Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad » 2013.11.21. 23:13

Hollandertelenítés ( :twisted: ) folyamatban és új kopó alkatrészek + 2in1 főtengelycsapágy lehúzó. :)

Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép

Frissítés #1: Vajon mennyi annak az esélye, hogy a rendőr ránéz erre a megoldásra a hollander helyén és azt mondja, hogy nem gyári és engedély nélküli átalakítás és megbüntet?

Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2013.11.16. 20:14

kudlaty2007 írta:My homemade service MZ film, with my homemade service tools
Cool stuff, congratulation!

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 549
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2013.11.16. 05:46

kudlaty2007 írta:My homemade service MZ film, with my homemade service tools

:smt023

Avatar
kudlaty2007
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kudlaty2007 » 2013.11.15. 22:11

My homemade service MZ film, with my homemade service tools


Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2013.11.14. 18:58

allllli írta:Főtengely csapágy cserére készülök, de lehet az összeset kicserélem. Új csapágyak beszerelése után van valami szabályszerűség, hogy be kell-e járatni vagy hasonlók?
Ha szakszerűen szereled, akkor nem kell velük semmit sem csinálni!

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2013.11.14. 08:41

Patrik írta:71.00mm a legnagyobb talán,bár után gyártottból a futárnál lehet kapni 72.00mm-est is.
Na meg persze még ott a 300-asítás.
köszi

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.11.13. 23:29

Főtengely csapágy cserére készülök, de lehet az összeset kicserélem. Új csapágyak beszerelése után van valami szabályszerűség, hogy be kell-e járatni vagy hasonlók?

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 932
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2013.11.13. 20:14

nyakas írta:
pempelli írta:Ha 250-es ETZ-nél a kis gumi kimarad a két blokkfél közül akkor az problémát okozhat?
Ami az olajjáratnál van.
Nem !
Köszi.

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 549
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2013.11.13. 20:02

pempelli írta:Ha 250-es ETZ-nél a kis gumi kimarad a két blokkfél közül akkor az problémát okozhat?
Ami az olajjáratnál van.
Nem !

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 932
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2013.11.13. 19:04

Ha 250-es ETZ-nél a kis gumi kimarad a két blokkfél közül akkor az problémát okozhat?
Ami az olajjáratnál van.

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2013.11.13. 17:56

71.00mm a legnagyobb talán,bár után gyártottból a futárnál lehet kapni 72.00mm-est is.
Na meg persze még ott a 300-asítás.

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2013.11.13. 15:38

Patrik írta:Szia!
Szerintem az 3. túlméret.
Az,hogy hányadik fúrás nem lehet biztosan tudni mert nem feltétlen egy mérettel fúrják feljebb,ez függ a henger állapotától.
Erre gondoltam, hogy hányadik méret lehet. Ha jól gondolom akkor ez az utolsó és ezután ha kellene már nem lehetne fúrni?

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2013.11.12. 23:22

Szia!
Szerintem az 3. túlméret.
Az,hogy hányadik fúrás nem lehet biztosan tudni mert nem feltétlen egy mérettel fúrják feljebb,ez függ a henger állapotától.

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2013.11.12. 22:52

K.Imi írta:69-es az alapméret, tömítéseket szerintem illik cserélni, ha már le vannak szedve a dolgok. :wink:
Köszi! És vajon akkor hányszor fúrhatták már a hengeremet? Hogy ez a dugó van bent...

Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: K.Imi » 2013.11.12. 22:36

69-es az alapméret, tömítéseket szerintem illik cserélni, ha már le vannak szedve a dolgok. :wink:

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2013.11.12. 22:16

Sziasztok,

hengerfej, henger, beömlő szerelésekor illik tömítést is cserélni?

Érdekesség kép nem tudjátok véletlenül hogy a 70.46-os dugó az még az alapméret?

Köszi!

Avatar
Peti92x
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2013.08.22. 19:10
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Peti92x » 2013.11.12. 08:01

Valaki eltudná küldeni nekem az ETZ 150-nek a hengerfej gyári paramétereit? (lehet akár alakított is, csak jó legyen, mer enyém nem az igazi, valami kóklertól már így vettem)
Lehet akár rajz is, vagy csak méretek (tömítő felülettől mért mélység a kúp kezdete és végén, ill a kúp hossza vízszintben vele)

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 932
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2013.11.11. 15:40

Dreamer írta:
pempelli írta:Vateráról rendeltem ismét ETZ 250-hez csapágy és szimeringszettet.
Meg is jött rendesen és jó minőségűek.
Szimering SOG márka erről hallott már valaki?
Kép
A SOG egy jó közepes minőségű szimering, azonban főtengelyszimeringnek csak korlátozottan alkalmas. Oda (személy szerint) Viton v. FPM alapú szimeringet tennék. Ezt arra tervezték, hogy magasabb fordulaton is hosszú élettartamú legyen.

A FAG-ot nem kell bemutatni, a KBS pedig jó kis ferde szemű csapágy. Hova kerül a KBS?
6204 2rsc3 a száma ,most nem tudom pontosan hova kerül.
Kuplung felőli oldalon viton szimering lesz,gyújtásnál meg könnyű cserélni:)

Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2013.11.11. 15:38

pempelli írta:Vateráról rendeltem ismét ETZ 250-hez csapágy és szimeringszettet.
Meg is jött rendesen és jó minőségűek.
Szimering SOG márka erről hallott már valaki?
Kép
A SOG egy jó közepes minőségű szimering, azonban főtengelyszimeringnek csak korlátozottan alkalmas. Oda (személy szerint) Viton v. FPM alapú szimeringet tennék. Ezt arra tervezték, hogy magasabb fordulaton is hosszú élettartamú legyen.

A FAG-ot nem kell bemutatni, a KBS pedig jó kis ferde szemű csapágy. Hova kerül a KBS?

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 932
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2013.11.11. 14:58

Vateráról rendeltem ismét ETZ 250-hez csapágy és szimeringszettet.
Meg is jött rendesen és jó minőségűek.
Szimering SOG márka erről hallott már valaki?
Kép

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 932
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2013.11.09. 06:36

allllli írta:Most rájöttem valamire...álló helyzetben járó motornál nem tudom kivenni üresbe. Ha kicsit is állítok a kuplungon, akkor meg már csúszik. Lehet-e ez azért, mert full szintetikus Elf motorolaj van benne(5W30) ? Gondolom a full szintetikussága miatt ez már ott csúszik, ahol az ásványi még fogná a lamellákat.
Én is próbálgattam az olajakat a 10w40 elég jó volt de felhígult ha nagyon meleg volt,sima 80w hajtóműolaj a legjobb bele szerintem,Hikomol.

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.11.08. 22:02

Most rájöttem valamire...álló helyzetben járó motornál nem tudom kivenni üresbe. Ha kicsit is állítok a kuplungon, akkor meg már csúszik. Lehet-e ez azért, mert full szintetikus Elf motorolaj van benne(5W30) ? Gondolom a full szintetikussága miatt ez már ott csúszik, ahol az ásványi még fogná a lamellákat.

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.11.06. 20:18

MrDok írta:...a csapágy kosarak zörgése hallatszik ki.... :mrgreen:

Akkor meg is van a csörgésem oka. :smt120

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1307
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XF650
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2013.11.06. 18:34

hell írta:Akkor ez kipipálva teljesen mindegy milyen. :D
Következő. Dugót miyet ami jó fajta? Yoko hajtókarra gondoltam. Ahhoz egy ina egysoros tűgörgőt remélem ez nem rosz elgondolás vagy esetleg legyen a gyárija ami van hozzá?
Nekem a dugóból sikerült bele gyárit rakni és gyári illesztéssel,hajtókart asszem futártól rendeltem tűgörgőt meg nem is tudom szerintem nincs nagy márkája

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.11.06. 11:18

hell írta:Akkor ez kipipálva teljesen mindegy milyen. :D
Következő. Dugót miyet ami jó fajta? Yoko hajtókarra gondoltam. Ahhoz egy ina egysoros tűgörgőt remélem ez nem rosz elgondolás vagy esetleg legyen a gyárija ami van hozzá?

Dugó lengyel vagy magyar legyen. Ha magyar, akkor BERTA. Három motoromban szolgál hűségesen.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.11.05. 23:55

Akkor ez kipipálva teljesen mindegy milyen. :D
Következő. Dugót miyet ami jó fajta? Yoko hajtókarra gondoltam. Ahhoz egy ina egysoros tűgörgőt remélem ez nem rosz elgondolás vagy esetleg legyen a gyárija ami van hozzá?

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2304
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2013.11.05. 21:33

hell írta:Ki mit mond blokkba összes csapágy cserés. Márkára a KOYO-ra (talán az arany középút, de persze ha valaki tud jobbat elfogadható árban ne tartsa magában!) gondoltam csak műanyag vagy fém kosaras legyen?
Üdv!
A Koyó jó választás, bevált márka. A műanyag kosaras halkabb mikor kotyog már a csapágy, vagyis amikor csereérett........... a sima is megteszi, de persze kérdezni lehet, hogy be lehet-e szerezni és mennyi..........
Amúgy meg elég jónak mondható az az MZ blokk amiből a csapágy kosarak zörgése hallatszik ki hangosabban mint a többi működési zaj. :mrgreen:

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1307
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XF650
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2013.11.05. 18:57

hell írta:Ki mit mond blokkba összes csapágy cserés. Márkára a KOYO-ra (talán az arany középút, de persze ha valaki tud jobbat elfogadható árban ne tartsa magában!) gondoltam csak műanyag vagy fém kosaras legyen?
én is sokat filóztam ezen hogy hú a legjobb legyen ha összerakom, én FAG mellet döntöttem elfogadható ár és jó minőség, amúgy én is műanyagkosarasat akartam de aztán mondták hogy igazából talán annyi a különbség hogy talán csendesebb lesz de nem venni észre legalább is én.mondjuk nekem csörgött az egész motor felújítás előtt. Jah és sima csapágyat olcsóbban és könnyeben is találsz.Talán inkább a henger fúrás és dugó minőség ami jobban számít :roll: .De majd jönnek akik jobban értenek hozzá :D

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.11.05. 18:39

Ki mit mond blokkba összes csapágy cserés. Márkára a KOYO-ra (talán az arany középút, de persze ha valaki tud jobbat elfogadható árban ne tartsa magában!) gondoltam csak műanyag vagy fém kosaras legyen?

Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: K.Imi » 2013.11.03. 20:55

Na erre nem gondoltam, akkor valahonnan mégis csak szereznem kellene 251-eshez új blokktartókat....

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2304
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2013.11.03. 20:53

K.Imi írta:
MrDok írta:....1 cm -vel közelebb van a lengővilla tengelyhez a 251-es.
Ha jól sejtem ettől függetlenül a 250esét felszerelhetem a motorra? :) (csak épp a blokkom előrébb kerül 1 centit)
Igen, csak a felső felfogatás fog feszülni kicsit, nehezebb helyére igazítani.

Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: K.Imi » 2013.11.03. 20:50

MrDok írta:....1 cm -vel közelebb van a lengővilla tengelyhez a 251-es.
Ha jól sejtem ettől függetlenül a 250-esét felszerelhetem a 251-esre? :) (csak épp a blokkom előrébb kerül 1 centit)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára K.Imi 2013.11.03. 20:53-kor.

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2304
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2013.11.03. 20:19

K.Imi írta:Lenne egy kérdésem:

251-es és 250-es ETZ hátsó blokktartója különbözik?

Válaszokat előre is köszönöm!
Igen, 1 cm -vel közelebb van a lengővilla tengelyhez a 251-es.

Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: K.Imi » 2013.11.03. 15:50

Lenne egy kérdésem:

251-es és 250-es ETZ hátsó blokktartója különbözik?

Válaszokat előre is köszönöm!

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.11.03. 11:04

Harcos írta:Sziasztok!

...A karbit úgy raktam bele ahogy a dobozból kivettem, nem állítottam el. ...
Új utángyártott karburátort vettél? Ha igen, akkor mindenképp be kell állítani és pár fúvókát is ki kell cserélni, hogy a te motorodhoz passzoljon. Kezdve a benzinszinttel az úszóházban, tűt legalulra engedni. Nekem utángyártott van, tapasztalatból mondom.

M68
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2013.11.02. 21:35
MZ-d típusa: Honda VFR750F

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: M68 » 2013.11.03. 01:07

pedro121 írta:Sziasztok!
Biztos, hogy volt már téma, de nem találtam semmit, így hát úgy gondoltam csak megkérdezem.
Olyan problémám lenne, hogy 250-es ETZ kuplungjának enyhén sistergő hangja van mikor behúzom a kuplungot. Mikor elengedem a kuplungkart akkor a hang megszűnik. A kuplung rendesen ki van hézagolva, ez csak pár napja jelent meg egy 600 km-es túra után. Csapágy lenne a ludas? Ebben még 51106-es gyári DDR csapágy van, mert ezen 250-es Trophy kuplung van. Azért furcsállom mert 4 éve használom ezzel a kuplunggal és pont most a túra után jelent meg ez a jelenség, eddig semmi baja nem volt. Működés szempontjából nem tapasztaltam változást. Szépen kiemel, nem csúszik úgy viselkedik mint eddig, csak hanga lett.
Köszönöm előre is a segítséget!

Sztem csapágycsere néz ki...
Nézd meg a primer-szekunder fogaskerekeket is,ha már úgyis szétszedted...
Megfelelő minőségű és mennyiségű olajjal töltsd fel utána!

M68
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2013.11.02. 21:35
MZ-d típusa: Honda VFR750F

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: M68 » 2013.11.02. 23:45

Harcos írta:Sziasztok!

Frissen bejáratott ETZ-m nem a várt módon teljesít. A problémám az lenne, hogy 5000-ig tényleg remekül húz, viszont amint a mutató átlépi az 5000-t hirtelen megtorpan a motor és egy kis hatásszünet után újra szép lassan kezd el feljebb pörögni (minél magasabb a sebességfokozat annál jobban érzékelhető). Sajnos így 90 km/h fölé nem is jut el, viszont 150-es hengerszett van rajta 4 felömlővel, Berta dugattyúval (ami rendesen be lett járatva és passzolt is a felszabályozott hengerbe) 24-es karbival, NGK B9HS gyertyálva és elektronikus gyújtás jeladóval. A motor rendesen indul hidegen,melegen. A gyújtás elvileg 3mm-re van állítva. A karbit úgy raktam bele ahogy a dobozból kivettem, nem állítottam el.
Mi lehet a probléma? Esetleg a súbertűt kellene feljebb emelni?

Előre is köszönöm!
Olyan,mintha nem kapna elég üzemanyagot...de más oka is lehet...ha a gyújtás lenne kevés neki,nem pörögne tovább...miután 5 ezernél torpant..feltéve,hogy túljut az 5 ezren...
Nem lehet laza vmi érintkező?
Adott fordulaton adott a rezgésszám...ha itt kontakthiba lép fel,okozhat gyújtáskimaradást...de ezt a fordulatszámot elméletileg nem tudná túllépni...
Az,hogy "újra szép lassan kezd el feljebb pörögni",az azt jelenti,hogy túllépi az 5 ezret,és leforog ameddig kell,vagy nem tud túllépni rajta,mert minden esetben visszaesik a fordulat,és csak az 5 ezres plafont tudja?/így utólag a 90-es végből erre tippelek inkább/
A henger eredetileg 150-es,vagy utólag lett fúrva 125-ösből?
Amikor 4 felömlősre fúrták,magasabb lett-e a felömlők felső belépési pontja az eredetihez képest?
Ezekben az esetekben megváltozik a gázkeverék feltölési pontjának a vége,ami olyasmi,mint amikor a 4üteműnél elállítják a vezérlést..
Az,hogy gyári beállítású a karbi,nem biztos,hogy előny...
A széria motornál sincs két egyforma beállítás,ami pont ugyanúgy működik,vagy csak kivételesen ritka esetben..új motornál is utána lehet hangolni...hozzám hoztak olyan alig futott 250-es ETZ-t,aminek 90 volt a vége egy 50 kilós gyerek alatt...alaphangolás után visszahozta,hogy csináljak vmit,mert most meg sok......mondtam,hogy a gázkar a kezében van,ő parancsol... :) /még él/
Szóval az alaposan átalakított hengernek lehet,hogy kevés a keverék...főleg,ha 5 ezerig nagyon megy..
Ellenőrizheted a légszűrőt is,láttam már egércsaládot légszűrőbe költözni téli leállás alatt...a megnövekedett igényeknek amúgy sem árt egy új légszűrő...de a gyárit ajánlom eleinte,mert a sportszűrőhöz újra kell hangolni a motort..hogy a maximumot ki lehessen hozni belőle,.ráadásul a 2 ütemnél nagyon nem mindegy,mennyi keverék jut a motorba...Érdemes lenne a gyertyát is kicserélni,egy olyanra,ami tuti ment előtte,bár ez sem jelent semmit,és az új sem feltétlenül,de ha már 2,esetleg 3 gyertyánál is produkálja ugyan azt a tünetet,akkor esélyes,hogy nem a gyertya a hunyó..
Ameddig nem lesz megoldás,ideiglenesen a lánc áttételen is lehet variálni...előre nagyobb lánckereket rakni,hogy ne forogjon le olyan gyorsan,és a vége is jó esetben több lesz 90-nél...közben lehet agyalni a megoldáson...
/gyújtókábel,gyertyapipa...nem húz-e át a kábel a testhez magas fordulaton/
Javaslat,hogy minden egyes változtatás után,ellenőrizd,hogy van-e pozitív eredmény,ha nincs,állítsd vissza az eredeti állapotot,mielőtt más vmivel próbálkozol..nem vszínű,hogy több hiba egyidejű eredménye a tünet..

M68
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2013.11.02. 21:35
MZ-d típusa: Honda VFR750F

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: M68 » 2013.11.02. 22:56

allllli írta:
benely írta:Sziasztok!
Tudnátok abban segíteni, hogy mitől lehet az hogy kettesben ránt egyet a gép? Mintha szalajtana egy pillanatra :)
Kuplung jó, és a sebességet is szépen veszi
Köszi
Mikor 1-esből felkapcsolsz 2-esbe?
Talán nem csúsztatod eléggé a kuplungot kiengedéskor? Vagy nem kuplungolsz :D
Rossz esetben váltóprobléma...nekem az volt..ha jól emléxem /lassan 20 éve volt/ elkopott a köröm a fogaskeréken a váltóban..meg az ellendarab is megkopott...

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.11.02. 22:54

Igen, a csapszeg nagyon kemény agyagból van, nem kellene kopnia csak több tízezer km alatt. Hamarabb kopik szét a persely vagy a hajtókar. Esztergáltatni lehet, de nem szeretik az esztergások, pont a kemény anyaga miatt. Kevesen vállalják. Ezt én is csak mástól tudom.

M68
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2013.11.02. 21:35
MZ-d típusa: Honda VFR750F

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: M68 » 2013.11.02. 22:52

Extremeblast írta:
benely írta:amikor már kettesben van, akkor ránt egyet
Ezt nekem is csinálja, főleg amikor hideg az olaj.
Nálam így kezdődött,hogy utána kidobálja a kettediket,a végén már használhatatlan volt a fokozat...

M68
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2013.11.02. 21:35
MZ-d típusa: Honda VFR750F

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: M68 » 2013.11.02. 21:51

Lóri írta:Sziasztok!

Kérdésem az lenne, hogy a TS 125 dugattyúcsapszege melyik motor csapszegével egyezhet meg? Ugyanis már marhára unom, hogy megveszem a csapszeget, és pár ezer km után ugyanúgy szétkopik mint a többi. Ezért arra gondoltam, hogy nézek valami másik motor csapszegét hozzá. Aki esetleg tudni véli, hogy melyik motor csapszege alkalmas erre a cserére, az legyen szíves szóljon! Az Mz csapszeget már tudom... :)

Előre is köszi!

Lóri
Szia!

A csapszeg normál esetben nem szokott behalni pár ezer km alatt,sőt...
Minden rendben van a blokkban?
Hajtókar nem görbe,kap kenést rendesen?

M68
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2013.11.02. 21:35
MZ-d típusa: Honda VFR750F

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: M68 » 2013.11.02. 21:49

Lóri írta:Sziasztok!

Kérdésem az lenne, hogy a TS 125 dugattyúcsapszege melyik motor csapszegével egyezhet meg? Ugyanis már marhára unom, hogy megveszem a csapszeget, és pár ezer km után ugyanúgy szétkopik mint a többi. Ezért arra gondoltam, hogy nézek valami másik motor csapszegét hozzá. Aki esetleg tudni véli, hogy melyik motor csapszege alkalmas erre a cserére, az legyen szíves szóljon! Az Mz csapszeget már tudom... :)

Előre is köszi!

Lóri

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2013.10.30. 13:56


Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi » 2013.10.30. 00:22


Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2013.10.29. 22:39

Patrik írta:Nekem ez vált be:
http://eszerszam.hu/index.php?termek_id=1892
Köszi, lehet hogy Bambi is ezzel dolgozik, de egyszeri használatra lehet kicsit drága mulatság lenne.

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2013.10.29. 22:19


Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.10.29. 00:39

Ugyvan! :twisted: :D FBS felejtős...

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2013.10.28. 22:15

hell írta:Na akkor minek is kérdezed ha tudod mi a lelke, hogy tuti legyen!? :twisted: :D Mester majd megmondja a csodaszer nevét... :D
Azért kérdeztem, mert fekete pasztám nincsen de F.B.S van a háznál :) de majd jön Bambi és megmondja mi volt az amivel bekente.

piki24
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
MZ-d típusa: Etz 150
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: piki24 » 2013.10.28. 19:33

Etz150 berugo tengely és a sebválto tengely között van "O" gyürü és annak mi a mérete?

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.10.28. 18:06

Na akkor minek is kérdezed ha tudod mi a lelke, hogy tuti legyen!? :twisted: :D Mester majd megmondja a csodaszer nevét... :D

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 11 vendég