Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

szomisi írta: Tele tankkal, zárt csappal lett leállítva 2 éve. Most a tankból kiöntöttem a régi benzint, kitakarítottam, aztán a karbit is szétkaptam és ez a látvány fogadott.
Hát, ez az: 2 év. Ennyi idő alatt tényleg minden piszok leülepszik. Amit a szűrő (mert az üzemanyag feloldotta) nem tisztított ki, az ott maradt a karbiban, miután a nafta elpárolgott.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
szomisi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2010.01.26. 12:30
MZ-d típusa: ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szomisi »

A tankot mikor pucoltad ki utoljára?[/quote]

Tele tankkal, zárt csappal lett leállítva 2 éve. Most a tankból kiöntöttem a régi benzint, kitakarítottam, aztán a karbit is szétkaptam és ez a látvány fogadott.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

szomisi írta: Nem tudom, mi okozhatta ezt. Van tippetek?
Hát, szerintem a benzinben egyre nagyobb mennyiségben jelen lévő etanol okozza. Nagyon jó tisztítószer, kiszedi a tankból az összes üledéket. Biztos ez az oka. A tankot mikor pucoltad ki utoljára?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
szomisi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2010.01.26. 12:30
MZ-d típusa: ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szomisi »

kiszsebi írta:
szomisi írta: TS 150 2 évet állt
Mivel jártál? Rozsdamaróval? :lol: :lol:

MOL 95 + Arol2T
a pláne az h van egy Simsonom abba is ezt használom, a láncfűrészembe , a rotámba és a Trabicsek is ilyet kapott , meg ezentúl már egy pár több évet állt gépet is szervizeltem haveroknak de ilyen esettel még soha nem találkoztam. Nem tudom, mi okozhatta ezt. Van tippetek?
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bladzser »

Köszi a választ, még a fúvókák méretére kíváncsi lennék... :lol:
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

bladzser írta: A súbert átrakom az első rovátkába..., de honnan az első?
Felülről az első
bladzser írta: A légszűrőm tiszta, esetemben gézlab, ami 3-4x egymásra van fektetve... simán átfújok rajta szájjal, de a por nem tud átmenni rajta.
A direktszűrőnél említették, hogy állítani kell a levegőszinten a karbin, mert így több oxigént kap. Így szegény lesz a keverék (benzinben szegény). Valószínű a te szűrőd esetében is ez lesz a gond.
bladzser írta: Ha az úszószintemmel van probléma, akkor azt hogy kell beállítanom?
A főfúvókának és a szivató fúvókának mi a mérete?
A benzinszint beállításához az ülepítőben van egy "beugró" rész. Mikor vízszintesen tartod az ülepítőt, a benzinnek (amit beenged folyni a tűszelep), eddig kell érnie. Tehát kilazítod a karbit (hogy el tudd forgatni) kicsavarod a 3 csavart, ami fölfogja az ülepítőt, majd kiöntöd belőle a benzint. Ezután visszatolod az ülepítőt (ne csavarozd föl), és egyenesbe állítod a karbit. Majd benzincsap kinyit, telefolyik, és ekkor le kell venni (de arra figyelni kell, amint elmozdítod lenek az ülepítőt, a benzinslagban lévő benzin elkezd belefolyni!)
Ha az említett "beugrás" fölött van a benzin szintje - vízszintesen tartott ülepítő esetén -, akkor sok, ha alatta, akkor kevés a bezin. Állítani az úszón pedig úgy tudsz, hogy azt a kis lemezkét óvatosan meghajtod, ami elzárja a tűszelepet. Ha sokat kap, akkor korábban kellene zárnia, így a tűszelep felé kell megnyomni picit, ha keveset, akkor ellentétes irányba. Értelemszerűen utána ismét benzinszint ellenőrzés.
A fúvókák méretét én nem tudom, erre majd válaszol más, meg hátha valaki tud egyszerűbb módját a benzinszint ellenőrzésének/állításának :) (továbbá nézd meg a doksikat)
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bladzser »

Seclusion írta:
bladzser írta:Helló!
Olyan kérdésem lenne, hogy a 250-es ETZ blokkom miért zabálja meg a drága 95-ös benzinemet? :D
A benya szinte semmire nem elég. Fúrt blokkról van szó olyan 260 ccm...
Első lépés: benzinszint ellenőrzés
Második lépés: benzin/levegő keverék beállítása
A súbernek én az első két rovátkát ajánlom (nekem az elsőn van)

Mikor a súbert lejebb tettük (levegőt nem állítottuk utána, mert elfelejtettük :-" ), akkor 8 liter volt a fogyasztásom :D Most nyugis tempóban 4,5 liter.
Lehet még gyújtásprobléma is. (rossz gyújtásszög, gyenge szikra)

A légszűrőt meg lehet, hogy pucolni kéne.

Aztán lehet nagy hülyeség lesz, de gyűrű/dugattyú méret oké a motorban? :) Gyűrűkopás is okozhat nagy fogyasztást, de ez teljesítménycsökkenéssel is járna.

A lyuk betömését a karburátor esetében pedig hanyagolnám. Egyéb helyeken, még oké lehet, de itt nem véletlen van :)

Köszi a választ!
Tehát az úszószintemet kellene beállítani...?

A súbert átrakom az első rovátkába..., de honnan az első?

Gyújtásom hibátlanul működik, szikra okés, akkora szikra van, a gyújtásszög is megfelelő.
A légszűrőm tiszta, esetemben gézlab, ami 3-4x egymásra van fektetve... simán átfújok rajta szájjal, de a por nem tud átmenni rajta.

A gyűrűk vaci újak, most lett mind cserélve a motorban. Kompresszióm okés.

Ha az úszószintemmel van probléma, akkor azt hogy kell beállítanom?
A főfúvókának és a szivató fúvókának mi a mérete?
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

bladzser írta:Helló!
Olyan kérdésem lenne, hogy a 250-es ETZ blokkom miért zabálja meg a drága 95-ös benzinemet? :D
A benya szinte semmire nem elég. Fúrt blokkról van szó olyan 260 ccm...
Első lépés: benzinszint ellenőrzés
Második lépés: benzin/levegő keverék beállítása
A súbernek én az első két rovátkát ajánlom (nekem az elsőn van)

Mikor a súbert lejebb tettük (levegőt nem állítottuk utána, mert elfelejtettük :-" ), akkor 8 liter volt a fogyasztásom :D Most nyugis tempóban 4,5 liter.
Lehet még gyújtásprobléma is. (rossz gyújtásszög, gyenge szikra)

A légszűrőt meg lehet, hogy pucolni kéne.

Aztán lehet nagy hülyeség lesz, de gyűrű/dugattyú méret oké a motorban? :) Gyűrűkopás is okozhat nagy fogyasztást, de ez teljesítménycsökkenéssel is járna.

A lyuk betömését a karburátor esetében pedig hanyagolnám. Egyéb helyeken, még oké lehet, de itt nem véletlen van :)
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bladzser »

Helló!
Olyan kérdésem lenne, hogy a 250-es ETZ blokkom miért zabálja meg a drága 95-ös benzinemet? :D
A benya szinte semmire nem elég. Fúrt blokkról van szó olyan 260 ccm...

Szerintem nagyon sokat fogyaszt... Főfúvókám 135-ös.

Gondoltam arra, hogy szivatófúvókát felcseréltem a főfúvókával, de annak másabb a furatja, kissebb(azthiszem), szóval az nem lehet hiba. Szivató gumi normálisan zár...

Ja igen és annak van valami köze a meglehetősen nagy fogyasztáshoz, ha légszűrőgumit felrakom, akkor nem pörög ki a motor, mongyuk 4000-nél tovább... légszűrő nélkül 7500 a fordulatszám....

Mi lehet a probléma?
A subertűnek az én esetemben hanyadik vágatban kell lennie?
A légszűrős témát valaki magyarázza már meg mert nemértem, simsonom is eztcsinálta régen, légszűrőgumit felraktam fúlt mint a bolond ](*,) ](*,) ](*,)

Itt nem fúl a moci, csak nem pörög 4000 fölé, nem lehet váltani [-(

Ötlet?

A levegő szívótoroknál, tudjátok van két kislyuk, na abból vmelyiket be kell tömni?
Azt vettem észre ha az egyiket befogom tovább pörög a motor hirtelen gázfröccs után, nem olyan gyorsan csökken a fordulat...
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Jó lenne egy leeresztő furat ezekre a régi karbikra. Lehetne rajta az üzemanyag szintet is ellenőrizni leszerelés nélkül.

Az epoxi bírja a keveréket tartósan?
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Meg ne haragudj azért amit most fogok kérdezni de te ebbe belszartál!!!! Tényleg ne haragudj de ez nagyon brutál :!:
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

szomisi írta: TS 150 2 évet állt
Mivel jártál? Rozsdamaróval? :lol: :lol:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
szomisi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2010.01.26. 12:30
MZ-d típusa: ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szomisi »

Na ez üza ellátás a javából!

Kép

Kép



TS 150 2 évet állt
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Köszi de azon már túl vagyok. És folyik azzal nincs gond. De lehet fölfújom a pofám és szétszedem.
:D
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Matthej01 írta:A motor kb 6-7 hónapja áll ilyenkor anélkül hogy szétrobbantanám a karbit (akkor már én is rájövök mi a baj) nem tudna valaki segíteni mert járt már hasonló cipőben :?: :?: :?:
Te magad válaszoltál. Viszont előtte az ülepítőpoharat kapd le és nézd meg, hogy a csapból jön-e a nafta.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Na akkor most segíthet valaki mert a "vazze" bike ma próbálta bontogatni pici szárnyait...de beraktam a hall jeladós gyújtás és gyönyörűen működik viszont úgy néz ki a dolog, hogy nem kap naftát. A motor kb 6-7 hónapja áll ilyenkor anélkül hogy szétrobbantanám a karbit (akkor már én is rájövök mi a baj) nem tudna valaki segíteni mert járt már hasonló cipőben :?: :?: :?:
kasznai
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.01.29. 10:50
MZ-d típusa: MZ TS125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kasznai »

tigris írta:A benzinből nem párolgott ki annyi,az egész motor darabokra volt szedve,pár hete raktuk össze.OMV félszint keverőolaj,normális munőségű benzin.
Régebben egész télen a -20ban benne volt a benya és nem történt ilyena,zért nem értem :?
Rázogattam a motort indítás előtt negyed óráig.
Ha a karbid is szét volt szedve akkor nem szóltam, de egy idő után hangyafasznyi víz belekerül és az a keverékkel főleg, de még a sima benzinnel is ilyen szar kocsonyát képez. Üllepítő poharat is pucold
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

revlimit írta:Hali!
Ha ilyen hidegben a nagy TZ beindul felpörög, majd rögtön leáll, az kevés benzint jelent? Vagy pucoljak karburátort? :?
Hali! Nézd meg a fúvókákat,a hidegindítót különösen, nemárt kipucolni és kifujkálni sűrített levegővel az egészet,benzinszintet belőni megfelelőre...
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tigris »

A benzinből nem párolgott ki annyi,az egész motor darabokra volt szedve,pár hete raktuk össze.OMV félszint keverőolaj,normális munőségű benzin.
Régebben egész télen a -20ban benne volt a benya és nem történt ilyena,zért nem értem :?
Rázogattam a motort indítás előtt negyed óráig.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: arovado »

revlimit írta:Hali!
Ha ilyen hidegben a nagy TZ beindul felpörög, majd rögtön leáll, az kevés benzint jelent? Vagy pucoljak karburátort? :?
Üdv! Lehet hogy én tudom rosszul, de a véleményem az, hogy próbáld meg 5ször kb és mindig húzogasd a gázt addig amíg le nem áll, és 6odjára már talán megy :D mert ha nagyon hideg van akkor a benzin lecsapódik és hiába szívatod... sokszor kell próbálkozni....
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: revlimit »

Hali!
Ha ilyen hidegben a nagy TZ beindul felpörög, majd rögtön leáll, az kevés benzint jelent? Vagy pucoljak karburátort? :?
A motorozás számomra nemcsak közlekedési forma, hanem élmény is egyben. Autózni is szeretek, de az autóvezetés sosem hiányzik annyira, mint amennyire az MZ-vel való karulás tud.

Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Rendben, köszönöm!
Samu írta:Ezt már nagyon sokszor megbeszéltük, használd a keresőt! Mellesleg a Binget ajánljuk főleg, mert nem kell sokat reszelni rajta, hogy jó legyen. Csak felteszed és kész. A többi is tökéletes persze, minden beállítás és türelem kérdése.
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Samu »

Ezt már nagyon sokszor megbeszéltük, használd a keresőt! Mellesleg a Binget ajánljuk főleg, mert nem kell sokat reszelni rajta, hogy jó legyen. Csak felteszed és kész. A többi is tökéletes persze, minden beállítás és türelem kérdése.
Seclusion írta:Ama kérdés merült föl bennem, ha szeretnék egy jobb karburátort tenni a gépre, akkor milyen márkákban gondolkozzak? Amal, Dellorto, Mikuni, Bing. Ezek, amikről tudok. Ebben kinek, milyen tapasztalata van? Teljesítményt mennyire növeli, fogyasztást mennyire csökkenti? És merre szerezzem be? Mert vaterán, néha olyan réginek tűnő karbikat árulnak, hogy jájj. :D

(250es ETZre gondolom)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

tigris!

tesókám! én akkor b.sztam rá így amikor krva sz.r minőségű benyát tankoltam :evil: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Ama kérdés merült föl bennem, ha szeretnék egy jobb karburátort tenni a gépre, akkor milyen márkákban gondolkozzak? Amal, Dellorto, Mikuni, Bing. Ezek, amikről tudok. Ebben kinek, milyen tapasztalata van? Teljesítményt mennyire növeli, fogyasztást mennyire csökkenti? És merre szerezzem be? Mert vaterán, néha olyan réginek tűnő karbikat árulnak, hogy jájj. :D

(250es ETZre gondolom)
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

Nekem is volt az állás miatt ilyen a kis ETZ-n nyáron, 25 fok, nyitom a csapot, dől a benzin.
Jól megnyomogattam a hátulját, megpaskoltam, s lőn tömítettség!
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

tigris írta:Na,végre összeállt az MZ,a szikra is megkerült,de...
Benzincsap nyit,a bejáratáshoz 1:30-ra besűrített benzin a tankba,nyitom a csapot,erre folyik a karbiból a benzin.Persze a karbit -8ban nem lehet levenni,mert a gumiharang olyan,mintha bükkfából lenne,a szívócsonk leszedéséhez nem volt kedvem,hát levettem az úszóházat.A keverőolaj jól belekocsonyásodott a karbiba,az akasztotta fel a tűszelepet.
Kérdés:melegben az olaj ugye újra normális lesz?Nincs kedvem leereszteni és kitakarítani a tankot :?
Az meg hogy lehet?
Milyen olaj az, ami -8-on bekocsonyásodik. Mert általában a leggyengébbek dermedéspontja is -25-30 °C.
Mindenesetre próbáld meg összerázni
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

tigris írta: Kérdés:melegben az olaj ugye újra normális lesz?Nincs kedvem leereszteni és kitakarítani a tankot :?
Nem biztos, hogy a hideg okozta ezt, inkább a sok állás miatt a benzin elpárolgott, a takony meg ott maradt.
Mikor takarítottad utoljára a karbit? Ha régen, ez megmagyaráz mindent.
És a tank? Teljesen leütült az is? Mert beleöntve a benzint, az ott lévő üledéket is magával viszi a benzin.
Nézd meg az olajod viszkozitására vonatkozó utalást. Majdnem biztos vagyok benne, hogy -10 °C-ig jó paramétereket mutat.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tigris »

Na,végre összeállt az MZ,a szikra is megkerült,de...
Benzincsap nyit,a bejáratáshoz 1:30-ra besűrített benzin a tankba,nyitom a csapot,erre folyik a karbiból a benzin.Persze a karbit -8ban nem lehet levenni,mert a gumiharang olyan,mintha bükkfából lenne,a szívócsonk leszedéséhez nem volt kedvem,hát levettem az úszóházat.A keverőolaj jól belekocsonyásodott a karbiba,az akasztotta fel a tűszelepet.
Kérdés:melegben az olaj ugye újra normális lesz?Nincs kedvem leereszteni és kitakarítani a tankot :?
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Én pedig egyszerűen légszűrő háznak. Hiszen ez az. A bal oldali "dekli" pedig a szívászaj tompító ház.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Én eddig a légszűrő alumínium izé alkatrészének hívtam, de mostmár csigának fogom 8)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ühüm...
Legalábbis én így ismerem. :roll: :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

KILL3R etz írta:A légszűrő csigát...
:?:
Ezek szerint a felrakott rajzon az L jelű alkatrész a légszűrő csiga?
nem tudtam (ezt sem).
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

A légszűrő csigát, és a szívás zaj csökkentőt is le kell hogy vegye.... Sárvédő talán maradhat. Annyit enged a gumi sztem.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

conus írta:matt!

az ülés vedd csak le :P :mrgreen:
Ha csak azt veszed le, biztos, hogy kifér? Most van teljesen szétbontva a váz, nekem úgy rémlik, a légszűrő házától nem fér ki.
Persze biztos nem vagyok benne.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

matt1989 írta:Sziasztok!
A gumicső kivételéhez elég csak kiszerelni a komplett légszűrő dobozt, vagy le kell venni a hátsó sárvédőt és a kereket?

A vázban lévő gumicső kiszereléséhez elég a légszűrő alu házát kiszerelni, nem kell sem a sárvédőt, sem a kereket bántanod.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

matt!

az ülés vedd csak le :P :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Köszi mindenkinek a segítséget! :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ahogy csikin írta, az nem gumitömítés, hanem egy kb. 1-2 mm vastag szivacsréteg van felragasztva a fedlapra. Polifoam-ból talán ki lehet hozni, ahhoz hasonlít a legjobban.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Teljesen tiszta volt az egész, sőt én még a régi légszűrőt is visszatettem, mert az frankó új vastagabbra sikerült és nem ment rá a fedél.
Nekem az a bekarikázott gumitömítés sincs benne, a fedélre van ragasztva egy széles szivacsos tömítés.

Egyébként most jutott eszembe, hogy pókok, hernyók stb. eltömhetik a vázat vagy a gumit benne, mert a leírásod alapján csak ott lehet gond.
Ki kell próbálni mennyire fér ki a gumi, a hideg téli estéken lesz rá időd. :P
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

De a kerék, sárvédő kiszedés nem kell ugye, mert a 250-es ETZ szerelési kézikönyvébe az van hogy azokat is ki kell szedni?
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Samu »

Ki kell venned a légszűrő csigát, mivel elég hosszú az a gumicső!
matt1989 írta: A gumicső kivételéhez elég csak kiszerelni a komplett légszűrő dobozt, vagy le kell venni a hátsó sárvédőt és a kereket?
Valamint amit bekarikáztam gumi tömítést lehet valahol venni?

Köszi előre is
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Most fogok majd újat is venni, elvileg holnap rakjuk össze a motort.
Csikin sok retek volt a gumicsőben?
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Én úgy tudom, hogy ugyanaz a szívórendszer a karburátor gumicsőig 125 150 250 251 301nél. Nem tudom mennyire kell szétszedni a hogy kiszedd a vázból a gumit, amikor én vettem ki festettem a vázat. Levegőszűrőd új? Lehet van valami rejtett dolog arrafelé. De lehet majd énis kipróbálom fedél nélkül, hátha 130% lesz a teljesítménye :P
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Sziasztok!

Segítsen nekem valaki legyen szíves!
A 125-ös ETZ és a 251-es ETZ légszűrőrendszere ugyanaz?
Mert 2 éve úgy járok a motorommal, hogy nincs rajta légszűrőfedél, mert ha felrakom kb. 30%-kal csökken a teljesítménye.
Gondoltam rá, hogy lehet a vázban lévő gumicső van eltömődve, vagy a 125ös légszűrőrendszerébe nem jut annyi levegő, mint a 251-esébe.

Kép

A gumicső kivételéhez elég csak kiszerelni a komplett légszűrő dobozt, vagy le kell venni a hátsó sárvédőt és a kereket?
Valamint amit bekarikáztam gumi tömítést lehet valahol venni?

Köszi előre is
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MiszterQ »

balintmz írta:hello. a leálláshoz annyit szeretnék hozzáfüzni, hogy lehet aksi tényleg. Nekem is volt hasonlo. Nekem ugy volt hogy ha az 1. max 2. rugásra nem indult akkor már alig világitott a piros lámpa is :D amugy menet közben tényleg nincs baj ugye mert tölt annyit a motor. amikor már nagyon alacsony a fordulat akkor is villog a piros.
Hát én nem venném 100ra hogy aksi lesz. Az lenne a legtisztább ha kiprobálnád egy tuti jo aksival pl: haverodéval és ha ugyanazt produkálja akkor tuti hogy az aksival nincs gond.

Hát én ennyit tudtam segiteni, vannak itt hozzáértöbbek, azok biztos tudnak közelebbit mondani. Üdv, Bálint
Ne haragudjatok, azt elfelejtettem beírni hogy az akksi vadiúj. Mivel nem tudtam hogy köze lehet az alapjárathoz. Más tipp? :D
Relax, don't do it
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Köszi! Néztem én is a honlapjukat,de csak tűjük van.Inkább ráteszek egy 150-es ETZ karbit,az alapjáratot is pontosabban be lehet állítani vele.Remélem jó lesz :S
MZ TS 150 sportvarázs
kasznai
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.01.29. 10:50
MZ-d típusa: MZ TS125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kasznai »

[quote="Owerlord"]Megvan miért pörög a TS-em. Nem megy le a tolózár a karbiban a helyére,valószínűleg azért mert 125ösé. Nincs valakinek TS 150 tolózárja illetve tűje véletlen??, SOS :
Szia! Most olvasom a "bembomotor" lapján nekik van és ha minden igaz 200 Ft
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Megvan miért pörög a TS-em. Nem megy le a tolózár a karbiban a helyére,valószínűleg azért mert 125ösé. Nincs valakinek TS 150 tolózárja illetve tűje véletlen??, SOS :D
MZ TS 150 sportvarázs
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: balintmz »

hello. a leálláshoz annyit szeretnék hozzáfüzni, hogy lehet aksi tényleg. Nekem is volt hasonlo. Nekem ugy volt hogy ha az 1. max 2. rugásra nem indult akkor már alig világitott a piros lámpa is :D amugy menet közben tényleg nincs baj ugye mert tölt annyit a motor. amikor már nagyon alacsony a fordulat akkor is villog a piros.
Hát én nem venném 100ra hogy aksi lesz. Az lenne a legtisztább ha kiprobálnád egy tuti jo aksival pl: haverodéval és ha ugyanazt produkálja akkor tuti hogy az aksival nincs gond.

Hát én ennyit tudtam segiteni, vannak itt hozzáértöbbek, azok biztos tudnak közelebbit mondani. Üdv, Bálint
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 48 vendég