Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.11.03. 17:47

Samu írta:Sztem túl sok benzint kap a gép vagy a szivatóval van gond... mindenképp karbi gond.
mzgergõ írta:Hali!

Ma levettem a karbit, hogy meghúzzam a csavarokat, mert folyt belõle a benzin, de észre vettem, hogy a szívõcsõgumi benzines.Nekem nem rémlik, hogy korábban volt-e ott, de ez most egy olyan dolog, ami elõfordúl, és nem érdekes, vagy valami beállítási gond lehet?

Üdv!
Az úszó szintet kicsit lejebb vittem, a szivatónak meg jónak kéne lennie.A szivatógumi nem repedezett, és nincs kiharapva sehol.A rugója meg bika erõs. :/

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2007.11.03. 17:01

Sztem túl sok benzint kap a gép vagy a szivatóval van gond... mindenképp karbi gond.
mzgergõ írta:Hali!

Ma levettem a karbit, hogy meghúzzam a csavarokat, mert folyt belõle a benzin, de észre vettem, hogy a szívõcsõgumi benzines.Nekem nem rémlik, hogy korábban volt-e ott, de ez most egy olyan dolog, ami elõfordúl, és nem érdekes, vagy valami beállítási gond lehet?

Üdv!

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.11.03. 16:27

Hali!

Ma levettem a karbit, hogy meghúzzam a csavarokat, mert folyt belõle a benzin, de észre vettem, hogy a szívõcsõgumi benzines.Nekem nem rémlik, hogy korábban volt-e ott, de ez most egy olyan dolog, ami elõfordúl, és nem érdekes, vagy valami beállítási gond lehet?

Üdv!

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.10.26. 09:05

speed írta:Hali!
Ha átépítem a 125 etz-m 150-re de nem cserélek karbit, akkor kb. mekkora teljesítmény esés van(ha van?!)???
Teljesítmény esés nemlessz, hanem rosszalkodni fog a motor.Veszel egy felújító készletet bele(150-esét)és jólessz.

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2007.10.25. 22:16

Hali!
Ha átépítem a 125 etz-m 150-re de nem cserélek karbit, akkor kb. mekkora teljesítmény esés van(ha van?!)???

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Rángatás és fulladás alapjáraton...

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.10.14. 23:11

Sziasztok, végre be lehetett állítani az alapjáratot 1200 körülire, és egy rúgásra indul, illetve nem pukkangat. A megoldás az elõgyújtás nagyon pontos beállítása volt mûszerrel, miután vettem új megszakító kalapácsot is - az be volt égve, el volt vékonyodva. Mindamellett elektromos letestelésre továbbra is gyanakszom, de át fogom csutakolni a kontaktokat.

Ha az elektromos rendszer is igényesen be lesz állítva, akkor már tényleg csak a karbira kell figyelni. Nagyobb sebességekkel lefullad, amit okozhat esetleg esetleg a tranzisztoros maszek gyújtó elektronika... mindenesetre ez csak akkor fordul elõ, ha fokozatosan engedem gyorsulni. Ha viszont jól csutkára tekerem, meglepõ végsebességet produkál... ergo a porlasztón van mit állítani.

Ja... amikor stabilan csutkagázzal mentem, azt jól tartotta, csak hirtelen eltûnt minden áram. Meg kellett mozgatni a biztosítékokat, és ettõl lett áram, indult a moci. Ergo: oxidosak a saruk az egész motoron.

Remélem, nem beszélek sok hülyeséget, ezek csak találgatások.

Az észrevételeiteket pedig köszönöm.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Rángatás

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.10.12. 21:08

mzgergõ írta:
Robi írta:Szia Bambi

Azt szeretném tõled kérdezni, hogy szerinted miért rángathat a motorom (ETZ 250) olyan 3000 fordulatszámnál szinte minden sebességben, talán kivétel az 5. A sástói túra után kicseréltem az elsõ fogaskereket kissebre ahogy tanácsoltad, de érdekes módon így is rángat, de az még érdekes hogy ugyanúgy 3000 fordulatszámnál, és nem annál a sebességnél amenyivel a nagyobbik fogaskerékkel mentem 3000 fordulatnál.
Valamint még mitõl lehet szerinted hogy az indexem a fordulatszám függvényében hol gyorsabban hol lassabban villog ?

Várom nagyon válaszod.
Elõre is köszönöm szépen
Tisztelettel Robi
Nem nekem lett szánva a kérdés, de azért megpróbálok értelmes választ adni.Szerintem a karbiddal lehet a gond.Nézd meg a subertût, hogy hol áll.Nekem felülrõl az elsõt ajánlották.Továbbá a levegõ állító csavart kéne még tekergetni.Ha jól tudom, akkor ha kevés levegõt kap a motor, akkor csinálhatja ezt.Próbáld úgy, hogy jól felmelegíted a motort, és kifelé csavarod a csavart.De nesokat, mert elég érzékeny.90fokokat csavargass rajta.Arra viszont figyelj, hogy az alapjárat lefog esni.
Ígen valószinû,hogy karbi probléma.Próbáld meg a tût feljebb tenni,és a levegõ csavart befelé tekerni,egy fordulattal legalább,és utána az alapjárati csavarral az alapjaáratott,állitsd be.Persze ez csak tipp,de remélem javítt a dolgon.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Re: [b]2000-es alapjárat[/b]

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.10.12. 18:51

mzgergõ írta:
Jozsi250 írta:Köszi a topikot, látjátok, máris volt kérdés.

És köszi, Bambi, ebben lehet valami, mert a sebességmérõm is lefelé csal (kb 105 -nél a haver 120-at mért egy modern motorral)!

Különben nálam is elõfordul, hogy néha fullad az alapjárat, amikor egyre több villamos fogyasztó bekapcsol (fõleg országúti fény). Az áramfejlesztõ úgy látszik, nagyon is leterheli alapjáraton a gépet. Lámpánál - városban, este - ha lekapcsolod az országútit, akkor stabilizálódik? Talán rendbe kellene hozni a töltést, vagy a fesszabályzót.
Nekem is csinálta ezt felújjítás elött.Én átnéztem a kábel kötegeket, biztosítókat, biztósító dobozt is, meg a generátórt.Lecsutakoltam szépen, hogy széptiszta, olaj, meg szennyezõdés mentes legyen.Majd gyujtás belövés, aztán próba.Szépen belöttem 1100-1200-as alapjáratra a gépet.Hidegen van mikor leáll, de melegen stabilan tartja.
ja!
és azt hozzáteszem, hogy ezek után akármilyen világítással terhelem le a motor, mindig ugyan akkora az alapjárat.Meg a fesz.szabbal kapcsolatban, nekem mechanikus van még benne.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Re: [b]2000-es alapjárat[/b]

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.10.12. 18:47

Jozsi250 írta:Köszi a topikot, látjátok, máris volt kérdés.

És köszi, Bambi, ebben lehet valami, mert a sebességmérõm is lefelé csal (kb 105 -nél a haver 120-at mért egy modern motorral)!

Különben nálam is elõfordul, hogy néha fullad az alapjárat, amikor egyre több villamos fogyasztó bekapcsol (fõleg országúti fény). Az áramfejlesztõ úgy látszik, nagyon is leterheli alapjáraton a gépet. Lámpánál - városban, este - ha lekapcsolod az országútit, akkor stabilizálódik? Talán rendbe kellene hozni a töltést, vagy a fesszabályzót.
Nekem is csinálta ezt felújjítás elött.Én átnéztem a kábel kötegeket, biztosítókat, biztósító dobozt is, meg a generátórt.Lecsutakoltam szépen, hogy széptiszta, olaj, meg szennyezõdés mentes legyen.Majd gyujtás belövés, aztán próba.Szépen belöttem 1100-1200-as alapjáratra a gépet.Hidegen van mikor leáll, de melegen stabilan tartja.

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Re: Rángatás

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2007.10.12. 18:35

Robi írta:Szia Bambi

Azt szeretném tõled kérdezni, hogy szerinted miért rángathat a motorom (ETZ 250) olyan 3000 fordulatszámnál szinte minden sebességben, talán kivétel az 5. A sástói túra után kicseréltem az elsõ fogaskereket kissebre ahogy tanácsoltad, de érdekes módon így is rángat, de az még érdekes hogy ugyanúgy 3000 fordulatszámnál, és nem annál a sebességnél amenyivel a nagyobbik fogaskerékkel mentem 3000 fordulatnál.
Valamint még mitõl lehet szerinted hogy az indexem a fordulatszám függvényében hol gyorsabban hol lassabban villog ?

Várom nagyon válaszod.
Elõre is köszönöm szépen
Tisztelettel Robi
Nem nekem lett szánva a kérdés, de azért megpróbálok értelmes választ adni.Szerintem a karbiddal lehet a gond.Nézd meg a subertût, hogy hol áll.Nekem felülrõl az elsõt ajánlották.Továbbá a levegõ állító csavart kéne még tekergetni.Ha jól tudom, akkor ha kevés levegõt kap a motor, akkor csinálhatja ezt.Próbáld úgy, hogy jól felmelegíted a motort, és kifelé csavarod a csavart.De nesokat, mert elég érzékeny.90fokokat csavargass rajta.Arra viszont figyelj, hogy az alapjárat lefog esni.

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2007.10.12. 17:56

Nem egy nagy durranás. Egy további hibalehetõség, ami mindig rosszkor és késõn derül ki. Utólag macera a beébítés, més bal oldali dekni + olajpumpa + olajtartáj + stb.... t

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

Olajpumpa?!

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.10.12. 15:42

Sziasztok!
Olvsom, hogy nyugatra nem csak tankba keveréses megoldású ETZ 251-eket szállítottak, de szerelték pumpával is. Nem sokat tudok errõl a módszerrõl, de volt aki leszólta, mások szerint meg nagyon takarékos és tiszta módszer.

Mi a véleményetek? És esetleg megoldható legalább kipróbálásra egy sima 250-es ETZ-hez is ez?

Józsi.

Avatar
TZrider250
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Budapest

[b]2000-es alapjárat[/b]

Hozzászólás Szerző: TZrider250 » 2007.10.12. 14:40

Köszi a topikot, látjátok, máris volt kérdés.

És köszi, Bambi, ebben lehet valami, mert a sebességmérõm is lefelé csal (kb 105 -nél a haver 120-at mért egy modern motorral)!

Különben nálam is elõfordul, hogy néha fullad az alapjárat, amikor egyre több villamos fogyasztó bekapcsol (fõleg országúti fény). Az áramfejlesztõ úgy látszik, nagyon is leterheli alapjáraton a gépet. Lámpánál - városban, este - ha lekapcsolod az országútit, akkor stabilizálódik? Talán rendbe kellene hozni a töltést, vagy a fesszabályzót.

Robi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2007.07.31. 12:40
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Rángatás I

Hozzászólás Szerző: Robi » 2007.10.12. 08:27

Szia
Elfelejtettem még írni hogy 3000 ford. szám fölött nem rángat, alatta meg megint nem kb 2000 ford. számig. 2000 alatt rángat de az már szerintem az alacsony fordulatszám miatt lehet.
Köszönöm válaszod
Tisztelettel Robi

Robi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2007.07.31. 12:40
Tartózkodási hely: Kiskunfélegyháza

Rángatás

Hozzászólás Szerző: Robi » 2007.10.12. 08:24

Szia Bambi

Azt szeretném tõled kérdezni, hogy szerinted miért rángathat a motorom (ETZ 250) olyan 3000 fordulatszámnál szinte minden sebességben, talán kivétel az 5. A sástói túra után kicseréltem az elsõ fogaskereket kissebre ahogy tanácsoltad, de érdekes módon így is rángat, de az még érdekes hogy ugyanúgy 3000 fordulatszámnál, és nem annál a sebességnél amenyivel a nagyobbik fogaskerékkel mentem 3000 fordulatnál.
Valamint még mitõl lehet szerinted hogy az indexem a fordulatszám függvényében hol gyorsabban hol lassabban villog ?

Várom nagyon válaszod.
Elõre is köszönöm szépen
Tisztelettel Robi

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.10.11. 22:49

moderator írta:
Jozsi250 írta:Hali!

Új tagjelölt vagyok, és nagyon jó motorom van (250-es). Jól átnéztem amit lehet, és gyanítom, hogy végül a porlasztó miatt vacakol néha. Lámpánál leáll 1x-1x, ha fogyóban a tankban a benzin (nem üres!), és amikor berúgom, nagy puffanással újra leáll. Trafót cseréltem, úgyhogy úszóra, fúvókákra lehet gondolni, vagy súberre (hacsak nem az elõgyújtást kell õsszel másként állítani, súbert átakasztani, de a gyertya új Brisk).

Az alapjárat is nagyon magas, kb 2000-re tudtam csak belõni, pedig a gyári 1300 volna jó. Esetleg kopott a tolattyú? Menthetõ a karbi, vagy jobb teljesen lecserélni?

Szeretném, ha létrehoznátok egy PORLASZTÓ nevû témát is az ilyen jellegû kérdések közvetlen rendezésére a SZERVIZ topicban.

Köszi szépen.

Üdv: Józsi
Általában csalnak a fordzsám mérõk,lehet hogy jó úgy az alapjáratod.

Avatar
moderator
a cenzúra ura
a cenzúra ura
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!

Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: moderator » 2007.10.11. 19:18

Jozsi250 írta:Hali!

Új tagjelölt vagyok, és nagyon jó motorom van (250-es). Jól átnéztem amit lehet, és gyanítom, hogy végül a porlasztó miatt vacakol néha. Lámpánál leáll 1x-1x, ha fogyóban a tankban a benzin (nem üres!), és amikor berúgom, nagy puffanással újra leáll. Trafót cseréltem, úgyhogy úszóra, fúvókákra lehet gondolni, vagy súberre (hacsak nem az elõgyújtást kell õsszel másként állítani, súbert átakasztani, de a gyertya új Brisk).

Az alapjárat is nagyon magas, kb 2000-re tudtam csak belõni, pedig a gyári 1300 volna jó. Esetleg kopott a tolattyú? Menthetõ a karbi, vagy jobb teljesen lecserélni?

Szeretném, ha létrehoznátok egy PORLASZTÓ nevû témát is az ilyen jellegû kérdések közvetlen rendezésére a SZERVIZ topicban.

Köszi szépen.

Üdv: Józsi

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 6 vendég