Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

hell írta:Várom a fejleményeket a projektel kapcsolatban az tény... :)
Egyenlőre annyit tudok biztosra mondani, hogy a cégnél minden eszköz adott hozzá. Aztán hogy megoldható-e fusiban, azt kell megtudnom. Valamint várok akkor még képet eredeti csatos tűről, hogy olyan-e, amilyen nekem van
Páran mondták az eltört tűre, hogy talán nem eredeti. Nos, ha mégsem eredeti, én akkor is azt veszem alapul, mert azzal tavaly tökéletes volt a karbim, 4,9-es átlagfogyasztás mellett is nagyon szépen ment a motor, nem volt problémája

Erről meg biztosan tudom, hogy utángyártott tű:

Kép
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Várom a fejleményeket a projektel kapcsolatban az tény... :)
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Tony91 írta:
hell írta:Ilyet se láttam még azt meg kell hagyni. Ez egy gyári csatosé lenne? Mi rajta az a réz vagy mi henger szerűség? Ha igen ebből kellene sorozatgyártást csinálni és sokan boldogan motoroznának utánna... :) /Ha lesz belőle több darab is akkor én azonnal vevő lennék egy darabra. :) /
Jövőhéten beszélek a pantográfköszörűs kollegával, megmondja, hogy belefér-e fusiba, valamint hogy megoldható-e.
Igen, gyári csatos karbi eredeti súbertűje. Nagy eséllyel többet csináltatok, ha van rá mód. Az anyaga mennyire számít? Muszáj rézből lennie, vagy lehet más is?
Nekem van egy tűm az nem rézből van!(Nem a csatos karbihoz hanem az 5 höz)De a lényeg hogy nem réz! Olyan mintha rozydamentes anyagból lenne.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

hell írta:De biztosan az a gyári egyáltalán? Ezt azért nem ártana tudni talán. Valaki esetleg? Az anyagát illetően nem tudom miből lehetne még. De ha nem leszünk okosabbak a mérnöknél akkor maradunk az eredeti anyagánál(talán nem lövünk mellé :) ). Bár a BING-ben más anyagú van ha jól emlékszem...
90%, hogy gyári. De ha nem is gyári, tavaly akkor is hibátlanul ment vele a motor, a karbi pöpec volt
Következő héten a MEO-val megbeszélem, hogy mérhetnénk meg a legpontosabban a kúpot, aztan beszélek a köszörűs és CNC-s kollegával. Ha megvannak a pontos adatok, én CAD-ben megrajzolom 3D-ben, aztán eldől, hogyan és mennyiből lehetne kivitelezni
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tony91 2016.04.30. 20:00-kor.
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Holnap ha lesz időm szétkapom a zé-től kapottat és lefotózom a tűt benne hogy néz ki. Tervem a Bing helyett most ezt fogom használni így biztosan szükség lesz ilyesmi alkatrészre tartalékba. Ez nem játék... :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Rozsdamentesből is lehetne, vagy bármiből, amit lehet krómozni, de legegyszerűbb a réz. (Valami keményebb ötvözet, ami könnyen forgácsolható, de nem olyan törékeny... :roll: )

Ha lesz, engem is érdekelne...

Micsoda piaci rés... :roll: :mrgreen:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

De biztosan az a gyári egyáltalán? Ezt azért nem ártana tudni talán. Valaki esetleg? Az anyagát illetően nem tudom miből lehetne még. De ha nem leszünk okosabbak a mérnöknél akkor maradunk az eredeti anyagánál(talán nem lövünk mellé :) ). Bár a BING-ben más anyagú van ha jól emlékszem...
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Gexxx írta:Ha a gyári tűt sikerülne pontosan reprodukálni, én is vevő lennék egyre! Nekem is hajlott már el sajna...
Jövőhéten megmérem pár eszközzel, rákérdezek kollegáknál a gyárthatóságra, majd lerajzolom CAD-ben
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Ha a gyári tűt sikerülne pontosan reprodukálni, én is vevő lennék egyre! Nekem is hajlott már el sajna...
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Zé nekem elküldte a csatos kabiját, de abban nem ilyen a tű kinézete(bár ez nem jelent semmit persze), de állítólag abban is gyári van. Na majd jönnek a szakemberek és megmondják nekünk a frankót! Remélhetőleg legalább is... :)
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

hell írta:Ilyet se láttam még azt meg kell hagyni. Ez egy gyári csatosé lenne? Mi rajta az a réz vagy mi henger szerűség? Ha igen ebből kellene sorozatgyártást csinálni és sokan boldogan motoroznának utánna... :) /Ha lesz belőle több darab is akkor én azonnal vevő lennék egy darabra. :) /
Jövőhéten beszélek a pantográfköszörűs kollegával, megmondja, hogy belefér-e fusiba, valamint hogy megoldható-e.
Igen, gyári csatos karbi eredeti súbertűje. Nagy eséllyel többet csináltatok, ha van rá mód. Az anyaga mennyire számít? Muszáj rézből lennie, vagy lehet más is?
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Ilyet se láttam még azt meg kell hagyni. Ez egy gyári csatosé lenne? Mi rajta az a réz vagy mi henger szerűség? Ha igen ebből kellene sorozatgyártást csinálni és sokan boldogan motoroznának utánna... :) /Ha lesz belőle több darab is akkor én azonnal vevő lennék egy darabra. :) /
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

KILL3R etz írta:A méreteket azért még le lehet venni róla... :wink:
Meg is lesz, következő héten beszélek a cégnél a pantográfköszörűssel, vágja a témát
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

A méreteket azért még le lehet venni róla... :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Hejj, eredeti súbertű kilőve :cry:
Kivettem, és eltört.. Picit ferde volt már tavaly is, de ugye nem piszkáltam érte, mert pont ettől féltem :(


Kép
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

MrDok írta:
Tony91 írta: Gyárinak tudtam, komplett karbit cseréltem, mert nekem az eredeti már kopottas volt eléggé
Tedd vissza a jó tűt.
A henger/ dugó állapottól függően akár használható is marad, nézd meg. Lehet csak csiszolni kell rajtuk egy kicsit.

Ez nem is kérdés, hogy megy vissza a régi tű, ezek után

A henger + dugó nem orvosolható, felkerül rá a tartalékszettem, még tavaly ősszel vettem
Kép
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Tony91 írta: Gyárinak tudtam, komplett karbit cseréltem, mert nekem az eredeti már kopottas volt eléggé
Tedd vissza a jó tűt.
A henger/ dugó állapottól függően akár használható is marad, nézd meg. Lehet csak csiszolni kell rajtuk egy kicsit.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

aronpfabian írta:Miért tettél fel utángyártott tűt ha van gyárid is?

Gyárinak tudtam, komplett karbit cseréltem, mert nekem az eredeti már kopottas volt eléggé
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Miért tettél fel utángyártott tűt ha van gyárid is?
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

MrDok írta:
Tony91 írta:Üdv!
Az FB csoport után ide is betévedek
A leírtak alapján mire tippeltek, hol lehet a probléma?
Előre is köszönöm válaszotokat!
Üdv a rendes fórumon!
A leírtak alapján üzemanyag probléma, utángyári súberű esete.
Részterhelésen a tű helyzete, és adott pozícióban a vastagsága szabályozza a motorba jutó üzemanyag mennyiségét. Simán előfordul, hogy az amúgy magas fogyasztás mellett (ahogy írod, 6L) elégtelen a motor kenése, a kevés anyag miatt.
Ezen csak hosszas tesztelés (használat) után tudsz módosítani, mikor tudod hol kevés az anyag, és hol elég.
Ez alapján kell a tű profilját alakítani.
Általában a kúp kezdetén, a váll túl durva kialakítású, nincs átmenet.
Ennek tünete az egy bizonyos markolat pozícióban nem megy a motor, nagyobb vagy teli gázon meg jó.
Köszönöm szépen válaszod! 2 csatos karbim van, az egyikben (amelyik félre van rakva) ott van az a tű, ami biztosan gyári, és tavaly az volt benne, azzal nem tapasztaltam ilyet. Minden tartományban kapott üzemanyagot, egyformán húzott, nem volt ilyen megtorpanás sehol sem, és nagyon szépen ment. Valamint ha a tűt a gyárilag előírt rovátkába tettem (felülről negyedik), akkor 4,9-es átlagfogyasztásom volt, és a motor is kapott eleget, nem volt hiánya, gyertya is szép őzbarna volt a 4,9-es fogyasztás mellett
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

AN27 írta:
moyos írta:Szia!
Simán elhiszem a többletfogyasztást és a kormolást is, de a történet nem kerek nekem.
Az úszóházból tud áramlani a benya a szívató járaton át hiányzó tömítés esetén, ez OK. De hogy a brantban folyik túl, ha az úszó zárja a tűszelepet? Ez az amit nem fogok, mert a tank irányából elméletileg nincs utánfolyás. De vitázni nem érdemes ha a probléma megoldódott. Nyeregbe és gyí!
Üdv nem tudom fogalmam sincs miért folyt mégis a tűzellő anyag a blokkba van egy gyári könyvem 125 hoz az alapján állítottam be az úszót vadonat újat vetem bele mert a régi lyukas volt nem akartam cinelni új fúvókák kerültek bele meg minden más de a szívatóhoz nem nyúltam csak az elmúlt napokban vetem ki és láttam hogy nincs ott a gumi szimobol kiszedtem betettem azóta jó

45.987km van benne ez alatt a karbit sose szedtük szét ment mint a huzat.. gondolkodom/nézegetem mivel lehetne ezt a karbit kiváltani más típusra megbízhatóbbra mert jó öreg már .
Ha a karburátor túlfolyód nincs eldugulva akkor nem kerülhet benzin a forgattyúsházba.
Nézz rá , erre, pucold ki. :smt004
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Tony91 írta:Üdv!
Az FB csoport után ide is betévedek
A leírtak alapján mire tippeltek, hol lehet a probléma?
Előre is köszönöm válaszotokat!
Üdv a rendes fórumon!
A leírtak alapján üzemanyag probléma, utángyári súberű esete.
Részterhelésen a tű helyzete, és adott pozícióban a vastagsága szabályozza a motorba jutó üzemanyag mennyiségét. Simán előfordul, hogy az amúgy magas fogyasztás mellett (ahogy írod, 6L) elégtelen a motor kenése, a kevés anyag miatt.
Ezen csak hosszas tesztelés (használat) után tudsz módosítani, mikor tudod hol kevés az anyag, és hol elég.
Ez alapján kell a tű profilját alakítani.
Általában a kúp kezdetén, a váll túl durva kialakítású, nincs átmenet.
Ennek tünete az egy bizonyos markolat pozícióban nem megy a motor, nagyobb vagy teli gázon meg jó.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szentes
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Üdv!
Az FB csoport után ide is betévedek
Következő lenne a problémám:
2.804 km után megszorult az ETZ 251-es...
A súbertű 2.400 km után lett visszarakva az eredeti helyére, addig megemelt súberrel ment. 135-ös főfúvóka van a karbiban (gyári csatos), ezt nem is piszkáltam, hogy ne vegyek el túl sokat bejáratás után. A súbertű visszarakása után sem evett vészesen keveset (5,8 l/100 km), tehát arra nem lehet fogni a szorulást, hogy elvettem tőle a cuccot. Olaj fullszintetikus, keverékarány 1:50. Vasárnap egy 60 km-es táv megtétele után a gyertya fekete volt (kormos), de száraz. Megemelt súberrel evett 6,1 litert, és ha nem húzattam ki hosszabb távon, akkor olajos volt a gyertya, a városi poroszkálást nem szívlelte.
Kb 500 m tolás után be tudtam rúgni a motort, alapjáratot is szépen tartotta, 50-nel óvatosan begurultam a munkahelyre vele, különlegeset nem tapasztaltam rajta, mindössze annyit, hogy 2.500-as fordulat táján mintha picit jobban kopogós lenne.
Amit észrevettem a bejáratás kb 500-adik km-étől, hogy olyan 3.800 - 4.300 közti tartományban olyan volt a motor, mintha kihagyna a szikra, vagy nem kapna üzemanyagot. Ezen a tartományon picit szenvedve mindig továbbhaladt a motor, és szépen kipörgött 6 ezerig. Elsősorban a gyertyára tippeltem, mert sokszor beolajozta azt, gondolom a megemelt súbertű miatt. Nos mikor megragadt, már gyári helyén volt a tű, ahogy korábban is írtam, és ugyanezen a fordulatszámtartományon próbáltam továbbhúzatni a motort, és ekkor blokkolt a hátsó kerék, 100-as tempó környékén... Amikor ragadás után kivettem a gyertyát, majdnem fehér volt az elektróda, mintha keveset kapott volna. Ezért írtam ide, mert szerintem ez üzemanyagellátás probléma lehet, legalábbis én ezt tippelem, más nem jut már eszembe. A fúrással biztosan nem volt gond, Bambi csinálta, meg ha gond van, akkor nem a 2.800-ik km-nél jön ki, hanem hamarabb (gondolom én)
Gyári csatos a karbi, a picivel nagyobb főfúvókát leszámítva minden fúvókaméret gyári a karbin
Most felkerül egy tartalék henger + dugó a motorra, a másikat meg majd meghónoltatom, előtte veszek hozzá új lengyel dugót, vagy Bertát, majd meglátom még
A leírtak alapján mire tippeltek, hol lehet a probléma?
Előre is köszönöm válaszotokat!
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

AN27 írta:
moyos írta:Szia!
Simán elhiszem a többletfogyasztást és a kormolást is, de a történet nem kerek nekem.
Az úszóházból tud áramlani a benya a szívató járaton át hiányzó tömítés esetén, ez OK. De hogy a brantban folyik túl, ha az úszó zárja a tűszelepet? Ez az amit nem fogok, mert a tank irányából elméletileg nincs utánfolyás. De vitázni nem érdemes ha a probléma megoldódott. Nyeregbe és gyí!
Üdv nem tudom fogalmam sincs miért folyt mégis a tűzellő anyag a blokkba van egy gyári könyvem 125 hoz az alapján állítottam be az úszót vadonat újat vetem bele mert a régi lyukas volt nem akartam cinelni új fúvókák kerültek bele meg minden más de a szívatóhoz nem nyúltam csak az elmúlt napokban vetem ki és láttam hogy nincs ott a gumi szimobol kiszedtem betettem azóta jó

45.987km van benne ez alatt a karbit sose szedtük szét ment mint a huzat.. gondolkodom/nézegetem mivel lehetne ezt a karbit kiváltani más típusra megbízhatóbbra mert jó öreg már .
Szia hova valósi vagy? ha a közelembe(Kápolnásnyék-Velencei tó környéke)nagyon szívesen segítek a karburátor belövésébe és azt hiszem tanácsokat is adhatok a közel 30 éves MZ-s múltammal,főleg a TS ezen belül is a kicsik amik a szerelmeim de ETZ se probléma.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
AN27
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2016.03.29. 03:57
MZ-d típusa: ts125 módosított

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: AN27 »

moyos írta:Szia!
Simán elhiszem a többletfogyasztást és a kormolást is, de a történet nem kerek nekem.
Az úszóházból tud áramlani a benya a szívató járaton át hiányzó tömítés esetén, ez OK. De hogy a brantban folyik túl, ha az úszó zárja a tűszelepet? Ez az amit nem fogok, mert a tank irányából elméletileg nincs utánfolyás. De vitázni nem érdemes ha a probléma megoldódott. Nyeregbe és gyí!
Üdv nem tudom fogalmam sincs miért folyt mégis a tűzellő anyag a blokkba van egy gyári könyvem 125 hoz az alapján állítottam be az úszót vadonat újat vetem bele mert a régi lyukas volt nem akartam cinelni új fúvókák kerültek bele meg minden más de a szívatóhoz nem nyúltam csak az elmúlt napokban vetem ki és láttam hogy nincs ott a gumi szimobol kiszedtem betettem azóta jó

45.987km van benne ez alatt a karbit sose szedtük szét ment mint a huzat.. gondolkodom/nézegetem mivel lehetne ezt a karbit kiváltani más típusra megbízhatóbbra mert jó öreg már .
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

Az alapjáratot jól be tudtam tavaly állítani, azóta is ott van ahova akkor állítottam. A gyújtás is rendben van, pontos. A súber emlékeim szerint nem kotyog, csak talán néhány tizedet. Alapjárattól elemelve sem csörög. A részterhelés tűvel viszont már voltak problémáim, így most egy utángyártott van benne. Ezzel meg sajnos nem tudok mit kezdeni.
A főfúvókáját meg következő szétszedéskor megnézem mennyire ovális. Köszi a tippeket!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Szebik András írta:Több helyen is olvastam már, hogy a BVF karburátor kikopik.
A BVF 30 N3-1 leírásában a karbi élettartamára 40.000km-t írnak.
Mik ennek a kopásnak a jelei, mire kell figyelni? Erre vonatkozóan nem találtam mérteket, vagy határértékeket.
Egyébként normális motorüzemeltetés (3-5000 ford/min között) során vegyes közlekedésben az 5,5-5,8 l/100km-es átlag nem sok egy kicsit?
Szerintem: az 5.5 normál fogyasztásnak sok. Normál fogyasztásnak én a 4-4.5L közti értéket tekinteném.
Egy jól beállított motornál. Ami fontos, hogy ezt kopott karbival is meg lehet csinálni.
A karbi kopás a súbernél és házánál jelentkezik. Kiszedett karbiba kétoldalról benyúlsz, és megmozgatod a súber hengerét. Kotyog, kopott. Ennek zörgését alapjáraton hallod, mikor elemeled a súbert az ütközőcsavarjától (hozzáérsz a gázhoz).
Kopik a súbertű és a fúvókája is, ez okozza a fogyasztás növekedést, több anyagot enged átfolyni.
A fogyasztást jó esetben a részterheléstű helyzete/állapota határozza meg.
Ha nyél gázon használod, akkor a főfúvóka mérete.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik »

A legnagyobb probléma a tű kopása,mert ez még mindíg pótolhatatlan ha a gyárihoz viszonyítunk,és a leg idegesítőbb jelenséget is ez okozza,hogy bizonyos fordulatszám tartományok használhatatlanok.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Minden karburátor kopik, a BVF-ek elérték azt a kort és kilométert amikor már több a(z el)kopott mint a jó állapotú.

A súber és a tűszelep a két leggyakoribb probléma. A tűszelep kivállasodik, a válla fennakadhat, álló motornál folyik a benzin a túlfolyóból, vagy hirtelen elárasztja és megfojtja a motort (pl. hídról lehajtva piros lámpánál volt egy ilyen kellemetlen élményem). A fogyasztás is nő a bizonytalan benzinszint miatt.

A súber kopása főleg alapjáraton zavaró, mert a lötyögő tolózár véletlenszerűen enged el maga mellett levegőt, nagyon megnehezítve az alapjárati rendszer megfelelő hangolását. Ez nagyobb probléma az N3-as típusokon, ahol a tolattyú alapjáraton teljesen zárva kéne legyen.

5.5 liter környéke egy 250-esnek nem kirívóan sok. Ha nem tapasztaltad a leírt problémákat, akkor a karburátorod nincs rossz állapotban.
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

Több helyen is olvastam már, hogy a BVF karburátor kikopik.
A BVF 30 N3-1 leírásában a karbi élettartamára 40.000km-t írnak.
Mik ennek a kopásnak a jelei, mire kell figyelni? Erre vonatkozóan nem találtam mérteket, vagy határértékeket.
Egyébként normális motorüzemeltetés (3-5000 ford/min között) során vegyes közlekedésben az 5,5-5,8 l/100km-es átlag nem sok egy kicsit?
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: moyos »

Szia!
Simán elhiszem a többletfogyasztást és a kormolást is, de a történet nem kerek nekem.
Az úszóházból tud áramlani a benya a szívató járaton át hiányzó tömítés esetén, ez OK. De hogy a brantban folyik túl, ha az úszó zárja a tűszelepet? Ez az amit nem fogok, mert a tank irányából elméletileg nincs utánfolyás. De vitázni nem érdemes ha a probléma megoldódott. Nyeregbe és gyí!
AN27
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2016.03.29. 03:57
MZ-d típusa: ts125 módosított

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: AN27 »

moyos írta:Srácok,
a BVF nem úgy működik: hiába van ráhúzva a szívató, ha tekered a gázt mint a hülyegyerek, az már csak csekély mértékben befolyásolja a keverék dússágát? Merthogy a szívató dugattyúja az üresjárati levegőre terhel rá + nyálat?

Nem azt írom, hogy nem fog többet fogyasztani, illetve azt sem, hogy ne tegyen gumitömítést a szívatóra! Ha áll a nafta a forgattyúsházban, az túlfolyás szerintem. Vagy tűszelep, vagy úszó hiba - esetleg utóbbi rossz beállítása.

ha hiszed ha nem ez a hiányzó gumi volt a ludas..már jó
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

moyos írta:Srácok,
a BVF nem úgy működik: hiába van ráhúzva a szívató, ha tekered a gázt mint a hülyegyerek, az már csak csekély mértékben befolyásolja a keverék dússágát? Merthogy a szívató dugattyúja az üresjárati levegőre terhel rá + nyálat?

Nem azt írom, hogy nem fog többet fogyasztani, illetve azt sem, hogy ne tegyen gumitömítést a szívatóra! Ha áll a nafta a forgattyúsházban, az túlfolyás szerintem. Vagy tűszelep, vagy úszó hiba - esetleg utóbbi rossz beállítása.
Akár az is lehet amit írsz,de olvasd vissza. Azt írja hogy alapjáraton már lezabálta a fejét!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: moyos »

Srácok,
a BVF nem úgy működik: hiába van ráhúzva a szívató, ha tekered a gázt mint a hülyegyerek, az már csak csekély mértékben befolyásolja a keverék dússágát? Merthogy a szívató dugattyúja az üresjárati levegőre terhel rá + nyálat?

Nem azt írom, hogy nem fog többet fogyasztani, illetve azt sem, hogy ne tegyen gumitömítést a szívatóra! Ha áll a nafta a forgattyúsházban, az túlfolyás szerintem. Vagy tűszelep, vagy úszó hiba - esetleg utóbbi rossz beállítása.
AN27
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2016.03.29. 03:57
MZ-d típusa: ts125 módosított

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: AN27 »

z25z írta:de ilyen használat mellett nedves koromfekete gyertyaképnek kellett lennie, extrém fogyasztással és szép sűrű füsttel üzem közben

mikor kikaptam a blokkott szétszedtem kb 1 dl benzin volt a főtengelynél
AN27
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2016.03.29. 03:57
MZ-d típusa: ts125 módosított

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: AN27 »

z25z írta:de ilyen használat mellett nedves koromfekete gyertyaképnek kellett lennie, extrém fogyasztással és szép sűrű füsttel üzem közben

Ilyen is volt ahogy azt írod

alapjáraton féllittyó benzin kb 5percig tartott
A hozzászólást 5 alkalommal szerkesztették, utoljára AN27 2016.04.18. 20:20-kor.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

de ilyen használat mellett nedves koromfekete gyertyaképnek kellett lennie, extrém fogyasztással és szép sűrű füsttel üzem közben
AN27
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2016.03.29. 03:57
MZ-d típusa: ts125 módosított

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: AN27 »

z25z írta:igen
akkor végre meg van a baj miért is állt meg mindig a főtengelynél a benzin karbifelújitáskor ezt meg se néztem most szereznem kel egy új tömítést oda
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

igen
AN27
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2016.03.29. 03:57
MZ-d típusa: ts125 módosított

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: AN27 »

üdv 125 ts ha a karbiban a szívató részt kiszedem ott nincs benne a gumi az okozhatja hogy tul szívja magát a motor menet közben és a főtengelynél felgyűlik a benzin?
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

aronpfabian írta:
Norbedlee írta:Sziasztok!

Tegnap mentem egy nagyobb kört (200km körül)

Fogyasztást mértem, számoltam 80%-ban lakott területen kívül 80-85 sebességgel átlag fogy. 4,3 Etz 150, ez jó lehet vagy sok?
Teljesen normális. Ezek 2T-k, sajnos nem fognak 3.5 literből 120-szal menni. Vagy lassabban mész (alacsonyan tartod a fordulatot) vagy zabál...

Legalább tudom, hogy nincs baj akkor :) Igen a 2T-k szomjasabbak
Etz 150 87'
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Norbedlee írta:Sziasztok!

Tegnap mentem egy nagyobb kört (200km körül)

Fogyasztást mértem, számoltam 80%-ban lakott területen kívül 80-85 sebességgel átlag fogy. 4,3 Etz 150, ez jó lehet vagy sok?
Teljesen normális. Ezek 2T-k, sajnos nem fognak 3.5 literből 120-szal menni. Vagy lassabban mész (alacsonyan tartod a fordulatot) vagy zabál...
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Sziasztok!

Tegnap mentem egy nagyobb kört (200km körül)

Fogyasztást mértem, számoltam 80%-ban lakott területen kívül 80-85 sebességgel átlag fogy. 4,3 Etz 150, ez jó lehet vagy sok?
Etz 150 87'
szoszijani
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2011.10.24. 19:45
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szoszijani »

aronpfabian írta:
szoszijani írta:Sziasztok!
Remélem a jó helyen érdeklődök.
A következő lenne a problémám. Van egy 150-es mz etz-m és a benzincsapom ereszt. Nem vagyok nagy szerelő ezért fordulok a segítségetekért. A benzincsapnak a cseréje megoldaná e a problémát? Ha igen részletesebb magyarázatot tudna adni valaki hogy ezt hogyan kell csinálni?
A megtisztelő válaszokat előre is köszönöm.
Dreamer cikkét tudom ajánlani :) http://simson.hu/index.php?mit1=cikkek& ... t=5&alkat=

köszönöm a választ
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

farkas_istvan65 írta:Sziasztok,

Van egy 35 éves 250/1-es TS oldalkocsis MZ-m, melynek a gyári karburátorának a Schuber háza el van kopva. Milyen lehetőségek vannak a javításra vagy kompatibilitásra (például ETZ 250)?

Vagy esetleg megtudjátok mondani, hogy a 250-es ETZ karburátorának mekkora a beömlőnyílás külső mérete?

Előre is köszönöm,
ETZ 250 karbi teljesen jó hozzá, főbb méretei azonosak.
Az más kérdés, hogy abból is ritka a nem kopott.
Az említett bing használható hozzá, de bármi alkalmas egyéb karbi is.
Korábban Zsaki tesztelt valami kínai származású cuccot, azt írta róla, hogy jó.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

szoszijani írta:Sziasztok!
Remélem a jó helyen érdeklődök.
A következő lenne a problémám. Van egy 150-es mz etz-m és a benzincsapom ereszt. Nem vagyok nagy szerelő ezért fordulok a segítségetekért. A benzincsapnak a cseréje megoldaná e a problémát? Ha igen részletesebb magyarázatot tudna adni valaki hogy ezt hogyan kell csinálni?
A megtisztelő válaszokat előre is köszönöm.
Dreamer cikkét tudom ajánlani :) http://simson.hu/index.php?mit1=cikkek& ... t=5&alkat=
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

farkas_istvan65 írta:Sziasztok,

Van egy 35 éves 250/1-es TS oldalkocsis MZ-m, melynek a gyári karburátorának a Schuber háza el van kopva. Milyen lehetőségek vannak a javításra vagy kompatibilitásra (például ETZ 250)?

Vagy esetleg megtudjátok mondani, hogy a 250-es ETZ karburátorának mekkora a beömlőnyílás külső mérete?

Előre is köszönöm,
30 mm a belső átmérője.

BING 84-gyel gyárilag felcserélhető (ezekkel szerelték is őket a német egyesülés után) de ezek is aranyárban vannak már manapság. Típusidegen karburátort illeszteni is kell (szívócsonk átalakítása) illetve a fúvókákkal, tűprofillal is szükséges lehet játszani a megfelelő működés eléréséhez.
szoszijani
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2011.10.24. 19:45
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szoszijani »

Sziasztok!
Remélem a jó helyen érdeklődök.
A következő lenne a problémám. Van egy 150-es mz etz-m és a benzincsapom ereszt. Nem vagyok nagy szerelő ezért fordulok a segítségetekért. A benzincsapnak a cseréje megoldaná e a problémát? Ha igen részletesebb magyarázatot tudna adni valaki hogy ezt hogyan kell csinálni?
A megtisztelő válaszokat előre is köszönöm.
farkas_istvan65
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2016.04.07. 18:10
MZ-d típusa: Mz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: farkas_istvan65 »

Sziasztok,

Van egy 35 éves 250/1-es TS oldalkocsis MZ-m, melynek a gyári karburátorának a Schuber háza el van kopva. Milyen lehetőségek vannak a javításra vagy kompatibilitásra (például ETZ 250)?

Vagy esetleg megtudjátok mondani, hogy a 250-es ETZ karburátorának mekkora a beömlőnyílás külső mérete?

Előre is köszönöm,
AN27
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2016.03.29. 03:57
MZ-d típusa: ts125 módosított

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: AN27 »

sell írta:Hali, ha levetted a csészét a karbiról, és hozzáférsz az úszóhoz, elsőnek azt vedd ki a helyéről és rázogasd meg, van -e benne üzemanyag. A tűszelep is lehet hunyó, az hogy új sajna nemigazán jelent valamit manapság, ellenőrizd azt is, valamint a tűszelep alatti tömítést, van-e , jó-e.

Minden új benne mert vetem bele újakat mert lukas volt az úszó meg elvolt érve a tömítés is ha belefújok oda ahová megy a benzincső akkor átfúj ha feltolom az úszót akkor meg nem tudok átfújni . Más típusú karbi rámenne BFV 22N1-3 kívül amivel működne is ?

"írtam már hogy a gyertya kép is rossz volt szerintem e-miatt volt az is hogy leált mehetett bele új gyertya mert nem indult el utána "
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 43 vendég