Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Tib76
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2013.07.09. 18:49
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tib76 »

Tisztelt Kupi!

Igen, én is gondoltam, hogy nem 20 km alatt fog bekopni a kuplung... Próbálok akkor váltani, amikor pont megfelelő a fordulatszám, ki lehet tapasztalni.
Egyébként bakelit lamellák lettek beszerelve, én úgy tudom régen parafa volt. A bakelitet meg nemigen a könnyű kopásáról ismerjük...
Az alsó állítást még megnézem, lehet hogy tudok még kiemelni anélkül, hogy 4-esben megcsússzon.

Köszönöm a szóbeli segítséget, ez is jól jön, ha nem szerelő az ember!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Tisztelt:Tib76

Értem a problémádat de így látatlanba nehéz tanácsot adni,ha nem érzed veszélyesnek használd hátha bekopik"(szerintem nem mivel legalább 3-4000km kellene és addig? nekem pl a gyári kuplung simán kibírt 50-60000km aztán bontottra cseréltem egy keveset futott motorból amit pár ezresért vettem de jó is) valami nem OK szerintem mivel így váltáskor is terhelődik a váltó és egyebek.Gondolom utángyártott alkatrészből készült a kuplung ha igen akkor nem is csodálkozom mert szinte minősíthetetlen némelyik alkatrész(én inkább bontottat teszek a motoromba az se drágább de legalább passzentos) lehet még finomítható a kuplungod érdemes lenne egy közeli tapasztaltabb MZ-s kollégát találni és megmutatni neki hátha.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Tib76
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2013.07.09. 18:49
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tib76 »

Kedves Kupi és MRDok!
Köszi a javaslatokat!
Beszéltem a sráccal aki csinálta (sajnos én ennyire nem értem a témát...) azt mondja, szerinte az illesztési hézagot jól állította be, viszont felvilágosított, hogy új lamellákat tett bele, úgyhogy ezért van a jelenség.
Azt mondja, hogy az új lamelláknak hozzá kell kopni a régi szerkezet formájához és akkor nem fog indulni a motor kiemelt kuplungnál. És hogy járjak vele, koptatgassam...
Tényleg lehet ez a probléma oka?
Tib76 írta:
Sziasztok!

Még új vagyok itt, de azért nézegettem a wiki-n is meg itt is, de nem találtam választ a felteendő kérdésemre...

Szóval MZ TS 125 motorom felújítás alatt áll. Henger fúrva, főtengely, hajtókar, dugattyú és a hozzá tartozó csapágyak szimmeringek cserélve. Feltettem egy ETZ 125 karbit, mert régebben a sajátjával nem működött jól. Most szépen jár a gép.

Sebességbe téve azonban van egy kis gond. A kuplung mintha nem emelne ki rendesen, az alapjárat leesik (le is fullad ha nem húzok gázt) és a motor elindul lassan. A Kuplung karnál az állító csavar már teljesen ki van tekerve. Ami furcsa, hogy ha lábbal visszatartom a gépet és elkezdem kiengedni a kuplungot akkor csak egészen "kint" fog igazán, szinte az utolsó negyed szakaszon. Ha kintebb tekerem (valami alátéttel) az állító csavart akkor félő, hogy már csúszni fog a kuplung menet közben.
Tudja valaki mi lehet a gond? Az olaj értelemszerűen le van cserélve, tehát olyan sűrű nem lehet, hogy ennyire átvigye a hajtást...

Üdv a fórumon!
Tipikus kis TS/ETZ szerelési hiba. Nem nézted meg a kuplungkosár vízszintes illesztési hézagát. A kuplung középrésszel megszorítottad a kosarat (a te esetedben nem teljesen fixre húztad).
Megoldása: illesztés beállítása.

_________________
Egy hét. (One Week)
Mindegy merre indulsz, ha megvan az irány, a célok úgyis eléd kerülnek.
Idom és szerszámok

Sajnos két esélyes a dolog:vagy a kuplung szerkezet(rugó lamellák esetleg kosár..)szorul akár helytelen szerelés miatt és féloldalas" a kiemelés,vagy a kiemelő szerkezet beteg valahol de nagyon.
Így látatlanba nehéz ezért én is csak találgatok.
Egyébként alul is lehet állítani a kuplungon a kiemelő csigánál.

_________________
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Target írta:Ma egy ennél is durvább eset történt velem.
Olyan 23:30 fele mentünk egy kicsit a határban egy 250-es ETZ-vel (2 személlyel).
Kiértünk egy aszfaltos útra, ahol gondoltuk egy kicsit megtépjük, hogy hogyan megy.
Olyan 75-80-al mentünk, amikor fékezni akartunk, de a fordulat fent maradt olyan 6-7 ezer környékén.
Menet közben levettük a gyújtást, de nem állt le.
Gyorsan lefékeztünk, kitettük sztenderre, sebességben, forgó kerékkel.
Lerántottam a gyertyapipát, de még mindig pörgött 6 ezren (ekkor már majdnem befostam)
Leszedtük a benzincsövet is a karbiról, ezután egy kis idővel leállt.
Haverom azt mondta, hogy miközben szikra nélkül pörgött 6 ezren, véletlen húzott egy kis gázt, és reagált rá (feljebb ment a fordulat, majd vissza).

Elkezdtük hazafelé tolni, de elég messze voltunk, ezért megpróbáltuk beindítani.
Be is indult, és semmilyen hibát nem tapasztaltunk hazafelé, mint ha semmi se történt volna.

Tud valaki valami magyarázatot erre?
Nem egyedi eset de ETZ-nél még nem hallottam,mifelénk fejérbe" nagy divat volt régen a Pannonia motoros trakesz (nekem még ma is van)az ha jól meghajtják pl szántanak vele és a hűtés nem sikerül valami jól elég gyakran csinál ilyent szabályosan átmegy dizel-be! Megy gyertya pipa nélkül és csak a benzincsap elzárása segít vagy a levegő elzárása(Panncsinál nem gond),elvileg nem tesz jót a motornak káros a szabálytalan égés de általában nem szokót baj lenni egy alkalomtól.És ha ettől sem szorul meg a dugó akkor semmitől.A fő oka a kokszos hengerfej(felizzik)de a nem bele való alacsony hőértékű gyertya is segít neki az öngyulladásban és az alacsony oktán-számú benzin is(főleg ha a préstér nem az igazi).
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Hallottam már én is ilyet. Én ilyenkor magasabb sebességi fokozatban lefullasztanám, azért nem egyesben, mert tényleg félnék h ledarálja a fogakat vagy láncszakadás stb. Azért 6000-es fordulaton van ereje a mocinak.
Persze nem biztos h lenne ennyi lélekjelenlétem és bepánikolnék, akkor én is tuti gyertyapipával kezdenék.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Target írta:.....Tud valaki valami magyarázatot erre?
Tólhevült a motor, és öngyulladt a benzin. 8) Egy kis karbi beállítás megoldja.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Boge írta:Target!

A környéken nem voltak gabonakörök?


Épp valami hasonló frappánsat akartam írni... :twisted: :D
Avatar
Boge
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 663
Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Becsehely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Boge »

Target!

A környéken nem voltak gabonakörök?
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

Target írta:Ma egy ennél is durvább eset történt velem.
Olyan 23:30 fele mentünk egy kicsit a határban egy 250-es ETZ-vel (2 személlyel).
Kiértünk egy aszfaltos útra, ahol gondoltuk egy kicsit megtépjük, hogy hogyan megy.
Olyan 75-80-al mentünk, amikor fékezni akartunk, de a fordulat fent maradt olyan 6-7 ezer környékén.
Menet közben levettük a gyújtást, de nem állt le.
Gyorsan lefékeztünk, kitettük sztenderre, sebességben, forgó kerékkel.
Lerántottam a gyertyapipát, de még mindig pörgött 6 ezren (ekkor már majdnem befostam)
Leszedtük a benzincsövet is a karbiról, ezután egy kis idővel leállt.
Haverom azt mondta, hogy miközben szikra nélkül pörgött 6 ezren, véletlen húzott egy kis gázt, és reagált rá (feljebb ment a fordulat, majd vissza).

Elkezdtük hazafelé tolni, de elég messze voltunk, ezért megpróbáltuk beindítani.
Be is indult, és semmilyen hibát nem tapasztaltunk hazafelé, mint ha semmi se történt volna.

Tud valaki valami magyarázatot erre?
Velem ugyanez megtörtént, szintén egy 250-es ETZ-vel, csak annyi külömbséggel, hogy amikor sebességbe raktam, szószerint ledarálta a hátsó lánckerékről az összes fogat! Soha nem tudtam meg mi okozta ezt a jelenséget, többet nem csinálta és a blokknak sem lett semmi baja!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

Ma egy ennél is durvább eset történt velem.
Olyan 23:30 fele mentünk egy kicsit a határban egy 250-es ETZ-vel (2 személlyel).
Kiértünk egy aszfaltos útra, ahol gondoltuk egy kicsit megtépjük, hogy hogyan megy.
Olyan 75-80-al mentünk, amikor fékezni akartunk, de a fordulat fent maradt olyan 6-7 ezer környékén.
Menet közben levettük a gyújtást, de nem állt le.
Gyorsan lefékeztünk, kitettük sztenderre, sebességben, forgó kerékkel.
Lerántottam a gyertyapipát, de még mindig pörgött 6 ezren (ekkor már majdnem befostam)
Leszedtük a benzincsövet is a karbiról, ezután egy kis idővel leállt.
Haverom azt mondta, hogy miközben szikra nélkül pörgött 6 ezren, véletlen húzott egy kis gázt, és reagált rá (feljebb ment a fordulat, majd vissza).

Elkezdtük hazafelé tolni, de elég messze voltunk, ezért megpróbáltuk beindítani.
Be is indult, és semmilyen hibát nem tapasztaltunk hazafelé, mint ha semmi se történt volna.

Tud valaki valami magyarázatot erre?
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Igen de lógó főtengelycsapágy is tudja okozni ezt, hiába van jól belőve az előgyújtás. Én is ezzel szívok néha, de nekem csak indításnál fordul elő, hogy hátrafelé indul be.
bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bébé »

pempelli írta:
Target írta:Én is arra gyanakodok, de szerintem jó a gyújtás.
Hogy lehet pontosan kimérni a holtpont előtti 2,5 mm-t?
Elvileg én indikátor órával szoktam,de ha egy 100-as szegre teszel egy jelet és lejjebb 2,5 mm-el egy másikat és azt benézed valahova a felső holtponton addig tekered visszafele-míg ugyanazon a ponton nem találkozik a te másik jelöléseddel.
Vigyázz nehogy a hengerbe ejtsd a szeget.
Én tolómérővel szoktam csinálni, a gyertyanyílásra felfekszik a vastagabb szár, kitolom, majd átfordítom egyszer a főtengelyt, kiveszem a tolómérőt, 2,5 mm-rel kijjebb tolom rögzítem és beállítom az alőgyuszit vele.
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Target írta:Én is arra gyanakodok, de szerintem jó a gyújtás.
Hogy lehet pontosan kimérni a holtpont előtti 2,5 mm-t?
Elvileg én indikátor órával szoktam,de ha egy 100-as szegre teszel egy jelet és lejjebb 2,5 mm-el egy másikat és azt benézed valahova a felső holtponton addig tekered visszafele-míg ugyanazon a ponton nem találkozik a te másik jelöléseddel.
Vigyázz nehogy a hengerbe ejtsd a szeget.
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

Én is arra gyanakodok, de szerintem jó a gyújtás.
Hogy lehet pontosan kimérni a holtpont előtti 2,5 mm-t?
Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR »

Target írta:Sziasztok!
Van valakinek valami gondolata, hogy miért akar mindig hátra fele menni a 150-es ETZ-m?
Van, hogy rúgásra hátra fele indul be (ritkábban), és van, hogy vissza engedem a fordulatot olyan 1500-1200 köré, és megfordul.
Jártam én is így annak idején a 150-es ETZ-vel. Majdnem felkentem a mögöttem lévő falra a seggit :)

Nekem a gyújtással volt probléma, rossz időben adott szikrát és visszafele indult el a dugattyú :)

Nézz rá te is az előgyuszira, hátha segít!!

ThUnDeR
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

Sziasztok!
Van valakinek valami gondolata, hogy miért akar mindig hátra fele menni a 150-es ETZ-m?
Van, hogy rúgásra hátra fele indul be (ritkábban), és van, hogy vissza engedem a fordulatot olyan 1500-1200 köré, és megfordul.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Milliomos leszel ebből a motorból ha termelni tudja a váltóolajat! :D Tegyél már ugyan a gumidugóba kócot(ahogy már annó le lett irva!!!) és többet nem nyomja enyémbe is vagy 1,1l van és a világon semmi baja. A karbit meg be kellene lőni hogy ne zabáljon annyit...
Kajku
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.05.16. 22:28
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kajku »

kiszsebi írta:
Kajku írta:Heló nekem olyan kérdésem lenne hogy az etz 250-em váltójáan egyre több az olaj,mostmár annyira hogy ezt útközben ki is nyomja az olajbeöntőnél és ha megállok tankolni kb 10 db 5forintos nagyságú csepp van alatta csak amég megtankolok. Az lenne a kérdésem hogy ettől lehet-e a motoromnak 7-7.5 literes fogyasztása 100km-enként ami apránként növekszik is, és hogy a meghígult olajtól csúszhat-e a kuplung? Menetközben nem érezhető semmi probléma szépen húz 2 személlyel is , nem rángat nem fullad, könnyen is indul. Csak az óriási fogyasztás és az olaj növekvő mennyisége ami zavaró. Előre is köszönöm a válaszokat!
Nagy valószínűség szerint a főtengely szimmering ment tönkre. Érdemes cserélni mielőbb!
kivettem a szimeringet a blokkból ,de a mögötte lévő olajterelő lemezen nagyobb a lyuk mint a főtengely kb 2 mm-el, nemtudom ez mennyire befolyásolja a fogyasztást vagy a váltó olaj többletet .
mztsszázhuszonöt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
MZ-d típusa: ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mztsszázhuszonöt »

igen én is valami ilyesmit gondoltam..:) és akkor elvileg lessz töltésem is meg minden??:) köszi szépen..amugy meg sorry hogy itt érdeklödöm az elektronikus gondjaimat.. csak egybe kérdeztem egy blokk hibával:))
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

mztsszázhuszonöt írta:sajnos nekem nem egyértelmü a kapcsolási rajz.. és kisem tudom nagyitani..:/ de mint emlitettem semmi világitás nem lessz rajta,tehát úgykelene bekötni,hogy menjen a motor és akssi is kapja a töltést..lényegében ugyanugy kelene bekötni az egyik állást ahogy volt is a gyujtáskapcsolóban a lámában..csak anyival lenne más hogy a kapcsolo nem a lámpáan lenne és csak 2 állás lenne rajta egy off és on..:)
És a kuplungtengelybe kis csapágygolyónak nem kellene lenie a kinyomórud mellett ?
Akkor nagyon egyszerű: a 30-as és a 15/54-es lábakat kell lehúznod a gy.kapcsolóról, közéjük rakni a kapcsolót és kész is! :)
A 30-as a piros drót, ami a biztosítéktábláról jön fel (lényegében akksi +), a 15/54 pedig a fekete drótok (3 vagy 4 darab, innen megy a gyújtás, duda, féklámpa, stb.)
Kép

Nem olyan bonyi ez a kapcs. rajz, de folytassuk inkább az elektronika topicban.
TS powa!
Kép
mztsszázhuszonöt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
MZ-d típusa: ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mztsszázhuszonöt »

sajnos nekem nem egyértelmü a kapcsolási rajz.. és kisem tudom nagyitani..:/ de mint emlitettem semmi világitás nem lessz rajta,tehát úgykelene bekötni,hogy menjen a motor és akssi is kapja a töltést..lényegében ugyanugy kelene bekötni az egyik állást ahogy volt is a gyujtáskapcsolóban a lámában..csak anyival lenne más hogy a kapcsolo nem a lámpáan lenne és csak 2 állás lenne rajta egy off és on..:)
És a kuplungtengelybe kis csapágygolyónak nem kellene lenie a kinyomórud mellett ?
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

mztsszázhuszonöt írta:Hali! kis alakitáson esik át a ts 125ös motorom..:) az elsölámpa lekerült róla gyujtskapcsoloval mindennel egggyüt indexek is hátsólámpák is..következöt kérdezném..:) ha valaki esetleg letudná nekem irni hogy meik kábeleket kel összekötni(gyujtásról,traforol,fesszabályzórol jövök közül) ahhoz hogy a motor müködjön.. természetesen akkumulátorral..és a gyujtáskapcsolot egy sima kis kapcsoloval szeretném helyettesiteni ami anyit szolgálna hogy gyujtáson van avagy nincs! ha esetleg valaki valami rajzot tudna mellékelni a bekötésröl azt is megköszönném.. de valami pontosabb leirás is érdekelne:))
Válaszokat elöre is köszi!!
Hali!
A kapcsolási rajz szerint a gyújtáskapcsoló az alábbi lábakat közi össze az egyes állásokban:
Kép

Kiválasztod melyik állásban akarod kapcsolni, és azokat a lábakat összekötöd! :)

Kép

Én a 3.-as állást választanám, bár ott ugye jó akksi kell.
TS powa!
Kép
Istvan79
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2013.07.16. 12:21
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Istvan79 »

"Éshamár irtam akkor megkérdezném azt is h a ts 125-höz a kuplungteggelyben a gyujtás felöl hány kinyomorudnak kell lennie? csak egy hosszúnak? a kuplunkkgfelöli oldalán meg csak a kalapos végű kinyomorudnak?
Válaszokat elöre is köszi!!"

1 hosszú. (simson 51-nél van kettő)
mztsszázhuszonöt
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2013.06.01. 23:13
MZ-d típusa: ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mztsszázhuszonöt »

Hali! kis alakitáson esik át a ts 125ös motorom..:) az elsölámpa lekerült róla gyujtskapcsoloval mindennel egggyüt indexek is hátsólámpák is..következöt kérdezném..:) ha valaki esetleg letudná nekem irni hogy meik kábeleket kel összekötni(gyujtásról,traforol,fesszabályzórol jövök közül) ahhoz hogy a motor müködjön.. természetesen akkumulátorral..és a gyujtáskapcsolot egy sima kis kapcsoloval szeretném helyettesiteni ami anyit szolgálna hogy gyujtáson van avagy nincs! ha esetleg valaki valami rajzot tudna mellékelni a bekötésröl azt is megköszönném.. de valami pontosabb leirás is érdekelne:))
Éshamár irtam akkor megkérdezném azt is h a ts 125-höz a kuplungteggelyben a gyujtás felöl hány kinyomorudnak kell lennie? csak egy hosszúnak? a kuplunkkgfelöli oldalán meg csak a kalapos végű kinyomorudnak?
Válaszokat elöre is köszi!!
Kajku
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.05.16. 22:28
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kajku »

sunbim írta:" ... 6 literes fogyasztással kezdte 2000 km-el ezelőtt azóta ment fel ennyire . Mivel szoktátok felrakni a kuplungot a főtengelyre ragasztóval vagy csak felhúzatjátok? ... ,,

Ha szép állaputú a kúp, akkor simán felhuzatjuk a kellő nyomatékkal. Felhúzás előtt olajtalanítsd a kúpot és a kuplung agyat, tiszta benzinnel, féktisztítóval!
Köszönöm a válaszokat mindenkinek!
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

" ... 6 literes fogyasztással kezdte 2000 km-el ezelőtt azóta ment fel ennyire . Mivel szoktátok felrakni a kuplungot a főtengelyre ragasztóval vagy csak felhúzatjátok? ... ,,

Ha szép állaputú a kúp, akkor simán felhuzatjuk a kellő nyomatékkal. Felhúzás előtt olajtalanítsd a kúpot és a kuplung agyat, tiszta benzinnel, féktisztítóval!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Kajku
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.05.16. 22:28
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kajku »

kiszsebi írta:
Kajku írta:Heló nekem olyan kérdésem lenne hogy az etz 250-em váltójáan egyre több az olaj,mostmár annyira hogy ezt útközben ki is nyomja az olajbeöntőnél és ha megállok tankolni kb 10 db 5forintos nagyságú csepp van alatta csak amég megtankolok. Az lenne a kérdésem hogy ettől lehet-e a motoromnak 7-7.5 literes fogyasztása 100km-enként ami apránként növekszik is, és hogy a meghígult olajtól csúszhat-e a kuplung? Menetközben nem érezhető semmi probléma szépen húz 2 személlyel is , nem rángat nem fullad, könnyen is indul. Csak az óriási fogyasztás és az olaj növekvő mennyisége ami zavaró. Előre is köszönöm a válaszokat!
Nagy valószínűség szerint a főtengely szimmering ment tönkre. Érdemes cserélni mielőbb!
6 literes fogyasztással kezdte 2000 km-el ezelőtt azóta ment fel ennyire . Mivel szoktátok felrakni a kuplungot a főtengelyre ragasztóval vagy csak felhúzatjátok?
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Kajku írta:Heló nekem olyan kérdésem lenne hogy az etz 250-em váltójáan egyre több az olaj,mostmár annyira hogy ezt útközben ki is nyomja az olajbeöntőnél és ha megállok tankolni kb 10 db 5forintos nagyságú csepp van alatta csak amég megtankolok. Az lenne a kérdésem hogy ettől lehet-e a motoromnak 7-7.5 literes fogyasztása 100km-enként ami apránként növekszik is, és hogy a meghígult olajtól csúszhat-e a kuplung? Menetközben nem érezhető semmi probléma szépen húz 2 személlyel is , nem rángat nem fullad, könnyen is indul. Csak az óriási fogyasztás és az olaj növekvő mennyisége ami zavaró. Előre is köszönöm a válaszokat!
Nagy valószínűség szerint a főtengely szimmering ment tönkre. Érdemes cserélni mielőbb!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Kajku
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.05.16. 22:28
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kajku »

Heló nekem olyan kérdésem lenne hogy az etz 250-em váltójáan egyre több az olaj,mostmár annyira hogy ezt útközben ki is nyomja az olajbeöntőnél és ha megállok tankolni kb 10 db 5forintos nagyságú csepp van alatta csak amég megtankolok. Az lenne a kérdésem hogy ettől lehet-e a motoromnak 7-7.5 literes fogyasztása 100km-enként ami apránként növekszik is, és hogy a meghígult olajtól csúszhat-e a kuplung? Menetközben nem érezhető semmi probléma szépen húz 2 személlyel is , nem rángat nem fullad, könnyen is indul. Csak az óriási fogyasztás és az olaj növekvő mennyisége ami zavaró. Előre is köszönöm a válaszokat!
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gesszti »

tiger1342 írta:
pempelli írta:Srácok ETZ 250-nél 0,04 századra illesztés a hengernél az hónolással értendő?vagy csak a fúrás ennyi+a hóholás?
Szerintem hónolva kell ennyinek lennie, mert az a fúrás része a hónolás is...
Hónolás után kell ennyinek lenni az illesztésnek. A hónolás a fúrás utáni művelet, amivel a henger fala felületének a minőségét megfelelőre munkálják. Legtöbb fúrós cég ezzel rontja el a munkát. Nem sokan tudják jóra megcsinálni.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

pempelli írta:Srácok ETZ 250-nél 0,04 századra illesztés a hengernél az hónolással értendő?vagy csak a fúrás ennyi+a hóholás?
Szerintem hónolva kell ennyinek lennie, mert az a fúrás része a hónolás is...
TS powa!
Kép
davidgeszt
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.06.22. 12:59
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: davidgeszt »

Üdv!

Én megnézném az üres rögzítő csavart, hogy megvan-e benne a rugó és a kis golyó, ami nevéből adódóan Üresben tartja a motort! Nem hinném, hogy ez léptetővilla probléma, de ha egyébként van vele problémád váltás közben, akkor lehet, de szvsz nem...

De egyébként ha villát kell cserélni, akkor sajnos szét kell hozzá húzni a blokkot!

ThUnDeR
Köszi szépen a választ.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok ETZ 250-nél 0,04 századra illesztés a hengernél az hónolással értendő?vagy csak a fúrás ennyi+a hóholás?
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

ThUnDeR írta:
Target írta:Ha már a kuplungnál tartunk, 125-ös ETZ-hez sem nagyon éri meg utángyártott kuplungagyat venni.

Kép

Kép
Háát igen.... :(

A minőség nagyon nincs ott a toppon... :( A méretpontosságról még nem is beszélve... :(
Néztem is, hogy milyen gagyi.
Végül feltettem rá egy TS kuplungagyat, TS nyomólappal.
Jó nagy szívás egy ilyet összerakni, de legalább nem kell nyomatékkulcs hozzá.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

balazs13962 írta:Sziasztok, hogyan lehet a ts 125 ösön kuplungon állítani, ha már a karnál tisztára be van csavarva az anya és még úgy is ha feleresztem a kuplungot csúszik, tehát valahogy a blokkba kéne piszkálgatni hogy összébb menjen.!
Leveszed a gyújtás fedelet a kicsit(egy csavar tartja középen)találsz alatta egy nagy anyát(13 villáskulccsal meg tudod lazítani)a közepébe van az állító csavar amit meg egy lapos csavarhúzóval tudsz megerőszakolni"lazítás után kifelé csavarod finoman ameddig meg nem szűnik a kinyomó szerkezet ellenállása(ekkor jelenik meg a holtjáték a kuplungkaron).Ez a max amit tehetsz ja és mellette van a zsírzó gombja a kinyomó csigának annak sem árt egy kis zsír ha már meglátogatod.A végén ne felejtsd el lefixálni az anyával de a csavarhúzóval tarts ellent.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
kudlaty2007
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kudlaty2007 »

Today and tomorrow I will have a little work. Starter spring broke after 40 130 km. I drove as of two weeks, MZ fired at the end teeth in the starter.
Ma és holnap lesz egy kis munka. Starter tavasz tört után 40 130 km. Én vezettem, mint két hét, MZ lőtt a végén fog a starter.
Kép
http://www.bikepics.com/pictures/2441505/
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007

I use google translator: Polish - Hungarian

Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
balazs13962
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.07.03. 21:58
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: balazs13962 »

Sziasztok, hogyan lehet a ts 125 ösön kuplungon állítani, ha már a karnál tisztára be van csavarva az anya és még úgy is ha feleresztem a kuplungot csúszik, tehát valahogy a blokkba kéne piszkálgatni hogy összébb menjen.!
Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR »

Target írta:Ha már a kuplungnál tartunk, 125-ös ETZ-hez sem nagyon éri meg utángyártott kuplungagyat venni.

Kép

Kép
Háát igen.... :(

A minőség nagyon nincs ott a toppon... :( A méretpontosságról még nem is beszélve... :(
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Target írta:Ha már a kuplungnál tartunk, 125-ös ETZ-hez sem nagyon éri meg utángyártott kuplungagyat venni.

Kép

Kép

Az elég kemény! :/ Én a gyári agyba törtem bele a csavart! :D De mivel a vége is lyukas, így megfúrva a csavart, az kicsavarodott a végén! :D
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
Target
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 99
Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Tata

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Target »

Ha már a kuplungnál tartunk, 125-ös ETZ-hez sem nagyon éri meg utángyártott kuplungagyat venni.

Kép

Kép
Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR »

MZETZ250DELUX írta:Valaki esetleg nem tud olyan helyet (boltot, vagy magánszemélyt) aki gyári (nem utángyártott) etz 250 es kuplunglamellákat árul?

Kérdés:::5 darab kell belőle????

A szerelőm rendesen átvert, ugyanis a 9 deci helyett 3 decit töltött és leégett az egész, úgy hogy nem lehet berugni, mert elcsúszik.
5db parafa és 4 acél hányadból áll egy 250-es kupplungja.
Érdemes megnézned majd az acéllapok állapotát is. Én vennék a helyedben egy bontott /pl leforgott/ kupplungot és abból tenném át a cuccokat. Nem sok jót hallani a boltban kapható kupplung felújító készletekről, lamellákról..

A szerelőd meg tipikusan tükrözi a " miért ne vidd el senkihez a motort szerelésre" c. fejezet lényegét.
Tisztelet a kivételnek, de a legtöbbje link és les***ja, hogy mit ad ki a kezéből.

ThUnDeR
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára ThUnDeR 2013.07.17. 15:04-kor.
MZETZ250DELUX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2012.05.03. 12:38
MZ-d típusa: mz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MZETZ250DELUX »

Valaki esetleg nem tud olyan helyet (boltot, vagy magánszemélyt) aki gyári (nem utángyártott) etz 250 es kuplunglamellákat árul?

Kérdés:::5 darab kell belőle????

A szerelőm rendesen átvert, ugyanis a 9 deci helyett 3 decit töltött és leégett az egész, úgy hogy nem lehet berugni, mert elcsúszik.
Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR »

davidgeszt írta:Sziasztok. A motorom berúgásnál néha beugrik sebességbe illetve leállításnál is. Léptetővillán kívül lehet vmi más probléma is? Illetve ha léptetővillát cserélek, szét kell húzni az egész blokkot vagy sem?
Üdv!

Én megnézném az üres rögzítő csavart, hogy megvan-e benne a rugó és a kis golyó, ami nevéből adódóan Üresben tartja a motort! Nem hinném, hogy ez léptetővilla probléma, de ha egyébként van vele problémád váltás közben, akkor lehet, de szvsz nem...

De egyébként ha villát kell cserélni, akkor sajnos szét kell hozzá húzni a blokkot!

ThUnDeR
davidgeszt
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2013.06.22. 12:59
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: davidgeszt »

Sziasztok. A motorom berúgásnál néha beugrik sebességbe illetve leállításnál is. Léptetővillán kívül lehet vmi más probléma is? Illetve ha léptetővillát cserélek, szét kell húzni az egész blokkot vagy sem?
Avatar
kudlaty2007
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kudlaty2007 »

New carburetor 30N3-1 MZA

Vettem két új karburátor az én MZ - 30N3-1 MZA. Ha valaki nem hiszi, hogy a fojtószelep lepecsételt "MZA".
karburátor:
1. Ne essen érvéghüvelyekhez EM 250 (Van kettő). Turkált karburátor őrölni. Egy barátom hengerelt karburátor egy eszterga.
2. Kérjük, add az O-gyűrűt a porlasztó - levegő belép a bal. Megnéztem a két mellbimbót EM 250 -, és ugyanez volt a helyzet.
3. Én fúrt a műanyag a sapka - állítsa be a csavar - már lassan jár.
4. Nincs lehetőség a mechanikus gázt. Porlasztó zajlik csavarok segítségével a levegőből.
5. Mértékben növelte a sebességet, fojtószelep kábel - de vigyázz, ha elforgatásával a kormánykereket, hogy a jogot, hogy a sebesség növelése - ne hagyja abba a beállításokat a fojtószelep kábel.
6. Én nem ajánlom ezt a karburátor. Költött a sárban.
7. Gumitömítés nélkül tökéletesen illeszkedik a karburátor. Vettem új a 251 - a jobb. Meg tudod oldani a vágás a tömítést.
8. Azt javaslom, csak bingó 84 Van egy karburátor.

Kép
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kudlaty2007 2013.07.17. 09:44-kor.
http://www.bikepics.com/pictures/2441505/
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007

I use google translator: Polish - Hungarian

Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki
Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 »

Hejja_Petya írta: Értem már... hát gumidugó az nincs bennünk, látom a gyújtást kívülről.
Nagyjából egy ezer forint körüli összegbe kerülnek a szerelőfuratokba való gumidugók. Javaslom mielőtt pótold őket, mert egy esős napon könnyen nem várt meglepetés érhet.
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

KILL3R etz írta:Azok szerelőfuratok, hogy hozzáférj a karter összehúzó csavarjaihoz. Gumidugónak kellene lennie ott, pont a beázás ellen...
Értem már... hát gumidugó az nincs bennünk, látom a gyújtást kívülről.
Isti67
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.07.14. 11:40
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Isti67 »

zsakfos írta:
Isti67 írta:Sziasztok!!
Van egy kis gondom. 250 mz 1 es ben indulok kihúzatom , teszem 2. és vége mindennek mintha el tűnne az erő. Vissza 1 be megint húz. Kapcsolom 2 megint meg akar állni fulladozik. Alapjárat tökéletes. Álló helyzetben gázt húzok pörög rendesen. A váltó nem szorul kézzel minden sebesség könnyedén átforog.. Hol lehet a gond??????????????
Kipufogó elkokszosodott vagy elengedte valamelyik lemez benne.
Sajnos nem ez a gond. próbáltam másik kipuval de ugyanaz a hiba.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Azok szerelőfuratok, hogy hozzáférj a karter összehúzó csavarjaihoz. Gumidugónak kellene lennie ott, pont a beázás ellen...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya »

Jól látom, hogy a 250-es Etz-nél szellőzőfuratok vannak a gyújtásnak(blokkot alulról kémlelve vettem észre)? Remélem ez gyári...


Ha igen, akkor nem ajánlott magasnyomásúval mosni, hogy alulról lejöjjön az olajsár... ugye?


Láttam egy videót egy Mz túráról, melyben patakon keltek át a túrázók... nem ázott be senkinek, vagy nem okoz ott galibát a víz?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 52 vendég