Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Köszi Laci neked is :)
Etz 150 87'
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

sell írta:Meglehet, ha megszakítós akkor különösen tud miatta tüneteket produkálni, de a szimeringek is , a kondi is, ok és okozat. Örülök , hogy összeállt a gép. Milyen megnyugtató tud lenni, ha minden rendben, igaz? ;-)
bizony az :oops: igen megszakítós
Etz 150 87'
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Norbedlee írta:
sell írta:Akkor igazából nincs mit "összekoptatni", általánosan figyelj minden jól működik-e. Inkább majd a finomhangolással mehet a játék ( karburátor).

Köszi, korábban volt olyan problémám (még a felújítás előtt) hogy 3-4 ezres fordulaton megtorpant (mintha nem kapna ü.anyagot) most a felújítással ez megszűnt (lehet a kondi csere miatt mert azt is kicseréltük) lehetséges, hogy a főtengely lógás volt az ok?
Látom határozott vagy ,vagy mégsem? Na jó, ez csak vicc volt! :mrgreen: Örülök hogy szépen összeállt a géped. \:D/
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 733
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

Meglehet, ha megszakítós akkor különösen tud miatta tüneteket produkálni, de a szimeringek is , a kondi is, ok és okozat. Örülök , hogy összeállt a gép. Milyen megnyugtató tud lenni, ha minden rendben, igaz? ;-)
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

sell írta:Akkor igazából nincs mit "összekoptatni", általánosan figyelj minden jól működik-e. Inkább majd a finomhangolással mehet a játék ( karburátor).

Köszi, korábban volt olyan problémám (még a felújítás előtt) hogy 3-4 ezres fordulaton megtorpant (mintha nem kapna ü.anyagot) most a felújítással ez megszűnt (lehet a kondi csere miatt mert azt is kicseréltük) lehetséges, hogy a főtengely lógás volt az ok?
Etz 150 87'
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 733
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

Ha minden jól működik, akkor meg öröm és boldogság ;-) lehet falni a kilómétereket. ;-)
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 733
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

Akkor igazából nincs mit "összekoptatni", általánosan figyelj minden jól működik-e. Inkább majd a finomhangolással mehet a játék ( karburátor).
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

sell írta:Fúrva is volt? Új dugattyú stb?
Henger dugó marad azokkal minden oké volt..
Etz 150 87'
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 733
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

Fúrva is volt? Új dugattyú stb?
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Sziasztok!

A mai napon elkészült a komplett blokkfelújítás (össze csapágy, főtengely, és kuplung rész és a többi ilyenkor ildomos rész)

Kérdésem az, hogy kell ilyenkor valamire figyelni? Kímélni vagy "összekoptatni" az alkatrészeket?

üdv
Etz 150 87'
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2800
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Azt valaki megmagyarázhatná, hogy ha már a kerék fékezésével akarjuk a tengelyeket rögzíteni, miért az egyes sebességet válasszuk? :twisted:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
LittleNeliel
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2015.06.08. 20:32
MZ-d típusa: Mz Ts 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: LittleNeliel »

Sziasztok!

Még elég zöld itt a fülem, de babakék MZ Ts 125-öm 9 éve barátom, 15 év állás után kelt új életre majd 12000 km után az utolsó szezonban elkezdte kidobálni a 2.ik fokozatot 4000-5000 fordulaton, télen szétszedtem, kapott új csapágyakat a váltó, de nem javult a helyzet. Mit lehetne még tenni, elsősorban a váltóvilla és a fogaskerekek szétbontása nélkül, ha nincs más lehetőség akkor persze szétszedem azokat is, de szemrevételezésnél minimálisan kopott a villa, fogaskerék, fogak nem hegyesek, stb. Valaki hasonló helyzetet sikerült megoldani?

Előre is köszönöm!!!!
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

Köszönöm a segítséget. :)
Akkor majd kiderül a szétszedésnél :D
Valami olyan dolog amire figyelnem kell?
WIKI-s leírásban ezt nem teljesen értem: -a kinyomópálca kinyomóorsó felőli végén (ahol a bovden dolgozik a blokk jobb oldalán a gyújtásfedéltől a lánc felé van) mindenképp legyen kis csapágygolyó (forgómozgás)! hova kéne raknom csapágyat?
-a belső agyat leszorító 17-es kulccsal fogható anya BALMENETES,lelazításának célszerű módja,ha egy használatlan kuplunglemezre két acél pálcát/csavart hegesztesz,ezt berakod a külső agyba ("kosárba"),a motort 1esbe rakod és rögzíted a hátsó kereket.A belső agy csavarhúzóval megtámasztása tönkreteheti a fogazást. Itt meg nem elég 1-esbe rakni?
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

zuzi996 írta: Szerintem egy lamellacserét majd megejtek a közeljövőben. Lehet amatőr kérdés lesz de inkább kérdezek:
A fém lamellákat is ki kell cserélni vagy csak elég a simát?
Köszönöm előre is a választ :)
A gyári leírás szerint ha meg van kékülve akkor cserélni kell a fémet is. Nekem egy kicsit kék volt egy-kettő, mikor a parafásakat cseréltem. Viszont nem volt fém lamellám kéznél, úgyhogy összeraktam mondván, hogy majd cserélem a fémeket is egyszer. Azóta is (kb 2 év) cserélem :).
KépKép
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Ha nincs rajta semmi rendellenesség(hajlás,vetemedés,törés stb.) akkor nem kell.
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

zuzi996 írta:
Hali, a kuplungbovdenednek maradt holtjátéka az állítás után?
Igen volt neki, de akkor is a csúszós dolgot produkálta.
Szerintem egy lamellacserét majd megejtek a közeljövőben. Lehet amatőr kérdés lesz de inkább kérdezek:
A fém lamellákat is ki kell cserélni vagy csak elég a simát?
Köszönöm előre is a választ :)
gabi9306
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2015.06.02. 18:59
MZ-d típusa: MZ TS 250-1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabi9306 »

behan írta:
gabi9306 írta:Köszönöm, le is jött, :D Most már a kuplungot kell valahogy leimátkozni :(
Az kevés lesz!Szerez be egy lehúzot!
Igen szerencsére volt itt a közeli boltban :) Már megy is, az első teleszkóp is kapott szimeringet meg olajat.
Viszont az alapjáratot nem nagyon tudom beállítani, 2000 fordulat alatt szinte le is áll. Vagy fölötte pörög.
Köszönöm a segítséget mindenkinek !
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

Hali, a kuplungbovdenednek maradt holtjátéka az állítás után?
Igen volt neki, de akkor is a csúszós dolgot produkálta.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 733
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

zuzi996 írta:
zuzi996 írta:Sziasztok!
Etz 125-ösöm a következő panaszokat produkálja: kb 5-6000-es fordulaton elkezd olyan lenni mintha kicsit behúztam volna a kuplungot. Annyit csináltam előtte hogy a jobb oldali kis kuplungállító csavaron befele csavartam kb. fél fordulatot mert a kormányon lévő állítócsavar már nagyon kint lógott.
Kuplung lamellák kopására gondolok. Lehetséges?
Előre is köszönöm a válaszokat.
A WIKI-s szerelési leírás szerint ilyenkor csúszik a kuplungom. Valaki tudna segíteni? Mit kellene csinálnom?
Hali, a kuplungbovdenednek maradt holtjátéka az állítás után?
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

zuzi996 írta:Sziasztok!
Etz 125-ösöm a következő panaszokat produkálja: kb 5-6000-es fordulaton elkezd olyan lenni mintha kicsit behúztam volna a kuplungot. Annyit csináltam előtte hogy a jobb oldali kis kuplungállító csavaron befele csavartam kb. fél fordulatot mert a kormányon lévő állítócsavar már nagyon kint lógott.
Kuplung lamellák kopására gondolok. Lehetséges?
Előre is köszönöm a válaszokat.
A WIKI-s szerelési leírás szerint ilyenkor csúszik a kuplungom. Valaki tudna segíteni? Mit kellene csinálnom?
laller94
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2015.06.03. 21:01
MZ-d típusa: MZ-TS125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: laller94 »

Üdv mindenkinek!
Én még új vagyok itt,de remélem "befogadtok" a fórumba és elolvassátok a történetem az MZ-vel kapcsolatban.
Történt az 2014 Novemberében hogy barátom édesapjától kaptam egy olyan Ts-125-ös Mz-t ami 1994 óta,vagyis az én születésem óta nem volt beindítva.Rettenetesen örültem a motornak (még mindíg örülök neki) mert mindíg is vágytam egy TS-MZ-re.A haverok persze fikáztak egyből hogy "ilyen fiatal léttedre miért egy ilyen régi motorral akarsz foglalkozni"?Meg mondom őszintén hogy utálom az új motorokat...nekem a Jawa,Pannónia,Csepel,Danuvia,Mz,Simson AVO számít csak motornak :D Így mondanom sem kell nagyon beleszerettem az MZ-be amit kaptam,pedig 2014 novembere óta csak az olajsártól szabadult meg,meg a blokkot szedtem szét.Be szereztem már mindenhová új csapágyakat, a váltókhoz ZVL csapágyakat vettem persze C3-asat mindegyikből,a főtengelyhez KBS csapágyakat vettem (tudom hogy most sokan meg fognak kövezni,mert nem igazán strapabíró csapágyakat vásároltam),de nem igazán tudok fenntartani "maszek" TV szerelésből egy kocsit és egy MZ-t.Viszont a probléma amiért regisztráltam a fórumba,nem egészen szokványos kérdés lesz.
Fel szeretném újítani a főtengelyt...de nekem itt Szabolcs Megyében azt mondták hogy 10.000 forintból meg lehet úszni az egész felújítást valami Rocket nevű hajtókarral,persze agyon dicsérte az eladó a motoros boltban.Én arra gondoltam egyébként hogy ez elég olcsó főtengely felújításnak minősül....mindenen megpróbálok spórolni,de a főtengely az legyen normális,inkább húzza a zsebemet,minthogy ne bírjon ki hosszanti irányú lötyögés nélkül 1000 kilométert a főtengely hajtókara.
Van-e valami véleményetek ezzel a Rocket hajtókarral kapcsolatban?
Reális szerintetek a 10.000 forint vagy ez valami "bóvli" munka?
Ha érdekel benneteket,szívesen elmondom majd a továbbiakban,hogy miért akarom egyébként felújítani a főtengelyt!
UI: Bocsi az esti regényért :)
behan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.10.27. 18:21
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: behan »

gabi9306 írta:Köszönöm, le is jött, :D Most már a kuplungot kell valahogy leimátkozni :(
Az kevés lesz!Szerez be egy lehúzot!
gabi9306
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2015.06.02. 18:59
MZ-d típusa: MZ TS 250-1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabi9306 »

Köszönöm, le is jött, :D Most már a kuplungot kell valahogy leimátkozni :(
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

Sziasztok!
Etz 125-ösöm a következő panaszokat produkálja: kb 5-6000-es fordulaton elkezd olyan lenni mintha kicsit behúztam volna a kuplungot. Annyit csináltam előtte hogy a jobb oldali kis kuplungállító csavaron befele csavartam kb. fél fordulatot mert a kormányon lévő állítócsavar már nagyon kint lógott.
Kuplung lamellák kopására gondolok. Lehetséges?
Előre is köszönöm a válaszokat.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

És ha már lent van a dekni, berugó, meg váltótengely O-gyűrűt is érdemes cserélni, ha eddig nem is folyt, szerelgetés után tuti fog... :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bluerider »

És a berúgó kart ne vedd le, lejön a deklivel együtt!!
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
gabi9306
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2015.06.02. 18:59
MZ-d típusa: MZ TS 250-1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabi9306 »

Nagyon szépen köszönöm, öröm látni,hogy ez a fórum pörög :D
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

gabi9306 írta:Tisztelet az Uraknak (esetenként hölgyeknek :) ) ! Köszönöm a befogadást.
Adott lenne egy TS 250-1 motorkerékpár, amely édesapám tulajdonában van a kezdetek óta.
Viszont most már érett egy szimering cserére. DE elakadtam. Bevallom őszintén MZ-t még nem szereltem de a simson-t már szerintem csukott szemmel is összeraknám.
Tehát a bal oldali dekli egyszerűen nem akar lejönni. Minden csavar kijött, meg is indul kb egy centit, de onnan kezdve semmi. A fordulatszámmérőt is kikötöttem persze.
Van valami fortélya ennek a leszedésnek ?
U.I. : a járgányban 47e km van, és bontatlan a motorja, eddig csak karbi pucoláson esett át. Lehet nagyobb baj, ha tovább lesz használva, furatás nélkül ? Amúgy átlagos MZ hangja van nem csörög, csak amennyire kell.
Köszönöm annak aki elolvasta :)
A főtengely végén levő anyát is le kell csavarni.Azt ami egyben a fordulatszámmérő csiga is.
Nézd végig ezt a videót.Sokat segít.Nem baj hogy Etz,az szinte csavarra megegyezik a /1-el.
https://youtu.be/5jdypzaMUdc
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
gabi9306
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2015.06.02. 18:59
MZ-d típusa: MZ TS 250-1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabi9306 »

Tisztelet az Uraknak (esetenként hölgyeknek :) ) ! Köszönöm a befogadást.
Adott lenne egy TS 250-1 motorkerékpár, amely édesapám tulajdonában van a kezdetek óta.
Viszont most már érett egy szimering cserére. DE elakadtam. Bevallom őszintén MZ-t még nem szereltem de a simson-t már szerintem csukott szemmel is összeraknám.
Tehát a bal oldali dekli egyszerűen nem akar lejönni. Minden csavar kijött, meg is indul kb egy centit, de onnan kezdve semmi. A fordulatszámmérőt is kikötöttem persze.
Van valami fortélya ennek a leszedésnek ?
U.I. : a járgányban 47e km van, és bontatlan a motorja, eddig csak karbi pucoláson esett át. Lehet nagyobb baj, ha tovább lesz használva, furatás nélkül ? Amúgy átlagos MZ hangja van nem csörög, csak amennyire kell.
Köszönöm annak aki elolvasta :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ez egy jó döntés volt :)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
BlackIce
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 487
Csatlakozott: 2015.05.09. 21:42
MZ-d típusa: MZ ETZ "250"
Tartózkodási hely: Budapest, XI.ker.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: BlackIce »

Olvastam és köszönöm a tippet, dehogy őszinte legyek, nem merem megbontani. Nem láttam MZ-t szétkapva, így inkább majd Bambira bízom eme nemes feladatot :-) Amit megcsinált rajta az azóta is működik rajta (kb 1000 km-el ezelőtt), amihez nem nyúlt az adta meg magát. No meg ha olyat lát a blokkban, ami kontárságra utal, akkor nem az én anyám fog csuklani, hanem valamelyik elődömé :-D
De majd szerzek valamikor egy kicsoffadt blokkot, amiért nem kár ha szétborítom, és tanulmányozom meg összerakom, csak most időm sincs erre sajnos :/
"A benzin a drogom, a Shell a dílerem..."
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Nézd meg azt amit a facebookon irtam neked.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
BlackIce
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 487
Csatlakozott: 2015.05.09. 21:42
MZ-d típusa: MZ ETZ "250"
Tartózkodási hely: Budapest, XI.ker.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: BlackIce »

pnlaci írta:
BlackIce írta:Sziasztok! Ma jöttem szépen 5-ben és amikor váltottam vissza, 4-nél jobban nem sikerült, mint ha az lett volna az eggyes... Mi lehet a probléma valószínűleg? Jól érzem, hogy a váltóléptetővilla adhatta meg magát? (250-es ETZ-ről van szó) :/
Nem biztos. Ha leállítod a motort,akkor lehet váltani?
Nem, nem lehet azt se. Totál megadta magát :/
"A benzin a drogom, a Shell a dílerem..."
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

BlackIce írta:Sziasztok! Ma jöttem szépen 5-ben és amikor váltottam vissza, 4-nél jobban nem sikerült, mint ha az lett volna az eggyes... Mi lehet a probléma valószínűleg? Jól érzem, hogy a váltóléptetővilla adhatta meg magát? (250-es ETZ-ről van szó) :/
Nem biztos. Ha leállítod a motort,akkor lehet váltani?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
csi22
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2015.05.24. 22:21
MZ-d típusa: MZ ts 125 1975

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csi22 »

aronpfabian írta:
csi22 írta:Sziasztok!
Lehet volt már erről szó de én nem találtam így keresésben és elég fontos kérdés nyomaszt így mz tulajdonos ként hozzátok fordulok segítségül.
Lenne egy mz ts 125 papíros motorom 1975 gyártású.
A problémám az lenne hogy vétel után nem igazán ment és megállapítottam szimeringes a gép így hát nem kerülhetem el a generált.A blokkot szépen szétszedtem ügyelve mindenre szépen megtakarítottam és az alkatrészeket felújítattam.
A probléma a célegyenesbe kapott el.A két blokkfél ránézésre nem egyezik,eltérések vannak az illesztésnél és a párosító számokat se találom,bár azt se tudom melyik lenne az illetve hol keressem.
Aki hasonló motort birtokol vagy hasonló problémája lenne a blokkal az kérem segítsen.Esetleg ha van valakinek hasonló blokkja akár képeket is küldhetne az illesztésekről,számokról rajta.
Teszek fel 1-2képet hogy szemléltessem a problémám.
Illetve a képeken nem látszik de a blokk és henger közti csatlakozásnál az egyik oldalt 3 borda a másik oldalt 2 borda van.
Ez egy korabeli ES blokk, szintén nem a legpontosabb az öntvények illesztése.
A két/három borda nem hiba, a jobb blokkfélen a csavarokhoz való hozzáférés miatt nem fért el a legalsó.

Az öntvény "díszítőelemeinek" illesztésénél fontosabb hogy a csavarokkal összeállítva a blokkfeleket a tengelyek furatai pontosan szemben vannak-e, ha nem, hamar "megeszi" a csapágyakat vagy durvább esetben szorulnak a tengelyek. Az összetartozó blokkfeleken együtt munkálták meg ezeket a furatokat, az előbbi jelenség kiküszöbölésére.

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Köszönöm a válaszod!
Már megnyugodtam így lesz.Szerintem a 2 fél egyezik mivel elég sok műszaki volt benne már illetve nem volt csapágyas amikor szétskaptam.
Avatar
BlackIce
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 487
Csatlakozott: 2015.05.09. 21:42
MZ-d típusa: MZ ETZ "250"
Tartózkodási hely: Budapest, XI.ker.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: BlackIce »

Sziasztok! Ma jöttem szépen 5-ben és amikor váltottam vissza, 4-nél jobban nem sikerült, mint ha az lett volna az eggyes... Mi lehet a probléma valószínűleg? Jól érzem, hogy a váltóléptetővilla adhatta meg magát? (250-es ETZ-ről van szó) :/
"A benzin a drogom, a Shell a dílerem..."
titok1
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2011.05.07. 19:59
MZ-d típusa: Mz Ts-125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: titok1 »

MrDok írta:
titok1 írta: Értem én, Köszönöm is a válaszokat. :) De sajnos csak most jöttem rá, hogy 1 csapágyat cseréltem ki, az pedig az, amit a szerelő ablakon keresztül a ferde fogazású kuplung kiemelőbe kell, A kuplung kosár (agy) közepén ami van, azt nem. A számát nem látom pontosan, talán 16005? Őt még kicserélem, hátha javul, a berugó tengelyen is szeretnék tömítést cserélni ("O" gyűrűt), de félek kiakasztani a berugó-rugót, nem tudom hogy találnám el visszafelé. :) A kis mznél nem jelentene gondot, de a nagynál még szűz a kezem a blokk terén. :)
Amint az előző hsz is mondja, ne szereld ami jól működik!
Használd!
A szerelést meg csak szakszerűen. Nézd meg a film ide vonatkozó részét. Ne kezd el kiütni az éket amíg nem tudod mit csinálsz.........
Ma eljutottam a blokk kiszereléséhez, mivel az elsődleges cél a külsőleges felújítás volt. a dekli levétele után láttam, éreztem meg, hogy főtengely csapágy probléma. De mivel nem rég volt felújítva, így valószínűleg fészek, vagy másnemű kopás hiba lesz, tehát elképzelhető, hogy ragasztás fog következni, természetesen csapágy + szimering cserével. "Szakembernél"
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Én ezt úgy oldottam meg hogy megnútolam a tengely külsö végét, és összerakàskor nagy lapos csavarhúzóval beforgatom a helyes pozicióra.
Nem túl dekoratív,de bevàlt.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

titok1 írta: Értem én, Köszönöm is a válaszokat. :) De sajnos csak most jöttem rá, hogy 1 csapágyat cseréltem ki, az pedig az, amit a szerelő ablakon keresztül a ferde fogazású kuplung kiemelőbe kell, A kuplung kosár (agy) közepén ami van, azt nem. A számát nem látom pontosan, talán 16005? Őt még kicserélem, hátha javul, a berugó tengelyen is szeretnék tömítést cserélni ("O" gyűrűt), de félek kiakasztani a berugó-rugót, nem tudom hogy találnám el visszafelé. :) A kis mznél nem jelentene gondot, de a nagynál még szűz a kezem a blokk terén. :)
Amint az előző hsz is mondja, ne szereld ami jól működik!
Használd!
A szerelést meg csak szakszerűen. Nézd meg a film ide vonatkozó részét. Ne kezd el kiütni az éket amíg nem tudod mit csinálsz.........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Cseréld ki,rosszabb nem lesz,de valószínűleg jobb se.
Kerepel az enyém is mint mindenki másé,a lamellacserénél újra ki lett hézagolva a kuplungom csendbe is volt talán egy hónapig aztán szép lassan előjött és erősödött a hang míg ugyan olyan nem lett mint volt.Ezért felesleges buzerálni egy jó kuplungot.
(Ahogy a mondás tartja: "Ne javítsd meg azt ami működik").
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Norbedlee írta:
pnlaci írta:Az én vasam se különb.Tavaly levettem a kuplung oldalt és mikor megláttam hogy a nagy fogaskerékből le van törve kettő
fog,gondoltam mi lehet még a blokkban.De úgy döntöttem egyenlőre nem bántom,majd jövőre széthúzom és gatyába rázom.
Ennek két éve! :mrgreen: Remélem kibírja az idényt.

enyém most kész lesz, henger-dugó-hajtókar ezek jók többi cucc cserélve, felétek mennyibe van egy ilyen műtét?
Halvány dunsztom sincs róla.De engem is érdekelne,hogy tudjam mire számíthatok. :roll:
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
titok1
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2011.05.07. 19:59
MZ-d típusa: Mz Ts-125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: titok1 »

MrDok írta:
titok1 írta:Üdv Urak, adott egy Mz Ts 250/1, aminek a blokkja komplett felújítást kapott pár éve.. azóta mondhatni nem is sokat futott, 1-2 ezret maximum, csapágyak, szimering, főtengely, henger, minden felújítva, cserélve. De mégis adódik a blokk kuplung felőli oldalából, egy idegesítő kopogó hang, ami kuplung behúzásra elhallgat teljesen. Tippem szerint a kuplung csapágyat kicseréltem, de nem oldódott meg a probléma. Mi szokott jellemzően ilyen lenni? kuplungon belül valami? vagy a fordulatszámmérő kihajtás (nem tűnik kopottnak)? Válaszokat előre is köszönöm
Kuplung menesztő hézagolási probléma, vagyis nagyon nagy a hézag.
Jellemzően ürseben jelentkezik, alapjáraton.
Ki lehet hézagolni, ajánlott is a felújításkor, de szinte értelmetlen, mert vissza szokott állni a neki jóleső hézagra..........vagyis rövid időn belül újra zörög.
Értem én, Köszönöm is a válaszokat. :) De sajnos csak most jöttem rá, hogy 1 csapágyat cseréltem ki, az pedig az, amit a szerelő ablakon keresztül a ferde fogazású kuplung kiemelőbe kell, A kuplung kosár (agy) közepén ami van, azt nem. A számát nem látom pontosan, talán 16005? Őt még kicserélem, hátha javul, a berugó tengelyen is szeretnék tömítést cserélni ("O" gyűrűt), de félek kiakasztani a berugó-rugót, nem tudom hogy találnám el visszafelé. :) A kis mznél nem jelentene gondot, de a nagynál még szűz a kezem a blokk terén. :)
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

pnlaci írta:Az én vasam se különb.Tavaly levettem a kuplung oldalt és mikor megláttam hogy a nagy fogaskerékből le van törve kettő
fog,gondoltam mi lehet még a blokkban.De úgy döntöttem egyenlőre nem bántom,majd jövőre széthúzom és gatyába rázom.
Ennek két éve! :mrgreen: Remélem kibírja az idényt.

enyém most kész lesz, henger-dugó-hajtókar ezek jók többi cucc cserélve, felétek mennyibe van egy ilyen műtét?
Etz 150 87'
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Az én vasam se különb.Tavaly levettem a kuplung oldalt és mikor megláttam hogy a nagy fogaskerékből le van törve kettő
fog,gondoltam mi lehet még a blokkban.De úgy döntöttem egyenlőre nem bántom,majd jövőre széthúzom és gatyába rázom.
Ennek két éve! :mrgreen: Remélem kibírja az idényt.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

pnlaci írta:
Norbedlee írta:Sziasztok!

Nos urak a blokk felújítás (főtengely lógás miatt) nem lett olyan egyszerű mint ahogy az elsőnek tűnt.

Nem elég az összes csapágyat (és a hozzá tartozó dolgokat) cserélni, kiderült, hogy a főtengelyem is oda van, lamellák, kuplung lánckerék, lánc.. Jelen állás szerint csak a henger+dugó+hajtókar ami jó..

Sajnos hiába szép a külső ha romlott a belső..
Sajnálattal hallom,ill. olvasom,hogy hogy jártál.Remélem sikerül újra formába hozni a vasadat.
Üdv.Laci.

Köszi Laci!

Hétvégére összeáll a gép, nem az az idegesítő, hogy ezeket cserélni kell, hanem, hogy az előző "felújítás"-nál sok hibát követtek el és amiatt is kell többet költeni rá, dehát ez van, mostmár tuti lesz a gép
Etz 150 87'
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 878
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pnlaci »

Norbedlee írta:Sziasztok!

Nos urak a blokk felújítás (főtengely lógás miatt) nem lett olyan egyszerű mint ahogy az elsőnek tűnt.

Nem elég az összes csapágyat (és a hozzá tartozó dolgokat) cserélni, kiderült, hogy a főtengelyem is oda van, lamellák, kuplung lánckerék, lánc.. Jelen állás szerint csak a henger+dugó+hajtókar ami jó..

Sajnos hiába szép a külső ha romlott a belső..
Sajnálattal hallom,ill. olvasom,hogy hogy jártál.Remélem sikerül újra formába hozni a vasadat.
Üdv.Laci.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

titok1 írta:Üdv Urak, adott egy Mz Ts 250/1, aminek a blokkja komplett felújítást kapott pár éve.. azóta mondhatni nem is sokat futott, 1-2 ezret maximum, csapágyak, szimering, főtengely, henger, minden felújítva, cserélve. De mégis adódik a blokk kuplung felőli oldalából, egy idegesítő kopogó hang, ami kuplung behúzásra elhallgat teljesen. Tippem szerint a kuplung csapágyat kicseréltem, de nem oldódott meg a probléma. Mi szokott jellemzően ilyen lenni? kuplungon belül valami? vagy a fordulatszámmérő kihajtás (nem tűnik kopottnak)? Válaszokat előre is köszönöm
Kuplung menesztő hézagolási probléma, vagyis nagyon nagy a hézag.
Jellemzően ürseben jelentkezik, alapjáraton.
Ki lehet hézagolni, ajánlott is a felújításkor, de szinte értelmetlen, mert vissza szokott állni a neki jóleső hézagra..........vagyis rövid időn belül újra zörög.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

titok1 írta:Üdv Urak, adott egy Mz Ts 250/1, aminek a blokkja komplett felújítást kapott pár éve.. azóta mondhatni nem is sokat futott, 1-2 ezret maximum, csapágyak, szimering, főtengely, henger, minden felújítva, cserélve. De mégis adódik a blokk kuplung felőli oldalából, egy idegesítő kopogó hang, ami kuplung behúzásra elhallgat teljesen. Tippem szerint a kuplung csapágyat kicseréltem, de nem oldódott meg a probléma. Mi szokott jellemzően ilyen lenni? kuplungon belül valami? vagy a fordulatszámmérő kihajtás (nem tűnik kopottnak)? Válaszokat előre is köszönöm
A 250-es MZ blokkok kuplungjának van egy jellegzetes zörgése. Ezzel nem kell (és nem is lehet ;) ) foglalkozni, a konstrukcióból adódik.
titok1
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2011.05.07. 19:59
MZ-d típusa: Mz Ts-125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: titok1 »

Üdv Urak, adott egy Mz Ts 250/1, aminek a blokkja komplett felújítást kapott pár éve.. azóta mondhatni nem is sokat futott, 1-2 ezret maximum, csapágyak, szimering, főtengely, henger, minden felújítva, cserélve. De mégis adódik a blokk kuplung felőli oldalából, egy idegesítő kopogó hang, ami kuplung behúzásra elhallgat teljesen. Tippem szerint a kuplung csapágyat kicseréltem, de nem oldódott meg a probléma. Mi szokott jellemzően ilyen lenni? kuplungon belül valami? vagy a fordulatszámmérő kihajtás (nem tűnik kopottnak)? Válaszokat előre is köszönöm
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Sziasztok!

Nos urak a blokk felújítás (főtengely lógás miatt) nem lett olyan egyszerű mint ahogy az elsőnek tűnt.

Nem elég az összes csapágyat (és a hozzá tartozó dolgokat) cserélni, kiderült, hogy a főtengelyem is oda van, lamellák, kuplung lánckerék, lánc.. Jelen állás szerint csak a henger+dugó+hajtókar ami jó..

Sajnos hiába szép a külső ha romlott a belső..
Etz 150 87'
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég