Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
kolibri
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.06.01. 23:24
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kolibri »

Mikor hazahoztam a gépet ,a blokk alján lévő leeresztő csavart vettem ki (amiben golyó van rugóval előfeszítve..), a szint ellenőrző csavar is ki volt tekerve, így volt (mind 2 csavar kiszedve), vödör alatta kb 40 percig és nem folyt már belőle az olaj. Ekkor csavarok vissza és 9dl friss olaj bele.
Ma levettem a spirált és beindítottam, álló helyzetben járattam, sőt felállítva a középső támaszra végig járattam a sebesség fokozatokban, de nem jött egy csepp olaj sem a spirál meghajtó tengelynél. Szuszogó tiszta, átjárható. Próbáltam megfigyelni egy nylon zacsi segítségével a szuszogón keresztül, nem-e keletkezik nyomás, vagy vákuum a blokkban. Nem szívott és nem is nyomott gázt a zacsiból, zacsiba. Szóval így útra keltem, de 30km után tiszta olaj lettem megint . A fordulatszámmérő órából ömlött az olaj, ami a spirálon keresztül jutott oda. :(
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

kolibri írta:Köszönöm a gyors válaszokat! Mikor megvettem , leengedtem a hajtóműből az olajat (kb 5dl lehetett, e kevés mennyiséggel is termelte kifele...) és feltöltöttem ~9dl ment bele, így az olaj szint is jónak tűnik.
A "szuszogó" kapcsán adnátok kicsit több infót ? Hátha az lesz a megoldás! Előre is köszönöm! Jelenleg így nem tudom használni, mert kb 20km motorozás után folyik rólam is az olaj...
Azért láttam én már csodát blokk belsőben.
Az olajleengedésnél mindkét lehetőségnél kiszedted a csavart, vagy csak az egyiket?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Sík talajon állva szedd ki a nívócsavart, tegyél alá egy edényt, amibe csoroghat az olaj, és hagyd így egy estét. Így a szint tuti jó lesz.

A betöltőnyílás gumidugója egyben a szuszogó is, annak átjárhatónak kell lennie. Ha a szint rendben, és a szuszogó is, akkor sanszos hogy valami miatt nyomás van a váltóházban, pl rossz szimering miatt... :roll:
kolibri
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.06.01. 23:24
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kolibri »

Köszönöm a gyors válaszokat! Mikor megvettem , leengedtem a hajtóműből az olajat (kb 5dl lehetett, e kevés mennyiséggel is termelte kifele...) és feltöltöttem ~9dl ment bele, így az olaj szint is jónak tűnik.
A "szuszogó" kapcsán adnátok kicsit több infót ? Hátha az lesz a megoldás! Előre is köszönöm! Jelenleg így nem tudom használni, mert kb 20km motorozás után folyik rólam is az olaj...
fél_race
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.05.28. 20:38
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: fél_race »

aronpfabian írta:
kolibri írta:Sziasztok!
Új ETZ 250 tulajdonos vagyok. Kérem segítsetek az alábbi problémában: A fordulatszám kihajtás ház csavarjai alól folyt az olaj ,így a csavarokat már letömítettem (kenderkóc). Viszont most az olaj a fordulatszámmérő meghajtó spirálon keresztül egészen a mérőóráig felmegy és onnan száll szerte szét a széllel... A kihajtás fedél alatt lévő O-gyűrű jónak tűnt, az olaj szint is optimális, így nem tudom a hiba okát!
Mégsem OK valami az olajszinttel, ha a fordulatszámmérőnél folyik ki. Remélem nem "nívóig" lett töltve (hibás módszer, 2-3 liter olaj is belemehet a 9 dl-t igénylő blokkba míg átszivárog a csavarig és szinthez ér...)
Mézd meg nincs e kosz a blokk szuszogójában.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

kolibri írta:Sziasztok!
Új ETZ 250 tulajdonos vagyok. Kérem segítsetek az alábbi problémában: A fordulatszám kihajtás ház csavarjai alól folyt az olaj ,így a csavarokat már letömítettem (kenderkóc). Viszont most az olaj a fordulatszámmérő meghajtó spirálon keresztül egészen a mérőóráig felmegy és onnan száll szerte szét a széllel... A kihajtás fedél alatt lévő O-gyűrű jónak tűnt, az olaj szint is optimális, így nem tudom a hiba okát!
Mégsem OK valami az olajszinttel, ha a fordulatszámmérőnél folyik ki. Remélem nem "nívóig" lett töltve (hibás módszer, 2-3 liter olaj is belemehet a 9 dl-t igénylő blokkba míg átszivárog a csavarig és szinthez ér...)
kolibri
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.06.01. 23:24
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kolibri »

Sziasztok!
Új ETZ 250 tulajdonos vagyok. Kérem segítsetek az alábbi problémában: A fordulatszám kihajtás ház csavarjai alól folyt az olaj ,így a csavarokat már letömítettem (kenderkóc). Viszont most az olaj a fordulatszámmérő meghajtó spirálon keresztül egészen a mérőóráig felmegy és onnan száll szerte szét a széllel... A kihajtás fedél alatt lévő O-gyűrű jónak tűnt, az olaj szint is optimális, így nem tudom a hiba okát!
Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 475
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: amatőr »

Stephanus írta:
mumus írta:Sziasztok!

Új vagyok a fórumon, de az MZclubban is. Sok év kihagyás után előástam régi motorjaimat és elkezdtem rendbe rakni őket. Mind egykori szoci. Most véletlenül kedvet kaptam. Pont jókor jött egy ajánlat ismerősön keresztül. Sajnos nem pontos az állapot leírás. Egy ETZ 150-et szeretne eladni tulajdonosa, mert a mostani 4 motoros "flottát" már nincs kedve fenntartani autó és háztörlesztés mellett. Érthető

Ez a kérdés még csak adás/vétel topik lenne, de van egy hiba is. Ismerősöm úgy tudja, hogy egy csapágy fordult el a blokkban. Ezért a középblokk valamelyik felét kellene cserélni. De pontosan nem tudja, mi a hiba. Ez nyilván szétszereléskor derül ki. Nem távgyógyászatot szeretnék kérni, csak tapasztalatot.

Azt szeretném megkérdezni, hogy a 150-es gépnek van-e jellemzően olyan hibája, hogy valamelyik csapágy külső gyűrűje meg tud forogni és tágítani a blokkházat? Illetve melyik lehet ez a csapágy leginkább?

Van-e olyan tapasztalat, típushiba, ami ebbe belefér?
:?:
Egy a lényeg: Nem szabad megvárni amíg magától hullik szét! ...és nem szabad "kísérletezni",hogy vajon mennyit bírnak ki a csapágyak. Én erre fáztam rá,pedig tudtam,hogy lóg a lánckerék csapágy. mire kicseréltem volna,szétment,mire hazaértem szétverte a váltót is. Igaz, hazavitt ! ](*,)
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

mumus írta:Sziasztok!

Új vagyok a fórumon, de az MZclubban is. Sok év kihagyás után előástam régi motorjaimat és elkezdtem rendbe rakni őket. Mind egykori szoci. Most véletlenül kedvet kaptam. Pont jókor jött egy ajánlat ismerősön keresztül. Sajnos nem pontos az állapot leírás. Egy ETZ 150-et szeretne eladni tulajdonosa, mert a mostani 4 motoros "flottát" már nincs kedve fenntartani autó és háztörlesztés mellett. Érthető

Ez a kérdés még csak adás/vétel topik lenne, de van egy hiba is. Ismerősöm úgy tudja, hogy egy csapágy fordult el a blokkban. Ezért a középblokk valamelyik felét kellene cserélni. De pontosan nem tudja, mi a hiba. Ez nyilván szétszereléskor derül ki. Nem távgyógyászatot szeretnék kérni, csak tapasztalatot.

Azt szeretném megkérdezni, hogy a 150-es gépnek van-e jellemzően olyan hibája, hogy valamelyik csapágy külső gyűrűje meg tud forogni és tágítani a blokkházat? Illetve melyik lehet ez a csapágy leginkább?

Van-e olyan tapasztalat, típushiba, ami ebbe belefér?
:?:
Nem értek a 150-esekhez, de így látatlanban tippelnék egy főtengely csapágyat. Abban viszont biztos vagyok, hogy nem a motor típushibája miatt tágult ki a csapágyfészek, hanem kókányolás miatt. De ez azért nem feltétlenül egy megoldhatatlan probléma. Nagyon jó csapágy-ragasztókat lehet kapni, de a csapágy-fészek felhegesztése + újramunkálása sem lehetetlen.
Viszont alkualapnak biztos, hogy nagyon jó az ilyen. ;)
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

Azért azt is számba kell venni, ha pl. nekem, vagy akárkinek lenne több járműve, és meg kell válni valamelyiktől, világos , hogy nem a tip-top , üzembiztos hibátlan gépet dobják piacra...
mumus
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2017.05.25. 22:41

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mumus »

Köszönöm a választ. Elgondolkodtató, hogy foglalkozzak-e a motorral... :-k
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

mumus írta:Sziasztok!

Új vagyok a fórumon, de az MZclubban is. Sok év kihagyás után előástam régi motorjaimat és elkezdtem rendbe rakni őket. Mind egykori szoci. Most véletlenül kedvet kaptam. Pont jókor jött egy ajánlat ismerősön keresztül. Sajnos nem pontos az állapot leírás. Egy ETZ 150-et szeretne eladni tulajdonosa, mert a mostani 4 motoros "flottát" már nincs kedve fenntartani autó és háztörlesztés mellett. Érthető

Ez a kérdés még csak adás/vétel topik lenne, de van egy hiba is. Ismerősöm úgy tudja, hogy egy csapágy fordult el a blokkban. Ezért a középblokk valamelyik felét kellene cserélni. De pontosan nem tudja, mi a hiba. Ez nyilván szétszereléskor derül ki. Nem távgyógyászatot szeretnék kérni, csak tapasztalatot.

Azt szeretném megkérdezni, hogy a 150-es gépnek van-e jellemzően olyan hibája, hogy valamelyik csapágy külső gyűrűje meg tud forogni és tágítani a blokkházat? Illetve melyik lehet ez a csapágy leginkább?

Van-e olyan tapasztalat, típushiba, ami ebbe belefér?
:?:
Többszöri, minden szakszerűséget nélkülöző szerelésre tudok gondolni. Elég nehéz "megoldani" hogy egy ilyen hiba összejöjjön. Nem igazán lehet jó állapotban a motor többi része sem ez alapján :(
mumus
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2017.05.25. 22:41

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mumus »

Sziasztok!

Új vagyok a fórumon, de az MZclubban is. Sok év kihagyás után előástam régi motorjaimat és elkezdtem rendbe rakni őket. Mind egykori szoci. Most véletlenül kedvet kaptam. Pont jókor jött egy ajánlat ismerősön keresztül. Sajnos nem pontos az állapot leírás. Egy ETZ 150-et szeretne eladni tulajdonosa, mert a mostani 4 motoros "flottát" már nincs kedve fenntartani autó és háztörlesztés mellett. Érthető

Ez a kérdés még csak adás/vétel topik lenne, de van egy hiba is. Ismerősöm úgy tudja, hogy egy csapágy fordult el a blokkban. Ezért a középblokk valamelyik felét kellene cserélni. De pontosan nem tudja, mi a hiba. Ez nyilván szétszereléskor derül ki. Nem távgyógyászatot szeretnék kérni, csak tapasztalatot.

Azt szeretném megkérdezni, hogy a 150-es gépnek van-e jellemzően olyan hibája, hogy valamelyik csapágy külső gyűrűje meg tud forogni és tágítani a blokkházat? Illetve melyik lehet ez a csapágy leginkább?

Van-e olyan tapasztalat, típushiba, ami ebbe belefér?
:?:
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Egyszerre csak egy dolgot módosíts és utána hosszabb ideig teszteld az új felállást (kivétel ha használhatatlan a motor vele)

Harmadgáznál az alapjárati rendszert és főleg a tűállást nézegetném.

Az N3 karbi nem a leghibatűrőbb szerkezet a világon, 25-30 éves korában az élettartamát (~30.000km) akár többször kiszolgálva már nem igazán lesz pontos
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

aronpfabian írta:
Szebik András írta:Sziasztok!
Egy megfigyelt problémám lenne, amire nem találok magyarázatot. Vagyis elképzelésem van, de annak nem örülnék.
Szóval a kis 250-es szépen megyeget, külterületen a 90-es tempót jól bírja egy-két falu erejéig, mikor még nem teljesen üzemmeleg, de már melegnek tekinthető a motor. Ekkor, még viszonylag dinamikusan gyorsul is, bár nem szoktam nyúzni. Aztán kb mikor a teljes blokk átmelegedik, elgyengül. A faluból kiérve alig gyorsul, egy kis szembe szél (max 30km/h-ás szél) esetén meg a 90-et elérni csak hasalva, hosszú nyélgázzal tudom 4-ben, aztán 5-ben meg már csak tartani tudja, persze ahhoz is nyélgáz kell. Ja egy széllökés esetén meg 70-re visszaesik.
Nagyjából a Simsonon volt hasonló érzésem.
Mi a vihar lehet ennek a jelenségnek az oka?
Ha hidegen jó, melegen meg egyre rosszabb, akkor általában sok benzint kap. Nézd meg melyik gázállásból nem tudod továbbhúzni, és annak megfelelően állíts (alapjárati rendszer, tűpozíció, főfúvóka)
30N3-1 a karbi. Kb a gázásllás első egyharmada után, az nagyjából a 3000 fordulat környéke, itt viszont a motor picit rángat, talán keveset kap. Köszi a tippet, megpróbálom egyel nagyobb alapjárati és egyel kisebb főfúvókával megjáratni, talán az mindkét problémán segíthet.
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

Közben találtam egy tényleg gyárit. Az más. Ilyet kapni a boltba :D
zuzi996
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 55
Csatlakozott: 2015.06.02. 22:30
MZ-d típusa: MZ ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zuzi996 »

Hali!

Olyan kérdésem lenne hogy ez gyári kuplungagy?
Kép
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Szebik András írta:Sziasztok!
Egy megfigyelt problémám lenne, amire nem találok magyarázatot. Vagyis elképzelésem van, de annak nem örülnék.
Szóval a kis 250-es szépen megyeget, külterületen a 90-es tempót jól bírja egy-két falu erejéig, mikor még nem teljesen üzemmeleg, de már melegnek tekinthető a motor. Ekkor, még viszonylag dinamikusan gyorsul is, bár nem szoktam nyúzni. Aztán kb mikor a teljes blokk átmelegedik, elgyengül. A faluból kiérve alig gyorsul, egy kis szembe szél (max 30km/h-ás szél) esetén meg a 90-et elérni csak hasalva, hosszú nyélgázzal tudom 4-ben, aztán 5-ben meg már csak tartani tudja, persze ahhoz is nyélgáz kell. Ja egy széllökés esetén meg 70-re visszaesik.
Nagyjából a Simsonon volt hasonló érzésem.
Mi a vihar lehet ennek a jelenségnek az oka?
Ha hidegen jó, melegen meg egyre rosszabb, akkor általában sok benzint kap. Nézd meg melyik gázállásból nem tudod továbbhúzni, és annak megfelelően állíts (alapjárati rendszer, tűpozíció, főfúvóka)
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

Sziasztok!
Egy megfigyelt problémám lenne, amire nem találok magyarázatot. Vagyis elképzelésem van, de annak nem örülnék.
Szóval a kis 250-es szépen megyeget, külterületen a 90-es tempót jól bírja egy-két falu erejéig, mikor még nem teljesen üzemmeleg, de már melegnek tekinthető a motor. Ekkor, még viszonylag dinamikusan gyorsul is, bár nem szoktam nyúzni. Aztán kb mikor a teljes blokk átmelegedik, elgyengül. A faluból kiérve alig gyorsul, egy kis szembe szél (max 30km/h-ás szél) esetén meg a 90-et elérni csak hasalva, hosszú nyélgázzal tudom 4-ben, aztán 5-ben meg már csak tartani tudja, persze ahhoz is nyélgáz kell. Ja egy széllökés esetén meg 70-re visszaesik.
Nagyjából a Simsonon volt hasonló érzésem.
Mi a vihar lehet ennek a jelenségnek az oka?
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

Nem feltétlen ide való kérdés de kapcsolódik picit a témához. Ha már bejáratás...Bejáratos 72,5-re fúrt hengerem 620. km-nél elkezdett csörögni a 2 éves Bambi Kipufogóm.. Alapjáraton lehet hallani, hogy valami zörög benne... Levéve sem tapasztaltam, hogy valami csörögne, pedig megráztam minden irányban nem csörög... De a vége kicsit mintha kijött volna, ezt gumi kalapáccsal vissza tudom pofozni, vagy maradjon?
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

kiszsebi írta:
Matthej01 írta:Lehet én vagyok hülye...
Ja, és ez nem lehet ;)
:twisted: :twisted: :twisted:

Köszi :D
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

szakember furta, préssávként a motorevüben olvastam róla, dugókat ösze hasomlitottam méret különbséget nem találtam rajta persze kivétel az átmérő igaz amit kiszereltem(ami megragadt) az sem eredeti de ezzel jól ment a gép de melegedett is rendesen gondolom ezt a hőt már nem tudta elviselni ekkor a préssáv 1mm volt ,100-115 között használtam igaz a fogyasztás is 5,5 volt de kisfordulaton 5ből tudtam gyorsitani na nem azt mondom hogy ki ugrott alólam de nem kellet visza kapcsolni örvendtem hogy így 30 év felleti gépem ilyen jól megy nem sokáig tartott megragadt el is estem vele de ez már a múlté
Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 475
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: amatőr »

Ez hamar kiderül,mert ha nem,lehet kiköpi a gyűrűket.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Fúrás után a persely ablakai ki lettek törve/reszelve?
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Matthej01 írta:Lehet én vagyok hülye...
Ja, és ez nem lehet ;)
:twisted: :twisted: :twisted:
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Matthej01 írta:Lehet én vagyok hülye de mi az a préssáv?
A dugattyú teteje és a hengerfej közötti távolság (a szerelési kézikönyv résméretként említi):

Kép
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Lehet én vagyok hülye de mi az a préssáv?
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

csökkentetem a préssávot most 1,5, valamenyit javult, fötenely csapágy nem lehet rosz mert mikor még a megszorult henger dugó páros volt rajta nem csörgött abszolut, kicsivel több let az erő is világitással nem esik visza , előzöleg 1000 el eset visza 4000 ről kérdeztem itt még a multkor véleményt berta dugórol mindenki azt mondta nincs velük gond
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára jura györgy 2017.05.08. 16:39-kor.
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

jura györgy írta:sziasztok lenne egy olyan kérdésem hogy a túl nagy préssáv (2 mm fölött van ,hogy épen mennyi nem tudom) okozhat-e csörgést, 3000 fölöt kezd csörögni ez alatt szép hangja van üdv. juragy
A túl nagy préssáv okozhat detonációt annak ellenére is, hogy ilyenkor a sűrítési végnyomás kisebb. A préssáv által, az égéstérben keltett örvénylés szerepe a detonációs hajlam csökkentése. Aztán hogy a te csörgésed detonáció-e az meg egy másik kérdés. A 3000-nél kezdődő ronda hangot nálam főtengely csapágy okozott.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

jura györgy írta:hát faragva nem volt, egyébként mos lett furva, új BERTA dugó 70,46mm csak a henger más és a dugó, nem mondom hogy a hengerfej fémtiszta , ahogy elinditom már csőrőg de anyira hogy nincs bátorságom ki menni, erő se sok van frisen furt henger és tulnagy préssáv gondolom okozhat gyengeséget
Sajnos volt már nekem is hasonló élményem"anno egy Ts felújításnál,minden szép és jó volt azt mégse(csörgött mind a kígyó)azon a motoron akkor frissiben dugót és gyűrűket cseréltem és lás csodát nem csörgött.Szerintem a dugó gyűrű hornyai vagy maga a gyűrűk nem voltak frankók"sajnos néha bele lehet futni ilyenbe. Ambika dugó felejtős(én még jót nem láttam belőle) sajnos sok boltba minden Berta"ami dugattyú kezedbe nyomnak egyet azt szia.
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

jura györgy írta:sziasztok lenne egy olyan kérdésem hogy a túl nagy préssáv (2 mm fölött van ,hogy épen mennyi nem tudom) okozhat-e csörgést, 3000 fölött kezd csörögni ez alatt szép hangja van üdv. juragy
Nekem bőven 3 is volt, de ez nem okozott nagy problémát. Csak lomha volt mintha egy Simson lenne... A hosszú történetemben leírtam ezzel kapcsolatban mindent.ETZ-nél a préssáv 0,9...1,2mm lehet a gyári értékek, és a szakirodalom szerint.
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Ha nagy a préssáv,akkor gyenge lesz a motorod.Gondolom indításnál könnyű a berugókart lenyomni.A hengertalp tömítésed(henger-blokk között) nem túl vastag?Olyankor nem megy fel a dugattyú teljesen.
Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 475
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: amatőr »

Mekkora lehet a préssáv? Biztos,hogy etz dugó,és nem /1? Nem egyforma a magasságuk. Ha,csak fúrva volt,akkor esetleg gyűrűgond,vagy csapszeg lóg a dugóban? Nem tudom mi volt cserélve.... Lehet egy kis kezdeti "gyengeség" fúrás után,de szerintem ha jó a fúrás minősége,akkor ez nem lehet jelentős.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

hát faragva nem volt, egyébként mos lett furva, új BERTA dugó 70,46mm csak a henger más és a dugó, nem mondom hogy a hengerfej fémtiszta , ahogy elinditom már csőrőg de anyira hogy nincs bátorságom ki menni, erő se sok van frisen furt henger és tulnagy préssáv gondolom okozhat gyengeséget
Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 475
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: amatőr »

Ha nagyobb a préssáv,attól biztosan nem csöröghet,hacsak a hengerfej és a kompressziótér nincsen megfaragva házilag. Én mérnék egy sürítési végnyomást a tistánlátás kedvéért,de ha úgy van,akkor valószínű hogy nem is onnan jön a "csörgés". A hengerfej kokszosodás is okozhat csörgést. Mivel az izzó koksz kisebb robbanásokat hoz létre,ez adja azt a hangot. Trabantoknál volt ez jellemző.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok lenne egy olyan kérdésem hogy a túl nagy préssáv (2 mm fölött van ,hogy épen mennyi nem tudom) okozhat-e csörgést, 3000 fölöt kezd csörögni ez alatt szép hangja van üdv. juragy
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára jura györgy 2017.05.08. 08:22-kor.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

TS250-t sajnos nem ismerem, de szerintem ugyanaz lesz, mint az ETZ-nél, amikor ott a 3-ik fokozatot kidobálja a kapcsolóvilla és körmök kopása okozza. Szóval ezt blokkszéthúzás nélkül valószínűleg nem úszod meg.
zoltan716
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.10.23. 21:30
MZ-d típusa: Suzuki GSX1400,ts250
Tartózkodási hely: Rábapaty

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zoltan716 »

Sziasztok!Segítséget szeretnék kérni. Van egy négysebességes ts 250-esem.Olyan hibája lett, hogy amikor 2-ből 3-ba rakom akkor 3 és 4 közé rakja. Ezt inkább közepesen kipörgetett elváltáskor vagy az felett csinálja. Azt,hogy 3 és 4 közé rakja abból gondolom,hogy ha ilyenkor felváltok 4-be rakja. Nem tudom,hogy lehetne ezt a hibát orvosolni. Előre is köszönöm a segítségeteket.
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

aronpfabian írta:
motrosmano írta:Sziasztok!

Tud nekem valaki mondani egy méretet, milyen O-gyűrű való a kis TS bal oldali blokkdeklijébe?
Abba a furatba amin átmegy a berúgótengely+váltótengely? (Már idegesítő, hogy mindig olajos lesz a nadrágom szára vagy a cipőm!)

Másik kérdés: /1-nél a berúgókar ütköző gumi megegyezik a 250-s ETZ-éjével?
Köszi!
O-gyűrű 20x2 NBR
Az ütközőgumi az összes 250-esen ugyanaz
Köszi! :)
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

motrosmano írta:Sziasztok!

Tud nekem valaki mondani egy méretet, milyen O-gyűrű való a kis TS bal oldali blokkdeklijébe?
Abba a furatba amin átmegy a berúgótengely+váltótengely? (Már idegesítő, hogy mindig olajos lesz a nadrágom szára vagy a cipőm!)

Másik kérdés: /1-nél a berúgókar ütköző gumi megegyezik a 250-s ETZ-éjével?
Köszi!
O-gyűrű 20x2 NBR
Az ütközőgumi az összes 250-esen ugyanaz
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Sziasztok!

Tud nekem valaki mondani egy méretet, milyen O-gyűrű való a kis TS bal oldali blokkdeklijébe?
Abba a furatba amin átmegy a berúgótengely+váltótengely? (Már idegesítő, hogy mindig olajos lesz a nadrágom szára vagy a cipőm!)

Másik kérdés: /1-nél a berúgókar ütköző gumi megegyezik a 250-s ETZ-éjével?
Köszi!
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok . kicsit még hozzá tennék a szimering témához, rugóval befelé tettem bele nem volt gond vele még Székelyországot is igy jártam meg .itt a környéket is de hogy nyugott legyek azért Déván le ellenőriztem a sebváltó olajszintet azzal sem volt gond most hogy volt benne olajterelő vagy sem arra már nem emlékszem de szerintem ennek nem nagy értelme van elég lenne oda egy 0,5 távtartó az olajterelő helyére simsonban sincs a cezet 175be sincs a cezet 350be se és nincs gond egyébként az utángyártott olajterelő csak emlékeztet a gyáriranem is értem miért tettem bele üdv. juragy
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zudori »

martin9608070 írta:Sziasztok!
Facebookról irányítottak ide, mert szükségem lenne egy Szerelő hídra MZ ETZ 250 hez, ki tudna ilyet készíteni nekem és milyen árban lenne?
Mr. Dok.-ot keressed, ő a te embered!
martin9608070
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2017.04.16. 21:22
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: martin9608070 »

Sziasztok!
Facebookról irányítottak ide, mert szükségem lenne egy Szerelő hídra MZ ETZ 250 hez, ki tudna ilyet készíteni nekem és milyen árban lenne?
Avatar
Tsigga
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 21
Csatlakozott: 2010.10.11. 15:07
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Tsigga »

Kenést kell kapnia a csapágynak, olajos benzingőzben van állandóan. Simsonom van régóta, abban nincs ilyen lemez, sőt még biztosító gyűrű se. ( Bár lehet, hogy ott kisebb nyomáslengések vannak a kartelben. Simsonnál a kuplung oldali szimeringet is befelé fordítva kell berakni, nem úgy mint az MZ-nél.)
Simsonnál a kuplung oldalon jóval kisebb a szimmering külső átmérője mint a csapágyé, oda nem is kell olajterelőlemez mert a ház kb el is látja ezt a feladatot. A gyújtás oldalon ugyanakkora a szimmering átm. mint a csapágy, mint az MZ-nél, oda viszont kell is terelőlemez.

Amúgy a Simson sem köpdösi ki a szimmeringet, ha nincs szétverve a blokkház, ill. mi be szoktuk ragasztani tömítőpasztával, sosem volt még gond vele a verseny blokkokban sem, erősen leszűkített kartertérfogat próbálásakor sem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Simson ki is szokta köpdösni a szimeringet 1 mellégyújtás után... :lol:
Avatar
vlala67
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2016.12.17. 22:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Ráckeve

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: vlala67 »

Stephanus írta:
vlala67 írta:Sziasztok!
A kuplung oldali szimmeringet cseréltem, és az összerakásnál kimaradt az olajterelő lemez. A drága viton szimmeringet már sajnáltam kibarmolni, és összeraktam így a gépet. Valaki járt már így esetleg? Okoz ez valamilyen problémát? Előre is köszönöm a segítséget!
Gondolom a viton szimmeringet a hosszú élettartam reményében tetted bele. Ahhoz viszont kell a lemez is. Nélküle nem úgy kapja a kenést a főtengely csapágy, ahogy kéne.
Kenést kell kapnia a csapágynak, olajos benzingőzben van állandóan. Simsonom van régóta, abban nincs ilyen lemez, sőt még biztosító gyűrű se. ( Bár lehet, hogy ott kisebb nyomáslengések vannak a kartelben. Simsonnál a kuplung oldali szimeringet is befelé fordítva kell berakni, nem úgy mint az MZ-nél.)
Avatar
vlala67
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2016.12.17. 22:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Ráckeve

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: vlala67 »

KILL3R etz írta:Ha szerencséd van, és pontos a szimering, akkor nem fogja kitolni a forgattyús tér nyomása a helyéről...

Mondjuk nyugodt szívvel messzire nem mennék vele... :roll:
Pontos a szimering, és kívülről ott van a biztosító gyűrű, ami megakadályozza a kicsúszást.
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

vlala67 írta:Sziasztok!
A kuplung oldali szimmeringet cseréltem, és az összerakásnál kimaradt az olajterelő lemez. A drága viton szimmeringet már sajnáltam kibarmolni, és összeraktam így a gépet. Valaki járt már így esetleg? Okoz ez valamilyen problémát? Előre is köszönöm a segítséget!
Gondolom a viton szimmeringet a hosszú élettartam reményében tetted bele. Ahhoz viszont kell a lemez is. Nélküle nem úgy kapja a kenést a főtengely csapágy, ahogy kéne.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha szerencséd van, és pontos a szimering, akkor nem fogja kitolni a forgattyús tér nyomása a helyéről...

Mondjuk nyugodt szívvel messzire nem mennék vele... :roll:
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 61 vendég