Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Teljesen hibátlan leírása a 300 történetnek zsakitól le a kalappal(annó volt erről a témáról szó). Az is kinek milyen szerencséje van hozzá (nekem 1000% nem lenne :D ). Van aki szeret kisérletezni és van aki nem. Biztosan kiszámolta annó a mérnök mi a jó. Ne boruljon el senki az a lényeg...
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

sunbim írta:
Szebik András írta:Sziasztok!

Ezt meg kell osztanom veletek:
...
A blokk hátsó oldalán ahol a kábelköteg kimegy volt egy frankó lyuk ami nekem öntéshibának tűnik. Minden jobbra döntésnél verhette ki az olajat. Most azt is letömítettem pasztával, majd pár km után kíváncsi leszek abbamarad-e a folyás. :roll:
Nagyon meg kell nézni a képeket de azért talán látható a lyuk.
András, oda nem egy blokkfél összefogató csavar kellene hogy kerüljön? Elég szabályosnak tűnik az a lyuk, inkább furat.

...

Nézegetem a képet és megkönnyítette volna a dolgot, ha bejelöli pontosan milyen hibát kellene látni. De ha ezt a szürke foltot, amit én most bejelöltem pirossal, akkor bezony sunbim neked van igazad. Azok ott a blokkösszefogató csavarok furatai. Amúgy hogy csak jobbra dőlésnél folyt nem értem, mert sokkal magasabban van, mint hogy egy egyszerű döntésnél odáig érjen az olaj. Esetleg felverődhet a fogaskerekekről, de az akkor folyik ott vízszintesen is.


Kép

És ha már a meddig ér az olajnál járunk, akkor megemlítem, hogy méricskéltem egy kicsit. Nem tudom aronpfabián olvassa/olvasod-e ezt a kommentet. Tudom, hogy az egyik "vesszőparipád" ( jó értelemben gondolom) az, hogy nem a nívót kell nézni, hanem, hogy 9 dl kell a 250 be. Nos, ha fogyott az olaj akkor honnan lehet tudni, hogy mennyit kell utána önteni, hogy 9 dl legyen és mennyi olaj van a nívónál ezt leméricskéltem. (1,5 órát szórakoztam vele) #-o de megvan az eredmény. :twisted: Kiváncsi vagy rá vagy tudod a választ? :D
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Szebik András írta:Sziasztok!

Ezt meg kell osztanom veletek:
...
A blokk hátsó oldalán ahol a kábelköteg kimegy volt egy frankó lyuk ami nekem öntéshibának tűnik. Minden jobbra döntésnél verhette ki az olajat. Most azt is letömítettem pasztával, majd pár km után kíváncsi leszek abbamarad-e a folyás. :roll:
Nagyon meg kell nézni a képeket de azért talán látható a lyuk.
András, oda nem egy blokkfél összefogató csavar kellene hogy kerüljön? Elég szabályosnak tűnik az a lyuk, inkább furat.

...

Teljes mértékben osztom Zsaki a véleményed! Lehet már beszéltünk róla? Ha nem , akkor külön külön is ugyanarra a következtetésre jutottunk.
Erre a megoldás, bár nem teljesen szakszerű a gyárinál nagyobb illesztés,ahogy zizi írta. Nagyobb henger deformáció+a nagyobb dugattyú többet is tágul!
Kreppet tudnám idézni egy Őrségi szombat estéről: - ... én mondtam nekik ,hogy úgy fúrják meg hogy lógjon a .ecibe ! :lol:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

A 300-asok majd mind akkor ragadt meg(akié megragadt),amikor már sok km-t mentek.
Hogy miért?Fene se tudja,illetve nekem elméletem van róla,nem biztos így is van,csak elmélet.
Az tény hogy az a 250-es hengerpersely megvan erőszakolva nem kicsit.
A gyár nem ajánlja az alapméret utáni 2mm-nél nagyobb fúrást.Gyárilag nem is kapható nagyobb dugattyú.
Ami miatt 300-asitani lehet az az hogy a gyári 300-ashoz kapható dugattyú és ahhoz fúrják fel.Viszont a gyári 300-as henger perselye VASTAGABB IS!!Csak hogy azt viszont nem lehet kapni nálunk.
Magyarul túl a gyári ajánláson van megfúrva az a persely és vékony lesz,deformálódhat és már meg is tud ragadni.
És pont hogy nem bejáratás alatt fog,hanem akármikor előfordulhat,akár többezer km után is.
Lehet sosem ragad meg,szerencse kérdése.
Viszont benne van a pakliban hogy nem bírja és deformálódik.

Ettől függetlenül ahogy magamat ismerem,ha lenne Etz-m tuti én is megfúratnám 300-asra mert szeretek kisérletezni :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

z25z írta:
hell írta:Jó a 250 nem kell több... :D
Mert még nem volt alattad 300-as. :twisted: Amúgy igen, nagyon jó a 250, de a még jobbat nagyon könnyű megszokni. Kb. 8 évig volt 300-as a motorom. Imádtam azt a plusz nyomatékot és azt a pár LE-t, amit adott. Nem volt gyorsabb semmivel, de emelkedőn sem kellett visszakapcsolni csak kicsit jobban fordítani a gázkart, teljesen mindegy volt hogy mekkora szembe szél volt akkor is ugyanúgy ment még utassal + csomagokkal is. Fogalmam nincs miért ragadt meg 8 év és 10 000+ km után, de nagy valószínűséggel karburálási hiba volt. Most elég lazára van illesztve, és jobban odafigyelek a helyes karburálásra, így talán nem lesz gond. Ha mégis akkor örökre befejeztem a 300-assal szórakozást.
Ne is legyen alattam 300. A fenének hiányzik a ragadás és szorulás és egyéb jó dolgok. Olvasok eleget róluk az bőven elég... :D Alföldön nem kell az emelkedőkkel kinlódni nagyon az tény. :D Legyen szerencséd olyan illesztéshez és az erő legyen vele mást nem kívánhatok! :)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

hell írta:Jó a 250 nem kell több... :D
Mert még nem volt alattad 300-as. :twisted: Amúgy igen, nagyon jó a 250, de a még jobbat nagyon könnyű megszokni. Kb. 8 évig volt 300-as a motorom. Imádtam azt a plusz nyomatékot és azt a pár LE-t, amit adott. Nem volt gyorsabb semmivel, de emelkedőn sem kellett visszakapcsolni csak kicsit jobban fordítani a gázkart, teljesen mindegy volt hogy mekkora szembe szél volt akkor is ugyanúgy ment még utassal + csomagokkal is. Fogalmam nincs miért ragadt meg 8 év és 10 000+ km után, de nagy valószínűséggel karburálási hiba volt. Most elég lazára van illesztve, és jobban odafigyelek a helyes karburálásra, így talán nem lesz gond. Ha mégis akkor örökre befejeztem a 300-assal szórakozást.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Jó a 250 nem kell több... :D
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Úgy döntöttem kap még egy leges-legutolsó esélyt a túrázós...ez a dugattyúhoz van fúrva lazább illesztéssel, szépen hónolva, 0,50-es gyűrűhézaggal, almot dugóval.
Kép
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

Sziasztok!

Ezt meg kell osztanom veletek:
A minap állogattam a gyújtást és gondoltam ha már leszedtem az oldalát, megnézem kompresszorral honnét folyhat a lánckerék felőli oldalon az olaj. Bár alig engedett, meg a blokk alját is letömítettem már, és csak hosszabb idő elteltével lett látszatja, azért mégis kicsit bántott a dolog. Mivel korábban a csavarokat is letömítettem fbs pasztával már nem volt nagyon elképzelésem, hol lehet a hiba, gondoltam a kompresszor kisziszegi.
Hát kisziszegte. Vagyis kifújta. :evil: Jött mindenfelől a levegő és nem értettem hogy miért. Aztán megláttam és azt hittem lehidalok. :shock: Elég sokminden felmenőjét megemlegettem alaposan.
A blokk hátsó oldalán ahol a kábelköteg kimegy volt egy frankó lyuk ami nekem öntéshibának tűnik. Minden jobbra döntésnél verhette ki az olajat. Most azt is letömítettem pasztával, majd pár km után kíváncsi leszek abbamarad-e a folyás. :roll:
Nagyon meg kell nézni a képeket de azért talán látható a lyuk.

Kép

Kép
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Be volt...
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

hell írta:Olyan mintha maga a papíron szivárogna át az olaj érdekes valami. Szinte egyformán körbe látszik rajta és a por persze megmutatja egyből...
A papírt érdemes bezsírozni (zsírspray mégjobb, az gyorsabban beszívódik!) mielőtt felteszed, mert különben valóban átfolyik rajta az olaj.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

nekem sem volt papírtömítés, FBS-sel volt körbekenve, semmi baja nem volt 6 éven keresztül. Most se lesz, van piros pasztám....
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Olyan mintha maga a papíron szivárogna át az olaj érdekes valami. Szinte egyformán körbe látszik rajta és a por persze megmutatja egyből...
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

hell írta:Valaki mondjon már valami tuti jó megoldást arra, hogy a kuplung oldali dekli alól miért tud átszivárogni az olaj a tömítésen át(jó mert legalább látom van benne de nem szép). Végigpróbáltam már a klingerittől a hitvány papír tömítésig mindent motortömítőt(piros) nem sajnálva, de valahogy nem akar összejönni. Persze picikét szivárog át, de pont annyira hogy a por meglátszik rajta és nem szép.
Sérülés nincs a tömítő felületen?
Nekem most tömítés nélkül, csak pasztával van összerakva, és így se folyik. Sima fekete paszta (gyakorlatilag ugyanaz, mint a piros, csak ennek szebb a színe ;)), féktisztítóval lepucolt tömítőfelületre, leheletvékony rétegben. Megvárom, míg legalább kicsit bebőrösödik, de minél jobban megköt, annál jobb, és utána lehet összerakni.
KépKép
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Valaki mondjon már valami tuti jó megoldást arra, hogy a kuplung oldali dekli alól miért tud átszivárogni az olaj a tömítésen át(jó mert legalább látom van benne de nem szép). Végigpróbáltam már a klingerittől a hitvány papír tömítésig mindent motortömítőt(piros) nem sajnálva, de valahogy nem akar összejönni. Persze picikét szivárog át, de pont annyira hogy a por meglátszik rajta és nem szép.
gabos666
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2016.08.16. 14:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabos666 »

Youtubon megnéztem a szerelési videót, és úgy raktam vissza, de ott is egyenes a lemez, nekem meg eléggé hullámos, nem a csavaron feltámaszkodó részénél, hanem a felhajlított T alakú rész előtt.http://futarmotorosbolt.hu/product_info ... cts_id=785 így kellene elméletileg kinéznie, ugye? Vagy volt többféle megoldás is? Forgatni forgatja a fogaskereket, csak mikor visszaengedem, akkor hallani ahogy a racsnik forognak, ha értitek, hogy mire gondolok. Elvileg működik, de aggódom, hogy nem kellene-e kicserélni azt a lemezt, vagy egy kalapáccsal kiegyengeti.
MrDok írta:
gabos666 írta:Sziasztok!

Köszönöm a tippeket, sikerült leszedni azt az átkozott csavart, a seprűnyeles megoldás lett a győztes :lol: Semmi más nem használt. A berúgó racsni ütközőlemeze hajlott meg valamiért, azt, hogy hogyan, azt ne kérdezzétek. Gondolom, és a képeket nézegetve ez egy egyenes alkatrész, nincs benne hajlítás, nekem meg elég hullámos szegényke. Mást nem vettem észre rajta, viszont a kuplungot végre sikerült érzésre jól beállítani, meglátjuk mi lesz, ha végre indítható ](*,) A csavar visszahúzáshoz nyomatékre kell húzni gondolom, meg tudná mondani valaki a helyes értéket?

Köszönöm
Nem egyenes az a lemez!
És persze nem mindegy hogy van a helyén.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

gabos666 írta:Sziasztok!

Köszönöm a tippeket, sikerült leszedni azt az átkozott csavart, a seprűnyeles megoldás lett a győztes :lol: Semmi más nem használt. A berúgó racsni ütközőlemeze hajlott meg valamiért, azt, hogy hogyan, azt ne kérdezzétek. Gondolom, és a képeket nézegetve ez egy egyenes alkatrész, nincs benne hajlítás, nekem meg elég hullámos szegényke. Mást nem vettem észre rajta, viszont a kuplungot végre sikerült érzésre jól beállítani, meglátjuk mi lesz, ha végre indítható ](*,) A csavar visszahúzáshoz nyomatékre kell húzni gondolom, meg tudná mondani valaki a helyes értéket?

Köszönöm
Nem egyenes az a lemez!
És persze nem mindegy hogy van a helyén.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
gabos666
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2016.08.16. 14:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabos666 »

Sziasztok!

Köszönöm a tippeket, sikerült leszedni azt az átkozott csavart, a seprűnyeles megoldás lett a győztes :lol: Semmi más nem használt. A berúgó racsni ütközőlemeze hajlott meg valamiért, azt, hogy hogyan, azt ne kérdezzétek. Gondolom, és a képeket nézegetve ez egy egyenes alkatrész, nincs benne hajlítás, nekem meg elég hullámos szegényke. Mást nem vettem észre rajta, viszont a kuplungot végre sikerült érzésre jól beállítani, meglátjuk mi lesz, ha végre indítható ](*,) A csavar visszahúzáshoz nyomatékre kell húzni gondolom, meg tudná mondani valaki a helyes értéket?

Köszönöm
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Minden él le van törve. 500km körül jár így még járatom és majd elválik...
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

hell írta:Nekem is azt mondták nem fasza úgy, de előzőleg nem volt letörve és a világon semmi gondom nem volt belőle(hangja sem volt jó a 35000km körül azért már ette a fene de semmi volt az egész)...
Most le van szedve de még elég veszet a hangja így ha ez nem javul a járatás során úgy kivágom belőle csak úgy füstöl... :)
Nekem letörés nélkül nagyon gányul szólt. Letöréssel rögtön szép hangja lett. Ha a gyűrűk is le vannak élezve egy kicsit, akkor meg aztán tényleg nagyon tuti!
KépKép
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

z25z írta:
aronpfabian írta: Ez sajnos gond :( a gyűrűk fokozottan kopnak az éles ablakoknál illetve be is akadhat, de az biztos hogy sokáig fog "ciripelni"
Hát akkor pótolom, talán még nem késő. 180 km van eddig benne. Sajna úgyis le kell bontsam félig, mert elég durván zabálja a váltóolajat. (Szar lehet a szimering. zöld huber került bele, de találtam most itthon vitont - jól eldugva majdani tartaléknak) Na meg ha már lent van a kuplung akkor egyúttal kicserélem a lamellákat is, hogy eltűnjön ez az enyhe hullámzós jellege.
Húber nem jó szerszámhibás
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem is azt mondták nem fasza úgy, de előzőleg nem volt letörve és a világon semmi gondom nem volt belőle(hangja sem volt jó a 35000km körül azért már ette a fene de semmi volt az egész)...
Most le van szedve de még elég veszet a hangja így ha ez nem javul a járatás során úgy kivágom belőle csak úgy füstöl... :)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

aronpfabian írta: Ez sajnos gond :( a gyűrűk fokozottan kopnak az éles ablakoknál illetve be is akadhat, de az biztos hogy sokáig fog "ciripelni"
Hát akkor pótolom, talán még nem késő. 180 km van eddig benne. Sajna úgyis le kell bontsam félig, mert elég durván zabálja a váltóolajat. (Szar lehet a szimering. zöld huber került bele, de találtam most itthon vitont - jól eldugva majdani tartaléknak) Na meg ha már lent van a kuplung akkor egyúttal kicserélem a lamellákat is, hogy eltűnjön ez az enyhe hullámzós jellege.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

z25z írta:Az jutott eszembe, hogy fúrás után mennyire célszerű/elengedhetetlen "letörni" az éleket? Gondolok itt: kipuff-átömlők-beömlő. Ha esetleg nem lett, akkor okozhat-e bármilyen problémát?
Ez sajnos gond :( a gyűrűk fokozottan kopnak az éles ablakoknál illetve be is akadhat, de az biztos hogy sokáig fog "ciripelni"
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2153
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem le lett most, állítólag le szokták. Bár semmi különöset nem veszek észre rajta annó nem volt...
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Az jutott eszembe, hogy fúrás után mennyire célszerű/elengedhetetlen "letörni" az éleket? Gondolok itt: kipuff-átömlők-beömlő. Ha esetleg nem lett, akkor okozhat-e bármilyen problémát?
Avatar
Kovi 125
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2012.08.14. 11:33
MZ-d típusa: Mz Ts 125
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kovi 125 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.
A kuplung felől erőteljes csörgés hallatszott. (ETZ125) Lecseréltem a kuplung láncot és kivettem a fordulatszám meghajtó spirál fogaskerekeit és még mindig csörög.
A lamellákat nem cseréltem, pedig kicsit csúszik a kuplungom. Ha behúzom a kuplungot nem jön a hang.
Mi lehet a baj? Laza a kuplungkosár vagy elkoptak a lamellák? A másik meg az hogy a kuplung tőcsavarjait kézzel el tudtam forgatni amikor le akartam venni. Lehet hogy kicsit elnyalódtak amikor újra meghúztam őket!?

Előre is köszönöm a segítséget!
Nagyon jól jönne.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Nagyon szélsőséges esetben 140-160fok is lehet a forgattyúsházban.Ez nagyon ritka,ilyenkor meghibásodással végződik az üzemelés...
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Kérdés: a főtengely szimeringnél kb hány fokos lehet a blokk/főtengely? 110 fokig hőálló szimering szerintetek elégséges?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Nem figyeltem a színére, de ránézésre nem tűnt fel, hogy baja lenne, ezért építettem be :? A tünet annyi, hogy 1-ben finom csúsztatáskor van egy kis hullámzó jellege. Nem annyira zavaró, de észrevehető. Nem tudom, hogy várható-e, hogy simul vagy okozhat-e bármi problémát.
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

z25z írta:Egy elméleti kérdés: a kuplung lamellái ugyan mitől vagy hogy hullámosodhatnak meg?
A fémek? Milyen színük van? Ha kék, akkor túlmelegedtek, kiment belőlük az edzés, és ilyenkor össze-vissza kopnak, meg elhúzódnak. Ha nem kék, akkor passz.
KépKép
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Egy elméleti kérdés: a kuplung lamellái ugyan mitől vagy hogy hullámosodhatnak meg?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

z25z írta:hááát ha jó a saccolóm akkor most 0,6 os volt alatta, tettem alá egy 0,4-est, de HF-ből 0,2-es a legvékonyabb, amit találtam itthon, azt csak nem kéne kihagyni. Amit megnyerek a réven elvesztem a vámon :evil: Na mindegy legalább detonálni nem fog :twisted:
Hogy nagyobb a kelleténél, az még nem okozott bajt......
Ha nem lenne, na az már gond.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

hááát ha jó a saccolóm akkor most 0,6 os volt alatta, tettem alá egy 0,4-est, de HF-ből 0,2-es a legvékonyabb, amit találtam itthon, azt csak nem kéne kihagyni. Amit megnyerek a réven elvesztem a vámon :evil: Na mindegy legalább detonálni nem fog :twisted:
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

z25z írta:Szerintetek az hogy a p...ba létezik, hogy a préssáv 1,3 HF tömítés nélkül? Dugattyú?
ja. esetleg hengertalp tömítés?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Szerintetek az hogy a p...ba létezik, hogy a préssáv 1,3 HF tömítés nélkül? Dugattyú?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

:smt023
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

És mielőtt megszólná valaki, ez MZ könyv.
Tropy.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

z25z írta:Üdv! Na eljutottam a "játszós blokkal" odáig, hogy már csak a henger+fej+dugattyú van hátra. Elvileg illik ilyenkor ellenőrizni, hogy jó-e a derékszögelés. Ezt hogy szoktátok megnézni? És ha nem stimmel, akkor mi a legszakértőbb beavatkozás a korrigálásra?
Tippelek: senki nem ellenőrzi......
Mérése: pontos felső csapba illő rúd, a hengertalp helyére meg egy fém vonalzó. Mérés a kettő közt, mindkét oldalon nagyon egyformának kell lennie.
Korrigálás: A rúddal tekerhető a hajtókar......
Képekben:
KépKép

Kép
És amiről beszéltünk:


Kép
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Üdv! Na eljutottam a "játszós blokkal" odáig, hogy már csak a henger+fej+dugattyú van hátra. Elvileg illik ilyenkor ellenőrizni, hogy jó-e a derékszögelés. Ezt hogy szoktátok megnézni? És ha nem stimmel, akkor mi a legszakértőbb beavatkozás a korrigálásra?
Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 491
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Sass Pál »

Az ilyen szerelések miatt ( tedd sebességbe, majd én nyomom a hátulját) forgott le a kuplungok 99%-a. A főtengelyt igen keményen meg kell támasztani, csak úgy lehet rendesen felnyomni a kúpot. Most már légkulccsal is meg lehet húzni, de ahhoz akkora gyakorlat kell, mint amilyen Bambinak van!!! Én a dugattyú megtámasztását tartom a legjobbnak. Semmi baja nem lesz a dugattyúnak, meg sem látszik a támasztás helye, nem, hogy kilukadjon! Ezt nekem még egy verseny szerelő ( Szélba Béla ) ajánlotta, és ő értett a szereléshez!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

[
Azt is meg lehet próbálni. De szerintem megcsúszna a kuplung. Kb háromszoros nyomatékot kellene átvinnie a szokásos üzemi maximumhoz képest. Meg ha épp a kúpra kell felhúzni a kuplungot, akkor még problémásabb a dolog.
Te próbáltad már így?[/quote]
Motorban működik a dolog, asztalon nehezebb......
Leszedéshez jó módszer, visszahúzáshoz elég rugalmas ellentartást biztosít csak.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

csoka írta:Miért nem sebességbe rakva,a hátsó kereket lefékezve szeditek le azt a csavart?
Azt is meg lehet próbálni. De szerintem megcsúszna a kuplung. Kb háromszoros nyomatékot kellene átvinnie a szokásos üzemi maximumhoz képest. Meg ha épp a kúpra kell felhúzni a kuplungot, akkor még problémásabb a dolog.
Te próbáltad már így?
KépKép
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Miért nem sebességbe rakva,a hátsó kereket lefékezve szeditek le azt a csavart?
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

MrDok írta:
z25z írta:Igen erről parázs vita volt már a FB-n. Viszont tényleg működik (többször kipróbáltam máshol is - generátornár a bütyök pl. ) Mivel a kuplungagyat húzod nyomatékra ezért csak a csavar le-feltéthez talán nem annyira fontos. Az már más kérdés, hogy ha pontosan nyomatékra szeretnéd akkor mi a legjobb eljárás. Én nem olvastam végig a témát, de zsaki talán igen. Hátha ő emlékszik a ráhúzásra is :-)

Az ellenérvekről ami eszembe jut és elhangzott: kis felületen fejt ki a támasz nagy nyomást ezért átszakadhat a dugattyú. Nem tesz jót a főtengely alsó csapnak, tűgörgőknek, deformálódik a dugó, beragadhat a gyűrű . A gyertyát is max 40 nm-rel húzzuk meg és egy gyengébb menet nem biztos hogy kibír 100 + nm-t stb.
A gyertyás dugótámasz nekem nem szimpi, de állítólag bírja a kiképzést minden.
Viszont a söprűnyél a kipuf nyílásban az már bizonyított párszor.
A menetet sokkal nagyobb erőhatás éri, mikor 40Nm-el meghúzod a gyertyát, mint mikor 100-al tekered a főtengelyt. Egész más az áttétel. Gondolj bele: ha a gyertyát tekered, fél fordulatra mozdul a hossztengelye irányában kb fél mm-t. Ha a főtengely végét, akkor fél fordulatra átlagosan 65mm-t mozdul a dugattyú (löket)! Ez kb 1:130 arány. A menetre ható erők azonos nyomaték esetén ezzel nyagyságrendileg fordítottan arányosak. Ráadásul mivel a dugattyú elmozdulása és a főtengely elfordulása között az összefüggés szinuszos, ha ügyes vagy, és a dugótámasz pont a löket felénél állítja meg a dugót, akkor ennek az aránynak is kb a másfélszerese érvényesül.
Szóval a gyertyamenetet én nem félteném.

Én a dugattyútetőt féltem a legjobban. Szoktam is aggodalommal nézegetni minden alkalommal, ha lekerül a hengerfej. De eddig semmi érzékelhető baja nem lett. Szóval lassan elfogadom, hogy jó ez így.
A seprűnyéllel csak a dugattyútetőt kíméled, az összes többi alkatrész ugyanúgy kapja. Sőt, mikor a seprűnyél már befér, akkor szerintem igencsak a löket végén van a dugyattyú. Ott pedig azonos nyomaték mellett sokkal nagyobb erők hatnak, mint a löket közepén.
KépKép
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

MrDok írta: A gyertyás dugótámasz nekem nem szimpi, de állítólag bírja a kiképzést minden.
Viszont a söprűnyél a kipuf nyílásban az már bizonyított párszor.
Igen az egy kézenfekvő megoldás, amikor a kuplungagyat kellett nyomatékra húznom, akkor én is azt használtam :D
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

z25z írta:Igen erről parázs vita volt már a FB-n. Viszont tényleg működik (többször kipróbáltam máshol is - generátornár a bütyök pl. ) Mivel a kuplungagyat húzod nyomatékra ezért csak a csavar le-feltéthez talán nem annyira fontos. Az már más kérdés, hogy ha pontosan nyomatékra szeretnéd akkor mi a legjobb eljárás. Én nem olvastam végig a témát, de zsaki talán igen. Hátha ő emlékszik a ráhúzásra is :-)

Az ellenérvekről ami eszembe jut és elhangzott: kis felületen fejt ki a támasz nagy nyomást ezért átszakadhat a dugattyú. Nem tesz jót a főtengely alsó csapnak, tűgörgőknek, deformálódik a dugó, beragadhat a gyűrű . A gyertyát is max 40 nm-rel húzzuk meg és egy gyengébb menet nem biztos hogy kibír 100 + nm-t stb.
A gyertyás dugótámasz nekem nem szimpi, de állítólag bírja a kiképzést minden.
Viszont a söprűnyél a kipuf nyílásban az már bizonyított párszor.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

Igen erről parázs vita volt már a FB-n. Viszont tényleg működik (többször kipróbáltam máshol is - generátornár a bütyök pl. ) Mivel a kuplungagyat húzod nyomatékra ezért csak a csavar le-feltéthez talán nem annyira fontos. Az már más kérdés, hogy ha pontosan nyomatékra szeretnéd akkor mi a legjobb eljárás. Én nem olvastam végig a témát, de zsaki talán igen. Hátha ő emlékszik a ráhúzásra is :-)

Az ellenérvekről ami eszembe jut és elhangzott: kis felületen fejt ki a támasz nagy nyomást ezért átszakadhat a dugattyú. Nem tesz jót a főtengely alsó csapnak, tűgörgőknek, deformálódik a dugó, beragadhat a gyűrű . A gyertyát is max 40 nm-rel húzzuk meg és egy gyengébb menet nem biztos hogy kibír 100 + nm-t stb.
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

z25z írta:
gabos666 írta:, de az 5 csavar kicsavarása, és a váltó kar levétele után sem tudom leszedni. A főtengelyen lévő anyát is oldani kellene? Ezt hogyan tudnám kivitelezni?
Köszönettel: Gábor

Igen le kell venned. Megfelelő méretű kulcs (talán 17-es?) forgatod amig a dugo felér a felső holtpontra és rábaszol egyet. A kompresszió miatt megáll és a csavar meg letekeredik szépen. Ha nem elsőre akkor harmadjára, negyedjére. A dugattyútámasz és többi faszságot felejtsd el.
Hú... Ez is módszer! :) De így macerás lesz visszafele pontos nyomatékra húzni.
Miért nem szimpi neked a dugótámasz?

Amúgy 21-es kulcs kell hozzá, ha gyári a főtengely végén az anya (csiga DeLux-nál). Utángyártottból láttam már más méretet is. Szerintem a legjobb hozzá egy hosszú 21-es dugókulcs, meg egy dugótámasz betekerve a gyertya helyére.
KépKép
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

gabos666 írta:, de az 5 csavar kicsavarása, és a váltó kar levétele után sem tudom leszedni. A főtengelyen lévő anyát is oldani kellene? Ezt hogyan tudnám kivitelezni?
Köszönettel: Gábor

Igen le kell venned. Megfelelő méretű kulcs (talán 17-es?) forgatod amig a dugo felér a felső holtpontra és rábaszol egyet. A kompresszió miatt megáll és a csavar meg letekeredik szépen. Ha nem elsőre akkor harmadjára, negyedjére. A dugattyútámasz és többi faszságot felejtsd el.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 48 vendég