Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Pont középen egy kis lyuk
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: HaPi »

kiszsebi írta:
HaPi írta:Hello Mindenki!
Sztem eldugult a benzincsapom. Most mikor jöttem haza úgy csinált mintha kifogyott volna a karbi, de van benn min 10 liter benzin. Vagy csinálhat más is ilyet :?:
tanksapka szellőzője
Hát persze az lesz az, legalábbis remélem :!: Ma raktam rá egy eredeti gyári tanksapkát, amit a napokban vettem a Vaterán. Zárható a másik amivel vettem csak a sok benne a benzin kifolyik egy kicsit a kulcslyukon melegben. Amit meg vettem tiszte rozsda belülről. Pontosan hol van a gyári nem zárható tanksapka szellőzője :?:
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

HaPi írta:Hello Mindenki!
Sztem eldugult a benzincsapom. Most mikor jöttem haza úgy csinált mintha kifogyott volna a karbi, de van benn min 10 liter benzin. Vagy csinálhat más is ilyet :?:
tanksapka szellőzője
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Hello Mindenki!
Sztem eldugult a benzincsapom. Most mikor jöttem haza úgy csinált mintha kifogyott volna a karbi, de van benn min 10 liter benzin. Vagy csinálhat más is ilyet :?:
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Üdv!
Ugyanolyan.
Nincs változás, vagy nem számottevő.
Alapjárati? Azt nemtom, de a gyári láthatóan kevés, azt is nagyobbítani lehet.
Nem zár le teljesen.
Röviden :)
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

OK
Akkor úgy kérdezem, hogy, hogy nagy fordulaton milyen az ereje a motornak a BVF-hez képest,
Részterhelésben van számottevő változás?
Az alapjárati fúvi mekkora benne(300-as hengerhez)?
Alapjáraton a súber teljesen lezár, mint a 251-es csatos karbijánál, vagy az alapjáratállító csavar résnyire nyitva tartja a súbert, mint a többi MZ karburátor esetén?
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrei »

matt1989 írta:Visszaraktam a BVF karbit a gépemre.
Érzésre jobban megy vele, bár nagy gáznál még nem az igazi.

Ha gázt adok neki a karbiban valami úgy csörög, mint a réti négerek nyakában az aranylánc.
Ez mitől lehet; a súber nem lötyög benne azt megnéztem?
pedig a súber lesz, nézd meg mégegyszer
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Visszaraktam a BVF karbit a gépemre.
Érzésre jobban megy vele, bár nagy gáznál még nem az igazi.

Ha gázt adok neki a karbiban valami úgy csörög, mint a réti négerek nyakában az aranylánc.


Ez mitől lehet; a súber nem lötyög benne azt megnéztem?
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Biztos, hogy jobban pörög-e 6500-at a bing, mint a bvf amikor 6500-at pörög. :) Én ilyesmit nem vettem észre egyébként, illetve semmi változást, max annyit, hogy alapjárat környékén kultúráltabban pötyörög, de ez is biztos a BVF kopása miatt van, nem azért mert egyébként rosszabb. Már működésben.
Szerelni viszont sokkal könnyebb a Binget. Csak leszedi az ember a karbi alját (csat) és már lehet is szétszedni anélkül, hogy a szívócsonkról elmozdítanánk. Ezenkívül nem lötyög az úszó, nem hajladozik..stb.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

csdani írta:Még 1 kis BING!

A max fordulat(6000-6500) is jobb, mint a BVF-nél?

Amúgy a Bing-et a Kanuni 301-esre tervezték, csak a törökökből eddig nem sikerült kiszednem a fúvi méreteket, mert a 251-esre is rakják, nemcsak a 301-esre
Ezt max fordulat dolgot nem értem :-k
Hogy érted hogy jobb-e?
Vagy van vagy nincs nem?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

Még 1 kis BING!

A max fordulat(6000-6500) is jobb, mint a BVF-nél?

Amúgy a Bing-et a Kanuni 301-esre tervezték, csak a törökökből eddig nem sikerült kiszednem a fúvi méreteket, mert a 251-esre is rakják, nemcsak a 301-esre
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nfefe »

Ha már így előjött a téma kicsit belelocsognék ha nem gond : :oops:
BVF vs. Bing. Én ha tehetném mindenképp Binget raknék fel.
Ha jól tudom, újabb, modernebb. Mondjuk az új nem mindig jelent jót :x
De gondolom nem véletlenül raktak Bingeket az új Simsonokra is, meg talán MZ-re is? Arról nem is beszélve, hogy mivel pont ezekre a gépekre fejlesztették ki elvileg felrakod és kész. Nem kell közdarab meg hasonlók.
Azt elismerem, hogy nem olcsó. De egy esetleg kikopott régi BVF helyett szerintem megéri.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Zsakfos!
Ugyanez volt nálam is! Én azért 120-ast tettem bele, ami csak-csak nagyobb 2-századdal a gyárinál. :)
Nekem is befulladt, nem ment. Lényeg a lényeg, mióta Bambi átdöfte a kipufogómat egy vhásrúddá' (mert egyéb problémái is voltak) azóta megy a 135-össel is. :) Előtte nagyon meg akart azzal már halni. Viszont probléma nélkül mentem 120-as fúvókával is tízezreket. Nem lesz azzal sem gond ha nem gyilkolod, nálam sem ragadt meg sosem.
Ja és szinte semmi különbség nincs új BVF vagy BING között, az utóbbinak rövidebb a "gázútja" vagy micsodája, kényelmesebb. Kéremkapcsojjaki.

Jah, tegyük hozzá, hogy én 300-as hengerrel mentem 120-as főfúvókával. :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Hell köszi.
Ez azért megnyugtató hogy más is járt így.Akkor nem az én"készülékemben" van a hiba.
Légszűrőt kicserélem,azt marad a 118.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Nálam sem akarta a nagyobb főfuvit (125)! Szinte ugyanilyenek voltak a tünetek! A gyertya is szép fekete volt tiszta korom. :twisted:
Egyszer kipróbáltam többet sem kisérleteztem. Ahogy jött a mestertől betettem és úgy volt a legtökéletesebb! :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Nandor írta:Aha, tehát akkor az előnye a pontosabb beállíthatóság és annak minden áldásos következménye. :D
Félreértettél!A beállitási hozzánemértésem mindegyik karbira vonatkozik.
A BING beállitási lehetőségei szinte ugyanazok!
Ugyanugy van levegőcsavar,alapjárati csavar.Talán annyiból jobb hogy műanyag az úszója,meg talán nem is kell állitgatni a szintet(ebben nem vagyok biztos 100%-ra).
Na meg nálam ami nyerő volt mikor vettem a Mestertől hogy ez a Bing karbi VADONATÚJ volt.
Nem volt kikopva semmilye,nem volt benne utángyártott tű.Ez magával hozta hogy azonmód betéve a motorba ahogy vettem,már üzemelt is.Jóformán az alapjárati csavarral beállitottam az alapjáratot azt kész.Nem kellett variálnom,reszelgetnem a tűt,szintet állitgatni meg mittudomén milyen kunsztokat végezni hogy működjön.
Most csak azért van gondom,mert furattam a hengert és a bejáratás miatt dúsitottam rajt nehogy szorulás legyen.Viszont a nagyobb főfuvit nálam nem akarja.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

Nandor írta:Az az érzésem, hogy a gyári karbihoz képest ezek az "idegen légiósok" elég problémásak. /gondolom a beszerelésük is macerás/
Ezekkel szemben milyen előnyöket tud nyújtani?
ugyanaz, vagy egy kicsit jobb leadott teljesítmény, átlag fogyasztás csökken 1-1,5l-el. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Aha, tehát akkor az előnye a pontosabb beállíthatóság és annak minden áldásos következménye. :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

A Bing karbi nálam 2 literrel kevesebb átlagfogyasztást produkált.
Mondjuk az igazsághoz tartozik hogy a BVF karbim az 6-6,5 litert produkált,ami tudom hogy nem általános,de nálam annyit evett.A Bing az beéri nálam 4-4,5 literrel átlagban.
Persze ehhez hozzátartozik a karburálási hozzánemértésem is(mármint a BVF karbi fogyasztása)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

bambi írta:Ha a levegő szűrő tuti,akkor szerintem maradhat a 118-as
Köszönöm a választ Mester!
Hogy tuti-e a légszűrőm? :-k Háááát azt nem tudom!
Na de majd veszek egyet azt kicserélem hogy biztos legyen a dolog.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
louie
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2010.03.21. 15:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: louie »

Nandor írta:Az az érzésem, hogy a gyári karbihoz képest ezek az "idegen légiósok" elég problémásak. /gondolom a beszerelésük is macerás/
Ezekkel szemben milyen előnyöket tud nyújtani?
Mondjuk a Bing ceg a 84/30/110A tipusjelu karbijat az ETZ250-300-as gepekhez fejlesztette meg anno, szoval az annyira nem "idegen legios", ezert is kerdeztem en is errol a fajtarol a tapasztalatokat (egy mar erkezett is), mert akar meg jo is lehet :) .
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

zsakfos írta:Ma megtettem idei első km-imet a moccon.Igaz esőben,de nem birtam magammal.
13 km-t mentem.Tudom nem sok,de mégis mentem.
Ami aggaszt!!Bejáratós a gép:Ts250/1,BING karbi.
Babetta főfuviból lett készitve Bambi által 125-130-135 fúvoka a Bingbe :smt023 .Köszönöm!!
Viszont már a 125-el sem hajlandó rendesen felpörögni terhelésen(mármint egyszerűen menetben).Egyszerűen befulladt,vagy valami hasonló.
Ha visszateszem a gyári 118-as fuvókát akkor jó!!
Súbertű a legalsó vájatban(legdúsabb állás).
Nem szeretném elszegényiteni a keveréket,de mit csináljak?
Hagyjam igy 118-assal???
Próbáltam hogy 125-ös főfuvi és a tűt 1-el feljebbi vájatba tettem.Úgysem akart rendesen felpörögni.
Á ez a karburálás ez valahogy mindig is az idegeimre ment ](*,)
Ha a levegő szűrő tuti,akkor szerintem maradhat a 118-as
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Az az érzésem, hogy a gyári karbihoz képest ezek az "idegen légiósok" elég problémásak. /gondolom a beszerelésük is macerás/
Ezekkel szemben milyen előnyöket tud nyújtani?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ma megtettem idei első km-imet a moccon.Igaz esőben,de nem birtam magammal.
13 km-t mentem.Tudom nem sok,de mégis mentem.
Ami aggaszt!!Bejáratós a gép:Ts250/1,BING karbi.
Babetta főfuviból lett készitve Bambi által 125-130-135 fúvoka a Bingbe :smt023 .Köszönöm!!
Viszont már a 125-el sem hajlandó rendesen felpörögni terhelésen(mármint egyszerűen menetben).Egyszerűen befulladt,vagy valami hasonló.
Ha visszateszem a gyári 118-as fuvókát akkor jó!!
Súbertű a legalsó vájatban(legdúsabb állás).
Nem szeretném elszegényiteni a keveréket,de mit csináljak?
Hagyjam igy 118-assal???
Próbáltam hogy 125-ös főfuvi és a tűt 1-el feljebbi vájatba tettem.Úgysem akart rendesen felpörögni.
Á ez a karburálás ez valahogy mindig is az idegeimre ment ](*,)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem 2 éve van Bing karbim! Fogyasztás észrevehetően kevebb lett (vagyis mikor megvettem az volt de mára nagyon kivan a motorja a gépnek így zabál ezzel is szépen). Mintha kicsit jobb lenne a gázreakció. Örült sok külömbséget nem vettem észre. A régi nagyon csörgöt ez nem! :D
louie
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2010.03.21. 15:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: louie »

Gyurmooo írta:
Alfa írta:A Keihin karbikat 4ütemre szokták rakni, Bambi szerint nem ajánlott mert iszonyat munka beállítani. Dellorto, Bing amiket szeretünk :D
2 ütemű karburátorokat néztem, ezek azok voltak. :!:
Hiszek a Mesternek, de ha valaki hajlandó "pepecselni" vele, még van esélye közel jól beállítani. :-k
Amúgy le lehet tölteni hozzájuk leírást, mit-hogy kell csinálni.
Én majd egyszer a 250@300-as hengerre egy Bing karbit szeretnék, de 30e.-t nem fogok adni érte... [-(
Inkább játszok kicsit egy japán karbival, de annyit nem tudok Bing-re fizetni.
Eddig úgy látom, aki egy nagyobb (34mm<) karbit próbált, annak nem sikerül rendesen beállítani. :evil:
Én inkább maradnék 30mm körül, 6-6500 max. fordulat ugye.
Megeri az arat egy Bing karbi? Erezheto, vagy kimutathato eredmenye van egy ilyennek a BVF-el szemben? Valaki, akinek van tapasztalata, irja meg legyen szives, mert regota foglalkoztat a gondolat, hogy beszerezzek egyet, de csak akkor akarok ha tenyleg jo.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Alfa írta:A Keihin karbikat 4ütemre szokták rakni, Bambi szerint nem ajánlott mert iszonyat munka beállítani. Dellorto, Bing amiket szeretünk :D
2 ütemű karburátorokat néztem, ezek azok voltak. :!:
Hiszek a Mesternek, de ha valaki hajlandó "pepecselni" vele, még van esélye közel jól beállítani. :-k
Amúgy le lehet tölteni hozzájuk leírást, mit-hogy kell csinálni.
Én majd egyszer a 250@300-as hengerre egy Bing karbit szeretnék, de 30e.-t nem fogok adni érte... [-(
Inkább játszok kicsit egy japán karbival, de annyit nem tudok Bing-re fizetni.
Eddig úgy látom, aki egy nagyobb (34mm<) karbit próbált, annak nem sikerül rendesen beállítani. :evil:
Én inkább maradnék 30mm körül, 6-6500 max. fordulat ugye.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

A Dellorto-t sem egyszerű beállítani, legalább is nekem még nem sikerült, visszarakom a BVF karbit és meglátom, milyen lesz a teljesítmény.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

"A Keihin karbikat 4ütemre szokták rakni"
És akkor mit keres Honda CR-eken a Keihin PJ ? :P
Pl. ez: http://cgi.ebay.co.uk/HONDA-CR125-KEIHI ... 3ca9720492
Én egy fasza 34mm torkú Keihin PJ-t keresek. Az a baj elég drágák...
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A Keihin karbikat 4ütemre szokták rakni, Bambi szerint nem ajánlott mert iszonyat munka beállítani. Dellorto, Bing amiket szeretünk :D
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Itt van pár karbi, de még van jópár!
http://www.kepesmotor.hu/motor_karburator/p349295
http://www.kepesmotor.hu/motor_karburator/p349017
http://www.kepesmotor.hu/motorblokk/p160611&o=da
http://www.kepesmotor.hu/motor_karburator/p276069
http://www.kepesmotor.hu/motor_karburator/p266862
Ez pedig már volt itt:
http://www.kepesmotor.hu/motor_karburat ... &st=Keihin
A helyedben én egy jófajta 26-28mm torkú karbit vennék, azzal lesz erős középtartomány, és magasabb fordulaton is kellő üzemanyagot tud szállítani. Szerintem. :!:
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Börzén láttam egy kb. 30mm-es Ikov karbit, amin powerjetet véltem felfedezni. Állítólag utolsó szériás jawa350-re való.
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

38-ig meg sem állnék :mrgreen:

Ha nincs valami xtra tuning, én nem raknék nagyobbat!
Kisebb karbival jobb középtartomány van, mert a nagy gázsebesség miatt kisebb cseppekre esik szét a benya...
De várjuk a tapasztalatokat!
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Van benne valami:) Pl.: ETZ 250-re gyári fordulattartományra 34-es karbi kéne :)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
tibee01
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2010.04.04. 17:48
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tibee01 »

Mert a Pmax 8000nél van és túlforgatható 10000 ig, addig van értelme a szimuláció szerint, aztán majd gyakorlatban kiedrül.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

tibee01 írta:Sziasztok!
150-es ETZ re tuning céljából milyen karbit javasoltok, ami 30as torokátmérő körüli. Jó a 250esé vagy van vmi ami jobb ár/érték arányban van?
minek neked 30-as torokátmérő? :o amúgy jó ár/érték pl. dell orto. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: arovado »

ÁÁ leértem szegedre és itt kiszámoltam: a motor fogyasztása kb 3,8 l/100km :D bár itt nincs sok hegy-domb ami terhelné...
tibee01
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2010.04.04. 17:48
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tibee01 »

Sziasztok!
150-es ETZ re tuning céljából milyen karbit javasoltok, ami 30as torokátmérő körüli. Jó a 250esé vagy van vmi ami jobb ár/érték arányban van?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

arovado írta:
bambi írta: Azt veszed észre,hogy kicsit jobban megy,mert könnyebb a pénztárcád,és ezáltal kevesebb az az össztömeg. :-"
Értem, akkor mostantól csak ilyet tankolok, hogy végre le tudjam rázni magamról azt a sok pénzt ami mindig rámragad...pffújj mint a kosz... :mrgreen:
:smt109
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: arovado »

bambi írta:
arovado írta:Üdv!
Tudja valaki, hogy miben jobb a drágább (adalékdúsabb ) benzin? (elvileg adalékdúsabb) és hogy MZ-nél milyen különbségeket lehet vele észrevenni?
Azt veszed észre,hogy kicsit jobban megy,mert könnyebb a pénztárcád,és ezáltal kevesebb az az össztömeg. :-"
Értem, akkor mostantól csak ilyet tankolok, hogy végre le tudjam rázni magamról azt a sok pénzt ami mindig rámragad...pffújj mint a kosz... :mrgreen:
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

arovado írta:Üdv!
Tudja valaki, hogy miben jobb a drágább (adalékdúsabb ) benzin? (elvileg adalékdúsabb) és hogy MZ-nél milyen különbségeket lehet vele észrevenni?
Azt veszed észre,hogy kicsit jobban megy,mert könnyebb a pénztárcád,és ezáltal kevesebb az az össztömeg. :-"
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrei »

arovado írta:Hát ezt kérdem énis :D ami a shell kútnál nem 330 hanem 365ft és azt mondják rá h adalékdúsabb...nekem fingom sincs :D
Erre én azt szoktam válaszolni a kutasnak, hogy apátok fasza dúsabb.
Majd pont 370 forintos benzint fogok tölteni... hülyék ezek?
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: arovado »

Hát ezt kérdem énis :D ami a shell kútnál nem 330 hanem 365ft és azt mondják rá h adalékdúsabb...nekem fingom sincs :D
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Az mit jelent, hogy adalékdúsabb? Sima 95ös?
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: arovado »

Üdv!
Tudja valaki, hogy miben jobb a drágább (adalékdúsabb ) benzin? (elvileg adalékdúsabb) és hogy MZ-nél milyen különbségeket lehet vele észrevenni?
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: balintmz »

hello.
Nekem az lenne a gondom hogy a 251esemen nem tudom állitani az alapgázt. Levettem az oldalrol a beállitasi meg szerelési dolgokat.Kitekerésnél nem ment fel az alapgáz csak elkezdett csepegni a benzin, pedig jo csavart tekertem. arra gondoltam hogy vmi el van tömödve vagy vmi nem zár... Ha van ötlete vkinek azt szivesen várom.

Lehet szétszedem kitakaritom komplet, csak jo lenne tudni miert van.

Köszi, Bálint
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

csikin írta:Gabsic: A leírt beállításokkal kopogott? Nekem is atomstabil alapjáratom van:) kb 1200 1/min és tölt is rendesen közben.
A jelenség a következő volt: hidegen elinduláskor tökéletes volt, majd kb 4 km után kezdődött halkan csörögni, 5 km után pedig bedurvult a inom csörgés ilyen kalapálás-szerű hangra. Ekkor ijedt kuplungbehúzás, de a fordulat nem akart leesni, hanem 2500 körül forgott a motor, ilyen másodpercenként 1-2 kalapácsütészerű robbanással.

Ja és még valami... Hengerfej leszedése előtt gyújtást ellenőriztem, és mikor gyújtásoldalról imbuszkulccsal hajtottam körbe a főtengelyt, felső holtpontnál akadást lehetett érezni. De sem a dugótetőn, sem a hengerfejen nem volt összeverődés nyoma, illetve válla sincs a hengernek. Mióta újra összeraktam a vastagabb tömítésekkel azóta ezt az akadást nem érezni.

Kíváncsi vagyok már hogy milyen lesz így, de addig nem akarom összerakni a bal oldalt míg ki nem derül hogy kell-e kuplungot lehúznom vagy sem...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Gabsic: A leírt beállításokkal kopogott? Nekem is atomstabil alapjáratom van:) kb 1200 1/min és tölt is rendesen közben.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Nekem gyári csatos karbim van, semmi nem volt állítgatva. A levegőcsavar le van plombálva. A tű a legdúsabbnál egy állással szegényebb. Én annyit próbálkoztam, hogy 140es főfúvókát raktam bele.

Egyébként atomstabil alapjáratom volt, csak ha menetközben rájött ez a kalapálásszerű kopogás, akkor nem volt jo 4-5 másodpercig.

A hengerrel annyira jutottam, hogy 1,4-es présrést állítottam be. 1mmes klingeritlap alulra+ 0,5mm alu felülre.
Próbaút még nem volt, mert a kuplungoldali fedelet is lekaptam más okok miatt. Alátét ügyben kérdezek majd a blokk topikban...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

Lehet ilyen plombát kapni, viszont én tegnap vágtam bőrlyukasztóval szilikongumiból

Érdemes, és kell is próbálkozni vele.
A gyári beáll:a legdúsabbnál 1-el szegényebb! Nekem még legdúsabban van
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 12 vendég