Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: young boys » 2011.05.30. 21:14

ambrusviktor írta:
nova001155 írta: Na igen :D 3. a 6000 már próbáltam :D belém bújt a kisördög gyújtás tesztelés volt az apropó vajon húz-e rendesen fönt is? hangzott a kérdés Válasz : igen. Sok sikert a kísérletezéshez várjuk a fejleményeket majd .
Régen jó beállításokkal én is azt tapasztaltam, hogy olyan 5500nál kezd "feléledni" és úgy nálam pl 4. ben jobban ment, mint 5.ben (mar ott nem pörgött addig soha :D ) de azért az az 5. 7000 fordulattal 150 egy kicsit mókásnak tűnik nekem :D ráadásul elvielg, ugye ez 18 as lánckerékre van...
Egyébként ti nem sajnáljátok 5000fölött pörgetni? nekem mindig fáj egy picit a szívem, hogy kínzom szegényt...
A kicsi pl ott él igazán...és meglepő de ott a legjobb a fogyasztása is...a gyár szerint...
Én mostanában rendszeresen járok 90-100 között vele...És nem szenved...Mondjuk 110 környékén már nem érzi jól magát de 100-ig pöpec a gép...

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.30. 20:39

nova001155 írta:
ambrusviktor írta: Köszönöm :) akkor majd tesztelődök :)
De találtam egy érdekeset:

Kép

Ez is elgondolkoztat...szerintem segít a korábbiakhoz, ez alapján már lehet a tűn faragni :D
Na igen :D 3. a 6000 már próbáltam :D belém bújt a kisördög gyújtás tesztelés volt az apropó vajon húz-e rendesen fönt is? hangzott a kérdés Válasz : igen. Sok sikert a kísérletezéshez várjuk a fejleményeket majd .
Régen jó beállításokkal én is azt tapasztaltam, hogy olyan 5500nál kezd "feléledni" és úgy nálam pl 4. ben jobban ment, mint 5.ben (mar ott nem pörgött addig soha :D ) de azért az az 5. 7000 fordulattal 150 egy kicsit mókásnak tűnik nekem :D ráadásul elvielg, ugye ez 18 as lánckerékre van...
Egyébként ti nem sajnáljátok 5000fölött pörgetni? nekem mindig fáj egy picit a szívem, hogy kínzom szegényt...

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2011.05.30. 20:34

ambrusviktor írta:
nova001155 írta:Ne félj 125 össel nem fogsz megragadni persze minden motor más és más pl nekem 125 van bent legalacsonyabb tűállásban 120km/h (gps) a vége és kellemesen motorozható.
Köszönöm :) akkor majd tesztelődök :)
De találtam egy érdekeset:

Kép

Ez is elgondolkoztat...szerintem segít a korábbiakhoz, ez alapján már lehet a tűn faragni :D
Na igen :D 3. a 6000 már próbáltam :D belém bújt a kisördög gyújtás tesztelés volt az apropó vajon húz-e rendesen fönt is? hangzott a kérdés Válasz : igen. Sok sikert a kísérletezéshez várjuk a fejleményeket majd .

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.30. 20:30

nova001155 írta:Ne félj 125 össel nem fogsz megragadni persze minden motor más és más pl nekem 125 van bent legalacsonyabb tűállásban 120km/h (gps) a vége és kellemesen motorozható.
Köszönöm :) akkor majd tesztelődök :)
De találtam egy érdekeset:

Kép

Ez is elgondolkoztat...szerintem segít a korábbiakhoz, ez alapján már lehet a tűn faragni :D

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2011.05.30. 20:20

Ne félj 125 össel nem fogsz megragadni persze minden motor más és más pl nekem 125 van bent legalacsonyabb tűállásban 120km/h (gps) a vége és kellemesen motorozható.

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.30. 19:59

Alfa írta:Ja végülis ez így lehetséges. Először kipróbálhatod a 125 össel, az a gyári méret is. Azt sztem hagyd is benne... annál kisebbre venni nem életbiztosítás :D Után a többi a súbertűvel is állítható.

Persze mindez csak akkor érvényes, ha a gyújtásod kb jó, és nem zavar be. Amúgy fogalmam sincs :mrgreen:
Ok, csak én ugye ott voltam eltévedve, hogy azt hittem, hogy a 135 ös a gyári méret, és csak ma tudtam meg a jóvoltotokból hogy a 125ös az. Így tehát én is abban reménykedek, hogy az jó lesz. Csak a fenének kellett megijeszteni azzal a megragadással :mrgreen: ... az a baj, hogy nem értek még a motorhoz egy leheletnyit sem :oops: és fosok össze vissza minden ilyesmitől... eddig a kuplungtól paráztam, de azt Bambi jól megcsinálta, szóval most meg zizeghetek ezen, hogy nem kicsi-e a 125 és a kevés benzin stb :D de már annyira csak nem fogom elcseszni... legalábbis remélem...
Minden esetre tényleg köszönöm a tanácsokat!

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2011.05.30. 19:54

Ja végülis ez így lehetséges. Először kipróbálhatod a 125 össel, az a gyári méret is. Azt sztem hagyd is benne... annál kisebbre venni nem életbiztosítás :D Után a többi a súbertűvel is állítható.

Persze mindez csak akkor érvényes, ha a gyújtásod kb jó, és nem zavar be. Amúgy fogalmam sincs :mrgreen:

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.30. 19:44

Alfa írta:
ambrusviktor írta:Hmm...pedig már kezdtem örülni, hogy de szép függvényeim lesznek... de a fent leírtak alapján akkor még kevésbé értem, hogy miért van az, amit korábban már többször emlegettem, hogy 5500körül dadog (3.ban) és alig húz a 135ös és 140 es fúvókával, míg a 115össel, miért megy még 6000nél is gyönyörűen, bár kis gázzal kicsit rángatva a motor? Gondoltam a kettő közt akkor egy ideális mérettel be tudnám lőni pontosan... szóval szerinted akkor egy efféle "feltérképezés" ehhez nem segítene?
Hát mostanában elég sokat foglalkoztam efféle dolgokkal, bár még nagyon nem látom át a mögöttes tartalmakat, de azért pár dolog:
Ha dadog és alig húz, mintha fulladni akarna, az az elsokallás jele általában. Ha kevés neki az anyag, akkor inkább olyan átható hangon "csattog", és a kipuffogón hallod, pl ha felpörgeted majd kuplungolsz és hagyod lepörögni. Meg amikor konstans gázzal mész, akkor is behangosodik, ami gázadásra elhalkul. Ez a karbirendszer hirtelen gáznál bedúsít (ezért halkul el), gázelvételnél szegényít (ezért rángat).

Szerintem ezért ment rosszul a nagyokkal, és jól a kicsivel. De a kicsinek a hátránya, hogy bár nagy gázon légfelesleg mellett azért megyeget (meg melegszik, erre mondta Frici hogy ragadásszagot érez), kicsin nem lesz olyan jó. A már amúgy is szegény keverék a gáz visszajtésével méginkább leszegényedik. Igazából minden mindennel összefügg, egyelőre annyit látok belőle, hogy a fűfúvóka inkább a nagy gázt, míg a tű állása és alakja a részterhelést befolyásolja, az alapjáratinak meg az alapjáraton kívül nincs túl nagy szerepe.
Elolvastam a cikkedet, köszi, ez tényleg beláttatott néhány dolgot, köszönöm. Szóval, abban ugye egyetértünk, hogy jelen esetben magas fordulaton is és alacsonyon is sokat kap. Mert magason dadog, alacsonyon nagyon erőszakos a járása. Az, hogy a 115össel szegény keveréket kap, az evidens, érezhető is, noha menni jobban ment, mint a 135össel, és amiről beszéltetek megragadás, annak a veszélye valóban lehetséges, hogy fennállt. A kérdésem tehát, hogy ha beleteszek egy 125ös főfúvókát (ami a korábban mellékelt ábra szerint a gyári méret) és véletlenül ezzel jól fog járni (ez még csak hipotézis) tehát sem túl szegénynek sem nem túl dúsnak nem érzem sem magas, sem alacsony fordulaton, akkor kell-e felénem a dugattyú megragadásától? Valamint a továbbiakat a súbertű variálásával tudom állítgatni? (továbbiak alapján a megfelelő gáztartományhoz tartozó beömlő benzin/levegőkeverék arányt értem, tehát a megfelelő fordulaton való teljesítményt)
Köszönöm a segítséget!

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2011.05.30. 19:32

ambrusviktor írta:Hmm...pedig már kezdtem örülni, hogy de szép függvényeim lesznek... de a fent leírtak alapján akkor még kevésbé értem, hogy miért van az, amit korábban már többször emlegettem, hogy 5500körül dadog (3.ban) és alig húz a 135ös és 140 es fúvókával, míg a 115össel, miért megy még 6000nél is gyönyörűen, bár kis gázzal kicsit rángatva a motor? Gondoltam a kettő közt akkor egy ideális mérettel be tudnám lőni pontosan... szóval szerinted akkor egy efféle "feltérképezés" ehhez nem segítene?
Hát mostanában elég sokat foglalkoztam efféle dolgokkal, bár még nagyon nem látom át a mögöttes tartalmakat, de azért pár dolog:
Ha dadog és alig húz, mintha fulladni akarna, az az elsokallás jele általában. Ha kevés neki az anyag, akkor inkább olyan átható hangon "csattog", és a kipuffogón hallod, pl ha felpörgeted majd kuplungolsz és hagyod lepörögni. Meg amikor konstans gázzal mész, akkor is behangosodik, ami gázadásra elhalkul. Ez a karbirendszer hirtelen gáznál bedúsít (ezért halkul el), gázelvételnél szegényít (ezért rángat).

Szerintem ezért ment rosszul a nagyokkal, és jól a kicsivel. De a kicsinek a hátránya, hogy bár nagy gázon légfelesleg mellett azért megyeget (meg melegszik, erre mondta Frici hogy ragadásszagot érez), kicsin nem lesz olyan jó. A már amúgy is szegény keverék a gáz visszajtésével méginkább leszegényedik. Igazából minden mindennel összefügg, egyelőre annyit látok belőle, hogy a fűfúvóka inkább a nagy gázt, míg a tű állása és alakja a részterhelést befolyásolja, az alapjáratinak meg az alapjáraton kívül nincs túl nagy szerepe.

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.30. 19:15

Alfa írta:
ambrusviktor írta:Csináltam egy-egy táblázatot, 125 - 130- 135 főfúvóka és 45 alapjárati fúvóka.
Ezen belül az alábbi fordulatok:
2000 (1.),3000 (2.),4000 (2.),5000 (2.),3000 (3.),4000 (3.),5000 (3.),6000 (3.),2000 (4.),4000 (4.),5000 (4.),4000 (5.)
És az ezekhez tartozó levegőcsavar állítások: 0,5 0,75 1 1,25 1,5 1,75 2
Ez táblázatonként 84 adat (ha a sebesség változását kívánom grafikonon ábrázolni). Lehet hogy a gyorsulást is bele kellene vennem, de ahhoz már semmi kedvem, ráadásul az egyéb tapasztalatokat is számba kell venni, hogy mikor rángat és mikor mit csinál. Összesen tehát 252 adat :D Egész napom és legalább 5 l benzinem rá fog menni :S
Ha kész lesz a grafikon majd mutatok képet :)
Ne kezdd el :)

Vagy ne vedd bele a levegőcsavart se a főfúvókát :D. A karbi kicsit máshogy működik, a főoldalon keresd meg a cikket amit írtam róla. Fizikailag az se korrekt, de segít elképzelni hogy is működnek a dolgok.

Alapjárati levegőcsavar egy kb 0,5 mm átmérőjű lyukon tudja kifejteni a hatását (a porlasztási betét előtt van). Arra való, hogy az alapjáratot (ami annyi teljesítmény, hogy legyőzze a komressziót, párszáz watt) finomhangolja. Hiába tekergeted, az már 2000en se befolyásol szinte semmit, mondhatnám hogy gyakorlatilag még terhelés nélkül sem. A főfúvókának pedig a tűállás a korlátja. A tű kúpja határozza meg az átömlő benzin mennyiségét, ha ez jóval kisebb keresztmetszet mint a fúvóka (kis gáz), nem nagyon fog szintén befolyásolni.

A váltó és az áttételek működése miatt pedig a sebesség pl 4esben 4000es fordulatnál mindig pontosan ugyanannyi (gyárilag 70 km/h körüli), ugyanis a főtengely forgása, valamint a váltóáttétel miatt ez fizikailag adja egymást.

Aminek lenne értelme mérni: Gyorsulás 0-100 különböző főfúvókákkal, fogyasztás 100 km-en teljesgázon különböző fúvókákkal (ez kb lehetetlen letesztelni, és túl sok értelme sincs), maximális sebesség a fúvóka függvényében. Tehát fúvókával a teljes terhelést nézed. Résztelherésen súbertűvel variálva (résztelheréstű, nem véletlen ez a neve): tűállás függvényében fogyasztás, illetve légfelesleg tényező (sokallás- kevesellés), itt már lehet kombinálni fúvókával is, ugyanis ahogy haladunk fel egyre inkább beleszól, áthúzások (2000-6000 fordulati felgyorsításnál hogy viselkedik), teljesítménylyukak felmérése. De ezek bonyolultan mérhetők csak.

Arról nem is beszélve hogy minden motor más és más (falsszívás, összerakás miatt), a táblázat csak a tiedre lenne érvényes, a többiekére max trendek erejéig.
Hmm...pedig már kezdtem örülni, hogy de szép függvényeim lesznek... de a fent leírtak alapján akkor még kevésbé értem, hogy miért van az, amit korábban már többször emlegettem, hogy 5500körül dadog (3.ban) és alig húz a 135ös és 140 es fúvókával, míg a 115össel, miért megy még 6000nél is gyönyörűen, bár kis gázzal kicsit rángatva a motor? Gondoltam a kettő közt akkor egy ideális mérettel be tudnám lőni pontosan... szóval szerinted akkor egy efféle "feltérképezés" ehhez nem segítene?

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2011.05.30. 19:09

ambrusviktor írta:Csináltam egy-egy táblázatot, 125 - 130- 135 főfúvóka és 45 alapjárati fúvóka.
Ezen belül az alábbi fordulatok:
2000 (1.),3000 (2.),4000 (2.),5000 (2.),3000 (3.),4000 (3.),5000 (3.),6000 (3.),2000 (4.),4000 (4.),5000 (4.),4000 (5.)
És az ezekhez tartozó levegőcsavar állítások: 0,5 0,75 1 1,25 1,5 1,75 2
Ez táblázatonként 84 adat (ha a sebesség változását kívánom grafikonon ábrázolni). Lehet hogy a gyorsulást is bele kellene vennem, de ahhoz már semmi kedvem, ráadásul az egyéb tapasztalatokat is számba kell venni, hogy mikor rángat és mikor mit csinál. Összesen tehát 252 adat :D Egész napom és legalább 5 l benzinem rá fog menni :S
Ha kész lesz a grafikon majd mutatok képet :)
Ne kezdd el :)

Vagy ne vedd bele a levegőcsavart se a főfúvókát :D. A karbi kicsit máshogy működik, a főoldalon keresd meg a cikket amit írtam róla. Fizikailag az se korrekt, de segít elképzelni hogy is működnek a dolgok.

Alapjárati levegőcsavar egy kb 0,5 mm átmérőjű lyukon tudja kifejteni a hatását (a porlasztási betét előtt van). Arra való, hogy az alapjáratot (ami annyi teljesítmény, hogy legyőzze a komressziót, párszáz watt) finomhangolja. Hiába tekergeted, az már 2000en se befolyásol szinte semmit, mondhatnám hogy gyakorlatilag még terhelés nélkül sem. A főfúvókának pedig a tűállás a korlátja. A tű kúpja határozza meg az átömlő benzin mennyiségét, ha ez jóval kisebb keresztmetszet mint a fúvóka (kis gáz), nem nagyon fog szintén befolyásolni.

A váltó és az áttételek működése miatt pedig a sebesség pl 4esben 4000es fordulatnál mindig pontosan ugyanannyi (gyárilag 70 km/h körüli), ugyanis a főtengely forgása, valamint a váltóáttétel miatt ez fizikailag adja egymást.

Aminek lenne értelme mérni: Gyorsulás 0-100 különböző főfúvókákkal, fogyasztás 100 km-en teljesgázon különböző fúvókákkal (ez kb lehetetlen letesztelni, és túl sok értelme sincs), maximális sebesség a fúvóka függvényében. Tehát fúvókával a teljes terhelést nézed. Résztelherésen súbertűvel variálva (résztelheréstű, nem véletlen ez a neve): tűállás függvényében fogyasztás, illetve légfelesleg tényező (sokallás- kevesellés), itt már lehet kombinálni fúvókával is, ugyanis ahogy haladunk fel egyre inkább beleszól, áthúzások (2000-6000 fordulati felgyorsításnál hogy viselkedik), teljesítménylyukak felmérése. De ezek bonyolultan mérhetők csak.

Arról nem is beszélve hogy minden motor más és más (falsszívás, összerakás miatt), a táblázat csak a tiedre lenne érvényes, a többiekére max trendek erejéig.

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.30. 19:03

Máté írta: Tyű, szép kis litániát írtál. :D Gratula a súberhez. Viszont ha tényleg tud majd hozatni plusszos tolattyút akkor szólj, sok embert érdekelne. Nem mondta milyen áron?
például engem is :)

Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Máté » 2011.05.30. 18:54

Alfa írta:váálasz az elektronika topicból, és egy kis érdekesség mára:

bambi erre azt mondta, az alapjárati fúvóka kicsi (a lassú leállásra).

Ma reszeltem magamnak egy súbertűt, beraktam, és meggyógyította a problémát. Ne kérdezd miért, elvileg nincs rá hatással.

Nade volt nekem még egy gondom, talán érdemes leírni. Az történt, hogy egyik tűállásban a motor alacsony fordulaton (2-3000) baromi jó volt, fent nem ment. 1 el szegényítve a tűt fent jól ment, de lent akkora lyuk keletkezett, mint ide Moszkva. Szóval Bambihoz elmentem, azt mondta csináljak egyedi súbertűt, mert az jó, és mert ami most bennvan annak a kúpossága szerinte rossz (nekem is ez volt a gyanúm). Vettem is egy utángyártottat a Hubernél. Na ez volt az alap. Azért fontos hogy ott, mert a többi helyen sokkal jobbak a tűk, ez gyakorlatilag csak egy rézpálca volt benne a rovátkákkal és a végén valami jelképes kúppal. Tehát szabadon lehet alakítani. Az igazat megvallva az is felmerült bennem hogy a Mester csak ugratott, mi esélyem lenne nekem egy súbertű kúposságát úgy eltalálni, hogy működjön? Mintának a most bennlévő valamivel jobb minőségű utángyártottat használtam a nagyoláshoz, egy Skil csiszolóba (nem flexbe! :mrgreen: ) fogtam be a tűt. Elvégre azzal ment, csak szarul. Na ezek után hogy kb olyan volt, kialakítottam a kúpot, figyelve rá hogy egyenes legyen (egy esztergakés szárára fektettem fel a csiszolópapírt, az egyenes). Eszemben volt amit Frici mondott Bakony túrán, hogy a gyári tű sokkal tovább kúposodik (tehát kevésbé meredek a kúp). Ilyenre próbáltam. Majd az utolsó simításokat már nedves finom papírral csináltam.

Amikor már pofás volt, gondoltam berakom, kipróbálom, max szar lesz. Hát, nem lett az. Első próbálkozásra 113 km/h végsebességet értem el egy nagyon enyhe emelkedőn a 2 oldaltáskámmal + a dobozommal, ami a 125-130 gyári adathoz képest még elég sovány, de addig viszont elég jól gyorsult. Középtartományban álom, igazi jó kis selymes dorombolása lett az eddigi csattogáshoz (elkevesellés) képest. A gyorsulása is javult, és a gázreakció is (Frici figyelj :D), és alacsony fordulatról is szépen húz fel (teszt: 50 ben 5., innen gyorsulás finom gázadással). A gyertyakép szép barna, lehetne világosabb is, de őzbarnának még simán elmegy. 1el fentebb raktam, de akkor már kis gázon beszaggatott, bár az utángyártott zörgési szintjét nem érte el, a végsebesség se változott.

A fenti megtorpanást először a tűnek tulajdonítottam, a Mester tanácsára egy kicsit levettem a csúcsából, ott elkeskenyítve (elvégre teljesgáz közelében a vége számít). De a tesztek semmi különbséget nem mutattak, nem akart 5500 fölé pörögni 5.ben. Pont ugyanaz a 113 km/h jött ki megint (GPS el kalibrált bicikliórán mérve). Utána bambi azt mondta, a gyújtást kéne variálni, ő arra tippel. Igazság szerint, végiggondolva a dolgokat én is. De előtte ha már itt vagyunk: A karbi kopottsága is okozhat anomáliákat, főleg alapjáraton.

Következőkben furatmérővel (századra lehet vele mérni) bemértük a karbi likát :D , majd a súbert is. Öröm, hogy a furatban összesen 5 század ovális kopás van (feltételezve hogy 36 mm a gyári érték, ugyanis 36,1 lett a legnagyobb, és 36,05 a legkisebb méret körbemérve az ovalitást). A súber igazolta is a hangját: 1 tizeddel volt alatta legnagyobb méretében, és több mint 3 (!) tizeddel a legkisebben. Ha ezt összeadjuk, 4 tized jön ki különbségre, majdnem egy fél mm :D . Harangozott is benne rendesen. Hazafele beugrottam a Futár boltba, ahova mindent vittem, tolómérőt, régi súbert, anyámkínját. Na az utángyártott fostalicska már eleve 35,7 volt a legnagyobb méretében, a zsír új karbiban is zörgött mint a fene. De a Peti (a boltos) azt mondta, tud hozni pluszost (+5 század a 36hoz képest). Ezt bemérve, majd esztergán megsimogatva (pontosabban inkább csak a 800as papírral felpolírozva) tökéletesen fel tudom újítani a karbit, perselyezés nélkül. Utána meglátjuk, lehet ugrani a gyújtáshoz.
Tyű, szép kis litániát írtál. :D Gratula a súberhez. Viszont ha tényleg tud majd hozatni plusszos tolattyút akkor szólj, sok embert érdekelne. Nem mondta milyen áron?

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2011.05.30. 18:48

váálasz az elektronika topicból, és egy kis érdekesség mára:

bambi erre azt mondta, az alapjárati fúvóka kicsi (a lassú leállásra).

Ma reszeltem magamnak egy súbertűt, beraktam, és meggyógyította a problémát. Ne kérdezd miért, elvileg nincs rá hatással.

Nade volt nekem még egy gondom, talán érdemes leírni. Az történt, hogy egyik tűállásban a motor alacsony fordulaton (2-3000) baromi jó volt, fent nem ment. 1 el szegényítve a tűt fent jól ment, de lent akkora lyuk keletkezett, mint ide Moszkva. Szóval Bambihoz elmentem, azt mondta csináljak egyedi súbertűt, mert az jó, és mert ami most bennvan annak a kúpossága szerinte rossz (nekem is ez volt a gyanúm). Vettem is egy utángyártottat a Hubernél. Na ez volt az alap. Azért fontos hogy ott, mert a többi helyen sokkal jobbak a tűk, ez gyakorlatilag csak egy rézpálca volt benne a rovátkákkal és a végén valami jelképes kúppal. Tehát szabadon lehet alakítani. Az igazat megvallva az is felmerült bennem hogy a Mester csak ugratott, mi esélyem lenne nekem egy súbertű kúposságát úgy eltalálni, hogy működjön? Mintának a most bennlévő valamivel jobb minőségű utángyártottat használtam a nagyoláshoz, egy Skil csiszolóba (nem flexbe! :mrgreen: ) fogtam be a tűt. Elvégre azzal ment, csak szarul. Na ezek után hogy kb olyan volt, kialakítottam a kúpot, figyelve rá hogy egyenes legyen (egy esztergakés szárára fektettem fel a csiszolópapírt, az egyenes). Eszemben volt amit Frici mondott Bakony túrán, hogy a gyári tű sokkal tovább kúposodik (tehát kevésbé meredek a kúp). Ilyenre próbáltam. Majd az utolsó simításokat már nedves finom papírral csináltam.

Amikor már pofás volt, gondoltam berakom, kipróbálom, max szar lesz. Hát, nem lett az. Első próbálkozásra 113 km/h végsebességet értem el egy nagyon enyhe emelkedőn a 2 oldaltáskámmal + a dobozommal, ami a 125-130 gyári adathoz képest még elég sovány, de addig viszont elég jól gyorsult. Középtartományban álom, igazi jó kis selymes dorombolása lett az eddigi csattogáshoz (elkevesellés) képest. A gyorsulása is javult, és a gázreakció is (Frici figyelj :D), és alacsony fordulatról is szépen húz fel (teszt: 50 ben 5., innen gyorsulás finom gázadással). A gyertyakép szép barna, lehetne világosabb is, de őzbarnának még simán elmegy. 1el fentebb raktam, de akkor már kis gázon beszaggatott, bár az utángyártott zörgési szintjét nem érte el, a végsebesség se változott.

A fenti megtorpanást először a tűnek tulajdonítottam, a Mester tanácsára egy kicsit levettem a csúcsából, ott elkeskenyítve (elvégre teljesgáz közelében a vége számít). De a tesztek semmi különbséget nem mutattak, nem akart 5500 fölé pörögni 5.ben. Pont ugyanaz a 113 km/h jött ki megint (GPS el kalibrált bicikliórán mérve). Utána bambi azt mondta, a gyújtást kéne variálni, ő arra tippel. Igazság szerint, végiggondolva a dolgokat én is. De előtte ha már itt vagyunk: A karbi kopottsága is okozhat anomáliákat, főleg alapjáraton.

Következőkben furatmérővel (századra lehet vele mérni) bemértük a karbi likát :D , majd a súbert is. Öröm, hogy a furatban összesen 5 század ovális kopás van (feltételezve hogy 36 mm a gyári érték, ugyanis 36,1 lett a legnagyobb, és 36,05 a legkisebb méret körbemérve az ovalitást). A súber igazolta is a hangját: 1 tizeddel volt alatta legnagyobb méretében, és több mint 3 (!) tizeddel a legkisebben. Ha ezt összeadjuk, 4 tized jön ki különbségre, majdnem egy fél mm :D . Harangozott is benne rendesen. Hazafele beugrottam a Futár boltba, ahova mindent vittem, tolómérőt, régi súbert, anyámkínját. Na az utángyártott fostalicska már eleve 35,7 volt a legnagyobb méretében, a zsír új karbiban is zörgött mint a fene. De a Peti (a boltos) azt mondta, tud hozni pluszost (+5 század a 36hoz képest). Ezt bemérve, majd esztergán megsimogatva (pontosabban inkább csak a 800as papírral felpolírozva) tökéletesen fel tudom újítani a karbit, perselyezés nélkül. Utána meglátjuk, lehet ugrani a gyújtáshoz.

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.30. 18:40

Csináltam egy-egy táblázatot, 125 - 130- 135 főfúvóka és 45 alapjárati fúvóka.
Ezen belül az alábbi fordulatok:
2000 (1.),3000 (2.),4000 (2.),5000 (2.),3000 (3.),4000 (3.),5000 (3.),6000 (3.),2000 (4.),4000 (4.),5000 (4.),4000 (5.)
És az ezekhez tartozó levegőcsavar állítások: 0,5 0,75 1 1,25 1,5 1,75 2
Ez táblázatonként 84 adat (ha a sebesség változását kívánom grafikonon ábrázolni). Lehet hogy a gyorsulást is bele kellene vennem, de ahhoz már semmi kedvem, ráadásul az egyéb tapasztalatokat is számba kell venni, hogy mikor rángat és mikor mit csinál. Összesen tehát 252 adat :D Egész napom és legalább 5 l benzinem rá fog menni :S
Ha kész lesz a grafikon majd mutatok képet :)

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.30. 18:02

Nandor írta:
ambrusviktor írta: Oké, de nekem pont az a gondom, hogy alacsony fordulaton egész jó, magas fordulaton viszont mintha feldúsúlna, vagyis dadogni kezd, amit a kisebb fúvóka orvosolt. Egyébként meg fogom próbálni kisebb alapjáratival, de attól félek, ez tényleg csak egy próba lesz, mert egészen hirtelen jött a gond, az új gyújtással, tehát az, hogy ilyen hirtelen kikopik, az furi lenne, de végülis nem lehetetlen. No, akkor a próbák körébe beleveszem az üresjáratit is, aztán miután tesztelgettem, beszámolok a tapasztalatokról.
Köszönöm a segítségeket!
Ne haragudj Viktor nem kötekedni akarok csak segíteni. Azt írod, hogy "mintha feldúsúlna" meg
"kisebb fúvóka orvosolt" tehát akkor nem lehet gyújtásgond.
Ne kisebb alapjáratit vegyél hanem gyári méretű újat.
Mint korábban írtam én pontosan ugyanígy jártam, végigpróbáltam mindent és végül az oldotta meg a problémát, hogy beletettem egy 135-ös főt és egy 45-ös alapjáratit.
Elsőre én is csak a főfúvókát cseréltem le és nekem is a gyárinál kisebb 120-as lett jó, jártam is vele vagy két hónapig így. De észrevettem, hogy két személlyel magas fordulaton gyengébb mint kellene és ekkor kezdtem a kísérletezést.
Ja és nekem is sub-ee féle gyújtásom van és köszöni szépen jól van és tökéletesen működik. :D
Nem veszem kötekedésnek, hanem segítségnek, és köszönöm is :)
nova001155 küldött egy linket amin 125 ös volt megjelölve gyári méretnek... kicsit meg vagyok zavarodva már :D no, de mindenképp lecserélem akkor az alapjáratit is! Pont ezért kezdtem játszani a karbival mert rájöttem, hogy a gyújtás nem lehet bibis akkor, ha 135el nem megy 5300 fölé, semmiféle levegőállással, míg 115el könnyen 6000fölé is. Tehát valóban a gyújtás miatt kell állítani, mert előtte teljesen jó volt a beállítás, csak most valami megváltozott, de nem a gyújtás a rossz nyílván, csupán hozzá kellene állítgatnom... továbbá most arra gondoltam, hogy szerdán, ha párom meghozza a fúvókákat, akkor beledobom a 125öset és a 130 asat, megnézem mik a tapasztalatok. Aztán megpróbálom új alapjáratival, és ahhoz is módszeresen kombinálom a főfúvókákat, de ezt csak úgy nagyvonalakban, hogy milyen jelenségeket produkál, mert pénteken úgyis megkapja a Bambi féle rezót ( :smt041 :smt041 :smt041 ) és pontosan majd ahhoz állítom hozzá a dolgokat. Szóval azt hiszem 115-140 ig, minden fúvókát kipróbálok, és az alapjáratit is megnézem hozzájuk párosítva. (azt hiszem, hogy megjegyezzem, függvényt fogok csinálni :) )
Az eseményekről majd beszámolok, hátha valakinek még okulásul lesz :)
Köszönöm a segítségeket mindenkinek!!! [-o<

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2011.05.30. 17:19

ambrusviktor írta:
nova001155 írta:Nem tudom mennyire van kitekerve nekem a levegő érzésre lőttem be 1700 ra az alapjáratot talán2-3 fordulat.
2-3 fordulat?? öö... most akkor azt meg kell kérdeznem, hogy a könyv az ugye 3/4 fordulatot ír, de én ezt a fordulatot 360foknak értelmeztem logikusan... ugyanarról beszélünk? mert akkor nekem lehet hogy mindig baromira el volt állítva :D én másfélnél kijjebb soha nem mertem már tekerni :)
Azt javaslom próbálgasd mikor jó mikor nem azt sajnos nem lehet így beállítani mint ahogy a könyv írja kopott alkatrészek nem gyári méretű főfúvókák kisebb nagyobb mikor hogy utángyártás remeki próbálgasd ahol a legjobbnak érzed annak az a legjobb. Szokták itt a fórumon mondani karbi beállításnál illetve járatásnál derül ki ki mennyire ért a 2t hez.

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2011.05.30. 16:44

ambrusviktor írta: Oké, de nekem pont az a gondom, hogy alacsony fordulaton egész jó, magas fordulaton viszont mintha feldúsúlna, vagyis dadogni kezd, amit a kisebb fúvóka orvosolt. Egyébként meg fogom próbálni kisebb alapjáratival, de attól félek, ez tényleg csak egy próba lesz, mert egészen hirtelen jött a gond, az új gyújtással, tehát az, hogy ilyen hirtelen kikopik, az furi lenne, de végülis nem lehetetlen. No, akkor a próbák körébe beleveszem az üresjáratit is, aztán miután tesztelgettem, beszámolok a tapasztalatokról.
Köszönöm a segítségeket!
Ne haragudj Viktor nem kötekedni akarok csak segíteni. Azt írod, hogy "mintha feldúsúlna" meg
"kisebb fúvóka orvosolt" tehát akkor nem lehet gyújtásgond.
Ne kisebb alapjáratit vegyél hanem gyári méretű újat.
Mint korábban írtam én pontosan ugyanígy jártam, végigpróbáltam mindent és végül az oldotta meg a problémát, hogy beletettem egy 135-ös főt és egy 45-ös alapjáratit.
Elsőre én is csak a főfúvókát cseréltem le és nekem is a gyárinál kisebb 120-as lett jó, jártam is vele vagy két hónapig így. De észrevettem, hogy két személlyel magas fordulaton gyengébb mint kellene és ekkor kezdtem a kísérletezést.
Ja és nekem is sub-ee féle gyújtásom van és köszöni szépen jól van és tökéletesen működik. :D

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.30. 15:39

nova001155 írta:Nem tudom mennyire van kitekerve nekem a levegő érzésre lőttem be 1700 ra az alapjáratot talán2-3 fordulat.
2-3 fordulat?? öö... most akkor azt meg kell kérdeznem, hogy a könyv az ugye 3/4 fordulatot ír, de én ezt a fordulatot 360foknak értelmeztem logikusan... ugyanarról beszélünk? mert akkor nekem lehet hogy mindig baromira el volt állítva :D én másfélnél kijjebb soha nem mertem már tekerni :)

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2011.05.30. 15:14

Nem tudom mennyire van kitekerve nekem a levegő érzésre lőttem be 1700 ra az alapjáratot talán2-3 fordulat.

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.30. 06:42

Nandor írta:
ambrusviktor írta: Azt nem piszkáltam, mert az gyári méretű, így inkább hagytam... érdekes, hogy a 135is sok neki...
Amit Krepp írt, a megragadás az mit jelent?
Az enyém is gyári méretű volt, legalábbis amikor a gyárba belerakták. Hát azóta egy kicsit kikopott.
Ha rám hallgatsz lecseréled újra és utána kísérletezel a főfúvókával.
Az alapjárati ha kopott pótolja a főfúvóka kisebb mérete miatti hiányt, de csak alacsony fordulaton hiszen az a tolattyú állásától független.
Viszont így magas fordulaton elszegényedik a keverék ami ugye nem túl jó.
És akkor jön a megragadás. :D
Oké, de nekem pont az a gondom, hogy alacsony fordulaton egész jó, magas fordulaton viszont mintha feldúsúlna, vagyis dadogni kezd, amit a kisebb fúvóka orvosolt. Egyébként meg fogom próbálni kisebb alapjáratival, de attól félek, ez tényleg csak egy próba lesz, mert egészen hirtelen jött a gond, az új gyújtással, tehát az, hogy ilyen hirtelen kikopik, az furi lenne, de végülis nem lehetetlen. No, akkor a próbák körébe beleveszem az üresjáratit is, aztán miután tesztelgettem, beszámolok a tapasztalatokról.
Köszönöm a segítségeket!

Avatar
Matee86
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
Tartózkodási hely: Szekszárd

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matee86 » 2011.05.29. 22:31

ambrusviktor írta:
Nandor írta: Viktor az alapjáratit is kicserélted újra?
Azt nem piszkáltam, mert az gyári méretű, így inkább hagytam... érdekes, hogy a 135is sok neki...
Amit Krepp írt, a megragadás az mit jelent?
Szerintem arra gondol,hogy a túl kis fúvókával nem fog elég anyagot kapni,tehát a kenése sem lesz elegendő,és a dugattyú megragadhat.... :-k

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2011.05.29. 22:14

ambrusviktor írta: Azt nem piszkáltam, mert az gyári méretű, így inkább hagytam... érdekes, hogy a 135is sok neki...
Amit Krepp írt, a megragadás az mit jelent?
Az enyém is gyári méretű volt, legalábbis amikor a gyárba belerakták. Hát azóta egy kicsit kikopott.
Ha rám hallgatsz lecseréled újra és utána kísérletezel a főfúvókával.
Az alapjárati ha kopott pótolja a főfúvóka kisebb mérete miatti hiányt, de csak alacsony fordulaton hiszen az a tolattyú állásától független.
Viszont így magas fordulaton elszegényedik a keverék ami ugye nem túl jó.
És akkor jön a megragadás. :D

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.29. 22:00

Nandor írta:
ambrusviktor írta: Kipróbáltam 135össel, az sok. Barátnőm a hét elején hoz egy 125 és egy 130asat is, azzal még megnézem, de eddig a 115össel volt a legjobb, bár érzésre az kevés volt már neki.
Viktor az alapjáratit is kicserélted újra?
Azt nem piszkáltam, mert az gyári méretű, így inkább hagytam... érdekes, hogy a 135is sok neki...
Amit Krepp írt, a megragadás az mit jelent?

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2011.05.29. 21:57

ambrusviktor írta: Kipróbáltam 135össel, az sok. Barátnőm a hét elején hoz egy 125 és egy 130asat is, azzal még megnézem, de eddig a 115össel volt a legjobb, bár érzésre az kevés volt már neki.
Viktor az alapjáratit is kicserélted újra?

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.29. 18:45

takzol írta:Kedves Mz-fórumos motoros társak!
A kis Etz fogyasztásával kapcsolatban kérem a véleményeteket és tapasztalataitokat.A hét végén megtettem egy 200 km-es túrát. A fogyasztást 4,5-5liter között mértem. A tempóm 80km/h körül volt huzamosan. A súber a 3. rovátkában van/felülről számolva/. A gyertya szép őzbarna, a motor szépen működik. A túra után ellenőriztettem az előgyújtást, mert a motor megvétele óta ezt még nem tettem meg. Az indikátoros mérésnél az derült ki, hogy sok volt az előgyújtás. Most pontosan az előírt. A fogyasztás növekedését a túl nagy előgyújtás is okozhatja, vagy egyszerűen a gázmarkolat "cibálása" /folyamatos 80km/h-körüli sebesség úgy 150 kilométeren keresztül/ a magyarázat? A típussal kapcsolatban nincs még sok tapasztalatom, ezért kérem, hogy írjátok meg a véleményeteket! Az útmutatóban leírt fogyasztási adat elérhető egyáltalán? 2,3-3,5 ???? Előre köszönöm, üdvözlettel: takzol
Én szerelgettem 125ös ETZ-t egyik ismerősömnek az van, és neki is ez a gondja, hogy kb 5l es fogyasztása van, és nem is megy olyan TOPpon a gép... amivel tudtunk próbálkoztunk, de én nem értek hozzá, úgyhogy a blokkhoz nem nyúltunk, de a karbit hiába állítgattam össze vissza, ez a fogyasztás nem változott nála.

Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: takzol » 2011.05.29. 18:41

Kedves Mz-fórumos motoros társak!
A kis Etz fogyasztásával kapcsolatban kérem a véleményeteket és tapasztalataitokat.A hét végén megtettem egy 200 km-es túrát. A fogyasztást 4,5-5liter között mértem. A tempóm 80km/h körül volt huzamosan. A súber a 3. rovátkában van/felülről számolva/. A gyertya szép őzbarna, a motor szépen működik. A túra után ellenőriztettem az előgyújtást, mert a motor megvétele óta ezt még nem tettem meg. Az indikátoros mérésnél az derült ki, hogy sok volt az előgyújtás. Most pontosan az előírt. A fogyasztás növekedését a túl nagy előgyújtás is okozhatja, vagy egyszerűen a gázmarkolat "cibálása" /folyamatos 80km/h-körüli sebesség úgy 150 kilométeren keresztül/ a magyarázat? A típussal kapcsolatban nincs még sok tapasztalatom, ezért kérem, hogy írjátok meg a véleményeteket! Az útmutatóban leírt fogyasztási adat elérhető egyáltalán? 2,3-3,5 ???? Előre köszönöm, üdvözlettel: takzol

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.29. 15:47

Krepp írta:Ragadás szagot érzek a levegőbe....
Ragadás? Az..öö micsoda?
Kipróbáltam 135össel, az sok. Barátnőm a hét elején hoz egy 125 és egy 130asat is, azzal még megnézem, de eddig a 115össel volt a legjobb, bár érzésre az kevés volt már neki.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára ambrusviktor 2011.05.29. 20:11-kor.

Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 968
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Krepp » 2011.05.29. 15:35

Ragadás szagot érzek a levegőbe....

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.29. 14:17

Igen, tudom hogy gyárilag 135 ös kellene, ezért is csodálkoztam, hogy mégis jobban ment így. A fogyasztásra azért kérdeztem rá, mert felteszem oké, hogy minél kisebb a fúvóka, de az nem garantálja feltétlenül azt, hogy kevesebbet is fogyaszt, már ha jól gondolkozom... mint ahogy a magasabb tűállás sem garantálja a nagyobb fogyasztást. Most majd még megpróbálkozom a többivel, aztán majd beszámolok. Ja, és igen az alapjárati fúvókának is utánanézek :)

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2011.05.29. 12:05

Ugyan bár nem tudom pontosan kinek milyen a karbilya de ami nekem van fent ha jól tudom az a gyári karburátora típus szerint is. A szerelési könyv szerint ezekkel az adatokkal áldották meg.
http://kepgep.hu/2011/05/29/main/Karbi.jpg
Persze a Ts eseknél fogalmam sincs hogy azok milyen fúvokákkal szaladgálnak.

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2011.05.29. 11:52

nova001155 írta: A 140 es nagyobb mint a 115 ös tehát nem nőne de csökkenni fog a fogyasztásod. Asszem a gyári az vagy 120vagy 125 .
Persze az Utángyártás remekei nem feltétlen akkora mint ami rávan írva.
A gyári 135-fő 45-alap 110-dúsító.
Az utángyártott /legalábbis amit én vettem/ jó lett.

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2011.05.29. 11:43

ambrusviktor írta:No a korábbiakra hivatkozva. Ma leültem a karbi mellé, szétszedtem, megnéztem és 140es főfúvóka, szivatónál 115ös. Mondom, ez mi a fene? Nézegettem, volt itthon 110, 135... hát mondom, oké, akkor most szépen beteszem ezt a kettőt a helyükre. De a kisördög persze megint bökdösött, így gondoltam kipróbálom: a 140es helyére a 115öset tettem :-"
Szivatóhoz a 110eset. Elindultam... hát bakker gyönyörűen pörgött 6000fölé is. Karbit még nem nagyon állítottam hozzá, meg szerintem azért picit szegény a keverék, szóval lehet hogy megpróbálnám 120 vagy 125 el, inkább az utóbbival. De szerintem sokkal jobban megy, mint a 140essel. Kérdés: kisebb főfúvóka nem ekvivalens azzal, hogy kevesebbet fogyaszt, ugye? Szóval még az is lehet hogy a fogyasztásom nőni fog, ezzel ne számoljak?
De, ez esetben javasolnátok-e a 120 vagy a 125ös főfúvóka kipróbálását? Egyébként annyi, hogy kis gázadással picit rángat a dolog, szóval most túl levegődús még a dolog, de az tény hogy a 140esnél lényegesen jobban megy. (Bár mintha egy lehellettel gyengébb lenne, de ezt csak 5.ben éreztem ami úgyis trágya).
A 140 es nagyobb mint a 115 ös tehát nem nőne de csökkenni fog a fogyasztásod. Asszem a gyári az vagy 120vagy 125 .
Persze az Utángyártás remekei nem feltétlen akkora mint ami rávan írva.

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2011.05.29. 11:42

ambrusviktor írta:No a korábbiakra hivatkozva. Ma leültem a karbi mellé, szétszedtem, megnéztem és 140es főfúvóka, szivatónál 115ös. Mondom, ez mi a fene? Nézegettem, volt itthon 110, 135... hát mondom, oké, akkor most szépen beteszem ezt a kettőt a helyükre. De a kisördög persze megint bökdösött, így gondoltam kipróbálom: a 140es helyére a 115öset tettem :-"
Szivatóhoz a 110eset. Elindultam... hát bakker gyönyörűen pörgött 6000fölé is. Karbit még nem nagyon állítottam hozzá, meg szerintem azért picit szegény a keverék, szóval lehet hogy megpróbálnám 120 vagy 125 el, inkább az utóbbival. De szerintem sokkal jobban megy, mint a 140essel. Kérdés: kisebb főfúvóka nem ekvivalens azzal, hogy kevesebbet fogyaszt, ugye? Szóval még az is lehet hogy a fogyasztásom nőni fog, ezzel ne számoljak?
De, ez esetben javasolnátok-e a 120 vagy a 125ös főfúvóka kipróbálását? Egyébként annyi, hogy kis gázadással picit rángat a dolog, szóval most túl levegődús még a dolog, de az tény hogy a 140esnél lényegesen jobban megy. (Bár mintha egy lehellettel gyengébb lenne, de ezt csak 5.ben éreztem ami úgyis trágya).
Azt javaslom előbb az alapjárati fúvókát cseréld le egy új gyári méretűre és utána kísérletez a főfúvókával. Ugyanígy jártam én is, hogy lecseréltem 120-asra a főfúvókát és jobban ment. Viszont miután az alapjáratit is lecseréltem újra az elindítás után felpörgött 8e-re a motor annyira keveset kapott. Ezután kísérletezgettem a főfúvókákkal és a 135-ös lett jó. /tehát tulajdonképp mindenből a gyári méret :D/ Nem véletlenül mondják, hogy a gyári mérettel a legjobb.

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.29. 10:16

No a korábbiakra hivatkozva. Ma leültem a karbi mellé, szétszedtem, megnéztem és 140es főfúvóka, szivatónál 115ös. Mondom, ez mi a fene? Nézegettem, volt itthon 110, 135... hát mondom, oké, akkor most szépen beteszem ezt a kettőt a helyükre. De a kisördög persze megint bökdösött, így gondoltam kipróbálom: a 140es helyére a 115öset tettem :-"
Szivatóhoz a 110eset. Elindultam... hát bakker gyönyörűen pörgött 6000fölé is. Karbit még nem nagyon állítottam hozzá, meg szerintem azért picit szegény a keverék, szóval lehet hogy megpróbálnám 120 vagy 125 el, inkább az utóbbival. De szerintem sokkal jobban megy, mint a 140essel. Kérdés: kisebb főfúvóka nem ekvivalens azzal, hogy kevesebbet fogyaszt, ugye? Szóval még az is lehet hogy a fogyasztásom nőni fog, ezzel ne számoljak?
De, ez esetben javasolnátok-e a 120 vagy a 125ös főfúvóka kipróbálását? Egyébként annyi, hogy kis gázadással picit rángat a dolog, szóval most túl levegődús még a dolog, de az tény hogy a 140esnél lényegesen jobban megy. (Bár mintha egy lehellettel gyengébb lenne, de ezt csak 5.ben éreztem ami úgyis trágya).

Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Hujber » 2011.05.29. 08:57

Mittom írta:
Hujber írta:Sziasztok!

Ha túl sötét a gyertya, elég, ha az üzemanyag állító csavart tekerem kifelé egy kicsit?

Szia!

Koromlerakódás
Finom fekete koromréteg fedi a szigetelőcsúcsot, az elektródákat és a gyertyaházat.
Lehetséges ok: rosszul beállított keverékarány, túlságosan dús keverék, erősen szennyezett légszűrő, hibásan működő szívató, javarészt rövid szakaszokon használják a motorkerékpárt, túl hideg vagy alacsony hőértékű a gyertya.

Teendő: be kell állítani a keverékarányt és a szívatót, ellenőrizni kell a légszűrőt, valamint a hőértéket!

Remélem tudtam segíteni!
Igen tudtál!

Van 4 db isolator gyertya a motorhoz, ma összeszedem milyen hőértékűek, és beírom. Lehetséges, hogy van megfelelőbb mint ami a motorban van. Vagy inkább vegyek újat?

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.28. 13:33

young boys írta:
ambrusviktor írta:No tesztelgettem a karbit. Nagyon érdekes a dolog, mert a tünetek a korábban leírtak: üresben hajlandó felpörögni 6000fölé is, DE pl 3.ban 5500körül már erősen döcög, és úgy megy feljebb egy kicsit, de nem akaródzik neki. Igazából azt érzem, hogy húzna, de valahogy az egész valóban mintha döcögne, nem pedig szép egyenletesen robbangatna ahogy illik. Kipróbáltam több tűllással is, és érdekes, hogy az egyik legnyerőbb tűállás (itt van a 3. ban max 5500) az, amikor a legfelső bütyköt fogja meg, tehát amikor a legmélyebbre lóg a tű. A melléklevegő csavarral is játszottam, méghozzá negyed fordulatonként teszteltem fél fordulattól egészen kb 2-ig kifelé. Érdekes, mert nem a megszokott görbét vette fel, hogy kifelé csavarásnál egy darabig emelkedik a fordulatszám, aztán stagnál, hanem hirtelen emelkedik, stagnál picit (nagyon picit, tehát 1/2. fordulattól kifelé már szarik rám, hiába tekergetem) aztán olyan 1-1,25 fordulatnál kifelé esni kezd az alapjárat, DE(!) akkor amikor megyek vele, mégis magasabb fordulatra tud pörögni, mint pl háromnegyed fordulatnál.
A fene tudja mi van ezzel... gondoltam, hogy kisebb fúvóka kéne talán bele, nem tudom. Annyi változás volt ugye, hogy eddig gyári tranzisztoros, most pedig sub-ee féle tranzisztoros gyújtás ment bele. Ő persze mondta a kampányszöveget hogy kevesebbet fog fogyasztani tőle, de azért azon csodálkoznék, ha fúvókát kéne cserélni... egyébként azért nem gyanakszom arra, hogy rossz a cucc, amit csinált, mert üresben mint mondtam felpörög mindenféle dadogás nélkül 6000fölé.
(Ja, és 3-mmesre lett beállítva az előgyújtás stroboszkóppal)
Próbáld ki 0,005 mm-el kisebb fúvókával...
A leírtak alapján sokat kap...
És ha még ez is sok akkor csökkentsd tovább 0,005-el a fúvókákat addig amíg jó nem lesz...
Nekem Sub-ee féle tranzisztoros hallos gyújtás van megszakítóval szerelve...és jól megy a kicsi tőle...Simán bírja a 100 km/h-s utazót...
Oké, kipróbálom kisebbel, de azért írtam a Szabolcsnak, hogy ez nem lehet-e a gyújtásának a problémája... de remélem a karbival meg tudom oldani.
Köszi!

Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: young boys » 2011.05.28. 13:09

ambrusviktor írta:No tesztelgettem a karbit. Nagyon érdekes a dolog, mert a tünetek a korábban leírtak: üresben hajlandó felpörögni 6000fölé is, DE pl 3.ban 5500körül már erősen döcög, és úgy megy feljebb egy kicsit, de nem akaródzik neki. Igazából azt érzem, hogy húzna, de valahogy az egész valóban mintha döcögne, nem pedig szép egyenletesen robbangatna ahogy illik. Kipróbáltam több tűllással is, és érdekes, hogy az egyik legnyerőbb tűállás (itt van a 3. ban max 5500) az, amikor a legfelső bütyköt fogja meg, tehát amikor a legmélyebbre lóg a tű. A melléklevegő csavarral is játszottam, méghozzá negyed fordulatonként teszteltem fél fordulattól egészen kb 2-ig kifelé. Érdekes, mert nem a megszokott görbét vette fel, hogy kifelé csavarásnál egy darabig emelkedik a fordulatszám, aztán stagnál, hanem hirtelen emelkedik, stagnál picit (nagyon picit, tehát 1/2. fordulattól kifelé már szarik rám, hiába tekergetem) aztán olyan 1-1,25 fordulatnál kifelé esni kezd az alapjárat, DE(!) akkor amikor megyek vele, mégis magasabb fordulatra tud pörögni, mint pl háromnegyed fordulatnál.
A fene tudja mi van ezzel... gondoltam, hogy kisebb fúvóka kéne talán bele, nem tudom. Annyi változás volt ugye, hogy eddig gyári tranzisztoros, most pedig sub-ee féle tranzisztoros gyújtás ment bele. Ő persze mondta a kampányszöveget hogy kevesebbet fog fogyasztani tőle, de azért azon csodálkoznék, ha fúvókát kéne cserélni... egyébként azért nem gyanakszom arra, hogy rossz a cucc, amit csinált, mert üresben mint mondtam felpörög mindenféle dadogás nélkül 6000fölé.
(Ja, és 3-mmesre lett beállítva az előgyújtás stroboszkóppal)
Próbáld ki 0,005 mm-el kisebb fúvókával...
A leírtak alapján sokat kap...
És ha még ez is sok akkor csökkentsd tovább 0,005-el a fúvókákat addig amíg jó nem lesz...
Nekem Sub-ee féle tranzisztoros hallos gyújtás van megszakítóval szerelve...és jól megy a kicsi tőle...Simán bírja a 100 km/h-s utazót...

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.05.28. 11:53

No tesztelgettem a karbit. Nagyon érdekes a dolog, mert a tünetek a korábban leírtak: üresben hajlandó felpörögni 6000fölé is, DE pl 3.ban 5500körül már erősen döcög, és úgy megy feljebb egy kicsit, de nem akaródzik neki. Igazából azt érzem, hogy húzna, de valahogy az egész valóban mintha döcögne, nem pedig szép egyenletesen robbangatna ahogy illik. Kipróbáltam több tűllással is, és érdekes, hogy az egyik legnyerőbb tűállás (itt van a 3. ban max 5500) az, amikor a legfelső bütyköt fogja meg, tehát amikor a legmélyebbre lóg a tű. A melléklevegő csavarral is játszottam, méghozzá negyed fordulatonként teszteltem fél fordulattól egészen kb 2-ig kifelé. Érdekes, mert nem a megszokott görbét vette fel, hogy kifelé csavarásnál egy darabig emelkedik a fordulatszám, aztán stagnál, hanem hirtelen emelkedik, stagnál picit (nagyon picit, tehát 1/2. fordulattól kifelé már szarik rám, hiába tekergetem) aztán olyan 1-1,25 fordulatnál kifelé esni kezd az alapjárat, DE(!) akkor amikor megyek vele, mégis magasabb fordulatra tud pörögni, mint pl háromnegyed fordulatnál.
A fene tudja mi van ezzel... gondoltam, hogy kisebb fúvóka kéne talán bele, nem tudom. Annyi változás volt ugye, hogy eddig gyári tranzisztoros, most pedig sub-ee féle tranzisztoros gyújtás ment bele. Ő persze mondta a kampányszöveget hogy kevesebbet fog fogyasztani tőle, de azért azon csodálkoznék, ha fúvókát kéne cserélni... egyébként azért nem gyanakszom arra, hogy rossz a cucc, amit csinált, mert üresben mint mondtam felpörög mindenféle dadogás nélkül 6000fölé.
(Ja, és 3-mmesre lett beállítva az előgyújtás stroboszkóppal)

Avatar
Mittom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 39
Csatlakozott: 2011.01.31. 13:25
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Mittom » 2011.05.28. 11:30

Hujber írta:Sziasztok!

Ha túl sötét a gyertya, elég, ha az üzemanyag állító csavart tekerem kifelé egy kicsit?

Szia!

Koromlerakódás
Finom fekete koromréteg fedi a szigetelőcsúcsot, az elektródákat és a gyertyaházat.
Lehetséges ok: rosszul beállított keverékarány, túlságosan dús keverék, erősen szennyezett légszűrő, hibásan működő szívató, javarészt rövid szakaszokon használják a motorkerékpárt, túl hideg vagy alacsony hőértékű a gyertya.

Teendő: be kell állítani a keverékarányt és a szívatót, ellenőrizni kell a légszűrőt, valamint a hőértéket!

Remélem tudtam segíteni!

Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh » 2011.05.28. 09:40

beleraktam az új gyertyát, mentem 20kmát vele és hófehér.. de keveset kapna? pedig tökéletesen jár..

Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Hujber » 2011.05.28. 07:03

Sziasztok!

Ha túl sötét a gyertya, elég, ha az üzemanyag állító csavart tekerem kifelé egy kicsit?

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3810
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2011.05.27. 22:28

JA hogy az nem volt ellenőrizve... :shock: Az az első...
Ha nem viton ment bele, akkor esélyes a szimm. is... meg a kopott karbi beleszól...

Gyújtást mindenképp ellenőrizd... De ha fent jó, akkor kétlem...

Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh » 2011.05.27. 22:26

alapjáraton nem csörög bizonyos gázadáskor kicsit, szívócsonk illeszkedik, főtengelyszimmeringel nemvolt gond eddig nemtudom, olyan 16-17ezer km van benne a blokkfelújítás óta. én nemtudom gyújtásmegszakítóra gyanakszok hogy rosszhelyen van..

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3810
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2011.05.27. 22:14

Szerintem farsot szív valahol... Nem csörög nagyon a súbered? Szívócsonk milyen állapotban van? Főtengely szimmerring?

Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh » 2011.05.27. 22:10

jawa 350es utángyártott trafó van benne, olyan 2hetes

Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh » 2011.05.27. 22:10

igen, próbáltam állítgatni de nemjó egyszerűen alapjáraton döglik le egyszerűen :(

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2011.05.27. 21:59

z25z írta:nekem csak egy dolog a fura: rohadt sok elektronikai panaszbol amit irtok legkesobb a harmadik mondat ez: "subee fele elektronikus gyujtas" itt nem lehet a bibi? :twisted: a megszakitosokkal miert nincs baj? ez ugyan itt az uzemanyagellatasnal kerult szoba, de irhattam volna elektronika topicba is
Szerintem azért írják bele az emberek hogy tudjuk milyen gép nekeljen még egyszer megkérdezni hogy milyen gyújtás meg mit tudom én!
Az én tippem trafó lesz egyébként kondi után az durroghat még előszeretettel ha rossz. Gondolom próbáltál variállni a súbertű helyzetével lentebb föntebb.

Avatar
seagateh
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2010.05.26. 11:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: seagateh » 2011.05.27. 21:55

mert a gyújtápanellel semmi probléma nincsen ugyanis megszakítókondezátort is visszaépítettem és ugyanúgy csinálja ...

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2333
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z » 2011.05.27. 21:46

nekem csak egy dolog a fura: rohadt sok elektronikai panaszbol amit irtok legkesobb a harmadik mondat ez: "subee fele elektronikus gyujtas" itt nem lehet a bibi? :twisted: a megszakitosokkal miert nincs baj? ez ugyan itt az uzemanyagellatasnal kerult szoba, de irhattam volna elektronika topicba is

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 10 vendég