Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok , ha marhaságot beszélek akkor nem mondtam semmit de ez szerintem 1 gonddal több de amit kérdeznék: mit lehet csinálni hogy a váltóból ne szivárogjon az olaj a lánckerék és ennek tengelye közt ? üdv. juragy
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Most támadt egy ötletem. Meg is fogom nézni holnap...van itthon egy Magura hidraulikus abroncsfék szettem. Át szeretném alakítani kuplung kiemelő szerkezetté. Szerintem még olyan túl sokat nem is kellene alakítani rajta. :D
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

tboldi írta:Üdv!

A kis 125-ös ETZ-m váltójával akadt egy kis gondom. A váltókarnak semmilyen ellenállása nincs, csak "lötyög" és nem ugrik vissza középre. A sebességeket felfelé szépen veszi, de a visszaváltáskor lent marad, mivel nincs mi visszahúzza. Óvatosan kézzel kapcsolgatva vissza tudok lépegetni, de ez így nem a legjobb. :(
Valakinek van ötlete, mi lehet a probléma?

Nekem is ez volt. Igen, ollórugó törés és szét kell hozzá húzni a blokkot. Egyébként ha menet közben átveszed a rugó munkáját, tehát a lent maradt váltókart a lábaddal húzod vissza akkor úgy működik a dolog.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ollórugó törés, ha jól tudom blokkszéthúzós móka... :?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
tboldi
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2013.01.29. 00:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tboldi »

Üdv!

A kis 125-ös ETZ-m váltójával akadt egy kis gondom. A váltókarnak semmilyen ellenállása nincs, csak "lötyög" és nem ugrik vissza középre. A sebességeket felfelé szépen veszi, de a visszaváltáskor lent marad, mivel nincs mi visszahúzza. Óvatosan kézzel kapcsolgatva vissza tudok lépegetni, de ez így nem a legjobb. :(
Valakinek van ötlete, mi lehet a probléma?
Gábor84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.12.26. 18:33
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gábor84 »

Köszönöm pempelli a javaslatot elolvastam és elég jól értelmezhető módon írja le a minél optimálisabb beállítást. Azt még hozzátenném, hogy ez oktató motor volt. Ezért minden tökéletesen működik rajta (kivéve a refi visszajelző) csak ez a fránya karbibeállítás nem az igazi. Hétvégén ha olyan lesz az idő meg is nézem mit tudok a leírt beállításokkal.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Gábor84 írta:Sziasztok!

Nemrég vettem egy egy 250-es vasat. van egy nagyobbacska és kisebb gondom vele.
Mikor üresben "túráztatom" kicsit akkor van egy fajta érdekes hangja kicsit a krosszmotorkéhoz hasonló. Ez lehet a főtengely csapágy kopása? Illetve az istenért sem tudom belőni az alapjáratot. Jelenleg 2000-es fordulatnál pöfög gázadás nélkül többé kevésbé biztonságosan. Gyanítom itt a levegő benzin keverési arány lehet a ludas. Egyébként indul szépen megy. Csak az alapjárathoz nem nagyon értek mert ez előtt pannoniám volt amin szinte csak a fúvókákat lehetett cserélni a karbin. Ha valaki tudna valami jó kis tippet adni azt megköszönném.

Üdv.: Gábor
Itt mindent megtalálsz.http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132
Gábor84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.12.26. 18:33
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gábor84 »

Sziasztok!

Nemrég vettem egy egy 250-es vasat. van egy nagyobbacska és kisebb gondom vele.
Mikor üresben "túráztatom" kicsit akkor van egy fajta érdekes hangja kicsit a krosszmotorkéhoz hasonló. Ez lehet a főtengely csapágy kopása? Illetve az istenért sem tudom belőni az alapjáratot. Jelenleg 2000-es fordulatnál pöfög gázadás nélkül többé kevésbé biztonságosan. Gyanítom itt a levegő benzin keverési arány lehet a ludas. Egyébként indul szépen megy. Csak az alapjárathoz nem nagyon értek mert ez előtt pannoniám volt amin szinte csak a fúvókákat lehetett cserélni a karbin. Ha valaki tudna valami jó kis tippet adni azt megköszönném.

Üdv.: Gábor
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

MrDok írta:
pempelli írta:ETZ 250 utánagyártott kuplung alaplappal tapasztalatok vannak?
Én láttam már olyant! A rugók átnyomták fészküket a lamellák alatt púpot képezve, a kúp meg nem feküdt fel a főtengelyen, mert nem oda tették ahová kéne, persze ez miatt a hézagolását sem lehetett beállítani.
Egyéb kérdés? :mrgreen:
Köszönöm a válaszotok .ez most még szárazon jónak tűnik,kúp filccel berajzoltan szinte teljes hosszban érintkezik.nyomórész akadás nélkül mozog,remélem jó lesz.:)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Van belőle jó is, csak nem mindegy ki gyártja. Nekem is utángyártott van most, Bambit kell kérdezni, hogy mi a tuti. :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

pempelli írta:ETZ 250 utánagyártott kuplung alaplappal tapasztalatok vannak?
Én láttam már olyant! A rugók átnyomták fészküket a lamellák alatt púpot képezve, a kúp meg nem feküdt fel a főtengelyen, mert nem oda tették ahová kéne, persze ez miatt a hézagolását sem lehetett beállítani.
Egyéb kérdés? :mrgreen:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

ETZ 250 utánagyártott kuplung alaplappal tapasztalatok vannak?
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Na összeraktam főtengelycsapágy csere után a blokkot, hát mit mondjak...furcsa, de legalábbis számomra szokatlan hangokat hallat a blokk. Süvítő hangja is van, mint a 4 üteműeknél a vezérlés jellegzetes hangja. Szokatlan a sebességeket is kapcsolni, a kuplung is furcsa, mintha egy teljesen más motoron ülnék, mondjuk valaki másén, ami jól van beállítva. Mindegy, majd megszokom. :D
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

kiszsebi írta:
allllli írta:De a süllyesztett fejű szegecses feje a kosárban van itt nem? És a Racsni-nál van elkalapálva. Vagy a kalapált részt mondod a fejének?
Bocs, tényleg nem voltam egyértelmű. Sőt, rosszul értelmezhető. A süllyesztett fejnek van kialakított helye a kosárban, míg a racsninál, a lánckerék felőli oldalon van elkalapálva. Bocsánat az előző félrevezetésért! Tehát, Te írtad jól, a kosár felől csúsztasd be a szegecseket!
Na ez már konkrét válasz! Időközben megcsináltam, hagytam a gyári furatot, az 4,2 kb és abba tettem a 4-es szegecseket. Jó lett, most fogja.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

allllli írta:De a süllyesztett fejű szegecses feje a kosárban van itt nem? És a Racsni-nál van elkalapálva. Vagy a kalapált részt mondod a fejének?
Bocs, tényleg nem voltam egyértelmű. Sőt, rosszul értelmezhető. A süllyesztett fejnek van kialakított helye a kosárban, míg a racsninál, a lánckerék felőli oldalon van elkalapálva. Bocsánat az előző félrevezetésért! Tehát, Te írtad jól, a kosár felől csúsztasd be a szegecseket!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

De a süllyesztett fejű szegecses feje a kosárban van itt nem? És a Racsni-nál van elkalapálva. Vagy a kalapált részt mondod a fejének?
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

allllli írta:Ja és köszi a segítséget mindenkinek!

De még egy. Igaz, hogy ez TS kuplung, de itt a Kosár felől van belecsúsztatva a szegecs és a láckerék felőli vége van elkalapálva.
http://www.arwill.hu/portal/static/uplo ... _orig0.jpg
http://www.arwill.hu/portal/static/uplo ... _orig2.jpg

Most akkor így lenne helyes?
Nem. A racsninál nincs túl sok hely a szegecsek fejének, míg a kosárban bőven elfér...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Ja és köszi a segítséget mindenkinek!

De még egy. Igaz, hogy ez TS kuplung, de itt a Kosár felől van belecsúsztatva a szegecs és a láckerék felőli vége van elkalapálva.
http://www.arwill.hu/portal/static/uplo ... _orig0.jpg
http://www.arwill.hu/portal/static/uplo ... _orig2.jpg

Most akkor így lenne helyes?
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

zsakfos írta:Bocs én nem figyeltem hogy ki mit irt előtte,én csak arra irtam amit alllli irt,de most visszanézve gondolom ő csak viccből írta ezt a kisebb furatot mint a szegecs :D

Mindegy.Lényeg a lényeg hogy nagyobbra kell fúrni.
Rosszul írtad az allllli-t mert te csak 4 L-el írtad, de valójában 5 L-el helyes 8) :D.....csak viccből írom ezt persze :)
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Tehát akkor a lánckerék felől kell a szegecs fejének lenni és a kosár felőli végét kell elkalapálni. Egyébként én is erről a képről tudakolódtam, meg a szerelési rajzba is erről az oldalról mutatja, csak nekem pont fordítva volt benne eddig. Mondjuk nem lepődök meg rajta, mert már eddig is "hozzá nem értő kezekről" árulkodtak más jelek is.
Amúgy úgy gondoltam, hogy 4,8-al kifúrom, megmelegítem, majd abba helyezem a 4,9-es szegecset, csak ezt már nem írtam le, csak magamban gondoltam :D
Akkor kifúrom 5-össel. Van olyanom, ami 5,1 mm átmérőjű fúrószár (és persze fémfúró :D ) és mehet bele a 4,9-es szegecs.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára allllli 2013.12.20. 00:20-kor.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Bocs én nem figyeltem hogy ki mit irt előtte,én csak arra irtam amit alllli irt,de most visszanézve gondolom ő csak viccből írta ezt a kisebb furatot mint a szegecs :D

Mindegy.Lényeg a lényeg hogy nagyobbra kell fúrni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Dreamer írta:
Az olvasmány ezt írja:
"A szegecsszár átmérőjénél nagyobb lyukat kell fúrni. 10mm-es szegecs átmérőig 0,2-0,5mm-rel nagyobb lyukat kell fúrni, 10-30mm átmérőjű szegecsszárnál 1mm-rel nagyobb lyukat kell fúrni."
(Magyarán én is tévedtem, de akkor az egész vitaindító kérdés nem volt a helyén, hiszen az volt a kérdés, hogy lötyöghet-e a szegecs a furatban?!)
Na!
Hát nem ezt mondom én is? :D
Azért csinálják a szegecseket kisebbre,mint a lyukak.
Ha megnézi valaki a huzószegecsek(pop) is kisebbek 1-2 tizeddel mint a hozzávaló fúrók.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

zsakfos írta:]
Ezt most nem vágom.Hogy gondoltad hogy a 4,8-as furatba belemegy a 4,9-es szegecs? :-k
Nyugodtan kifurhatod 5-el is szerintem,mert a szegecs simán zömül annyit hogy szorosan kitöltse a körbe 0,05-ot.
Ami a leglényegesebb szegecselésnél hogy biztosan frankón legyen összehúzatva a 2 alkatrész mielőtt elkezded ütni a szegecset.Javaslom hogy 2 szemben levő furatba tegyél 5-ös csavart,huzasd össze a dolgokat,majd 2 szegeccsel szegecseld össze frankón és csak ezekután szedd ki a csavarokat.Utána aztán mehet a többi szegecs.
Az olvasmány ezt írja:
"A szegecsszár átmérőjénél nagyobb lyukat kell fúrni. 10mm-es szegecs átmérőig 0,2-0,5mm-rel nagyobb lyukat kell fúrni, 10-30mm átmérőjű szegecsszárnál 1mm-rel nagyobb lyukat kell fúrni."
(Magyarán én is tévedtem, de akkor az egész vitaindító kérdés nem volt a helyén, hiszen az volt a kérdés, hogy lötyöghet-e a szegecs a furatban?!)
Dreamer
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

allllli írta:Ez mind szép és jó, de én itt állok a munkával, mert nem tudom, hogy melyik oldalról kell behelyezni konkrétan az EM125/150 motortípus kuplung szegecseit. A többi már világos. 4,8-asra fogom a furatokat bővíteni és 5-ös szegecsekkel, ami valójában 4,9 mm átmérőjű. :D
Ezt most nem vágom.Hogy gondoltad hogy a 4,8-as furatba belemegy a 4,9-es szegecs? :-k
Nyugodtan kifurhatod 5-el,sőt eleve nagyobbra kell a szegecskötéseknél 1-2 tizeddel mint a szegecs,mert a szegecs simán zömül annyit hogy szorosan kitöltse a körbe a furatot.
Na persze ne üssön a fúró.Legjobb az ilyet oszlopos gépen csinálni.
Ami a leglényegesebb szegecselésnél hogy biztosan frankón legyen összehúzatva a 2 alkatrész mielőtt elkezded ütni a szegecset.Javaslom hogy 2 szemben levő furatba tegyél 5-ös csavart,huzasd össze a dolgokat,majd 2 szegeccsel szegecseld össze frankón és csak ezekután szedd ki a csavarokat.Utána aztán mehet a többi szegecs.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2013.12.19. 23:55-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

allllli írta:Ez mind szép és jó, de én itt állok a munkával, mert nem tudom, hogy melyik oldalról kell behelyezni konkrétan az EM125/150 motortípus kuplung szegecseit. A többi már világos. 4,8-asra fogom a furatokat bővíteni és 5-ös szegecsekkel, ami valójában 4,9 mm átmérőjű. :D
Én inkább hallgatok, már azért is, mert nem értem a kérdésed.
(Annyit hámoztam ki ebből a két képből:
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alk ... AR_KPL.jpg
http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/ima ... 50-6db.jpg
Hogy a lapos rész kerül a kosár felől, mert a képen a szegecs kerek feje a lánckerék felől látszik.

Ha hülyeséget írtam akkor bocsi, csak segíteni akartam!
Dreamer
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Ez mind szép és jó, de én itt állok a munkával, mert nem tudom, hogy melyik oldalról kell behelyezni konkrétan az EM125/150 motortípus kuplung szegecseit. A többi már világos. 4,8-asra fogom a furatokat bővíteni és 5-ös szegecsekkel, ami valójában 4,9 mm átmérőjű. :D
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Húú Zsebi.
Elmegy a klubtársnak a kedve a szegecseléstől.
:lol:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

kiszsebi írta: Talán eleget tanulhatsz ebből:
http://www.kepzesevolucioja.hu/dmdocume ... 101015.pdf
Köszi! Ez kellett!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

allllli írta:Még mindig nem tiszta. A szegecseket alulról, tehát a racsnikerék és racsnilemez felől teszem be és a kuplungkosár felőli kiálló végét elkalapálom?
Talán eleget tanulhatsz ebből:
http://www.kepzesevolucioja.hu/dmdocume ... 101015.pdf
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Dreamer írta:
allllli írta: Akkor kifúrom 5-össel és teszek bele nagyobb szegecset. A végét meg elkalapálom ezek szerint?
A 4,8-4,9 nekem szimpatikusabb!

Még mindig nem tiszta. A szegecseket alulról, tehát a racsnikerék és racsnilemez felől teszem be és a kuplungkosár felőli kiálló végét elkalapálom?
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

allllli írta: Akkor kifúrom 5-össel és teszek bele nagyobb szegecset. A végét meg elkalapálom ezek szerint?
A 4,8-4,9 nekem szimpatikusabb!
Dreamer
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

MrDok írta:
allllli írta:
SOS megint!
Az új szegecsek után is kotyog a kuplungkosár. 4x18-asat vettem amilyet ír a gépkönyv. Mit tanácsos csinálni vele? A szegecses másik végét szét kell ütni, lapítani valamivel, hogy fogja a kosarat vagy csak simán beletenni?
Eredetileg a furatok falának is támasztani kéne az erőátvitelnél, vagyis ha belerakod az új szegecset, annak nem nagyon kéne kotyognia. Ha mégis, akkor kuplung csere (vagy nagyobb szegecs).
A szegecselt rögzítés lényege, hogy az anyagokat a szegecsek összeütésével, tömörítésével húzod össze!
Akkor kifúrom 5-össel és teszek bele nagyobb szegecset. A végét meg elkalapálom ezek szerint?
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

allllli írta:
MrDok írta: Úgy látom csak egy legény van talpon a vidéken..........
A szegecseknek fixen kell fogni a kosarat, már ha kotyog, akkor cserélni kell! A furatokban sem kotyoghatnak az újak mikor belepróbálod őket.
SOS megint!
Az új szegecsek után is kotyog a kuplungkosár. 4x18-asat vettem amilyet ír a gépkönyv. Mit tanácsos csinálni vele? A szegecses másik végét szét kell ütni, lapítani valamivel, hogy fogja a kosarat vagy csak simán beletenni?
Az jó megoldás lehet, hogy 5mm-es fúrószárral kifúrom a lyukakat és 5x18-as szegecset teszek bele?
Vagy 4,8-as fúrószárral fúrjam a lyukakat és megmelegített "kosár-fogaskerék-racsnilemez" hármasba tegyem az 5-ös szegecset, hogy szoruljon?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

allllli írta:
SOS megint!
Az új szegecsek után is kotyog a kuplungkosár. 4x18-asat vettem amilyet ír a gépkönyv. Mit tanácsos csinálni vele? A szegecses másik végét szét kell ütni, lapítani valamivel, hogy fogja a kosarat vagy csak simán beletenni?
Eredetileg a furatok falának is támasztani kéne az erőátvitelnél, vagyis ha belerakod az új szegecset, annak nem nagyon kéne kotyognia. Ha mégis, akkor kuplung csere (vagy nagyobb szegecs).
A szegecselt rögzítés lényege, hogy az anyagokat a szegecsek összeütésével, tömörítésével húzod össze!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

zsakfos írta:
fores írta:Sziasztok,egy kérdés:kaptam szerelésre egy 250/1 es blokkot,és nem tudom,hogy a ftg szimeringek úgy vannak benne,mint az ETZ ben(mindkét szimerringajak egy irányba néz)vagy ugy mint a TS 250 be,hogy egymásnak háttal vannak?
Mint az Etz-ben.

Kép
150-es ETZ nél is így állnak a szimmeringek?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

fores írta:Sziasztok,egy kérdés:kaptam szerelésre egy 250/1 es blokkot,és nem tudom,hogy a ftg szimeringek úgy vannak benne,mint az ETZ ben(mindkét szimerringajak egy irányba néz)vagy ugy mint a TS 250 be,hogy egymásnak háttal vannak?
Mint az Etz-ben.

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 512
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: fores »

Sziasztok,egy kérdés:kaptam szerelésre egy 250/1 es blokkot,és nem tudom,hogy a ftg szimeringek úgy vannak benne,mint az ETZ ben(mindkét szimerringajak egy irányba néz)vagy ugy mint a TS 250 be,hogy egymásnak háttal vannak?
fores
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

MrDok írta:
allllli írta:S.O.S.!
Nekem a kuplungdob és a primer nagy fogaskerék simán szétjön. Valami szegecsek fogják egymáshoz, de nekem ezek a szegecsek csak elfordulás ellen védenek, tartani nem tartanak semmit. Tehát ha az asztalról felemelem a dobot, akkor az lejön a fogaskerékről, míg az utóbbi az asztalon marad. Jól van ez így?
Úgy látom csak egy legény van talpon a vidéken..........
A szegecseknek fixen kell fogni a kosarat, már ha kotyog, akkor cserélni kell! A furatokban sem kotyoghatnak az újak mikor belepróbálod őket.
SOS megint!
Az új szegecsek után is kotyog a kuplungkosár. 4x18-asat vettem amilyet ír a gépkönyv. Mit tanácsos csinálni vele? A szegecses másik végét szét kell ütni, lapítani valamivel, hogy fogja a kosarat vagy csak simán beletenni?
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

pempelli írta: Nem,ez amit linkeltél kuplung csapágy ,kivan nem kicsit.
Bocs!
Dreamer
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Dreamer írta:
pempelli írta: Nincs,már vagy háromszor szétszedtem, és nem egyfolytában csinálja csak időnként.
Így csinálja?
Nem,ez amit linkeltél kuplung csapágy ,kivan nem kicsit.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

pempelli írta: Nincs,már vagy háromszor szétszedtem, és nem egyfolytában csinálja csak időnként.
Így csinálja?
Dreamer
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Dreamer írta:
pempelli írta:Kis segítséget kérnék hátha találkozott már valaki hasonlóval,nálam van szerelésen egy 250-es etz ,kuplung és szimering cserés volt,minden rendben is ment addig míg be nem indítottam,kuplung rendesen beállítva ahogy a nagykönyvbe le van írva alul 11mm ,felül gyönyörűen lehet állítani a finombeállítóval.
Viszont alul néha néha megjelenik fémes hang teljesen véletlen szerűen .ha nagyobbra veszem lent a távolságot vagy elfordítom picit a kiemelő szerkezetet megszűnik a hang viszont fent a finombeállítót szinte teljesen ki kell tekernem hogy egyáltalán kiemeljen.
????
Ilyet már hallottam egy videón. Nincs valami csavar ami besúrolhat?
Nincs,már vagy háromszor szétszedtem, és nem egyfolytában csinálja csak időnként.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

pempelli írta:Kis segítséget kérnék hátha találkozott már valaki hasonlóval,nálam van szerelésen egy 250-es etz ,kuplung és szimering cserés volt,minden rendben is ment addig míg be nem indítottam,kuplung rendesen beállítva ahogy a nagykönyvbe le van írva alul 11mm ,felül gyönyörűen lehet állítani a finombeállítóval.
Viszont alul néha néha megjelenik fémes hang teljesen véletlen szerűen .ha nagyobbra veszem lent a távolságot vagy elfordítom picit a kiemelő szerkezetet megszűnik a hang viszont fent a finombeállítót szinte teljesen ki kell tekernem hogy egyáltalán kiemeljen.
????
Ilyet már hallottam egy videón. Nincs valami csavar ami besúrolhat?
Dreamer
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Kis segítséget kérnék hátha találkozott már valaki hasonlóval,nálam van szerelésen egy 250-es etz ,kuplung és szimering cserés volt,minden rendben is ment addig míg be nem indítottam,kuplung rendesen beállítva ahogy a nagykönyvbe le van írva alul 11mm ,felül gyönyörűen lehet állítani a finombeállítóval.
Viszont alul néha néha megjelenik fémes hang teljesen véletlen szerűen .ha nagyobbra veszem lent a távolságot vagy elfordítom picit a kiemelő szerkezetet megszűnik a hang viszont fent a finombeállítót szinte teljesen ki kell tekernem hogy egyáltalán kiemeljen.
????
Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Ekecs »

Kép is van róla:Főlap,képgaléria,Zschopau túra,samu képei:171-es kép. Gyári állapot.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Volt prototípus. A főtengely sonkára hajtottak rá, és a kipu leömlő alatt, a karter elején volt az önindító. Szerintem ez kb megoldhatatlan ebben a formában. (Tömítés, elősűrítés)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: telectronic »

Hali,

Legújabb agymenésem : önindítós ETZ250.
Nézegettem, hogyan és hova lehetne felszerelni egy (pl. robogó) önindító motort, de semmi konkrét ötletem nem támadt. Kívülről macerás, belülre építve pedig elveszti a berugókart a motor.
Létezik gyári megoldás ? Esetleg valakinek bármilyen vad ötlete ? Akár a blokkház fűrészelés/hegesztés árán is.

köszi
Előre tekintünk és nem a múlttal törődünk. A motor is előre megy :)
Elektronikai, motor és egyéb bazár : http://telectronic.hu
Easy rider "Born to be wild" öööö izé "Born to be free"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

nagydivad írta:...Nem számít.
Azért ne feledkezzetek el a hőtágulásról!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

A felső holtponton kell ugye 0,9...1,2 mm-nek lennie a dugó teteje és a hengerfej között. Minél vékonyabb hengerfejtömítést teszel be annál nagyobb lesz a kompresszió, hiszen annál kisebb lesz a hengerfej térfogata. Ki lehetne számolni, de szerintem egyáltalán nem számít ennyi változás. Alapból is van vagy 10:1 a kompresszió, nem lesz akkor semmi gond, ha 10,01:1-re változik. Inkább a gázok tágulásánál van annak a helynek szerepe, de annyira elrontani úgyse lehet. Tegyél bele egy jó tömítést (úgyis szinte mindenhol 0,2-eset lehet venni) és hagy menjen! Ha kifúj az úgyis sokkal többet ront rajta. Amíg nem ér bele a dugó a hengerfejbe addig minden ok! :lol:

Frissítés #1: Az optimális 1,05 mm. Ezt ugye nem lehet tartani sehogy, szóval azt mondták, hogy lehet +-15% eltérés ettől. Így kijön a 0,9...1,2 mm. Te meg eltérsz mondjuk 20%-ot. Nem számít.

Kép
allllli írta:Szerintetek ragaszkodjak 150-es ETZ-nél a hengerfej-dugó közötti távolság gyári értékéhez? Vagy rakhatok kisebb hengerfejtömítést is? Számít ez valamit a mai benzineknél?
Ha ez a módosítás nagyobb hővel jár vagy bármi hátránya van akkor inkább hagyom ahogy volt.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Szerintetek ragaszkodjak 150-es ETZ-nél a hengerfej-dugó közötti távolság gyári értékéhez? Vagy rakhatok kisebb hengerfejtömítést is? Számít ez valamit a mai benzineknél?
Ha ez a módosítás nagyobb hővel jár vagy bármi hátránya van akkor inkább hagyom ahogy volt.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 48 vendég