Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: fores »

mindenféleképp üzemanyag gond.Érdemes lenne újra szétkapni a karbit,kivenni a főfúvókát(a tartójával együtt,kövezzetek meg,de nem tudom a szaknevét :oops: ,lehet dugulás van..)mivel gázadásra sem reagál,nem jön fel a benzin a főfúvón a keverőtérbe,és azért áll le.
igazábol a méretnek menetközben van jelentősége,üresben mennie kéne..hacsak pöfögve is..

Fontos a méret ,egy haverom 250 es oldalkocsis ETZ t nyirt ki,mert úgy akart spórolni,hogy 110es (!) re cserélte a főfúvót..eredmény:alsó felső tűgörgő háza felkenődve a ftg-re..sose láttam még ilyet...megolvadt ftg szimeringet..és kékre szineződött csapágyat.."Olyan szép hangja volt" mondta...

és nekem is van egy gondom,már feladtam mindent..Beindul,üresen pörög,gázt vesz,alapjárat 1100..elinduláskor:meglódul,majd fuldoklik,hirtelen szivató ráhúzáskor rendben megy..szivató visszaenged,akkor egy ideig ok,megállok,ujra elinduláskor ismét..Mi lehet?Tűszelep nem nyit rendesen?Minden fúvóka helyes..és ha bemelegszik,akkor rendben van ..Szóval?
fores
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

hát azt úgy kell. nekem most 1 hónapig állt a motor, csutkára behúzott szivatóval 3-szor körberúgtam a főtengelyt, majd így hagyva + félgáz indítottam, és az első 300 m után toltam vissza félig a szivató kart, aztán még kellett kb. ugyaennyi mire felmelegedett a masina alattam. :x
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Ricsi414
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2010.10.09. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250 (?)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Ricsi414 »

Hát a fúvóka gyári,a ráírt méretek egyeznek.A valós méret megállapításához lyuk idomszer lenne szükséges,mivel itt néhány tizedes méretekről vala szó.14 éves fémipari rutinommal belenéztem,szemre erősen azonosak,persze ettől még lehet eltérés.Söt!
Viszont a szivatóval bogarat tettél a fülembe,az teljesen eredeti darab,30 éves.Szerintem ki is cserélem a jövő héten.
Az mennyire lehet megoldás ha gyújtással együtt rajta hagyom a szivatót és úgy indítok?Bocs ha hülyeséget mondtam,gyanítom hogy túl szívja magát,esetleg beköpi a gyertyát stb...
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Ricsi414 írta:Gyors segítséget kérek a T. Szakértő Uraktól! :?: :?:

1980-as TS 250/1. Karbi felújítva: új főfúvóka,új úszó,ultra precízen beállítva,új tüszelep,minden lik,alkatrész aranytisztára pucolva,kifújva,stb.
Indítás az MZ Szent Biblia szerint:szivatóval,gyújtás nélkül kettő rúgás,harmadikra gyújtás reá és indul.Ezután pöfög párat,de nem pörög föl és a gázadásra sem reagál,majd lefullad. Új benzincső van rajta,vadonat benzincsap és ugyanilyen külső szűrő.Ha lekapom a csövet és nyitom a csapot látszólag normálisan jön a nyál...
Amikor van elég idöm rugdalni,egy idő után szépen elkapja az alapjáratot és lehet vele kimenni a világból.Száz fölött megy,nem akadozik,jól húz....
Ezek után feltenném a nap kérdését: MI A TÚRÓ BAJA VAN???? ](*,) [-o< :cry:
Fúvókák méretét nézted? Nem azt ami rá van írva, hanem a valós méretét?

Nem lehet, hogy a szívató gumitömítése megdagad a benzintől és kicsúszott a helyéről, leragad? Így nincs szívató...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Ricsi414
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2010.10.09. 12:39
MZ-d típusa: MZ TS 250 (?)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Ricsi414 »

Gyors segítséget kérek a T. Szakértő Uraktól! :?: :?:

1980-as TS 250/1. Karbi felújítva: új főfúvóka,új úszó,ultra precízen beállítva,új tüszelep,minden lik,alkatrész aranytisztára pucolva,kifújva,stb.
Indítás az MZ Szent Biblia szerint:szivatóval,gyújtás nélkül kettő rúgás,harmadikra gyújtás reá és indul.Ezután pöfög párat,de nem pörög föl és a gázadásra sem reagál,majd lefullad. Új benzincső van rajta,vadonat benzincsap és ugyanilyen külső szűrő.Ha lekapom a csövet és nyitom a csapot látszólag normálisan jön a nyál...
Amikor van elég idöm rugdalni,egy idő után szépen elkapja az alapjáratot és lehet vele kimenni a világból.Száz fölött megy,nem akadozik,jól húz....
Ezek után feltenném a nap kérdését: MI A TÚRÓ BAJA VAN???? ](*,) [-o< :cry:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Ricsi414 2010.10.31. 11:12-kor.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Tanktisztítás: az etanol kioldja a legutolsó rozsdát is, főleg, ha sokáig hagyod benne. Sokan ezért nem merik beletankolni a kocsiba még egyszer az ismeretségi körömben, mert mindenük eldugult tőle: kiszedett minden koszt a tankból és a csövekből. Főleg, hogy festés előtt van a tankod. Kérdezd Fricit, milyen lett a tankja a piától :D
Lánc, és bármi egyéb alkatrésszel kapcsolatban: nem lesz annak az égvilágon semmi baja, csak legyen lezsírozva vagy olajban álljon!!!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Mind1 mivel kevered az üvegszilánkot, csak ne legyen gyúlékony, így a lakkbenzin nem annyira nyerő (szerintem). Sima vízzel is elég, lényeg a kiszárítás utána. A láncnak nem hiszem h bármi baja is lenne... Elvan az ezer évig is :D
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

És még egy kérdésem lenne... a jövő héten kicserélem a kuplungláncot, de a motor nem hiszem hogy még a tavasz előtt be lesz indítva mert az elemeket leveszem és kipucolom a tankot csapot stb. és majd tavasszal megy festésre szóval nem lesz baja a láncnak ha egész télen úgy fog állni? mivel még új..
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

Értem, ahoz mit szólsz ha lakkbenzint higítok vízzel meg teszek hozzá üvegszilánkot és úgy rázom ösze az úgy jó?
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A tankot azzal mosod ki amivel úgy érzed, hogy ha szikrát vet nem fog berobbanni a kezedben az egész, az üvegszilánkot javaslom. Befőttes üveget valami anyagba tekersz, és összetöröd kalapáccsal, annyit amennyi szted elég. A következő megoldás a 6-8-10 stb méretű anya rázogatása, de ez már acél az acélon, sose bíztam benne. Még szokták javasolni a kavicsot, de ha ez kova, az kb a tűzcsiholás műveletével egyenlő, szóval ésszel :D . Rázogatás: legjobb a betonkeverő, pár órára otthagyni, ha ez nincs akkor kis vizet belerakva rázni (szintén szikraképződés megakadályozására). Utána tökéletesen ki kell szárítani, hajszárítóval vagy ilyesmivel, ha marad benne víz, semmit se ér az egész.

A légszűrőt meg nem ér kimosni, papírból van. Ha elhasználódott, 1-2 szer ki lehet fújni (belülről kifele), de inkább cserélni érdemes, kb 500 ftos tétel.
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

Sziasztok!

Valaki meg tudná mondani hogy ha rozsdás a tankom akkor azt hogyan pucoljam ki? és még egy kérdés a légszűrőt mivel, hogyan mossam ki?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

young boys írta:Hogy szoktátok téliesiteni az üzemanyag tartályt?
Lassan elkellene raknom a gépet és jó lenne ha nem a rozsdátlanitással kellene kezdeni a jövő évet.
sehogy. bent van a fűtött műhelyben a vas. nekem egy rozsdamarózás üvegszilánkkal 4 évet kibír. és ha teletankolom az miért jó? több benzin -> több vízkicsapódás -> több rozsda. szerintem. :x :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: festékes »

Holnap beugrunk az Aquaworld-be Zsu-val, nem ugrassz fel Mázlista? :lol: :mrgreen: :-"

Hehe beszéldd meg a főnökömmel biztos dijazni fogja :D Viszont hétfőn megyek Anyával a debreceni termálba,nehogy már túl jól érezzd magad :D Azértis átmegyek az aqvatikumba is és szétcsúzdázom a hátsómon a fürdőgatyát! :D :D :D Jó bulizást nektek \:D/
Bocs az offért,de ezt nem hagyhattam szó nélkül : :oops: D :D :D :D :D :D
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

festékes írta:Én ugy téliesitem,hogy sehogy :twisted: Ha van egy kis napsütés vagy száraz lesz egy kicsit az út,beöltözök jegesmedvének,akksi be, és csapok néhány kanyart :D Ki se birnám,most vágjam a centit,hogy mikor lesz tavasz?Elég volt anno a seregben :-"
EEErrőől van szó Druszám! \:D/ =D> ... én még így se! Akksi bent marad a helyén! =D> Hetente berúgom egyszer,
melegre járatom, hallgatom egy kicsit a hangját, húzogatom neki kicsit, végig kapcsolgatom a sebességeket. És ha télen csontszáraz az út, akkor m1ek 1 kört.

Holnap beugrunk az Aquaworld-be Zsu-val, nem ugrassz fel Mázlista? :lol: :mrgreen: :-"
...
Dodi!
A szombati Duna Pláza-i beszélgetésünkről jutott eszembe még egy pár 5let amiért sokat kaphat a Trophy-d, tocsoghat a gyertyád. Mondtad hogy használtan vettél egy csatos karbit rá és hiába csökkented a főfúvóka méretét.
Súbertű nem belevaló! ... esetleg a keverőfúvóka sem. Nekem is sokáig ez volt a problémám, mert a megforrasztott gyári tűmet lecseréltem, de akkor még nem tudtam hogy ezek az utángyártott tűk mennyire szarok. És a régi gyári tűvel és tolómérővel felszerelkezve mentem tűt keresni a szénakazalba, :lol: ...na nem, hanem a motorosboltba.
Már nem is tudom hol kaptam akkoriban, Futár motorosbolt, vagy négy Kelemen, ... :-k
Minden esetre vastagabb legyen a részterhelés tartománya.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: festékes »

Én ugy téliesitem,hogy sehogy :twisted: Ha van egy kis napsütés vagy száraz lesz egy kicsit az út,beöltözök jegesmedvének,akksi be, és csapok néhány kanyart :D Ki se birnám,most vágjam a centit,hogy mikor lesz tavasz?Elég volt anno a seregben :-"
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Máté »

Én is szintén járatom még a motort elzást csappal amíg le nem áll, viszont mindig szoktam teletankolni. nem volt eddig rozsdával gondom, mert a csapon van egy szűrő, ami már egyből a tankban megfogja a koszt.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Teletank. :wink: :D
Én a karbiból is kijártatom a benzint, nehogy "bekövesedjen". És amikor eszembe jut akkor átforgatom 1x-2x havonta.
Utóbbi kettő csak az én heppem. :)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: young boys »

Hogy szoktátok téliesiteni az üzemanyag tartályt?
Lassan elkellene raknom a gépet és jó lenne ha nem a rozsdátlanitással kellene kezdeni a jövő évet.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

ok, igazad van frici, kimaradt az h "egy az egyben". :x :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Conus, az éremnek 2 oldala van...
Azért használom ezt, évek óta...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

aha. közben megtaláltam:

http://www.mofaker.hu/?termek_id=301520

igen, ilyen válla nincs az enyémnek körben... ez nagy ts-be biztos h jó, de etz-be sajnos nem... :? :x
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Az enyém is narancssárga+fémrács+stb csak van egy kis válla a belső átmérőnél mindkét oldalon, ami kitartja a légszűrőház fedelét. De majd lefaragom :)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

nekem sikerült 3 éve amikor újítottam fel a motort olyan utángyártott légszűrőt venni ami gond nélkül passzolt az eredeti helyére. narancssárga hab a két oldala, fényes fémrács kívül belül, sárga kartonpapír a belseje. ennél többet nem tudok segíteni. :x :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Az enyémben is az van, mert a szar utángyártott nem fért bele, és lusta voltam faragni. De lehet most kicserélem az újra.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: young boys »

csikin írta:Ha kívül lyukacsos papír van rajta és TGL akkor elég régi lehet. Ilyet már nemnagyon kapsz, csak hasonlót.
Pontosan úgy néz ki.
Mikor megláttam majd le esett az állam.
És elvileg tavaly ilyenkor lett rendbe rakva a gép.
Ahhoz képest hogy 45000 HUF lett ráköltve...egy légszürő még beleférhetett volna.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Ha kívül lyukacsos papír van rajta és TGL akkor elég régi lehet. Ilyet már nemnagyon kapsz, csak hasonlót.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: young boys »

Halika!
Valaki betudna linkelni nekem egy GYÁRI ETZ 125 légszürőt.
Most vettem ki az enyémből és szerintem még azzal jött ki a gyárból. ](*,)
Még TGL számos a kódja.

Köszike YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Teknőc
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 354
Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Teknőc »

Sziasztok!

Elnézést, ha megengeditek, hozzászólnék. :oops:
Nekem ts 125-ösöm van, a fogyasztásom a városban 3,5-4l között, az országúton 70-es seb.-ig 3l alatt, 80-85-ös tempónál kb.4l –re jön ki nálam. Persze, függ jócskán is a terheléstől (Két személy)is, mástól is…. :-"
De egy valódi szaki szavait idézve:
„Hajtásmód, kipufogó, végáttétel és karburálásfüggõ” a fogyasztás. :roll:
Ennél pontosabban nehéz pontosan fogalmazni. :-k
Másik kérdésre a válaszom:
Megéri 150 dugót beletenni a 125-ösbe, szerintem. :roll:
Főleg, ha eredeti (!)DDR dugó az. =D>
Erősebb, nyomatékosabb lesz a motor, s ha az első lánckereket is kicseréled, az 150-esére, (a ts-nél 16 fogú) akkor a sebességed is nőni fog, persze nem túl sokat.
Ha pedig meghagyod a lánckereket (a 125-ösét!) ( ts-nél 15 fogú) sokkal jobban fogja bírni az emelkedőket.
A fogyasztás kis mértékben nő, legrosszabb esetben fél liter, de ezt kétlem, véleményem max 1-2 dl.
Kill3retz jól mondja, a főtengely nagyobb igénybevételnek van kitéve, de ha jól tudom azonos a két típusnak a főtengelye. :-#

Teknőc
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Mindenben. :twisted:
De tényleg, ha megengedheted, akkor mindenképp érdemes lecserélni. Érezhetően nyomatékosabb, forgósabb szerintem. Talán kicsivel kevesebbet bír a főtengely, de szerintem minimális. Egyébként is egy elcseszett konstrukció szerintem... :? Sokat nem rontasz vele rajta. :D
Nekem csak pozitív tapasztalatom van a 150-eseítéssel kapcsolatban. A mai 125-ös csodákat simán össze lehet vele szedni így. 8) :wink: :D
Tranzisztoros gyújtást érdemes még beszerezni, az is sokat dob rajta...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

És mi a véleményed róla? miben változott, miben lett jobb miben roszabb? mert nekem is 25ösöm van és gondolkodok a 150-es hengerbe
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Eredetileg 125-ös volt, fél évig használtam úgy...
Gyári 150-es henger ment rá, meg 24-es karbi. Ha jól tudom akkor a gyári sem különbözött másban.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

Neked 125-ös a motor 150-es hengerrel, vagy alapból 150-es?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üdv!

80-90 es utazóval, hosszú távon nekem megállt 4 literben. Városban 6 is lehet. De az már erősen vezetési stílus függő...
A 150-es valamivel kevesebbet kér, ha ugyanúgy használod mint a 125-öst. De mivel ilyen csak elméletben létezik, ezért ott fél litert rá lehet számolni. :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

Sziasztok!

Nagyon régóta van bennem ez a kérdés hogy menyit eszik az MZ(ETZ 125), valaki 8 liert mond valaki 4-et és nem tudom eldönteni hogy ki mond igazat, sajnos még nem próbálhatom ki (még nincs jogsim) de egyre jobban idegesít a dolog... valaki mondja már meg hogy ha az ember szép 85-öt utazóba megy mit eszik egy gyári 125ös etz?és mit eszik városba?

Választ előre is köszi!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Én nem találtam hozzá könyvet sehol, de bisztos létezik valami. Olyas valami levegő állító bár én nem jövök rá a működésére nem nagyon változik a helyzet ha tekergetem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszi!

Egyébként egész más világ ez a karbi a bvf után....
Már a kidolgozása is... Van benne pár okos megoldás... :wink: :D
Esetleg beállítási kézikönyv fellelhető valahol? Ha jól láttam, ezen is van külön keverékképző csavar? Vagy mi az a kisebb csavar a torok környékén?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Igen.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Köszönöm a segítséget!
Ha jól emlékszem, akkor babetta fúvókák jók bele ugye?
Menet szempontjából persze...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem a gyári főfúvóka van a Bing-ben 118, a tű felülről a 3 állásban ha jól emlékszem (most állítottam eddig 2.-ban volt de majdnem fehér volt a gyertya :D ). Az úszószintet nem tudom azt sosem piszkáltam. Ja igen nekem 30 torkú van. Így lehet ezzel nem sokat segítettem!
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Most asszem 115-120 körül van benne. Alapjárati gyári, ami nemtom mekkora. Úszószinthez sosem nyúltam, nameg amugyse olyan elhajlós az úszója mint a bvf-nek. Tehát az is gyári. :) Tű meg mittomén, sztem legszegényebben.
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: takzol »

Értem,tehát rövid bovdent! Köszi :)
Takzol
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üdv Urak!

Binges kollégákat kérdezném: Milyen fúvókákkal használjátok a gépet?

Dénes!

110-es főfuvit, már említetted... Alapjárati mekkora?
Tűállás, úszószint?

Most szerváltam egy 32-es torkút, és nem szeretném 0-ról kezdve belőni.

Ugyanitt eladó egy sima és egy csatos 30-as karbi.
Kicsit kopottak, és picit csörögnek de bőven használható állapotban vannak. Gyári tűvel, felfúvókázva. Irányár: 5000 Ft/db
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

takzol írta:Az ETZ 125-höz szeretnék gázbovdent venni. A kínálatban van rövid, és hosszú. Segítsetek, hogy melyiket kell választanom!
Üdv.: Takzol
vagy méretre vágod mint ahogy conus bácsi is tette :P :x :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Rövidet. Ha nincs magas kormányod.
Avatar
takzol
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 103
Csatlakozott: 2010.10.03. 08:43
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: takzol »

Az ETZ 125-höz szeretnék gázbovdent venni. A kínálatban van rövid, és hosszú. Segítsetek, hogy melyiket kell választanom!
Üdv.: Takzol
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus »

a karburátor beállításánál dől el h konyítasz-e valamit a motorszereléshez vagy sem. szerintem :P :x :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Kérésed parancs!

Kép

egyébként itt lehet nézelődni:
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... &Itemid=18

30-40 év távlatából azonban ezek csak iránymutató adatok szerintem. Ki kell próbálgatni minden lehetséges beállítással. Sok idő és jónéhány fúvóka kell hozzá.
Avatar
pviktor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.10.07. 16:36
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Kőröstetétlen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pviktor »

Sziasztok. 250-es Trophy karburátor beállításához lenne szükségem pár adatra, értem ez alatt levegőcsavar állását, subertű állását, főfúvóka, alapjárati fúvóka méretét! Köszönöm
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Etanolnak kisebb az égéshője sztem ebből adódik a más gyertyakép, amúgy meg nekem a simóm etanolos, csak hiányzik az a finom 2t szag. :)
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Vizsga előtt néztem át, cseréltem is ezt azt...
teszteltem gumicsonk nélkül is és a szűrő rendszerrel jobb volt...(ezek szerint fog is) mert kevesebb levegőt kapott..
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 48 vendég