Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

darkMZ!

szerintem neked totál rossz a karburációd. nagy fogyasztás, feketére kormolt gyertya(szintetikus olajnál ráadásul :!:), üzemmelegen füstölõ kipuff... :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ »

Leszedtük ma a hengerfejet. A kipuffogó elejét nem tudtuk leszedni, inkább a blokk szakadt volna ki... Igy nem tudom, megvannak-e a gyûrûk.
Kérdés: ha mégis hiányzik a felsõ gyûrû, az nagy gáz?? én semmi változást nem érzek a motoron,ugyanúgy megy, mint elõtte. lehet, hogy mégse az a baj?

A gyertya totál kormozott volt, az elektróda túloldalán levõ "nyelv"-en vannak bemarások. NGK BP6HS van benne.
Lehet, hogy azért csattant akkorát múltkor, mert túl sokat kapott+forróság+araszolás+hirtelen gyorsítás emelkedõn?

Még egy kérdés: laikusként meg lehet próbálkozni azzal, hogy leszedjük a deknit a láncoldalról ? (mivel ereszt, átszivárog a benya) (meg a szimmering a lánchoz is ereszt - tök trutyi a lánc és a hátsó kerék.) Szóval, ezt nagyon el lehet baccarintani?
MZ or nothing!
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

a dugó verte a hengerfej tetejét ? Akkor honnan veszel el 2.5 mm-t? ezt már nem értem. Bár egy audis mindenhez ért, mint látjuk. T
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

- A préssávra is oda kell figyelni!
- Az mi?
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Magam még nem mûveltem ilyesmit, de úgy 0,5mm nagyságrenddekre emlékszem.....sok az a 2,5mm....
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Ha növelni akarod a sûrítési viszonyt,akkor számolni kell a megnövekedõ alkatrész igénybevétellel.
Meg azért annak számolj utána,hogy a gömbcikknek (sûrítési tér) kb hány %-kal csökken a térfogata,0mm-tõl felfelé ez érzésem szerint logaritmikusan (csökken) ide azt akartam írni,hogy nõ :) ,tehát 1,25 mm-rel a 2,5mm-es lemarásnak nem a felét,hanem jóval többet érsz el,kicsit érdemes utánaszámolgatni,na meg annak,hogy mekkora az a sûrítési viszony növekedés,ami mellett a motor még értelmesen mûködik.

De tényleg érdemes Bambit megkérdezni,ilyen sûrítésnövelést eddig csak apám Skodájában láttam:a 120-as motorra 105-ös hengerfejet rakott :D
Vagy esetleg a gépész/közlekgépész tagokat lehet nyaggatni,õk biztos többet konyítanak hozzá,mint én.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

2,5mm SZVSZ már durván sok! Mielõtt ebbe beleugrasz én javaslom kérdezd Bambit :!:
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Hozzászólás Szerző: Gshp »

Szevasztok !

Egy Gyõrben tanult jóhaverom mondja, hogy most hogy újítom az ETZ-m vetessek le a hengerfejbõl 2,5mm-t ! ( audi gyárban melózik :wink: )

szerintetek ez ártana a mocinak ? vagy ha hozzáállítanám a gyújtást akkor nem verné szét a fõtengelyt ?

Ja és most ahogy szét lett szedve látszik h a dugó verte a hengerfej tetejét van egy kb 2-3-4 mm-es váll .

elõre is kösz a válaszokat ! :twisted:
Köd elõttem, füst utánam !! \:D/ [-=UNW-042=-]
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Rawlings írta:Szevasztok!Nem tudjátok Hogy az Etz 250 az erõsebb,vagy a 251 ? Vagy ugyan az a 2 blokk?
Két 250-es változat van,a 17 és a 21 lóerõs,ha jól tudom,hogy a 251-be is ment volna mindkettõ,azt nem tudom,de egyébként nincs eltérés a 250 és a 251 blokkja között erõben asszem.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Csodaszarvas
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Hozzászólás Szerző: Csodaszarvas »

Hát akkor szerintem az lesz a baj. Ha kihûlt a henger, akkor benzinnel (meg egy hosszúszõrû ecsettel) könnyen és gyorsan lemosható a piszok a hengerrõl.
(ez, meg a mostani kánikula eléggé összevág)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

mind a 3 csapágy? vagy csak a gyújtásoldali?
henger/dugattyú milyen állapotú volt?
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ »

Jaja, durva hangja volt nekem is. Hozzáteszem, hogy a hollandernél a kipufogónál ereszt, és jön ki a trutyi, így kissé benzines-olajos volt a blokk, de azért nem fedte be teljesen. :wink:

Fõtengely nemrég lett csapágyazva. Semmi gondom nem volt azóta vele. Elõtte csörgött picit.
MZ or nothing!
Csodaszarvas
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Hozzászólás Szerző: Csodaszarvas »

conus:
a 6:07-es hozzászólásodhoz ment az elõbbi.
Csodaszarvas
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Hozzászólás Szerző: Csodaszarvas »

conus:

nem , attól szerintem nem csinálná (nagyon durva hangja volt(ijesztõ), hallatszott hogy marha nagyot kapott... )
inkább arra gondolok, hogy az elõgyujtás növekedett meg mondjuk (1-2 vagy én nemtomhány cm-re :!: ) öngyulladás vagy valami gyújtáshiba miatt.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

1:50-es keverés is bõven elég a 150-es ETZ-nek szintetikusból ilyen melegben is. attól h több olajat adsz neki, egy idõ után többet ártasz vele mint használsz.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Csodaszarvas
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Hozzászólás Szerző: Csodaszarvas »

DarkMZ:

Nekem nem sokkal ez után kiköpte a gyertyát, szóval óvatosan. (lehet hogy nem volt összefüggés, de én azért erõsen arra gyanakodtam)

Amit én megnéznék a helyedben:
-hûtõbordák tiszták-e a hengeren
-elõgyujtás
-megszakítóhézag
-és próbáld meg megemelni a fõtengelyt a gyújtásoldalon (nem lötyög-e) ez is okozhat gyújtásproblémát.

Ezek persze csak tippek. De reméljük hogy valaki mindjárt beírja a jó megoldást.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

hmm... arra gondoltok h pont a felsõ holtponton lett volna 1x a gyújtás? :roll:
nekem ez egy kicsit abszurd :shock:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ »

Én is erre gyanakszom - a melegre, és arra, hogy elõtte sokáig mentem 40-el, utána hirtelen akartam gyorsítani.
Okoz ez maradandó károsodást?
MZ or nothing!
Csodaszarvas
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Hozzászólás Szerző: Csodaszarvas »

Szia DarkMZ
Még friss MZ-s koromban történt velem is ilyen.
Akkoriban nem tudtam, hogy pontosan mi okozza. A "mai eszemmel" öngyulladásra és/vagy gyújtás problémára tenném a tippem.
Persze az én "mai eszem" .... :roll:

Ma elég meleg van... lehet hogy ez volt neki túl sok. :?:

EZ csak tipp volt ám. 8-[
Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ »

Volt egy érdekes mozzanat ma hazafelé a túráról. Egy gyógyegeret elõztem, aki 40-el ment a vároban, mikor 3.ikban elkezdtem húzni, volt egy enyhe emelkedõ is, és a motor nemigazán gyorsult, majd 3 fémes hangos kattanás hallatszott a henger felõl, kihagyott a motor, de nem állt, le, utána hazahozott. Utána nem mertem húzni neki, de egyszer még elõzéskor 5.ikben 75-nél picit rángatott, kattanás nem volt. Egyélbként full normálul mûködik, megy, beindul.

NYugtassatok meg, hogy nem nyírtam ki a dugattyút vagy valami ilyesmi!! 40-es keverékkel megyek, fullszintetikus shell olajjal, mostéppen. a túrán még egy icipicit (de csak picit)több olajat is raktam bele, az igénybevétel miatt.
?????
MZ or nothing!
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Hozzászólás Szerző: bakimate »

bambi írta:yofo kész a motor
Zsirály! :-D
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 680
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: yofo »

bambi írta:
yofo írta: Köszönöm MESTER , nagyon örülök ennek a hírnek :lol: :lol: . Holnap felhívalak :roll: a részletek miatt , igaz tudom , hogy Galgamácsán leszel , én meg MZ túrán , de csak összejön a dolog .
nem megyek galgamácsára,itthon lakás feújítás van
Hát az sem rossz program :twisted: . Mégegyszer köszönöm szépen , és holnap jelentkezem .
Powered by Bambi MZ ts 250/1
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

yofo írta:
bambi írta:yofo kész a motor
Köszönöm MESTER , nagyon örülök ennek a hírnek :lol: :lol: . Holnap felhívalak :roll: a részletek miatt , igaz tudom , hogy Galgamácsán leszel , én meg MZ túrán , de csak összejön a dolog .
nem megyek galgamácsára,itthon lakás feújítás van
Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 680
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: yofo »

bambi írta:yofo kész a motor
Köszönöm MESTER , nagyon örülök ennek a hírnek :lol: :lol: . Holnap felhívalak :roll: a részletek miatt , igaz tudom , hogy Galgamácsán leszel , én meg MZ túrán , de csak összejön a dolog .
Powered by Bambi MZ ts 250/1
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

DJ Chris írta:MI lehet az hogy az 1beveszi a motor meg az urest is.De már 2.3.4.5 nem megy bele.Nem értem.MZ250 blokk.
mióta nem veszi a sebességet?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

yofo kész a motor
Rawlings

Hozzászólás Szerző: Rawlings »

Szevasztok!Nem tudjátok Hogy az Etz 250 az erõsebb,vagy a 251 ? Vagy ugyan az a 2 blokk?
DJ Chris

Hozzászólás Szerző: DJ Chris »

MI lehet az hogy az 1beveszi a motor meg az urest is.De már 2.3.4.5 nem megy bele.Nem értem.MZ250 blokk.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

golyobish írta:sziasztok
a kuplunggal kapcsolatban lenne kérdésem, ha valaki tud segiteni. Erösen megérett egy fötengelyszimering cserére a 250-es ETZ-m és sikerült találnom rajzot a lehuzószerkezetröl, de ott kétfajta menettel van jelölve a kuplungkosárra csatlakozó oldal, M24*1.5 és M26*1.5. Ebböl kétfélét gyártottak ezek szerint ? és tolomérö hiányában honnan lehet megtudni , nekem melyik lenne jo ( esetleg évjárat, blokkszám ... ) . segitségeteket elöre is köszönöm :)
M 24X1.5
golyobish

Hozzászólás Szerző: golyobish »

sziasztok
a kuplunggal kapcsolatban lenne kérdésem, ha valaki tud segiteni. Erösen megérett egy fötengelyszimering cserére a 250-es ETZ-m és sikerült találnom rajzot a lehuzószerkezetröl, de ott kétfajta menettel van jelölve a kuplungkosárra csatlakozó oldal, M24*1.5 és M26*1.5. Ebböl kétfélét gyártottak ezek szerint ? és tolomérö hiányában honnan lehet megtudni , nekem melyik lenne jo ( esetleg évjárat, blokkszám ... ) . segitségeteket elöre is köszönöm :)
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

Stravkó ez így olvasva is fájdalmas. Akkor vigyázok nehogy így járjak. De csak akkor jelentkezik ha áll 1 hétnél többet.
MZ ETZ 251 De Lux!
Szabi89
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2008.05.17. 22:23

Hozzászólás Szerző: Szabi89 »

Eladó egy komplett 150-es henger majdnem új 80 km-van benne
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Meiki írta:Észrevettem egy problémát. Ugye most a motorom nem ment 1 hétig mivel kaptam egy hátsó defektet és a benzin is fogytán van. Így szépen betoltam a garázsba és most ott várja hogy elkezdõdjenek a felújítások. Nem bírtam ki hogy ne indítsam el így fogtam a kulcsot és megnéztem hogy elindul-e. De amikor rá akartam rugni a berugóra mintha nem lenne fog csak 2 olajos fémfelület csúszott volna el egymsáson. Hangja nem volt csak egyszerüen nem forgatta átt a blokkot. Néha egyet ugrott és akkor pöffent is a motor. Amikor sikerült nagyobbat elkapnija akkor el is indult. Egy darabig járt alapjáraton leállítottam és újra elindítottam de akkor már teljesen jó volt a berugó. Nem tudja valaki megmondani hogy mi lehet ez? Esetleg fogaskerék?
A régi 250-esemnél volt ilyen gondom nekem is,igazából nem jöttem rá a hiba okára,megkocogtattam a berugótengelyt,akkor jó volt egy darabig. Nem volt kellemes,amikor nekifeszültem az indításnak,és a sípcsontomat a lábtartó állította meg! Az "új" MZ-mnél még nem fordult elõ.

Üdv: Stravkó
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

Nem a kuplung teljesen jó szerintem viszont az olajat lecserélem. Az még okozhatja.
MZ ETZ 251 De Lux!
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Hozzászólás Szerző: torokb »

Jawa Mustangom berúgókarja csinált pont így, azon a berúgókar által mozgatott fogaskoszorú fogai voltak lekopva. (De igazából nem tudom pontosan hogy néz ki MZ-n a berúgó mechanika. Kuplungod nem csúszik?)
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

Észrevettem egy problémát. Ugye most a motorom nem ment 1 hétig mivel kaptam egy hátsó defektet és a benzin is fogytán van. Így szépen betoltam a garázsba és most ott várja hogy elkezdõdjenek a felújítások. Nem bírtam ki hogy ne indítsam el így fogtam a kulcsot és megnéztem hogy elindul-e. De amikor rá akartam rugni a berugóra mintha nem lenne fog csak 2 olajos fémfelület csúszott volna el egymsáson. Hangja nem volt csak egyszerüen nem forgatta átt a blokkot. Néha egyet ugrott és akkor pöffent is a motor. Amikor sikerült nagyobbat elkapnija akkor el is indult. Egy darabig járt alapjáraton leállítottam és újra elindítottam de akkor már teljesen jó volt a berugó. Nem tudja valaki megmondani hogy mi lehet ez? Esetleg fogaskerék?
MZ ETZ 251 De Lux!
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Gshp írta:hyhy !


Azt akarom kérdezni tõletek srácok, lányok, hogy egy fõtengely felújításnál mit érdemes cserélni a blokkban ?
Voltam SKF-éknál és rákérdeztem a fõtengely csapágyakra :D Mondom ez biztos jó hozzá ? Erre a koma : Ez 35.000. fordulatig bírja :D
És nem is folt vészes az ára az 1 az 2700 a párosíott meg 1700 szóval jó :D Tényleg jó lesz bele szerintetek a 150 etz-be az SKF cuccok ? 8)

Üdv. Ádám !
Jó az SKF,de 35000-ig ne forgasd ki,ne feszegessük a határokat,még valami baja lesz! :lol: :lol: :lol:
Üdv: Stravkó
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

conus írta:a bal blokkfélbe meg úgy tetted a csapágyakat h elõször feltetted a szimeringházat tömítéssel együtt, aztán bele a 2 db 6204-es csapágy? mert ha nem akkor a hajtókar derekas szögelésével gondok lehetnek...
a primerhajtás lánckerekeinek egy síkba állítása a kisetz szerelési kk 44. o. :arrow:
más ötletem nincs a rázkódásra... blokktartó csavarokat gondolom rendesen meghúztad :twisted:
Nem nem úgy tettem fel. Mondtam már a fõtengelyen fenn voltak a csapágyak és azt mélyhûtöttem aztán a bal felet felhevítettem és össze illesztettem a kettõt. Ezután jött a jobb fél és a csavarok aztán kopp-kopp gumikalapács a tengely végein. És a fõtengely olyan szépen futott hogy ha a lgy rászállt már fordult is. Aztán tömítés és szimeringház benne a szimeringel körbenéztem hogy ne-e nyomódottmeg valahol a szimering mert ha jobban meg van valamelyik oldalon akkor a fõtengõ bizony nem jól helyezkedett. Aztán jöttek sorba a dolgok minden szépen rákerült és átforgattuk nem szorult nem akadt minden a helyére ment ahogy kell. Összeraktam és mégis azon a pici fordszámtartományon ráz! :evil: De már régebben is cseréltem csapágyakat de akkor nem tapasztaltam ilyet! :evil:
DJ Chris

ETZ 250.Sebbeség

Hozzászólás Szerző: DJ Chris »

Nem veszi be a sebbeséget az ETZ250 blokk.és a rakó villa nem forditi ell a hengert.Lehet ellvan kopva???
Avatar
Gshp
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 158
Csatlakozott: 2007.08.01. 21:48
Tartózkodási hely: Hódmezõvásárhely

Hozzászólás Szerző: Gshp »

hyhy !


Azt akarom kérdezni tõletek srácok, lányok, hogy egy fõtengely felújításnál mit érdemes cserélni a blokkban ?
Voltam SKF-éknál és rákérdeztem a fõtengely csapágyakra :D Mondom ez biztos jó hozzá ? Erre a koma : Ez 35.000. fordulatig bírja :D
És nem is folt vészes az ára az 1 az 2700 a párosíott meg 1700 szóval jó :D Tényleg jó lesz bele szerintetek a 150 etz-be az SKF cuccok ? 8)

Üdv. Ádám !
Köd elõttem, füst utánam !! \:D/ [-=UNW-042=-]
Csodaszarvas
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Hozzászólás Szerző: Csodaszarvas »

Oké, köszi.
Avatar
kezo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2008.04.15. 16:09
Tartózkodási hely: Heves megye Bélapátfalva

Hozzászólás Szerző: kezo »

na írtam mailt a belcordnak itt vannak az áraik "Árak:
fúrás:5000 Ft/1 henger
Dugattyú komplett:4000 Ft/db
Árak az ÁFÁ-t nem taratalmazák.
H idõ:3-5 munkanap.
TiszteletteL Belcord Kft."

amúgy beszéltem egykét emberrel otthon azt mondták h a fúrást jól csinálják de a dugattyút inkább vegyem meg boltba .
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

szerintem csak új dugattyúhoz érdemes. hengerfúrás: kb 5 rugó, új dugó meg 1,5 rugó mindennel.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Csodaszarvas
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Üdv mindenkinek, plusz egy kérdés

Hozzászólás Szerző: Csodaszarvas »

Üdvözlök mindenkit!
Ez az elsõ írásom az mzclub-ba. (eddig a szoci fórumba írtam be nagy ritkán laszan358 névvel)
Egy fekete színû kis ETZ-vel "rontom a levegõt" már 5-6 éve. :)

A kérdésem az lenne, hogy érdemes-e egy keveset használt dugattyúhoz(már kicsit kopott) fúratni hengert, vagy csak új dugattyúhoz lehet.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

a bal blokkfélbe meg úgy tetted a csapágyakat h elõször feltetted a szimeringházat tömítéssel együtt, aztán bele a 2 db 6204-es csapágy? mert ha nem akkor a hajtókar derekas szögelésével gondok lehetnek...
a primerhajtás lánckerekeinek egy síkba állítása a kisetz szerelési kk 44. o. :arrow:
más ötletem nincs a rázkódásra... blokktartó csavarokat gondolom rendesen meghúztad :twisted:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Ja persze ha arra gondolsz, hogy miután össze lett rakva össze csavarozva utána igen mind két vége felõl meg lett ütögetve ha netalántán maradt volna egy kis feszültség a csapágy +a ház között. (de szigorúan csak gumi kalapács!!!)
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Eggyik: hogyan kell kiegyensúlyozni a kuplungot?(lehet benne valami mert most cseréltem benne a lánckereket)
Másik: Én mélyhûtöttem a fõtengelyt csapágyakkal és a váltóházat pedig lokálissan hõpisztollyal felhevítettem majd egymáshoz illesztettem. Kalapálni nem igazán szeretem. Hangsúlyozom csak egy adott fordulatszámon mûveli ezt!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Matthej01 írta:Nekem egy olyan problémám van, hogy most raktam össze a motorom(ETZ-150). Tökéletesen mûködik minden. Csak egy fordulatszámtartományban úgy ráz a motor mint a rosseb. Eddig ilyennel nem találkoztam. Ez a jelenség kb2-3000fordulat közt lehet. egy kicsvel az alapjárat felett. De alatta felette nem ráz olyan mint elõtte volt. Ha valaki tudná rá a megildást azt megköszönném.
fõtengelyt hogyan applikáltad be a helyére? ütögetted a végeit? :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Tiszó

Hozzászólás Szerző: Tiszó »

Viszont nekem is van kérdésem:
Valakinek lenne eladó alátéttárcsa ( a fõtengelyre a kuplung alá való, a meghajtó fogaskerék 2 oldalára...)?????????
Ja! és ETZ250-rõl van szó :)
Nagyon fontos lenne!!
Tiszó

Hozzászólás Szerző: Tiszó »

Matthej01 írta:Nekem egy olyan problémám van, hogy most raktam össze a motorom(ETZ-150). Tökéletesen mûködik minden. Csak egy fordulatszámtartományban úgy ráz a motor mint a rosseb. Eddig ilyennel nem találkoztam. Ez a jelenség kb2-3000fordulat közt lehet. egy kicsvel az alapjárat felett. De alatta felette nem ráz olyan mint elõtte volt. Ha valaki tudná rá a megildást azt megköszönném.
Nekem ez akkor múlt el mikor kiegyensúlyoztam a kupplungot... :(
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 38 vendég