Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Hi,

Találtam a garázsban egy etz250-es hengert.
Gondoltam felfúrom ameddig lehet.
Elgondolkodtam, hogy a hengerfejnél lévő perem ekkor áldozatul esik a felfúrásnak.
Hogyan van ez megoldva az eredetileg is 300-as hengereknél ?
Vagy egyáltalán nincs is perem ? vagy a maradék hüvely körül van levéve az alu addig, hogy legyen perem ? Vagy egyéb más megoldás ?

köszi

zsolt
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
kos7
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2013.05.19. 21:07
MZ-d típusa: Mz ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kos7 »

nagydivad írta:
kos7 írta:Hello !
125 Etz hengernek mekkora a tűrése dugó méret ügyében, tehát mi az a maximum ami belemegy ?
Meg a 125-ös és a 150 es henger között mi a különbség, csak a belső hüvely ?
Illetve ahogy néztem 150-esből is 2 fajta van, miről lehet őket megismerni, hogy melyik melyik ?

Válaszokat előre is köszönöm.
125-ös ETZ hengert fel lehet fúrni 150-esre. Felismerni az EM 150-est és a 150.2-est úgy lehet, hogy bele van ütve a szívócsonkhoz, hogy melyik fajta. Amúgy csak a vezérlésükben különböznek. Az alábbi képen szemléltetve vannak a különbségek: ...
Azt esetleg meg tudjátok mondani, hogy miért lehet az: hogy fogasív csere miatt szét lett szedve a blokk.. és miután összeraktam, nem akar indulni a motor.. lehet hozzá köze ? karburátort kifujattam levegővel stb.. de úgy tűnik mintha nem kapna benzint, és csak úgy indul ha be van spriccelve a benzin...
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

kos7 írta:Hello !
125 Etz hengernek mekkora a tűrése dugó méret ügyében, tehát mi az a maximum ami belemegy ?
Meg a 125-ös és a 150 es henger között mi a különbség, csak a belső hüvely ?
Illetve ahogy néztem 150-esből is 2 fajta van, miről lehet őket megismerni, hogy melyik melyik ?

Válaszokat előre is köszönöm.
125-ös ETZ hengert fel lehet fúrni 150-esre. Felismerni az EM 150-est és a 150.2-est úgy lehet, hogy bele van ütve a szívócsonkhoz, hogy melyik fajta. Amúgy csak a vezérlésükben különböznek. Az alábbi képen szemléltetve vannak a különbségek:
Kép
piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: piki24 »

Perec
De igen, ismét meg MZ-sedtem :)
Igaz ez még kisebb mit a régi de majd etetem aztán talán megnő ez is :)
kos7
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2013.05.19. 21:07
MZ-d típusa: Mz ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kos7 »

Hello !
125 Etz hengernek mekkora a tűrése dugó méret ügyében, tehát mi az a maximum ami belemegy ?
Meg a 125-ös és a 150 es henger között mi a különbség, csak a belső hüvely ?
Illetve ahogy néztem 150-esből is 2 fajta van, miről lehet őket megismerni, hogy melyik melyik ?

Válaszokat előre is köszönöm.
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Gabor001 írta:Srácok, ez ugye 150ccm3-eshez való!?
Igen , a szivócsonk alapján a 150 es öntéssel.

Kép

Kép

Kép
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
Gabor001
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2012.06.24. 21:03
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Dorog

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gabor001 »

Srácok, ez ugye 150ccm3-eshez való!?


Kép

Kép

Kép
repepe777
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 10
Csatlakozott: 2013.03.03. 12:50
MZ-d típusa: etz 250 1986
Tartózkodási hely: Veszprém-Balatonfűzfő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: repepe777 »

szeretném megköszönni Bambi mesternek a segítségét és szakmai tapasztalat megosztását velem!
A felújított alkatrészek azaz a blokk a héten kerül összerakásra és indul a nyári motorozás!!!már nagyon várom.... azért az etz 250 nem egy szir szar kinai 50 es robi mert eddíg sajnos azt kellett hajtanom
szép hétvégét mindenkinek
ETZ 250 since 1986
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

piki24 írta:
kiszsebi írta: Az ollórugóra gondolsz? Rossz hírem van: szét kell húzni a blokkot a cseréjéhez.
Igen arra.
Ez tényleg rossz hir :(
Köszönöm
Csak nem egy új motor?
Ezúton is köszi a sárvédőt! A matricát már leragasztottam egy sajáttal, Krk-n adták egy kempingben. A villamerevítő sajnos nem oldotta meg sem a kígyózási, sem a szitálási problémát, de az biztos, hogy működik: az első szitálás jóval gyorsabbá vállt, így már az is erősen csillapítja, ha csak rajta tartom a kezem a kritikus sebességen.
Kép
piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: piki24 »

kiszsebi írta:
piki24 írta:Etz 125 válto központozo rugo cseréhez mennyire kell szétszedni?
(deknit kell csak levenni vagy a kuplungot is vagy a blokkot szétt kell huzni?) :smt017
Az ollórugóra gondolsz? Rossz hírem van: szét kell húzni a blokkot a cseréjéhez.
Igen arra.
Ez tényleg rossz hir :(
Köszönöm
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

Abban tud valaki segíteni, hogy a hátsó lánckeréken hogy lehet rögzíteni a km óra meghajtó kereket?
így sajnos nem mér semmit.
Egyébként van egy rossz lánckerekem is, amin nem forog el, de nem is tudom leszedni.
És a lassan megy vissza a fordulat jelenség még mindig jelentkezik :?
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

piki24 írta:Etz 125 válto központozo rugo cseréhez mennyire kell szétszedni?
(deknit kell csak levenni vagy a kuplungot is vagy a blokkot szétt kell huzni?) :smt017
Az ollórugóra gondolsz? Rossz hírem van: szét kell húzni a blokkot a cseréjéhez.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: piki24 »

Etz 125 válto központozo rugo cseréhez mennyire kell szétszedni?
(deknit kell csak levenni vagy a kuplungot is vagy a blokkot szétt kell huzni?) :smt017
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin »

gesszti írta: Ez két különböző főtengelyből lett összerakva?
Nem tudom, nem a sajátom csak szeretnék vásárolni egy főtengelyt, mert az enyém már menthetetlen sajnos.
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin »

MrDok írta: A képek alapján igen. De ez nem az a kérdés hogy szép-e. Kopásokat kell mérni, hajtókar hézagolást, kotyogást.
Az biztos hogy a végét ki kell igazítani, ahol le van törve a perem. Kúp és szimering felületek jónak tűnnek.
Köszönöm! Elfelejtettem írni, hogy csak a kúpokra, a pályákra és a menetre gondoltam.
Kajku
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.05.16. 22:28
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kajku »

MrDok írta:
Kajku írta:Helló mindenkinek! Van egy etz 250 esem aminek az a problémája hogy nehéz vele felfelé váltani. Amikor felhúzom a kart néha nem vált fölfelé, ugyanabban a fokozatban marad,vagy kapcsol 1 üreset majd ha ujra felhúzom a kart visszarakja ugyanabba a fokozatba amiből előtte váltani szerettem volna. Főként a 3.-ik fokozatot nem akarja venni. Váltásnál nem zörög útközben sem hallani semmi rendellenes hangot a motorból. Ha jobban kihúzatom akkor könnyebben vált,vagy ha csak nagyon kicsit húzatom ki .Remélem valaki tudja mi okozhatja ezt a problémát. Előre is köszönöm mindenkinek!
Minden sebességnél tapasztalható a "nem vált tovább" jelenség? Ha igen, akkor a primer fogaskerék (malomkerék) mögött akadt ki a rugó. Ha nem akkor váltókopás.
Köszönöm a válaszod jövőhéten leveszem a deknit és megnézem . De szerintem belül lesz a baj :s csak felfelé váltásnál és jelenleg a 4.-ik fokozatnál, a 3.-iknál most nem annyira jellemző a váltáshiba.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Slarin írta:Szerintetek a képek alapján még használható ez a főtengely?
Ez két különböző főtengelyből lett összerakva?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Slarin írta:Szerintetek a képek alapján még használható ez a főtengely?
KépKép
A képek alapján igen. De ez nem az a kérdés hogy szép-e. Kopásokat kell mérni, hajtókar hézagolást, kotyogást.
Az biztos hogy a végét ki kell igazítani, ahol le van törve a perem. Kúp és szimering felületek jónak tűnnek.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin »

Szerintetek a képek alapján még használható ez a főtengely?
Kép

Kép
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Target írta:
A 150-es hengert-hengerfejet, dugattyút is átraktam a 125-ös blokkra.
Menne is rendesen, minden probléma nélkül, de úgy tűnik, hogy ennek a tartalék 150-es blokknak a kompressziója vetekszik a nullával.
Ebből kifolyólag csak melegen, full gázzal, és egy kis szerencsével indul rúgásra.
Tolásra se mindig megy, vontatással lett beindítva először. (kellett is neki vagy 500m)
Egyébként nagyon erőtlen, még egy simson is legyorsulja :)
Szerintetek mit kezdjek ezzel a 125/150-es blokkal?
Melyiket érdemes megcsinálni? Vagy egyiket se? :?
Fúrasd meg a hengert meg vegyél bele való magyar vagy lengyel dugót (ne indiai vagy taiwanit azok olcsóbbak de selejtesek) meg gyűrűket, utána meg szakszerűen járasd be 1000-1500 km-ig. Hibátlan lesz. Én is fúrattam januárban, azóta kb. 400 km-t mentem vele, sokkal jobb a kompressziója és nagyobb az ereje, mint fúratás előtt.
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

Target írta:
KILL3R etz írta:
Na várj... Azt írtad, hogy kicsit magas az alapjárat, illetve nem ejti vissza a fordulatot.. Most meg már 8000? =;
Nem akad fel a súber? Gázbowden nincs kiszőrösödve? Súberhenger nem forog körbe?

2x nyitás meg biztos, hogy nem normális.

150-es hf-el működni fog, de gyengébb lesz, és lehet kopogni is fog. Talán ki is fúj. Szóval nem lesz jó... :?
Igen, először kicsit magas, aztán szépen lassan felmegy.
A henger nem forog körbe, a többit megnézem.
De akkor a 2x-es nyitásnak mi lehet az oka?

És ha a dugattyút-hengert is cserélem?
Na a mai nap túl vagyok pár dolgon.
A 250-es faszán megy, nem pörög fel (vettem egy komplett karbi felújító készletet, úszót, súber henger, tűt, új bovdent, meg egy pár cuccot)
Már csak annyi probléma van összesen, ha ezt lehet annak nevezni, hogy szerintem egy kicsit lassan megy vissza a fordulat.
Gyújtás állítgatás, stb. után már nem nyit kétszer.

A 150-es hengert-hengerfejet, dugattyút is átraktam a 125-ös blokkra.
Menne is rendesen, minden probléma nélkül, de úgy tűnik, hogy ennek a tartalék 150-es blokknak a kompressziója vetekszik a nullával.
Ebből kifolyólag csak melegen, full gázzal, és egy kis szerencsével indul rúgásra.
Tolásra se mindig megy, vontatással lett beindítva először. (kellett is neki vagy 500m)
Egyébként nagyon erőtlen, még egy simson is legyorsulja :)
Szerintetek mit kezdjek ezzel a 125/150-es blokkal?
Melyiket érdemes megcsinálni? Vagy egyiket se? :?
Bópapa
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2011.09.28. 14:55
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Bópapa »

Egyszer megnéztem, hátsó fék tapos, 5. gang, nyomatékkulcsal csigás anyát forgatni. 70 Nm nél csúszott meg. Olajos lamellákkal, amik nem voltak már újak kb 2000 km.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

tiger1342 írta: Én most megint úgy raktam fel a kuplungot, ahogy cam aro tanácsolta egyszer az index fórumon:
- Berugó lenyom, 1 méteres fadarab vége beleakaszt alulra pl a fékpedál tengelyre, haver 1 méteres erőkarral szépen ellentart
- normál csillagkulcs rárak, elkezd rászorítani addig, míg a kuplung megcsúszik. (Így biztosan nem szakad meg a menet, ha nem mókolt bivaly rugók vannak berakva.)
- a biztonság kedvéért 2x megcsúsztattam, dekni felrak, használ, örül. :)
Ha legközelebb leveszem a fordulatszámkihajtás fedelét, esküszöm megmérem kiváncsiságból nyomatékkulcssal ezt a fajta ráhúzást hogy mennyinél forog el a kupplung :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
papay416
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2009.07.05. 22:29
MZ-d típusa: ts 150
Tartózkodási hely: Kocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: papay416 »

Üdv! Kis ts-hez hol kapok hézagoló alátétet a kuplung alá? Előre is kösz.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Target írta:De akkor a 2x-es nyitásnak mi lehet az oka?
Görbe a főtengely, vagy rosszul van felrakva a bütyök. Vagy valami hasonló.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

tiger1342 írta: Én most megint úgy raktam fel a kuplungot, ahogy cam aro tanácsolta egyszer az index fórumon:
- Berugó lenyom, 1 méteres fadarab vége beleakaszt alulra pl a fékpedál tengelyre, haver 1 méteres erőkarral szépen ellentart
- normál csillagkulcs rárak, elkezd rászorítani addig, míg a kuplung megcsúszik. (Így biztosan nem szakad meg a menet, ha nem mókolt bivaly rugók vannak berakva.)
- a biztonság kedvéért 2x megcsúsztattam, dekni felrak, használ, örül. :)
Cam művész úrnak elhiszem. Neki már talán oviban is villáskulcs volt a jele. (vagy inkább cp légkulcs...) :mrgreen:
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

KILL3R etz írta:Hja... Kínábú! :roll: :twisted:
ÁÁÁ, ha olcsóbb, akkor tuti nem eredeti lesz az. Nem kínai... :wink:
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

KILL3R etz írta:
Target írta: Nem nagyon van féktisztítóm, de elég kínlódásos lenne megnézni, mivel csak tolásra indul, és ezután fel is pörög olyan 6-8 ezer köré, így csak a gyújtás fel-le kapcsolásával tudom szabályozni. Ha megütögetem a karbit, mintha kicsit helyre állna a fordulat.
Egyébként biztos, hogy nem normális, ha kétszer nyit a megszakító? A 250-es blokk teljesen rendben van, és ez is kétszer nyit.
Illetve a 150-es hengerfej jó lehet a 125-ös blokkra? a 125-ös gyertya menete szétment..

Kicsit idegesítő, hogy van 2 komplett motorom, és egy rakat alkatrész, de egyik se megy...
Na várj... Azt írtad, hogy kicsit magas az alapjárat, illetve nem ejti vissza a fordulatot.. Most meg már 8000? =;
Nem akad fel a súber? Gázbowden nincs kiszőrösödve? Súberhenger nem forog körbe?

2x nyitás meg biztos, hogy nem normális.

150-es hf-el működni fog, de gyengébb lesz, és lehet kopogni is fog. Talán ki is fúj. Szóval nem lesz jó... :?
Igen, először kicsit magas, aztán szépen lassan felmegy.
A henger nem forog körbe, a többit megnézem.
De akkor a 2x-es nyitásnak mi lehet az oka?

És ha a dugattyút-hengert is cserélem?
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

gesszti írta:
pempelli írta: Én nem azt mondtam hogy szakítsa szét.és nem mindenki engedhet meg egy nyomatékkulcsra 15000-ret.
Egy M14-es 8.8 csavarról egy szabvány csillagkulccsal simán letekerem a menetet, ha jó kedvem van, szóval nekem olcsóbb, ha nyomatékkulcsot használok. :-k
Én most megint úgy raktam fel a kuplungot, ahogy cam aro tanácsolta egyszer az index fórumon:
- Berugó lenyom, 1 méteres fadarab vége beleakaszt alulra pl a fékpedál tengelyre, haver 1 méteres erőkarral szépen ellentart
- normál csillagkulcs rárak, elkezd rászorítani addig, míg a kuplung megcsúszik. (Így biztosan nem szakad meg a menet, ha nem mókolt bivaly rugók vannak berakva.)
- a biztonság kedvéért 2x megcsúsztattam, dekni felrak, használ, örül. :)
TS powa!
Kép
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hja... Kínábú! :roll: :twisted:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Andrá$ írta:
hell írta:Azt mondják a műanyag kosaras halkabb tán. A fene tudja. :D Én is elkezdtem összevásárolni a cuccokat a gépgenerálhoz, de én most csak műanyagkosarasat veszek bele.
Enyémben már csak 1 van műanyag talán így idelye lesz kipróbálni ha mind olyan. :D De az az 1 még gyári... :D
és kb mennyivel drágább a műanyagkosaras? feltéve ha már vettél :)
Egyik ismerős intézi akciósan okosba beszerezi valahonnan a koyo-t. Boltoknál olcsóbban spórolok páz ezrest.... :D
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Target írta:
KILL3R etz írta:Sok levegőt kap. Ha nem a karbiból, akkor valahol farsol. Fújkáld körbe az illesztéseket féktisztítóval. Ha felpörög, ott a gond. :wink:
Nem nagyon van féktisztítóm, de elég kínlódásos lenne megnézni, mivel csak tolásra indul, és ezután fel is pörög olyan 6-8 ezer köré, így csak a gyújtás fel-le kapcsolásával tudom szabályozni. Ha megütögetem a karbit, mintha kicsit helyre állna a fordulat.
Egyébként biztos, hogy nem normális, ha kétszer nyit a megszakító? A 250-es blokk teljesen rendben van, és ez is kétszer nyit.
Illetve a 150-es hengerfej jó lehet a 125-ös blokkra? a 125-ös gyertya menete szétment..

Kicsit idegesítő, hogy van 2 komplett motorom, és egy rakat alkatrész, de egyik se megy...
Na várj... Azt írtad, hogy kicsit magas az alapjárat, illetve nem ejti vissza a fordulatot.. Most meg már 8000? =;
Nem akad fel a súber? Gázbowden nincs kiszőrösödve? Súberhenger nem forog körbe?

2x nyitás meg biztos, hogy nem normális.

150-es hf-el működni fog, de gyengébb lesz, és lehet kopogni is fog. Talán ki is fúj. Szóval nem lesz jó... :?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

szabados írta:Sziasztok van egy 125 Ts nálam egy féléve let durván felújítva olyan gondom van vele hogy ha bemelegszik fogja magát és meg áll olyan tünettel mint ha nem lenne üzem anyag szívatóval sem indul tolásra be indul de fordulatról vissza engedve be koppanó hangot ad mi lehet a gond vele? Választ előre is köszönöm!!
Mindenek előtt én egy gyertyát cserélnék benne.
Piros MZ ETZ 250
UDX
szabados
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2012.06.14. 17:59
MZ-d típusa: MZ TS 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szabados »

Sziasztok van egy 125 Ts nálam egy féléve let durván felújítva olyan gondom van vele hogy ha bemelegszik fogja magát és meg áll olyan tünettel mint ha nem lenne üzem anyag szívatóval sem indul tolásra be indul de fordulatról vissza engedve be koppanó hangot ad mi lehet a gond vele? Választ előre is köszönöm!!
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

hell írta:Azt mondják a műanyag kosaras halkabb tán. A fene tudja. :D Én is elkezdtem összevásárolni a cuccokat a gépgenerálhoz, de én most csak műanyagkosarasat veszek bele.
Enyémben már csak 1 van műanyag talán így idelye lesz kipróbálni ha mind olyan. :D De az az 1 még gyári... :D
és kb mennyivel drágább a műanyagkosaras? feltéve ha már vettél :)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Azt mondják a műanyag kosaras halkabb tán. A fene tudja. :D Én is elkezdtem összevásárolni a cuccokat a gépgenerálhoz, de én most csak műanyagkosarasat veszek bele.
Enyémben már csak 1 van műanyag talán így idelye lesz kipróbálni ha mind olyan. :D De az az 1 még gyári... :D
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

gesszti írta:
Andrá$ írta:Sziasztok,
blokk felújítás közben vagyok és az lenne a kérdésem fölírtam az összes csapágyat, ami a motorban volt és szinte 98%-ban mindegyik műanyagkosaras csapágy volt, mi történne esetleg ha én ugyanilyen csapágyakat de normális fémkosaras csapágyat vennék?mi kár származna belőle hangosabb lenne? :roll:
Semmit se fogsz belőle észrevenni.
Ez biztos? Okés mert akkor inkább veszek sima fém kosarasat azt könnyebb találni és talán olcsóbb is :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Andrá$ írta:Sziasztok,
blokk felújítás közben vagyok és az lenne a kérdésem fölírtam az összes csapágyat, ami a motorban volt és szinte 98%-ban mindegyik műanyagkosaras csapágy volt, mi történne esetleg ha én ugyanilyen csapágyakat de normális fémkosaras csapágyat vennék?mi kár származna belőle hangosabb lenne? :roll:
Semmit se fogsz belőle észrevenni.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Sziasztok,
blokk felújítás közben vagyok és az lenne a kérdésem fölírtam az összes csapágyat, ami a motorban volt és szinte 98%-ban mindegyik műanyagkosaras csapágy volt, mi történne esetleg ha én ugyanilyen csapágyakat de normális fémkosaras csapágyat vennék?mi kár származna belőle hangosabb lenne? :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

KILL3R etz írta:Sok levegőt kap. Ha nem a karbiból, akkor valahol farsol. Fújkáld körbe az illesztéseket féktisztítóval. Ha felpörög, ott a gond. :wink:
Nem nagyon van féktisztítóm, de elég kínlódásos lenne megnézni, mivel csak tolásra indul, és ezután fel is pörög olyan 6-8 ezer köré, így csak a gyújtás fel-le kapcsolásával tudom szabályozni. Ha megütögetem a karbit, mintha kicsit helyre állna a fordulat.
Egyébként biztos, hogy nem normális, ha kétszer nyit a megszakító? A 250-es blokk teljesen rendben van, és ez is kétszer nyit.
Illetve a 150-es hengerfej jó lehet a 125-ös blokkra? a 125-ös gyertya menete szétment..

Kicsit idegesítő, hogy van 2 komplett motorom, és egy rakat alkatrész, de egyik se megy...
davmiki
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2013.05.21. 15:22
MZ-d típusa: ETZ251

Blokk

Hozzászólás Szerző: davmiki »

Sziasztok!

Segítségeteket kérem! 250-es blokkom berugó része rosszalkodik, nem mindíg jön vissza a kiindulási pontra rugás után, hanem lent marad... :( forgatni forgatja a blokkot, de kb csak 10-15cm elmozdulás után.... ](*,)
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Sziasztok,

Alacsony fordulaton kopogásos égés minek az oka lehet? Több benzin kéne neki?
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

pempelli írta: Én nem azt mondtam hogy szakítsa szét.és nem mindenki engedhet meg egy nyomatékkulcsra 15000-ret.
Akinek nincs pénze nyomatékkulcsra, és emellett még tapasztalata sincs, hogy érezze mennyire is kell meghúzni, akkor az ne szereljen.
Nekem 5000Ft-os nyomatékkulcsom van, 10-210Nm. Nyilván ekkora lefedettsége egy normális eszköznek sem lehet. De próbáltam a cégnél lévő hitelesített nyomatékkulcsokkal összehasonlítani, egy kb 5-8%-os hibahatáron belül van. Tehát teljesen jól használható ez is.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

gesszti írta:
pempelli írta: Én nem azt mondtam hogy szakítsa szét.és nem mindenki engedhet meg egy nyomatékkulcsra 15000-ret.
Egy M14-es 8.8 csavarról egy szabvány csillagkulccsal simán letekerem a menetet, ha jó kedvem van, szóval nekem olcsóbb, ha nyomatékkulcsot használok. :-k
Olcsóbb ha átszámolod magadban a dolgokat. Ha azt mondják, hogy húzzam meg a kipufogó hollandert 150 Nm-el, akkor úgy húzom meg, mintha egy 1 m hosszú kulcs végére 15 kg-ot akasztanék és az húzná helyettem. :D =D>
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

kos7 írta: Hogy lehet hozzáférni, kuplungot kell hozzá leszedni,vagy mit :O ?
Idézem magamat:" Szerelés előtt kéretik nézegetni: http://www.youtube.com/watch?v=gk4xiRYBtAE "
Igen.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

pempelli írta: Én nem azt mondtam hogy szakítsa szét.és nem mindenki engedhet meg egy nyomatékkulcsra 15000-ret.
Egy M14-es 8.8 csavarról egy szabvány csillagkulccsal simán letekerem a menetet, ha jó kedvem van, szóval nekem olcsóbb, ha nyomatékkulcsot használok. :-k
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

gesszti írta:
pempelli írta:és jól feltéped ha nincs nyomatékkulcsod.
Kb. 15e Ft egy használható nyomatékkulcs. Ha letéped a menetet a főtengely végéről, akkor lehet, hogy ennyiből nem jön ki a javítás. Ráadásul a nyomatékkulcsot máshova is jó lehet használni. (pl. hengerfejcsavarok)

...de ez csak a véleményem. (épp C vágányon van egy /1-em, mert valami okos letépte a menetet a főtengelyről...)
Én nem azt mondtam hogy szakítsa szét.és nem mindenki engedhet meg egy nyomatékkulcsra 15000-ret.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

pempelli írta:és jól feltéped ha nincs nyomatékkulcsod.
Kb. 15e Ft egy használható nyomatékkulcs. Ha letéped a menetet a főtengely végéről, akkor lehet, hogy ennyiből nem jön ki a javítás. Ráadásul a nyomatékkulcsot máshova is jó lehet használni. (pl. hengerfejcsavarok)

...de ez csak a véleményem. (épp C vágányon van egy /1-em, mert valami okos letépte a menetet a főtengelyről...)
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

intelatom írta:És az hogy lehet, hogy én kézzel simán le fel tudom húzni?
Egy kis erőkifejtés sem szükséges ahhoz, hogy levegyem a kuplungot egyszerűen csak lehúzom.
Hogy lehetne, hogy kell ezt rögzíteni?
Vagy lehetséges az, hogy a kuplung belseje már ki van kopva?
kell egy közel 1 cm-es félcolos csődarab, letisztítod mindkét kúpot zsírmentesre,felrakod a belső hézagoló alátétet felrakod a kuplungot a csődarabot és jól feltéped ha nincs nyomatékkulcsod.
intelatom
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.01.29. 23:35
MZ-d típusa: Ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: intelatom »

És az hogy lehet, hogy én kézzel simán le fel tudom húzni?
Egy kis erőkifejtés sem szükséges ahhoz, hogy levegyem a kuplungot egyszerűen csak lehúzom.
Hogy lehetne, hogy kell ezt rögzíteni?
Vagy lehetséges az, hogy a kuplung belseje már ki van kopva?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] valamint 51 vendég