Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.05.04. 11:09

hát ezaz vazze... ha a súber tök fennt van, akkor kapja a legtöbbet... :evil:

Avatar
renestam
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2008.03.25. 20:39

Hozzászólás Szerző: renestam » 2008.05.04. 10:36

Sziasztok örülnék ha tudnátok segíteni! Az a problémám (150ETZ) hogy szerintem túl sokat kap mert 4-5-dik ben nem akar menni és füstöl is szépen 50-es keverék van bent Mobil-1 eddig tök jól ment de most a gyertya is fekete picit a karbin már nem tok visszavenni a súber tök fönt van és a légszûrõ is új lehet h elõgyújtás? Valami tapasztalat? köszi

Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 799
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Hozzászólás Szerző: kisbocsi » 2008.04.29. 10:01

köszi Tigris

egyéb javaslatok?

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1440
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2008.04.29. 09:24

z25z írta:
louithebad írta:Sziasztok! Az adalékról jut eszembe: Használ valaki ólompótlót? Ha igen milyet?
nalam tanultabb emberektol hallottam, hogy az olomnak abban volt szerepe, hogy a szelepeknel kent...ketutemuben ez nincs ugyhogy nem is kell olmos benzin a 2T-be, de ha valaki konkretan tudja majd megmondja a tutit :-)
Kétségtelen hogy az ólomnak lehetett szerepe a kenésben a 2ütemûeknél is, de a mai olajok adalékolva vannak, szóval ha rajtam múlik, én nem bíztatok senkit arra hogy különbözõ löttyöket adalékoljanak, jómagam 95-öst használok, amihez csak olaj megy 'oszt jónapot 8) :)

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1440
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2008.04.29. 09:20

bambi írta:
molcsaba írta:Oktánszám növelést emlékeim szerint a meti-tercier-butil-éter hajt végre, és még mások is. Nem függ az ólomtól. Létezik 108-as oktánszám feletti benzin is, de azt már csak a versenysport tudja használni, de ott is korlátozzák 100-asra. :roll:
De azért kapható,és használják :D
A repülõ-benzin? Aminek a színe kék? 8) :)

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.04.29. 09:20

Esetleg keményforrasztással próbálkozz,a legtöbb ragasztó szerintem azért nem jó (fõleg a mûgyanták),mert a tartós rázkódástól eltöredezik.Ha elég szûk a rés (jaj,ez kicsit fúrán hangzott :D ),akkor jó kapilláris tulajdonságú csavarrögzítõvel is meg lehet próbálni.

Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 799
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Hozzászólás Szerző: kisbocsi » 2008.04.29. 08:20

Üdv!

Bocs, lehet, hogy nem ide kellene írnom, de mégiscsak az üzemanyaggal kapcsolatos:
Szóval: a tankomon felül volt egy hajszálrepedés, a korábbi tulaj esése miatt.

Én megragasztottam kétkomponensû "gyurmaragasztóval, de a hétvégi 360km es turán megint láttam, hogy könnyezik.

Tudom, hogy van ilyen ragasztóban olyan, ami fémmé keményedik, és furható meg minden.
egyszer a kocsim kartelje ilyennel lett megragasztva, és azóta is jó.

Szóval, mit tanácsoltok?
Ragasszak, vagy forrasszak, vagy szerezzek új tankot?

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.04.28. 23:05

Már meg nem tudnám mondani h mi a márkája annak az oktánszámnövelõnek amiben kn 90% kerozin volt a "hatóanyag". Errõl valakinek vélemény? :roll:

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.04.28. 22:03

molcsaba írta:Oktánszám növelést emlékeim szerint a meti-tercier-butil-éter hajt végre, és még mások is. Nem függ az ólomtól. Létezik 108-as oktánszám feletti benzin is, de azt már csak a versenysport tudja használni, de ott is korlátozzák 100-asra. :roll:
De azért kapható,és használják :D

Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba » 2008.04.28. 22:02

Oktánszám növelést emlékeim szerint a metil-tercier-butil-éter hajt végre, és még mások is. Nem függ az ólomtól. Létezik 108-as oktánszám feletti benzin is, de azt már csak a versenysport tudja használni, de ott is korlátozzák 100-asra. :roll:

Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba » 2008.04.28. 21:58

A szoci autóknak volt szükségük az ólmozott benzinre. A zsiguli bírta úgy is, hogy csak minden 4-ik tankolásnál kellett bele ólmozott, a skodák rosszabbul viselték (viselik) az ólom mentes benzint. Az ólom, mint adalék kirakódott a szeleptányérnál, és "puhább" ütközés jött így létre. Ez a felület folyamatosan lekopott, ezért kellett pótolni. A mai autók konstrukciója más, így nem kell attól tartani, hogy szétverõdik a szeleptányér. A kétütemü motoroknál felesleges, csak az olaj kell bele, ami kenést biztosít a blokk falán. :roll:

ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider » 2008.04.28. 20:48

z25z írta:
louithebad írta:Sziasztok! Az adalékról jut eszembe: Használ valaki ólompótlót? Ha igen milyet?
nalam tanultabb emberektol hallottam, hogy az olomnak abban volt szerepe, hogy a szelepeknel kent...ketutemuben ez nincs ugyhogy nem is kell olmos benzin a 2T-be, de ha valaki konkretan tudja majd megmondja a tutit :-)
Én úgy t'om, hogy az ólmozott benzin azé' volt ólmozott, mert valamilyen ólomtartalmú vegyülettel emelték az oktánszámot (jó nagy sikerrel :D ).
Kenni az olaj szokott, már ahová jut egy elavult 4T-ben, az ólom meg szerintem leolvad egy hengerfej bármely elemérõl, mint gyertya a radiátorról...
Az ólompótlós adalékról meg csak annyit, a szakmai tanárom csak annyit mondott rá: parasztvakítás :!:
Az ólomadalékot kivonták környezetvédelmi okokból...és én még csak olyanról hallottam hogy ólommenteset kell valamibe tankolni (katalizátor :!: :?: ) de hogy csak ólmozottat :?

Azért csak javítsatok ki ha nincs igazam :smt066

Üdv. Ghost

louithebad
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2008.04.17. 18:48
Tartózkodási hely: Mezõcsát

Hozzászólás Szerző: louithebad » 2008.04.28. 20:27

Ezt a szelepes dolgot én is tudtam, valaha nekem is tanították, csak jópár trabis szaki használt ilyet miután kivonták az ólmozott benyát ezért gondoltam hogy rákérdezek. Persze lehet olyan mint az algopiryn: nem árt-nem használ :wink:

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.04.28. 20:14

louithebad írta:Sziasztok! Az adalékról jut eszembe: Használ valaki ólompótlót? Ha igen milyet?
nalam tanultabb emberektol hallottam, hogy az olomnak abban volt szerepe, hogy a szelepeknel kent...ketutemuben ez nincs ugyhogy nem is kell olmos benzin a 2T-be, de ha valaki konkretan tudja majd megmondja a tutit :-)

louithebad
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2008.04.17. 18:48
Tartózkodási hely: Mezõcsát

Hozzászólás Szerző: louithebad » 2008.04.28. 19:47

Sziasztok! Az adalékról jut eszembe: Használ valaki ólompótlót? Ha igen milyet?

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.04.28. 14:25

molibden diszulfidos kenoanyag ha jol emlekszem surlodascsokkento hatasa van meg a hengeren megtapadva tomiti az aprobb reseket

Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250,ER-5
Tartózkodási hely: Fonyód

Hozzászólás Szerző: Csöpi » 2008.04.28. 14:10

A minap egy könyvet kerestem és eközben találtam a szekrényem mélyén 3 flakon "Fimol 2"-t. Ha jól sejtem ez egy benzinbe való adalék. Arra lennék kíváncsi, hogy érdemes-e használni, milyen hatást fejt ki, és lényegében mit is csinál a motorral, ha bekeverem a benznibe? :)
Válaszokat elõre is köszi!

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.04.28. 09:25

Szerintem minden beállítást és aklatrészt tegyél gyárira,és onnan kell szabályozgatni,ha nem jó.
És ha rezó dob van fent,azt dobd el jó messzire! :D

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.04.27. 13:44

meckintos írta:Hali!

A segítségeteket szeretném kérni! Kis 125/etz-rõl lenne szó. Nagyon nehezen indul be vagy be sem akar indulni, az alapjárata hihetetlenül magas kb 4-5ezer de ha lejebb veszem akkor lefullad, mondják h a sport légszürõ az oka. Szerintetek is ez lehet? A másik probléma az , hogy teljes gáznál kicsit fullad. Mi lehet ezeknek az oka? Elörre is köszönöm a segítségeteket!
Szerintem is a sportlégszûrõ az oka, túl sok levegõt szív. Vagy tedd vissza a rendes szûrõt, vagy a karburáción állíts: magasabb tûpozíció, ha nem segít akkor nagyobb fõfúvóka. Jobb ötletem nincs. :P

meckintos

Hozzászólás Szerző: meckintos » 2008.04.27. 10:48

Hali!

A segítségeteket szeretném kérni! Kis 125/etz-rõl lenne szó. Nagyon nehezen indul be vagy be sem akar indulni, az alapjárata hihetetlenül magas kb 4-5ezer de ha lejebb veszem akkor lefullad, mondják h a sport légszürõ az oka. Szerintetek is ez lehet? A másik probléma az , hogy teljes gáznál kicsit fullad. Mi lehet ezeknek az oka? Elörre is köszönöm a segítségeteket!

Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ » 2008.04.25. 22:35

Köszi a tanácsokat. :)

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1440
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2008.04.25. 09:54

Ha minden egyéb lehetõség kimerült, és 5-ben rendre csak lassul a motor....akkor SZVSZ generálérett...

Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: E.István » 2008.04.25. 09:48

Köszönöm!!

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.04.25. 09:23

Keverékcsavar koppig beteker és onnan másfelet ki,ez az általános beállítás,aztán úgy szabályozza az ember,ahogy a motor kívánja,de általában ez jó szokott lenni.

Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: E.István » 2008.04.25. 09:20

Szia!
Stabilan 4,5 liter-mindegy,hogy város vagy túra!
Azért köszönöm a tippet-még megpróbálok egy karbibeállítást,hátha....
A súbertû középen és a gyertya kép is jó(legalábbis azt mondják)
Az úszószinten kívûl van még valami,amire oda kell figyelnem?

Köszi!

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.04.25. 09:08

Szia István!

Ha a kipuffot és a gyújtást ki lehet zárni,akkor karbibeállítást javaslok!
Az hogy magasabb fordulaton nem megy jól,lehet egy kezdõdõ fals levegõ szívás jele is,akkor a fõtengelyszimmeringek körül kell keresni a problémát.De elõtte mindenképpen végezz el egy jó beállítást,hogy azt ki lehessen zárni.
Mit értesz magas fogyasztás alatt?
A kisTZ használatfüggõen 4(vegyes város-országút 75-90km/h)-5(tartós 90 fölött,hegyi csapatás,tartós város) liter között van,nekem legalábbis ez a tapasztalatom.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.04.25. 09:03

DarkMZ!

Hidegen azt csinálja,hogy magasabb fordulaton szaggat,rángat,de kb 5-6 perc kímélõ használat alatt bemelegszik még télen is.Amirõl Te írtál,az szerintem a túl sok üzemanyagtól lehet,de nem biztos,hogy igazam van :o
A kiput nem nagyon lehet csak járatással kiégetni,a kiégetésrõl Zizi (Z25z) tud bõvebben mesélni,asszem írt is errõl talán WIKI-be.De a Te problémád nem ott keresendõ szerintem :roll:

Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: E.István » 2008.04.25. 08:46

Sziasztok!István vagyok.
Segítséget szeretnék kérni!
Etz 125! Gyujtás alkatrészek cserélve,gyujtás beállítva,gyertyakép jó,mégis sokat eszik(szerintem).1-4-ig jól megy,de 5.-ben nincs ereje,nem megy 90 fölé.Olvastam az elözõ hozzászólásokat és az eltömõdött kipuffogó is szóba jött.A kipuffogóm is teljesen új!
Akkor mi lehet a gond?
Egyébként mi a fogyasztási átlag(gyakorlatban),
Kérlek,segítsetek!

Elõre is köszönöm!

Jó utat,szép idõt!

Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ » 2008.04.24. 19:00

Múltkor kellett neki kb 50 km mire kikormolódott vlamennyire, de igazán a velencérõl hazavezetõ úton indult be, simán leelõztem a 90-95-el ballagó autókat. :twisted:

Eme hibajelenség hidegen van (mivel szegénykém nem bír felmelegedni kis távon). Gondolom én.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.04.24. 15:39

A tût tessék középre állítani,a levegõcsavart pedig tökig be,onnan másfél kitekerés.Fõleg melegebb idõben a túl sok benzin csinálhat ilyet.
Ha a kipuff eltömõdik,ami azért nem 1 év (kivéve 1:30as keverésû Arol 2T-vel :twisted: ),azt abból veszed észre,hogy jól gyorsul a gép,de 5-ben nem megy 85-90 fölé.

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1440
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2008.04.24. 14:53

darkMZ: Városi használat tud érdekes dolgokat mûvelni :? ...........pláne ha dúsra van karburálva a technika (ahogy írod legfelül van a súbetû...ha jól értettem...) Ha nagyobb túra után nem v. kevésbé érzékelhetõ, akkor tuti ez a gond :idea:

Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ » 2008.04.24. 14:30

Nem illik pontosan ide, de ez van legközelebb....

szóval: miért lehet az, hogy fõleg 2-es, 3-asban 4ezernél tovább nem pörög a motor, mintha "leszabályozódna", 4-edikben már pörög meg gyorsul is. Nagyobb túra után nem érzékelhetõ, ennyire elkormozódna?? Igaz, hogy csak városban használom mostanában, 3-4 km-t megyek vele. Amúgy pöccre indul, stabil alapjárat, a gatyámat se eszi le rólam. A kipufogó egy éves. A súúúúbertû a legnagyobbra van állítva. (nem tudom, számítanak-e, de leírom a diagnosztika kedvéért) :)

Ja, ez a kis ETZ.

Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 674
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: yofo » 2008.04.21. 08:30

Köszönöm az infókat , néztem már másik benzintankot is , de ami eladó volt , azok sem voltak különbek belsõ állapotban mint a mostani , így nem sok mindent tudok tenni ,mint hogy megpróbálom felújítani .

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.04.19. 13:52

yofo írta:Sziasztok .

Ha van valakinek tapasztalata tank belsejének a felújítását illetõleg , az megoszthatná velem a tapasztalatokat , mert valamit kellene a benzintankommal kezdeni . Rossz belenézni olyan rozsdás belülrõl , arról nem is beszélve ,hogy a benzinszûrõ is mindig tele van rozsdadarabkákkal . Köszi .
Szerintem nem elõnyös a motornak ha felszívja azt a nagyon finom iszapszerû rozsdát :roll: fõleg ha most volt frissen generálozva...

Én így mûveltem:
Benzint kiengedtem, benzincsapot kivettem, jó alaposan kiszárítottam a napon a tankot. A benzincsapról mindent levettem, csak a hollander maradt rajta, ebbe vágtam linóelumból egy kis kör alakú tömítést, majd visszacsavartam. Vödörbe befõttes üveg bele, két kalapáccsal, úgy hogy egyikkel ütöttem a másikat törtem õket össze. Kesztyû, védõszemüveg erõsen ajánlott! A legjobb ha minél több lesz a 2-4 centis szilánkdarab. Kesztyûvel beleraktam a tankban egy olyan legalább 3 marék szilánkot, öntöttem bele fél liter RO 55-öt, majd parafadugó, rá nejlon zacsi aztán jobbra-balra úgy mozgattam a tankot hogy érzetem h a szilánok végiggördülnek belül. Ezt minden egyes részére megcsináltam legalább 3x. Utána kivettem a dugót, és megnéztem hogy állok. Ahol még kellett "sikálni" ott még dolgoztam rajta. Ezután kicsavartam a benzincsapot, majd kiengedtem az RO 55-öt, ezután a tanktöltõ nyíláson kirázogattam a szilánkokat. Igen ám, de maradtak még benne aprócska szilánkok, meg hab is volt benne, ezért töltöttem bele 2,5 dl RO 55-öt dugó bedug, benzincsap felteker, óvatosan átöblítettem, majd kiengedtem. És ez a maradék 2,5 dl RO 55-el szintén. Majd megvártam türelmesen míg összegyûlik a tank egy pontján ami benne maradt, és egy lendülettel kibillentettem belõle a benzincsapnál. Mikor már csak alig volt benne valami, felállítottam és kitettem a napra száradni. Kb fél nap alatt megszáradt belül, és most néztem meg, minden rendben van belül, pedig lasssan egy éve csináltam, és egy év alatt mentem vele 200 km-t :( RO 55 helyett használhatsz EVIPASS-t is. Csak mind2nél az a gond, hogy miután már fémtiszta a felület, nem tudod letörölni száraz ronggyal, így itt-ott marad egy két 'nyom'. További negatívum az hogy mind2 oldja a festéket és a spiátert valamint az alumíniumiot. Ha ráment, akkor száraz rongy majd bõ víz. A használt rozsdamarót meg töltsd vissza a flakonjába! Egyébként még tökéletesítenem kell a dolgot, de egyelõre ez is jó. Hát így ennyi :twisted:

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.04.19. 09:16

yofo írta:Sziasztok .

Ha van valakinek tapasztalata tank belsejének a felújítását illetõleg , az megoszthatná velem a tapasztalatokat , mert valamit kellene a benzintankommal kezdeni . Rossz belenézni olyan rozsdás belülrõl , arról nem is beszélve ,hogy a benzinszûrõ is mindig tele van rozsdadarabkákkal . Köszi .
de neked valószinû,hogy lukas is. egy másik nem lenne egyszerûbb?

Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 674
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: yofo » 2008.04.18. 22:51

Köszi .
Akkor átmixelem kaviccsal ,aztán marad úgy . Majd sokat motorozok ,hogy mindig kenje az üzemanyag a belsejét . :D

piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: piki24 » 2008.04.18. 22:44

yofo írta:A kavicsos módszert szándékomban áll megcsinálni ,de utána nem kellene valami felületkezelést is eszközölni ,hogy ne legyen újra rozsdás ?
Én a kis ts-emet csináltam meg mert állt 4 évet és félig volt a tankja.
Kipucoltam és álltalába hetente azért mentem vele,télen viszont teletankoltam.Utánna nemvettem észre hogy lerakodott volna valami.

Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 674
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: yofo » 2008.04.18. 22:37

A kavicsos módszert szándékomban áll megcsinálni ,de utána nem kellene valami felületkezelést is eszközölni ,hogy ne legyen újra rozsdás ?

piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: piki24 » 2008.04.18. 22:37

piki24 írta:
yofo írta:Sziasztok .

Ha van valakinek tapasztalata tank belsejének a felújítását illetõleg , az megoszthatná velem a tapasztalatokat , mert valamit kellene a benzintankommal kezdeni . Rossz belenézni olyan rozsdás belülrõl , arról nem is beszélve ,hogy a benzinszûrõ is mindig tele van rozsdadarabkákkal . Köszi .
Probáld ki az általam javasolt "kavicsos"modszert,hidd el ugy jo lesz.
Csak a tankba logo szüröt vedd ki mert én elfelejtettem és darabokra szakadt.

piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: piki24 » 2008.04.18. 22:35

yofo írta:Sziasztok .

Ha van valakinek tapasztalata tank belsejének a felújítását illetõleg , az megoszthatná velem a tapasztalatokat , mert valamit kellene a benzintankommal kezdeni . Rossz belenézni olyan rozsdás belülrõl , arról nem is beszélve ,hogy a benzinszûrõ is mindig tele van rozsdadarabkákkal . Köszi .
Probáld ki az általam javasolt "kavicsos"modszert,hidd el ugy jo lesz.

Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 674
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: yofo » 2008.04.18. 22:31

Sziasztok .

Ha van valakinek tapasztalata tank belsejének a felújítását illetõleg , az megoszthatná velem a tapasztalatokat , mert valamit kellene a benzintankommal kezdeni . Rossz belenézni olyan rozsdás belülrõl , arról nem is beszélve ,hogy a benzinszûrõ is mindig tele van rozsdadarabkákkal . Köszi .

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 833
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2008.04.18. 22:22

Nem kegyelmeztem neki :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 833
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2008.04.18. 22:21

Benzincsapot cseréltem + beraktam egy szûrõt és a rángatós téma megszûnt regisztrált sebességem 110km/h. :twisted:

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2008.04.14. 07:11

Még mindíg fentartom hogy hibátlan és olcsó 1200 Huf a Cora félszint 2T olaj tökéletes !! Nem kell rákölteni 2500 Huf-ot mert ha nem versenyzel akkor fölösleges !!

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.04.13. 22:48

Szerintem drága castrol olaj helyett MOL moto 2T, azis fullszintetikus, és itt a benzinkúton csak 2520Ft/liter. Szerintem vidd el ahhoz a szerelõhöz a motort, bár nekem az az érzésem h túl sok benzint szív ami lehet: eltömõdött légszûrõ, felkopott fúvókák, elkopott/túl magasan levõ tû stb. Üzemmeleg motornál nem szabad h izomból füstöljön a kipuff még silány minõségû olajoknál sem.

Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ » 2008.04.13. 19:16

Helló PJoker!

Hallottam, hogy van egy jó MZ szerelõ Kalocsán, állítólag sok évig ezzel foglalkozott...
Ma tettem bele új akksit, töltésgond nincxs, de nagyon füstölve jár, pedig drágaCastrol olajat tettem bele hazafelé, 1:40 arányban. A srác szerint (elõzõ tulaj) egy újabb fajta 2 állítócsavaros karbi van rajta. Nem a sjátja, Talán ezért rángat gázlevélekor? mert amúgy viszonlag egyenletesen jár.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.04.13. 15:26

Hy,

Az én személyes véleményem: legalább félszintetikus olaj 1:40 vagy 1:50-es keveréssel. Én szintetikussal járok 1:50-el. Magyarországon ha jól tudom már sehol sincs keverék a benzinkutakon, biztos h az van abban a töltõpisztolyban? :) Nem csak rajtafelejtették a matricát? A kipuffot meg erõsen ajánlom h égesd ki, mert bûn lenne úgy hagyni ha 1 éve volt motorgenerál... a kipufogó topikban ha visszaolvasol 2-3 oldalt, biztos megtalálod h kell csinálni. De a wikipedia-ba is beírta z25z, csak én disznajperzselõ helyett gázolajos rongycsíkokat használtam "bemelegítés gyanánt" majd kompresszort/PAKETA porszívót :)
Ja és ajánlott jó szeles idõben csinálni! muhah
PJocker írta:Sziasztok!

Elõször vagyok a fórumon, friss MZ tulajdonosként, rengeteg kérdéssel, de majd szép sorban feltesztem õket.

Pár hete vettem egy 250-es etz-t 1984-es évjárat és a legfontosabb, amit kérdezni szeretnék, hogy Ti milyen arányú keverékkel használjátok a mocit? A helyi benzinkúton (AGIP) állítólag 40-es keverék van, de szeretném kikérni a véleményeteket, hogy bátra használjam-e azt, vagy otthon kevergessek 50-est? Sokat olvastam már a témában, de nagyon megoszlanak a vélemények! A kipufogó már igencsak cserére érett (korom, miegymás), de egyelõre pénz szûke miatt nem nyúlok a motorhoz, idén szezonban így használom, télre van tervezve egy totál szétszerelés és csavarról csavarra való összerakás. (kivéve a motort magát, mert 1 éve lett teljes motorgenerál és az egyben van! Onnét vagyok benne biztos mert ismerõstõl sikerült vennem és a motor eddigi szerelõjével is régóta ismerjük egymást)

Köszi a válaszokat, biztos hogy rengeteg kérdésem lesz, ahogy többet használom és kiismerem a motort.
Ja pár rövid táv után bátran elindultunk múlt vasárnap kétszeméllyel motorozni egyet, és spontán sikerült egy 100 kilóméteres túrát menni vele, gond nélkül ment végig!

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3813
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2008.04.13. 12:33

Hali!

Lenne egy érdekes kérdésem. Ugye már van nekünk jó kis E85 ös etanolunk(már ahol van :) ). Azon gondolkoztam hogy mi lenne ha ezt az MZ-be tennénk. Olvastam egy cikket ahol trophy-ba tankolták és jól ment vele, ráadásul 1:50-1:60 hoz lehet keverni.Ja és 210 Ft a 300 helyett. Igaz hogy 10% al többet eszik mint benyából de ennyivel jobban is teljesít a nagyobb kompressziótûrése miatt.
Szóval szerintetek érdemes megpróbálni? Csak nagyobb fúvóka kellene meg egy kis elõgyújtás utánállítás.Ha valakinek van ezzel tapasztalata nem szégyelje megosztani!
Nem én akarok az elsõ lenni akinek emiatt kell motorgenerált tartania :lol:

Avatar
PJocker
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2008.04.13. 10:03
Tartózkodási hely: Dusnok

Hozzászólás Szerző: PJocker » 2008.04.13. 10:29

Helló DarkMZ!

Kalocsa környékérõl írok, (Kiskõrös sincs messze) és Kalocsán tényleg mindent el lehet intézni Mz szerelés ügyben, ha arra jársz nézz be Kalocsán a "Párizsi udvar"-ba, így hívják ezt a kis butikokkal tûzdelt sikátort, és egy jó kis SIMSON és MZ alkatrész üzlet van ott!! Én is onnan vettem már pár alkatrészt, érdemes bemenni!

Avatar
PJocker
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2008.04.13. 10:03
Tartózkodási hely: Dusnok

Hozzászólás Szerző: PJocker » 2008.04.13. 10:24

Sziasztok!

Elõször vagyok a fórumon, friss MZ tulajdonosként, rengeteg kérdéssel, de majd szép sorban feltesztem õket.

Pár hete vettem egy 250-es etz-t 1984-es évjárat és a legfontosabb, amit kérdezni szeretnék, hogy Ti milyen arányú keverékkel használjátok a mocit? A helyi benzinkúton (AGIP) állítólag 40-es keverék van, de szeretném kikérni a véleményeteket, hogy bátra használjam-e azt, vagy otthon kevergessek 50-est? Sokat olvastam már a témában, de nagyon megoszlanak a vélemények! A kipufogó már igencsak cserére érett (korom, miegymás), de egyelõre pénz szûke miatt nem nyúlok a motorhoz, idén szezonban így használom, télre van tervezve egy totál szétszerelés és csavarról csavarra való összerakás. (kivéve a motort magát, mert 1 éve lett teljes motorgenerál és az egyben van! Onnét vagyok benne biztos mert ismerõstõl sikerült vennem és a motor eddigi szerelõjével is régóta ismerjük egymást)

Köszi a válaszokat, biztos hogy rengeteg kérdésem lesz, ahogy többet használom és kiismerem a motort.
Ja pár rövid táv után bátran elindultunk múlt vasárnap kétszeméllyel motorozni egyet, és spontán sikerült egy 100 kilóméteres túrát menni vele, gond nélkül ment végig!

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: sunbim valamint 11 vendég