Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Amiket néztem az ETZ-l megegyeznek a fotók. Kíváncsi leszek ki mondja meg a frankót mostmár!? :)
Szóval valami szaki esetleg véleményezhetné a dolgot. Mivel tuti látott már párat. :)
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

tiger1342 írta:Nah, megjött ma a cuccom végre! Doboz nélküli, de meg vagyok elégedve:

Kép Kép Kép Kép

Súlyát otthon lemérem, de megvan a "van benne anyag" érzés. :)
Ha a felirat nem lézergravír lenne, simán gyárinak hinném. Persze majd kiderül mit csinál motorban...
Apropó: van ajánlott dugattyúgyűrű márka? Ambika van nekem felírva, gyűrűben lehet jó?
Nem tudom, kép alapján nem azonos az ALMOT saját honlapján lévővel:
Kép

Persze új fejlesztés még lehet!
Gyűrű és dugó ügyben nem próbáltátok még Szegeden Sajtos urat?
Dreamer
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

Lóri írta:Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy:

A berúgókar a motorkámon lefittyen... Gondolom eltört, vagy kiakadt a rugó. Miként lehet a dekli leszerelése után azt kicserélni? Le kell venni a kuplungot hozzá? Mz ES 125/1-ről van szó. Vagy valakinek tippje, ötlete, miért fittyen le szegényen?

Köszi: Lóri

Valószínű eltört a berugó kar rugója. Ehhez le kell venni a kuplung kosarat, majd a berugókar tengelyt és így tudod cserélni.
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy:

A berúgókar a motorkámon lefittyen... Gondolom eltört, vagy kiakadt a rugó. Miként lehet a dekli leszerelése után azt kicserélni? Le kell venni a kuplungot hozzá? Mz ES 125/1-ről van szó. Vagy valakinek tippje, ötlete, miért fittyen le szegényen?

Köszi: Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori »

http://www.ebay.com/itm/Kolben-58-00-mm ... 1c2b7c255e


Az én dugattyúmat innen szerveztem.
Bocs, ha nem éled fel a link, nem tudom, hogyan kell csinálni... :oops:


Feléledt! :D
Még is csak tudom!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Olvas már vissza picit és ott lesz pár válasz! :D
Avatar
ötvöscsöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
MZ-d típusa: TS125 Standard

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ötvöscsöpi »

K.Imi írta:Kép

Kép

Kép

Kép
Hello
53,47 vagy 53,48 -as méretben is van, jobbacskának tűnik a megmunkálása, mint a Bertának, vagy az indiai vackoknak.
Rendben vannak a méretetei is, körbemérted már?
Ugye kúposnak kell lennie és ovalitásnak is kell benne lenni 1-2 tized mm nek, továbbá a szoknya résznek is kisebbnek kell lennie a névleges mérettől, 0,05- 0,1 mm-rel? Nagyjából :)
Anyaga? Használtál már korábban ilyen dugót?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Művészfotók. Biztos, hogy te csináltad? :twisted: :D Viccet félre szín alapján nagyon jónak tűnik. De nem derült ki melyik lenne AL-MOT. :D
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Kép

Kép

Kép

Kép
MZ ETZ 251e '89
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Azt csak benéztem...
Holnap teszek fel képet az enyémről ami lengyel.
MZ ETZ 251e '89
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

De hogy melyik az ez itt a kérdés én már elvesztettem a fonalat. Te is azt mondod amit te vettél nem úgy néz ki mint az elötte lévő állítólagos lengyel.
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Lengyel dugó nem hiszem, hogy humbuk lenne :)
MZ ETZ 251e '89
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Na még a végén kiderül, hogy nagy nagy humbuk lesz ez a jó dugó téma...
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

hell írta:
K.Imi írta:Ugyanilyen dugattyút vettem tegnap én is 251-hez :) (lengyel gyártmány)
Hol?
Jobban megnézve nekem mégsem teljesen ugyan ilyen dugattyúm van....

rmayer.hu-ról vettem
MZ ETZ 251e '89
Avatar
ötvöscsöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
MZ-d típusa: TS125 Standard

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ötvöscsöpi »

sub-ee írta:
tiger1342 írta:Nah, megjött ma a cuccom végre! Doboz nélküli, de meg vagyok elégedve:

Kép Kép Kép Kép

Súlyát otthon lemérem, de megvan a "van benne anyag" érzés. :)
Ha a felirat nem lézergravír lenne, simán gyárinak hinném. Persze majd kiderül mit csinál motorban...
Apropó: van ajánlott dugattyúgyűrű márka? Ambika van nekem felírva, gyűrűben lehet jó?
Ez nekem nagyon BERTA dugattyúnak néz ki, főleg a jelölés a belsejében. MIlyen dugattyúként vetted?

Üdv.:Sub-ee
Itt van előttem 3db BERTA dugó. Egyiknek sincs a palástján zsákfurat, és nincs felirat a belsejében.
Az indiaira se hasonlít, mert abból is van egy..
Van egy rakás szemét dugattyúm, de rendes egy darab se.

http://www.belcord.hu/dugattyu-gyartas- ... 3godmk0Aog

ismeri valaki őket?
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

tiger1342 írta:Nah, megjött ma a cuccom végre! Doboz nélküli, de meg vagyok elégedve:

Kép Kép Kép Kép

Súlyát otthon lemérem, de megvan a "van benne anyag" érzés. :)
Ha a felirat nem lézergravír lenne, simán gyárinak hinném. Persze majd kiderül mit csinál motorban...
Apropó: van ajánlott dugattyúgyűrű márka? Ambika van nekem felírva, gyűrűben lehet jó?
Ez nekem nagyon BERTA dugattyúnak néz ki, főleg a jelölés a belsejében. MIlyen dugattyúként vetted?

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

K.Imi írta:Ugyanilyen dugattyút vettem tegnap én is 251-hez :) (lengyel gyártmány)
Hol?
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

Ugyanilyen dugattyút vettem tegnap én is 251-hez :) (lengyel gyártmány)
MZ ETZ 251e '89
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

tiger1342 írta:
hell írta:Meglehetősen szimpatikusnak tűnik. Honnan is lett rendelve végül is? És a gyűrűt egyebeket sajnálták? :)
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000135530

Igen, ez csak magában van. Gyűrűt, csapszeget veszek bele, azt kapni...
Ha van hozzá jó minőségben valahol. Azt hittem mindent ad majd vele... Postaköltség mennyi volt?
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

hell írta:Meglehetősen szimpatikusnak tűnik. Honnan is lett rendelve végül is? És a gyűrűt egyebeket sajnálták? :)
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000135530

Igen, ez csak magában van. Gyűrűt, csapszeget veszek bele, azt kapni...
TS powa!
Kép
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Meglehetősen szimpatikusnak tűnik. Honnan is lett rendelve végül is? És a gyűrűt egyebeket sajnálták? :)
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Nah, megjött ma a cuccom végre! Doboz nélküli, de meg vagyok elégedve:

Kép Kép Kép Kép

Súlyát otthon lemérem, de megvan a "van benne anyag" érzés. :)
Ha a felirat nem lézergravír lenne, simán gyárinak hinném. Persze majd kiderül mit csinál motorban...
Apropó: van ajánlott dugattyúgyűrű márka? Ambika van nekem felírva, gyűrűben lehet jó?
TS powa!
Kép
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

MrDok írta:
bluerider írta:Akkor a következő közös túránkra hozhatsz egy kis apró süteményt mester úr! 8) :P
Szigorúan diétást? :mrgreen:
De azzal is kibékülünk, ha összedobsz nekünk egy emeletes tortát a bográcsban.... ;-)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

bluerider írta:Akkor a következő közös túránkra hozhatsz egy kis apró süteményt mester úr! 8) :P
Szigorúan diétást? :mrgreen:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Akkor a következő közös túránkra hozhatsz egy kis apró süteményt mester úr! 8) :P
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Larionov
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2014.01.13. 00:17

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Larionov »

MrDok írta: Na ja, és az sem mester, csak látott már pár MZ-t.............. :mrgreen:
Amúgy cukrász.... :wink:
Mondom én hogy mester. Cukrászmester. :D
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

zsakfos írta:
Larionov írta:Dombai Károly mester .
Ki a franc az a Dombai Károly? :D :-"
Itt olyat nem ismerünk,csak MrDok nevű mestert. :D
Na ja, és az sem mester, csak látott már pár MZ-t.............. :mrgreen:
Amúgy cukrász.... :wink:
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

kiszsebi írta:
sub-ee írta: Remélem jól fogalmaztam, hirtelen nem jut eszembe a szakszó erre a mozgásra.Üdv.:Sub-ee
hőtágulás
nem :)
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Larionov írta:Dombai Károly mester .
Ki a franc az a Dombai Károly? :D :-"
Itt olyat nem ismerünk,csak MrDok nevű mestert. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
Tartózkodási hely: Balatonfenyves

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Csöpi »

K.Imi írta:http://aprod.hu/hirdetes/etz-kuplung-ID ... bb9970b0d5

A hirdetéshez semmi közöm, de MZA-s cuccok elég jók szerintem. (150es etz-hez mikor vettem láncot fogaskerekeket a blokkba azokkal nem volt gondom)

A fickó hirdetései között van egy gyári új főtengely is... ha meg van még :)

Köszönöm szépen a segítséget! A főtengelyt 18 ezerért méri, a lánc pedig 48 tagú TS-é, nekem sajna nem jó. MZA-s alkatrészeket hol tudok venni?
Üdv: Alter /Csöpi/
Larionov
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2014.01.13. 00:17

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Larionov »

Mégsem lesz a főtengelynél sem C4-es. Megnéztem már mégegyszer, hogy milyen csapágyakat szedtem ki motorból, és mind C3-as volt, a főtengelycsapágy is. Dombai Károly mester tanácsát józan kis paraszti eszemmel átgondolva, arra a megállapításra jutottam, hogy tök mindegy miért rakott bele a gyár újkorában C4-est C3-as helyett, és bármire is lenne negatív hatással a C3-as azon ezek a használt blokkfelek,csapágyfészkek már túlvannak.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Larionov írta:
tiger1342 írta: Én itt vettem C4-et főtengő mellé:
http://www.gordulo-simmering.hu/

Öszerakáskor bizony elég szoros volt, melegítve, gumikalapáccsal körbekocogtatva lett feszültség mentes. Én is a hőtágulás miatt vettem inkább ezeket, most még szerencsére elég fasza a főtengőm csapágy felülete, szeretném, ha így is maradna.
Én is azért gondoltam, hogy legyen úgy ahogy a nagykönyvben meg van írva, mert a főtengelyem tiszta új. Mondta a srác akitől vettem, hogy szépen apránként, már az egész blokk fel van újítva. Egy FEZ gyártmányú főtengely van benne Yoko hajtókarral. Elvittem az esztergályoshoz megpörgetni, a 0,03mm-es cserehatárt meg sem közelíti, úgy néz ki tényleg új, nem sokat futhatott.

De végülis ebben a csapágykérdésben kompromisszumos megoldásra jutottam. A két 6306-os főtengelycsapágynak megkapja a C4-es műanyagkosarasat, had legyen úgy, ahogy a nagy könyvben meg van írva a kis drágaságomnak! :)
Váltócsapágyaknak meg műanyagkosaras C3-as Koyot rakok bele. Ugye a Koyonál a műanyagkosarat az FG jelöli? (Fiberglass: Üvegszál erősítésű poliamid kosár)
Ezt jól tudom?
Ezt sajnos nem tudom, váltóhoz normál C3 Koyokat raktam, de fémkosarasat. Gondolom a honlapjukon ki van írva... :)
Egyik helyen ezt írják:
L1 Réz masszív kosár
F1 Acél masszív kosár
G1 Egyrészes réz masszív kosár hengergörgős csapágyakhoz
G2 Csavarkosár kúpgörgős csapágyakhoz
J Acéllemez kosár
T1 Műanyag kosár
T2 Műanyag kosár

Forrás: http://www.confidenza.hu/NTNkatalogus/n ... aki_3.html
TS powa!
Kép
Larionov
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2014.01.13. 00:17

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Larionov »

tiger1342 írta: Én itt vettem C4-et főtengő mellé:
http://www.gordulo-simmering.hu/

Öszerakáskor bizony elég szoros volt, melegítve, gumikalapáccsal körbekocogtatva lett feszültség mentes. Én is a hőtágulás miatt vettem inkább ezeket, most még szerencsére elég fasza a főtengőm csapágy felülete, szeretném, ha így is maradna.
Én is azért gondoltam, hogy legyen úgy ahogy a nagykönyvben meg van írva, mert a főtengelyem tiszta új. Mondta a srác akitől vettem, hogy szépen apránként, már az egész blokk fel van újítva. Egy FEZ gyártmányú főtengely van benne Yoko hajtókarral. Elvittem az esztergályoshoz megpörgetni, a 0,03mm-es cserehatárt meg sem közelíti, úgy néz ki tényleg új, nem sokat futhatott.

Ugye a Koyonál a műanyagkosarat az FG jelöli? (Fiberglass: Üvegszál erősítésű poliamid kosár)
Ezt jól tudom?
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Larionov írta: Na mindegy nekiültem a netnek, végigbogarásztam a magyar, meg a német fórumokat, úgy látom mindenütt megy ez a kérdés évek óta, hogy akkor C3 vagy C4. Több helyen írták, hogy a DDR-es C4, nem a mai SKF C4 szabványnak felel meg. Egy német fórumon számszerüsítve is volt, hogy hány mikron a régi C4-nek a "kotyogása" és mennyi a mai C4-es csapágyé, meg hogy lényegében a régi C4-es a mai C3-asnak felel meg. OK, ezt így elfogadtam, köszönöm :)
Az azért érdekes lenne, ha a szabvány így változna... (Bár én már semmin se lennék meglepve.)
Én itt vettem C4-et főtengő mellé:
http://www.gordulo-simmering.hu/

Öszerakáskor bizony elég szoros volt, melegítve, gumikalapáccsal körbekocogtatva lett feszültség mentes. Én is a hőtágulás miatt vettem inkább ezeket, most még szerencsére elég fasza a főtengőm csapágy felülete, szeretném, ha így is maradna.
TS powa!
Kép
Larionov
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2014.01.13. 00:17

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Larionov »

sub-ee írta: Pontosan, az illesztés miatt is, a főtengely hajtókar és dugattyú súlyából adódó mozgását ki kell egyenlíteni, ugyanígy a váltónál is. Elsősorban a súly miatt volt C4, de tényleg felesleges!

Remélem jól fogalmaztam, hirtelen nem jut eszembe a szakszó erre a mozgásra.


Üdv.:Sub-ee
Én már többször beszéltem ezt az öregemmel. Azt furcsáltuk, hogy míg a régebbi MZ-ken a blokkfelek összerakása után ki kellett hézagolni a főtengelyt, az ETZ-ken már nem ír ilyet. Azért nem értem ezt, mert ugye mind a jobb, mind a bal házfélben sima átmenő furat van a főtengelynek. Ebben van a 2 kis horony van a seeger gyűrűknek. Nem érezzük úgy, hogy ez század mm pontos lenne egymástól a két házfélben ez a két horony. Tehát végülis arra gondolunk, hogy ha a főtengely a felszerelt csapágyakkal x mm széles, akkor lehet hogy az összerakott blokkfelekben a 2 seeger távolsága meg x+0,2mm. A TS-eken, Trophykon ezt kellett hézagolókkal kiegyenlíteni. Namost arra gondoltunk, hogy lehet azért raktak c4-es csapágyakat bele, mert annak nagyobb az axiális, tengelyirányú mozgása is, és ki tudja dolgozni a hézagolás hiányát, hőtágulást, mindent, és még mindig marad "helye", nem pedig kicsit már feszülve fut a csapágy.
Persze ez csak elmélkedés. Mondjuk még azt sem értem, hogy lehet kapni a blokkfelek közé is tömítést. Ha jól tudom, gyárilag az sem volt, tehát akkor az már x+0,2mm+a tömítés vastagsága.

Na mindegy nekiültem a netnek, végigbogarásztam a magyar, meg a német fórumokat, úgy látom mindenütt megy ez a kérdés évek óta, hogy akkor C3 vagy C4. Több helyen írták, hogy a DDR-es C4, nem a mai SKF C4 szabványnak felel meg. Egy német fórumon számszerüsítve is volt, hogy hány mikron a régi C4-nek a "kotyogása" és mennyi a mai C4-es csapágyé, meg hogy lényegében a régi C4-es a mai C3-asnak felel meg. OK, ezt így elfogadtam, köszönöm :)
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

kiszsebi írta:
sub-ee írta: Remélem jól fogalmaztam, hirtelen nem jut eszembe a szakszó erre a mozgásra.Üdv.:Sub-ee
hőtágulás

#-o :mrgreen:

Bár szerintem nem erre gondolt "Sub kötőjel e e,, .
Majd gépésztechnikus társaink megmondják.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Na akkor egy kis felvilágosítás csapágy témában:
A C4 illesztés azért kell, mert a csapágyfészket rámelegítjük a csapágyra, a főtengelyt szintén belemelegítjük, és a két anyag "szorítása" eltünteti a csapágyhézagot, ami szükséges a tartós üzemhez.
Ha egy kicsit ki van verődve a csapágyfészek, esetleg a főtengelyen sem szorul már nagyon a csapágy, már nincs ez a kétirányú feszítés, és nem kell a lazább illesztésű csapágy.
Vagyis használt blokkban jó a C3 is. :roll: Főleg ha csak az van a boltban..............
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

sub-ee írta: Remélem jól fogalmaztam, hirtelen nem jut eszembe a szakszó erre a mozgásra.Üdv.:Sub-ee
hőtágulás
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Dreamer írta:
sub-ee írta: Igen, az MZ blokkban az összes csapágy valóban C4-es! Felesleges C4-et berakni!
Nézz azért utána egy fordulat táblázatnak, C3-ra 25000RPM-et írnak amit tartósan elvisel, az MZ közel nem forog ennyit :)
Szóval a C3 tökéletes választás.
A váltóban a 6204 fémkosaras volt valamelyik évjáratban, valamelyikben meg műanyagos, ezt a mai napig nem tudom miért így csinálták, de lehet hogy Hans Regenkurt a blokk összerakásakor beletúrt a fiókba, és épp ez akadt a kezébe :D

Üdv.:Sub-ee
ŐŐŐ nem okoskodik, de nem csak a fordulatszám az egyetlen paraméter amiért C3-ast kell szerelni egy blokkba.
Pontosan, az illesztés miatt is, a főtengely hajtókar és dugattyú súlyából adódó mozgását ki kell egyenlíteni, ugyanígy a váltónál is. Elsősorban a súly miatt volt C4, de tényleg felesleges!

Remélem jól fogalmaztam, hirtelen nem jut eszembe a szakszó erre a mozgásra.


Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

sub-ee írta: Igen, az MZ blokkban az összes csapágy valóban C4-es! Felesleges C4-et berakni!
Nézz azért utána egy fordulat táblázatnak, C3-ra 25000RPM-et írnak amit tartósan elvisel, az MZ közel nem forog ennyit :)
Szóval a C3 tökéletes választás.
A váltóban a 6204 fémkosaras volt valamelyik évjáratban, valamelyikben meg műanyagos, ezt a mai napig nem tudom miért így csinálták, de lehet hogy Hans Regenkurt a blokk összerakásakor beletúrt a fiókba, és épp ez akadt a kezébe :D

Üdv.:Sub-ee
ŐŐŐ nem okoskodik, de nem csak a fordulatszám az egyetlen paraméter amiért C3-ast kell szerelni egy blokkba.
Dreamer
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Larionov írta:
sub-ee írta: Ha jól emlékszem: KOYO 6306 2RS CC Igazából szinte minden normális csapágyboltban van készleten ahol KOYO-t forgalmaznak, én anno 2200Ft-ért vettem darabját.

Üdv.:Sub-ee
Jah de én C4-es illesztésűt szeretnék venni bele, ahogy a szervizkönyv írja, Nyíregyházán bejártam a csapágyboltokat, de nincs és nem is tudnak rendelni.
A németeknél az ebay-en, stb van, de észrevettem egy másik dolgot, ahogy kerestem a váltó csapágyainál a J jelölés mit takar.

Mind a magyar, mind a német szervízkönyv azt írja, hogy "A hajtómű számára műanyagkalitkás csapágyak kerülnek alkalmazásra: 6204 J C4, stb"
A német webshopokban meg azt olvasni, hogy a "J - Genieteter Stahlblechkäfig, kugelgeführt". Google fordításban "J szegecselt acél ketrecben labdát középre,"

Most akkor mi az igazság? A gyári blokkok váltójában műanyag, vagy szegecselt acélkosaras csapágyak voltak?
Tudom, hogy nem sokat oszt vagy szoroz, de veterános beállítottságú vagyok, és ha tudom, hogy a gyár ilyen csapágyakat szerelt a váltóba, akkor én is olyat rendelek. :)

Igen, az MZ blokkban az összes csapágy valóban C4-es! Felesleges C4-et berakni!
Nézz azért utána egy fordulat táblázatnak, C3-ra 25000RPM-et írnak amit tartósan elvisel, az MZ közel nem forog ennyit :)
Szóval a C3 tökéletes választás.
A váltóban a 6204 fémkosaras volt valamelyik évjáratban, valamelyikben meg műanyagos, ezt a mai napig nem tudom miért így csinálták, de lehet hogy Hans Regenkurt a blokk összerakásakor beletúrt a fiókba, és épp ez akadt a kezébe :D

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Elszántság meg a C4 kapcsolatban! :twisted: :twisted: :D Sok sikert! :D Nekünk jó a c3 is műanyag kosárral... :D
Larionov
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2014.01.13. 00:17

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Larionov »

sub-ee írta: Ha jól emlékszem: KOYO 6306 2RS CC Igazából szinte minden normális csapágyboltban van készleten ahol KOYO-t forgalmaznak, én anno 2200Ft-ért vettem darabját.

Üdv.:Sub-ee
Jah de én C4-es illesztésűt szeretnék venni bele, ahogy a szervizkönyv írja, Nyíregyházán bejártam a csapágyboltokat, de nincs és nem is tudnak rendelni.
A németeknél az ebay-en, stb van, de észrevettem egy másik dolgot, ahogy kerestem a váltó csapágyainál a J jelölés mit takar.

Mind a magyar, mind a német szervízkönyv azt írja, hogy "A hajtómű számára műanyagkalitkás csapágyak kerülnek alkalmazásra: 6204 J C4, stb"
A német webshopokban meg azt olvasni, hogy a "J - Genieteter Stahlblechkäfig, kugelgeführt". Google fordításban "J szegecselt acél ketrecben labdát középre,"

Most akkor mi az igazság? A gyári blokkok váltójában műanyag, vagy szegecselt acélkosaras csapágyak voltak?
Tudom, hogy nem sokat oszt vagy szoroz, de veterános beállítottságú vagyok, és ha tudom, hogy a gyár ilyen csapágyakat szerelt a váltóba, akkor én is olyat rendelek. :)
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Larionov írta:
sub-ee írta: KOYO-ban nekem is műanyagkosaras főtengely csapágyak vannak bent!
Esetleg nem emlékszel pontosan a csapágy típusjelölésére? Én kerestem a neten, hogy a Koyo hogyan jelöli a műanyagkosaras csapágyait, de nem találtam meg.
Ha jól emlékszem: KOYO 6306 2RS CC Igazából szinte minden normális csapágyboltban van készleten ahol KOYO-t forgalmaznak, én anno 2200Ft-ért vettem darabját.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

hell írta:
sub-ee írta:ALMOT dugyattyú ETZ 250-be, minden méretben:

http://www.ebay.com/itm/Kolben-kpl-68-9 ... 5d3626b860

Üdv.:Sub-ee
A kép alapján nagyon szimpatikusnak tűnik sőt, már csak az a baj én nem foglalkoztam ezzel az ebay-s dolgokkal így a megrendelése a számomra annyira nem egyszerű... :D
Meg tudom neked rendelni adott méretben, ha van rá igény!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Larionov írta:Dugattyúvásárlással kapcsolatban lenne egy kérdésem.

Valószínűleg nemrégiben lett felfúrva 70,00 mm-re a 250-es ETZ, amit vettem. A dugattyú mérete 69,98, viszont elég gyenge minőségű. Ezt szeretném megbízható minőségűre cserélni fúrás nélkül, csak azt nem tudom, hogy amiket 70-esként hirdetnek, azok valódi névleges mérete 69,98?
Vagy ezekből is van többféle illesztésű (69,97; 69,98; 69,99; 70,00; 70,01)?

Konkrétan erre a dugattyúra gondoltam.
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000089727
A 70mm-es az 69,97m valójában! 0,03mm-es illesztés. Igazából a furat 70-es!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

zudori írta:
sub-ee írta:ALMOT dugyattyú ETZ 250-be, minden méretben:

http://www.ebay.com/itm/Kolben-kpl-68-9 ... 5d3626b860

Üdv.:Sub-ee

Nagyon szép!
Kereshetnél 58-asat is! :D
Már megvan, meg is vettem neked!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

zudori írta:
sub-ee írta:ALMOT dugyattyú ETZ 250-be, minden méretben:

http://www.ebay.com/itm/Kolben-kpl-68-9 ... 5d3626b860

Üdv.:Sub-ee

Nagyon szép!
Kereshetnél 58-asat is! :D
Almot gyárt olyat, szerintem a motoralkatresz24-ben tudnak rendelni neked:
http://sklep.almot.eu/produkty_wlasne_f ... 58_00.html

Gyűrű legalábbis van náluk lengyel:
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000041872
TS powa!
Kép
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Larionov írta:Dugattyúvásárlással kapcsolatban lenne egy kérdésem.

Valószínűleg nemrégiben lett felfúrva 70,00 mm-re a 250-es ETZ, amit vettem. A dugattyú mérete 69,98, viszont elég gyenge minőségű. Ezt szeretném megbízható minőségűre cserélni fúrás nélkül, csak azt nem tudom, hogy amiket 70-esként hirdetnek, azok valódi névleges mérete 69,98?
Vagy ezekből is van többféle illesztésű (69,97; 69,98; 69,99; 70,00; 70,01)?

Konkrétan erre a dugattyúra gondoltam.
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000089727
Én úgy tudom, rá van írva a dugattyútetőre a pontos méret, ezért elvileg kérhetsz olyat, ami neked kell.

Más: Visszejeleztek a Fordulat Motoralkatrésztől is, hogy náluk is ALMOT a lengyel dugó:
http://www.fordulatmotor.hu/dugattyu_70 ... word=70.00

Cikkszám alapján ez is az:
http://webmotorsziget.hu/spd/2100000135 ... TTYU-70-00

Szerdán érkezik az enyém, majd beszámolok! :)
TS powa!
Kép
Larionov
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2014.01.13. 00:17

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Larionov »

Dugattyúvásárlással kapcsolatban lenne egy kérdésem.

Valószínűleg nemrégiben lett felfúrva 70,00 mm-re a 250-es ETZ, amit vettem. A dugattyú mérete 69,98, viszont elég gyenge minőségű. Ezt szeretném megbízható minőségűre cserélni fúrás nélkül, csak azt nem tudom, hogy amiket 70-esként hirdetnek, azok valódi névleges mérete 69,98?
Vagy ezekből is van többféle illesztésű (69,97; 69,98; 69,99; 70,00; 70,01)?

Konkrétan erre a dugattyúra gondoltam.
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3% ... 0000089727
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: amatőr valamint 47 vendég