenséget (hengertalp, szívócsonk), és nézd meg, hogy nem kopott-e a motor. A Bing karival szerintem megintcsak szívás lesz, és még kevésbé fogod tudni, hogy most akkor mi nem jó.
A gázra lassulás egyébként azért van, mert kis fordulaton, hirtelen nagy gázra lecsökken a szívócsőben a vákuum, és emiat szegényedik a benzin-levegő keverék. Ennek elkerülésére találták ki a CV karbikat, de a miénk sajnos nem az.

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2620
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2014.05.25. 09:26

Lehet az is. Bár inkább nagyobb fordulaton jelentkeznek a kipufogó gondok. De sose tudni.
Lehet egy hangtompító lamella leszakadva a dobban és elforogva nagyon leszűkíti a keresztmetszetet. Néha visszaforog és akkor megy a motor. Ez indokolná a véletlenszerűséget.
Én jártam így. Jelenleg is az a javított dob van fent.
De annak elvileg zörögnie kellene belül. Szétvágáson kívül nem tudom hogy lehetne az áteresztő képességét megvizsgálni. Ki kellene próbálni egy másik dobbal a motort.
De ez már http://www.mzclubhungary.com/forum/view ... ?f=13&t=47 téma.

Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh » 2014.05.25. 06:46

Nagyon furcsa a jelenség hülyének fogtok nézni de komolyan mondom néha "elkapja" pl gyorsítanék 3.ba 2500fordulatról meghúzom néha szépen gyorsít néha lehorkol és lassít :(

Megpróbálom visszarakni a gyári úszót (megcineltem) hátha változik valami.
Új bing karburátorért meg félek kiadni annyi pénzt... mert ha tudnám biztosan hogy azzal sokkal jobb meg nem 60 ezer ft forogna kockán akkor nem gondolkoznék....

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2014.05.24. 22:28

Szia!
Nézd még meg a kipufogót,lehet marhaság,de ha a szívó oldal rendben akkor lehet a másik végén van a gond,egy próbát megér.
Hátha fojtja valami retek kis fordulaton amit nagyobb fordulaton leküzd.

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2620
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2014.05.24. 21:37

,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"

Működni működik. Csak nem úgy ahogy az ember elvárná. Tűre tippeltem volna, ha nem olvastam volna vissza...
Hőre tágulnak az alkatrészek, amik amúgy is kopottak ilyen korú gépeknél. Ilyesmi jelenség volt nálam is amíg kettőötvenes voltam. 300-assal valamennyire megszűnt a jelenség, viszont ,,ragadozó" lettem.

Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh » 2014.05.24. 18:33

Sziasztok.
Sehogyan sem jutok előrébb.
Akárhogyan állítom a karburátort 2000-3000 fordulat között gázadásra a motor nem gyorsul hanem lassul.
2 személyel elindulni is veszélyes a lámpánál meg majdnem felborulunk. :D Mikor 3000 körül van ránt egy nagyot. de ha véletlen leesik a fordulat akkor lassulunk rettenetesen.
-Több féle súbertű
-Több féle fúvóka stb. Azt merem mondani hogy mindent megpróbálam.

Benzinszint rendbenvan, légszűrő rendben van, falsot sem szív sehol, alapjárat rendben gyertyakép is, fogyasztás is.

Valami utolsó bátorítás, ötlet még valakitől?
Vagy kénytelen leszek új karburátort venni 50-60-Ft (Bing) :(

Avatar
ötvöscsöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
MZ-d típusa: TS125 Standard

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ötvöscsöpi » 2014.05.24. 15:16

ok
karbi szétszed:
1 nézd meg a szívatót, hogy zár-e rendesen és jó rovátkában van e a részterheléstű(gyertyakép!), ha ez okés(bár gyanús), akkor a továbbiakat kell megnézni.
2 fúvókák ki mérő-projektoron vagy optikai mérőgépen ellenőrizni kell az átmérőiket, hogy olyan van-e, mint amilyen a te karburátor típusodba való. A részterhelés tűt is körbe kell mérni, ha nem gyári van(C6). Ha visszaolvasol a részterheléstűről korábban értekeztek a skacok, hogy mik a helyes méretei és mik a tünetek, ha nem.

-ha meg nem tudsz mérni, akkor a haver karbiát el kell kérni, és szemmel is össze lehet éppen hasonlítani a fúvókák furatait, persze csak ha egyforma a típusa a tiéddel. A részterheléstűt meg egy rendes tolóméterrel is meg lehet mérni.
Aztán ha minden stimmel majd, jól be kell állítani az alapjáratot, mert az alapvető a fogyasztásra nézve és jó lesz az.

Remélem nem hagytam ki semmit, de majd kijavítanak, ha igen.

ui: biztos biztos, hogy jó az üa szinted? Tűszelep rendesen zár?

dudi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2011.05.29. 07:22
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: dudi » 2014.05.24. 13:26

ötvöscsöpi írta:
dudi írta:sziasztok. a gondom a következő. voltam egy 320 km-es túrán a 250-es etz-vel. volt alkalmam fogyasztást mérni amit eddig nem tettem!! 80-90-ritkán 100-as tempónál kereken 6 litert evett a gép!!! nagyon sokallom. valakinek valami ötlete hogy mit tegyek vele. hall gyújtás 3mm-es előgyújtás, benzinszint jó, a főfuvóka 125-ös a többi gyári méret. légszürő 3000km futott. a fék nem fog lánckerék gyári méret. indul hidegen melegen jól. segítsetek
Kép
Nekem ugyan nincs 250esem, de ha megnézed a motor leírásában a fogyasztási görbéket, akkor láthatod, h a 6 liter/100km az teljesen reális fogyasztás 100-as tempóval való hosszú motorozás után a ts250 és etz250-nél.
az a helyzet hogy a haver gépe ezen az úton egyszerre tankolva egyforma tempónál 4.6l jött ki. csak ennyi a problémám.

Avatar
ötvöscsöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
MZ-d típusa: TS125 Standard

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ötvöscsöpi » 2014.05.24. 12:57

Iványi Balázs írta:Üdv!
Van valakinek személyes tapasztalata a sthil szintetikus kétütemű motorolajról?!
kép: http://www.megatool.hu/custom/megatool/ ... 198053.png
Vagy esetleg még a hardt oil-ról?!
kép: http://autopartsshop.unas.hu/shop_order ... 1395672932
A sthilnek ezt a fajtáját még nem próbáltam.A hardt oilt viszont igen,de attól füstölt a kis etz 250-em 70 nél...
A stihl 2t olaj hosszútávon még kárt is okozhat a motorban, túl alacsony a lobbanáspontja az olajnak és a viszkozitása sem megfelelő.

A hardt olaj az mehet bele.

Amúgy repsol moto town 2t, mol sprint 2t, eni ride scooter 2t: ezek olcsók(1500-1600ft) és mehetnek bele.

Nagyon nem javaslom az agip 2t sm olajt, és az agip mix 2t olajt sem, mol arol 2t..... És észnél kell lenni a szuper full szintetikus 2t olajokkal is, mert attól, hogy drága, még nem biztosan jó mz-be és kárt csinálhat.

Avatar
ötvöscsöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
MZ-d típusa: TS125 Standard

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ötvöscsöpi » 2014.05.24. 12:48

dudi írta:sziasztok. a gondom a következő. voltam egy 320 km-es túrán a 250-es etz-vel. volt alkalmam fogyasztást mérni amit eddig nem tettem!! 80-90-ritkán 100-as tempónál kereken 6 litert evett a gép!!! nagyon sokallom. valakinek valami ötlete hogy mit tegyek vele. hall gyújtás 3mm-es előgyújtás, benzinszint jó, a főfuvóka 125-ös a többi gyári méret. légszürő 3000km futott. a fék nem fog lánckerék gyári méret. indul hidegen melegen jól. segítsetek
Kép
Nekem ugyan nincs 250esem, de ha megnézed a motor leírásában a fogyasztási görbéket, akkor láthatod, h a 6 liter/100km az teljesen reális fogyasztás 100-as tempóval való hosszú motorozás után a ts250 és etz250-nél.

dudi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2011.05.29. 07:22
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: dudi » 2014.05.24. 11:31

sziasztok. a gondom a következő. voltam egy 320 km-es túrán a 250-es etz-vel. volt alkalmam fogyasztást mérni amit eddig nem tettem!! 80-90-ritkán 100-as tempónál kereken 6 litert evett a gép!!! nagyon sokallom. valakinek valami ötlete hogy mit tegyek vele. hall gyújtás 3mm-es előgyújtás, benzinszint jó, a főfuvóka 125-ös a többi gyári méret. légszürő 3000km futott. a fék nem fog lánckerék gyári méret. indul hidegen melegen jól. segítsetek
Kép

Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs » 2014.05.23. 21:33

Lóri írta:
Iványi Balázs írta:Üdv!
Van valakinek személyes tapasztalata a sthil szintetikus kétütemű motorolajról?!
kép: http://www.megatool.hu/custom/megatool/ ... 198053.png
Vagy esetleg még a hardt oil-ról?!
kép: http://autopartsshop.unas.hu/shop_order ... 1395672932
A sthilnek ezt a fajtáját még nem próbáltam.A hardt oilt viszont igen,de attól füstölt a kis etz 250-em 70 nél...


Fűrészbe való olaj a fűrészbe kell! A zümmögőben nem ég e, illetve nincs indok arra, hogy ezt a magasfordulatú olajat alkalmazzuk a motorba! Ha olaj, akkor repsol, mol 2t sprint. Amit ne: arol 2t és favorit 2t. De olvass vissza, ki van ez vesézve rendesen. :)
eddig sem arol 2 t vel hazsnáltam,avval max csak szörpöt iszok mert annyit is ér... :D
eddig elf szintetikus olajjal jártam,de azt most nem tudok szerezni,aztán most próbálgatom az olajakat,de végülis majdnem mind1 csak ne favorit vagy arol legyen.
köszönöm a választ! ;)

Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2014.05.23. 20:19

Iványi Balázs írta:Üdv!
Van valakinek személyes tapasztalata a sthil szintetikus kétütemű motorolajról?!
kép: http://www.megatool.hu/custom/megatool/ ... 198053.png
Vagy esetleg még a hardt oil-ról?!
kép: http://autopartsshop.unas.hu/shop_order ... 1395672932
A sthilnek ezt a fajtáját még nem próbáltam.A hardt oilt viszont igen,de attól füstölt a kis etz 250-em 70 nél...


Fűrészbe való olaj a fűrészbe kell! A zümmögőben nem ég e, illetve nincs indok arra, hogy ezt a magasfordulatú olajat alkalmazzuk a motorba! Ha olaj, akkor repsol, mol 2t sprint. Amit ne: arol 2t és favorit 2t. De olvass vissza, ki van ez vesézve rendesen. :)

Iványi Balázs
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2011.11.08. 18:16
MZ-d típusa: Etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Iványi Balázs » 2014.05.23. 18:21

Üdv!
Van valakinek személyes tapasztalata a sthil szintetikus kétütemű motorolajról?!
kép: http://www.megatool.hu/custom/megatool/ ... 198053.png
Vagy esetleg még a hardt oil-ról?!
kép: http://autopartsshop.unas.hu/shop_order ... 1395672932
A sthilnek ezt a fajtáját még nem próbáltam.A hardt oilt viszont igen,de attól füstölt a kis etz 250-em 70 nél...

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 549
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2014.05.22. 19:27

sexi22 írta:Üdv.
Hozzám került ma egy karburátor de nem tudom mit kezdjek vele vagy egyáltalán fel tudnám-e tenni az etz-re.
K62 ennyi van ráírva a karbi oldalára alá pedig cccp.
Eseteleg valaki találkozott már ilyen karbival?
vagy hogy tudnám én ezt felrakni az etz-re mert más a csatlakozása.
orosz gyártmány IZS jupiter vagy IZS szeturnuszra váló,

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 451
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori » 2014.05.22. 17:50

sexi22 írta:Üdv.
Hozzám került ma egy karburátor de nem tudom mit kezdjek vele vagy egyáltalán fel tudnám-e tenni az etz-re.
K62 ennyi van ráírva a karbi oldalára alá pedig cccp.
Eseteleg valaki találkozott már ilyen karbival?
vagy hogy tudnám én ezt felrakni az etz-re mert más a csatlakozása.
Bocs a kérdésért, de minek kinlódsz vele, ha nem az MZ-hez gyártották.
Rengeteg karburátor van még mindig, de van utángyártott is. BVF, Bing

sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sexi22 » 2014.05.22. 16:50

Üdv.
Hozzám került ma egy karburátor de nem tudom mit kezdjek vele vagy egyáltalán fel tudnám-e tenni az etz-re.
K62 ennyi van ráírva a karbi oldalára alá pedig cccp.
Eseteleg valaki találkozott már ilyen karbival?
vagy hogy tudnám én ezt felrakni az etz-re mert más a csatlakozása.

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2014.05.17. 19:51

Köszönöm a tanácsot akkor pontosan be fogom tartani az előírt mennyiséget, vagy ha soknak érzem csökkentem.

Hamarabb találtam mint gondoltam az első utamba eső Mol kúton volt,bár a kutas srácnak fogalma nem volt,hogy mit akarok,amikor megmutattam neki a polcon akkor megkérdezte hogy ez mire való. :D
Még nem öntöttem a benzinbe mert emiatt a gyönyörű időjárás miatt nem volt alkalmam motorozni,hátha holnap kisüt a nap.

Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton » 2014.05.17. 18:19

Szia Patrik !
Szó szerint régi motoros vagyok, bár itt a klubban új. A FIMOL-t még a 80-as évek közepén-végén nagyon ajánlották a kétütemű motorok hengerfúrás utáni bejáratásához. Az adagolással viszont vigyázni kell, mert való igaz, hogy a motor szempontjából javítja az üzemanyagot, viszont ha sokat töltesz a benzinbe a porlasztás romlik. Abban az időben használtuk még a váltóba is, sokat finomított rajta.

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2014.05.17. 11:46

Sziasztok!
Ki akarom próbálni a fimolt a motoromba,eddig soha nem használtam nincs vele tapasztalatom ígyhát utána olvasgattam.
Ettől csak jól elbizonytalanodtam sok jót és rosszat olvastam róla,itt az oldalon sem volt egyhangú a vélemény,de a jó volt döntő többségben ha a nagy egészet nézem. Így akadtam erre egy trabis fórumon:
http://forum.index.hu/Article/viewArtic ... &t=9039109
http://forum.index.hu/Article/viewArtic ... &t=9039109

"FIMOL nem csak súrlódáscsökkentő hatású, 100% az üzemanyag szerkezetét is megváltoztatja ( az olaj, és így az üzemanyag is sokkal jobban ég el ),
talán pont a finom grafit tartalma révén az üzemanyag "lazább" porózusabb állagú lesz..."
(persze a messziről jött ember... :-" )

Na ezzel lehet,hogy nem sok újat mondtam a tapasztaltabbaknak,de ezek alapján úgy döntöttem használni fogom,a következő felújításnál kiderül az igazság.
(remélem jó sokára) :D

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2014.05.16. 21:28

Mi a helyzet az utángyártott karburátorokban lévő tűkkel,mondjuk egy normálisabb német karbi?
Azokban csak használható tű van vagy ha vesz egyet az ember azzal is csak szenved?
Mert ha azok használhatóak akkor csak belehet szerezni valahonnan olyan tűt nem?

Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 324
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 » 2014.05.16. 20:20

Akkor ezek szerint jó a rajz, amit valaki feltöltött előttem. Az alapján csinálok majd egy tűt, és megírom, hogy milyen lett.

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2304
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2014.05.16. 19:40

Miklós_88 írta:Én is láttam amit MrDok leírt, és el is hiszem neki, de egy mérés nem mérés.
Legalább még egy másik, független mérési eredmény is kellene, hogy biztos legyek a dolgomban.
Motorozz erre, és hozz egy komplett mérőlabort, én is csak tolómérővel mérek, viszont párszor megcsináltam, hogy leírható méreteket kapjak, jó lenne precízebben leméretezni, de úgy gondolom a százados pontosság elég ebben az esetben, ha már közelít, akkor a pozícióval/benzinszintel lehet korrigálni a bekarburálás során. A tizedes "pontossággal"van gondunk. 0.05 mm-t kopott tűvel nagyon másképp kapja az anyagot a motor.
És ha már erre jársz, ki is próbálhatod a mintaként alapul vett tűt.

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2304
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2014.05.16. 19:34

zsakfos írta: Mit nem lehet ezen érteni?Teljesen értelmezhető.Az már más kérdés hogy ahogy körülirtad,a méretezése nem biztos hogy jó.

Adott egy 2,5 mm átmérőjű és 70,5 mm hosszú tű,amit 41,5 mm-re a végétől egyeneletesen leesztergálnak kúposra úgy hogy a végén az átmérő 1,2 mm-re jöjjön ki.
Most a tűtartó lemez hornyait nem részletezném.
Igazad van, érthető, de szerintem nem a hornyok a lényegesek az esetünkben, hanem a tű kúpossága.
Ehhez viszont kezdeti és hosszméretet ad meg, ami jó alap az esztergán, de ellenőrizni a saját tűdet nem tudod vele.
A kúp egyenletes, a felső részén csípték le a sarkát, átmenetet képezve a kúpos és hengeres felület között.
Gyári- nem gyári: ha már láttál párat nem kérdezed.........
Kopás: elég szépen el tud kopni, a tű és a tűs fúvóka is idővel, több anyagot engedve a motorba

Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 324
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 » 2014.05.16. 19:15

Zsakfos, kérlek mérd meg nekem a te súbertűdet, amit találtál. Elég lesz tolómérővel is, hogy stimmelnek-e a táblázatban szereplő méretek. Az tized mm pontosan tud mérni, annyi meg itt elég a táblázattal való összehasonlításhoz.

Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 » 2014.05.16. 16:17

Tri-Ton írta:Sziasztok !

A csatolt táblázat szerint van C3 és C6 tipusú is. Ezek hosszra és átmérőre is különböznek. Azt lenne jó tudni, hogy melyik mihez való. Hisz hiába teszünk gyári C6-ot a C3 helyére, mert kisebb, könnyen befér de nem lesz jó. Tud valaki motor, vagy karburátor tipust mondani a tűkhöz ?
Persze, a kézikönyvben benne van:

Kép

Kis TS C3, nagy TS C6. ETZ-ket nem tudom, olyanom nincs.

Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton » 2014.05.16. 14:07

Sziasztok !

A csatolt táblázat szerint van C3 és C6 tipusú is. Ezek hosszra és átmérőre is különböznek. Azt lenne jó tudni, hogy melyik mihez való. Hisz hiába teszünk gyári C6-ot a C3 helyére, mert kisebb, könnyen befér de nem lesz jó. Tud valaki motor, vagy karburátor tipust mondani a tűkhöz ?

Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: m-tom » 2014.05.16. 13:32

zsakfos írta:
m-tom írta: A gyáriba tutira bele van ütve, hogy C6..... persze, lehet, hogy egy jobban sikerült utángyártottba is.....
Na ez az.Honnan tudható hogy nem ütötték bele az utángyártottba is a C6 jelölést? :-k

Nekem van egy olyan tűm amibe bele van ütve a C6 és még a színe is olyan régies(patinás),szóval nagy valószínűséggel gyári.
Szívesen megmérem ha kell,bár itthon ez nem egyszerű mérőeszköz hiányában.Csak tolómérőm van,de az ilyen méreteknél nem egészen pontos.
Még a végén kiderül, hogy a világ legnagyobb biznisze az MZ súbertűk hamisítása és mindannyian egy nagy átverés részesei vagyunk..... :mrgreen:

Van-e köztünk valaki, aki ezek után meri azt állítani, hogy eredeti súbertűje van? ;-)

Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 324
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 » 2014.05.16. 13:25

Első körben azt kellene megnézni, hogy a kúpos rész alkotója egyenes, vagy görbe. Tedd egy sík valamire a súbertű kúpos részét, és tartsd a fény felé. Ha nem látszik fényrész, akkor sík a kúp alkotója. Ez az egyszerűbb eset, mert akkor elég csak a kúp kezdőpontját, illetve vég átmérőjét lemérni.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2014.05.16. 12:24

m-tom írta: A gyáriba tutira bele van ütve, hogy C6..... persze, lehet, hogy egy jobban sikerült utángyártottba is.....
Na ez az.Honnan tudható hogy nem ütötték bele az utángyártottba is a C6 jelölést? :-k

Nekem van egy olyan tűm amibe bele van ütve a C6 és még a színe is olyan régies(patinás),szóval nagy valószínűséggel gyári.
Szívesen megmérem ha kell,bár itthon ez nem egyszerű mérőeszköz hiányában.Csak tolómérőm van,de az ilyen méreteknél nem egészen pontos.

Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: m-tom » 2014.05.16. 11:04

zsakfos írta:Na már csak azt kellene tudni,hogy mik a gyári tű ismérvei?
Honnan lehet tudni hogy melyik gyári és melyik utángyártott?
Van a gyári tűn bármiféle jelölés amiből egyértelműen kiderül?
Ugyanis nekem is van egy C6 tűm,ami szerintem gyári,de mivel én sem a boltban vettem a motort újonnnan,így csak gyanitom,mert "olyan gyárinak" tűnő.

A másik kérdés az,hogy egy tű mennyire kopik az évek során?Kopik egyáltalán?Mert ha igen,akkor a mérések pontatlanok lesznek továbbra is. :-k
A gyáriba tutira bele van ütve, hogy C6..... persze, lehet, hogy egy jobban sikerült utángyártottba is.....

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2014.05.16. 10:43

Na már csak azt kellene tudni,hogy mik a gyári tű ismérvei?
Honnan lehet tudni hogy melyik gyári és melyik utángyártott?
Van a gyári tűn bármiféle jelölés amiből egyértelműen kiderül?
Ugyanis nekem is van egy C6 tűm,ami szerintem gyári,de mivel én sem a boltban vettem a motort újonnnan,így csak gyanitom,mert "olyan gyárinak" tűnő.

A másik kérdés az,hogy egy tű mennyire kopik az évek során?Kopik egyáltalán?Mert ha igen,akkor a mérések pontatlanok lesznek továbbra is. :-k

Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 324
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 » 2014.05.16. 10:30

Én is láttam amit MrDok leírt, és el is hiszem neki, de egy mérés nem mérés.
Legalább még egy másik, független mérési eredmény is kellene, hogy biztos legyek a dolgomban.

Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 » 2014.05.16. 09:01

Miklós_88 írta:Most már értem akkor, miért nem tudom rendesen beállítani a karburátoromat.
Kiszereltem a benne levő súbertűt, és összemértem a rajzi méretekkel. Az eredmény elég lesújtó. :(
A hossza, illetve a recék helyzete egyezik meg egyedül, minden más rossz.
Az átmérője csak 2,4 mm, illetve a kúpos része is vagy 4 mm-el rövidebb, később kezd el szűkülni és a kúpszöge is más.

Pest környékén csak ugyanezt a rossz darabot lehet kapni, összemértem vagy 10 darabot, különböző boltokból, és mind rossz volt. Még az is, amit MrDok linkelt be. :(
Hihetetlen, hogy nem lehet normális tűt szerezni, és emiatt szívunk.

Viszont volna egy javaslatom:
Ha valakinek van egy valóban gyári súbertűje, írja meg nekem légyszíves a kúpos rész méreteit, és én az alapján legyártok egyet bronzból. Gyanítom, hogy nem egyszerű kúpról van szó, hanem valami görbét lehet fektetni a mérési pontokra.
A gyártás után természetesen megírom a tapasztalatokat, és ha minden rendben van, kezdődhet a sorozat gyártás :)
Őőő: Ez szerintem a kúpos részre vonatkozik:
Szűkülni kezd: 43mm-nél
45-> 2.36mm
50-> 2.10mm
55-> 1.84mm
60-> 1.58mm
65-> 1.32mm
70->1.08mm

Ha valakinek van kedve, számolja ki, hogy ez most egyenletes szűkülés vagy nem...

Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 324
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 » 2014.05.16. 08:57

Most már értem akkor, miért nem tudom rendesen beállítani a karburátoromat.
Kiszereltem a benne levő súbertűt, és összemértem a rajzi méretekkel. Az eredmény elég lesújtó. :(
A hossza, illetve a recék helyzete egyezik meg egyedül, minden más rossz.
Az átmérője csak 2,4 mm, illetve a kúpos része is vagy 4 mm-el rövidebb, később kezd el szűkülni és a kúpszöge is más.

Pest környékén csak ugyanezt a rossz darabot lehet kapni, összemértem vagy 10 darabot, különböző boltokból, és mind rossz volt. Még az is, amit MrDok linkelt be. :(
Hihetetlen, hogy nem lehet normális tűt szerezni, és emiatt szívunk.

Viszont volna egy javaslatom:
Ha valakinek van egy valóban gyári súbertűje, írja meg nekem légyszíves a kúpos rész méreteit, és én az alapján legyártok egyet bronzból. Gyanítom, hogy nem egyszerű kúpról van szó, hanem valami görbét lehet fektetni a mérési pontokra.
A gyártás után természetesen megírom a tapasztalatokat, és ha minden rendben van, kezdődhet a sorozat gyártás :)

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2014.05.16. 07:12

MrDok írta: C6, avagy egy részterheléstű esete a részleges pontossággal.
Részterheléstű méretezése:Kép
Aki ezt érti, annak gratulálok.
Mit nem lehet ezen érteni?Teljesen értelmezhető.Az már más kérdés hogy ahogy körülirtad,a méretezése nem biztos hogy jó.

Adott egy 2,5 mm átmérőjű és 70,5 mm hosszú tű,amit 41,5 mm-re a végétől egyeneletesen leesztergálnak kúposra úgy hogy a végén az átmérő 1,2 mm-re jöjjön ki.
Most a tűtartó lemez hornyait nem részletezném.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2014.05.16. 00:37

Az tény megváltás lenne ha le lehetne gyártatni méretpontos tűket... :)

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2304
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2014.05.16. 00:14

A tűkérdéshez:
C6, avagy egy részterheléstű esete a részleges pontossággal.
Részterheléstű méretezése:Kép
Aki ezt érti, annak gratulálok, de az sem használ, mert a méretei nem teljesen pontosak.

Adott egy gyári, kopásmentes C6-os részterheléstű. Kopásmentes karbiban a motorba szerelve, jó gázreakciókkal, minden tartományban jó üzemanyagellátással. Nosza, méretezzük csak le, hátha segít más MZ-sen is. Talán kevesebb lesz a megragadó, vagy kezelhetetlen viselkedésű motor.
A gyári méretei:
BVF C6 részterheléstű méretei újszerű gyári alapján
Hossza: 70.84mm Alsó rovátka: 10.30mm Átmérője: 2.50mm
Szűkülni kezd: 43mm-nél 45-> 2.36mm 50-> 2.10mm 55-> 1.84mm 60-> 1.58mm 65-> 1.32mm 70->1.08mm

Mintaként van még egy pár kopott eredeti, rosszul méretezett kisipari, és egy elég jó kiindulási alap közelítő méretekkel.
-A kopott gyári főleg a 35-45mm körüli részen látható kopás, de a tű kúpos része sem egyenletes átmérőjű körkörösen. Kis gázállásnál ömlik az anyag a motorba, mintha szivatóval menne.
-Hibás kisipari: átmérője 2.45mm, amivel sosem lehet normális beállítást elérni.
Kép
-Jó alap, a képen is látható darab, közelítő méretekkel. Jellegzetessége, hogy a megmunkálása bordásra sikeredett, érezni a felület recéit, látszik is. A kúpos rész határa szöget zár be a felső résszel, nincs letörve a „sarka”.
Méretei majdnem jók, csak egy kicsit hosszabb, egy kicsit vastagabb, a kúpos rész átmérői azonos távolságban nem azonosak a gyárival, és a két tesztpéldány sem volt egyforma. Egy kis csiszolással ebből hozható ki a legjobb eredmény. 0.05 mm már nagyon nagy eltérés, 1-2 század lehet a pontatlanság az átmérőkben, adott magasságban.

Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tiger1342 » 2014.05.15. 09:32

Patrik írta:Megnéztem egy tartalékba vett tűt a múlt héten és összehasonlítottam egy gyárival ami most teljesít szolgálatot a karbimban,hát nem tudom látszik e a különbség? :D

Kép
Jesszus! Ettől szebbet csinálok otthon egy tolómérővel, fúróval meg smirglivel. :)

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2014.05.14. 19:57

Megnéztem egy tartalékba vett tűt a múlt héten és összehasonlítottam egy gyárival ami most teljesít szolgálatot a karbimban,hát nem tudom látszik e a különbség? :D

Kép

Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Karburálás tapasztalatok

Hozzászólás Szerző: tiger1342 » 2014.05.14. 09:59

m-tom írta: Csatlakozom a doktor úrhoz!

Ha valaki birtokában van az egyetemes tudásnak, a jó súbertű pontos méreteinek, finom hajlatainak, gömbölyűségeinek, selymességének, ízének - színének - szagának ismeretében ugyan tegye már közkinccsé mások bajainak orvoslására....

Már-már mániákusan gyűjtöm a súbertűket (persze utángyártott), de az igazira még nem akadtam...... Ez lenne a (súber)tűt a szénakazalban effektus?

A beteg nép nevében
Az internet bugyraiból az alábbi kép került elő az imént:

Kép
Kiindulási alapnak talán jó lesz...
Egyébként a Dellortoba keresek X-es kétütemű tűt, ehhez kerestem méreteket. :)

Nahát-nahát, úgy tűnik, X18-as tű kell nekem a PHBH30-ba, hogy pontosan a gyári értékeket tudja. :)
http://robogoalkatresz.eu/spaw3/empty/d ... _w_pdf.pdf

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli » 2014.05.13. 15:21

Olyan gondom van, hogy hideg motornál indításkor néha kihagy a gyújtás. Legalábbis olyan, mintha kihagyna. Minden vezetéket és csatlakozást átvizsgálta., új megszakító, új kondenzátor, új trafó, ús saruk ezeken, de még mindig csinálja. Bemelegedve alapjáraton is néha fogja magát és leáll. Lehet ez üzemanyag probléma? Mondjuk eltömődött alapjárati fúvóka vagy hasonlók?

Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Karburálás tapasztalatok

Hozzászólás Szerző: m-tom » 2014.05.07. 11:29

MrDok írta: Üdv!
Köszi az írást a nép nevében! =D>
Egy megjegyzés: az 50-es alapjárati fúvóka kicsit nagy lehet, 45-ös az előírt de ez persze függ a karbi állapotától, kopottabba nagyobb jó.
Ha a tűket próbálgatással méretezted pontosra, jó lenne a használható méretekkel egy rajz, hátha segítenél jó pár hasonló problémával küzdő márkatársnak......... (arra az esetre, ha valaki a kopott gyári helyére betesz egy szép új tűt, aztán nagyon nem megy a motor.........), mert mint tudjuk, a méret a lényeg. :mrgreen:
=D>
Csatlakozom a doktor úrhoz!

Ha valaki birtokában van az egyetemes tudásnak, a jó súbertű pontos méreteinek, finom hajlatainak, gömbölyűségeinek, selymességének, ízének - színének - szagának ismeretében ugyan tegye már közkinccsé mások bajainak orvoslására....

Már-már mániákusan gyűjtöm a súbertűket (persze utángyártott), de az igazira még nem akadtam...... Ez lenne a (súber)tűt a szénakazalban effektus?

A beteg nép nevében

Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh » 2014.05.07. 11:16

A napokban fogok feltenni rajzot a pontos méretekkel. :)

Ma délután még tesztelek vagy kettőt szerintem. :)
Súbertűt úgy érdemes venni (ha nincsen csomagolva) kérni a boltba vagy 6ot és tolómérővel megmérni legalább a hosszát.
Némelyiknél elég komoly külömbésgek vannak szó szerint ahány annyi féle. A rovátkák is valamelyiknél vastagabb, vékonyabb..

Nehéz megérteni ha volt egy méret, egy "szám" az 1980as években aztmondtuk hogy pl.: 2,35 az most miért 2,24
Az hogy az anyag minősége gyenge az egy dolog de a számok valamint mértékegységek nem változtak kár hogy nemtudják betartani. :roll:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára seagateh 2014.05.07. 11:35-kor.

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2304
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Karburálás tapasztalatok

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2014.05.07. 10:10

seagateh írta:Tisztelt fórumozók!
Néhány tapasztalatomat szeretném megosztani veletek amivel hetek óta küzdök.

Vásároltam néhány súbertűt. A képeken fog látszani százados tűrésnél itt TIZEDES! problémák is akadnak a kisipari munka remekműveivel. Általánosíthatnék is az utángyártott alkatrészek minősége egy nagy ló**** de hát ezt szerintem mindenkini tudja :) :D
Üdv!
Köszi az írást a nép nevében! =D>
Egy megjegyzés: az 50-es alapjárati fúvóka kicsit nagy lehet, 45-ös az előírt de ez persze függ a karbi állapotától, kopottabba nagyobb jó.
Ha a tűket próbálgatással méretezted pontosra, jó lenne a használható méretekkel egy rajz, hátha segítenél jó pár hasonló problémával küzdő márkatársnak......... (arra az esetre, ha valaki a kopott gyári helyére betesz egy szép új tűt, aztán nagyon nem megy a motor.........), mert mint tudjuk, a méret a lényeg. :mrgreen:
=D>

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 12 vendég