Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
zolee33
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: cegléd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zolee33 »

gesszti írta:
zolee33 írta: Okozhatja ezt ,hogy nem belevaló az olaj?
Hajtómű olaj van benne,80W90 GL4.
Esetleg javulna,egy 10W40-essel?

Ja,és bakelit lamellák vannak benne....úgy emlékszem nem az való ebbe,de javítsatok ki ha tévedek.
Ok, hogy 80w90, de milyen? Ha valami csoda súrlódáscsökkentő adalékkal tuningolt lötty, akkor csúszhat tőle a kuplung. Nem feltétlen a viszkozitásával van gond.

Esetleg ki kellene próbálni jó, tuti bele való lamellákkal. Ellenőrizni kellene a lamellák egyenességét, és a fogak berágódását is.

Ennyi van ráírva:Hardt Oil mineral based oil 80W90 ,és ásványi.Ezt kaptam a motros üzletben.
Lamellák szépek,kuplungház újszerű,kuplungközép vadiúj.
Olajra tippelnék én is.
Viszont nemtudom hogyan alakulna a dolog 10W40-essel,és ugye elég drága,3600-ért adnák.Megér ennyit?
Vagy szimplán viseljem el hogy viszi a mocit?Nem túlzottan de gurul,így nem csúszik meg.
Most szétvan szedve,csapágycsere lessz,meg minden ami "mozdítható".Még az eredetik voltak benne.Először lett széthuzva a közepe.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

zolee33 írta: Okozhatja ezt ,hogy nem belevaló az olaj?
Hajtómű olaj van benne,80W90 GL4.
Esetleg javulna,egy 10W40-essel?

Ja,és bakelit lamellák vannak benne....úgy emlékszem nem az való ebbe,de javítsatok ki ha tévedek.
Ok, hogy 80w90, de milyen? Ha valami csoda súrlódáscsökkentő adalékkal tuningolt lötty, akkor csúszhat tőle a kuplung. Nem feltétlen a viszkozitásával van gond.

Esetleg ki kellene próbálni jó, tuti bele való lamellákkal. Ellenőrizni kellene a lamellák egyenességét, és a fogak berágódását is.
Avatar
zolee33
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: cegléd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zolee33 »

sziasztok.
150-es etz-nél azt mi okozhatja hogy 70.ig szépen megy,viszont efölött felpörög a motor és nem is viszi?
Mintha megcsúszna a kuplung.
Először arra gyanakodtam,hogy nem raktam fel elég jol a lánckereket a főtengelyre és az csúszik meg,de nem.Alig birtam levenni,az jó volt.Kuplung nem kopott,nem is lógott,kiemelő rész rendben van.
Viszont ha kiengedtem,hogy ne emeljen ki teljesen akkor javult.Így sem tökéletes,és ha sebességbe rakom pörgetni kell külömben leáll,mert viszi a mocit,tehát így nemjó.
Okozhatja ezt ,hogy nem belevaló az olaj?
Hajtómű olaj van benne,80W90 GL4.
Esetleg javulna,egy 10W40-essel?

Ja,és bakelit lamellák vannak benne....úgy emlékszem nem az való ebbe,de javítsatok ki ha tévedek.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

holiday írta:Szia! Nálam nem veszett el biztos. Igazából egyesbe mikor lerakom megindul a motor húzott kuplungal is. Többi fokozatba nem vészes. Köszi a tippet meg fogom nézni a lökőrudat.
Arra gondolsz, hogy ugrik egyet mikor egyesbe rakod? Az teljesen normális sztem. Minden MZ ilyen, amelyiknek nem csúszik a kuplungja.
holiday
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2013.05.23. 20:29
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: holiday »

Szia! Nálam nem veszett el biztos. Igazából egyesbe mikor lerakom megindul a motor húzott kuplungal is. Többi fokozatba nem vészes. Köszi a tippet meg fogom nézni a lökőrudat.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

holiday írta:Szia Kupi! Beállítottam úgy ahogy mondtad + olajat lecseréltem. (10W 40es motorolaj). Sokkal jobb lett, nem reccsen ha kettesbe váltok fel, könnyebben kijön üresbe egyszóval sokkal jobb és még megsem csúszik. De egyesben nem igazán emel ki. A gyujtás melletti állító csavart az anya meglazítása után kitekertem. Nekem nem jött ki semmiféle golyó és még a lökőrudat sem tudtam kiszedni. Pedig még oldalra is döntöttem a motort meg piszkálgattam csavarhúzóval. Mi a véleményed? Előre is köszii.
Szia akkor lehet már el is veszett a golyó de ez most lényegtelen anélkül is működni kell.Lehet váltó beállítási gondod van?Miért csak 1 be van a gond? Ha a kuplung nem emel ki rendesen akkor a többi sebességbe is szar"lenne.A lökő-nyomó rúd az meg a gyújtás dekni(a komplett) leszerelése után ekézel kivehető a vége ki log.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
holiday
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2013.05.23. 20:29
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: holiday »

Szia Kupi! Beállítottam úgy ahogy mondtad + olajat lecseréltem. (10W 40es motorolaj). Sokkal jobb lett, nem reccsen ha kettesbe váltok fel, könnyebben kijön üresbe egyszóval sokkal jobb és még megsem csúszik. De egyesben nem igazán emel ki. A gyujtás melletti állító csavart az anya meglazítása után kitekertem. Nekem nem jött ki semmiféle golyó és még a lökőrudat sem tudtam kiszedni. Pedig még oldalra is döntöttem a motort meg piszkálgattam csavarhúzóval. Mi a véleményed? Előre is köszii.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: kuplung

Hozzászólás Szerző: kupi »

tanker1234 írta:Sziasztok!
Van egy etz 125ös motorom. Az lenne a gondom vele, hogy menet közben a kuplung folyamatosan tűnik el egészen addig amikor már nem is emel ki egyáltalán. Olajra gyanakodtam de nem javitott semmit lamellák cserélve. Kérem valaki segítsen minden indulás előtt ujra kell kalibrálnom a kuplungot és max 10 percig jó utánna. Köszönöm.
Üdv Tibi.
Én a helyedbe átvizsgálnám a kinyomó szerkezet alkatrészeit(csigát de a rudak és még a bovden állapotát is),valahol ott van a kutya elásva bár mind az előtted kérdezőnek is írtam lehet csak simán le van lazulva a kuplungod(egy nagy csavar a kuplung lamellák alatt) .ETZ 125? akkor nem összetévesztendő a 250 kuplung lepörgésével az más probléma,a kicsiké ETZ-TS 125/150 az ha laza is viszi a motort(bordás tengelyen van és a lánc is irányba tartja) csak mindig máshol emel ki vagy ki sem emel.Ha nincs szerkezet kopásod vagy törésed akkor csak ez lehet.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
tanker1234
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2013.05.31. 19:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

kuplung

Hozzászólás Szerző: tanker1234 »

Sziasztok!
Van egy etz 125ös motorom. Az lenne a gondom vele, hogy menet közben a kuplung folyamatosan tűnik el egészen addig amikor már nem is emel ki egyáltalán. Olajra gyanakodtam de nem javitott semmit lamellák cserélve. Kérem valaki segítsen minden indulás előtt ujra kell kalibrálnom a kuplungot és max 10 percig jó utánna. Köszönöm.
Üdv Tibi.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

holiday írta:Köszönöm Kupi! Szerintem a kinyomó ruddal lesz a probléma. A kuplung beállitása sikerült volna, azért van már egy pici gyakorlatom. Ez a rud a gyanus. Lamellák vannak benne? Azmiatt csinálhatja?
A képen amit mellékeltem a TS em rúdja" van aminek a vége kettétört,egyébként semmi érdekes nincs benne.A kuplung másik hibája lehet,hogy lelazul a tartó csavar ,de ahhoz bontani kell legalábbis kívülről a motort.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
holiday
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2013.05.23. 20:29
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: holiday »

Köszönöm Kupi! Szerintem a kinyomó ruddal lesz a probléma. A kuplung beállitása sikerült volna, azért van már egy pici gyakorlatom. Ez a rud a gyanus. Lamellák vannak benne? Azmiatt csinálhatja?
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

holiday írta:Sziasztok! Légyszíves segítsetek! Ts 125, nem emel ki a kuplungom. Jobb oldalán állítottam, akkor viszont elkezdett csúszni. esetleg lamellákat kell cserélnem? Nem tudom hogy néz ki még nem bontottam szét. Mennyi hajtóműolaj kell bele és hol van a nívója? Előre is köszönöm!!!
Szia a nívó csavar a berúgó kar(tengelye)előtt kicsit lefelé van egy sima csavar amit ha kitekersz az a szint(0,5-0,7 liter kb).Az állító csavar a gyújtás kis"fedele alatt beállítása:meglazítod a kontra anyát és a közepén lévő csavart meglazítod majd elkezded befelé tekerni érezni fogod amikor feltámaszt"elvileg ha éppen hozzáér akkor a jó.Ha a kontraanya meghúzásakor nem tartasz ellent csavarhúzóval akkor elállítódik (ilyenkor fog csúszni) erre figyelj,érdemes megnézni a kinyomó rudat(az állító csavar alatt van de van egy csapágygolyó is előtte el ne vesszen)néha ez a rúd" el szokott törni és akkor van ez a jelenség.
Kép
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
holiday
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2013.05.23. 20:29
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: holiday »

Sziasztok! Légyszíves segítsetek! Ts 125, nem emel ki a kuplungom. Jobb oldalán állítottam, akkor viszont elkezdett csúszni. esetleg lamellákat kell cserélnem? Nem tudom hogy néz ki még nem bontottam szét. Mennyi hajtóműolaj kell bele és hol van a nívója? Előre is köszönöm!!!
Avatar
zolee33
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: cegléd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zolee33 »

tiger1342 írta:
zolee33 írta:esetleg ha minde kötél szakad.....kapnék olcsón 250 etz blokkot.
Viszont nemtudom,ahoz jó a mostani kipufogo torkom?Nem véglegesen,csak amíg tudok hozzá venni egy kipuft.
Érdemes lenne váltani rá?(papirok nincsenek..."mezei motor" :D
Nem jó hozzá, mindene sokkal nagyobb, mint a kicsinek.

ok.
akkor marad ez.
csakk reménykedtem hátha.... mert megbízhatóbbak.


hengerhez nem tudsz valami "okosat",mert nem szeretném fúratni.gyengének nem gyenge,de zavar hogy átégeti.javulna új gyűrűvel?
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

zolee33 írta:esetleg ha minde kötél szakad.....kapnék olcsón 250 etz blokkot.
Viszont nemtudom,ahoz jó a mostani kipufogo torkom?Nem véglegesen,csak amíg tudok hozzá venni egy kipuft.
Érdemes lenne váltani rá?(papirok nincsenek..."mezei motor" :D
Nem jó hozzá, mindene sokkal nagyobb, mint a kicsinek.
TS powa!
Kép
Avatar
zolee33
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: cegléd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zolee33 »

esetleg ha minde kötél szakad.....kapnék olcsón 250 etz blokkot.
Viszont nemtudom,ahoz jó a mostani kipufogo torkom?Nem véglegesen,csak amíg tudok hozzá venni egy kipuft.
Érdemes lenne váltani rá?(papirok nincsenek..."mezei motor" :D
Avatar
zolee33
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2013.05.12. 21:12
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: cegléd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zolee33 »

Sziasztok.
Újítanám a blokkot és elég rég nem vettem csapágyat.
Volna olcsón elfekvőben valakinek Skf, vagy Fag csapágya,és nemtudom melyiket volna érdemes megvennem...?
150-es etz be lessz,az összeset cserélni kell.

Ezenkívül,eléggé csörög+ 4 helyen is átvan égve a dugó.
Hiába szedtem szét a hengert,látható nyoma nincs,hogy miért csörög,csapszeg nem kopott,tűgörgő rendben van,dugó is jó.Esetleg alsó csapszeg+görgőre gondoltam,de az meg nemhogy kotyogna,majdnemhogy "szorul",az semmiképp nem csöröghet ilyen mértékben.
Szóval a csapágyak csöröghetnek ennyire?,vagy más oka lehet?(deknit levéve már lóg a főtengely,még hangja is van ha fel-le mozgatom.
Elég hangosan kopogott,és kiderült hogy egy tul vékony pakolás miatt a hengerfejnél,beleért a dugo a hengerfejbe,nyoma nem maradt,csak fényes volt kőrben ahol hozzáért.
Az átégést azért hoztam fel,mert úgy tudom akkor ég át ha nem fekszik fel a gyűrű rendesen.
Ha most kap új dugó-gyűrű,akkor javulni fog,vagy már fúratnom kell?
Még a gyári alapméretű dugó van benne,viszont a gyűrűket piszkálták,nem is egyformák.
A henger (az én véleményem) még nem kopott,minimális "válla" van,alig észrevehető,viszont látszik is hogy néhol hozzá sem ért a gyűrű(matt),és egy helyen ragadás nyoma van,úgy vettem hogy egy évig(vagy tovább) állt.
Ha mégis fúratnom kellene,nem tudja valaki hol tudnám megcsináltatni...?Ceglédi vagyok és túl messzire nincs lehetőségem elmenni.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zolee33 2013.05.30. 11:31-kor.
Bandita
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2013.05.29. 20:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Lux

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Bandita »

Köszönöm! :)
stv
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 38
Csatlakozott: 2013.05.22. 14:58
MZ-d típusa: ts 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: stv »

Helló!

Ennek a rugónak mértete érdekelne (19mm az jó?)
Kép

Üdv
Avatar
Hujber
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 456
Csatlakozott: 2011.05.15. 13:07
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hujber »

Teljesen jó. Ha keréken van, és úgy viszi előre behúzott kuplungnál, csak akkor állíts rajta.
Piros MZ ETZ 250
UDX
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

Nekem is ez van, szerintem ez ilyen.
Nem fog teljesen kiemelni a kuplung.
De ha nagyon rossz, megpróbálhatsz állítani rajta a gyújtás oldali dekninél lévő csavarral.

Szerk.: Látom 250-esről van szó.
Ott se emel ki tökéletesen a kuplungom, de szerintem egyáltalán nem vészes.
Bandita
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2013.05.29. 20:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Lux

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Bandita »

Sziasztok!

Kezdő motoros vagyok... Csapágy, szimering, tömítés csere után összeraktam a motort... Az érdekelne hogy ha a kuplungot behúzom és beteszem 1-esbe, akkor sztenderen a hátsó keréknek szabad forognia? Ha nem sztenderen van akkor nem hajta magát előre és a kuplung kar is fog szinte holt játék nélkül.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

nyakas írta:
pempelli írta:Srácok MZ TS 250 blokktartója jó ETZ 250-be?
jóóóó.
Köszi
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

nyakas írta:
nagydivad írta:Valaki szedett már szét otthon főtengelyt? Van egy rossz TS főtengelyem, azt szeretném feljavítani, mert a hajtókar nagyon kotyog. A széthúzással nem lenne gond, csak a pontos összerakással, úgy hogy a sonkák egymáshoz képest jól álljanak. Hogy szokták ezt megoldani? Elöljáróban mondom, hogy nem fontos egyáltalán, hogy megcsináljam, mert ez a főtengely egy külön blokkban van, amit nem használok csak alkatrésznek, de ugye itt a nyár (hamarosan) és az unalom... :)
Hozd el , megcsinálom.
Én inkább a mikéntjére lennék kíváncsi, a fizikai megcsinálása nem is olyan fontos. :)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Elég jó a humorérzéked vagyis őőő. :D Dehát embere válogatja kinek mi a vicc kategória. :D
Ne csorogjon a nyálad erre a szar Bing-re mondtam ha megunom a tied jópénzért. Ne legyél irígy sem csak türelmes. El sem tudod képzelni ez a szar milyen fasza amiben ilyen műanyag marhaságok vannak(amit még véletlenül lehet is kapni boltban kemény 350Ft-t). :twisted: :D
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

Most nem én szóltam be, hanem nekem szóltak be, de azt is csak viccesen, nem ugyanaz. Látom kezdesz belejönni a vérszívásba, de ez nem segít ettől még a gyári karbiba nem kerülnek műanyag alkartészek, mint a bingedbe :mrgreen:

A klub mestere a következő munkálatokat szokta végezni:"fúrás hengerfej átalakítás,csatorna utó munkák". Ez hátha segítség a kollégának, aki ezek szerint esztergán fúr, de a szerénysége nem engedi, hogy fúrómesternek titulálja magát.
kupi írta:Elkészült a nagy álom"125 röl150 re(valaki azt monta egyszer nem lehet)a képen egy 125 dugó lötyög a frissen furt hengerbe ja és a lényeg az egész meg van egy tizesböl"(furás,dugó,hengerfely munka,és egy használt 24 es karbi).
Kép

Kép

Kép
hell írta:Na látod Perec itt a baj beszolsz valamit nem csak nekem és tessék! :twisted: :D Lesz itt még vérszívás. :twisted:
Nem lesz ez így jó... :D
Kép
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

pempelli írta:Srácok MZ TS 250 blokktartója jó ETZ 250-be?
jóóóó.
A viz szalad, a kő marad!
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok MZ TS 250 blokktartója jó ETZ 250-be?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Na látod Perec itt a baj beszolsz valamit nem csak nekem és tessék! :twisted: :D Lesz itt még vérszívás. :twisted:
Nem lesz ez így jó... :D
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Perec írta:
telectronic írta:Szeretnék tanulni a hibámból. Ezért légyszíves írd meg, hogy mit nem lehet érteni abból amit kérdeztem ?
Az nem világos, ha Te fúrsz azaz fúrómester vagy miért kérdezel minket NEM fúrómestereket.
Ki mondta, hogy én fúrómester vagyok? Egyáltalán ki kérdezett a fúrásról ? Én a peremről kérdeztem.
Van esztergám és már több hengert javítottam, de 250-esből még nem csináltam 300-ast.

Egyébként ha nem vagy fúrómester csak egy fúrkálódó-fúrdancs akkor meg minek írsz választ a kérdésre amiről fogalmad sincs ? Mert nekem ez jött le az írásodból. Na szevasz...
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

Target írta: Na a mai nap túl vagyok pár dolgon.
A 250-es faszán megy, nem pörög fel (vettem egy komplett karbi felújító készletet, úszót, súber henger, tűt, új bovdent, meg egy pár cuccot)
Már csak annyi probléma van összesen, ha ezt lehet annak nevezni, hogy szerintem egy kicsit lassan megy vissza a fordulat.
Gyújtás állítgatás, stb. után már nem nyit kétszer.

A 150-es hengert-hengerfejet, dugattyút is átraktam a 125-ös blokkra.
Menne is rendesen, minden probléma nélkül, de úgy tűnik, hogy ennek a tartalék 150-es blokknak a kompressziója vetekszik a nullával.
Ebből kifolyólag csak melegen, full gázzal, és egy kis szerencsével indul rúgásra.
Tolásra se mindig megy, vontatással lett beindítva először. (kellett is neki vagy 500m)
Egyébként nagyon erőtlen, még egy simson is legyorsulja :)
Szerintetek mit kezdjek ezzel a 125/150-es blokkal?
Melyiket érdemes megcsinálni? Vagy egyiket se? :?
Kissé furcsa, de ez a blokk egyre jobb lesz :D
Lehet, hogy összekopott, vagy széjjelebb nyíltak a gyűrűk?
Már van benne kompresszió, és akármikor indul, rúgásra is.
Karbinál mik az alapbeállítások?
Ha jól emlékszek, az alapjárati levegőcsavar 2,5 fordulat, a benzin 1,5.
De nem vagyok benne biztos.

Előre is köszönöm.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Andrá$ írta:
kupi írta:Szia én most járattam a TS-t (már talán a 5 ik alkalommal az eltelt 28 év alatt)az én véleményem nem kell nagy ügyet csinálni belőle,én 1/40 benzint használok a járatás alatt(nekem teljesen tűgörgős a főtengelyem) de amikor bronzos volt akkor 1/33 al használtam a bejáratás alatt és utána is.A karbin nem nagyon állítgattam ha szép barna a gyertya akkor a bejáratás alatt is jó igy ha nagyon fehér akkor meg amúgy sem árt egy kis +az MZ szereti.
A lényeg: kerüld az első 400-500km ig a nagy melegbe való huzamosabb(kb 1 óra)terhelést én a két személyt is mellőztem 500km ig,és ha meg tudod állni eleinte ne nagyon pörgesd csak finoman öregurasan" 70 körül majd ahogy a hangja is elárulja mindig lehet kicsit többet.De ezt te is tudod.Jó időt és sok benzint a bejáratáshoz.(és ne félj nem szorulhat meg ha jó az illesztés a megszorulás az Pannonia betegség tavasszal volt benne részem sajnos).
Okés köszi a választ hát 70-nél az elején biztos nem huzatom tovább csal szép fokozatosan hogy szokja,de elvileg 1000Km elég neki utána már lehet bátran. :roll:
Én azt mondom ha kb 600-700 km után minden OK akkor elkezdheted normálisan használni persze nem versenyezni". Aztán be is van járatva.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Slarin írta:Sziasztok!
Van egy felújított főtengelyem, aminek van egy hibája. A dinamó felőli oldalon a belső menet el van ferdülve a csavar excentrikusan forog benne és még a kúp is meg van sérülve. Ennek okán a megszakító kétszer nyit. Esetleg valamit még lehet vele kezdeni? Ha valaki tud kérem segítsen. (azért nem rakok fel képet róla mert a fényképeken nem lehet látni a sérülést)
Köszönöm!
Lehet a csavar görbe......
A főtengely kúp végét meg lehet igazítani :wink: .
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Szia!

Vidd el gépműhelybe, és ott tudják gyógyítani a hibát. Persze ehhez kell egy kiválóan dolgozó szaki is, és makulátlan szerszámgép.

Üdv
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
Slarin
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2011.08.18. 19:27
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Slarin »

Sziasztok!
Van egy felújított főtengelyem, aminek van egy hibája. A dinamó felőli oldalon a belső menet el van ferdülve a csavar excentrikusan forog benne és még a kúp is meg van sérülve. Ennek okán a megszakító kétszer nyit. Esetleg valamit még lehet vele kezdeni? Ha valaki tud kérem segítsen. (azért nem rakok fel képet róla mert a fényképeken nem lehet látni a sérülést)
Köszönöm!
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

nagydivad írta:Valaki szedett már szét otthon főtengelyt? Van egy rossz TS főtengelyem, azt szeretném feljavítani, mert a hajtókar nagyon kotyog. A széthúzással nem lenne gond, csak a pontos összerakással, úgy hogy a sonkák egymáshoz képest jól álljanak. Hogy szokták ezt megoldani? Elöljáróban mondom, hogy nem fontos egyáltalán, hogy megcsináljam, mert ez a főtengely egy külön blokkban van, amit nem használok csak alkatrésznek, de ugye itt a nyár (hamarosan) és az unalom... :)
Hozd el , megcsinálom.
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

Valaki szedett már szét otthon főtengelyt? Van egy rossz TS főtengelyem, azt szeretném feljavítani, mert a hajtókar nagyon kotyog. A széthúzással nem lenne gond, csak a pontos összerakással, úgy hogy a sonkák egymáshoz képest jól álljanak. Hogy szokták ezt megoldani? Elöljáróban mondom, hogy nem fontos egyáltalán, hogy megcsináljam, mert ez a főtengely egy külön blokkban van, amit nem használok csak alkatrésznek, de ugye itt a nyár (hamarosan) és az unalom... :)
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

telectronic írta:Szeretnék tanulni a hibámból. Ezért légyszíves írd meg, hogy mit nem lehet érteni abból amit kérdeztem ?
Az nem világos, ha Te fúrsz azaz fúrómester vagy miért kérdezel minket NEM fúrómestereket.
Kép
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

telectronic írta: Elgondolkodtam, hogy a hengerfejnél lévő perem ekkor áldozatul esik a felfúrásnak.
Nekem több olyan hengerem is van, amelynél már nincs meg az a perem. Nincs jelentősége.
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

telectronic írta:
Ehhez nem tud senki sem hozzászólni ?
Még senki nem látott 300-as hengert ? :)
Működőképeset nem.... :twisted: :-#
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Perec írta:Szerintem nem értjük. Te akarod fúrni, csak nem tudod hogy kell?
Szeretnék tanulni a hibámból. Ezért légyszíves írd meg, hogy mit nem lehet érteni abból amit kérdeztem ?
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

Szerintem nem értjük. Te akarod fúrni, csak nem tudod hogy kell?
telectronic írta:Ehhez nem tud senki sem hozzászólni ?
Még senki nem látott 300-as hengert ? :)
Kép
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: telectronic »

telectronic írta:Hi,

Találtam a garázsban egy etz250-es hengert.
Gondoltam felfúrom ameddig lehet.
Elgondolkodtam, hogy a hengerfejnél lévő perem ekkor áldozatul esik a felfúrásnak.
Hogyan van ez megoldva az eredetileg is 300-as hengereknél ?
Vagy egyáltalán nincs is perem ? vagy a maradék hüvely körül van levéve az alu addig, hogy legyen perem ? Vagy egyéb más megoldás ?
Ehhez nem tud senki sem hozzászólni ?
Még senki nem látott 300-as hengert ? :)
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: telectronic »

kudlaty2007 írta: Ez az új gumi légszűrő után 1,5 év használat:
És hogy a régi gumi származó DDR.
Ez speciálisan - öregedés terméket vásárolni új gumi után két szezonban.
Üdvözöllek a fogyasztó társadalomban.
Ha minden termék jó lenne, akkor a gyárak bezárhatnának :)

Welcome the consumer society.
If all product good it would be, the factories will close... :)
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

kupi írta:Szia én most járattam a TS-t (már talán a 5 ik alkalommal az eltelt 28 év alatt)az én véleményem nem kell nagy ügyet csinálni belőle,én 1/40 benzint használok a járatás alatt(nekem teljesen tűgörgős a főtengelyem) de amikor bronzos volt akkor 1/33 al használtam a bejáratás alatt és utána is.A karbin nem nagyon állítgattam ha szép barna a gyertya akkor a bejáratás alatt is jó igy ha nagyon fehér akkor meg amúgy sem árt egy kis +az MZ szereti.
A lényeg: kerüld az első 400-500km ig a nagy melegbe való huzamosabb(kb 1 óra)terhelést én a két személyt is mellőztem 500km ig,és ha meg tudod állni eleinte ne nagyon pörgesd csak finoman öregurasan" 70 körül majd ahogy a hangja is elárulja mindig lehet kicsit többet.De ezt te is tudod.Jó időt és sok benzint a bejáratáshoz.(és ne félj nem szorulhat meg ha jó az illesztés a megszorulás az Pannonia betegség tavasszal volt benne részem sajnos).
Okés köszi a választ hát 70-nél az elején biztos nem huzatom tovább csal szép fokozatosan hogy szokja,de elvileg 1000Km elég neki utána már lehet bátran. :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
kudlaty2007
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kudlaty2007 »

This is the new rubber air filter after 1.5 years of use:
Kép
And that old gum originating from DDR:
Kép
It is specially made ​​- aging product to buy new rubber after two seasons.
http://www.youtube.com/watch?v=dA1QOk01LrE

Ez az új gumi légszűrő után 1,5 év használat:
És hogy a régi gumi származó DDR.
Ez speciálisan - öregedés terméket vásárolni új gumi után két szezonban.
http://www.bikepics.com/pictures/2441505/
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007

I use google translator: Polish - Hungarian

Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Andrá$ írta:Sziasztok, végre kezd összeállni a motorom kész a főtengely, kész a henger is szépen megfúrva gyári illesztés gyári dugóval.csapágyak szimeringek csere.Kérdésem lenne a bejáratásról olvastam már sok félét,kérdésem hogy elég hogyha a sibertűn állítok egy rovátkát ugye hogy több benzint kapjon (a gyári könyv is ezt írja) majd 1000Km-ig finoman megyek vele persze néha fokozatosan szoktatva a fordulathoz az elég lesz hogy jó legyen és ne szoruljon meg de gyenge se legyen? :roll:
Szia én most járattam a TS-t (már talán a 5 ik alkalommal az eltelt 28 év alatt)az én véleményem nem kell nagy ügyet csinálni belőle,én 1/40 benzint használok a járatás alatt(nekem teljesen tűgörgős a főtengelyem) de amikor bronzos volt akkor 1/33 al használtam a bejáratás alatt és utána is.A karbin nem nagyon állítgattam ha szép barna a gyertya akkor a bejáratás alatt is jó igy ha nagyon fehér akkor meg amúgy sem árt egy kis +az MZ szereti.
A lényeg: kerüld az első 400-500km ig a nagy melegbe való huzamosabb(kb 1 óra)terhelést én a két személyt is mellőztem 500km ig,és ha meg tudod állni eleinte ne nagyon pörgesd csak finoman öregurasan" 70 körül majd ahogy a hangja is elárulja mindig lehet kicsit többet.De ezt te is tudod.Jó időt és sok benzint a bejáratáshoz.(és ne félj nem szorulhat meg ha jó az illesztés a megszorulás az Pannonia betegség tavasszal volt benne részem sajnos).
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Sziasztok, végre kezd összeállni a motorom kész a főtengely, kész a henger is szépen megfúrva gyári illesztés gyári dugóval.csapágyak szimeringek csere.Kérdésem lenne a bejáratásról olvastam már sok félét,kérdésem hogy elég hogyha a sibertűn állítok egy rovátkát ugye hogy több benzint kapjon (a gyári könyv is ezt írja) majd 1000Km-ig finoman megyek vele persze néha fokozatosan szoktatva a fordulathoz az elég lesz hogy jó legyen és ne szoruljon meg de gyenge se legyen? :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
kos7
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2013.05.19. 21:07
MZ-d típusa: Mz ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kos7 »

nagydivad írta:
kos7 írta:Azt esetleg meg tudjátok mondani, hogy miért lehet az: hogy fogasív csere miatt szét lett szedve a blokk.. és miután összeraktam, nem akar indulni a motor.. lehet hozzá köze ? karburátort kifujattam levegővel stb.. de úgy tűnik mintha nem kapna benzint, és csak úgy indul ha be van spriccelve a benzin...
Berúgó fogasív? Semmi köze nem lehet hozzá, főleg, hogy mint te is írtad akkor beindul a motor, ha a karbiba spriccelsz benzint. Kap benzint? Átfolyik a benzincsapon? Benzincső nincs megtörve? Fúvókákat nem cserélted fel (ha szétszedted) karbi tisztításkor?
Karbit szétszedtem kifujattam kompresszorral.. benzint kap a csőből meg minden, addig míg nem lett szétburítva indult... amugy a dugóhoz spricceltem.. de lehet a szivatója szar.. más nem jut eszembe :S

Szerk.: tényleg a szivató volt a ludas.. :)
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

kos7 írta:Azt esetleg meg tudjátok mondani, hogy miért lehet az: hogy fogasív csere miatt szét lett szedve a blokk.. és miután összeraktam, nem akar indulni a motor.. lehet hozzá köze ? karburátort kifujattam levegővel stb.. de úgy tűnik mintha nem kapna benzint, és csak úgy indul ha be van spriccelve a benzin...
Berúgó fogasív? Semmi köze nem lehet hozzá, főleg, hogy mint te is írtad akkor beindul a motor, ha a karbiba spriccelsz benzint. Kap benzint? Átfolyik a benzincsapon? Benzincső nincs megtörve? Fúvókákat nem cserélted fel (ha szétszedted) karbi tisztításkor?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 40 vendég