Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

TZrider250 írta: Te, azt a befecskendezős gyertyát a gyorsan áramló benzin nem hűtené le nagyon? Már nem mintha értenék is hozzá, de a karbi az tud deresedni emiatt...
Ezt csak egy példának szántam, hogy az egyszerű és nagyszerű ötleteknek, takarékos dolgoknak, stb., csendes vége lesz, ha képbe kerülnek a gazdasági hatalommal bíró ellenérdekelt cégek, emberek.
Lásd az általad linkelt példát. Milyen motorba építették be? Ja, hogy megvette a GM!? Aztán eltűnt......
Szerintem a klubtagok jónéhány hasonló példát tudnának összeszedi az élet számtalan területéről.
Én mint kevés ráfordítható idővel rendelkező emberke csak néhány Magyar feltaláló,és Tesla esetét tudom említeni......
Itt egy korábban ide linkelt csatorna, néhány példával:
http://www.youtube.com/user/igazmondoTV#p/p" onclick="window.open(this.href);return false;
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

MrDok írta:a gyertya helyére utólag betekerhető gyújtógyertya-befecskendező kombó
Te, azt a befecskendezős gyertyát a gyorsan áramló benzin nem hűtené le nagyon? Már nem mintha értenék is hozzá, de a karbi az tud deresedni emiatt...
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

Itt van egy hipermodern ausztrál kétütemű konstrukció (Google fordítóval olvasható, ha nem tud valaki angolul):
http://www.powerhousemuseum.com/austral ... e_id=10041

GM felvásárolta, azóta csönd van. De már nem is volna jövője, villanyra kell átállni a fosszilis energiaforrások kimerülése miatt. Csak nem egyszerű a városi villanyhálózatot akkora teljesítményre felvinni, ami a családok villanyjárműveit tölteni tudná. Kormányok sem szedhetnének jövedéki adót, mágnások elmaradt bevételéről nem is szólva. Majd másfajta feszkóval (freki meg minden) lehet csak tankolni, és a régi földgázos praktikákhoz hasonlóan otthonról kell majd átalakítókkal "lopni" a jövedéki adótól mentes delejt...
:-k
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: DrV »

Az aprilia csinált befecskendezős 2 üteműt. Aprilia ditech http://www.speed-sports.com/motorscoote ... itech.html" onclick="window.open(this.href);return false; Bill Gates is adoot egy csoportnak sok pénzt kétütemű fejlesztésére: olyanon dolgoznak, amihez nem kell olaj, csak benzin. A henger falának az anyaga lesz elég különleges ha jól tudom.
Én szívesen látnék valami 600 körüli 2ütemű befecskendezős túramotort.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

TZrider250 írta:TISZTÁBB A KÉTÜTEMŰ...?
Dr. Gordon Blair angol professzor véleménye szerint, a japán márkák „négyüteműsítésének" egyetlen kézzelfogható oka, hogy most a kipufogógázok tisztaságának kérdése mindenütt előtérbe került, tehát a gyárak sem hagyhatják figyelmen kívül. Dr. Blair. aki egyébként a belfasti Queens Egyetem mechanikai és iparmérnöki szakán professzor, csak a következő négy-öt évre jósol tisztasági előnyöket a négyüteműeknek, amelyek a kétüteműeknél jóval kisebb mértékben „lélegeznek ki" elégetlen szénhidrogéneket. Mint ismeretes, a kétüteműek az öblítési ütemben (kipufogás) a beszívott friss keveréknek csaknem 30 százalékát a kipufogón keresztül elégetlenül pumpálják a levegőbe. A professzor szerint azonban a benzinbefecskendezés a kétüteműn sokat segíthetne, sőt ily módon tisztábbá tehető, mint riválisa. Az elmélet szerint a keverék csak akkor lenne befecskendezve a hengerbe, amikor a dugattyú már lezárta a kipufogó-csatornát, és így csak tiszta levegő surranhatna ki azon. A francia Motobécane e téren már figyelemre méltó eredményeket ért el. A gyár jelentése szerint az elégetlen szénhidrogének a befecskendezéssel 90 százalékkal csökkentek, és a motor fogyasztása 40 százalékkal (?!) lett kevesebb. A szennyezők másik csoportja a nitrogénoxid — a kétüteműeknél — az alacsonyabb robbanási hőmérséklet miatt sokkal kevesebb, mint négyütemű vetélytársánál. Ezért könnyen megeshet, hogy az új megoldás a “tisztátalan" kétüteműeket a legszigorúbb előírások legtisztább motorjaivá teszi.
(autó-motor 1977/1 szám 54. oldal)
:-k
Na ja, csak valakiknek ez nem érdeke.... egyen az a motor minél többet, nem baj, többet fizet a benzinért. Az ilyen fejlesztéseket meg elfelejtik csendben, mint ahogy sok mást is ami nem elég jövedelmező a háttérből irányító erőknek.
Képzeld csak el: a gyertya helyére utólag betekerhető gyújtógyertya-befecskendező kombót, amit fillérekért beszerelhető, csökkenti a fogyasztást, megszünteti a károsanyag kibocsájtást..... micsoda gazdasági hatása lenne!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: TZrider250 »

TISZTÁBB A KÉTÜTEMŰ...?
Dr. Gordon Blair angol professzor véleménye szerint, a japán márkák „négyüteműsítésének" egyetlen kézzelfogható oka, hogy most a kipufogógázok tisztaságának kérdése mindenütt előtérbe került, tehát a gyárak sem hagyhatják figyelmen kívül. Dr. Blair. aki egyébként a belfasti Queens Egyetem mechanikai és iparmérnöki szakán professzor, csak a következő négy-öt évre jósol tisztasági előnyöket a négyüteműeknek, amelyek a kétüteműeknél jóval kisebb mértékben „lélegeznek ki" elégetlen szénhidrogéneket. Mint ismeretes, a kétüteműek az öblítési ütemben (kipufogás) a beszívott friss keveréknek csaknem 30 százalékát a kipufogón keresztül elégetlenül pumpálják a levegőbe. A professzor szerint azonban a benzinbefecskendezés a kétüteműn sokat segíthetne, sőt ily módon tisztábbá tehető, mint riválisa. Az elmélet szerint a keverék csak akkor lenne befecskendezve a hengerbe, amikor a dugattyú már lezárta a kipufogó-csatornát, és így csak tiszta levegő surranhatna ki azon. A francia Motobécane e téren már figyelemre méltó eredményeket ért el. A gyár jelentése szerint az elégetlen szénhidrogének a befecskendezéssel 90 százalékkal csökkentek, és a motor fogyasztása 40 százalékkal (?!) lett kevesebb. A szennyezők másik csoportja a nitrogénoxid — a kétüteműeknél — az alacsonyabb robbanási hőmérséklet miatt sokkal kevesebb, mint négyütemű vetélytársánál. Ezért könnyen megeshet, hogy az új megoldás a “tisztátalan" kétüteműeket a legszigorúbb előírások legtisztább motorjaivá teszi.
(autó-motor 1977/1 szám 54. oldal)
:-k
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

redocstomi írta:üdv!

Olyan kérdésem van hogy 251-es Etz csatos karbija jó-e 250-es Etz gyári karbija helyére átalakítás nélkül? Gondolok itt más szívócsonkra vagy más fúvókákra a karbiban.

Kösz.
Jó hozzá! :smt023
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
redocstomi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.06.12. 13:46
Tartózkodási hely: Körmend

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: redocstomi »

üdv!

Olyan kérdésem van hogy 251-es Etz csatos karbija jó-e 250-es Etz gyári karbija helyére átalakítás nélkül? Gondolok itt más szívócsonkra vagy más fúvókákra a karbiban.

Kösz.
bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bomber93 »

Én jártam fele etanol fele benzinnel tavaly és nemhogy berozsdált épp az h kitakarította a tankomat bár tény h az első 100 km en annyi dzsuvát összegyűjtött a karbiba h hihetetlen pedig van bengaszűrőm de kb 30 km után ki kellet takarítani finom rozsdapor volt a karbi aljába. viszont az lehet ha etanol után párát kap a tank belülről akkor hamar berozsdásodik. Nem Tudom nekem a Csepel tank jól szigetel ilyen téren oda pára nem megy.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

kupi írta: Vagy csak reumás a könyöke....Egyébként szerintem a mai benzinek is hibásak a rozsdás tankok miatt,valamiért pár éve hajlamosabbak a rozsdára kortól típustól függetlenül.Nem régen láttam egy dongó szerű masinát aminek a tankja egy év állás után(garázsba majdnem félig benzinnel) fúl rozsda volt pedig csak alig 4 éves masina.
Nemrég felfedeztem az egyki környékbeli kút számláján egy sort: 10% etenolt tartalmaz a benzin.....
Szerintem nem mindenhol írják rá a számlára. Amúgy a motor (és autó) szaga is teljesen más ettől az anyagtól.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

Troster írta:Azt hiszem erre mondják, hogy a magyar ember találékony! :D
Vagy csak reumás a könyöke....Egyébként szerintem a mai benzinek is hibásak a rozsdás tankok miatt,valamiért pár éve hajlamosabbak a rozsdára kortól típustól függetlenül.Nem régen láttam egy dongó szerű masinát aminek a tankja egy év állás után(garázsba majdnem félig benzinnel) fúl rozsda volt pedig csak alig 4 éves masina.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Troster »

Azt hiszem erre mondják, hogy a magyar ember találékony! :D
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi »

Troster írta:Én a tankot ha rozsdás, akkor megoldom parasztba rozsdamaróval, aztán kaviccsal, majd ismét rozsdamaró, majd forró víz mosás rengetegszer, majd teljes kiszáradás.Nekem ez bejött,de ezer más módon is lehet csinálni, ezt hangsúlyozom paraszt módszer.
Vannak erre kialakított vegyszerek, mely védőréteget is felvisznek a tank belső részén, hát az a tuti.Én úgy gondolom, ha eddig tudtál járni a motorral, akkor annyira nem dzsuvás, nem kell rá vagyonokat költeni drága vegyszerekre.
Én legutóbb egy olyan tankot mostam ki, amelyik 1991-ben lett félig tankolva, és a kertben állt.Sajnos a benzincsap már kikövesedett, de a tank kitartó munkával tiszta lett.Sokat jelent ha a tankba apró csavarokat, vagy sódert teszel, és rázogatni amíg az embernek türelme van.Egy hátránya van, hogy ha vakrozsda a tank, ezáltal ki is lyukadhat.
Benzincsapot egyszerüen féktisztítóval fújom át és kész.
Igazad van tuti módszer ez én is így szoktam csinálni és csak annyival egészíteném ki,hogy a beton keverőbe erősíted a tankot akkor rázogatni se kell olyan sokat.Persze mértékkel.Fő a lustaság!
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Troster »

Én a tankot ha rozsdás, akkor megoldom parasztba rozsdamaróval, aztán kaviccsal, majd ismét rozsdamaró, majd forró víz mosás rengetegszer, majd teljes kiszáradás.Nekem ez bejött,de ezer más módon is lehet csinálni, ezt hangsúlyozom paraszt módszer.
Vannak erre kialakított vegyszerek, mely védőréteget is felvisznek a tank belső részén, hát az a tuti.Én úgy gondolom, ha eddig tudtál járni a motorral, akkor annyira nem dzsuvás, nem kell rá vagyonokat költeni drága vegyszerekre.
Én legutóbb egy olyan tankot mostam ki, amelyik 1991-ben lett félig tankolva, és a kertben állt.Sajnos a benzincsap már kikövesedett, de a tank kitartó munkával tiszta lett.Sokat jelent ha a tankba apró csavarokat, vagy sódert teszel, és rázogatni amíg az embernek türelme van.Egy hátránya van, hogy ha vakrozsda a tank, ezáltal ki is lyukadhat.
Benzincsapot egyszerüen féktisztítóval fújom át és kész.
Avatar
Daczy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2011.10.08. 12:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Daczy »

Igen, gyári csap teljes mértékben. Rendben, szét fogom akkor szedni teljesen. Esetleg tudnál javasolni valami anyagot, amivel megfelelően ki lehet mosni a tankot, illetve a csapot? Milyen eljárással érdemes kimosni(a tankot)?
Original MZ ETZ 125 De Luxe Since 1986
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Troster »

Ha levetted a csapot akkor szedj szét rajta mindent.Már ha gyári, vagy gyári alapú csapról van szó.Elején két csavar,ülepítőpohár,hátulján a csőkivezető,ezeket mind le tudod szedni.Én ezután kimosom, majd kompresszorral átfújom az egészet.
Avatar
Daczy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2011.10.08. 12:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Daczy »

A benzincsap tartalék állása el van dugulva, ezért levettem a komplett tankot(mivel tervezem az átmosását is fehérbenzinnel). Kivettem a szűrőt, ami elég rozsdás, szürkés volt. Hogy folytassam a tisztítását a szűrőnek, hogy a tartalék állást ki tudjam pucolni? Melyik részét vegyem le, és hogyan?
Original MZ ETZ 125 De Luxe Since 1986
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Daczy írta:Sziasztok!



Etanol üzemről van valakinek tapasztalata? Használta/ja valaki a masináját etanollal? Egy kis utánajárás után arra jutottam, hogy az etanol égése jobban passzol az MZ hengerfej kialakításához, mert hasonlít a 80-as évekbeli lónyál benzinekhez. Tudom, kell hozzá olyan olaj, ami keveredik az etanollal, de tudtommal forgalmaznak ilyet. Tömítés tudtommal nagyon nincs. amit meg tudna enni az etanol, úgyhogy minden kézenfekvő?


Érdemes lenne kipróbálni?
Etanol topic :roll:
Avatar
Daczy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2011.10.08. 12:04
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Daczy »

Sziasztok!



Etanol üzemről van valakinek tapasztalata? Használta/ja valaki a masináját etanollal? Egy kis utánajárás után arra jutottam, hogy az etanol égése jobban passzol az MZ hengerfej kialakításához, mert hasonlít a 80-as évekbeli lónyál benzinekhez. Tudom, kell hozzá olyan olaj, ami keveredik az etanollal, de tudtommal forgalmaznak ilyet. Tömítés tudtommal nagyon nincs. amit meg tudna enni az etanol, úgyhogy minden kézenfekvő?


Érdemes lenne kipróbálni?
Original MZ ETZ 125 De Luxe Since 1986
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Máté írta: FBS nem benzinálló, eleinte jó, de pár nap alatt elfogy onnan.
Ha te mondod, elhiszem. Én még sosem használtam fbs-t semmire, nekem Loctite motortömítő van itthon, azzal szoktam megkenni, de anno valaki más mondta az fbs-t is ilyenre (emlékeim szerint).
alpha írta:O-gyűrűre gondolsz?
Az nem segít.
De FBS, vagy motortömítő az igen!
FBS ?

Ha később bontani akarom a kötést, torok-karbi, nem lesz gond a ragasztó miatt?[/quote]
Nem. Kilazítod a bilincset, megfogod a karbi alját-tetejét, csavarsz rajta egyet és már engedett is a ragasztó.
alpha írta:Visszatérve az O gyűrűre...

Az O gyűrűt a szívótorok belsejébe a kialakított váll-rész illetve a karbi szívó csonkjának találkozásához tenném.
Elképzelhető, hogy nem lenne "légmentes" tömítés? Miért?

Köszi!
Ahhoz hogy az O gyűra a leírtak szerint tömítsen, a karbi-szívótorok találkozásnál meghúzás előtt össze kell nyomni őket, hogy lapuljon az o gyűrű, és miközben nyomva van meg lehet húzni. De ha később akár csak bele akarsz nézni az úszóházba, újra le kell bontani az egész hókuszpókuszt hogy a leírtak szerint tudd nyomni és meghúzni a csavart. Ez nem igazán buli.
Akkor már megpróbálnák beszúratni esztergályossal vagy a karbiba, vagy a aszívócsonkba egy hornyot egy vékony o gyűrűnek... Ennél viszont egyszerűbb a motortömítő :)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Máté »

gabsic írta: De FBS, vagy motortömítő az igen!
FBS nem benzinálló, eleinte jó, de pár nap alatt elfogy onnan.
alpha!
Nekem is volt hasonló problémám, akkor a karbi háza ahol a szívócsonkkal csatlakozik az volt kúposra kopva és nem lehetett meghúzni légmentesre. O gyűrű talán segít, de nem feltétlenül.
alpha
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011.10.26. 19:29
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: alpha »

Visszatérve az O gyűrűre...

Az O gyűrűt a szívótorok belsejébe a kialakított váll-rész illetve a karbi szívó csonkjának találkozásához tenném.
Elképzelhető, hogy nem lenne "légmentes" tömítés? Miért?

Köszi!
alpha
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011.10.26. 19:29
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: alpha »

O-gyűrűre gondolsz?
Az nem segít.
De FBS, vagy motortömítő az igen![/quote]

FBS ?

Ha később bontani akarom a kötést, torok-karbi, nem lesz gond a ragasztó miatt?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

alpha írta: Ha sikerül levizsgáztatni, akkor átnézem ezt a lehetőséget is, köszönöm.
Becsavart állapotban majdnem úgy ejti a fordulatot mind a videón.

Még megnézem még egyszer a karburátort, illetve a pótlevegő csavar minőségét... kisipar :)

Mi a véleményetek arról, ha be tennék egy gumi tömítést a szívótorok és a karbi közé?
Talán már volt itt hasonló felvetés...
O-gyűrűre gondolsz?
Az nem segít.
De FBS, vagy motortömítő az igen!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
alpha
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011.10.26. 19:29
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: alpha »

Troster írta:Lehet falsot szív, sőt biztos, ha koppra be van tekerve, és arra sem reagál.A sok állás miatt kikeményedett a főtengely szimering, ez logikusnak tünik. :-k
Ha sikerül levizsgáztatni, akkor átnézem ezt a lehetőséget is, köszönöm.
Becsavart állapotban majdnem úgy ejti a fordulatot mind a videón.

Még megnézem még egyszer a karburátort, illetve a pótlevegő csavar minőségét... kisipar :)

Mi a véleményetek arról, ha be tennék egy gumi tömítést a szívótorok és a karbi közé?
Talán már volt itt hasonló felvetés...
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Troster »

Lehet falsot szív, sőt biztos, ha koppra be van tekerve, és arra sem reagál.A sok állás miatt kikeményedett a főtengely szimering, ez logikusnak tünik. :-k
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Hujber »

alpha írta:Sziasztok!

Azzal kezdem, hogy felélesztettem egy 8 éve álló ETZ 250-t.
A karburátor szemre igen jó állapotban van, gyári értékű beállításokkal alkatrészekkel.
Tudom, hogy ez nem minden, és kényes dolog a karbi beállítása.

A hiba:
A motor gázadás után csak akkor ejti dinamikusan vissza a fordulatot, ha a pótlevegő csavar teljesen be van tekerve. Nem működik a két fordulat kifelé szabály.

Hol kezdjem a hiba keresését, vagy ez egyáltalán hiba-e?

Köszönöm a válaszokat!

(Üzemanyag-szint, gyújtás, gyertya, stb. rendben...)

Az normális, hogy nem ejti egyből a fordulatot, a kuplung miatt. Már ha jól értelmeztem amit írtál. Kb így esik a fordulat vissza nekem is, mint ebben a videóban:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=F-emfGmO-3k[/youtube]
Piros MZ ETZ 250
UDX
alpha
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011.10.26. 19:29
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: alpha »

Sziasztok!

Azzal kezdem, hogy felélesztettem egy 8 éve álló ETZ 250-t.
A karburátor szemre igen jó állapotban van, gyári értékű beállításokkal alkatrészekkel.
Tudom, hogy ez nem minden, és kényes dolog a karbi beállítása.

A hiba:
A motor gázadás után csak akkor ejti dinamikusan vissza a fordulatot, ha a pótlevegő csavar teljesen be van tekerve. Nem működik a két fordulat kifelé szabály.

Hol kezdjem a hiba keresését, vagy ez egyáltalán hiba-e?

Köszönöm a válaszokat!

(Üzemanyag-szint, gyújtás, gyertya, stb. rendben...)
Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Kázmér »

Köszi szépen a választ :)

A bowdenház megrövidítése tényleg nem egy nagy ügy, megnyugtattál. :wink:

A fogyasztás nálad hogyan alakult? Német, lengyel weblapok szerint 3,6-3,8 közé csökken a gyári 4-5,5-ről.
Nekem anno a régivel ritkán ment 5 liter alá, de sajnos annyira szétment, hogy gyakorlatilag használhatatlan már...

A külföldi oldalak szerint a BING karbik minősége nagyon jó, illetve az úszószint gyárilag be van állítva, egyedül a keverék arányát kellett belőni. Továbbá tökéletesen illeszkedik a helyére.


Ha jól értelmezem alacsony fordulaton túlzottan dús. Kicsit csodálkozok, mivel azt olvastam egy német MZ-s könyvben, hgy ezt a karbit direktben a kisetzk-re fejlesztették ki, ezért is illeszkedik tökéletesen. Azt nem értem, miért kerül ennyibe, ez már évtizedek óta változatlanul így gyártott és kifejlesztett termék. Talán a német munkások bére is benne van...

Te hol vetted meg, hallottam, hogy van kínai copy verziója, aminek a minősége persze rakás ...... Ha már kiadok 25-27k-t egy karbiért az a minimum, hogy minőségi legyen és működjön.
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé :)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Kázmér írta:Oké, értem a lényeget. Szívtam már eleget a rossz/gyenge/totál nulla minőségű utángyártott cumókkal, szal akkor ne ragozzuk tovább.

Következő kérdés: Bár tudom nem olcsó, de van BING karbi is kisetkóhoz. Erről mi a véleményetek, ha van vkinek leírhatná a tapasztalatait...

Német oldalakon azt írták, hogy a gyári bowden méret nem jó hozzá. Egyáltalán akkor hogyan kell hozzá pont passzoló huzalt csinálni???
Igazából a karbit fel tudom rakni, meg beállítani, de a bowdennel kapcsolatban tanácstalan vagyok...pls help :roll:
Alacsony fordulaton egy kicsit soknak érzem a gyári fúvókájával (nem egyszerű cserélni, mert féklevegő fúvókás), de amúgy elpöfög vele a motor.
Csak a bovdenek házát kell megrövidíteni. Nem egy bonyolult művelet.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Kázmér »

Oké, értem a lényeget. Szívtam már eleget a rossz/gyenge/totál nulla minőségű utángyártott cumókkal, szal akkor ne ragozzuk tovább.

Következő kérdés: Bár tudom nem olcsó, de van BING karbi is kisetkóhoz. Erről mi a véleményetek, ha van vkinek leírhatná a tapasztalatait...

Német oldalakon azt írták, hogy a gyári bowden méret nem jó hozzá. Egyáltalán akkor hogyan kell hozzá pont passzoló huzalt csinálni???
Igazából a karbit fel tudom rakni, meg beállítani, de a bowdennel kapcsolatban tanácstalan vagyok...pls help :roll:
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé :)
Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor »

Kázmér írta:Kisetz-hez az utángyártott BVF tajwani karbiról mi a véleményetek? Mennyire használható, egyáltalán rendben van?

Fogyasztás változik vele, vagy ugyanolyan, mint az eredeti?
röviden? szar.
Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Kázmér »

Kisetz-hez az utángyártott BVF tajwani karbiról mi a véleményetek? Mennyire használható, egyáltalán rendben van?

Fogyasztás változik vele, vagy ugyanolyan, mint az eredeti?
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé :)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

alpha írta:Köszi a tippet, megnézem!
Nekem mindkét csapomnál ilyen miatt volt csöpögés.
Finom csiszolókövön, vagy vízpapíron (min. 400-as) szépen lecsiszolható. (Ha mélyek benne a gödrök, akkor előbb durva csiszoló, és utána a finommal)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
alpha
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011.10.26. 19:29
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: alpha »

Köszi a tippet, megnézem!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

alpha írta:Sziasztok!

Néhány éve vásároltam olyan benzincsapot amiben nem a gumi tömítés volt, hanem un. golyós-csap üzemelt.
Lehet még ilyet kapni?
Bármilyen tömítést vásárolok akkor is folyik csöpög a benzin.


Köszi!
Ilyen nem láttam, de ha a csapodban a forgórész homlokfelülete ép akkor nem csöpöghet a benzin megfelelő meghúzás esetén. Ha sérült a felület akkor meg csiszold fel, és csókolom!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
alpha
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011.10.26. 19:29
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: alpha »

Sziasztok!

Néhány éve vásároltam olyan benzincsapot amiben nem a gumi tömítés volt, hanem un. golyós-csap üzemelt.
Lehet még ilyet kapni?
Bármilyen tömítést vásárolok akkor is folyik csöpög a benzin.


Köszi!
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka »

ETZ125-höz keresek főfúvóka tartót,ismer valaki olyan web áruházat,ahonnan tudok rendelni.A boltokban nagyon hitvány kinézetűek az utángyártottak,és nem is olyanok,mint ami az enyémben volt.Pl.nincs az oldalán a két kis furat,jelentősen rövidebb a hosszúsága.
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

hááá, hát én párásztgyerek vagyok! Gyerekként vezettem aratógépet és lucernakaszát is! :mrgreen:

Itt Csepelen nincs túl sok belőlük :(
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Gexxx írta:mit honnan tudtam?
Fortschritt... Van egy a szomszédban? Vagy esetleg Nálatok?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

kiszsebi írta:
Régen sok Fortschritt arató-cséplő gépet javítottam, vezettem. Sajnos csak az 512-es modellt (itthon kék-fehérek voltak), ebben 4 hengeres IFA motor volt. És igen, annak is kompatibilis a kupakja...

De Gexxx! Te ezt honnan tudtad :? :!: :-"
mit honnan tudtam?
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Gexxx írta:hogy Ti mindent tudtok... hihetetlen... asszem már csak a Fortschritt maradt, de ez már nagyon off, figyelmeztetem is magam :-"
Régen sok Fortschritt arató-cséplő gépet javítottam, vezettem. Sajnos csak az 512-es modellt (itthon kék-fehérek voltak), ebben 4 hengeres IFA motor volt. És igen, annak is kompatibilis a kupakja...

De Gexxx! Te ezt honnan tudtad :? :!: :-"
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: molcsaba »

Tényleg a multicar...arra nem emlékszem. #-o :oops:[/quote]

Szoktam néha multicart vezetni. Borzalmas, ámde érdekes élmény! :roll:
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

hogy Ti mindent tudtok... hihetetlen... asszem már csak a Fortschritt maradt, de ez már nagyon off, figyelmeztetem is magam :-"
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Gexxx írta:a multicar-t kihagytad :mrgreen:
IFA-Robur-Trabant.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Troster »

Gexxx írta:a multicar-t kihagytad :mrgreen:
Tényleg a multicar...arra nem emlékszem. #-o :oops:
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

a multicar-t kihagytad :mrgreen:
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Troster írta:Én úgy emlékszem a trabi, Mz, Ifa, Robur ugyanaz.
Wartburg, Barkas Simson ugyanaz. a simsonra a kulcsos tanksapkát a wartburgról pecáztuk le.Ez tuti.
Nekem nagyon úgy rémlik a trabié jó az Mz-re, trabira jött ki csupasz tanksapka,és az jó az Mz-re #-o
Na holnap megnézem a műhelyben. :smt120
Troster, ez az én emlékeimben is így él!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Troster »

Én úgy emlékszem a trabi, Mz, Ifa, Robur ugyanaz.
Wartburg, Barkas Simson ugyanaz. a simsonra a kulcsos tanksapkát a wartburgról pecáztuk le.Ez tuti.
Nekem nagyon úgy rémlik a trabié jó az Mz-re, trabira jött ki csupasz tanksapka,és az jó az Mz-re #-o
Na holnap megnézem a műhelyben. :smt120
Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Seclusion »

Gexxx írta:hello,

az mz tanksapkának mekkora az átmérője? szerintetek az összes ifa konszernes gépnek ugyanakkora? (ifa, trabi, mz, stb.)
Hi!

Biztos, hogy nem. A Trabinak nagyobb... Tuti... Legalábbis a hangok a fejemben azt mondják :)
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 41 vendég