Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Növelt radiális hézagú (C3 v C4) csapágyakat használtál?
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Nem, már amikor a bal oldali blokk félbe beraktam akkor szorult. Lehet valamit nem jó sorrendbe csináltam.
Arra gondolok, valamiért baloldalon a két csapágy közül az egyik, vagy mindkettő feszül.
Mindenesetre újra feltágítottam mindent és a két blokk felet eltávolítottam egymástól egy picit, hogy ne feszüljön semmi.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

A "kézzel alig" már semmiképpen nem normális. Túlment a jobb oldali csapágy?
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Ezt már régóta meg akartam kérdezni, hogy amikor összerakom a blokkot új szimeringekkel akkor egy kicsit szorulni szokott a főtengely, de meddig mondható "normálisnak" a szorulás? :-k
Össze raktam a kis trophy blokkot, de kézzel alig tudom megforgatni a főtengelyt. Remélem nem rontottam el semmit [-o< , mert harakirit követek el! ](*,) ](*,) ](*,)
Avatar
Chris1979
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
MZ-d típusa: Mz ES 125/1
Tartózkodási hely: Bucsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Chris1979 »

motrosmano írta: 2018.10.14. 20:02
Chris1979 írta: 2018.10.14. 18:09

Azért csak érzéssel! ;-)
Félted a motorodat mi?
Legalább nem kell futót bérelned, ladád csomagtartójába haza tudod vinni! :twisted:
Akkor már a táskádban elhozhatnád apránként. :D
Zorka

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka »

motrosmano írta: 2018.10.14. 19:56 Samut csak megmutattam neki és megijedt, magától le ugrott ! :twisted:
Csapágylehúzó + két feles (amitől jó erős lettem \:D/ ) volt a megoldás kulcsa!
Viccet félretéve, már elegem a 16 órás orális szextől, így úgy voltam vele, hogy visszarakom csapágylehúzót és addig húzóm amíg valami nem enged! Szerencsém lett!
Gyorsan megóráztam a főtengelyt, hál'istennek semmi baja, 0,01mm az ütése.
Köszi, hogy volt türelmed hozzám! És a segítséget is!

Ui.: amit én ütögetésnek hívok, az bárkit kap el biztos csonttörés, még így is, félkilós kalapáccsal! 8)
[-o<
:D Egészségedre! :D
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Chris1979 írta: 2018.10.14. 18:09
motrosmano írta: 2018.10.14. 17:53 Üllőm nincs, csak egy vasúti sín darab, de azt hiszem az pont megfelel minden szempontból az üllő helyett.
Ütöttem hidegen-melegen, mindent kombináltam mindennel ami csak eszembe jutott! Melegíteni csak egy villanyrezsóval tudok, ugyan nem próbáltam de szerintem azzal nem fogom tudni izzásig hevíteni.
Nagyon erősen sem akartam ütni, mert féltem hogy elfogom deformálni a főtengelyt. De azt mondod hogy ez a megoldás előveszem a kis samut szerintem azzal már lehet ütni, rajtam nem múlik!
Azért csak érzéssel! ;-)
Félted a motorodat mi?
Legalább nem kell futót bérelned, ladád csomagtartójába haza tudod vinni! :twisted:
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Samut csak megmutattam neki és megijedt, magától le ugrott ! :twisted:
Csapágylehúzó + két feles (amitől jó erős lettem \:D/ ) volt a megoldás kulcsa!
Viccet félretéve, már elegem a 16 órás orális szextől, így úgy voltam vele, hogy visszarakom csapágylehúzót és addig húzóm amíg valami nem enged! Szerencsém lett!
Gyorsan megóráztam a főtengelyt, hál'istennek semmi baja, 0,01mm az ütése.
Köszi, hogy volt türelmed hozzám! És a segítséget is!

Ui.: amit én ütögetésnek hívok, az bárkit kap el biztos csonttörés, még így is, félkilós kalapáccsal! 8)
Zorka

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka »

motrosmano írta: 2018.10.14. 17:53 Üllőm nincs, csak egy vasúti sín darab, de azt hiszem az pont megfelel minden szempontból az üllő helyett.
Ütöttem hidegen-melegen, mindent kombináltam mindennel ami csak eszembe jutott! Melegíteni csak egy villanyrezsóval tudok, ugyan nem próbáltam de szerintem azzal nem fogom tudni izzásig hevíteni.
Nagyon erősen sem akartam ütni, mert féltem hogy elfogom deformálni a főtengelyt. De azt mondod hogy ez a megoldás előveszem a kis samut szerintem azzal már lehet ütni, rajtam nem múlik!
Azt úgy ne is próbáld. #-o
A faluban csak van valakinek lánghegesztője, vagy egy nyomorult ülője... :-k
Mert ha nincs mivel, nincs kivel, nincs hol, akkor csak ráb...ni lehet. :(
(A sínvas kevés, samu meg sok.) :wink:
Avatar
Chris1979
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
MZ-d típusa: Mz ES 125/1
Tartózkodási hely: Bucsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Chris1979 »

motrosmano írta: 2018.10.14. 17:53 Üllőm nincs, csak egy vasúti sín darab, de azt hiszem az pont megfelel minden szempontból az üllő helyett.
Ütöttem hidegen-melegen, mindent kombináltam mindennel ami csak eszembe jutott! Melegíteni csak egy villanyrezsóval tudok, ugyan nem próbáltam de szerintem azzal nem fogom tudni izzásig hevíteni.
Nagyon erősen sem akartam ütni, mert féltem hogy elfogom deformálni a főtengelyt. De azt mondod hogy ez a megoldás előveszem a kis samut szerintem azzal már lehet ütni, rajtam nem múlik!
Azért csak érzéssel! ;-)
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Üllőm nincs, csak egy vasúti sín darab, de azt hiszem az pont megfelel minden szempontból az üllő helyett.
Ütöttem hidegen-melegen, mindent kombináltam mindennel ami csak eszembe jutott! Melegíteni csak egy villanyrezsóval tudok, ugyan nem próbáltam de szerintem azzal nem fogom tudni izzásig hevíteni.
Nagyon erősen sem akartam ütni, mert féltem hogy elfogom deformálni a főtengelyt. De azt mondod hogy ez a megoldás előveszem a kis samut szerintem azzal már lehet ütni, rajtam nem múlik!
Zorka

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka »

motrosmano írta: 2018.10.14. 15:41 Nem az a lényeg, hogy fogalmazom meg, már nyoma maradt az ütésnek a lánckeréken. Megmelegítve próbáltam, aztán amikor kihűlt újra felmelegítettem és kezdtem elölről. Közben kaptam egy lehúzót de azzal se sikerült.
Ha felmelegíted, nem ütni kell, hanem hirtelen lehűteni. Pirosra melegíted a lánckerék agyát. De csak azt. Aztán vízzel hirtelen lehűtöd. Így megnyúlik a belseje, nagyobb lesz a furat, tehát elválik.
Vagy hidegen nagyon jól alátámasztva ütöd. Nem ütögeted, mert akkor csak a felületet "szegecseled". A tengely sokkal keményebb a lánckeréknél. Ha elég az átütőerő, akkor szinte ledobja a kúpról. Persze ehhez nagy tömegű, nagyon kemény alátámasztás kell. Erre találták ki az ülőt.
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Nem az a lényeg, hogy fogalmazom meg, már nyoma maradt az ütésnek a lánckeréken. Megmelegítve próbáltam, aztán amikor kihűlt újra felmelegítettem és kezdtem elölről. Közben kaptam egy lehúzót de azzal se sikerült.
Zorka

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka »

motrosmano írta: 2018.10.14. 11:39 Nem segít az ütögetés!
A flexet meg még hanyagolnám!
Ha az ütögetés segítene, akkor két kalapácsot írtam volna. :wink:
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Nem segít az ütögetés!
A flexet meg még hanyagolnám!
Zorka

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Zorka »

motrosmano írta: 2018.10.13. 21:17 Helló!

Van nálam egy ES 125/1-s felújításra, valamiért nem tudom lehúzni a főtengelyről a kis lánckereket! :evil:
Igaz, hogy ehhez pont nincsen lehúzóm, de eddig mindig elég volt az ilyen típusú lánckerekeknél ha a két M6-os furatba betekertem a csavarokat. Most megmelegítettem vagy 3x is, széthúztam a blokkot kivettem a sebváltó tengelyét, hogy le tudjam venni a kuplungot és a láncot, aztán próbáltam csapágy lehúzóval is hidegen-melegen, ázott a csavarlazítóban is-kínomban próbálkoztam mindennel de semmi nem hozott eredményt!
Valaki valami ötlet?
Savazva vagy ragasztva lenne? Vagy csak a kúpra lenne ennyire rászorulva?

IMG_20181013_204042.jpg
Szia!
Ülőn megtámasztod a lánckerék hengeres részét./tehát a főtengely tengelye párhuzamos az ülő munkalapjával, de nem ér hozzá./ Felülről meg egy közdarab (dorni) segítségével ütést mérsz a konok fejére./a lánckerék hengeres részére/
Ha ez sem segít, már csak a flex marad.
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Helló!

Van nálam egy ES 125/1-s felújításra, valamiért nem tudom lehúzni a főtengelyről a kis lánckereket! :evil:
Igaz, hogy ehhez pont nincsen lehúzóm, de eddig mindig elég volt az ilyen típusú lánckerekeknél ha a két M6-os furatba betekertem a csavarokat. Most megmelegítettem vagy 3x is, széthúztam a blokkot kivettem a sebváltó tengelyét, hogy le tudjam venni a kuplungot és a láncot, aztán próbáltam csapágy lehúzóval is hidegen-melegen, ázott a csavarlazítóban is-kínomban próbálkoztam mindennel de semmi nem hozott eredményt!
Valaki valami ötlet?
Savazva vagy ragasztva lenne? Vagy csak a kúpra lenne ennyire rászorulva?
IMG_20181013_204042.jpg
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Igen, ha befelé tekered akkor a csavar kúpos részével zárod a nyílást.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

akkor befele tekerjem?
z25z írta: 2018.09.23. 16:11
pempelli írta: 2018.09.22. 15:44 srácok ha lassan ejti a fordulatot a paripa etz 250 ,befele vagy kifele tekerjem a csavart?csatos karbi
Ha lassan ejti az sok levegőre utal, vegyél el belőle.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

pempelli írta: 2018.09.22. 15:44 srácok ha lassan ejti a fordulatot a paripa etz 250 ,befele vagy kifele tekerjem a csavart?csatos karbi
Ha lassan ejti az sok levegőre utal, vegyél el belőle.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára z25z 2018.09.23. 16:13-kor.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

srácok ha lassan ejti a fordulatot a paripa etz 250 ,befele vagy kifele tekerjem a csavart?csatos karbi
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

gyöngyözéssel van egy selymes fénye a blokknak és a hengernek,homokolva inkább matt,képek nem adják vissza
motrosmano írta: 2018.09.18. 20:41
pempelli írta: 2018.09.18. 19:59 ez gyöngy szórtIMG_20180517_125714jjjjjjjjjj.jpg blokk
Pöpecül néz ki a járgányod =D> , bár így állna már az enyém is! :roll:
És köszi a szemléltetést, igen kb ilyen a henger szett amit vettem!
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

pempelli írta: 2018.09.18. 19:59 ez gyöngy szórtIMG_20180517_125714jjjjjjjjjj.jpg blokk
motrosmano írta: 2018.09.17. 15:41

A gyöngyszórásról még sohasem hallottam.
Ezek szerint megszívtam, mert vettem egy hengerszettet ami az eladó szerint frissen van fúrva, homokszórva és tisztára úgy néz ki mintha vadonatúj lenne. Ezért gondoltam, hogy a többit is renbe kellene raknom így, pontosabban úgy, hogy újszerű állapotú legyen.
Pöpecül néz ki a járgányod =D> , bár így állna már az enyém is! :roll:
És köszi a szemléltetést, igen kb ilyen a henger szett amit vettem!
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

ez gyöngy szórt
IMG_20180517_125714jjjjjjjjjj.jpg
blokk
motrosmano írta: 2018.09.17. 15:41
aronpfabian írta: 2018.09.17. 15:13 Homokot ne. Sosem jön le róla ha bármilyen olajos kosz kerül rá.
Gyöngyszórás, utána fúrás. De lényegében mindegy, bele nem mehet úgysem, jól le kell tömíteni.
A gyöngyszórásról még sohasem hallottam.
Ezek szerint megszívtam, mert vettem egy hengerszettet ami az eladó szerint frissen van fúrva, homokszórva és tisztára úgy néz ki mintha vadonatúj lenne. Ezért gondoltam, hogy a többit is renbe kellene raknom így, pontosabban úgy, hogy újszerű állapotú legyen.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Ha sima, alapozóval szórtnak tűnik, az gyöngyszórt lesz. Ilyet érdemes csinálni a többivel is :)
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Nem tudom, ha lesz időm teszek fel róla képet.
Még sohasem láttam egymás mellett homokszórt és gyöngyszórt akármit, hogy tudjam mi a különbség a kettő között!
Ez, amit vettem, kb úgy néz ki mintha festve lenne mondjuk szürke színű alapozóval (megtörölgettem több fajta hígítóval is, biztos nem festett).
Lassan rakom össze felé a /1-t is, gondoltam jobban mutatna azon is a henger + van még nekem jó pár amit szeretnék el tenni "újszerű" állapotban a polcra.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

motrosmano írta: 2018.09.17. 15:41
aronpfabian írta: 2018.09.17. 15:13 Homokot ne. Sosem jön le róla ha bármilyen olajos kosz kerül rá.
Gyöngyszórás, utána fúrás. De lényegében mindegy, bele nem mehet úgysem, jól le kell tömíteni.
A gyöngyszórásról még sohasem hallottam.
Ezek szerint megszívtam, mert vettem egy hengerszettet ami az eladó szerint frissen van fúrva, homokszórva és tisztára úgy néz ki mintha vadonatúj lenne. Ezért gondoltam, hogy a többit is renbe kellene raknom így, pontosabban úgy, hogy újszerű állapotú legyen.
Ha homokszórt akkor nem nézhet ki úgy mint az eredeti, sőt kifejezetten ronda. Érdes, mikrokráteres a felülete (ezért ragad bele az olaj örökre, semmivel sem tudod kisubickolni onnan). A nyers öntvényre semmi sem hasonlít igazán, de a gyöngyszórt az közelebb áll sokkal. Nem lehet hogy ez is ilyen?
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

aronpfabian írta: 2018.09.17. 15:13 Homokot ne. Sosem jön le róla ha bármilyen olajos kosz kerül rá.
Gyöngyszórás, utána fúrás. De lényegében mindegy, bele nem mehet úgysem, jól le kell tömíteni.
A gyöngyszórásról még sohasem hallottam.
Ezek szerint megszívtam, mert vettem egy hengerszettet ami az eladó szerint frissen van fúrva, homokszórva és tisztára úgy néz ki mintha vadonatúj lenne. Ezért gondoltam, hogy a többit is renbe kellene raknom így, pontosabban úgy, hogy újszerű állapotú legyen.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Homokot ne. Sosem jön le róla ha bármilyen olajos kosz kerül rá.
Gyöngyszórás, utána fúrás. De lényegében mindegy, bele nem mehet úgysem, jól le kell tömíteni.
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Helló!
Henger felújításnál mi lenne ésszerűbb először homokszóratni aztán megfuratni vagy pont fordítva?
Köszönöm előre is a választ/okat!
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

csatos karbi van fenn de megnézem ,előző blokkal hibátlan volt de átnézem majd,köszi
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

pempelli írta: 2018.08.26. 10:28 srácok mi lehet a bibi a mocimmal.beindul ideig ketyeg szépen aztán fulladozik,magas fordulaton megy ,ha lejebb engedem a fordulatot leáll és csak nagy gázzal indul.most lett összerakva,etz 250
Sokat kap, megszívja magát. Ellenőrizd a szivatót nem ereszt-e, állítsd be az alapjárati rendszert. Lehet hogy sosem lesz jó, a kopott BVF nem egy pontos adagoló.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

srácok mi lehet a bibi a mocimmal.beindul ideig ketyeg szépen aztán fulladozik,magas fordulaton megy ,ha lejebb engedem a fordulatot leáll és csak nagy gázzal indul.most lett összerakva,etz 250
Avatar
Chris1979
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
MZ-d típusa: Mz ES 125/1
Tartózkodási hely: Bucsa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Chris1979 »

motrosmano írta: 2018.08.18. 15:51 Helló!
Hogy kell a kuplung kis lánckerekét feltenni úgy, hogy biztos ne tegyek kárt a főtengelyben?
Hello.
A Hogyan javítsam a motorkerékpáromat című könyvben nincs valami segítség ezzel kapcsolatban? Most dolgozom nem tudom megnézni.
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Helló!
Hogy kell a kuplung kis lánckerekét feltenni úgy, hogy biztos ne tegyek kárt a főtengelyben?
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

metalmuvek írta: 2018.08.17. 23:06
motrosmano írta: 2018.08.17. 20:52 Még nem adom fel, egy hét múlva lesz veteránbörze a közelben hátha lesz egy jó főtengely.
Addig is, van két főtengelyem, amin a csapok sajnos kopottak és ráesnek a csapágyak, a ragasztáson kívül lehet még ezekkel valamit kezdeni, mármint azon kívül, hogy súlyzónak, vagy papírnehezéknek használom? :D
Ha ez a régebbi típusú főtengely (TS 125), amire anya megy a kuplung felől és nem csavar, akkor van egy eladóm Kecskeméten, használt de jó állapotú, kottyanásmentes hajtókarral, csapok egyáltalán nem kopottak csapágyak alatt. Ha érdekel, gyere el, nézd meg, ha kell feltszem neked két csúcs közé, ki is órázhatjuk, ha gondolod. Én simán betenném az én motoromba, ha nem az újabb típus lenne. Egy tartalékblokkban volt, de én nem tudtam felhasználni.
Köszi, de nekem pont az újabb típusú kell. A csavaros nem az anyás.
metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: metalmuvek »

motrosmano írta: 2018.08.17. 20:52 Még nem adom fel, egy hét múlva lesz veteránbörze a közelben hátha lesz egy jó főtengely.
Addig is, van két főtengelyem, amin a csapok sajnos kopottak és ráesnek a csapágyak, a ragasztáson kívül lehet még ezekkel valamit kezdeni, mármint azon kívül, hogy súlyzónak, vagy papírnehezéknek használom? :D
Ha ez a régebbi típusú főtengely (TS 125), amire anya megy a kuplung felől és nem csavar, akkor van egy eladóm Kecskeméten, használt de jó állapotú, kottyanásmentes hajtókarral, csapok egyáltalán nem kopottak csapágyak alatt. Ha érdekel, gyere el, nézd meg, ha kell feltszem neked két csúcs közé, ki is órázhatjuk, ha gondolod. Én simán betenném az én motoromba, ha nem az újabb típus lenne. Egy tartalékblokkban volt, de én nem tudtam felhasználni.
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Még nem adom fel, egy hét múlva lesz veteránbörze a közelben hátha lesz egy jó főtengely.
Addig is, van két főtengelyem, amin a csapok sajnos kopottak és ráesnek a csapágyak, a ragasztáson kívül lehet még ezekkel valamit kezdeni, mármint azon kívül, hogy súlyzónak, vagy papírnehezéknek használom? :D
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

aronpfabian írta: 2018.08.16. 19:10 Az nagyon sok. 0,02 a felső határ. A csapágy nem lesz hosszú életű, és a megszakítót se biztos hogy könnyen be tudod állítani.

Jó lett volna állványon kimér(et)ni, hogy kapásból ennyire csálé volt-e vagy beszerelésnél feszült meg
szuper! :cry:
valószínűleg az összeszerelési folyamatnak nevezet kínlódás közepette sikerült meg nyomorítanom!
magától biztos nem görbült meg, tavaly vagy tavaly előtt néztem utoljára, akkor asszem 0,01mm ha volt benne, azóta nem volt szétszedve.
nem vicc, hogy 3 perc alatt kiköt a csapágyragasztó, 4db 6204-s csapágy bánta, most már kifogyott az itthon felhalmozott készletem.
mindenesetre holnap rámérek még egyszer.
és rákérdezek motorosboltban mi újság a másik főtengelyemmel elég régen leadtam már, plusz szerzek be csapágyakat, itthon leghamarabb FAG-ot kapok, de azokat nem ismerem.
vagy ha minden kötél szakadt csinálok valami állványt és megpróbálom óvatosan kiegyengetni, de ezt inkább "zs" tervnek félre teszem :D
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Az nagyon sok. 0,02 a felső határ. A csapágy nem lesz hosszú életű, és a megszakítót se biztos hogy könnyen be tudod állítani.

Jó lett volna állványon kimér(et)ni, hogy kapásból ennyire csálé volt-e vagy beszerelésnél feszült meg
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Hali!
Összeraktam a blokkot, kértem kölcsön egy indikátorórát, hogy megnézzem üt-e a főtengely, 0.08mm-t mértem a dinamó felől. Ez okozhat valami bajt?
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

metalmuvek írta: 2018.08.03. 15:47
aronpfabian írta: 2018.08.03. 11:40

Kód: Egész kijelölése

Főtengely (belső): 2db 22x47x7 FPM/FKM/Viton
Dinamó:            1db 17x30x7 NBR
Lánckerék:         1db 25x35x7 NBR
(amilyen sz.r NBR szimeringeket árulnak, a másik kettő is inkább legyen FPM...)
Sziasztok. Én mindenhova vitont tettem. Az a biztos.
Én is!
A kék, fekete meg zöld csodákkal volt már elég problémám!
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sell »

Szia, ahogy látom, konkrétabb választ vártál ;-) Elekronika topikban válaszolok..
metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: metalmuvek »

aronpfabian írta: 2018.08.06. 06:47
metalmuvek írta: 2018.08.05. 22:06 Sziasztok.

Gondom akadt az üresjárat visszajelzésével. Két egységet is kipróbáltam, de egyik sem jelzett. Arra gondoltam, hogy üresben hozzáérintem a blankolt kábelt a lemezhez, de akkor sem történt semmi érdemleges. Lámpa nem gyulladt ki, csak a sárga töltésjelző az, ami virít, ha ráadom a gyújtást.

Szerintetek mi lehet a probléma?

Köszönöm, Metal
Akkor nem a blokknál van a gond, hanem pl. kiégett az izzó vagy oxidos a foglalata.
... vagy elszakadt a blokktól menő kábel valahol :) Köszi!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

metalmuvek írta: 2018.08.05. 22:06 Sziasztok.

Gondom akadt az üresjárat visszajelzésével. Két egységet is kipróbáltam, de egyik sem jelzett. Arra gondoltam, hogy üresben hozzáérintem a blankolt kábelt a lemezhez, de akkor sem történt semmi érdemleges. Lámpa nem gyulladt ki, csak a sárga töltésjelző az, ami virít, ha ráadom a gyújtást.

Szerintetek mi lehet a probléma?

Köszönöm, Metal
Akkor nem a blokknál van a gond, hanem pl. kiégett az izzó vagy oxidos a foglalata.
metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: metalmuvek »

Sziasztok.

Gondom akadt az üresjárat visszajelzésével. Két egységet is kipróbáltam, de egyik sem jelzett. Arra gondoltam, hogy üresben hozzáérintem a blankolt kábelt a lemezhez, de akkor sem történt semmi érdemleges. Lámpa nem gyulladt ki, csak a sárga töltésjelző az, ami virít, ha ráadom a gyújtást.

Szerintetek mi lehet a probléma?

Köszönöm, Metal
metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: metalmuvek »

aronpfabian írta: 2018.08.03. 11:40

Kód: Egész kijelölése

Főtengely (belső): 2db 22x47x7 FPM/FKM/Viton
Dinamó:            1db 17x30x7 NBR
Lánckerék:         1db 25x35x7 NBR
(amilyen sz.r NBR szimeringeket árulnak, a másik kettő is inkább legyen FPM...)
Sziasztok. Én mindenhova vitont tettem. Az a biztos.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Kód: Egész kijelölése

Főtengely (belső): 2db 22x47x7 FPM/FKM/Viton
Dinamó:            1db 17x30x7 NBR
Lánckerék:         1db 25x35x7 NBR
(amilyen sz.r NBR szimeringeket árulnak, a másik kettő is inkább legyen FPM...)
Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: motrosmano »

Helló!
Valaki tudja az ES 125/1 blokkjában lévő szimeringek méretét?
Köszi előre is!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

120
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 60 vendég