Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: metalmuvek » 2018.06.12. 21:13

Sziasztok!

Megírná valaki, legyen olyan kedves, hogy az MZ TS 125-höz milyen szimeringek és csapágyak valók és hány darab kell belőlük?
Német alkatrészkatalógust találtam, ahol nem egyértelműek az adatok. Köszi!
Felújítás előtt állok és a blokk még nincs szétszedve.

Köszönettel, metalmuvek

metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: metalmuvek » 2018.06.10. 13:36

Sziasztok, mekkora a dugattyú-henger illesztési hézagja gyárilag a TS 125-nél? Köszi, metalmuvek

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.06.09. 21:08

csitni írta:
2018.06.09. 10:15
Sziasztok!

A 250 es Etz nél a fordulatszámmérő csiga leszedésének és visszarakásának mi a menete? Sajnos le kell szednem a deknit mert kiakadt a berúgókar rugója és csak félig megy vissza a berúgókar. De nem tudom mi pontosan a metódus. Hogyan rögzítsem a főtengelyt? Olvastam az előbbiekben lehetőségeket. De nem vagyok benne biztos, hogy szét és összeszerelésnél is alkalmasak e, illetve olvastam olyat is, hogy nyomaték kulccsal 90nm el kell lehúzni összerakásnál.ű

Előre is köszi
Szia!
https://www.youtube.com/watch?v=4J70JChZ9e4
Üdv: Zorka

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 422
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka » 2018.06.09. 11:57

Egyszerüen szereld le a fordulatszám meghajtóházat,utána a csigát,és leveheted a deklit.Ha attól félsz,elmozdul a kuplung,vagy lelazúl,az nem fog megtörténni,mert a főtengelykúpon fel van szorulva a kuplung alaplap.Keress szerelési útmutatót az összeszereléshez,és pontosan állítsd be a kuplung kiemelőhenger helyzetét.

csitni
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2018.04.10. 21:18
MZ-d típusa: etz250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csitni » 2018.06.09. 10:15

Sziasztok!

A 250 es Etz nél a fordulatszámmérő csiga leszedésének és visszarakásának mi a menete? Sajnos le kell szednem a deknit mert kiakadt a berúgókar rugója és csak félig megy vissza a berúgókar. De nem tudom mi pontosan a metódus. Hogyan rögzítsem a főtengelyt? Olvastam az előbbiekben lehetőségeket. De nem vagyok benne biztos, hogy szét és összeszerelésnél is alkalmasak e, illetve olvastam olyat is, hogy nyomaték kulccsal 90nm el kell lehúzni összerakásnál.ű

Előre is köszi

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 212
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem » 2018.06.07. 21:47

El is készült. :!: :arrow: link

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 212
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem » 2018.06.07. 12:32

Köszönöm a hasznos válaszokat mindenkinek!

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.06.07. 10:55

aronpfabian írta:
2018.06.07. 08:20
A láncos célszerszám egy rossz láncból és egy csavarhúzóból vagy hajtószárból is "elkészíthető" ;)

A fékezés a láncnak és a hátsó menesztőnek nem igazán jó, a kalapácsnyél a dugattyút és hajtórúdcsapágyazást feszíti. Rendszeresen egyiket se, egy-egy ritka alkalommal bármelyik belefér sztem
(a kalapács másik hátránya hogy sokkal jobban szét kell szedni hozzá a motort)
Ezért kell 5.-be tenni a váltót. Ott már gyorsító az áttétel, vagyis kisebb a nyomaték. Így sem a menesztőt, sem a láncot nem tudod túlterhelni normál szerszámokkal.
A kalapácsnyél kemény és íves. Ezért a dugattyú szoknyájának egy kis pontját túlterhelheti. Arról nem is beszélve, mivel nem tölti ki a teljes nyílást, ellentartás közben elmozdulhat. Ami oldal irányú feszítőerőt produkál, megfelelően nagy karáttételen. Mondanom sem kell, ez mennyire tud "hasznos" lenni a szoknyának. A kalapácsnyélből szilánkok is leválhatnak. Jobb esetben nem a forgattyúsházban kötnek ki. A puhább fa pedig morzsálódhat, nyíródhat oldal irányú erőt kifejtve.

(Bocs: Ahol szoknyát emlegetek, ott a dugattyútető-oldalpalást találkozást kell érteni.)
~És még valami: Amíg a dugattyúkitámasztóvilla körülbelül a löket felénél tartja a dugattyút, nagyjából derékszöget bezárva a hajtókar-főtengely viszonylatban, addig a kalapácsnyél majdnem alsóholtpontban tartja, hegyes szöget bezárva. Ez nagy főtengely elmozdulást eredményez, kis dugattyú elmozdulással . Magyarul nagy lesz az áttétel. Így a hajtókarcsapokra, dugattyúra nagyobb erő hathat, mint amennyit el tudnak viselni.~
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Zorka 2018.06.07. 13:43-kor.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 981
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.06.07. 08:20

A láncos célszerszám egy rossz láncból és egy csavarhúzóból vagy hajtószárból is "elkészíthető" ;)

A fékezés a láncnak és a hátsó menesztőnek nem igazán jó, a kalapácsnyél a dugattyút és hajtórúdcsapágyazást feszíti. Rendszeresen egyiket se, egy-egy ritka alkalommal bármelyik belefér sztem
(a kalapács másik hátránya hogy sokkal jobban szét kell szedni hozzá a motort)

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.06.07. 07:31

Athem írta:
2018.06.06. 22:03
Adott ez a célszerszám amit a videóban is használ manyus:kép

Kérdés az volna, mert halottam ezen szerszám nélkülézésére nem egy megoldást miszerint fakalapáccsal benyúlni a kipufogó torokhoz és befeszíteni a dugattyú közé... Melyik a humánusabb és vállalhatóbb szerintetek? Ezzel a megint csak egy kalapácsos budákolással, illetve megoldással kárt tehetek valamiben (dugó,csapszeg, hajtókar)?
Szia!
Ha a helyén van a blokk és fent van a lánc, én inkább 5.-be teszem a váltót és fékezek. Ha nincs bent a blokk, de nem akarom levenni a hengert, akkor ez a célszerszám. Kipufogót levenni, és kalapácsnyelet dugdosni, az a legutolsó stáció, amit el tudok képzelni. (Szerintem kerülendő is.)
Üdv: Zorka

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 212
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem » 2018.06.06. 22:03

Adott ez a célszerszám amit a videóban is használ manyus:kép

Kérdés az volna, mert halottam ezen szerszám nélkülézésére nem egy megoldást miszerint fakalapáccsal benyúlni a kipufogó torokhoz és befeszíteni a dugattyú közé... Melyik a humánusabb és vállalhatóbb szerintetek? Ezzel a megint csak egy kalapácsos budákolással, illetve megoldással kárt tehetek valamiben (dugó,csapszeg, hajtókar)?

Avatar
Kékbetyár
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kékbetyár » 2018.05.31. 17:58

Kékbetyár írta:
2018.05.31. 16:54
Karbi csere! A kopott szar nem jól karburál! Nekem is ez a baj. Ha fenn a tanktáska ,akkor nem hallom. :)
[/quote]
Talàn mèg elmegy ezzel a karbival is
[/quote]

De persze ha volna egy jó àllapotú karbi,kipróbàlnàm hogy megy vele a zőldsèg :D

Avatar
Kékbetyár
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kékbetyár » 2018.05.31. 16:54

[/quote]
Karbi csere! A kopott szar nem jól karburál! Nekem is ez a baj. Ha fenn a tanktáska ,akkor nem hallom. :)
[/quote]
Talàn mèg elmegy ezzel a karbival is

Avatar
Kékbetyár
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kékbetyár » 2018.05.31. 12:42

Matthej01 írta:
2018.05.30. 17:29
Van 1 5letem: Ne használd abban a fordulatszám tartományban vagy csak simán ne figyelj oda a hangjára. Amúgy nekem is van ilyen amikor elindítom akkor folyamatosan ilyen pattogó brummogó hangot hallat főleg a hátulja, amikor leállítom már nem, és ha húzom neki a gázt akkor azzal arányosan gyorsul illetve ha visszaengedem a gázt lassul eme furcsa hang intenzitása! :twisted:
Hàt èn is csak úgy hasznàlom hogy gyorsan àtlèpem azt a kopogós tartomànyt. :evil:

Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: amatőr » 2018.05.31. 00:29

Kékbetyár írta:
2018.05.28. 00:30
Sziasztok.
Mikor megvettem a motoromat màr akkor is volt kopogó hangja.Azóta memtem vele 9000km-ert volt màr valakinek hasonló èlménye?
Fèmes kopogó hang vagy mintha egy gèpkarabèlyal lőnènek,tak-tak-tak,vagy mintha egy üreges fèmet ütnènek.. :(
Mindig csak 3000-3500-as fordulaton jelentkezik ez a hang ,alatta, fölötte nem.
Mikor gyorsítok ès ha vissza engedem a gàzt akkor is de csak abban a fordulatszàm tartomànynan.
Egyèbkènt jól húz a motor 5-ik ből is szèpen felgyorsúl 50-ről-100ra ha fokozatosan húzom a gàzt.
Jó a gyujtàs ,hidegen-mekegen könnyen indúl,jól húz ,nem ràngat,parton fölfelè a gyàri 19-es lànckerèkkel 5.be is suhan. \:D/Jó a présmagassàg ;1mm-er subert tű alulról a màsodik rovátkàba,dugatyú csapszeget, felső tűgörgőt kicserèltem.
Lehet hogy hajtókaros?
Remèlem a szezont kibirja :evil:
Karbi csere! A kopott szar nem jól karburál! Nekem is ez a baj. Ha fenn a tanktáska ,akkor nem hallom. :)

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 833
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2018.05.30. 17:29

Van 1 5letem: Ne használd abban a fordulatszám tartományban vagy csak simán ne figyelj oda a hangjára. Amúgy nekem is van ilyen amikor elindítom akkor folyamatosan ilyen pattogó brummogó hangot hallat főleg a hátulja, amikor leállítom már nem, és ha húzom neki a gázt akkor azzal arányosan gyorsul illetve ha visszaengedem a gázt lassul eme furcsa hang intenzitása! :twisted:

Avatar
Kékbetyár
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kékbetyár » 2018.05.28. 00:30

Sziasztok.
Mikor megvettem a motoromat màr akkor is volt kopogó hangja.Azóta memtem vele 9000km-ert volt màr valakinek hasonló èlménye?
Fèmes kopogó hang vagy mintha egy gèpkarabèlyal lőnènek,tak-tak-tak,vagy mintha egy üreges fèmet ütnènek.. :(
Mindig csak 3000-3500-as fordulaton jelentkezik ez a hang ,alatta, fölötte nem.
Mikor gyorsítok ès ha vissza engedem a gàzt akkor is de csak abban a fordulatszàm tartomànynan.
Egyèbkènt jól húz a motor 5-ik ből is szèpen felgyorsúl 50-ről-100ra ha fokozatosan húzom a gàzt.
Jó a gyujtàs ,hidegen-mekegen könnyen indúl,jól húz ,nem ràngat,parton fölfelè a gyàri 19-es lànckerèkkel 5.be is suhan. \:D/Jó a présmagassàg ;1mm-er subert tű alulról a màsodik rovátkàba,dugatyú csapszeget, felső tűgörgőt kicserèltem.
Lehet hogy hajtókaros?
Remèlem a szezont kibirja :evil:

Avatar
kiszsebi
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Hozzászólások: 2554
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2018.05.27. 19:56

Matthej01 írta:
2018.05.27. 09:16
Rezet megégetni?! Haljak meg tezsvíreim aztat már nem veszik át seholsem! Lágy vagy nem lágy csak tisztán veszik át!
bmeg :mrgreen:

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 833
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2018.05.27. 09:16

Rezet megégetni?! Haljak meg tezsvíreim aztat már nem veszik át seholsem! Lágy vagy nem lágy csak tisztán veszik át!

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 613
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell » 2018.05.27. 08:47

=D> Ez így igaz, köszönöm a kiegészítést. :smt023

Avatar
kiszsebi
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Hozzászólások: 2554
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2018.05.27. 08:35

sell írta:
2018.05.27. 06:31
... Pl ha rezet, nem biztos tudsz annyit húzni, hogy olyan alakváltozása legyen, hogy tudjon tökéletesen tömíteni. Alu tömítést, pedig könnyedén lehet, hogy kigyűrte maga alól a csavar, főleg ha már előtte valaki a blokk anyagával szerette volna tömíteni a csavart..

Ez egy újonnan vásárolt réz tömítés esetén jó eséllyel így igaz. Sok esetben elfelejtik a hőkezelést, de sokszor ezt szándékosan nem végzik el.
Ezért javasolt a réz lágyítása: fel kell hevíteni (650 °C. fölötti hőmérséklet szükséges, vörös izzásig), majd hírtelen lehűteni, vízbe merítve (pont ellentétesen viselkedik, mint az acél!!!)

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 613
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell » 2018.05.27. 06:31

Szia, az olajszivárgás pontos helyét, egy alapos mosás, erős törlés kombóval megtisztított blokkon, valószínűleg másnap reggelre megmutatja, de ha ezt nem teszed meg, legalább az olajleeresztő közvetlen környezetét töröld alaposan szárazra, hogy lehessen látni, (mint Áron is írta) hogy a csavar alól szivárog-e, vagy csak onnan cseppen le. Milyen tömítő alátétet tettél alá? Pl ha rezet, nem biztos tudsz annyit húzni, hogy olyan alakváltozása legyen, hogy tudjon tökéletesen tömíteni. Alu tömítést, pedig könnyedén lehet, hogy kigyűrte maga alól a csavar, főleg ha már előtte valaki a blokk anyagával szerette volna tömíteni a csavart..

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 981
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.05.26. 11:30

csitni írta:
2018.05.26. 10:13
Sziasztok!
Lenne még egy kérdésem. Engedi az olajat a leeresztő csavarnál. Vettem hozzá új alátétet de nem oldotta meg a problémát. Mi a következő lépés? Új leeresztő csavar? És ha igen akkor ahhoz is kell venni külön alátétet? Mert ahol én találtam ott nem adnak hozzá.
Ha nem repedt a blokk a csavarnál valami előzetes "erőművész" tevékenysége miatt, akkor pasztával vagy menettömítő szalaggal raknám össze.
Ha úgy is csöpög, akkor nem a leeresztőnél ereszt, csak az a blokk legalacsonyabb pontja, ahova máshonnan elfolyik!

csitni
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2018.04.10. 21:18
MZ-d típusa: etz250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csitni » 2018.05.26. 10:13

Sziasztok!
Lenne még egy kérdésem. Engedi az olajat a leeresztő csavarnál. Vettem hozzá új alátétet de nem oldotta meg a problémát. Mi a következő lépés? Új leeresztő csavar? És ha igen akkor ahhoz is kell venni külön alátétet? Mert ahol én találtam ott nem adnak hozzá.

Avatar
Kékbetyár
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kékbetyár » 2018.04.17. 20:56

Zorka írta:
2018.04.17. 20:49
Kékbetyár írta:
2018.04.17. 20:45


Hát úgy látom szét off-oljuk a topicot..
Te voltál olyan felháborodott, mi a baj?
Csak poénnak szántam..
De elnézést kérek.
Kérelek most már nyugodj meg!
Ui: Nyilván én se azt irtam hogy egyből húzzuk szét a blokkot azt az utolsó lehetőségnek szántam val az lesz..
Továbbá szeretnélek megkérni hogy ha valami problémád van azt privátban ird meg mert szerintem ez nem az a topic..
A moderátorok nem fognak örülni azt gondolom.. :-"
Én mindent elhiszek. Azt azért még megkérdezném, hogy akkor miért nem privátban kezdted?
Feladom :D

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.04.17. 20:49

Kékbetyár írta:
2018.04.17. 20:45
Zorka írta:
2018.04.17. 20:36

Szerinted az személyeskedés, ha valaki más lehetőséget is figyelembe vesz?
Sehol nem látom, hogy a személyedre, tudásodra negatív megjegyzést tettem volna.
Hát úgy látom szét off-oljuk a topicot..
Te voltál olyan felháborodott, mi a baj?
Csak poénnak szántam..
De elnézést kérek.
Kérelek most már nyugodj meg!
Ui: Nyilván én se azt irtam hogy egyből húzzuk szét a blokkot azt az utolsó lehetőségnek szántam val az lesz..
Továbbá szeretnélek megkérni hogy ha valami problémád van azt privátban ird meg mert szerintem ez nem az a topic..
A moderátorok nem fognak örülni azt gondolom.. :-"
Én mindent elhiszek. Azt azért még megkérdezném, hogy akkor miért nem privátban kezdted?

Avatar
Kékbetyár
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kékbetyár » 2018.04.17. 20:45

Zorka írta:
2018.04.17. 20:36
Kékbetyár írta:
2018.04.17. 20:31

Olvass vissza...
nem én kezdtem :wink:
Szerinted az személyeskedés, ha valaki más lehetőséget is figyelembe vesz?
Sehol nem látom, hogy a személyedre, tudásodra negatív megjegyzést tettem volna.
Hát úgy látom szét off-oljuk a topicot..
Te voltál olyan felháborodott, mi a baj?
Csak poénnak szántam..
De elnézést kérek.
Kérelek most már nyugodj meg!
Ui: Nyilván én se azt irtam hogy egyből húzzuk szét a blokkot azt az utolsó lehetőségnek szántam val az lesz..
Továbbá szeretnélek megkérni hogy ha valami problémád van azt privátban ird meg mert szerintem ez nem az a topic..
A moderátorok nem fognak örülni azt gondolom.. :-"

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.04.17. 20:36

Kékbetyár írta:
2018.04.17. 20:31
Zorka írta:
2018.04.17. 20:29


Nem ismersz. De személyeskedsz. Gondolod, hogy ez így rendjén van?
Olvass vissza...
nem én kezdtem :wink:
Szerinted az személyeskedés, ha valaki más lehetőséget is figyelembe vesz?
Sehol nem látom, hogy a személyedre, tudásodra negatív megjegyzést tettem volna.

Avatar
Kékbetyár
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kékbetyár » 2018.04.17. 20:31

Zorka írta:
2018.04.17. 20:29
Kékbetyár írta:
2018.04.17. 20:21


Bocs az off-ért. :-"
Nem ismersz. De személyeskedsz. Gondolod, hogy ez így rendjén van?
Olvass vissza...
nem én kezdtem :wink:

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.04.17. 20:29

Kékbetyár írta:
2018.04.17. 20:21
Kékbetyár írta:
2018.04.17. 20:12


Nyilván azért irtam mert próbáltam segíteni,miért vagy ilyen felháborodott?
Szerintem jobb ha nem te szeded szét a blokkot mert az tényleg szétbombázás lessz :twisted:
Bocs az off-ért. :-"
Nem ismersz. De személyeskedsz. Gondolod, hogy ez így rendjén van?

Avatar
Kékbetyár
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kékbetyár » 2018.04.17. 20:27

Szerintem érdemes Bambit megkérdezni mi a véleménye ezzel a dologgal kapcsolatban.
természetesen érdemes minden lehetőséget megvizsgálni és ha nem kell megbontani a blokkot az jó hír és én örülnék neki.
\:D/ :-({|=

Avatar
Kékbetyár
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kékbetyár » 2018.04.17. 20:21

Kékbetyár írta:
2018.04.17. 20:12
Zorka írta:
2018.04.17. 19:55

Nyilván nem azt írtam, hogy más baj nem lehet, Hanem azt, hogy mielőtt szétbombázom a blokkot, inkább megnézek egy könnyen ellenőrizhető hibaforrást, egy előzőleg ki tudja hogyan barkácsolt blokkon.
Nyilván azért irtam mert próbáltam segíteni,miért vagy ilyen felháborodott?
Szerintem jobb ha nem te szeded szét a blokkot mert az tényleg szétbombázás lessz :twisted:
Bocs az off-ért. :-"

Avatar
Kékbetyár
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kékbetyár » 2018.04.17. 20:12

Zorka írta:
2018.04.17. 19:55
Kékbetyár írta:
2018.04.17. 19:48


Robbantott ábrán a 7 számmal jelólt rugó... :shock:
Nyilván nem azt írtam, hogy más baj nem lehet, Hanem azt, hogy mielőtt szétbombázom a blokkot, inkább megnézek egy könnyen ellenőrizhető hibaforrást, egy előzőleg ki tudja hogyan barkácsolt blokkon.
Nyilván azért irtam mert próbáltam segíteni,miért vagy ilyen felháborodott?
Szerintem jobb ha nem te szeded szét a blokkot mert az tényleg szétbombázás lessz :twisted:

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.04.17. 19:55

Kékbetyár írta:
2018.04.17. 19:48
Zorka írta:
2018.04.12. 22:11

Szia!
A kuplung és a tányérkerék mögött van egy görgős kar (összeállítási ábra 12), a másik végén rugóval (ábra 13). Az pozicionálja a kulisszatengelyt (22). Én először azt nézném meg, hogy ott egyáltalán mi van.
sebvalto.gif
Üdv: Zorka
Robbantott ábrán a 7 számmal jelólt rugó... :shock:
Nyilván nem azt írtam, hogy más baj nem lehet, Hanem azt, hogy mielőtt szétbombázom a blokkot, inkább megnézek egy könnyen ellenőrizhető hibaforrást, egy előzőleg ki tudja hogyan barkácsolt blokkon.

Avatar
Kékbetyár
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kékbetyár » 2018.04.17. 19:48

Zorka írta:
2018.04.12. 22:11
csitni írta:
2018.04.12. 15:58
Köszönöm a választ. Így viszont ismét nullán vagyok. Van esetleg valami ötlet, hogy mitől lehet , hogy olykor csak úgy tudok vissza váltani(legtöbbször 3ból 2 be) hogy előtte picit felhúzom a váltókart? A jelenség pontosan úgy történik, hogy lenyomom a váltókart és nem történik semmi mindegy hányszor próbálom. Ekkor felhúzom a váltókart(nem annyira hogy fel váltson hanem épp csak egy kicsit) és utána már gond nélkül visszavált. Előre is köszi.
Szia!
A kuplung és a tányérkerék mögött van egy görgős kar (összeállítási ábra 12), a másik végén rugóval (ábra 13). Az pozicionálja a kulisszatengelyt (22). Én először azt nézném meg, hogy ott egyáltalán mi van.
sebvalto.gif
Üdv: Zorka
Robbantott ábrán a 7 számmal jelólt rugó... :shock:

Avatar
Kékbetyár
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kékbetyár » 2018.04.16. 19:44

Zorka írta:
2018.04.15. 09:33
csitni írta:
2018.04.15. 08:16
Köszönöm a válaszokat. Eszerint mindenképpen meg kell bontani.
Nincsen rajta állítási lehetőség, mint a Simsonon.
Bontani kell.

Avatar
Kékbetyár
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kékbetyár » 2018.04.16. 18:45

Gexxx írta:
2018.04.12. 19:05
Nem tört el / akadt ki a váltó rugó a tengely végén?
2018-04-12 19.12.44.jpg
Üdv!
Nekem volt olló rugó törès lehet nem ez a neve de eltört a vàltókar visszahúzó rugó a kis 125ös etkómon ès azt eredmènyezte hogy csak úgy tudtam vàltani ha a vàltókart lefelè vàltàsnàl felfelè emeltem felvàltàsnàl lefelè nyomtam.
De nekem ezt onnantól kezdve mindig kelett.
Ezt annyira megszoktam hogy kèsőbb mikor màr 250 etz-m volt,bàr jó volt a vàltója de mindig tologatni akartam a váltókart.
Mire meg megszoktam hogy nem kel tologatni a vàltókart akkor meg eltört a 250-es etz vàltókar visszahúzó rugója!Pont annàl a jelzőlàmpànàl ès pont úgy mint a kis etz -nèl.Pirosat kaptam ès mikor indúlnèk nincs sebessèg,nem tudok vàltani.
Akkor jöttem rà hogy ha fel le tologatom a vàltókart úgy lehet vàltani..
Csak volt hogy 2-ből visszatapostam vèletlenűl 1-be vagy 30-nàl!
Mikor szèt lett húzva a blok a gyujtàs oldal felől ès ki lett cserèlve a 250-es etzn az a jelzett tengelyen lèvő rugó mint a képen van.
Akkor sàpadtam csak el igazàn mikor a rugó letört darabjàt meglàttam az oldaldekni aljàba az olajsàrba tapadva!
Mondanom se kell hogy èn mèg azutàn is mentem vele vagy 1500 km-ert miutàn a rugó letört.
Màzli volt hogy nem kapta fel semmi mert akkor igen csak leamortizàlta volna az a rugó darab.
Nèha mèg most is ràellenőrzök a vàltóra lent vagy fent van-e😁
Elkèpzelhetőnek tartom mèg hogy neked elgyengülhetett a rugó ès ezèrt kel nèha a váltókart làbbal tologatnod.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.04.15. 09:33

csitni írta:
2018.04.15. 08:16
Köszönöm a válaszokat. Eszerint mindenképpen meg kell bontani.
Nincsen rajta állítási lehetőség, mint a Simsonon.

csitni
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2018.04.10. 21:18
MZ-d típusa: etz250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csitni » 2018.04.15. 08:16

Köszönöm a válaszokat. Eszerint mindenképpen meg kell bontani.

behan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2010.10.27. 18:21
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: behan » 2018.04.13. 10:25

Olló rugó /7/lesz ott a hiba forrás!

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 152
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.04.12. 22:11

csitni írta:
2018.04.12. 15:58
Köszönöm a választ. Így viszont ismét nullán vagyok. Van esetleg valami ötlet, hogy mitől lehet , hogy olykor csak úgy tudok vissza váltani(legtöbbször 3ból 2 be) hogy előtte picit felhúzom a váltókart? A jelenség pontosan úgy történik, hogy lenyomom a váltókart és nem történik semmi mindegy hányszor próbálom. Ekkor felhúzom a váltókart(nem annyira hogy fel váltson hanem épp csak egy kicsit) és utána már gond nélkül visszavált. Előre is köszi.
Szia!
A kuplung és a tányérkerék mögött van egy görgős kar (összeállítási ábra 12), a másik végén rugóval (ábra 13). Az pozicionálja a kulisszatengelyt (22). Én először azt nézném meg, hogy ott egyáltalán mi van.
sebvalto.gif
Üdv: Zorka

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2836
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2018.04.12. 19:05

Nem tört el / akadt ki a váltó rugó a tengely végén?
2018-04-12 19.12.44.jpg

csitni
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2018.04.10. 21:18
MZ-d típusa: etz250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csitni » 2018.04.12. 15:58

Köszönöm a választ. Így viszont ismét nullán vagyok. Van esetleg valami ötlet, hogy mitől lehet , hogy olykor csak úgy tudok vissza váltani(legtöbbször 3ból 2 be) hogy előtte picit felhúzom a váltókart? A jelenség pontosan úgy történik, hogy lenyomom a váltókart és nem történik semmi mindegy hányszor próbálom. Ekkor felhúzom a váltókart(nem annyira hogy fel váltson hanem épp csak egy kicsit) és utána már gond nélkül visszavált. Előre is köszi.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 981
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.04.10. 22:01

csitni írta:
2018.04.10. 21:44
Sziasztok!

Kérdésem lenne, remélem jó helyen próbálkozok vele. Vettem egy etz250-est. Szép állapotban van de a vissza váltással gondjaim vannak. Olykor-olykor ahoz hogy pl. ,hogy 3-ból 2-be váltsak először picit fel kell húznom a váltókart és utánna okés. Az előző gazdája azt mondta, hogy az olajleengedő csavar melletti csavart tekerte ki olajcserekor és onnan kiesett valami golyó. Amit aztán nem talált meg de utángyártott alkatrésszel pótolta. Viszont azóta fenn áll ez a probléma. Ha esetleg valakinek van valami ötlete kérem ossza meg velem. Köszönöm.
Annak csak az üreshez van köze. Rugó által odafeszített golyó beleakad egy kizárólag 1 és 2 közt létező vályúba, hogy könnyebb legyen megtalálni az ürest. Semmi máshoz nincs köze.
A tulaj által elmondott "utángyártott alkatrész" nem tudom mit fedhet egy közönséges csapágygolyó esetén... valami itt nem OK.

csitni
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2018.04.10. 21:18
MZ-d típusa: etz250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csitni » 2018.04.10. 21:44

Sziasztok!

Kérdésem lenne, remélem jó helyen próbálkozok vele. Vettem egy etz250-est. Szép állapotban van de a vissza váltással gondjaim vannak. Olykor-olykor ahoz hogy pl. ,hogy 3-ból 2-be váltsak először picit fel kell húznom a váltókart és utánna okés. Az előző gazdája azt mondta, hogy az olajleengedő csavar melletti csavart tekerte ki olajcserekor és onnan kiesett valami golyó. Amit aztán nem talált meg de utángyártott alkatrésszel pótolta. Viszont azóta fenn áll ez a probléma. Ha esetleg valakinek van valami ötlete kérem ossza meg velem. Köszönöm.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2018.03.25. 00:59

Igen kopottas, de reméltem nem vészesek nagyon azért, de ettől tartottam igen párban vettem őket. Arról a jobb állapotúakról meg fotót kérnék pánikszerűen akkor(ha van párja arról is és árat)! Valahogy egyszerűen nem tudok jobbat beszerezni. Nem gondoltam volna ennyire nem egyszerű... Amúgy recék meg javarészben minden gond nélkül látszanak. Bár így is fényévekkel jobb az enyémnél ami benne van...

Terészetesen ha van másnak is jobb állapotú ELADÓ akkor kérem jelleze! Persze van egy sanda gyanum nem lesz túl nagy a választék sőt ha 1 jönne már örülnék ami jobb... :)

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 422
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csoka » 2018.03.24. 17:22

Szerintem,a kép alapján,ez "lyuk korózió".Vegyél egy egészségesebbet,mert így "szabadidő motorod" lesz...amikor lesz szabadidőd,akkor javítod,és hamarosan a "szar MZ"-t kiabálók táborát fogod erősíteni.

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 212
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem » 2018.03.24. 17:09

Húha... Viseletes egy darab....

No mérjük le először is a fogak korona vastagságát. Utána értekezünk.
Nem tudom mikori az öntvény,de a legtöbbnek a fogán még látszanak a recék... Ezen nem látom, szóval eleve kopottasabbnak tűnik számomra... 5 ezrekért dobálnak jobbat. Sőt ha szeretnéd én is dobhatok feléd. ;) :)
Egy Almot malom kerék és a menesztő ilyen vastag újonnan.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2135
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hell » 2018.03.23. 18:51

Kérdés lenne a sokat látottaktól! Szerintük ez milyen állapotban lehet? A volt tulaj most nem szólhat bele mert az nem ér persze! :D
Tehát kérdezném én mennyire kopottak ezek vagy csak öntési hibásak. Annó volt erről szó évekkel ezelőtt, de már nem emlékszem. Vagy ez nem egy 10+ ezret futott példány. Friss szerzemény lenne, de én már nemtudom hol az igazság. Az enyimnél ami benne van a gépben jobban néz ki, de abban 80+ ezer van már. Mutattak annó egy "állítólagos" 18000km futottat is ahhoz képest talán jobb ez. Mit kell ilyenkor nézni amiről el lehet dönteni ez használható lesz-e még? Az enyém visíteni kezd szóval lassan cserés... "Párja" is megvan ennek persze tán az volt azon nem nagyon látszik semmi.
Szóval hol az igazság döglött vagy nem döglött? Egyszerűen jót nem találok 10+ éve az biztos amire azt mondtam na ez azt atom szép. Lehet igaz nincs is... :)
DSC_2351.JPG
DSC_2358.JPG

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 212
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Athem » 2018.01.30. 21:40

Köszönöm!

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: sunbim valamint 7 vendég