Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: metalmuvek »

Nem hiszem hogy különösebben oda kellene lennie melegítés nélkül. Tekintve azt, hogy az öntvényben a csapágynak nem szabad akkora túlfedésének lennie mint a tengelynek a csapágy furatán. A hőtágulás miatt. Egyszerűen szétfeszítené a fészket.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

A melegítést azért kérdeztem, mert ha hidegen a tengelyeken marad a csapágy, akkor az öntvény csapágyfészkei eléggé odavannak. Még a 4. sebesség (ami csak rá van húzva a váltótengely végére) is kiesett csapágyastul, úgy látom. Szükség esetén csapágyragasztóval összerakható aztán lesz amilyen lesz :)
metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: metalmuvek »

Köszönöm! Megelőztél. Pont ezt akartam kérdezni, hogy miben különbözhet a kettő. Mostmár ezt is tudom. :)

Nem melegítettük, csináltunk egy nagyon egyszerű széthuzó készüléket. Ügyelve a párhuzamos haladásra, szépen szétjött :)
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

A főtengely (csapágyazással és primerlánckerékkel együtt), dinamó alatti szimeringház, és a blokköntvény különbözik csak. Ezeket nem tudod használni pótalkatrészként a papíros motorodhoz. A váltót, kuplungot, hengert, blokkfedeleket stb igen.
szerk.: hacsak nem egysoros volt a primerlánc, mert akkor a kuplunglánckerék és kuplungagy(!) sem passzol.

Melegítve szedted szét?
metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: metalmuvek »

Szia, nem a motorból való. Ezt kaptam hozzá a megvásárlásakor. Bocsánat. Magam sem számítottam arra, hogy ennyi féle verzióban létezett... ](*,) A motorom 1980-as és 74el kezdődik a motorszám, stimmelnek a számok a forgalmival.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Ez egy színtiszta belső szimeringes blokk. De a száma sem ugyanaz mint amit lejjebb írtál. Kicserélték volna a blokkot, nem a forgalmiban jegyzett (és évjárat szerint passzoló) példány van benne?

Vagy ez nem az 1980-as motorodból van?
metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: metalmuvek »

1F96CAD8-AAF7-4E3B-9B9B-D5AC4C09BE74.jpeg
metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: metalmuvek »

EE656DEF-C0A2-47E2-89E8-C8E93C4117B7.jpeg
Uraim! Ezt tudjuk. Csatolva a képek. Motorszámot mellékeltem :) Köszönöm nektek!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Ma is tanultam valamit :) fémházas szimeringgel még nem találkoztam

A blokköntvényre is kíváncsi vagyok. Ezzel a blokszámmal és évjárattal nem lehet belső szimeringes (gyárilag). Itt valami magánakció történt az előző tulaj(ok) részéről
Zorka

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka »

metalmuvek írta: 2018.06.14. 16:44 759DFA7E-B272-4813-BC27-23242A2D7D74.jpeg
Az egy fémházas szimering. Régen nagy divat volt. Azt jelzi, hogy már volt cserélve.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Ezt egy 74-gyel kezdődő blokkszámú öntvényből szedted ki? Zsebi jól írja, ez "belső szimeringes" MM125/2 blokk, tehát a régebbi változat, legalábbis a főtengely onnan van. A csapágy és a sonka közti szürke cucc a szimering helyén van, bármi is legyen az.

A blokkfél hogyan néz ki amiből kijött? Forgattyúsházban van olajzseb?

Képet csak ETZ-ről találtam de bekarikáztam mi kéne ottlegyen MM125/3 típus esetén, mindkét oldalon (forgattyúsház faláról gyűjti és vezeti a csapágyba a kenőolajat)
EM125.jpg
MM125/2 blokknál ilyen nincsen, a forgattyúsház kerek és zárt, mert a váltóból vezetik a kenőolajat a csapágyakhoz:
MM125_2.jpg
MM125_2.jpg (16.27 KiB) Megtekintve 20768 alkalommal
Csatolmányok
MM125_2.jpg
MM125_2.jpg (16.27 KiB) Megtekintve 20770 alkalommal
EM125.jpg
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

metalmuvek írta: 2018.06.14. 16:44 759DFA7E-B272-4813-BC27-23242A2D7D74.jpeg
ugyan nem vagyok kis TS-es, de szerintem ez a kuplung oldali, itt két csapágynak kéne lennie és még a BELSŐ szimmeringes változat.
másik rajz...
metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: metalmuvek »

759DFA7E-B272-4813-BC27-23242A2D7D74.jpeg
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

metalmuvek írta: 2018.06.14. 09:58 Szia!

Köszönöm az infót. Megnéztem a rajzokat, de egy alkatrészt nem találok rajta, ami az én főtengelyemen szerepel. Az én főtengelyem egyik csapján - most nem emlékszem pontosan melyik oldalon - a sonka felőli oldalon egy fémházas alkatrész található. Szimering lehet? Viszont ezt nem írja az alkatrészkatalógus, csak a két csapágyat az egyik oldalon, illetve az egy darabot a másikon, Sonka felől nem látok szimeringet csak kívül. Ez valami barkácsmutatvány? Meglepődnék, mert a blokk a csavarok állapota alapján nem nagyon volt még szétszerelve.

Köszönöm a segítséget! Kr.
Fényképet tegyél fel róla légyszi!
metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: metalmuvek »

Szia!

Köszönöm az infót. Megnéztem a rajzokat, de egy alkatrészt nem találok rajta, ami az én főtengelyemen szerepel. Az én főtengelyem egyik csapján - most nem emlékszem pontosan melyik oldalon - a sonka felőli oldalon egy fémházas alkatrész található. Szimering lehet? Viszont ezt nem írja az alkatrészkatalógus, csak a két csapágyat az egyik oldalon, illetve az egy darabot a másikon, Sonka felől nem látok szimeringet csak kívül. Ez valami barkácsmutatvány? Meglepődnék, mert a blokk a csavarok állapota alapján nem nagyon volt még szétszerelve.

Köszönöm a segítséget! Kr.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

metalmuvek írta: 2018.06.14. 07:46 Sziasztok, honnan szedhetnék le alkatrészkatalógust robbantott ábrákkal a TS125-höz?
Köszönöm, Krisztián
http://mz.info.tm/miraculis_de/mz/text/ ... s15ee.html

http://mz.info.tm/miraculis_de/mz/text/ts15e/ts15e.html

(forras: miraculis.de)
metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: metalmuvek »

Sziasztok, honnan szedhetnék le alkatrészkatalógust robbantott ábrákkal a TS125-höz?
Köszönöm, Krisztián
metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: metalmuvek »

Szia, 1980-as évjárat. 74-el kezdődik a motorszám.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

metalmuvek írta: 2018.06.12. 21:13 Sziasztok!

Megírná valaki, legyen olyan kedves, hogy az MZ TS 125-höz milyen szimeringek és csapágyak valók és hány darab kell belőlük?
Német alkatrészkatalógust találtam, ahol nem egyértelműek az adatok. Köszi!
Felújítás előtt állok és a blokk még nincs szétszedve.

Köszönettel, metalmuvek
Attól függ milyen blokkod van. Azért nem volt egyértelmű a német katalógus sem (MM/2 - 7372909 ill. 6587573 előtti blokkszámok; MM/3 - ezek utániak).
metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: metalmuvek »

Sziasztok!

Megírná valaki, legyen olyan kedves, hogy az MZ TS 125-höz milyen szimeringek és csapágyak valók és hány darab kell belőlük?
Német alkatrészkatalógust találtam, ahol nem egyértelműek az adatok. Köszi!
Felújítás előtt állok és a blokk még nincs szétszedve.

Köszönettel, metalmuvek
metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: metalmuvek »

Sziasztok, mekkora a dugattyú-henger illesztési hézagja gyárilag a TS 125-nél? Köszi, metalmuvek
Zorka

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka »

csitni írta: 2018.06.09. 10:15 Sziasztok!

A 250 es Etz nél a fordulatszámmérő csiga leszedésének és visszarakásának mi a menete? Sajnos le kell szednem a deknit mert kiakadt a berúgókar rugója és csak félig megy vissza a berúgókar. De nem tudom mi pontosan a metódus. Hogyan rögzítsem a főtengelyt? Olvastam az előbbiekben lehetőségeket. De nem vagyok benne biztos, hogy szét és összeszerelésnél is alkalmasak e, illetve olvastam olyat is, hogy nyomaték kulccsal 90nm el kell lehúzni összerakásnál.ű

Előre is köszi
Szia!
https://www.youtube.com/watch?v=4J70JChZ9e4
Üdv: Zorka
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka »

Egyszerüen szereld le a fordulatszám meghajtóházat,utána a csigát,és leveheted a deklit.Ha attól félsz,elmozdul a kuplung,vagy lelazúl,az nem fog megtörténni,mert a főtengelykúpon fel van szorulva a kuplung alaplap.Keress szerelési útmutatót az összeszereléshez,és pontosan állítsd be a kuplung kiemelőhenger helyzetét.
Avatar
csitni
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2018.04.10. 21:18
MZ-d típusa: etz250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csitni »

Sziasztok!

A 250 es Etz nél a fordulatszámmérő csiga leszedésének és visszarakásának mi a menete? Sajnos le kell szednem a deknit mert kiakadt a berúgókar rugója és csak félig megy vissza a berúgókar. De nem tudom mi pontosan a metódus. Hogyan rögzítsem a főtengelyt? Olvastam az előbbiekben lehetőségeket. De nem vagyok benne biztos, hogy szét és összeszerelésnél is alkalmasak e, illetve olvastam olyat is, hogy nyomaték kulccsal 90nm el kell lehúzni összerakásnál.ű

Előre is köszi
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

El is készült. :!: :arrow: link
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

Köszönöm a hasznos válaszokat mindenkinek!
Zorka

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka »

aronpfabian írta: 2018.06.07. 08:20 A láncos célszerszám egy rossz láncból és egy csavarhúzóból vagy hajtószárból is "elkészíthető" ;)

A fékezés a láncnak és a hátsó menesztőnek nem igazán jó, a kalapácsnyél a dugattyút és hajtórúdcsapágyazást feszíti. Rendszeresen egyiket se, egy-egy ritka alkalommal bármelyik belefér sztem
(a kalapács másik hátránya hogy sokkal jobban szét kell szedni hozzá a motort)
Ezért kell 5.-be tenni a váltót. Ott már gyorsító az áttétel, vagyis kisebb a nyomaték. Így sem a menesztőt, sem a láncot nem tudod túlterhelni normál szerszámokkal.
A kalapácsnyél kemény és íves. Ezért a dugattyú szoknyájának egy kis pontját túlterhelheti. Arról nem is beszélve, mivel nem tölti ki a teljes nyílást, ellentartás közben elmozdulhat. Ami oldal irányú feszítőerőt produkál, megfelelően nagy karáttételen. Mondanom sem kell, ez mennyire tud "hasznos" lenni a szoknyának. A kalapácsnyélből szilánkok is leválhatnak. Jobb esetben nem a forgattyúsházban kötnek ki. A puhább fa pedig morzsálódhat, nyíródhat oldal irányú erőt kifejtve.

(Bocs: Ahol szoknyát emlegetek, ott a dugattyútető-oldalpalást találkozást kell érteni.)
~És még valami: Amíg a dugattyúkitámasztóvilla körülbelül a löket felénél tartja a dugattyút, nagyjából derékszöget bezárva a hajtókar-főtengely viszonylatban, addig a kalapácsnyél majdnem alsóholtpontban tartja, hegyes szöget bezárva. Ez nagy főtengely elmozdulást eredményez, kis dugattyú elmozdulással . Magyarul nagy lesz az áttétel. Így a hajtókarcsapokra, dugattyúra nagyobb erő hathat, mint amennyit el tudnak viselni.~
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Zorka 2018.06.07. 13:43-kor.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

A láncos célszerszám egy rossz láncból és egy csavarhúzóból vagy hajtószárból is "elkészíthető" ;)

A fékezés a láncnak és a hátsó menesztőnek nem igazán jó, a kalapácsnyél a dugattyút és hajtórúdcsapágyazást feszíti. Rendszeresen egyiket se, egy-egy ritka alkalommal bármelyik belefér sztem
(a kalapács másik hátránya hogy sokkal jobban szét kell szedni hozzá a motort)
Zorka

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Athem írta: 2018.06.06. 22:03 Adott ez a célszerszám amit a videóban is használ manyus:kép

Kérdés az volna, mert halottam ezen szerszám nélkülézésére nem egy megoldást miszerint fakalapáccsal benyúlni a kipufogó torokhoz és befeszíteni a dugattyú közé... Melyik a humánusabb és vállalhatóbb szerintetek? Ezzel a megint csak egy kalapácsos budákolással, illetve megoldással kárt tehetek valamiben (dugó,csapszeg, hajtókar)?
Szia!
Ha a helyén van a blokk és fent van a lánc, én inkább 5.-be teszem a váltót és fékezek. Ha nincs bent a blokk, de nem akarom levenni a hengert, akkor ez a célszerszám. Kipufogót levenni, és kalapácsnyelet dugdosni, az a legutolsó stáció, amit el tudok képzelni. (Szerintem kerülendő is.)
Üdv: Zorka
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 218
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem »

Adott ez a célszerszám amit a videóban is használ manyus:kép

Kérdés az volna, mert halottam ezen szerszám nélkülézésére nem egy megoldást miszerint fakalapáccsal benyúlni a kipufogó torokhoz és befeszíteni a dugattyú közé... Melyik a humánusabb és vállalhatóbb szerintetek? Ezzel a megint csak egy kalapácsos budákolással, illetve megoldással kárt tehetek valamiben (dugó,csapszeg, hajtókar)?
Avatar
Kékbetyár
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kékbetyár »

Kékbetyár írta: 2018.05.31. 16:54
Karbi csere! A kopott szar nem jól karburál! Nekem is ez a baj. Ha fenn a tanktáska ,akkor nem hallom. :)
[/quote]
Talàn mèg elmegy ezzel a karbival is
[/quote]

De persze ha volna egy jó àllapotú karbi,kipróbàlnàm hogy megy vele a zőldsèg :D
Avatar
Kékbetyár
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kékbetyár »

[/quote]
Karbi csere! A kopott szar nem jól karburál! Nekem is ez a baj. Ha fenn a tanktáska ,akkor nem hallom. :)
[/quote]
Talàn mèg elmegy ezzel a karbival is
Avatar
Kékbetyár
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kékbetyár »

Matthej01 írta: 2018.05.30. 17:29 Van 1 5letem: Ne használd abban a fordulatszám tartományban vagy csak simán ne figyelj oda a hangjára. Amúgy nekem is van ilyen amikor elindítom akkor folyamatosan ilyen pattogó brummogó hangot hallat főleg a hátulja, amikor leállítom már nem, és ha húzom neki a gázt akkor azzal arányosan gyorsul illetve ha visszaengedem a gázt lassul eme furcsa hang intenzitása! :twisted:
Hàt èn is csak úgy hasznàlom hogy gyorsan àtlèpem azt a kopogós tartomànyt. :evil:
Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 475
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: amatőr »

Kékbetyár írta: 2018.05.28. 00:30 Sziasztok.
Mikor megvettem a motoromat màr akkor is volt kopogó hangja.Azóta memtem vele 9000km-ert volt màr valakinek hasonló èlménye?
Fèmes kopogó hang vagy mintha egy gèpkarabèlyal lőnènek,tak-tak-tak,vagy mintha egy üreges fèmet ütnènek.. :(
Mindig csak 3000-3500-as fordulaton jelentkezik ez a hang ,alatta, fölötte nem.
Mikor gyorsítok ès ha vissza engedem a gàzt akkor is de csak abban a fordulatszàm tartomànynan.
Egyèbkènt jól húz a motor 5-ik ből is szèpen felgyorsúl 50-ről-100ra ha fokozatosan húzom a gàzt.
Jó a gyujtàs ,hidegen-mekegen könnyen indúl,jól húz ,nem ràngat,parton fölfelè a gyàri 19-es lànckerèkkel 5.be is suhan. \:D/Jó a présmagassàg ;1mm-er subert tű alulról a màsodik rovátkàba,dugatyú csapszeget, felső tűgörgőt kicserèltem.
Lehet hogy hajtókaros?
Remèlem a szezont kibirja :evil:
Karbi csere! A kopott szar nem jól karburál! Nekem is ez a baj. Ha fenn a tanktáska ,akkor nem hallom. :)
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Van 1 5letem: Ne használd abban a fordulatszám tartományban vagy csak simán ne figyelj oda a hangjára. Amúgy nekem is van ilyen amikor elindítom akkor folyamatosan ilyen pattogó brummogó hangot hallat főleg a hátulja, amikor leállítom már nem, és ha húzom neki a gázt akkor azzal arányosan gyorsul illetve ha visszaengedem a gázt lassul eme furcsa hang intenzitása! :twisted:
Avatar
Kékbetyár
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kékbetyár »

Sziasztok.
Mikor megvettem a motoromat màr akkor is volt kopogó hangja.Azóta memtem vele 9000km-ert volt màr valakinek hasonló èlménye?
Fèmes kopogó hang vagy mintha egy gèpkarabèlyal lőnènek,tak-tak-tak,vagy mintha egy üreges fèmet ütnènek.. :(
Mindig csak 3000-3500-as fordulaton jelentkezik ez a hang ,alatta, fölötte nem.
Mikor gyorsítok ès ha vissza engedem a gàzt akkor is de csak abban a fordulatszàm tartomànynan.
Egyèbkènt jól húz a motor 5-ik ből is szèpen felgyorsúl 50-ről-100ra ha fokozatosan húzom a gàzt.
Jó a gyujtàs ,hidegen-mekegen könnyen indúl,jól húz ,nem ràngat,parton fölfelè a gyàri 19-es lànckerèkkel 5.be is suhan. \:D/Jó a présmagassàg ;1mm-er subert tű alulról a màsodik rovátkàba,dugatyú csapszeget, felső tűgörgőt kicserèltem.
Lehet hogy hajtókaros?
Remèlem a szezont kibirja :evil:
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Matthej01 írta: 2018.05.27. 09:16 Rezet megégetni?! Haljak meg tezsvíreim aztat már nem veszik át seholsem! Lágy vagy nem lágy csak tisztán veszik át!
bmeg :mrgreen:
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Rezet megégetni?! Haljak meg tezsvíreim aztat már nem veszik át seholsem! Lágy vagy nem lágy csak tisztán veszik át!
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

=D> Ez így igaz, köszönöm a kiegészítést. :smt023
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

sell írta: 2018.05.27. 06:31 ... Pl ha rezet, nem biztos tudsz annyit húzni, hogy olyan alakváltozása legyen, hogy tudjon tökéletesen tömíteni. Alu tömítést, pedig könnyedén lehet, hogy kigyűrte maga alól a csavar, főleg ha már előtte valaki a blokk anyagával szerette volna tömíteni a csavart..

Ez egy újonnan vásárolt réz tömítés esetén jó eséllyel így igaz. Sok esetben elfelejtik a hőkezelést, de sokszor ezt szándékosan nem végzik el.
Ezért javasolt a réz lágyítása: fel kell hevíteni (650 °C. fölötti hőmérséklet szükséges, vörös izzásig), majd hírtelen lehűteni, vízbe merítve (pont ellentétesen viselkedik, mint az acél!!!)
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

Szia, az olajszivárgás pontos helyét, egy alapos mosás, erős törlés kombóval megtisztított blokkon, valószínűleg másnap reggelre megmutatja, de ha ezt nem teszed meg, legalább az olajleeresztő közvetlen környezetét töröld alaposan szárazra, hogy lehessen látni, (mint Áron is írta) hogy a csavar alól szivárog-e, vagy csak onnan cseppen le. Milyen tömítő alátétet tettél alá? Pl ha rezet, nem biztos tudsz annyit húzni, hogy olyan alakváltozása legyen, hogy tudjon tökéletesen tömíteni. Alu tömítést, pedig könnyedén lehet, hogy kigyűrte maga alól a csavar, főleg ha már előtte valaki a blokk anyagával szerette volna tömíteni a csavart..
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

csitni írta: 2018.05.26. 10:13 Sziasztok!
Lenne még egy kérdésem. Engedi az olajat a leeresztő csavarnál. Vettem hozzá új alátétet de nem oldotta meg a problémát. Mi a következő lépés? Új leeresztő csavar? És ha igen akkor ahhoz is kell venni külön alátétet? Mert ahol én találtam ott nem adnak hozzá.
Ha nem repedt a blokk a csavarnál valami előzetes "erőművész" tevékenysége miatt, akkor pasztával vagy menettömítő szalaggal raknám össze.
Ha úgy is csöpög, akkor nem a leeresztőnél ereszt, csak az a blokk legalacsonyabb pontja, ahova máshonnan elfolyik!
Avatar
csitni
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2018.04.10. 21:18
MZ-d típusa: etz250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csitni »

Sziasztok!
Lenne még egy kérdésem. Engedi az olajat a leeresztő csavarnál. Vettem hozzá új alátétet de nem oldotta meg a problémát. Mi a következő lépés? Új leeresztő csavar? És ha igen akkor ahhoz is kell venni külön alátétet? Mert ahol én találtam ott nem adnak hozzá.
Avatar
Kékbetyár
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kékbetyár »

Zorka írta: 2018.04.17. 20:49
Kékbetyár írta: 2018.04.17. 20:45

Hát úgy látom szét off-oljuk a topicot..
Te voltál olyan felháborodott, mi a baj?
Csak poénnak szántam..
De elnézést kérek.
Kérelek most már nyugodj meg!
Ui: Nyilván én se azt irtam hogy egyből húzzuk szét a blokkot azt az utolsó lehetőségnek szántam val az lesz..
Továbbá szeretnélek megkérni hogy ha valami problémád van azt privátban ird meg mert szerintem ez nem az a topic..
A moderátorok nem fognak örülni azt gondolom.. :-"
Én mindent elhiszek. Azt azért még megkérdezném, hogy akkor miért nem privátban kezdted?
Feladom :D
Zorka

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Kékbetyár írta: 2018.04.17. 20:45
Zorka írta: 2018.04.17. 20:36
Szerinted az személyeskedés, ha valaki más lehetőséget is figyelembe vesz?
Sehol nem látom, hogy a személyedre, tudásodra negatív megjegyzést tettem volna.
Hát úgy látom szét off-oljuk a topicot..
Te voltál olyan felháborodott, mi a baj?
Csak poénnak szántam..
De elnézést kérek.
Kérelek most már nyugodj meg!
Ui: Nyilván én se azt irtam hogy egyből húzzuk szét a blokkot azt az utolsó lehetőségnek szántam val az lesz..
Továbbá szeretnélek megkérni hogy ha valami problémád van azt privátban ird meg mert szerintem ez nem az a topic..
A moderátorok nem fognak örülni azt gondolom.. :-"
Én mindent elhiszek. Azt azért még megkérdezném, hogy akkor miért nem privátban kezdted?
Avatar
Kékbetyár
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kékbetyár »

Zorka írta: 2018.04.17. 20:36
Kékbetyár írta: 2018.04.17. 20:31
Olvass vissza...
nem én kezdtem :wink:
Szerinted az személyeskedés, ha valaki más lehetőséget is figyelembe vesz?
Sehol nem látom, hogy a személyedre, tudásodra negatív megjegyzést tettem volna.
Hát úgy látom szét off-oljuk a topicot..
Te voltál olyan felháborodott, mi a baj?
Csak poénnak szántam..
De elnézést kérek.
Kérelek most már nyugodj meg!
Ui: Nyilván én se azt irtam hogy egyből húzzuk szét a blokkot azt az utolsó lehetőségnek szántam val az lesz..
Továbbá szeretnélek megkérni hogy ha valami problémád van azt privátban ird meg mert szerintem ez nem az a topic..
A moderátorok nem fognak örülni azt gondolom.. :-"
Zorka

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Kékbetyár írta: 2018.04.17. 20:31
Zorka írta: 2018.04.17. 20:29

Nem ismersz. De személyeskedsz. Gondolod, hogy ez így rendjén van?
Olvass vissza...
nem én kezdtem :wink:
Szerinted az személyeskedés, ha valaki más lehetőséget is figyelembe vesz?
Sehol nem látom, hogy a személyedre, tudásodra negatív megjegyzést tettem volna.
Avatar
Kékbetyár
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kékbetyár »

Zorka írta: 2018.04.17. 20:29
Kékbetyár írta: 2018.04.17. 20:21

Bocs az off-ért. :-"
Nem ismersz. De személyeskedsz. Gondolod, hogy ez így rendjén van?
Olvass vissza...
nem én kezdtem :wink:
Zorka

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Kékbetyár írta: 2018.04.17. 20:21
Kékbetyár írta: 2018.04.17. 20:12

Nyilván azért irtam mert próbáltam segíteni,miért vagy ilyen felháborodott?
Szerintem jobb ha nem te szeded szét a blokkot mert az tényleg szétbombázás lessz :twisted:
Bocs az off-ért. :-"
Nem ismersz. De személyeskedsz. Gondolod, hogy ez így rendjén van?
Avatar
Kékbetyár
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kékbetyár »

Szerintem érdemes Bambit megkérdezni mi a véleménye ezzel a dologgal kapcsolatban.
természetesen érdemes minden lehetőséget megvizsgálni és ha nem kell megbontani a blokkot az jó hír és én örülnék neki.
\:D/ :-({|=
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 56 vendég