Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Szerintem a levegrendszert nézd át. Úgy értem, nem kap sok levegőt? Gumicső illeszkedik rendesen? Nincs megrepedezve? Légszűrőház tömítései, légszűrő minden oké?
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Dénes írta:Akkor már be se tekerd a fúvókát. :D
Szerintem úgy értette hogy érdemesebb csak a tartót berakni azon elég nagy a luk :d
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Ez vicces mert ma a tesztet így fejeztem be....( a tartó bent volt..)
De azért az már sok...de nyélgázon (tanult angol azt mondaná:)
Impressive ! =D>

Ez a 300 adik hozzászólásom....
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Krepp 2010.10.10. 20:08-kor.
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Akkor már be se tekerd a fúvókát. :D
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Krepp »

30%???
Van egy verseny szerelő haverom(autó) vele dumálgattam erről...
nekem(első tesztek!) a 300% környéki bővítés jött be, de az igazság valahol 200-250 környékén lehet...
Tudni kell hogy én nem utcára tervezek(eddig) hanem versenyre...
Az alapjáratit én nem tudom drasztikusan bővíteni mert ahhoz már a porlasztót kell alakítani(nem bing!)

Most szólok, nem kellenek a megjegyzések a szabálykövetésemet illetően.... :wink: [-X
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Friggyes Mester írta:a gyújtást hagytam...
egyelőre csak annyi akartam elérni hogy szívató nélkül mennyen..
úgyhogy a fő fúvit bővítgettem... :twisted: durvább módszerekkel
Felül terhelés alatt dadog de eszeveszetten gyorsul
viszont rájöttem:::A gyertyaképnek etanolnál egész más képen kell kinéznie..
Még van mit játszani az biztos, de ígéretes...
Te tiszta etanollal nyomtad? mert ha igen, és jó volt a benzines fűfuvi akkor én vagyok helikopter...(Mondjuk nekem 2000 környékén is stabil..)

Az olajom(ami volt ithon Csak pelyhessen gevergett a "pálinkába", kicsit tejes lett de ülepedett úgyhogy kell jobb megoldás...
Tesztelni jó volt....
ásványi olajat használj, az keveredik jól. Főfuvi ~30%-kal nagyobb kell.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

3/4 rész etanollal mentem. Én az alapjáratit növelném drasztikusan.
A szaga viszont tök állat volt. :D

Az meg más kérdés, hogy szimmering mennyire bírja... Egy hosszútávú teszt kéne.
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Krepp »

a gyújtást hagytam...
egyelőre csak annyi akartam elérni hogy szívató nélkül mennyen..
úgyhogy a fő fúvit bővítgettem... :twisted: durvább módszerekkel
Felül terhelés alatt dadog de eszeveszetten gyorsul
viszont rájöttem:::A gyertyaképnek etanolnál egész más képen kell kinéznie..
Még van mit játszani az biztos, de ígéretes...
Te tiszta etanollal nyomtad? mert ha igen, és jó volt a benzines fűfuvi akkor én vagyok helikopter...(Mondjuk nekem 2000 környékén is stabil..)

Az olajom(ami volt ithon Csak pelyhessen gevergett a "pálinkába", kicsit tejes lett de ülepedett úgyhogy kell jobb megoldás...
Tesztelni jó volt....
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Igen, és az jelzi, hogy benzinhez kicsit nagy. Merthogy etanollal ment mint a disznó 4ezer felett.
Előgyújtást variáltál?
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Fő fúvókát úgy hagytad?
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Mesélj róla mit változtattál és hogy megy a motor?

Nálam jobban pörgött (6ezer felett még simán húzott), de alul nem ment. És nem kezdtem nagyon állítgatni semmit. Azt sem néztem, hogy olajjal hogy keveredik, csak beletöltöttem. :)

Egy nagyonsokkal nagyobb alapjáratival biztos jól menne. Meg ahogy néztem a benzines üzemre kitapasztalt előgyújtás sem tetszik neki, mert kopogósan, keményen járt. Azt toligálni kell, meg kitökölni.
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Jelentem elértem a 100% etanolos állapotot.. :mrgreen: :-"
(finomítgatás még kell, és fogyasztás mérés is)
Csak besötétedett és eldugolt a benzincsapom(a tankon belüli része)
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
pviktor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.10.07. 16:36
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Kőröstetétlen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pviktor »

Dénes írta:Ez a "bowdennel állítom az alapjáratot" típusó karbi? Nézd, sok variácó nincs:

-rövidebb bowden (veszel egy új komplettet)
-hosszabb külső bowdenház - esetleg beletoldassz egy gyűrűt a karbihoz vagy a gázkarhoz
-hosszabb csavart kell szerezni a karbi tetjére
Ezek szerint ez még az. A bowden még a gyári szürke színű. Akkor ideiglenesen ez a gyűrűs megoldás fog menni. Trophy hogy viselkedik egy 250-es ETZ karbival?
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Ez a "bowdennel állítom az alapjáratot" típusó karbi? Nézd, sok variácó nincs:

-rövidebb bowden (veszel egy új komplettet)
-hosszabb külső bowdenház - esetleg beletoldassz egy gyűrűt a karbihoz vagy a gázkarhoz
-hosszabb csavart kell szerezni a karbi tetjére
Avatar
pviktor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.10.07. 16:36
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Kőröstetétlen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pviktor »

Sziasztok. Ma megvettem életem első MZ-ét, egy ES 250/2-est. Hogy tudnék rajta alapjáratot állítani, ha a karburátor tetején már a csavar teljesen ki van tekerve? És a karburátoron csak levegőcsavar van!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

balintmz írta:sziasztok.
Az a gondom hogy nem tudom állitani az alapgázt a karburátoromon. Már levettem a szerelési utmutatót ahhoz a fajtához, szétszedtem, kitakaritottam (nem volt koszos) de nem lehet állitani csak a bowden spanolásával :(

Ui: Örülök hogy ujra müködik az oldal. Köszönöm a segitséget, Bálintmz
Csatos karbi?
-Akkor a bowdennek legyen holtjátéka.
-CO-csavart 2.5 fordulatot kihajtod
-fordulatszabályzó csavart (könyvben keringtetett levegő csavar néven fut) 4 fordulatot kihajtod
-berugod a vasat
-finomhangolod a beállításokat (ahogy a könyvbe is le van irva).
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: balintmz »

sziasztok.
Az a gondom hogy nem tudom állitani az alapgázt a karburátoromon. Már levettem a szerelési utmutatót ahhoz a fajtához, szétszedtem, kitakaritottam (nem volt koszos) de nem lehet állitani csak a bowden spanolásával :(

Ui: Örülök hogy ujra müködik az oldal. Köszönöm a segitséget, Bálintmz
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

de miért nem újítjátok fel az eredeti csapokat?
strabanc belső szűrőt tesztek rá, ami 1 cm-el hosszabb, és értelem szerűen 1 cm-el hosszabbra cserélitek a benne levő csövet is. tipp gyanánt mondtam. :idea: :x :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Kázmér »

Igazad van, nem sok az a 20km.

A mofakeres fekete színű meg olyan, hogy koppig kifogy, és utána hiába tekered át tartalékra, elfogyott a benya.

Sztem a semmihez képest a 20km is jobb....

(Indulás előtt érdemes megnézni, h mennyi az anyag benne. Gyakorlott Mz-s szemmel megmondja, h elég-e a az anyag, vagy kút lesz belőle... :wink: )
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé :)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

valoban jo, csak baszott keves marad benne mikor tartalek allasba kell tenned, vagyis ha menet kozben azt veszed eszre, hogy tartalekra kell valtanod kb 20 km-en belul kell egy benzinkutat talalnod
Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Kázmér »

Sziasztok!

Voltam Fehérváron a Dankovicsnál,és lehet kapni Italy márkájú benzincsapot (ez a jó!)

1700 valamennyi pénz szóval nem is drága.

Egyébként a bolt korrekt az árakat tekintve, a boltos eléggé méla-bamba, de igazából nálam az ár a lényeg...
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üdv Urak!

32-es torkú Bingről van valakinek tapasztalata?

Előre is köszi a válaszokat!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Kázmér »

Most Fehérváron vagyok, itt a Dankovics 08.22-ig zárva van, meglesem majd, h lehet-e nála kapni.

Szeptembertől meg Szegeden leszek (utolsó év az egyetemen), ott is ismerek pár boltot, majd megírom, hogy hol lehet kapni... :)

Tajwanit nem szeretnék venni, feleslegesen nem költöm a pénzt...
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Kázmér!

Én a Szigetszentmikósi börzén vettem az egyiket, a másikat meg szintén szszmiklósi szoci-moci boltban.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Kázmér »

Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy hol lehet venni ilyen olasz csapot? (egyik netes áruháznál se láttam, csak az a-k-f.de-n)

Most újítom a tankot, tiszta rozsda volt, nomeg újra is festem...a régi DDR csap ami benne volt, lekaptam. Nem volt szűrője :!:

Mondom WTF? az előző tulaj alkothatott, a karbi elé is én tettem egy szűrőt...akkor ezek szerint totál szűrő nélkül használta? B*zmeeeg ](*,)
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

kiszsebi! és akiknek csap problémája van.

Próbáljatok olasz csapot szerezni. Az oldalába, az átlátszó vizzsák felett van az ITALY felirat benne.
Nekem mindkettőn az van, tökéletes. Csak a tartalék kevesebb, olyan 25-30 km-re elég. Óvatosan 35 :D
Tökéletesen zár, szűr. 1500 Ft környékén vesztegetik.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Tartalék

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

KrisszETZ251 írta: Én is vettem olyan csapot, de aztán elhánytam magamat tőle és inkább felújítottam a DDR-t. Ha lecsavartod a kis fekete kupakot alul, nincs benne semmi, pedig ott egy szűrőnek kellene lennie.
Attól a szűrőtől kéne tartaléknak lennie.
Egyébként meg nincs DDR csapom...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Tartalék

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

Nandor írta:
kiszsebi írta:Na szóval egy rejtély (még mindig):
nincs tartalékom. De nem azért, mert nem folyik le a benzin tartalékon, hanem azért, mert a csap normál állásában is tökig leürül a tank. Kiszedtem a csapot, a cső benne van, szűrő is, belefújva rendben is van. Viszont beszerelve mégsem jó.
Mofakeres MZ benzincsap :(
Már vettem másikat is, ugyanaz a helyzet.
Nekem is ugyanez a problémám a csappal.

Én is vettem olyan csapot, de aztán elhánytam magamat tőle és inkább felújítottam a DDR-t. Ha lecsavartod a kis fekete kupakot alul, nincs benne semmi, pedig ott egy szűrőnek kellene lennie.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Tartalék

Hozzászólás Szerző: Nandor »

kiszsebi írta:Na szóval egy rejtély (még mindig):
nincs tartalékom. De nem azért, mert nem folyik le a benzin tartalékon, hanem azért, mert a csap normál állásában is tökig leürül a tank. Kiszedtem a csapot, a cső benne van, szűrő is, belefújva rendben is van. Viszont beszerelve mégsem jó.
Mofakeres MZ benzincsap :(
Már vettem másikat is, ugyanaz a helyzet.
Nekem is ugyanez a problémám a csappal.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

KILL3R etz írta:kiszsebi!

Nem lehet, hogy a másik lyukba kéne a cső? Így hirtelen... #-o
nem, nem abba. csap állásából is következik :(
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

kiszsebi!

Nem lehet, hogy a másik lyukba kéne a cső? Így hirtelen... #-o
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Tartalék

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Na szóval egy rejtély (még mindig):
nincs tartalékom. De nem azért, mert nem folyik le a benzin tartalékon, hanem azért, mert a csap normál állásában is tökig leürül a tank. Kiszedtem a csapot, a cső benne van, szűrő is, belefújva rendben is van. Viszont beszerelve mégsem jó.
Mofakeres MZ benzincsap :(
Már vettem másikat is, ugyanaz a helyzet.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: festékes »

Kázmér írta:Nah hali!

Eljött Pátkáról hozzám egy Mz szaki, hogy megszakértse a gépemet. szétszedtük a karbit, azt mondta, hogy minden rendben van, a régi tűszelepet szétkaptuk, ki fogom tisztítani és visszarakni.

A másik kifogása az volt, hogy régi a benzin, már 2 éve ott áll a tankban. A szerelő szerint olyan gázolaj szaga volt, és hogy egyáltalán nem tesz neki jót...

A tankot leeresztettem, viszont most látom, hogy eléggé rozsdás...szeretném megkérdezni, hogy ti hogyan takarítanátok ki?
A barkács topicban jól kiveséztük ezt a témát régebben!Ott keresdd :D
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Olvass vissza, vagy keress. Már többször átbeszéltük, mindenkinek meg van a maga receptje. :D
Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Kázmér »

Nah hali!

Eljött Pátkáról hozzám egy Mz szaki, hogy megszakértse a gépemet. szétszedtük a karbit, azt mondta, hogy minden rendben van, a régi tűszelepet szétkaptuk, ki fogom tisztítani és visszarakni.

A másik kifogása az volt, hogy régi a benzin, már 2 éve ott áll a tankban. A szerelő szerint olyan gázolaj szaga volt, és hogy egyáltalán nem tesz neki jót...

A tankot leeresztettem, viszont most látom, hogy eléggé rozsdás...szeretném megkérdezni, hogy ti hogyan takarítanátok ki?
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé :)
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: festékes »

zonafa írta:
Kázmér írta:Sziasztok!

ETZ-150-es Bvf karbi.

Kipucoltam, összeraktam..karbi tuti fullos (Tajwani karbifelújítószettel szerelve)

Beállítottam, tegnap mentem a vassal 25 km-t...az alapjáratot kissé dúsnak éreztem, döcögős volt.

Erre ma, úgy, hogy hozzá se nyúltam már nem müxik.

Nem először csinál ilyet a karbi, most minden egyes út előtt szedjem szét, rakjam össze???

Hol ronthatom vajon el???? Kurva ideges vagyok már.....

(alapjáraton kívül teljesen normálisan megy)

Szia!

Lehet,hogy hüleség amit mondok,de én is valahogy így szívtam . Nálam visszacsúszott (csúszik) állandóan az a kis tüske,ami megvezeti a súbert,és nem hagyja elfordulni.Ezért ment el az alapjáratom,és nem tudtam normális benzin-levegő arányt beállítani.Ettől függetlenül tök jól ment a gép. Pont ma szedtem szét a karbit,mert nem volt jó az úszószint(elromlott a benzincsap tömítőgumi is,és csöpögött a benya),és most is vissza volt csúszva , úgyhogy csak napok kérdése volt,hogy újra ne legyen alapjárat.
Nekem anno ki is esett az a tüske,emiatt felakadt a súber,mindjárt rekordfordulaton bömbölt a gép #-o Lehet kókánynak tünik,de egy kicsit vastagabb szegből lecsiptem egy kis darabot azt raktam,be és bevált :lol:
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

Kázmér írta:Kösz bambi, h szóltál...

Itt is lehet kapni csak az árak mások....

http://e-motorparts.addel.hu/products.p ... 19&count=3

A Tajwani BVF 7.813 Huf
A Német Bing 25.000 Huf

De igazából nem látok kép alapján különbséget a Bingek között...

Valakinek van tapasztalata bármelyikkel?
Ami a képeken van az nem bizti,hogy azt kapod,lásd Zsakfos kolléga kálváriáját.
Csak akkor vegyél internetről,ha van vissza gari,ha nem azt kapod,mint amit te szeretnél.Amit az mzhez hirdetnek Binget,az általában jó karbi,ráadásul ehez fejlesztették.
zonafa
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2010.08.02. 19:13
MZ-d típusa: Etz250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zonafa »

Kázmér írta:Sziasztok!

ETZ-150-es Bvf karbi.

Kipucoltam, összeraktam..karbi tuti fullos (Tajwani karbifelújítószettel szerelve)

Beállítottam, tegnap mentem a vassal 25 km-t...az alapjáratot kissé dúsnak éreztem, döcögős volt.

Erre ma, úgy, hogy hozzá se nyúltam már nem müxik.

Nem először csinál ilyet a karbi, most minden egyes út előtt szedjem szét, rakjam össze???

Hol ronthatom vajon el???? Kurva ideges vagyok már.....

(alapjáraton kívül teljesen normálisan megy)

Szia!

Lehet,hogy hüleség amit mondok,de én is valahogy így szívtam . Nálam visszacsúszott (csúszik) állandóan az a kis tüske,ami megvezeti a súbert,és nem hagyja elfordulni.Ezért ment el az alapjáratom,és nem tudtam normális benzin-levegő arányt beállítani.Ettől függetlenül tök jól ment a gép. Pont ma szedtem szét a karbit,mert nem volt jó az úszószint(elromlott a benzincsap tömítőgumi is,és csöpögött a benya),és most is vissza volt csúszva , úgyhogy csak napok kérdése volt,hogy újra ne legyen alapjárat.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Alfa írta:A szervizkonyvben szerepel a normal meret: 125
A bejarato meret pedig elvileg nem letezik, ugyanugy kell mint a normal (keveresi arany is!!)
Kerestem a kézikönyven de nemtaláltam nemvoltam elég alapos nyilvan. Keverési arány is nem kell neki kicsit olajosabb most 1:40 keverék van benne mehet bele az 50 es is nyugodtan ?
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A szervizkonyvben szerepel a normal meret: 125
A bejarato meret pedig elvileg nem letezik, ugyanugy kell mint a normal (keveresi arany is!!)
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Megtundá valaki mondani hogy mekkora a bejárató főfúvóka meg a normál mérete? 30n2-5 karbinál
Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Kázmér »

Kösz bambi, h szóltál...

Itt is lehet kapni csak az árak mások....

http://e-motorparts.addel.hu/products.p ... 19&count=3

A Tajwani BVF 7.813 Huf
A Német Bing 25.000 Huf

De igazából nem látok kép alapján különbséget a Bingek között...

Valakinek van tapasztalata bármelyikkel?
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé :)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi »

Kázmér írta:Azon gondolkoztam, hogy veszek egy új karbit.

A BING-ekről mi a véleményetek?

Az Et Bike-nál egy 10-ért lehet kapni BING-et is, meg BVF-et is...

http://etbike.com/index.php?productID=4343

http://etbike.com/index.php?productID=4337
Ezek kínaiak
Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Kázmér »

Azon gondolkoztam, hogy veszek egy új karbit.

A BING-ekről mi a véleményetek?

Az Et Bike-nál egy 10-ért lehet kapni BING-et is, meg BVF-et is...

http://etbike.com/index.php?productID=4343

http://etbike.com/index.php?productID=4337
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé :)
szaké
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.07.27. 18:14
MZ-d típusa: etz 125 e

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szaké »

Kázmér írta:Sziasztok!

ETZ-150-es Bvf karbi.

Kipucoltam, összeraktam..karbi tuti fullos (Tajwani karbifelújítószettel szerelve)

Beállítottam, tegnap mentem a vassal 25 km-t...az alapjáratot kissé dúsnak éreztem, döcögős volt.

Erre ma, úgy, hogy hozzá se nyúltam már nem müxik.

Nem először csinál ilyet a karbi, most minden egyes út előtt szedjem szét, rakjam össze???

Hol ronthatom vajon el???? Kurva ideges vagyok már.....

(alapjáraton kívül teljesen normálisan megy)
Én is próbáltam taiwanit (talán Kensei vagy valami hasonló) de csak a fúvóka volt belőle használható. Nézd meg a tűszelepet, lehet hogy nem zár rendesen. Ettől is dúsúlhat a keverék. Nekem eresztett.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üdv Uraim!

Olyan esztergályosra lenne szükségem, aki elvállalna egy csatos karbi súberének megperselyezését.
Ha lehet Pest környékén, és elérhető áron. :wink:

Előre is köszi a válaszokat!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Máté »

Kázmér írta:Sziasztok!

karbi tuti fullos (Tajwani karbifelújítószettel szerelve)
Szerintem a probléma ez lehet. az ilyen felújító szettek sokszor inkább rontanak mint javítanak. még régebben próbálkoztam ilyennel, de nálam csak rontottak a helyzeten.

szerintem próbálj meg eredeti alkatrészeket szerezni hozzá.
Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Kázmér »

Sziasztok!

ETZ-150-es Bvf karbi.

Kipucoltam, összeraktam..karbi tuti fullos (Tajwani karbifelújítószettel szerelve)

Beállítottam, tegnap mentem a vassal 25 km-t...az alapjáratot kissé dúsnak éreztem, döcögős volt.

Erre ma, úgy, hogy hozzá se nyúltam már nem müxik.

Nem először csinál ilyet a karbi, most minden egyes út előtt szedjem szét, rakjam össze???

Hol ronthatom vajon el???? Kurva ideges vagyok már.....

(alapjáraton kívül teljesen normálisan megy)
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé :)
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

conus írta:
Seri19 írta: A tank is abból van. mmint vasból. amennyi idő alatt megeszi anyi idő alatt már 4szer cseréltél a csapban tömítést.
tél-leg? szerintem nyár van de mindegy. :twisted:

3 éve rozsdamentesítettem a tankot üvegszilánkkal + rozsdamaróval, és még most is fémtiszta belül mindenhol. most kell cserélnem a 2. benzincsap tömítést a kar alatt. akkor most h van ez? :twisted:

amúgy ez a horganyzott csavar belseje 2 hét alatt megrozsdásodott az agresszív benzintől, holott a tank rozsdamentesítve volt az előbbi technikával :!: érdekes, nem :?: :P :mrgreen:
Pont ezt mondtam én is hogy mire a fém pöcst a csapon megeszi a benga azalatt a tömítést már többször ki kel cserélni. Szóval sztem ha nincs lehetősége az embernek bronzból csináltatni vagy aluból akkor fölös vele bajlódni.

Amúgy meg nem hiszem el hogy fémtiszta a tankod belül 3 év után.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Alfa írta:Van 2 módszer is, ugyanazt adja. A 3. a kézikönyvben van, azt nem írom le.

1.: úszóház csavarok ki, majd összefogva az alját meg a tetejét vízszintesen a benzincsőröl töltsd meg benzinnel. Ezután vedd szét a 2 felét, és az alsóban van egy borda, annak a vonaláig kell érnie a szintnek.

2.: hasonló eredményt ad mint az első kb 0,5 mm pontosságig. ugyanúgy megtöltöd az összefogott karbit, majd kiveszed és beledobsz egy tartalék úszót a benzinnel telt aljába. A benzinszint és a perem távolsága egyenlő a kézikönyvben szereplővel (amit ott írnak ahol ki kéne szuperálni az úszóházat), de add hozzá még értelemszerűen a tömítés vastagságát.
Köszönöm.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 51 vendég