Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
ötvöscsöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
MZ-d típusa: TS125 Standard

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ötvöscsöpi »

Dreamer írta:Sziasztok!

Továbbra is kérdésem, hogy találkozott már valaki a következő problémával. Gyorsításkor kalapácsszerű ütésre emlékeztető hang (detonál?) jön a blokkból. Ha beállok egy sebességre, vagy csak enyhén gyorsítok akkor nem érzékelhető.

A gyújtás 2.7-en volt. 2.4 el is ugyan ezt csinálja, bár 2.4-el mintha dinamikusabb lenne.
Tettem bele 100-as benzint, ezzel sem változott.
Préssáv 0,9.

Igazándiból nem akartam szétszedni a blokkot, leszedni a hengerfejet, de úgy tűnik, hogy rá kell vennem magam.

Valami ötlet?
Én leellenőrizném a hengerfej illeszkedését, tömítését.
Hasonló módon viselkedett, nekem is a motor, mikor "kifújt" alig vettem észre, mert látható jele nem volt.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

m-tom írta: Megkérdezheted még néhányszor, én akkor is a préssávot mondom :-)
Azért itt voltak plusz infók. A 0,9 elméletileg a gyári minimum préssáv. :(
Dreamer
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Dreamer írta:Sziasztok!

Továbbra is kérdésem, hogy találkozott már valaki a következő problémával. Gyorsításkor kalapácsszerű ütésre emlékeztető hang (detonál?) jön a blokkból. Ha beállok egy sebességre, vagy csak enyhén gyorsítok akkor nem érzékelhető.

A gyújtás 2.7-en volt. 2.4 el is ugyan ezt csinálja, bár 2.4-el mintha dinamikusabb lenne.
Tettem bele 100-as benzint, ezzel sem változott.
Préssáv 0,9

Igazándiból nem akartam szétszedni a blokkot, leszedni a hengerfejet, de úgy tűnik, hogy rá kell vennem magam.

Valami ötlet?
Megkérdezheted még néhányszor, én akkor is a préssávot mondom :-)
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Sziasztok!

Továbbra is kérdésem, hogy találkozott már valaki a következő problémával. Gyorsításkor kalapácsszerű ütésre emlékeztető hang (detonál?) jön a blokkból. Ha beállok egy sebességre, vagy csak enyhén gyorsítok akkor nem érzékelhető.

A gyújtás 2.7-en volt. 2.4 el is ugyan ezt csinálja, bár 2.4-el mintha dinamikusabb lenne.
Tettem bele 100-as benzint, ezzel sem változott.
Préssáv 0,9.

Igazándiból nem akartam szétszedni a blokkot, leszedni a hengerfejet, de úgy tűnik, hogy rá kell vennem magam.

Valami ötlet?
Dreamer
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

ujimi írta:Üdv!
A váltókar visszahúzó rugóm valószínüleg eltört (lábbal kell visszatenni alapállásba)
És még nem bontottam meg soha a blokkot .
Az lenne a kérdésem hogy hol található pontosan ez a rugó,melyik oldalon(a váltókar oldalán esetleg?)
Nagyon szét kell szedni a blokkot?
Előre is köszi a válaszokat!
Teljesen ,leg belül van :(
ujimi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2014.02.28. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ujimi »

Üdv!
A váltókar visszahúzó rugóm valószínüleg eltört (lábbal kell visszatenni alapállásba)
És még nem bontottam meg soha a blokkot .
Az lenne a kérdésem hogy hol található pontosan ez a rugó,melyik oldalon(a váltókar oldalán esetleg?)
Nagyon szét kell szedni a blokkot?
Előre is köszi a válaszokat!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Valaki halott már a Motus márájú gyűrűkről?

A fordulatnál ilyen gyűrűt adna az almot dugóhoz, csak azért kérdeztem milyen fajta. Ezekszerint senki nem ismeri így nem is merem megvenni. :D
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

LaloX írta:Sziasztok! Mit lehet tenni akkor, ha szivárog az olaj a váltókarnál? Előre is köszi a választ :)
Gumigyűrűt cserélni...
Avatar
LaloX
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 43
Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: LaloX »

Sziasztok! Mit lehet tenni akkor, ha szivárog az olaj a váltókarnál? Előre is köszi a választ :)
Kép
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Toronto írta: Sikerült lefotóznom a harmadik fokozat kapcsolókörmét. Mit mondjak, elsőre rosszul ítéltem meg. Nem tudom mennyi a megengedett kopás, mostanáig a sebességet nem dobta ki. A szög látszik, hogy már nem 3 fok, lassan közelebb áll a nullához, talán van 1 fok. Teszek fel pár képet. Mi a vélemény? Csere túl sokba fájna. (egyébként kell cserélni egyúttal a két fogaskereket is amibe akad?) Tegyem így vissza, vagy esetleg próbáljam meg flex-el picit visszafokolni? Valaki csinált már hasonlót?

További kellemes vasárnapot! :)
Igen, erre gondoltam, gyakori kopás az MZ-kben.
Meg lehet csinálni csere nélkül, de "orvosi műtős" kéz kell hozzá. Csak óvatosan!
A párján az ablakokat viszont csak gyémántos reszelővel tudod igazítani.
Én csináltam már párat, azóta jók.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Főtengó felújítás 10-12 körül szokott lenni, megfelelő minőségű alkatrészekből.

Fúrás dettó, ha jó minőségű dugót veszel.


Kapcsolókörmöt lehet reszelővel igazgatni, de pontosra csinálni szinte képtelenség (hogy együtt hordjon)

Kuplungot nem hegesztünk fel, csak ha már amúgy is kukaérett a főtengely, kuplungagy, és nem akarjuk eladni... (Irtó szopás szétszedni)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
miki094
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2014.03.12. 23:18
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: miki094 »

Hallottam olyat valakitől hogy kuplungot fel lehetne heggeszteni de nekem elég drasztilus megoldásnak tűnik. Szerintetek??
Avatar
Toronto
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2013.02.03. 17:00
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Toronto »

Sziasztok,
úgy volt ahogy szketo írta (köszi ! :) ) A 2 db tűgörgő hiányzik a berúgótengelyről. Az egyiket megehette a váltómű, a másik megmaradt. Pótolásra kerülnek.

Sikerült lefotóznom a harmadik fokozat kapcsolókörmét. Mit mondjak, elsőre rosszul ítéltem meg. Nem tudom mennyi a megengedett kopás, mostanáig a sebességet nem dobta ki. A szög látszik, hogy már nem 3 fok, lassan közelebb áll a nullához, talán van 1 fok. Teszek fel pár képet. Mi a vélemény? Csere túl sokba fájna. (egyébként kell cserélni egyúttal a két fogaskereket is amibe akad?) Tegyem így vissza, vagy esetleg próbáljam meg flex-el picit visszafokolni? Valaki csinált már hasonlót?

További kellemes vasárnapot! :)
Kép

Kép

Kép

Kép
Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nagydivad »

Kobi írta:Üdv! Még új vagyok.. ezért előre is bocsánatot kérek a sok kérdésért.. :D
Van egy 150-es ETZ nálam .. motoroztam vele és egyszercsak elkezdett csörögni-zörögni... kicsit utánaolvasam, néztem videókat, és rávettem magam hogy széthúzzam a blokkot.. ezt tegnap meg is tettem. és kiderült hogy a hajtókar alatti tűgörgő ment szét. sajnos ebből feljöttek a kis vasdarabkák és szétvágták a dugó falát is... (ennek nem örültem.. :/ )
A kérdésem az lenne hogy azt a tűgörgőt hogyan lehet kicserélni vagy valaki tudna-e ajánlani olyan szakembert aki ezt meg tudná csinálni??.. (Vas megyei vagyok) És esetleg hogy kb mennyibe fog ez nekem fájni??
Előre is köszönöm a segítséget! :)
Házilag nem fogod tudni kicserélni a tűgörgőt. Keress valami motorosboltot, azok elintéznek mindent, neked csak vinned-hoznod kell a főtengelyt. Fúratással, új dugattyúval egybekötve szerintem 15k-ból kijön a felújítás.
Kobi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2014.02.26. 21:20
MZ-d típusa: Mz ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kobi »

Üdv! Még új vagyok.. ezért előre is bocsánatot kérek a sok kérdésért.. :D
Van egy 150-es ETZ nálam .. motoroztam vele és egyszercsak elkezdett csörögni-zörögni... kicsit utánaolvasam, néztem videókat, és rávettem magam hogy széthúzzam a blokkot.. ezt tegnap meg is tettem. és kiderült hogy a hajtókar alatti tűgörgő ment szét. sajnos ebből feljöttek a kis vasdarabkák és szétvágták a dugó falát is... (ennek nem örültem.. :/ )
A kérdésem az lenne hogy azt a tűgörgőt hogyan lehet kicserélni vagy valaki tudna-e ajánlani olyan szakembert aki ezt meg tudná csinálni??.. (Vas megyei vagyok) És esetleg hogy kb mennyibe fog ez nekem fájni??
Előre is köszönöm a segítséget! :)
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: szketo »

A berúgó tengelyt megnézted nincs szét hullva? Ott is ,ill: a váltó tengelyen zéger gyűrűvel biztosított fogaskereke alatt is tűgörgővel találkozhatsz?Szóval erről a két helyről gyanítom hogy bele került, ha csak!!!.. nem más módon!
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
Avatar
Toronto
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2013.02.03. 17:00
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Toronto »

Sziasztok!

No a blokk most már tényleg darabokban. Sikerül melegítéssel lehúzni a főtengely csapágyakat is. Köszi a tippért! :)

-Mr. Dok írta, hogy ha már szétdobtam vessek egy pillantást a 3. fokozat kapcsolókörmére. Viszonylag szép állapotúnak találom. Sajnos nem készítettem fotót de pótolni fogom. De valami azonban aggaszt: bizonyos fogaskerék fogainak felületén roncsolódás látható. Teszek fel képeket is. Gondolom valamit bedarált. Maradhat ez így, mehetnek így vissza a fogaskerekek?
-A másik dolog: amikor a kuplung oldaláról levettem a deklit, a kuplungszerkezet alatt az olajmaradékban találtam a fotón látható tűgörgőt (?) ami 19mm hosszú és 2,5mm átmérőjű. No ez vajon honnan származik?

Köszönöm a segítségeket!
További napsugaras hétvégét! :) :D
Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Dreamer írta:Kérni szeretnék tanácsot.
A következő a jelenség, gyorsításkor elég intenzív kopogó hang hallható. Amikor beállok egy sebességre, akkor elcsendesül, de közepes húzatáskor kopog.
Motorfékkor semmi hangja.
Eddig azt találtuk ki, hogy megtankolom 100-as üzemanyaggal és figyelem, illetve a gyújtás 2,8-ra lett beállítva ezt esetleg 2,5-tel kipróbálni.

Sajnos a hengerfurat méretéről nincs infóm, meg arról sem, hogy esetleg babráltak-e a hengerfejjel. Most jutott eszembe, hogy érdemes lenne megmérni a préssávot.

Esetleg más gondolat?
Préssáv szerintem is
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Kérni szeretnék tanácsot.
A következő a jelenség, gyorsításkor elég intenzív kopogó hang hallható. Amikor beállok egy sebességre, akkor elcsendesül, de közepes húzatáskor kopog.
Motorfékkor semmi hangja.
Eddig azt találtuk ki, hogy megtankolom 100-as üzemanyaggal és figyelem, illetve a gyújtás 2,8-ra lett beállítva ezt esetleg 2,5-tel kipróbálni.

Sajnos a hengerfurat méretéről nincs infóm, meg arról sem, hogy esetleg babráltak-e a hengerfejjel. Most jutott eszembe, hogy érdemes lenne megmérni a préssávot.

Esetleg más gondolat?
Dreamer
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

miki094 írta:Sziasztok egy kis segítséget szeretnék kérni. Etz 250 motoromnak lepörgött a kuplungja és már próbáltam vissza rakni de nem sikerül mindig lepörög. Milyen praktikákat tudtok amivel biztosan meg lehetne csinálni?
Öreg motoros nekem azt magyarázta, hogy úgy kellene összecsiszolni a kúpot, mint a hogy a szelepeket szokták.

Vízpapír eléget, a "hamut" olajjal keverni, utána hosszú fáradságos munkával összecsiszolni. Amikor úgy néz ki, hogy jó, akkor zsírtalanítani többször mind két felületet. Ezek után érdemes lenne a kuplungot kicsit megmelegíteni, és megfelelő nyomatékkal felhúzni.

A fent leírt művelet érzéket igényel, és kitartást, mert nem rövid, instant művelet... :(
Sok sikert!
Dreamer
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Szia!
Ha már többször lepörgött az gáz,már egy sem egészséges.
Én az ilyen főtengelyt(ilyennel vettem az enyémet) nemes egyszerűséggel kihajítottam a motorból.
Meglehet még próbálni savazni,sokat már nem árthat,esetleg esztergáltatni a kúpot.
Olvass vissza ebben a témában,nálam hozzáértőbbek már kitárgyalták ezt korábban.
Sok sikert!
miki094
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2014.03.12. 23:18
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: miki094 »

Sziasztok egy kis segítséget szeretnék kérni. Etz 250 motoromnak lepörgött a kuplungja és már próbáltam vissza rakni de nem sikerül mindig lepörög. Milyen praktikákat tudtok amivel biztosan meg lehetne csinálni?
Larionov
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2014.01.13. 00:17

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Larionov »

Na majd hétvégén összepakolom és csinálok egy normális videót, mert nem adja vissza. Nagyon csalóka a összkép, mert az egész gépet csak összedobáltam, hogy berúgva meghallgathassam a hangját. Így is amikor először beindítottam, rendben ok, felpörgettem 3000, elengedem a gázt, ilyen mély morgó, kongó hang kíséretében pörgött le. "Mi az isten ez, öreg gyere már". "Beleér a tank a vázba". Pfff tényleg mert azt is csak rádobtam de nem rögzítettem és lecsúszott. Majd hétvégén megpróbálok egy normális videót csinálni, amikor már összecsavaroztam.

Azért is mondom, hogy csalóka a videó, mert pl a főtengely felújítással egyáltalán nem értek egyet. Az volt amit elsőként tüzetesen átvizsgáltunk. Nem csilingelt hiába ütöttem a hajtókart. Esztergályoshoz, mérje ki hogy határértékek között van e. Az esztergályos még külön megdicsérte, hogy ritkaság az ilyen szépen futó főtengely, tényleg nem sokat futhatott a felújítás óta. Itthon is méregettem apám mikrométereivel a hajtókart. Ha vád érheti a főtengelyt, maximum az, hogy túl feszes.
Larionov
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2014.01.13. 00:17

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Larionov »

Dreamer írta:Nos, én laikus vagyok, csak három dolgot szeretnék elmondani.
- a vége tetszik a legjobban, az a jó ízes.... :)
- szerintem kifejezetten rossz ötlet dugót cserélni csak úgy hobbyból
- a legutóbbi videón szerintem rosszabb a hangja, de lehet, hogy a fülem rossz, vagy amin hallgattam.
Sajnos a videó most nem adja vissza a felsoroltak miatt, de tényleg jobb lett a hangja ami a hengerből jön, még a szkeptikus bátyám szerint is. A karbi viszont még jobban zörög amint a gázhoz érek, ezért is próbáltam az állítócsavarral emelni a fordulaton. Mondjuk nem értem miért lett hangosabb, mert csak lecsavaroztam a szívócsonkról a blokk előrebuktatásához, meg vissza. Mondjuk most hogy belegondolok lehet, hogy csak kézzel húztam meg a 2 csavart a szívócsonkon miután visszacsúsztattam a karbit.

Apám tud ízeseket mondani, én meg tájszólással még jobbakat válaszolni.
A kedvenceink az öregtől:
Ha német autóval küzd: "Azt ferde szájú náci g*cit amelyik ezt ideb*szta"
A Fordoknál "Ezeknek is az utolsó normális autójuk a T modell volt"
De az abszolút kedvencünk a váltófelrakás. Általában próbálja az aknából felcsúsztatni a váltót a helyére, hiába játszik vele, nem megy. Akkor megnézi alulról, felülről. " Mibe akad ez, ennek így már fel kéne csúsznia." Megint megpróbálja. Aztán ez megismétlődik olyan négyszer-ötször egyre magasabb hangon. Az 5. alkalom után már az aknából elkezdi le-fel rázni a váltót, hogy a kasztni beleremeg, miközben ordít, hogy "Mi az anyádért nem mész már fel!" és akkor általában felcuppan a helyére. Ekkor az addigra már idegbeteg fatert, mint akit elvágtak egy "nah azért" kíséretében lenyugszik. :mrgreen:
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

allllli írta:Most hallgattam meg a videót, hát...k*rva szar hangja van szerintem, így el ne indulj sehova.
Megint csak azt tudom mondani, hogy kezd nulláról, gondolj bele a dugattyú-henger páros a motor egyik legfontosabb eleme. Egyszer kell jól megcsinálni, szépen összekopnak az alkatrészek és olyan lesz, mint az óramű.
Tegyük hozzá, hogy lehet nem ártana egy főtengely felújítás is... :(
Dreamer
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Most hallgattam meg a videót, hát...k*rva szar hangja van szerintem, így el ne indulj sehova.
Megint csak azt tudom mondani, hogy kezd nulláról, gondolj bele a dugattyú-henger páros a motor egyik legfontosabb eleme. Egyszer kell jól megcsinálni, szépen összekopnak az alkatrészek és olyan lesz, mint az óramű.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Larionov írta:
ötvöscsöpi írta: dugattyú hiba: rossz illesztés, nem jó formájú dugó
Igen, úgy néz ki a saját hülyeségem áldozata lettem. Az a lényeg, hogy a volt tulaj szerint nem sokat futott a gép a fúrás óta. Gondoltam fúrás nélkül megpróbálom valami normálisabbra kicserélni a dugattyút, a régi nem is tudom milyen, úgy néz ki mint egy alutömb, legjobb esetben is berta dugattyú, ha jól látom a belsejében egy hungary felirat szerepel.
Na mindegy a lényeg, hogy visszatettem a régi dugót az új gyűrűkkel, csapszeggel, meg felső tűgörgővel. Így már eltűnt az a durva kereplés, mostmár normális hangja van.
Gyorsan próbáltam készíteni egy videót, hogy hallható legyen a különbség, de sajnos nem nagyon adja vissza a videó, mert most csak úgy össze lett dobva a motor, a kipufogó is csak úgy rá lett dobva, a hollander alól ereszt is, a rendszámtábla, karbi zörög, plussz még a vasajtó is zárva a kipufogó mögött had kongjon a műhely mint egy harang. :mrgreen: Jah és még a benzincsövet is sikerült lerántanom a tankról... :mrgreen:
Nah de azért megosztom veletek: https://drive.google.com/file/d/0B0Uzp5 ... sp=sharing:

Persze kérdésem is van ma estére, de nem offolom a blokk topicot, mert kipufogó téma.
Én a helyedben kezdeném a nulláról. Gyűrűt cserélni használt hengerben amúgy sem megoldás, sőt még talán rosszabb lesz. Fúrás után 3000 km-ig tehetsz bele új gyűrűt, de ki tudja mennyit futott azóta. 10.000 Ft-ot rászánnék és megfúratnám + egy Berta dugattyú gyűrűkkel, azért nem olyan rossz az, nekem 3 motoromban is Berta van és tökéletesen teszik a dolgukat több ezer km óta...kopp...kopp. :D
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

Larionov írta: Igen, úgy néz ki a saját hülyeségem áldozata lettem. Az a lényeg, hogy a volt tulaj szerint nem sokat futott a gép a fúrás óta. Gondoltam fúrás nélkül megpróbálom valami normálisabbra kicserélni a dugattyút, a régi nem is tudom milyen, úgy néz ki mint egy alutömb, legjobb esetben is berta dugattyú, ha jól látom a belsejében egy hungary felirat szerepel.
Na mindegy a lényeg, hogy visszatettem a régi dugót az új gyűrűkkel, csapszeggel, meg felső tűgörgővel. Így már eltűnt az a durva kereplés, mostmár normális hangja van.
Gyorsan próbáltam készíteni egy videót, hogy hallható legyen a különbség, de sajnos nem nagyon adja vissza a videó, mert most csak úgy össze lett dobva a motor, a kipufogó is csak úgy rá lett dobva, a hollander alól ereszt is, a rendszámtábla, karbi zörög, plussz még a vasajtó is zárva a kipufogó mögött had kongjon a műhely mint egy harang. :mrgreen: Jah és még a benzincsövet is sikerült lerántanom a tankról... :mrgreen:
Nah de azért megosztom veletek: https://drive.google.com/file/d/0B0Uzp5 ... sp=sharing:

Persze kérdésem is van ma estére, de nem offolom a blokk topicot, mert kipufogó téma.
Nos, én laikus vagyok, csak három dolgot szeretnék elmondani.
- a vége tetszik a legjobban, az a jó ízes.... :)
- szerintem kifejezetten rossz ötlet dugót cserélni csak úgy hobbyból
- a legutóbbi videón szerintem rosszabb a hangja, de lehet, hogy a fülem rossz, vagy amin hallgattam.
Dreamer
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

KILL3R etz írta:
hell írta:Valaki rendelt már ilyet innen? Máshol mindenhol ilyen 2000 környékén mozog. Vagy ez is csak egy átverés?

http://webmotors.hu/SZIMERING_25X72X_7_ ... rtdet_tabs

Tőlük szoktam rendelni, eddig mindig vitont küldtek.
Ok. Köszönöm.
Larionov
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2014.01.13. 00:17

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Larionov »

Toronto írta: Először is köszönöm a tippeket, a zsákfuratból való csapágykiszedésre. Megoldottam. A kenyérbeles megoldás egyszerűen zseniális! :D
Öreg Pannónia gyári recept, legalábbis apám egy régi gyári szaki ismerősétől hallotta, hogy így kell ezt csinálni :mrgreen:
Larionov
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2014.01.13. 00:17

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Larionov »

ötvöscsöpi írta: dugattyú hiba: rossz illesztés, nem jó formájú dugó
Igen, úgy néz ki a saját hülyeségem áldozata lettem. Az a lényeg, hogy a volt tulaj szerint nem sokat futott a gép a fúrás óta. Gondoltam fúrás nélkül megpróbálom valami normálisabbra kicserélni a dugattyút, a régi nem is tudom milyen, úgy néz ki mint egy alutömb, legjobb esetben is berta dugattyú, ha jól látom a belsejében egy hungary felirat szerepel.
Na mindegy a lényeg, hogy visszatettem a régi dugót az új gyűrűkkel, csapszeggel, meg felső tűgörgővel. Így már eltűnt az a durva kereplés, mostmár normális hangja van.
Gyorsan próbáltam készíteni egy videót, hogy hallható legyen a különbség, de sajnos nem nagyon adja vissza a videó, mert most csak úgy össze lett dobva a motor, a kipufogó is csak úgy rá lett dobva, a hollander alól ereszt is, a rendszámtábla, karbi zörög, plussz még a vasajtó is zárva a kipufogó mögött had kongjon a műhely mint egy harang. :mrgreen: Jah és még a benzincsövet is sikerült lerántanom a tankról... :mrgreen:
Nah de azért megosztom veletek: https://drive.google.com/file/d/0B0Uzp5 ... sp=sharing:

Persze kérdésem is van ma estére, de nem offolom a blokk topicot, mert kipufogó téma.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

hell írta:Valaki rendelt már ilyet innen? Máshol mindenhol ilyen 2000 környékén mozog. Vagy ez is csak egy átverés?

http://webmotors.hu/SZIMERING_25X72X_7_ ... rtdet_tabs

Tőlük szoktam rendelni, eddig mindig vitont küldtek.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: beci58 »

[quote="Larionov"]Szép jó estét mindenkinek!
Megint segítségért folyamodom.
A kérdésem az lenne, hogy az ETZ-nél fent a dugattyúnál, a hajtókar és a dugattyú között a csapszegre nem kell hézagolókat tenni mint a Simsonnál?

SZÉP hangja van az enyémnek is hasonló az alapjárati levegő csavaron én hajtanék egy negyedet beljebb dúsítanék egy kicsit a keveréken és használd nyugodtan.
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: dkari »

Érdeklődnék mi a véleményetek?

Egy új főtengely csapágynak 2000km után lehet majdnem 1mm lógása? A kis Ts-em dinamó felőli oldalán vettem észre, hogy annak ellenére hogy új csapágy meglepően nagyot lóg. Kb mi a "normális" ? Természetesen C3-as. A gyártmánya Koyo.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

hell írta:Valaki rendelt már ilyet innen? Máshol mindenhol ilyen 2000 környékén mozog. Vagy ez is csak egy átverés?

http://webmotors.hu/SZIMERING_25X72X_7_ ... rtdet_tabs
A viton szimering általában barna. De nem az anyaga (FPDM) miatt, hanem mert így színezik. Tehát a fekete lehet viton, de gyanús.

Én olyan 1200-1300 körül vettem a FPDM főtengely szimeringet tömítéstechnikai boltban.
Dreamer
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Valaki rendelt már ilyet innen? Máshol mindenhol ilyen 2000 környékén mozog. Vagy ez is csak egy átverés?

http://webmotors.hu/SZIMERING_25X72X_7_ ... rtdet_tabs
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Én ezt csináltam, rétegelt fa lemezből.

Kép

A piros vonal mentén el van vágva, tehát két fél darabból áll, így rá tudom helyezni a csapágyra. A szürke egy darab lemez, amin kisebb átmérőjű lyuk van, így a csapágy alá bemegy és alulról tartja. A rózsaszín helyen át van fúrva, rajta keresztül menetesszár , így rá tudom szorítani a csapágyra. A citromsárga egy-egy anya, ami be van ültetve a lehúzóba, így a csavarokat csavarva szépen húzza le a csapágyat a főtengelyről. Végül is ez a szerelési videóban látható csapágylehúzó mása fából és lemezből. Simán lehúzta többször is a csapágyat.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Gázlámpával megmelegíted a csapágy belső gyűrűjét, és két széles fejű, lapos csavarhúzóval alányúlva leszeded.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Toronto
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2013.02.03. 17:00
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Toronto »

Szép estét mindenkinek,

Először is köszönöm a tippeket, a zsákfuratból való csapágykiszedésre. Megoldottam. A kenyérbeles megoldás egyszerűen zseniális! :D

A következő akadályba botlottam: nem sikerült leszednem a főtengelyről a csapágyakat. Laposvasból hajlítottam a csapágyra egy gyűrűt amit csavarral tudok összehúzatni, hegesztettem rá három anyát, hogy legyen amibe a "tolócsavarokat" behajtanom. Sajnos akármennyire is megszorítom, lecsúszik a szerkezet a csapágyról. Nem fekszik elég tökéletesen, nem szorul rá. Más megoldás létezik, amit alkalmazhatnék? Félek ettől a művelettől mint a fene, nehogy kárt tegyek a főtengelyben.

Köszi a segítségeket! :)
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Az utángyártott lamellák szépsége!
Általában vastagabb a kelleténél és nem működik a kuplung,én öszerakott állapotban még a kart sem tudtam behúzni!
Csiszold le a kívánt vastagságra.
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

va-szabi írta:Üdv Mindenkinek!

Olyan problémával fordulok hozzátok, hogy a 250-es etz-m kuplungja felrakás után egyszerűen nem akar szétkapcsolni. Mindent úgy csináltam ahogy a könyvekben szerepel (már nem először), sőt felrakás elött le is próbáltam és szépen működött. Mikor behúzom a kart érzem, hogy szépen kiemel és visszarúg de egyszerűen olyan, mintha ott se lenne. Igaz egyszer sikerült lepörgetnem (saját hülyeségem), de már mindent úgy tettem fel ahogy kell. Aki találkozott hasonlóval kérem segítsen, mert ott tartok, hogy az egészet felgyújtom. Előre is köszi.
Újak a lamellák? Vastagságukat ellenőrizted? Nem szorulnak?
va-szabi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2014.03.11. 17:18
MZ-d típusa: etz 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: va-szabi »

Üdv Mindenkinek!

Olyan problémával fordulok hozzátok, hogy a 250-es etz-m kuplungja felrakás után egyszerűen nem akar szétkapcsolni. Mindent úgy csináltam ahogy a könyvekben szerepel (már nem először), sőt felrakás elött le is próbáltam és szépen működött. Mikor behúzom a kart érzem, hogy szépen kiemel és visszarúg de egyszerűen olyan, mintha ott se lenne. Igaz egyszer sikerült lepörgetnem (saját hülyeségem), de már mindent úgy tettem fel ahogy kell. Aki találkozott hasonlóval kérem segítsen, mert ott tartok, hogy az egészet felgyújtom. Előre is köszi.
Avatar
ötvöscsöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 146
Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
MZ-d típusa: TS125 Standard

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ötvöscsöpi »

Larionov írta:Szép jó estét mindenkinek!
Megint segítségért folyamodom.
A kérdésem az lenne, hogy az ETZ-nél fent a dugattyúnál, a hajtókar és a dugattyú között a csapszegre nem kell hézagolókat tenni mint a Simsonnál?

Azért kérdezem, mert nekem a dugattyú és a hajtókar között jókora hézag van, tehát a dugattyút jobbra-balra rendesen tudom mozgatni. Azt értem, hogy a hengerben úgyis csak központosan tud futni, de közben a hajtókarban a tűgörgős kosár ide-oda tud vándorolni a csapszegen, nem?

Csak azért érdeklődöm, mert próbálom kideríteni hogy mitől van a motornak olyan kerepelő hangja, amit a korábban megosztott videón hallhattatok. Nem a karbi hangjára gondolok, azt már megbeszéltük.

Mivel le volt szedve ma úgyis a kipufogó, meg a lánc is, gondoltam egyet, hogy innen már nem tart sokból belenézni a hengerbe is. Kíváncsi voltam többek között, hogy milyen az új dugattyú így 200km után, mert a régi mellett leszúrt a láng.

Készítettem videót a dugattyú tengely irányú játékáról, még jó kis nyikorgó hangja van, ahogy a csapszeg csúszkál tengelyirányban a tűgörgős kosárban.

Ez volt az első videó a motor hangjáról, meg a karbi zörgéséről amint a gázhoz érek. Igaz itt még könnyezett a kipufogó hollandernél, de miután megcsináltam utánna is ilyen hangja volt:
https://drive.google.com/file/d/0B0Uzp5 ... sp=sharing

Itt pedig a videó henger nélkül a dugattyúról: https://drive.google.com/file/d/0B0Uzp5 ... sp=sharing
Ha valakinek van tippje, azt nagyon megköszönöm.
dugattyú hiba: rossz illesztés, nem jó formájú dugó
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Én is így jártam. Megvettem a motort, semmi hangja nem volt. Fúrattam a hengert, ugyanaz a csapszeg tűgörgő páros ment bele vissza és terheletlen állapotban csörög a motor. Kompresszióviszonyt állítgattam, csapágyakat cseréltem, a gyűrűk élét lecsiszoltam, de maradt a csörgő hang. Alsó csapszeg és tűgörgő is rendben van.

Egy dolog maradt: a henger belsejében lévő csatornáknak az éleit nem csiszoltam meg, nem törtem le fúrás után. Én erre tudok gondolni, mert csak ez a lehetőség maradt. :D Az Mz Hogyan tovább is tanácsolja ezt a műveletet, mert becsöröghetnek a gyűrűk terheletlen motornál.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Larionov írta:
pempelli írta: Szerintem semmi baj sincs a hangjával,teljesen rendben van,kis csapszeg hang az semmi,törődj bele és használd,kár belebonyolódni mert állandóan szerelheted.:)
Csapszeg lenne? Az szomorú, mert készletben jött az ALMOT dugattyúval és összesen ment 200 km-t, a felső tűgörgő meg Prox. Próbáltam nézni, hogy van e billegése a dugattyúnak a csapszeg miatt, de ezt így nem lehet megállapítani a tűgörgős kosár miatt.
Lehet hogy az alsó.de egyáltalán nincs rossz hangja.
Larionov
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2014.01.13. 00:17

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Larionov »

pempelli írta: Szerintem semmi baj sincs a hangjával,teljesen rendben van,kis csapszeg hang az semmi,törődj bele és használd,kár belebonyolódni mert állandóan szerelheted.:)
Csapszeg lenne? Az szomorú, mert készletben jött az ALMOT dugattyúval és összesen ment 200 km-t, a felső tűgörgő meg Prox. Próbáltam nézni, hogy van e billegése a dugattyúnak a csapszeg miatt, de ezt így nem lehet megállapítani a tűgörgős kosár miatt.
Larionov
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2014.01.13. 00:17

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Larionov »

Patrik írta:Szia!
Behúzott kuplunggal megszűnik a kerepelés?
Vagy esetleg kopott a fordulatszám meghajtásod,ha nem kapcsolódnak rendesen a fogak az is tud zörögni rendesen.
A kuplung az néma, nem változik a hangja sem kinyomott, sem összezárt állapotban, mondjuk abban bíztam is, mert ki lett méregetve a belső menesztő játéka.
A fordulatszám meghajtás kopott volt, kipróbáltam leszedett fordulatszámfedéllel (el is ment a durva beállításom) sőt kipróbáltam úgy is, hogy feltekertem a kuplung nyomólapot az orsóra, hogy ne feszüljön a kupplungnak, de nem változott a hangja.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Larionov írta:Szép jó estét mindenkinek!
Megint segítségért folyamodom.
A kérdésem az lenne, hogy az ETZ-nél fent a dugattyúnál, a hajtókar és a dugattyú között a csapszegre nem kell hézagolókat tenni mint a Simsonnál?

Azért kérdezem, mert nekem a dugattyú és a hajtókar között jókora hézag van, tehát a dugattyút jobbra-balra rendesen tudom mozgatni. Azt értem, hogy a hengerben úgyis csak központosan tud futni, de közben a hajtókarban a tűgörgős kosár ide-oda tud vándorolni a csapszegen, nem?

Csak azért érdeklődöm, mert próbálom kideríteni hogy mitől van a motornak olyan kerepelő hangja, amit a korábban megosztott videón hallhattatok. Nem a karbi hangjára gondolok, azt már megbeszéltük.

Mivel le volt szedve ma úgyis a kipufogó, meg a lánc is, gondoltam egyet, hogy innen már nem tart sokból belenézni a hengerbe is. Kíváncsi voltam többek között, hogy milyen az új dugattyú így 200km után, mert a régi mellett leszúrt a láng.

Készítettem videót a dugattyú tengely irányú játékáról, még jó kis nyikorgó hangja van, ahogy a csapszeg csúszkál tengelyirányban a tűgörgős kosárban.

Ez volt az első videó a motor hangjáról, meg a karbi zörgéséről amint a gázhoz érek. Igaz itt még könnyezett a kipufogó hollandernél, de miután megcsináltam utánna is ilyen hangja volt:
https://drive.google.com/file/d/0B0Uzp5 ... sp=sharing

Itt pedig a videó henger nélkül a dugattyúról: https://drive.google.com/file/d/0B0Uzp5 ... sp=sharing
Ha valakinek van tippje, azt nagyon megköszönöm.
Szerintem semmi baj sincs a hangjával,teljesen rendben van,kis csapszeg hang az semmi,törődj bele és használd,kár belebonyolódni mert állandóan szerelheted.:)
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Szia!
Behúzott kuplunggal megszűnik a kerepelés?
Vagy esetleg kopott a fordulatszám meghajtásod,ha nem kapcsolódnak rendesen a fogak az is tud zörögni rendesen.
Larionov
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2014.01.13. 00:17

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Larionov »

Szép jó estét mindenkinek!
Megint segítségért folyamodom.
A kérdésem az lenne, hogy az ETZ-nél fent a dugattyúnál, a hajtókar és a dugattyú között a csapszegre nem kell hézagolókat tenni mint a Simsonnál?

Azért kérdezem, mert nekem a dugattyú és a hajtókar között jókora hézag van, tehát a dugattyút jobbra-balra rendesen tudom mozgatni. Azt értem, hogy a hengerben úgyis csak központosan tud futni, de közben a hajtókarban a tűgörgős kosár ide-oda tud vándorolni a csapszegen, nem?

Csak azért érdeklődöm, mert próbálom kideríteni hogy mitől van a motornak olyan kerepelő hangja, amit a korábban megosztott videón hallhattatok. Nem a karbi hangjára gondolok, azt már megbeszéltük.

Mivel le volt szedve ma úgyis a kipufogó, meg a lánc is, gondoltam egyet, hogy innen már nem tart sokból belenézni a hengerbe is. Kíváncsi voltam többek között, hogy milyen az új dugattyú így 200km után, mert a régi mellett leszúrt a láng.

Készítettem videót a dugattyú tengely irányú játékáról, még jó kis nyikorgó hangja van, ahogy a csapszeg csúszkál tengelyirányban a tűgörgős kosárban.

Ez volt az első videó a motor hangjáról, meg a karbi zörgéséről amint a gázhoz érek. Igaz itt még könnyezett a kipufogó hollandernél, de miután megcsináltam utánna is ilyen hangja volt:
https://drive.google.com/file/d/0B0Uzp5 ... sp=sharing

Itt pedig a videó henger nélkül a dugattyúról: https://drive.google.com/file/d/0B0Uzp5 ... sp=sharing
Ha valakinek van tippje, azt nagyon megköszönöm.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 48 vendég