Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ » 2008.04.12. 08:32

Köszönöm a válaszokat.
ma megnézzük a kis MZ-m akksijával, mit produkál. a régi meg megy a kukába....

a sebességet csak egyszer dobta ki a hosszú út során - akkor volt olyan, hogy lefelé váltáskor a akadálytalanul ment le a váltópedál, mintha nem lenne alatta sebesség(de akkor kétszer, na, ez érhetõ volt! :D) elõtte-utána jól mûködött.
bár igazából azt se láttam,mikor van üres, mert a végén már az üresjezõ sem világíott....

állítólag sokat állt a motor - több évet, de olajat, megint csak állítólag töltött bele a fickó. csörgõ, kattogó hang nem jött ki belõle. a kis MZ-men most cseréltek gyujtásoldali fõtengely csapágyat, na annakmár volt hangja, ilyet itt nem hallottam. persze, nincs "vájt fülem".

már nagyon szeretném használni, mert túrázásra vettem.... az a gáz, hogy errefelé nincs egy MZ szerelõ sem, állítólag Kalocsán.

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2008.04.12. 06:21

Szia darkMZ ! Így van, a töltéssel és a váltóval van gondod lehet ha nagyon hangos akkor tuti szét kell huzatni a blokkot CSAK hozzáértõ szerelõvel csináltasd mert láttam már kontárkodásból adódó sérüléseket a karteren, nem szép látvány volt, ja és ha már lent van a kuplung akkor a váltóval együtt azt is ellenõriztesd. Egyszerübb ha beszélsz itt a fórumon a bambival és kitaláljátok hogy mik a lehetõségek.
Üdv Gyurm@

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.04.12. 00:11

Szia!

A süvítõ hang az nem vlna baj alapból, nekem is olyan volt...
Olyan mintha turbófeltöltõlenne rajta:D:D:D:D
(robogósokat meg kiscsajokat lehet vele etetni)
Szerintem ha cserélsz benne olajat akkor elmúlik, vagy feltöltöd rendesen, bár szerintem a váltód már a végét járja ha kidobálja a sebességeket!
Szóval nemártana ránézni...
Az hogy elfogyott az áramod nem csoda... nincs a motoron töltést, elõzõnap jól feltöltötték az aksit hogy azt tudjá mondani hogy minden OK :(
Tipikus tahó hozzáállás, megérthetnék hogy ennyi pénzért nem tiptop járgányt vár el az ember, de egy kis õszinteség azért jólenne!
Ha más rendben van a gépen, akkor jó vételt csináltál!

Hajrá!!!!

Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ » 2008.04.11. 22:32

Sziasztok!

remélem, jó helyre írok.
vettem ma egy 1984-es 250-s ETZ-t (már sok éve van 150-es ETZm, nagyon szeretem).
szóval:

fura sivító hangja van, fõleg 1-és 2-sebessségben. Lehet, hogy az összes 250-es ilyen, nem tudom. Nem tudom pontosan leírni ezt a hangot, de értõ fül tuti rámondaná, miért. Nagyon jól húz, de mikor hoztam hazafelé (70 km), akkor a vége felé gáz visszaeresztése után akadoztott, rángatott, sõt, kétszer a sebességet is kidobta, illetve 2 és 3 között is talált üreset, felpörgött 8ezerig , nem voltam kicsitse ideges! nagy nehezen 60-al hazaértem.
az akksi totál hulla, a végégn már világításom se volt, az index bekapcsolására különösen fulladozni kezdett a motor.

De ezeken kívül szépen gyorsult, ment! (volna, de hátsó fék híján nem mertem csak 70-el) - a hátsó fék kb 10 cm-t mozdul, mielõtt fogna.

no, de mindez 45 ezer magyar pénzért, törzskönyvvel, friss mûszakival (gondolom, rá se néztek a vizsgaállomáson)

elnézést, ha hosszú voltam.
köszönök minden választ.

üdv:

Edit

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.04.09. 18:38

Andrei írta:istenkém.........
vettem ma etz 150-hez karbi felújító készletet, ebbõl a fõfúvókán kívül minden használhatatlan, 1300 forint...
tûszelep távolról sem hasonlít az eredetire, alapjárati fúvóka 33-as a 40 helyett, szivató fúvóka 70 a 75 helyett, úszócsapszeg legalább 1 centivel hosszabb mint kéne, így nem lehet feltenni az úszóházat
végülis megérte 1300 forintért venni egy fõfúvókát, nem? a 2 beállítócsavart nem mozdítottam meg... többet érek a mostani helyes beállítással mint hogy kiderüljön h azok is szarok...
Én nem értem mi a gondod vele. Szerintem te a 10.5kw-os 150.2-es ETZ-hez szerettél volna felújító készletet, viszont ahhoz sajnos nincs! CSAK egyféle 150-es ETZ karbifelújító készlet van, és nyugodtan tedd bele, én beletettem, és teljesen jó, bár nekem is 10.5 kw-os 150.2es ETZ-m van. Az úszócsapszeget meg befogtam a satuba, lefûrészeltem amennyit kellett, csiszolópapíron lesorjáztam és kész. Azóta is zorall. :wink: A "gyári" alkatrészekrõl meg le kell tenni, mert kötve hiszem hogy találsz. :(

Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR » 2008.04.09. 17:41

Andrei írta:istenkém.........
vettem ma etz 150-hez karbi felújító készletet, ebbõl a fõfúvókán kívül minden használhatatlan, 1300 forint...
tûszelep távolról sem hasonlít az eredetire, alapjárati fúvóka 33-as a 40 helyett, szivató fúvóka 70 a 75 helyett, úszócsapszeg legalább 1 centivel hosszabb mint kéne, így nem lehet feltenni az úszóházat
végülis megérte 1300 forintért venni egy fõfúvókát, nem? a 2 beállítócsavart nem mozdítottam meg... többet érek a mostani helyes beállítással mint hogy kiderüljön h azok is szarok...
Hát sajnos ezen nagyon nem kell meglepõdni, utángyártott cuccoktól ne várj többet..

Érdemesebb bontott cuccok között kutatni és keresni a gyári alkatrészeket, azok használhatóbbak!! Esetleg beszerezni egy jobb állapotu karbi börzén vagy netrõl és akko lesz egy komplett alkatrésznekvalód..

Sajnos tényleg nem lehet többet várni a kisipari szar cuccoktól, fõleg nem ilyen kényes alkalmazási területen.

ThUnDeR

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2008.04.07. 18:11

istenkém.........
vettem ma etz 150-hez karbi felújító készletet, ebbõl a fõfúvókán kívül minden használhatatlan, 1300 forint...
tûszelep távolról sem hasonlít az eredetire, alapjárati fúvóka 33-as a 40 helyett, szivató fúvóka 70 a 75 helyett, úszócsapszeg legalább 1 centivel hosszabb mint kéne, így nem lehet feltenni az úszóházat
végülis megérte 1300 forintért venni egy fõfúvókát, nem? a 2 beállítócsavart nem mozdítottam meg... többet érek a mostani helyes beállítással mint hogy kiderüljön h azok is szarok...

muszashi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.04.04. 13:30

Hozzászólás Szerző: muszashi » 2008.04.07. 15:25

bambi írta:lehet,hogy csere :D
nincs otthon egy másik?jó bele bármelyik régi autónak is a trafója(lada wartburg skoda) ezek kicsit nagyobbak,de tesztelni jók.
Ó ezt már írtam tegnap, hogy a csere megvolt, tökéletesen mûködik is (köszi az 5letet), de az új forró, mint a dög és levet is ereszt, vadi új 12V-os Bulgár gyártmány. ...szóval valami szar van a palacsintában. :( Gyári hibás lenne, vagy valami tud ilyet okozni a trafónak?

Üdv: M.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.04.06. 21:53

muszashi írta:
ghostrider írta:
Trafó?

Én már tudom mi következik, ha a Mester ezt a kis mütyürt kezdi emlegetni... :D

Üdv. Ghost
Mi? :roll:
lehet,hogy csere :D
nincs otthon egy másik?jó bele bármelyik régi autónak is a trafója(lada wartburg skoda) ezek kicsit nagyobbak,de tesztelni jók.

muszashi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.04.04. 13:30

Hozzászólás Szerző: muszashi » 2008.04.06. 21:42

ghostrider írta:
Trafó?

Én már tudom mi következik, ha a Mester ezt a kis mütyürt kezdi emlegetni... :D

Üdv. Ghost
Mi? :roll:

ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider » 2008.04.06. 20:28

bambi írta:
muszashi írta:Sziasztok!

...hááát, igazán furi. Ma kicseréltem a tût a régire, el is indult, látszatra jó volt, mikor épp kezdtem volna karbit állítani (épp hozzányúltam volna) megint elkezdett szarakodni aztán leállt és többet el sem indult. Szóval úgy tûnik a hiba csak jéghideg mocinál nem jelentkezik, amint kezd langyulni behal. (olyan 1 max 2 perc járatás után)
:cry:

M.
Trafó?
Én már tudom mi következik, ha a Mester ezt a kis mütyürt kezdi emlegetni... :D

Üdv. Ghost

muszashi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.04.04. 13:30

Hozzászólás Szerző: muszashi » 2008.04.06. 15:32

bambi írta:Trafó?
Köszönöm jó 5let volt, bár önmagában nem elég, visszacseréltem a karbiba az összes alkatrészt gyárira és így pöccre indul. (ezek szerint a felújjítókészlet is felejtõs)
Viszont iszonyúan forrósodik a trafó, levet is eresztett, valami nem kerek. Ez fesz szabályzó miatt lehet? Multiméterem sajna nincs itthon, így nem tudok rámérni, de a lámpák nem égtek ki, az akksi sem melegszik, egyedül a trafó K forró, valami Bolgár darab 12 V-os.
Igazából jó lenne, ha annyira mûködõképesre tudnám pofozni, hogy eljussak hozzád (valahol ugyanis falsot szív, mert leszarja a levegõcsavart, így ideje, hogy hozzáértõ is megnézze, ne csak én dilettánskodjak vele), de gondolom így nem jutnék messzire. Tényleg Te merre vagy megtalálható?

Üdv: M.

Avatar
renestam
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2008.03.25. 20:39

Hozzászólás Szerző: renestam » 2008.04.06. 12:08

Sziasztok nem tud v.ki 1 eladó karbit 24n2-eset 150-esre? lehet csak ház is mert sikerült letörnöm azt a kis fület amit a bilincs húz rá a szívócsõre sikerült összegányolnom de inkább csere! :(

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.04.05. 22:15

muszashi írta:Sziasztok!

...hááát, igazán furi. Ma kicseréltem a tût a régire, el is indult, látszatra jó volt, mikor épp kezdtem volna karbit állítani (épp hozzányúltam volna) megint elkezdett szarakodni aztán leállt és többet el sem indult. Szóval úgy tûnik a hiba csak jéghideg mocinál nem jelentkezik, amint kezd langyulni behal. (olyan 1 max 2 perc járatás után)
:cry:

M.
Trafó?

muszashi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.04.04. 13:30

Hozzászólás Szerző: muszashi » 2008.04.05. 20:08

Sziasztok!

...hááát, igazán furi. Ma kicseréltem a tût a régire, el is indult, látszatra jó volt, mikor épp kezdtem volna karbit állítani (épp hozzányúltam volna) megint elkezdett szarakodni aztán leállt és többet el sem indult. Szóval úgy tûnik a hiba csak jéghideg mocinál nem jelentkezik, amint kezd langyulni behal. (olyan 1 max 2 perc járatás után)
:cry:

M.

muszashi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.04.04. 13:30

Hozzászólás Szerző: muszashi » 2008.04.04. 20:38

motormanner írta:Hát bizony furcsa dolgokat produkál a jószág!
Ezt könnyen ellenõrizheted, ha jól megforgatod és rögtön leveszed a generátor felõli deklit, elég benzin szag van odabent esetleg füst száll fel...

(ezt csak így zárójelben jegyzem meg, nem lehet hogy véletlenül tiszta benzin került a tankba???)

Én igazán élvezem bütykölni a vasat, szerintem te is belejössz hamar !

Ezért is a jelszavam: "Szabadság, szerelem!"
(ha van egy kis szabadságom, szerelem)

:D
Szimmeringre én is gondoltam még az elején, miután elhoztam, mert lassan esett le gázelvételkor a fordulat, de a váltóolaj benne volt és a gyújtás oldal se volt dzsuvás. Aztán a megszakító csere, gyújtás állítás után levett deknivel járattam, pörgettem, de nem jött semmi füst, meg dzsuva.
Nem tiszta benzin nem, útközben Arolt tankoltam 1:40- ben az van még benne, de már szereztem Repsol Scootert, gondoltam azzal etetem majd (még ez is fele áron van, mint ami az Apriliába kellett :) ) 1:50 arányban.
...háát a féket is szerelem paralel, már van új fékcsövem, új komplett féknyereg, de hiába be tudom húzni kormányig, de az egy másik történet... Mindenesetre azért olyan nagyon nem szeretnék belejönni, inkább sokat mennék vele és néha szerelném, nem pedig fordítva. :)

Köszi, üdv: M.

muszashi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.04.04. 13:30

Hozzászólás Szerző: muszashi » 2008.04.04. 20:29

mzgergõ írta:Hasonló probléma elött voltam!Raktam a karbiba felújjító készletet, súbertûvel együtt, és teljesen összeborúlt a rendszer(alapjáraton hol felpörgött, hol le...).Kiderûlt, hogy a súbertûvolt a ludas!Úgyhogy ha rendbe tudod hozni a régi súbertûdet, akkor cseréld vissza!Bár az alapjárati fuvókám(új)letört a feje(tudott volna úgyis mûködni) vissza cseréltem a régire, és már akkor javúlt a helyzet.De ha nem akarsz vele szenvedni, akkor go bambi mester!
Ez már nekem is eszembe jutott és gondoltam rá 7végén próbaképp visszacserélem, bár ránézésre a tû jónak tûnik (ellenben pl az alapjárat és a levegõ csavar egy kicsit más, mint a gyári és a fõfúvóka is csak 125-ös, fura egy felújítókészlet), kíváncsi vagyok.
Igazából a régi tûvel csak az volt a bajom, hogy fixen középállásra volt forrasztva a lemezkékhez és a rovátkáknál volt benne egy kicsi kanyar, szóval olyan gányolásnak tûnt, de az a fele, ami a fúvóka felé megy nem túl gázos. Gondoltam ha mindent szép újra cserélek, akkor a dolog jobb lesz, nem rosszabb. :)
Szenvedni nem akarok, de hasznos lenne, szeretném ha minél több dolgot meg tudnék rajta csinálni (ugyanakkor minél kevesebb dolgot kéne rajta csinálni, annál inkább örülnék :) ), eddig egy Aprilia AF-1-em volt (125-ös, illetve még árulom, szóval megvan) azon dugócserét is csináltam már, a blokkot viszont nem mertem még széthúzni, szóval arra gondoltam ez egyszerûbb szerkezet, de mindenekelõtt olcsóbb az alkatrész, hosszú távon olcsóban jövök ki. pl: dugó+tûgörgõ, tömítések egy harmincas volt az AF-1-be. ...és évi 10-15 ezret eljárok (télen/nyáron), szóval olcsó üzemeltetés kell.

Na akkor hétvégén visszacserélem!

Köszi, üdv: M.

muszashi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.04.04. 13:30

Hozzászólás Szerző: muszashi » 2008.04.04. 20:18

ghostrider írta:Ha Bp. környékén laksz, vidd el a Bambihoz...csodákra képes :wink:

Üdv. Ghost
Köszi! Tudsz adni valami elérhetõséget is ehhez a bizonyos Bambihoz?

Üdv: M.

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.04.04. 15:54

Hát bizony furcsa dolgokat produkál a jószág!
Én tippelnék még fõtengely szimeringre, ott el tud szökni az anyag de magas fordulaton életben lehet tartani(velem is elõfordultmár egyszer) és hogy fokozatosan jött elõ, ez is arra utal szerintem. Ezt könnyen ellenõrizheted, ha jól megforgatod és rögtön leveszed a generátor felõli deklit, elég benzin szag van odabent esetleg füst száll fel...
Nekem kinyomta a szimeringet és a biztosítõ gyûrû szétnyalta a generátor álló-forgórészét is szóval szerintem érdemes lenne leellenõrizned!
(ezt csak így zárójelben jegyzem meg, nem lehet hogy véletlenül tiszta benzin került a tankba???)

Amúgy ha nem undorodsz a dzsuvától nem lesz semmi baj az MZ szereléssel, szerencsére nem egy atomreaktor, és ezen az oldalon mindent megtalálsz ahoz hogy rendbe tudd tenni! Ajánlom a blokk szerelõs videókat, lefekvés elõtt szoktam nézegetni a TVmaci helyett :D
Én igazán élvezem bütykölni a vasat, szerintem te is belejössz hamar !

Ezért is a jelszavam: "Szabadság, szerelem!"
(ha van egy kis szabadságom, szerelem)

:D

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2008.04.04. 15:54

Hasonló probléma elött voltam!Raktam a karbiba felújjító készletet, súbertûvel együtt, és teljesen összeborúlt a rendszer(alapjáraton hol felpörgött, hol le...).Kiderûlt, hogy a súbertûvolt a ludas!Úgyhogy ha rendbe tudod hozni a régi súbertûdet, akkor cseréld vissza!Bár az alapjárati fuvókám(új)letört a feje(tudott volna úgyis mûködni) vissza cseréltem a régire, és már akkor javúlt a helyzet.De ha nem akarsz vele szenvedni, akkor go bambi mester!

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2008.04.04. 14:34

elsõ körben cseréld ki vagy porszívózd ki a levegõszûrõt, utána visszatérhetünk

ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider » 2008.04.04. 14:16

Ha Bp. környékén laksz, vidd el a Bambihoz...csodákra képes :wink:

Üdv. Ghost

muszashi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2008.04.04. 13:30

ezt 250 karbi gond -asszem-

Hozzászólás Szerző: muszashi » 2008.04.04. 13:41

Sziasztok!

Nemrég vettem egy 250-es ETZ-t Szegeden. Elõtte még nem volt ilyen mocim. Hazafelé 2 személlyel elég gyengén muzsikált, olyan 100-90 körül volt a vége. (az is 4.-ben) Aztán egy kútnál megállva elég nehezen akart indulni, végül tolásra sikerült, de egyre furibb lett, Pesten pirosoknál fulladni akart, végül az illatos útnál végleg beszart, néha beindult kicsit felpörgött, majd leállt, aztán az sem. A vége tréler lett. Másnap persze beindult. De közben a féket is szétkaptam, mert kormányig lehetett húzni, és akkor sem volt túl bika.
Szóval gondoltam cserélek megszakítót, állítok gyújtást. (ja igen sosem szereltem még MZ-t). Azt hiszem ez jól sikerült, mert utána próbáltam és beindult, ment kb rendesen, persze csak álló helyzetben, hiszen fék nem volt. (az még most sincs, azzal is szívok épp) Ezután gondoltam a karbit is átnézem, ebben sok megölt fejû fúvókát láttam, meg a tömítésnél szivárgott is a suber tû picit görbe volt a rovátkáknál, ráadásul a lemezkék is rá voltak forrasztva. Gondoltam veszek fúvóka szettet, új tût+lemezkéket, minden kicserélek benne és megnézzük utána hogy megy, hátha életre kél. Na ez után jött a furcsaság, mert miután összeraktam a karbit ...
....és valami katasztrófa! A fordulatszám ugrál, néha 8000 (mondjuk ez picit javult, miután teljesen kitekertem az alapjáratot, amint van alapjárat sokkal rosszabb a helyzet), aztán ha magas fordulaton életben tudom tartani egy ideig, akkor is van, hogy visszaesik szinte leáll hirtelen, aztán az utolsó pillanatban visszajön az életbe, aztán végül mégiscsak leáll, és kb 5000 alatt azonnal leáll.
Erre szétszedtem, átnéztem megint, akkor egy ideig jónak tûnt, próbáltam kicsit betekerni az alapjáratot, erre megint rossz lett, visszatekertem már rossz maradt, kb most pár másodpercre indul be.
Nincs valami 5letetek mit kéne megnéznem?

Elõre is köszönöm!

Üdv: M.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.03.27. 17:44

ghostrider írta:
Gexxx írta: Ha azt lecseréled, akkor nem lesz töltésed! Ugyanis az a dögnehéz valami ahhoz kell!!!
:D
:twisted: :twisted: :lol: :lol: :twisted: ott a pont :lol:

ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider » 2008.03.27. 17:36

Gexxx írta:
conus írta:Ajajj... akkor passsz... tudnál feldobni egy képet errõl a gyújtásról? Mert ezt a dögnehéz generátor forgórészt én is le akarom cserélni könnyebbre :)
Ha azt lecseréled, akkor nem lesz töltésed! Ugyanis az a dögnehéz valami ahhoz kell!!!
:D

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2836
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.03.27. 01:05

conus írta:Ajajj... akkor passsz... tudnál feldobni egy képet errõl a gyújtásról? Mert ezt a dögnehéz generátor forgórészt én is le akarom cserélni könnyebbre :)
Ha azt lecseréled, akkor nem lesz töltésed! Ugyanis az a dögnehéz valami ahhoz kell!!!

Avatar
renestam
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2008.03.25. 20:39

Hozzászólás Szerző: renestam » 2008.03.26. 23:36

Persze megpróbálok képet felrakni holnap úgy is szétszedem azt megnézem a szimeringet! Azért kössz

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.03.26. 20:32

Ajajj... akkor passsz... tudnál feldobni egy képet errõl a gyújtásról? Mert ezt a dögnehéz generátor forgórészt én is le akarom cserélni könnyebbre :)

Avatar
renestam
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2008.03.25. 20:39

Hozzászólás Szerző: renestam » 2008.03.26. 19:40

Csõ kösz a segítségetT De az a helyzet hogy azért nem gondolkodtam gyújtásban mert át van alakítva jeladósra! Úgy van hogy a lendkerék helyén van 1forgótárcsa amin mágneses részek vannak mint a fûnyírókon szokott lenni!! És csak akkor durranik ha sokáig húzok neki teligázt miközben a motor ügye fullad!! És ha adok neki szivatót vagy nem nyél gázon pörgetem akkor teljesen kipörög! Arra gondoltam hogy nem lehet hogy a gyûjtás oldali szimeringnél szívhat falsot? a karbit tökre betömítettem másra nem tok gondolni!! Köszi

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.03.25. 21:09

renestam írta:Sziasztok lenne 1kis gondom egy etz150-essel örülnék ha tudnátok segíteni!!
Szóval a problémám: h teljes gázt húzok menet közben vagy üresben a motor kipörög aztán szépen visszafullad a kipufogóból 1szem füst nem jön de néha durran 1 nagyot ha sokáig húzom neki, gondolom falsot szívhat v.honnan de nem tom honnan a karbi rendesen fel van fogatva méd tömítõpasztával is benyomtam a légszûrõ is jól tömített sz.tem! Mi lehet a baj? elõre is köszi
Egyértelmûen gyújtás práblöm. Namármost remélhetõleg nincs olyan nagy baj, azt csináld meg hogy leveszed a gyújtásoldali deknit, megfogod a fõtengely végét és elkedzed föl-le húzogatni erõsen. Ha kottyan akkor nagy a baj, szét kell húznod a blokkot, én hõlégfúvóval(kb 2eFt a Tacskóban és a célnak megfelel) szoktam forrósítani a csapágyfészkeket(fõtengely végi, kislánckerék alatti) széthúzás elõtt, hogy a lehetõ legkíméletesebb legyen ez a mûvelet. Bár ha nagyon odavert a fõtengelyed a csapágyaknak, könnyen lehet h csapágyragasztót kell használnod majd... Én most ugyanebben a cipõben járok, csak nekem annyira visszadurrogott a kipuff, hogy a váltóból az olajbetöltõ nyíláson lõtte kifele az olajat :( Na de ne szaladjunk ennyire elõre, elõször is rángasd meg jól a fõtengely végét, és ha nem kottyan érezhetõen akkor csak gyújtás probléma, megszakítóval, kondenzátor cserével orvosolható. Van a kezdõolalon a letöltésekben etz 125/150 szerelési kézikönyv magyar nyelvû, azt feltétlenül szedd le! :twisted:

Avatar
renestam
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2008.03.25. 20:39

Hozzászólás Szerző: renestam » 2008.03.25. 20:46

Sziasztok lenne 1kis gondom egy etz150-essel örülnék ha tudnátok segíteni!!
Szóval a problémám: h teljes gázt húzok menet közben vagy üresben a motor kipörög aztán szépen visszafullad a kipufogóból 1szem füst nem jön de néha durran 1 nagyot ha sokáig húzom neki, gondolom falsot szívhat v.honnan de nem tom honnan a karbi rendesen fel van fogatva méd tömítõpasztával is benyomtam a légszûrõ is jól tömített sz.tem! Mi lehet a baj? elõre is köszi

Avatar
tothszilard
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2008.01.29. 16:37
MZ-d típusa: etz 125
Tartózkodási hely: Zala

Mikuni

Hozzászólás Szerző: tothszilard » 2008.03.23. 11:20


Avatar
tothszilard
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2008.01.29. 16:37
MZ-d típusa: etz 125
Tartózkodási hely: Zala

Dellorto

Hozzászólás Szerző: tothszilard » 2008.03.23. 11:15

Nemrég láttam itt egy 24es dellorto-t.
megtaláltam ezt eggyel olcsóbban, ha ez a bruttó ára.

http://www.grobmotorik.org/grob_int-1976176.htm

Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) » 2008.03.11. 22:39

Valaki itt ismeri/használ Bing 84-es karbit?
Jah és az külön olajzású-e vagy csak sima???, és dob-e valamit az erején?

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 755
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi » 2008.03.11. 19:44

A lényeg megy a motor igaz kicsit gyengébb mind az átlag majd bejárodik"de igy is fényévekre jóbb mind volt,igaz a srácnak kb 5 ropiba került az egész de megérte.A hiányzó darab is megkerült valoszinüleg a kipuf könyököt dugitota el volt benne valami fémes olvadmány"és egész jól leszükitete a kereszmetszetet,elég volt kikaparni ugy rásült.Ja és végre van alapjárat!A szimmering csere szerintem nem nagy eset de azért némi szerszám és szakértelem nem árt,ja és egy tiszta száraz garázs.Én lebontotam a teljes kuplungot és az egész gyujtást és igy sem volt könyû kipiszkálni a régi szimmeringeket ráadásul a gyujtás alati be is volt ragasztva valami pasztával(még a csapágy is olyan volt).

ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider » 2008.03.11. 18:44

Lehet hogy még az elõsûrítés is nõtt a letört darabtól... :smt017 ... :smt048

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.03.11. 10:02

Ha nincs bemaródás a henger falán,akkor nem feltétlenül szükséges sztem fúrni.
A leszakadt darabkára:Nem tudom,mindenki emlékszik-e Szacseszra,az egri srácra,aki Grafurral jött két éve a Sástó túrára azzal a csilivili kék 251-gyel,amit Kékesre felfelémenet az elsõ kanyarban el is hajított :o
Na szóval Õ mondta,h "nem baj az,ha bemegy valami a hengerbe,a kétütemû úgyis kiégeti" :lol:
Csak az a baj,h szerintem Õ ezt komolyan gondolta...

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2008.03.11. 04:04

kupi írta:Na igen ismerös dolgok ezek,de amit ma látam az nem semmi.Kicseréltem a szimmeringeket mind a két oldalon! És semmi változás,erre berágtam le a hengert és csoda a dugó egyik szoknyája kicsit hiányos"tehát letörött.Az hogy miért és hogyan az nem derült ki de az se hova lett a darab,na mindegy igazábol nem csinált nagyobb bajt(elég ez is)holnap mehetünk dugot keresni.Sajnos a srác nincs elengedve anyagilag én biztos meg is furatnám de ez most szükség helyzet,tehát a tanulság minden elöferdülhet"(ezért is szeretem az MZ-t).Ja és igy is ment azért pár km ert kész csoda.
ilyen semmi munka ez a szimeringcsere? kell hozzá valami célszerszám? csak a generátor forgórészt meg a kuplungot hajtó lánckereket kell levenni?

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 755
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi » 2008.03.10. 23:22

Na igen ismerös dolgok ezek,de amit ma látam az nem semmi.Kicseréltem a szimmeringeket mind a két oldalon! És semmi változás,erre berágtam le a hengert és csoda a dugó egyik szoknyája kicsit hiányos"tehát letörött.Az hogy miért és hogyan az nem derült ki de az se hova lett a darab,na mindegy igazábol nem csinált nagyobb bajt(elég ez is)holnap mehetünk dugot keresni.Sajnos a srác nincs elengedve anyagilag én biztos meg is furatnám de ez most szükség helyzet,tehát a tanulság minden elöferdülhet"(ezért is szeretem az MZ-t).Ja és igy is ment azért pár km ert kész csoda.

ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider » 2008.03.10. 18:46

Mikor megvettem a vasam, én is hülyét kaptam az üzemanyagrendszertõl...
...de közben vérbeli és örökös MZ-s lettem a sok szerelgetés hatására :D

Azután Bambi megsúgta a tutit, és ahelyett hogy mérgelõdtem volna (ugyanis a trafó volt a hunyó) megörültem hogy jó lett a gép és hajtottam amíg a benya engedte... :twisted:

És most...boldogságom határtalan :smt038

Üdv. Ghost

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.03.10. 10:10

Én mindíg úgy tanultam meg,melyik része hogy mûködik a gépnek,h szereltem,szóval nem veszíthetsz a dologgal,ha nem ott van a baj :D

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 755
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi » 2008.03.09. 19:44

Ismerös csak nálunk a téli pihenés alatt mehetett tönkre,novemberbe még ment mind álat"a tavaszi ébredéskor pedig csak az árnyéka!A barátom szerint tavaj valamikor nyárelején lett cserélve a szimmering( akkor nem indult csak tolásra)és utána jó is volt,szerintem gagyi a beépitett alkatrész álitolag zöld ketajkas"hazai 240Ft volt (de lehet az is aki beletete valamit elhibázott).Ez szerintem elmond mindent kár,hogy nem elöbb tudtam meg ezeket a tényeket.Mindegy holnap szétkapom és majd kiderül,de ha nem ez a baj én tuti hülyét kapok.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.03.09. 12:08

Akkor könnyen lehet fõtengelyszimmering.Nekem nem volt hirtelen érezhetõ,amikor elõször észleltem az erõhiányt,utána még vagy 40 kilómétert mentem vele úgy,h csak vissza kellett kapcsolni idõnként 5-bõl,aztán szép lassan fogyott el az erõ a többi fokozatban is.

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 755
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi » 2008.03.08. 23:05

Kösz Tigris" a karbin már tul vagyunk már ki is cseréltük de csak roszabb lett,de amugy tényleg gyenge alig birja az ötödiket holott tavaj szinte repült"nincs mese gyujtás le.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.03.08. 22:32

Szerintem elsõ nekifutásra vegyétek ki a karbit,takarítsátok jól át,ellenõrizzétek,h a szivatótönknél megvan-e a tömítés(ez lehet esetleg) és hogy milyen állapotban va a gáztuskó,úszó,shubertû.Ha ezek rendben vannak,karbiállítás (levegõcsavar másfélre ki,alapjárat ízlés szerint),ha utána még mindíg nem jó,akkor máshol van a gond.A fõtengelyszimmering probléma egyébként úgy kezd jelentkezni,h egyre kevesebb erõ van a gépben,elõször csak ötödikben,aztán kisebb fokozatokban is.

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 755
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi » 2008.03.08. 18:29

Szevasztok van egy gondom,a barátom 125 ös ETZ jén nem tudunk karbit álitani (a levegö csavar mozgatására érzéketlen,alacsony leál de nem pörög fel)alapjárat nagyon bizonytalan és az alsó fordulatszám tartományba nagyon gyenge a gép de viszont könyen indul.Egyébként jó a kompreszió és a motor és a gyujtás is tuti,mi lehet ez?Én már a fötengely szimeringre gyanakszom a gyujtás alatt,de lehet karbi is ha valaki tud tanácsot adni megköszönöm.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.03.07. 10:58

minoor írta:és megér ez 30-at?
a típusából gondlom hogy jó az etz 150-re!??
bing-nek is van karbija 150-es etz-re. 25 ropi körül van. meglátom hogy alakul az életem a szezon végére aztán lehet h veszek 1et :roll:

opi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 49
Csatlakozott: 2008.01.04. 14:14
Tartózkodási hely: Hidvégardó

Hozzászólás Szerző: opi » 2008.03.06. 09:52

hali én ugyan nem etz-vel nyomom de a kis ts en is etz karbicsek van belõve precízen nekem 3,5 evett meg de ezt terepen dombon fel dombon le de sajna most nem eszik egy dekát se mert SZÉTVAN SZEDVE :evil: :twisted:

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.03.06. 09:48

Ha jól be van lõve a gyári karbi,akkor nem tudom,sokat javíthat-e...
Nekem jól is megy a gép és 4nél nemigen fogyaszt többet,gyári 22n2

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.03.05. 23:56

minoor írta:és megér ez 30-at?
a típusából gondlom hogy jó az etz 150-re!??
ezt már neked kell eldöntened,hogy éri e

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot], sunbim valamint 10 vendég