Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ » 2008.04.24. 19:00

Múltkor kellett neki kb 50 km mire kikormolódott vlamennyire, de igazán a velencérõl hazavezetõ úton indult be, simán leelõztem a 90-95-el ballagó autókat. :twisted:

Eme hibajelenség hidegen van (mivel szegénykém nem bír felmelegedni kis távon). Gondolom én.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.04.24. 15:39

A tût tessék középre állítani,a levegõcsavart pedig tökig be,onnan másfél kitekerés.Fõleg melegebb idõben a túl sok benzin csinálhat ilyet.
Ha a kipuff eltömõdik,ami azért nem 1 év (kivéve 1:30as keverésû Arol 2T-vel :twisted: ),azt abból veszed észre,hogy jól gyorsul a gép,de 5-ben nem megy 85-90 fölé.

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1439
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2008.04.24. 14:53

darkMZ: Városi használat tud érdekes dolgokat mûvelni :? ...........pláne ha dúsra van karburálva a technika (ahogy írod legfelül van a súbetû...ha jól értettem...) Ha nagyobb túra után nem v. kevésbé érzékelhetõ, akkor tuti ez a gond :idea:

Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ » 2008.04.24. 14:30

Nem illik pontosan ide, de ez van legközelebb....

szóval: miért lehet az, hogy fõleg 2-es, 3-asban 4ezernél tovább nem pörög a motor, mintha "leszabályozódna", 4-edikben már pörög meg gyorsul is. Nagyobb túra után nem érzékelhetõ, ennyire elkormozódna?? Igaz, hogy csak városban használom mostanában, 3-4 km-t megyek vele. Amúgy pöccre indul, stabil alapjárat, a gatyámat se eszi le rólam. A kipufogó egy éves. A súúúúbertû a legnagyobbra van állítva. (nem tudom, számítanak-e, de leírom a diagnosztika kedvéért) :)

Ja, ez a kis ETZ.

Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 674
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: yofo » 2008.04.21. 08:30

Köszönöm az infókat , néztem már másik benzintankot is , de ami eladó volt , azok sem voltak különbek belsõ állapotban mint a mostani , így nem sok mindent tudok tenni ,mint hogy megpróbálom felújítani .

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.04.19. 13:52

yofo írta:Sziasztok .

Ha van valakinek tapasztalata tank belsejének a felújítását illetõleg , az megoszthatná velem a tapasztalatokat , mert valamit kellene a benzintankommal kezdeni . Rossz belenézni olyan rozsdás belülrõl , arról nem is beszélve ,hogy a benzinszûrõ is mindig tele van rozsdadarabkákkal . Köszi .
Szerintem nem elõnyös a motornak ha felszívja azt a nagyon finom iszapszerû rozsdát :roll: fõleg ha most volt frissen generálozva...

Én így mûveltem:
Benzint kiengedtem, benzincsapot kivettem, jó alaposan kiszárítottam a napon a tankot. A benzincsapról mindent levettem, csak a hollander maradt rajta, ebbe vágtam linóelumból egy kis kör alakú tömítést, majd visszacsavartam. Vödörbe befõttes üveg bele, két kalapáccsal, úgy hogy egyikkel ütöttem a másikat törtem õket össze. Kesztyû, védõszemüveg erõsen ajánlott! A legjobb ha minél több lesz a 2-4 centis szilánkdarab. Kesztyûvel beleraktam a tankban egy olyan legalább 3 marék szilánkot, öntöttem bele fél liter RO 55-öt, majd parafadugó, rá nejlon zacsi aztán jobbra-balra úgy mozgattam a tankot hogy érzetem h a szilánok végiggördülnek belül. Ezt minden egyes részére megcsináltam legalább 3x. Utána kivettem a dugót, és megnéztem hogy állok. Ahol még kellett "sikálni" ott még dolgoztam rajta. Ezután kicsavartam a benzincsapot, majd kiengedtem az RO 55-öt, ezután a tanktöltõ nyíláson kirázogattam a szilánkokat. Igen ám, de maradtak még benne aprócska szilánkok, meg hab is volt benne, ezért töltöttem bele 2,5 dl RO 55-öt dugó bedug, benzincsap felteker, óvatosan átöblítettem, majd kiengedtem. És ez a maradék 2,5 dl RO 55-el szintén. Majd megvártam türelmesen míg összegyûlik a tank egy pontján ami benne maradt, és egy lendülettel kibillentettem belõle a benzincsapnál. Mikor már csak alig volt benne valami, felállítottam és kitettem a napra száradni. Kb fél nap alatt megszáradt belül, és most néztem meg, minden rendben van belül, pedig lasssan egy éve csináltam, és egy év alatt mentem vele 200 km-t :( RO 55 helyett használhatsz EVIPASS-t is. Csak mind2nél az a gond, hogy miután már fémtiszta a felület, nem tudod letörölni száraz ronggyal, így itt-ott marad egy két 'nyom'. További negatívum az hogy mind2 oldja a festéket és a spiátert valamint az alumíniumiot. Ha ráment, akkor száraz rongy majd bõ víz. A használt rozsdamarót meg töltsd vissza a flakonjába! Egyébként még tökéletesítenem kell a dolgot, de egyelõre ez is jó. Hát így ennyi :twisted:

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.04.19. 09:16

yofo írta:Sziasztok .

Ha van valakinek tapasztalata tank belsejének a felújítását illetõleg , az megoszthatná velem a tapasztalatokat , mert valamit kellene a benzintankommal kezdeni . Rossz belenézni olyan rozsdás belülrõl , arról nem is beszélve ,hogy a benzinszûrõ is mindig tele van rozsdadarabkákkal . Köszi .
de neked valószinû,hogy lukas is. egy másik nem lenne egyszerûbb?

Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 674
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: yofo » 2008.04.18. 22:51

Köszi .
Akkor átmixelem kaviccsal ,aztán marad úgy . Majd sokat motorozok ,hogy mindig kenje az üzemanyag a belsejét . :D

piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: piki24 » 2008.04.18. 22:44

yofo írta:A kavicsos módszert szándékomban áll megcsinálni ,de utána nem kellene valami felületkezelést is eszközölni ,hogy ne legyen újra rozsdás ?
Én a kis ts-emet csináltam meg mert állt 4 évet és félig volt a tankja.
Kipucoltam és álltalába hetente azért mentem vele,télen viszont teletankoltam.Utánna nemvettem észre hogy lerakodott volna valami.

Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 674
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: yofo » 2008.04.18. 22:37

A kavicsos módszert szándékomban áll megcsinálni ,de utána nem kellene valami felületkezelést is eszközölni ,hogy ne legyen újra rozsdás ?

piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: piki24 » 2008.04.18. 22:37

piki24 írta:
yofo írta:Sziasztok .

Ha van valakinek tapasztalata tank belsejének a felújítását illetõleg , az megoszthatná velem a tapasztalatokat , mert valamit kellene a benzintankommal kezdeni . Rossz belenézni olyan rozsdás belülrõl , arról nem is beszélve ,hogy a benzinszûrõ is mindig tele van rozsdadarabkákkal . Köszi .
Probáld ki az általam javasolt "kavicsos"modszert,hidd el ugy jo lesz.
Csak a tankba logo szüröt vedd ki mert én elfelejtettem és darabokra szakadt.

piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: piki24 » 2008.04.18. 22:35

yofo írta:Sziasztok .

Ha van valakinek tapasztalata tank belsejének a felújítását illetõleg , az megoszthatná velem a tapasztalatokat , mert valamit kellene a benzintankommal kezdeni . Rossz belenézni olyan rozsdás belülrõl , arról nem is beszélve ,hogy a benzinszûrõ is mindig tele van rozsdadarabkákkal . Köszi .
Probáld ki az általam javasolt "kavicsos"modszert,hidd el ugy jo lesz.

Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 674
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: yofo » 2008.04.18. 22:31

Sziasztok .

Ha van valakinek tapasztalata tank belsejének a felújítását illetõleg , az megoszthatná velem a tapasztalatokat , mert valamit kellene a benzintankommal kezdeni . Rossz belenézni olyan rozsdás belülrõl , arról nem is beszélve ,hogy a benzinszûrõ is mindig tele van rozsdadarabkákkal . Köszi .

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 819
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2008.04.18. 22:22

Nem kegyelmeztem neki :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 819
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2008.04.18. 22:21

Benzincsapot cseréltem + beraktam egy szûrõt és a rángatós téma megszûnt regisztrált sebességem 110km/h. :twisted:

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2008.04.14. 07:11

Még mindíg fentartom hogy hibátlan és olcsó 1200 Huf a Cora félszint 2T olaj tökéletes !! Nem kell rákölteni 2500 Huf-ot mert ha nem versenyzel akkor fölösleges !!

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.04.13. 22:48

Szerintem drága castrol olaj helyett MOL moto 2T, azis fullszintetikus, és itt a benzinkúton csak 2520Ft/liter. Szerintem vidd el ahhoz a szerelõhöz a motort, bár nekem az az érzésem h túl sok benzint szív ami lehet: eltömõdött légszûrõ, felkopott fúvókák, elkopott/túl magasan levõ tû stb. Üzemmeleg motornál nem szabad h izomból füstöljön a kipuff még silány minõségû olajoknál sem.

Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ » 2008.04.13. 19:16

Helló PJoker!

Hallottam, hogy van egy jó MZ szerelõ Kalocsán, állítólag sok évig ezzel foglalkozott...
Ma tettem bele új akksit, töltésgond nincxs, de nagyon füstölve jár, pedig drágaCastrol olajat tettem bele hazafelé, 1:40 arányban. A srác szerint (elõzõ tulaj) egy újabb fajta 2 állítócsavaros karbi van rajta. Nem a sjátja, Talán ezért rángat gázlevélekor? mert amúgy viszonlag egyenletesen jár.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.04.13. 15:26

Hy,

Az én személyes véleményem: legalább félszintetikus olaj 1:40 vagy 1:50-es keveréssel. Én szintetikussal járok 1:50-el. Magyarországon ha jól tudom már sehol sincs keverék a benzinkutakon, biztos h az van abban a töltõpisztolyban? :) Nem csak rajtafelejtették a matricát? A kipuffot meg erõsen ajánlom h égesd ki, mert bûn lenne úgy hagyni ha 1 éve volt motorgenerál... a kipufogó topikban ha visszaolvasol 2-3 oldalt, biztos megtalálod h kell csinálni. De a wikipedia-ba is beírta z25z, csak én disznajperzselõ helyett gázolajos rongycsíkokat használtam "bemelegítés gyanánt" majd kompresszort/PAKETA porszívót :)
Ja és ajánlott jó szeles idõben csinálni! muhah
PJocker írta:Sziasztok!

Elõször vagyok a fórumon, friss MZ tulajdonosként, rengeteg kérdéssel, de majd szép sorban feltesztem õket.

Pár hete vettem egy 250-es etz-t 1984-es évjárat és a legfontosabb, amit kérdezni szeretnék, hogy Ti milyen arányú keverékkel használjátok a mocit? A helyi benzinkúton (AGIP) állítólag 40-es keverék van, de szeretném kikérni a véleményeteket, hogy bátra használjam-e azt, vagy otthon kevergessek 50-est? Sokat olvastam már a témában, de nagyon megoszlanak a vélemények! A kipufogó már igencsak cserére érett (korom, miegymás), de egyelõre pénz szûke miatt nem nyúlok a motorhoz, idén szezonban így használom, télre van tervezve egy totál szétszerelés és csavarról csavarra való összerakás. (kivéve a motort magát, mert 1 éve lett teljes motorgenerál és az egyben van! Onnét vagyok benne biztos mert ismerõstõl sikerült vennem és a motor eddigi szerelõjével is régóta ismerjük egymást)

Köszi a válaszokat, biztos hogy rengeteg kérdésem lesz, ahogy többet használom és kiismerem a motort.
Ja pár rövid táv után bátran elindultunk múlt vasárnap kétszeméllyel motorozni egyet, és spontán sikerült egy 100 kilóméteres túrát menni vele, gond nélkül ment végig!

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3810
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2008.04.13. 12:33

Hali!

Lenne egy érdekes kérdésem. Ugye már van nekünk jó kis E85 ös etanolunk(már ahol van :) ). Azon gondolkoztam hogy mi lenne ha ezt az MZ-be tennénk. Olvastam egy cikket ahol trophy-ba tankolták és jól ment vele, ráadásul 1:50-1:60 hoz lehet keverni.Ja és 210 Ft a 300 helyett. Igaz hogy 10% al többet eszik mint benyából de ennyivel jobban is teljesít a nagyobb kompressziótûrése miatt.
Szóval szerintetek érdemes megpróbálni? Csak nagyobb fúvóka kellene meg egy kis elõgyújtás utánállítás.Ha valakinek van ezzel tapasztalata nem szégyelje megosztani!
Nem én akarok az elsõ lenni akinek emiatt kell motorgenerált tartania :lol:

Avatar
PJocker
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2008.04.13. 10:03
Tartózkodási hely: Dusnok

Hozzászólás Szerző: PJocker » 2008.04.13. 10:29

Helló DarkMZ!

Kalocsa környékérõl írok, (Kiskõrös sincs messze) és Kalocsán tényleg mindent el lehet intézni Mz szerelés ügyben, ha arra jársz nézz be Kalocsán a "Párizsi udvar"-ba, így hívják ezt a kis butikokkal tûzdelt sikátort, és egy jó kis SIMSON és MZ alkatrész üzlet van ott!! Én is onnan vettem már pár alkatrészt, érdemes bemenni!

Avatar
PJocker
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2008.04.13. 10:03
Tartózkodási hely: Dusnok

Hozzászólás Szerző: PJocker » 2008.04.13. 10:24

Sziasztok!

Elõször vagyok a fórumon, friss MZ tulajdonosként, rengeteg kérdéssel, de majd szép sorban feltesztem õket.

Pár hete vettem egy 250-es etz-t 1984-es évjárat és a legfontosabb, amit kérdezni szeretnék, hogy Ti milyen arányú keverékkel használjátok a mocit? A helyi benzinkúton (AGIP) állítólag 40-es keverék van, de szeretném kikérni a véleményeteket, hogy bátra használjam-e azt, vagy otthon kevergessek 50-est? Sokat olvastam már a témában, de nagyon megoszlanak a vélemények! A kipufogó már igencsak cserére érett (korom, miegymás), de egyelõre pénz szûke miatt nem nyúlok a motorhoz, idén szezonban így használom, télre van tervezve egy totál szétszerelés és csavarról csavarra való összerakás. (kivéve a motort magát, mert 1 éve lett teljes motorgenerál és az egyben van! Onnét vagyok benne biztos mert ismerõstõl sikerült vennem és a motor eddigi szerelõjével is régóta ismerjük egymást)

Köszi a válaszokat, biztos hogy rengeteg kérdésem lesz, ahogy többet használom és kiismerem a motort.
Ja pár rövid táv után bátran elindultunk múlt vasárnap kétszeméllyel motorozni egyet, és spontán sikerült egy 100 kilóméteres túrát menni vele, gond nélkül ment végig!

Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ » 2008.04.12. 08:32

Köszönöm a válaszokat.
ma megnézzük a kis MZ-m akksijával, mit produkál. a régi meg megy a kukába....

a sebességet csak egyszer dobta ki a hosszú út során - akkor volt olyan, hogy lefelé váltáskor a akadálytalanul ment le a váltópedál, mintha nem lenne alatta sebesség(de akkor kétszer, na, ez érhetõ volt! :D) elõtte-utána jól mûködött.
bár igazából azt se láttam,mikor van üres, mert a végén már az üresjezõ sem világíott....

állítólag sokat állt a motor - több évet, de olajat, megint csak állítólag töltött bele a fickó. csörgõ, kattogó hang nem jött ki belõle. a kis MZ-men most cseréltek gyujtásoldali fõtengely csapágyat, na annakmár volt hangja, ilyet itt nem hallottam. persze, nincs "vájt fülem".

már nagyon szeretném használni, mert túrázásra vettem.... az a gáz, hogy errefelé nincs egy MZ szerelõ sem, állítólag Kalocsán.

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2008.04.12. 06:21

Szia darkMZ ! Így van, a töltéssel és a váltóval van gondod lehet ha nagyon hangos akkor tuti szét kell huzatni a blokkot CSAK hozzáértõ szerelõvel csináltasd mert láttam már kontárkodásból adódó sérüléseket a karteren, nem szép látvány volt, ja és ha már lent van a kuplung akkor a váltóval együtt azt is ellenõriztesd. Egyszerübb ha beszélsz itt a fórumon a bambival és kitaláljátok hogy mik a lehetõségek.
Üdv Gyurm@

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.04.12. 00:11

Szia!

A süvítõ hang az nem vlna baj alapból, nekem is olyan volt...
Olyan mintha turbófeltöltõlenne rajta:D:D:D:D
(robogósokat meg kiscsajokat lehet vele etetni)
Szerintem ha cserélsz benne olajat akkor elmúlik, vagy feltöltöd rendesen, bár szerintem a váltód már a végét járja ha kidobálja a sebességeket!
Szóval nemártana ránézni...
Az hogy elfogyott az áramod nem csoda... nincs a motoron töltést, elõzõnap jól feltöltötték az aksit hogy azt tudjá mondani hogy minden OK :(
Tipikus tahó hozzáállás, megérthetnék hogy ennyi pénzért nem tiptop járgányt vár el az ember, de egy kis õszinteség azért jólenne!
Ha más rendben van a gépen, akkor jó vételt csináltál!

Hajrá!!!!

Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ » 2008.04.11. 22:32

Sziasztok!

remélem, jó helyre írok.
vettem ma egy 1984-es 250-s ETZ-t (már sok éve van 150-es ETZm, nagyon szeretem).
szóval:

fura sivító hangja van, fõleg 1-és 2-sebessségben. Lehet, hogy az összes 250-es ilyen, nem tudom. Nem tudom pontosan leírni ezt a hangot, de értõ fül tuti rámondaná, miért. Nagyon jól húz, de mikor hoztam hazafelé (70 km), akkor a vége felé gáz visszaeresztése után akadoztott, rángatott, sõt, kétszer a sebességet is kidobta, illetve 2 és 3 között is talált üreset, felpörgött 8ezerig , nem voltam kicsitse ideges! nagy nehezen 60-al hazaértem.
az akksi totál hulla, a végégn már világításom se volt, az index bekapcsolására különösen fulladozni kezdett a motor.

De ezeken kívül szépen gyorsult, ment! (volna, de hátsó fék híján nem mertem csak 70-el) - a hátsó fék kb 10 cm-t mozdul, mielõtt fogna.

no, de mindez 45 ezer magyar pénzért, törzskönyvvel, friss mûszakival (gondolom, rá se néztek a vizsgaállomáson)

elnézést, ha hosszú voltam.
köszönök minden választ.

üdv:

Edit

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.04.09. 18:38

Andrei írta:istenkém.........
vettem ma etz 150-hez karbi felújító készletet, ebbõl a fõfúvókán kívül minden használhatatlan, 1300 forint...
tûszelep távolról sem hasonlít az eredetire, alapjárati fúvóka 33-as a 40 helyett, szivató fúvóka 70 a 75 helyett, úszócsapszeg legalább 1 centivel hosszabb mint kéne, így nem lehet feltenni az úszóházat
végülis megérte 1300 forintért venni egy fõfúvókát, nem? a 2 beállítócsavart nem mozdítottam meg... többet érek a mostani helyes beállítással mint hogy kiderüljön h azok is szarok...
Én nem értem mi a gondod vele. Szerintem te a 10.5kw-os 150.2-es ETZ-hez szerettél volna felújító készletet, viszont ahhoz sajnos nincs! CSAK egyféle 150-es ETZ karbifelújító készlet van, és nyugodtan tedd bele, én beletettem, és teljesen jó, bár nekem is 10.5 kw-os 150.2es ETZ-m van. Az úszócsapszeget meg befogtam a satuba, lefûrészeltem amennyit kellett, csiszolópapíron lesorjáztam és kész. Azóta is zorall. :wink: A "gyári" alkatrészekrõl meg le kell tenni, mert kötve hiszem hogy találsz. :(

Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR » 2008.04.09. 17:41

Andrei írta:istenkém.........
vettem ma etz 150-hez karbi felújító készletet, ebbõl a fõfúvókán kívül minden használhatatlan, 1300 forint...
tûszelep távolról sem hasonlít az eredetire, alapjárati fúvóka 33-as a 40 helyett, szivató fúvóka 70 a 75 helyett, úszócsapszeg legalább 1 centivel hosszabb mint kéne, így nem lehet feltenni az úszóházat
végülis megérte 1300 forintért venni egy fõfúvókát, nem? a 2 beállítócsavart nem mozdítottam meg... többet érek a mostani helyes beállítással mint hogy kiderüljön h azok is szarok...
Hát sajnos ezen nagyon nem kell meglepõdni, utángyártott cuccoktól ne várj többet..

Érdemesebb bontott cuccok között kutatni és keresni a gyári alkatrészeket, azok használhatóbbak!! Esetleg beszerezni egy jobb állapotu karbi börzén vagy netrõl és akko lesz egy komplett alkatrésznekvalód..

Sajnos tényleg nem lehet többet várni a kisipari szar cuccoktól, fõleg nem ilyen kényes alkalmazási területen.

ThUnDeR

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2008.04.07. 18:11

istenkém.........
vettem ma etz 150-hez karbi felújító készletet, ebbõl a fõfúvókán kívül minden használhatatlan, 1300 forint...
tûszelep távolról sem hasonlít az eredetire, alapjárati fúvóka 33-as a 40 helyett, szivató fúvóka 70 a 75 helyett, úszócsapszeg legalább 1 centivel hosszabb mint kéne, így nem lehet feltenni az úszóházat
végülis megérte 1300 forintért venni egy fõfúvókát, nem? a 2 beállítócsavart nem mozdítottam meg... többet érek a mostani helyes beállítással mint hogy kiderüljön h azok is szarok...

muszashi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.04.04. 13:30

Hozzászólás Szerző: muszashi » 2008.04.07. 15:25

bambi írta:lehet,hogy csere :D
nincs otthon egy másik?jó bele bármelyik régi autónak is a trafója(lada wartburg skoda) ezek kicsit nagyobbak,de tesztelni jók.
Ó ezt már írtam tegnap, hogy a csere megvolt, tökéletesen mûködik is (köszi az 5letet), de az új forró, mint a dög és levet is ereszt, vadi új 12V-os Bulgár gyártmány. ...szóval valami szar van a palacsintában. :( Gyári hibás lenne, vagy valami tud ilyet okozni a trafónak?

Üdv: M.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.04.06. 21:53

muszashi írta:
ghostrider írta:
Trafó?

Én már tudom mi következik, ha a Mester ezt a kis mütyürt kezdi emlegetni... :D

Üdv. Ghost
Mi? :roll:
lehet,hogy csere :D
nincs otthon egy másik?jó bele bármelyik régi autónak is a trafója(lada wartburg skoda) ezek kicsit nagyobbak,de tesztelni jók.

muszashi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.04.04. 13:30

Hozzászólás Szerző: muszashi » 2008.04.06. 21:42

ghostrider írta:
Trafó?

Én már tudom mi következik, ha a Mester ezt a kis mütyürt kezdi emlegetni... :D

Üdv. Ghost
Mi? :roll:

ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider » 2008.04.06. 20:28

bambi írta:
muszashi írta:Sziasztok!

...hááát, igazán furi. Ma kicseréltem a tût a régire, el is indult, látszatra jó volt, mikor épp kezdtem volna karbit állítani (épp hozzányúltam volna) megint elkezdett szarakodni aztán leállt és többet el sem indult. Szóval úgy tûnik a hiba csak jéghideg mocinál nem jelentkezik, amint kezd langyulni behal. (olyan 1 max 2 perc járatás után)
:cry:

M.
Trafó?
Én már tudom mi következik, ha a Mester ezt a kis mütyürt kezdi emlegetni... :D

Üdv. Ghost

muszashi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.04.04. 13:30

Hozzászólás Szerző: muszashi » 2008.04.06. 15:32

bambi írta:Trafó?
Köszönöm jó 5let volt, bár önmagában nem elég, visszacseréltem a karbiba az összes alkatrészt gyárira és így pöccre indul. (ezek szerint a felújjítókészlet is felejtõs)
Viszont iszonyúan forrósodik a trafó, levet is eresztett, valami nem kerek. Ez fesz szabályzó miatt lehet? Multiméterem sajna nincs itthon, így nem tudok rámérni, de a lámpák nem égtek ki, az akksi sem melegszik, egyedül a trafó K forró, valami Bolgár darab 12 V-os.
Igazából jó lenne, ha annyira mûködõképesre tudnám pofozni, hogy eljussak hozzád (valahol ugyanis falsot szív, mert leszarja a levegõcsavart, így ideje, hogy hozzáértõ is megnézze, ne csak én dilettánskodjak vele), de gondolom így nem jutnék messzire. Tényleg Te merre vagy megtalálható?

Üdv: M.

Avatar
renestam
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2008.03.25. 20:39

Hozzászólás Szerző: renestam » 2008.04.06. 12:08

Sziasztok nem tud v.ki 1 eladó karbit 24n2-eset 150-esre? lehet csak ház is mert sikerült letörnöm azt a kis fület amit a bilincs húz rá a szívócsõre sikerült összegányolnom de inkább csere! :(

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.04.05. 22:15

muszashi írta:Sziasztok!

...hááát, igazán furi. Ma kicseréltem a tût a régire, el is indult, látszatra jó volt, mikor épp kezdtem volna karbit állítani (épp hozzányúltam volna) megint elkezdett szarakodni aztán leállt és többet el sem indult. Szóval úgy tûnik a hiba csak jéghideg mocinál nem jelentkezik, amint kezd langyulni behal. (olyan 1 max 2 perc járatás után)
:cry:

M.
Trafó?

muszashi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.04.04. 13:30

Hozzászólás Szerző: muszashi » 2008.04.05. 20:08

Sziasztok!

...hááát, igazán furi. Ma kicseréltem a tût a régire, el is indult, látszatra jó volt, mikor épp kezdtem volna karbit állítani (épp hozzányúltam volna) megint elkezdett szarakodni aztán leállt és többet el sem indult. Szóval úgy tûnik a hiba csak jéghideg mocinál nem jelentkezik, amint kezd langyulni behal. (olyan 1 max 2 perc járatás után)
:cry:

M.

muszashi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.04.04. 13:30

Hozzászólás Szerző: muszashi » 2008.04.04. 20:38

motormanner írta:Hát bizony furcsa dolgokat produkál a jószág!
Ezt könnyen ellenõrizheted, ha jól megforgatod és rögtön leveszed a generátor felõli deklit, elég benzin szag van odabent esetleg füst száll fel...

(ezt csak így zárójelben jegyzem meg, nem lehet hogy véletlenül tiszta benzin került a tankba???)

Én igazán élvezem bütykölni a vasat, szerintem te is belejössz hamar !

Ezért is a jelszavam: "Szabadság, szerelem!"
(ha van egy kis szabadságom, szerelem)

:D
Szimmeringre én is gondoltam még az elején, miután elhoztam, mert lassan esett le gázelvételkor a fordulat, de a váltóolaj benne volt és a gyújtás oldal se volt dzsuvás. Aztán a megszakító csere, gyújtás állítás után levett deknivel járattam, pörgettem, de nem jött semmi füst, meg dzsuva.
Nem tiszta benzin nem, útközben Arolt tankoltam 1:40- ben az van még benne, de már szereztem Repsol Scootert, gondoltam azzal etetem majd (még ez is fele áron van, mint ami az Apriliába kellett :) ) 1:50 arányban.
...háát a féket is szerelem paralel, már van új fékcsövem, új komplett féknyereg, de hiába be tudom húzni kormányig, de az egy másik történet... Mindenesetre azért olyan nagyon nem szeretnék belejönni, inkább sokat mennék vele és néha szerelném, nem pedig fordítva. :)

Köszi, üdv: M.

muszashi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.04.04. 13:30

Hozzászólás Szerző: muszashi » 2008.04.04. 20:29

mzgergõ írta:Hasonló probléma elött voltam!Raktam a karbiba felújjító készletet, súbertûvel együtt, és teljesen összeborúlt a rendszer(alapjáraton hol felpörgött, hol le...).Kiderûlt, hogy a súbertûvolt a ludas!Úgyhogy ha rendbe tudod hozni a régi súbertûdet, akkor cseréld vissza!Bár az alapjárati fuvókám(új)letört a feje(tudott volna úgyis mûködni) vissza cseréltem a régire, és már akkor javúlt a helyzet.De ha nem akarsz vele szenvedni, akkor go bambi mester!
Ez már nekem is eszembe jutott és gondoltam rá 7végén próbaképp visszacserélem, bár ránézésre a tû jónak tûnik (ellenben pl az alapjárat és a levegõ csavar egy kicsit más, mint a gyári és a fõfúvóka is csak 125-ös, fura egy felújítókészlet), kíváncsi vagyok.
Igazából a régi tûvel csak az volt a bajom, hogy fixen középállásra volt forrasztva a lemezkékhez és a rovátkáknál volt benne egy kicsi kanyar, szóval olyan gányolásnak tûnt, de az a fele, ami a fúvóka felé megy nem túl gázos. Gondoltam ha mindent szép újra cserélek, akkor a dolog jobb lesz, nem rosszabb. :)
Szenvedni nem akarok, de hasznos lenne, szeretném ha minél több dolgot meg tudnék rajta csinálni (ugyanakkor minél kevesebb dolgot kéne rajta csinálni, annál inkább örülnék :) ), eddig egy Aprilia AF-1-em volt (125-ös, illetve még árulom, szóval megvan) azon dugócserét is csináltam már, a blokkot viszont nem mertem még széthúzni, szóval arra gondoltam ez egyszerûbb szerkezet, de mindenekelõtt olcsóbb az alkatrész, hosszú távon olcsóban jövök ki. pl: dugó+tûgörgõ, tömítések egy harmincas volt az AF-1-be. ...és évi 10-15 ezret eljárok (télen/nyáron), szóval olcsó üzemeltetés kell.

Na akkor hétvégén visszacserélem!

Köszi, üdv: M.

muszashi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.04.04. 13:30

Hozzászólás Szerző: muszashi » 2008.04.04. 20:18

ghostrider írta:Ha Bp. környékén laksz, vidd el a Bambihoz...csodákra képes :wink:

Üdv. Ghost
Köszi! Tudsz adni valami elérhetõséget is ehhez a bizonyos Bambihoz?

Üdv: M.

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.04.04. 15:54

Hát bizony furcsa dolgokat produkál a jószág!
Én tippelnék még fõtengely szimeringre, ott el tud szökni az anyag de magas fordulaton életben lehet tartani(velem is elõfordultmár egyszer) és hogy fokozatosan jött elõ, ez is arra utal szerintem. Ezt könnyen ellenõrizheted, ha jól megforgatod és rögtön leveszed a generátor felõli deklit, elég benzin szag van odabent esetleg füst száll fel...
Nekem kinyomta a szimeringet és a biztosítõ gyûrû szétnyalta a generátor álló-forgórészét is szóval szerintem érdemes lenne leellenõrizned!
(ezt csak így zárójelben jegyzem meg, nem lehet hogy véletlenül tiszta benzin került a tankba???)

Amúgy ha nem undorodsz a dzsuvától nem lesz semmi baj az MZ szereléssel, szerencsére nem egy atomreaktor, és ezen az oldalon mindent megtalálsz ahoz hogy rendbe tudd tenni! Ajánlom a blokk szerelõs videókat, lefekvés elõtt szoktam nézegetni a TVmaci helyett :D
Én igazán élvezem bütykölni a vasat, szerintem te is belejössz hamar !

Ezért is a jelszavam: "Szabadság, szerelem!"
(ha van egy kis szabadságom, szerelem)

:D

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2008.04.04. 15:54

Hasonló probléma elött voltam!Raktam a karbiba felújjító készletet, súbertûvel együtt, és teljesen összeborúlt a rendszer(alapjáraton hol felpörgött, hol le...).Kiderûlt, hogy a súbertûvolt a ludas!Úgyhogy ha rendbe tudod hozni a régi súbertûdet, akkor cseréld vissza!Bár az alapjárati fuvókám(új)letört a feje(tudott volna úgyis mûködni) vissza cseréltem a régire, és már akkor javúlt a helyzet.De ha nem akarsz vele szenvedni, akkor go bambi mester!

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2008.04.04. 14:34

elsõ körben cseréld ki vagy porszívózd ki a levegõszûrõt, utána visszatérhetünk

ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider » 2008.04.04. 14:16

Ha Bp. környékén laksz, vidd el a Bambihoz...csodákra képes :wink:

Üdv. Ghost

muszashi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.04.04. 13:30

ezt 250 karbi gond -asszem-

Hozzászólás Szerző: muszashi » 2008.04.04. 13:41

Sziasztok!

Nemrég vettem egy 250-es ETZ-t Szegeden. Elõtte még nem volt ilyen mocim. Hazafelé 2 személlyel elég gyengén muzsikált, olyan 100-90 körül volt a vége. (az is 4.-ben) Aztán egy kútnál megállva elég nehezen akart indulni, végül tolásra sikerült, de egyre furibb lett, Pesten pirosoknál fulladni akart, végül az illatos útnál végleg beszart, néha beindult kicsit felpörgött, majd leállt, aztán az sem. A vége tréler lett. Másnap persze beindult. De közben a féket is szétkaptam, mert kormányig lehetett húzni, és akkor sem volt túl bika.
Szóval gondoltam cserélek megszakítót, állítok gyújtást. (ja igen sosem szereltem még MZ-t). Azt hiszem ez jól sikerült, mert utána próbáltam és beindult, ment kb rendesen, persze csak álló helyzetben, hiszen fék nem volt. (az még most sincs, azzal is szívok épp) Ezután gondoltam a karbit is átnézem, ebben sok megölt fejû fúvókát láttam, meg a tömítésnél szivárgott is a suber tû picit görbe volt a rovátkáknál, ráadásul a lemezkék is rá voltak forrasztva. Gondoltam veszek fúvóka szettet, új tût+lemezkéket, minden kicserélek benne és megnézzük utána hogy megy, hátha életre kél. Na ez után jött a furcsaság, mert miután összeraktam a karbit ...
....és valami katasztrófa! A fordulatszám ugrál, néha 8000 (mondjuk ez picit javult, miután teljesen kitekertem az alapjáratot, amint van alapjárat sokkal rosszabb a helyzet), aztán ha magas fordulaton életben tudom tartani egy ideig, akkor is van, hogy visszaesik szinte leáll hirtelen, aztán az utolsó pillanatban visszajön az életbe, aztán végül mégiscsak leáll, és kb 5000 alatt azonnal leáll.
Erre szétszedtem, átnéztem megint, akkor egy ideig jónak tûnt, próbáltam kicsit betekerni az alapjáratot, erre megint rossz lett, visszatekertem már rossz maradt, kb most pár másodpercre indul be.
Nincs valami 5letetek mit kéne megnéznem?

Elõre is köszönöm!

Üdv: M.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2335
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.03.27. 17:44

ghostrider írta:
Gexxx írta: Ha azt lecseréled, akkor nem lesz töltésed! Ugyanis az a dögnehéz valami ahhoz kell!!!
:D
:twisted: :twisted: :lol: :lol: :twisted: ott a pont :lol:

ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider » 2008.03.27. 17:36

Gexxx írta:
conus írta:Ajajj... akkor passsz... tudnál feldobni egy képet errõl a gyújtásról? Mert ezt a dögnehéz generátor forgórészt én is le akarom cserélni könnyebbre :)
Ha azt lecseréled, akkor nem lesz töltésed! Ugyanis az a dögnehéz valami ahhoz kell!!!
:D

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2826
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Bp - Jászkarajenő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.03.27. 01:05

conus írta:Ajajj... akkor passsz... tudnál feldobni egy képet errõl a gyújtásról? Mert ezt a dögnehéz generátor forgórészt én is le akarom cserélni könnyebbre :)
Ha azt lecseréled, akkor nem lesz töltésed! Ugyanis az a dögnehéz valami ahhoz kell!!!

Avatar
renestam
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2008.03.25. 20:39

Hozzászólás Szerző: renestam » 2008.03.26. 23:36

Persze megpróbálok képet felrakni holnap úgy is szétszedem azt megnézem a szimeringet! Azért kössz

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.03.26. 20:32

Ajajj... akkor passsz... tudnál feldobni egy képet errõl a gyújtásról? Mert ezt a dögnehéz generátor forgórészt én is le akarom cserélni könnyebbre :)

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 5 vendég