Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.02.19. 18:01

Ha hozzányúlsz a karbihoz,akkor rosszul jársz? :lol:
Kiugrik belõle a kisördög? :twisted:
Elég érdekes,ha az elõzõ tulaja ezt mondta...
Most meg nem mondom Neked fejbõl,h a 30N akárhanyas karbikon melyik csavar melyik,de ha elkezded tekerni az egyiket járó motornál és drasztikusan változik az alapjárat,akkor hamar kiderül,h a másik a levegõé.
A levegõcsavar elméleti beállítása a teljes betekeréstõl másfél fordulat kifelé,ez motoronként változó,h mi a legjobb,de általában ekörül frankó.

Thomas Croft

Hozzászólás Szerző: Thomas Croft » 2008.02.19. 17:52

Hát srácok kivettem a szivatót és ott van a végén a tömítés. méghozzá tök jó állapotban nem tûnik réginek sem. ami pedig a levegõ csavart illeti igazából mikor megvettem ezt a mocit akkor azt mondták hogy ahhoz a két csavarhoz a karbin ne nyúljak hozzá mert ha elállítom akkor nagyon rosszul járok ezért nem is nyúltam és nem tudom hogy mejik csavar a levegõé.

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.02.19. 16:31

Ha kormos a gyertya,az elég esélyes,h üzemanyagellátási gond,sokat kap.
Nincs tökig becsavarva a levegõcsavarod?
Az is nagyon esélyes,amit Motormanner kollega mondott.
Nézd meg,hol áll a schuber,fújkáld ki a fúvókát meg minden lukat!

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.02.19. 15:28

Thomas Croft!

Egy sörbe hogy hiányzik a szivatódból a gumitömítés!!!
Nekem is ez volt a bajom, és kuuuurv@ sokáig tartott mire réjöttem....

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2836
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.02.19. 14:57

Nem biztos, hogy gyújtás baja van... meg kellene nézni a karbit is...

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2008.02.18. 20:50

Heló!
Megvettem a karbi fel újjító készletet.Súbertût is vettem, és tolómérõvel át is ellenõríztem.A hossza, és vastagsága 1 tized pontossággal azonos a régivel.Viszont, a rovátkák 1mm-el lejjebb kezdõdnek.És még találtam még egy eltérést.A rovátkák után, van még kissebb beszúrások, amit nem tudom mire valóak, de az utolsó beszúrások számai, az 3, a régin meg 2.Ezek fölött, tehát a rendes rovátkák, és kissebb beszúrások között van még egy kis beszúrás.Ezek az összes kis beszúrások méret pontossága is eltér a régihez képest.Ez vajon nagy baj?Mi változhat ezek méretek különbsége miatt?
Üdv!

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2008.02.12. 18:59

Oké, köszönöm a válaszokat!

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1440
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2008.02.12. 13:57

Sejtem azt hogy elég lenne az 1:60...1:80 is, de inkább maradok az 1:50-nél

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2008.02.12. 13:35

Ha full szintetikus,nyugodtan keverheted 1:60-ba szerintem.

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1440
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2008.02.12. 13:30

Hali Zé!

Köszi, ez végleg megnyugtatott! Azért 1:80-hoz nem vagyok elég bátor, de majd megmixelem neki 1:50-be.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.02.12. 13:21

jut eszembe a semi raja meg mindenhova elf-et hasznalt, arra eskudott, anno fisi be is szolt neki: "engem az se erdekel, ha ver helyett elf csorgedezik az ereidben...." :twisted:

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.02.12. 13:19

RR_ZOZY írta:Hali motormanner !

Az addig oké, csak a "scooter" nyugtalanít a nevében, bár a leírás szerint elõre keverve is használható....
jo lesz hozza, repsol-nak is van ilyen jelzesu olaja, mikor simsonhoz vettem olajat az eladoval beszelgettem. Attertunk az mz-re azt mondta a repsol scooter tobb, mint eleg, a competicion meg szentsegtores az mz-be. :D Bar amig nekem ingyen van addig megy bele 1:80-ba :twisted:

Balázs

Hozzászólás Szerző: Balázs » 2008.02.12. 11:38

mzgergõ: szerintem is karbi gond, túl dús a keverék, azért van az hogy szépen felpörög (gondolom üresben) meg nem bírja a 80-nál többet. Légszûrõ-csere és karbi-felújítás.

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1440
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2008.02.12. 11:13

Hali motormanner !

Az addig oké, csak a "scooter" nyugtalanít a nevében, bár a leírás szerint elõre keverve is használható....

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.02.12. 09:08

RR_ZOZY írta:Sziasztok!

FOntos kérdés, errõl a 2T olajról van szó:

elf scooter 2 fortissimo

Használt-e valaki valaha ilyen olajat....fõleg az érdekel hogy egyáltalán használható-e elõkeverve?

Kedves ismerõsömtõl kaptam 1L-t, érdekelne hogy áldásomat adhatom-e ezzel az MZ-m következõ 1000 km-éhez? :D

Köszi.
Személy szerint nincsen tapasztalatom vele, de elvileg márkás szóval annyira nem lehet rossz...

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.02.12. 09:04

mzgergö!

Az hogy gyenge és sokat is eszik az a leírtak alapján szerintem is a subert tû miatt van.
Ezzel állítod be az üzemi benzin levegõ keveréket(ha jóltudom) és ha túl sok a benzin a levegõ rovására akkor kevesebb benya tud elégni(kevesebb erõ), és a maradék meg megy ki a semmibe(töblet fogyasztás). Nekem a 250-esen alulról a 2.-ban van, de nekem meg inkáb kicsit szegény keverékem, mert lassan ejti a fordulatot...
Ha a légszûrõd nagyon régi akkor minden féle képpen cseréld ki! Lehet hogy nem látszik rajta mert nem crossoztál vele, de attol még el ehet már tömõdve a sok kis pólus benne...
Ha ez rossz akkor ua. az az eset mint fent! Szóval még rátesz egy lapáttal a helytelen beállításra!!! Az eldugult szûrõn nem tud elég levegõ átáramlani ugyan akkor a nyomáson, ezért még több lesz a benya a keverékben...
A karbi elötti kis gumi gégecsõben mindíg van egy kis slájm... ez a résvezérlés "áldása" sajnos :(

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus » 2008.02.11. 20:37

Hy,

A tût 1 v 2 rovátákval tedd lejjebb (megnézed melyiknél húz a legjobban a motor), de elõtte cseréld a fúvókákat, mert az alapján amit leírtál, nekem az az érzésem h totál ki vannak kopva a fúvókáid. :smt108 JA és ne felejtsd el a tûfúvókát is kicserélni, azt amibe bele van hajtva a 120-as fõfúvóka, és a testébe bele van ütve egy 70-es szám. Ha jól emlékszem 10-es kulccsal lehet kihajtani. Aztán csak érzéssel húzzad meg a fúvókákat! A tût én akkor szoktam cserélni ha látható és tapintható kopás van rajta. :smt103
Karbi felujító készletet lenne érdemes venned, úgy olcsóbb, benne van a 3 fúvóka + egy tûszelep meg az úszó tengelye.
A gumicsõbõl töröld csak ki a benzines olajat, az mindig van ott, mert amikor elindul lefelé a dugattyú a hengerben, a kartellbõl a karburátoron átáramlik egy kis nyomás.

Majd számolj be privátban h mit sikerült összehozni ebbõl! :smt066

Amúgy van egy olvasatlan privát üzeneted! :smt006

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2008.02.11. 19:34

Sziasztok!

Nagy a fogyasztás a motoron.Már eddig is volt mindig gondom evvel, eddig nem érdekelt, de ezek a benzin árak mellett, már egyre jobban.15km/1liter. Átlagosan 60-al megyek, 5000-nél tovább nem pörgetem, álltalában már hamarabb is elváltok, és félgázig húzom a gázt.A karbi, gyújtás jól bevan állítva, szépen pörög, a gyertya(brisk) szép világos barna, és száraz, a súbertû legfelûl van.A légszûrõ már kitudja milyen idõs, de nincs meggyûrõdve, és tiszta.Farsot nem szív, mert ahol fennáll a lehetõség, ott van tömítés.Esetleg a szívócsõ,(ami a légszûrõház, és karbira csatlakozik gumicsõ) ott mindig van benzin, az jelent valamit?Ja, és, tartós 80-as tempót nem bírja, mert elfogy a szufla, pedig szépen csurdogál a benzin, most kapott új benzin csapot, és a benzincsõben is buborék mentesen csurdogál a benzin.Egyébként egy ETZ150-rõl van szó, és nemrég volt blokkgenerál!
Másra nemtudok gondolni, ha valaki tudna tippet adni, az nagyon jó lenne!

Üdv!

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1440
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2008.02.11. 16:21

Sziasztok!

FOntos kérdés, errõl a 2T olajról van szó:

elf scooter 2 fortissimo

Használt-e valaki valaha ilyen olajat....fõleg az érdekel hogy egyáltalán használható-e elõkeverve?

Kedves ismerõsömtõl kaptam 1L-t, érdekelne hogy áldásomat adhatom-e ezzel az MZ-m következõ 1000 km-éhez? :D

Köszi.

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2008.02.08. 20:38

Rendben köszönöm. Holnap átnézem tüzetesen és beállítom az alapjáratot a leírtak szerint. :) Köszönöm mégegyszer. :)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.02.08. 18:47

Az ugy nemfasza :evil: dus karburalasra tippelek mert irod hidegen nagyon porog, amikor ugyebar egy resz a kevereknek kicsapodik a hideg feluletre a maradek eg el tokeletesen melegen meg bedusul es csokken az alapjarat....jo karburalasnal hidegen kicsi alapjarat sot meg le is kellene allnia, majd ha bemelegedett akkor kell szep egyenletesnek lennie. Mindenkepp miutan bemelegedett akkor allits alapjaratot. Melegen amikor van egy stabil alapjaratod akkor kezdj el jatszani a minosegi allitocsavarral ez a kis hernyocsavar a lyukban (kisebbik csavar) addig tekerd amig a legnagyobb fordulatszamot el nem ered. Ne hirtelen tekerd hanem szepen finoman, mert nem hirtelen reagal a beallitasvaltozasra. Amikor megvan a legnagyobb fordulatszam akkor a mennyisegi csvaron tekerj bentebb (nagyobb csavar) csokkentsd le egy elfogadhato alapjaratra. Ezutan megint a kicsivel finoman jatsz, hogy novekszik e a fordulat, ha igen akkor a mennyisegint megint csokkents, ezt addig csinald amig a minosegi allitoval mar nem ersz el fordulatszamvaltozast. Azert az indito reszet is nezd meg, hogy a szivato pl jol zar e , nem az okozza e a galibat, hogy a inditodugattyu vegerol hianyzik a tomites pl.

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2008.02.08. 18:32

Összeraktam elindítottam 4000 a fordulatszám. Mindkét csavart ütközésig húztam akkor is 4000. Mentem vele így pár kört amikor felmelegedett akkor visszaállt 1500-2000 re. Viszont ha meleg akkor így hogy be vannak csavarva a csavarok kicsit gondolkodik mielõtt elindulna. Egyenlõre ígymarad majd kicsit csavarok ijebb a benzin levegõ keveréken és úgy hagyom. Egyébként tökéletesen jó minden. Picit megpöccintem a berugót és már jár a motor. A hangja is nagyon szép. Menet közben is nagyon jó. Krosszmotoros gyereket amikor megelõztem csak pislogott. :D

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.02.08. 17:01

karburatorral kapcsolatban? haaat lehet rola szo, majd osszeszedem a gondolataimat, valamennyi tapasztalatom vegul is van.. eddig 3 verzio volt fenn a motoron: a 30N2-5, 30N3-1, es most a BING.

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.02.08. 14:33

z25z írta:Szerintem nem lesz jo hozza :? A tu-n nagyon sok mulik, a kupossag vastagsag stb. nagyon sokat befolyasol, meg ha kulsore hasonlonak is tunik...de egy probat azert tegyel vele. Asszem sajnos akkor jarsz jol ha borzen veszel egy hasznalt csatosat. Mondjuk ha nekem kellene dontenem akkor inkabb 30N2-5, mint a 30N3-1 , de hat ez szubjektiv.....
Úgy látom van rálátásod erre a karbis dologra!
Sajnos nekem ez mindíg is csak egy homályos folt volt, de nagyon érdekelne a téma!!!
Nincs kedved bõvebben írni róla, megosztani a tapasztalataid?

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2008.02.08. 14:08

megpróbálom hátha sikerül. Kaptam olyan tût mint a régi. Lényegében csak a felsõ biztosító kellett és alulra a pillangó. Az a kettõ eltörött. És egy másik tû mert az össze vissza volt forrasztva és görbe is volt. Remélem sikerül. Megyek összerakom és kipróbálom. Aztán majd leírom mitörtént. :)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.02.08. 14:03

Szerintem nem lesz jo hozza :? A tu-n nagyon sok mulik, a kupossag vastagsag stb. nagyon sokat befolyasol, meg ha kulsore hasonlonak is tunik...de egy probat azert tegyel vele. Asszem sajnos akkor jarsz jol ha borzen veszel egy hasznalt csatosat. Mondjuk ha nekem kellene dontenem akkor inkabb 30N2-5, mint a 30N3-1 , de hat ez szubjektiv.....

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2008.02.08. 13:59

Köszönöm szépen az infót. Most értem haza és kaptam egy Simson Enduro tût ami hasonlóan van megoldva. Csak le kell szednem a kis biztosítót a tû végérõl rápattintani a nagyobb tûre felfûzni a rugót a rézhengert összerakni és kész. :D Remélem most már jólesz. A másik tû össze vissza volt forrasztgatva. :S

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.02.08. 12:44

A csatos karbi teljesen mas. Ott anelkul lehet tupoziciot allitani, hogy a bowdent ki kellene akasztanod. mert amirol irsz tutartot azt nem a nagy rugo nyomja annak csak az a szerepe, hogy a gazmarkolatot visszahuzza. a csatosban a tu vege le van forrasztva (van rajta egy kis gomba) a ture ra kell huzni egy tollrugot es valoban van egy rezhenger az akadalyozza meg hogy a tu "bebillenjen" ez atmegy a suberen es a tutarto lemez alulrol pozicional a fenti kis rugo elleneben. Otletes megoldas volt toluk, mert nem kell baszakodni a bowden ki-beakasztassal mint a 30N2-X szerianal.
Almombol felebresztenek is osszerakom 4 perc 24 masodperc alatt ugye fiuk? :twisted: :twisted: :twisted:

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2836
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2008.02.08. 11:32

A letöltésekben több karbis dokumentum is van. Azokat nézted?
A bowdent a suberne kell beakasztani, a biztosítót a rugó nyomja rá a suberre.

Sajnos csak egy régebbi karbin keresztül tudok magyarázni, de a felépítése hasonló:
van ugye a karbi: Kép
A tût és a pillangót összeteszed (6+7) és belecsúsztatod a súberbe (5) fentrõl. Beteszed a rugót (4), majd a fedélen és a rugón keresztül beakasztod a bowdent a suberbe. Ezek után ezt kopletten behelyezed a karbi testébe...

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2008.02.08. 10:19

Tegnap vettem egy új tût és hozzá a biztosító lemezt. :? Eddig nincs is probléma. :wink: De amikor hazaértem és megpróbáltam belerakni a shuberbe kiderült hogy nem passzol :cry: Pedig mondtam az öregnek milyet adjon vagyis hogy mihez. Már nem elõször ad szart. Ma visszamegyek és megkérdezem tõle hogy nem e akar nyugdíjba vonulni. :twisted: Álandóan ilyen hülyeségekkel kell foglalkozni. Egyébként szerintem valami hiányzik nekem onnan csak nem tudom mi. Megvan a bovden a rugo a shúber a tû és a biztosító. Na de ha ezeket összerakom attól még nemtudom húzni a gázt mivel ezek nem kapcsolódnak egymáshoz. Valami a shúber belsejébõl hiányzik. Eddig úgy volt megoldva hogy egy biztosító volt a tû tetején amit tegnap eltörtem. :? Alatta egy rugó ami egy réz hengernek ütközött. Szerintem nem igazán volt gyári megoldás. Remélem találok valami errõl szóló robbantott rajzot. :twisted:

mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ » 2008.02.05. 17:43

szedd szét a a benzincsapot minden féle képpen!Vagy úgy tudod leellenõrizni, hogy ha a benzincsõbõl tisztán buborékmentesen folyik a benyó, akkor jó.A karbinak az alját gumikalapáccsal kocogtasd meg, le kell, hogy jöjjön.Ha bevan ragasztva, akkor gratulálok a volt tulajnak...
A gyujtás igaz nem ebbe a topicba való, de egy megszakító hézag ellenõrzést csinálj.A karbi beállítást, meg a www.szocimotoros.hu (tudom, ez nem a reklám helye :roll: ) meg tudod nézni.
üdv!

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2008.02.05. 17:00

Köszönöm ezeket nem tudtam. Amoci pöccre indul. A gyujtással nem hizsem hogy gond van ilyen téren. Amikor gázt adtam akkor a motor nem ált vissza hanem maradt azon a fordulaton. ha 7 ezer akkor 7 ezer. Ilyenkor gyorsan levetem a gyújtást. Nem akarom pörgetni. Akkor holnap kicsit járatom és majd utána álítom alapjáratot. A csapra én is gondoltam de nincs hozzá mág másik tömítésem. A karbi ajját meg valahogy leszedem. Próbálkoztam vele de meg se mozdult. Pedig teljesen leszedtem a csatot és még mozgatni is próbáltam de mintha odaragasztották volna. Legközelebb kicsit bátrabban állok hozzá. Mégegyszer köszönöm az infókat. Sokat segítettek. :)

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.02.05. 03:24

Nem fogja csavar, ha lehajtod a csatot le kell jonnie az aljanak, amugy alapjaratot meg ne rugas utan allits, hanem melegitsd meg jol a mocit, ugy uzemi hofokra es ott kezdj el jatszani. eloszor egy stabil alapjaratot allits az alapjarat allitoval, aztan a keverek osszetetel allitoval, ahol legmagasabb lesz a fordulat, ezutan viszaveszel az alapjaratibol es tovabb jatszol a keverekallitoval...

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.02.05. 02:55

Jah, ez most jutott eszembe utólag!

Ha kihagya gyújtás magasabb fordulatszámon (esetleg nehezen lehet berúgni is), akkor valószinüleg a gyújtásnál kipurcant a kondi!!!
Azt viszont nem szabad utángyártottat venni! Irtam errõl a meg ne vedd top.-ban.

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2008.02.05. 02:45

Szia!

A 4000 az mocskosul sok!!!
A 2000 már jónak mondható, de az 1500 az igazi alapjáratnak...
Aból amit mondtál nem sok minden derül ki sajnos... De elképzelhetõne tartok egy olyat hogy a benzincsapod el van dugulva!
Amikor nagyon szegény a keverék akkor általába felszökik az alapjárat, vizsont ahogy elfogy a benya a karbiból szépen leáll a motor...
Az hogy mennyi idõ alatt szemved ki az függ a dugulás mértékétõl!
Én mindenféle képpen azt nézném meg elsõnek, és ha az tiszta és ki van puclva akkor folytatnám a hibakeresést tovább.

A karbi egy elég fontos dolog, szóval érdmes rákülteni azt a kb 1000 ft-t amibe a felújító észlet kerül!!!
De mindenféle képpen jól nézd meg mit adnak, mert sajnos tapasztalat hogy az ember nem azt kapja amit kér :(

Remélem ezután már rendbe jön a gép!

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2008.02.04. 18:10

Szétszedtem a karbit és ezen is a shubertû házilag barkácsoltan van beleszerelve a karbiba. Nem értem miért nem lehet venni bele újat a forrasztgatás helyett. Na de a kérdésem az lenne hogy most van alapjárat de 4000 en pörög. Aztán egyszer csak visszaesik 2000-re majd 1000 és leáll. Ráadásul mintha kihagyna a gyújtás vagy nemtudom de nem szép egyenletes. A benzin levegõ csavart gyárilag hova is kell állítani? bentrõl kifelé másfél fordítás a csavaron? Csatos karbiról van szó. És a csatról jut eszembe. Levettem a csatot de a karbi alja nem jött le. Talán valami csavar is fogja vagy csak ráragadt? A segítséget elõre is köszönöm. :)

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu » 2008.01.31. 01:50

Úszódat is nézd meg fennakadhatott... de a tûszelep a hiba oka.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.01.31. 01:07

Tulfolyo, sztem a sok allastol megragadt a tuszelep, nem zart es azert folyt...ilyenkor alapos karbi takaritast azert megerdemel....

Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: Kázmér » 2008.01.31. 00:32

Sziasztok!

Már 3 éve van egy ETZ-150-esem. Most körülbelül november óta állt a garázsban a járgány, és tegnap elõvettem.
Megnyitottam a benzincsapot és a karbiból el kezdett folyni a benya, de rendesen. Megfigyeltem, h a karbi elején van egy kis lyuk, ott folyt ki. Gyorsan szétkaptam, megnéztem mi a manó lehet vele, de semmi rendelleneset nem találtam. Aztán visszaraktam, megint folyt. Már kezdtem ideges lenni... Aztán megnyitottam kb 6.jára a benzincsapot és csodák csodája elállt. Mentem a járgánnyal kb 30km-t minden gond nélkül. És úgy tûnik minden rendben. Csak azt szeretném kérdezni, h szerintetek ez most mi volt? Vagy esetleg kéne vmit csinálnom vele? Vagy jó az úgy ahogy van? Egyáltalán miért van ott az a lyuk, és hogy lehet, h kifolyt ott az anyag? Bocs, ha sokat kérdeztem, csak érdeklõdõ típus vagyok.

Elõre is köszi a tippeket & válaszokat: kÁzMéR

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi » 2008.01.26. 23:42

Gyurm@ írta:Walker írta:
sziasztok

tanácsot kérnék !!! ki akarom tisztitani a tankom mert rozsdás belülröl!!!
próbáltam kavics benzin rázás, próbáltam rozsdamaró kavics rázás, probáltam nitrohigito kavics rázás, de nem volt jelentõs eredmény erre ma trisós áztatásba van és kavics nélküli rázás!!!
valami ötlet???
nagyon sokat segitene valami tökéletes ötlet
elöre is kösz
tank mûanyagozás,veterános oldalon van ilyen a cucc 13000ft,kb 2 tankra elegendõ

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: RRRRRR

Hozzászólás Szerző: Samu » 2008.01.26. 18:57

Szia! A 16os elsõ keréknek csak néhány elõnye van: optikai tuning, jobb a fékhatás és alacsonyabbra kerül az eleje, a súlypont elõrébb kerül.
motormanner írta:Sziasztok!

A 16 csolos kerék dolog.... Nemrég láttam egy járgányt amin elöl volt 16 os kerék. De kérdem én miért jó ez? Csak klafán néz ki vagy menetdinamikai szempontból is van valami értelme?

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2008.01.26. 18:06

Evipas !! Az visszaalakítja a rozsdát vassá valamennyire.

Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 465
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ » 2008.01.26. 18:05

Walker írta:
sziasztok

tanácsot kérnék !!! ki akarom tisztitani a tankom mert rozsdás belülröl!!!
próbáltam kavics benzin rázás, próbáltam rozsdamaró kavics rázás, probáltam nitrohigito kavics rázás, de nem volt jelentõs eredmény erre ma trisós áztatásba van és kavics nélküli rázás!!!
valami ötlet???
nagyon sokat segitene valami tökéletes ötlet
elöre is kösz

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2340
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z » 2008.01.26. 14:27

Kopott csatos karbi javitasara csak egy mod van ra kell kotni egy szazast es............ :evil: azon a tipuson amugy 2 csavar van a nagyobbik az alapjarati mennyiseg szabalyzo azzal allitod hogy mennyit kapjon vagyis magasabb-alacsonyabb fordulatszam, a masik a kicsi a furatban meg a minosegi allito csavar: benzin-levego osszetetel

Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki » 2008.01.26. 14:03

Sziasztok. Hosszú szünet után ismét visszatértem. :) Nos mióta nem voltam itt sikerült szereznem egy 251-es ETZ-t ami nagyon jó motoikus állapotban van de az alapjárat valahogy nem állítható. A karbira gondoltam hogy az lehet a gond. Csatos karbija van. Nem tudom hogy ez mond e valkinek valamit de akinek van az gondolom tudja. :) Szóval hiába állítgattam a csavart ami a benzin levegõ keveréket adagolná nem történt szinte semmi. Esetleg egy shubertû feljebb állítás? Az a baj hogy 1500 körül van az alapjárat. Vagyis nincs mert leáll de nem akar felmenni 2000-ig. Ha jól tudom ott van a megfelelõ érték. Valaki meg tudná erõsítei az elméletem?

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: RRRRRR

Hozzászólás Szerző: bambi » 2007.12.17. 21:17

motormanner írta:Sziasztok!

Bambi, a telómerevítõrõl tudnál valaki egy képet küldeni?
Igen csak kiváncsi lennék rá!!!

A 16 csolos kerék dolog.... Nemrég láttam egy járgányt amin elöl volt 16 os kerék. De kérdem én miért jó ez? Csak klafán néz ki vagy menetdinamikai szempontból is van valami értelme?

Hallottam olyanrol hogy a hátsó villa felfogatásánál azt a vackot amihez még sosem nyóltam görgõkre vagy perselyre cseréli... tudna errõl valaki közelebbit monani (link esetleg) ?

Az elsõ teleszkópom állandóan elcsavarodik, persze mindíg ugyan abba az irányba és marha nehéz megint kiegyenesíteni(ez minmum 2 emberes meló). Mi okozhatja ezt?
Jah és gondolom ezzel van összefüggésbe, amikor ballra kanyarodok teljesen másképp reagál a gép, valahogy nem bírom belerakni a kanyarba és folyton olyan érzésem van hogy ki akar csúszni az eleje...
Találkozott már valaki ilyen problámával? Egyébként az egyenesfutása rendben van a járgánynak...

Köszi
sajnos nem,mert elfogyott

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2007.12.17. 19:53

Kissé szértszórt vagyok ma....
Bocsi!


:roll:

Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

RRRRRR

Hozzászólás Szerző: motormanner » 2007.12.17. 19:51

Sziasztok!

Bambi, a telómerevítõrõl tudnál valaki egy képet küldeni?
Igen csak kiváncsi lennék rá!!!

A 16 csolos kerék dolog.... Nemrég láttam egy járgányt amin elöl volt 16 os kerék. De kérdem én miért jó ez? Csak klafán néz ki vagy menetdinamikai szempontból is van valami értelme?

Hallottam olyanrol hogy a hátsó villa felfogatásánál azt a vackot amihez még sosem nyóltam görgõkre vagy perselyre cseréli... tudna errõl valaki közelebbit monani (link esetleg) ?

Az elsõ teleszkópom állandóan elcsavarodik, persze mindíg ugyan abba az irányba és marha nehéz megint kiegyenesíteni(ez minmum 2 emberes meló). Mi okozhatja ezt?
Jah és gondolom ezzel van összefüggésbe, amikor ballra kanyarodok teljesen másképp reagál a gép, valahogy nem bírom belerakni a kanyarba és folyton olyan érzésem van hogy ki akar csúszni az eleje...
Találkozott már valaki ilyen problámával? Egyébként az egyenesfutása rendben van a járgánynak...

Köszi

Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris » 2007.12.04. 14:29

Gexxx írta:Felajánlod, mi? Hátha más is szív vele... :twisted: :twisted: :twisted:
Elmondtam,mi a gondja nem? :evil:

Neked nincs véletlenül egy jó,bár hátul kicsit megnyomott 250-es kipuffod,úgy szeretnék egyet :D :twisted:

jajj,menjünk zúzdába...

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2836
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2007.12.04. 11:45

Felajánlod, mi? Hátha más is szív vele... :twisted: :twisted: :twisted:

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 8 vendég