Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Ekecs »

Vörcsi
Szerintem ahova C4 csapágy van írva,oda rakd azt,valaki valamiért kitalálta,lehet egyáltalán nem véletjenül a C3-tól nagyobb hézagú csapágyat. Szimeringjeid meg legyenek csak jó minõségûek-nekem pl. nem jött be a szilikon-dupla ajakos szimering,fõtengelyre,mert úgy szívta fel az olajat a henger,mintha ott sem lett volna.Túl puha volt,én meg agyon
variáltam a dolgot.
Jó szórakozást!Nem kötelezõ ezt csinálni,Én így jártam.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
Avatar
MZ/X
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2008.08.03. 14:17
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: MZ/X »

Sziasztok véletlen nem tudjátok hogy mekkora minimum vagy maximum a kompreszió etz 150-hez
Avatar
Vörcsi
Aki 1:25-be keveri
Hozzászólások: 220
Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
Tartózkodási hely: Nagykõrös

Kis TS blokkgenerál

Hozzászólás Szerző: Vörcsi »

Helló! Most kezdtem neki a már emlegetett kis TS projectnek ami annyit takar hogy egy bontásra itélt gépet újítok fel maganak.
Eljutottam addíg a szintig, hogy kibányáztam a blokkot, meg elõszedtem azt amit ingyé kaptam.

Ez a látvány tárult elém:
gyári blokk, kétsoros kuplunglánc, megnyúlva és a jobb karterban lögyög a csapágy ahogy elsõnek is mondták

Kép

tartalék blokk, szintén kétsoros kuplung, de ez legalább nem lötyög és egyben van, nincs annyira megnyúlva a lánc sem

Kép

de ami furcsa, hogy a két blokk közti különbség: a gyári fordszámmérõs, és nincs olyan állító csavar a tetején, a tartaléknak meg nincs fordszámmérõje, de ott a csavar.

Kép

Kép

Szóval ez a helyzet és végülis 150-esre akarom megcsinálni, FAG-okkal, spec duplajkas atomálló mindenálló szimmeringekkel.
Apropó, C4-es csapágyakat jelöl a leírás hozzá, de nekem azt mondják hogy jó bele a c3-is... Most én mind a két sámsonomba c3-ast raktam ide miért kell c4?
Ohh meg bakimate mondta utána néz a blokkszám jelentésének is hogy mennyire kompatibilisek. hát leírom:
- gyári: 7430783
- tartalék: 7354462

UI: mindenképpen a gyári blokkal akarom megcsinálni, vagy legalábbis a bal fele amiben a szám van az marad,mivel ez forgalomba akarom hozni, nem hobbimotor vagy pályagép lesz, hanem munkába járó.

Remélem tudtok segíteni! Elõre is mindent köszi!
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
Avatar
BigBigJoe
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2008.11.22. 17:32
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Somogy - Nagyatád

Hozzászólás Szerző: BigBigJoe »

Segítsetek!

Van-e a gumigyûrûn kívül más egyéb tömítés a fordulatszámmérõ-kihajtás fedele alatt? Most próbálkozom a festés utáni összerakással, és fontos lenne, hogy ne maradjon ki semmi. Képes ott folyni, csöpizni az olaj a deknibõl, ha csak a gumigyûrû van ott? Mintha a szétszereléskor valaminek a nyomaira bukkantam volna, ami lehet, hogy tömítõanyag lehetett fénykorában, nem tudom!

Üdv, köszi .
Avatar
Karak
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2008.09.02. 08:15
Tartózkodási hely: Szombathely

Hozzászólás Szerző: Karak »

Sziasztok!

Én is nekiálltam a motor nagy generáljának tél meg hideg beállta miatt. 300as átalakítást tervezek! Bambi, vagy valaki meg tudja mondani milyen sûrítési arány átalakítást kell megcsinálni a hengerfejet?

Köszi elõre is! Ha valakinek még hozzáfûzni valója lenne a 300as átalakításhoz, szívesen veszem!
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Már így is sok minden van amit meg tudok csinálni, mostmár ez is a sok közé tartozik. A fél délelõttöm ráment, de szétszedtem és megcsináltam. Így is össze van tekeredve a rugó, de mostmár tuti a jó irányba van elõfeszítve. Kicsit most a kuplunggal kellett kínlódni, de végül az is jó lett. Mentem is a mocival kb 30 kilométert és minden problémamentes volt.
Széles utat, hátszelet!
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Hozzászólás Szerző: merojoc »

A végén rutinos motorszerelõ leszel.
kosian írta:
Alfa írta: Másik irányba feszítsd elõ, amikor rátekeredik a tengelyre. Nekem is pont ilyen volt, fél nap volt rájönnöm :twisted:

Így amúgy mindig ledobja és visszaforog, ne szereld be, csak a másik irányba húzottan.
Óóó basszus :evil:
Már össze van szerelve és mûködik is. De akkor úgy látszik, kezdhetem elölrõl és szedhetem szét megint #-o
ETZ 251
Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 469
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ »

Már okafogyottá vált de azért hasznos! A gumikalakácsos megoldás hasznos csak nem a perugókarnál kell ütni hanem azon az oldalon alul-hátulról sréhen.
Nagyon könnyen lejön a dekli óvatos de határozott ütésekkel ha nincsenek szétgyilkolva a felületek.
Üdv Gyurm@
merojoc írta: A gumikalapácsos szisztem az nem kivitelezhetõ a berugókarnál mert ott a dekni a karburátor és a tank meg vagy 5 cm hely se
Powered by Bambi -- ETZ 300
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Alfa írta:
kosian írta:Na, valaki megnézte a képet? Nem gáz így a rugó?
Másik irányba feszítsd elõ, amikor rátekeredik a tengelyre. Nekem is pont ilyen volt, fél nap volt rájönnöm :twisted:

Így amúgy mindig ledobja és visszaforog, ne szereld be, csak a másik irányba húzottan.
Óóó basszus :evil:
Már össze van szerelve és mûködik is. De akkor úgy látszik, kezdhetem elölrõl és szedhetem szét megint #-o
Széles utat, hátszelet!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

kosian írta:Na, valaki megnézte a képet? Nem gáz így a rugó?
Másik irányba feszítsd elõ, amikor rátekeredik a tengelyre. Nekem is pont ilyen volt, fél nap volt rájönnöm :twisted:

Így amúgy mindig ledobja és visszaforog, ne szereld be, csak a másik irányba húzottan.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Kass46!

Nekem is Repsol volt benne... Nekem teljesen megfelelt. Bár hidegen még ez is fogja egy kicsit a lamellákat de gyorsan átmelegszik, és akkor már tökéletes.
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Na, valaki megnézte a képet? Nem gáz így a rugó?
Széles utat, hátszelet!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Kass46!

nekem nem jött be az agip rotra hy80w-90-es hajtómûolaj frissen generálozott blokknál, mert a hidegen annyira összeragasztotta a kuplunglamellákat, h nem emelt ki rendesen a kuplung, üzemmelegen viszont már minden ok volt. ezért lecseréltem repsol 2t transmission 10w-30-ra.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

Kass46 írta:lehet vaksi vagyok, de csak motorolajjal kapcsolatban találtam hsz-t, hajtómûolajjal kapcsolatban nem, szóval örülnék 1 konkrét válasznak.
MZ-nél a blokkon kívül már csak 2 helyre kell olajat raknod, a benzinbe, és ha tárcsa féked van akkor oda!

blokk=hajtómû
Avatar
Kass46
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2009.01.20. 20:41

Hozzászólás Szerző: Kass46 »

lehet vaksi vagyok, de csak motorolajjal kapcsolatban találtam hsz-t, hajtómûolajjal kapcsolatban nem, szóval örülnék 1 konkrét válasznak.
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Kass46 írta:hey-ho

új vagyok itt, most regeltem.
lehet nem ide kéne írnom ezt a kérdést, de jobbat nem találtam :D

szóval a kérdés mz etz 125öm van, meg szeretnék ejteni egy olajcserét, milyen hajtómûolaj kéne bele? 80W-s jo ? vagy milyen lenne jó ?

elõre is köszönöm a segítséget
lapozz lejebb és válasz kapsz a kérdésedre...
üdv
Etz 150 87'
Avatar
Kass46
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2009.01.20. 20:41

Hozzászólás Szerző: Kass46 »

hey-ho

új vagyok itt, most regeltem.
lehet nem ide kéne írnom ezt a kérdést, de jobbat nem találtam :D

szóval a kérdés mz etz 125öm van, meg szeretnék ejteni egy olajcserét, milyen hajtómûolaj kéne bele? 80W-s jo ? vagy milyen lenne jó ?

elõre is köszönöm a segítséget
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Megnéztem még egyszer a videót és nekem úgy tûnt, nem fordított rajta annyit mint én. A motorboltos is azt mondta, hogy másfelet kell ráhúzni a rugóra és én mire a berúgókar is visszakerült, kábé egy egész fordulattal fel van húzva. Ennek eredményeképp így megcsavarodott a rugó:

http://kep.ivpicture.hu/39627.jpg

Ez nem gáz?
Széles utat, hátszelet!
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Megcsináltam!

Kész a kicsike 8)

A videó nagyon jól jött a rugó miatt, a többire viszont magamtól jöttem rá és minden jól ment. Egy kis próbálgatás, agyalgatás és sikerült... :wink:
Ki is próbáltam, mentem vele egy kört, minden okés.
Nagyon szépen köszönöm az összes infós és segítséget, sokat segítettek! :wink:

Üdv.
Széles utat, hátszelet!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

kosian írta:
merojoc írta:Berugókart le kell szedni.Össszerakásnál fel kell húzni mint a régi órákat és úgy visszarakni a berugókart.Azzal a lemezzel nem lesz gondod.Inkább a kuplung beállítás lesz majd bonyolultabb a végén.
Igen, azt már tudom, hogy fel kell húzni, de mit kell majd csinálni a kuplunggal? Kezdek már ott tartani, hogy még jó, hogy a blokkot nem kellett széthúzni ehhez a rugóhoz...
Ez lett volna még a kérdésem, hogy elõször rugóstól visszateszem a tengelyt, felhúzom, beakasztom és utána vissza a berúgókart?
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... &Itemid=18

Nézd meg itt a videokat, ezen sokkal jobban nyomon követhetõ a blokk szétszerelése és összerakása mint fórumos "távgyógyítás" segítségével :twisted:

Van külön berúgószerkezet és kuplung szét és összerakás, méricskélések (mi kopott honnan látod) stb is benne, a csávó angolul magyaráz is, ha érted az plusz segítség.
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

merojoc írta:Berugókart le kell szedni.Össszerakásnál fel kell húzni mint a régi órákat és úgy visszarakni a berugókart.Azzal a lemezzel nem lesz gondod.Inkább a kuplung beállítás lesz majd bonyolultabb a végén.
Igen, azt már tudom, hogy fel kell húzni, de mit kell majd csinálni a kuplunggal? Kezdek már ott tartani, hogy még jó, hogy a blokkot nem kellett széthúzni ehhez a rugóhoz...
Ez lett volna még a kérdésem, hogy elõször rugóstól visszateszem a tengelyt, felhúzom, beakasztom és utána vissza a berúgókart?
Széles utat, hátszelet!
Avatar
BigBigJoe
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2008.11.22. 17:32
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Somogy - Nagyatád

Hozzászólás Szerző: BigBigJoe »

Van-e a gumigyûrûn kívül más egyéb tömítés a fordulatszámmérõ-kihajtás fedele alatt?

Üdv.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára BigBigJoe 2009.01.21. 01:43-kor.
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Hozzászólás Szerző: merojoc »

Berugókart le kell szedni.Össszerakásnál fel kell húzni mint a régi órákat és úgy visszarakni a berugókart.Azzal a lemezzel nem lesz gondod.Inkább a kuplung beállítás lesz majd bonyolultabb a végén.
kosian írta:Na végre lejött a dekni! A csapágy volt a ludas, rá volt kicsit gyógyulva... Egy kicsit megráncigáltam és gyönyörûen lejött. Belül minden nagyon szép, szerintem érintetlen, viszont ahogy gondoltuk, a rugó törött. Na most akkor annyi maradt, hogy azt hogy kell leszedni? Ehhez már le kell venni a berúgókart? Illetve az új rugót hová kell majd beakasztani? Van a berúgószerkezeten egy ilyen furcsa alakú fém micsoda, aminek az alja úgy néz ni, hogy az egyik dekni fogató csavarnak közé kell esni és gondolom az tartja a helyén, mert így mozog... Ezzel nem lesz gond az összeszerelésnél?
ETZ 251
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Matthej01 írta:Az mi a rossebtõl lehet haver azt mondta nem tudja berúgni a ts 125 ét. Nem lehet lenyomni a berugókart. Nem vagyok telefonos diagnoszta jövõhéten megyek megnézni. Addig is valami ötlet?
Nekem akkor csinálta ezt,hogy kõkeményen megállt egy helyen a berugókar,amikor már nagyon el volt kopva a fogasív és a sok fogból már csak az uccsó kettõ volt meg :D
Ha van esély rá,hogy Nálad is ez a helyzet,akkor nézd meg,ha nemrég láttad,biztos nincs ilyen,elég megmozgatni.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Na végre lejött a dekni! A csapágy volt a ludas, rá volt kicsit gyógyulva... Egy kicsit megráncigáltam és gyönyörûen lejött. Belül minden nagyon szép, szerintem érintetlen, viszont ahogy gondoltuk, a rugó törött. Na most akkor annyi maradt, hogy azt hogy kell leszedni? Ehhez már le kell venni a berúgókart? Illetve az új rugót hová kell majd beakasztani? Van a berúgószerkezeten egy ilyen furcsa alakú fém micsoda, aminek az alja úgy néz ni, hogy az egyik dekni fogató csavarnak közé kell esni és gondolom az tartja a helyén, mert így mozog... Ezzel nem lesz gond az összeszerelésnél?
Széles utat, hátszelet!
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Köszi szépen. Itt is ez volt a probléma.
oTomotor
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2008.06.28. 23:41

Hozzászólás Szerző: oTomotor »

Hello! Szerintem ez lehet attol is, hogy ugye a 125ös TS berugotengelyén lévõ fogasív nem megfelelõen kapcsolodik a fogaskerékhez. Pontosabbnn fog-foggal találkozik és nem gördülnek le egymáson. A Simsonoknál is elõ szokott ez fordulni, s ha erõs az ember lába akkor az elsõ 1-2 fok bizony le-le törik, vagy görbül a tengely. Ha sebességben megmozgatod a gépet, arréb másznak a fogaskerekek, és már berugható a cucc ;-)
oTo
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Nekem ennek az orvoslása annyiban kimerül, hogy sebességbe kiscsit megmozgatom a gépet. Nem tudom mitõl lehet, nem is akarok hülyeséget mondani, de majdnem úgy néz ki, hogy a dugó pont olyan helyzetbe áll meg, hogy berugóra nem mozdul.. Ahogy kimozdítom onnan, utána nekem jó szokott lenni.
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Az mi a rossebtõl lehet haver azt mondta nem tudja berúgni a ts 125 ét. Nem lehet lenyomni a berugókart. Nem vagyok telefonos diagnoszta jövõhéten megyek megnézni. Addig is valami ötlet?
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

conus írta:az ott nem porvédõ, hanem maga a kosár, gyárilag ilyen mûanyagkosaras csapágyakat tettek a MüZükbe.
ott van a jelzésen is: TNGH, ebbõl a TN jelentése poliamid kosár. 8)
hasonlóan néz ki mint a képen levõ koyo csapágyakban:
Kép
Ne haragudj de a képen lévõt még csak hírbe sem lehet hozni ezzel. De a képen látható "kosár" állapotából ítélve és a te állításodból kikombinálva az a kosár már összeszakadt és használhatatlan. Én elfogadom ha nincs igazam de amíg nincs az kivéve és nem lehet mindent megcáfolóan bebizonyítani én biz kötöm az ebet a karóhoz.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Én is ugyan így jártam mikor berugó rugót cseréltem. õõõõõõõõõõõõõ végöl is nem emlékszem hogy indult meg.
(okoskodni sem akarok) :D
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Hozzászólás Szerző: merojoc »

A világért sem szeretnék kötekedni a kolegával de egy pár dologban kijavítanám.
A váltótengely o gyürüs tömítéssel van ellátva
A válotótengely görbülésében egyetértünk
A gumikalapácsos szisztem az nem kivitelezhetõ a berugókarnál mert ott a dekni a karburátor és a tank meg vagy 5 cm hely se
Ha jól értettem nics kiszedve a vázból.
Remélem nem sértõdik meg Alfa sem a helyesbítésért.
Alfa írta:
kosian írta:Nem hiszem, hogy melegíteni kéne, mert nincs rászorulva. Nem úgy nem jön le. Lehúznám, megindul és gy jó fél centit jön is és utána akad meg. Olyasmi, mintha tényleg egy csavar nem lenne teljesen kicsavarva, de már mindet kiszedtem. Szóval abszolút kijön a helyérõl, elválik a blokktól. De fél centi és kész, megakad.

De ezek szerint a csapágynak le kéne jönnie? Akkor nem lehet, hogy az van rágyógyulva a fõtengelyre?
Mivel a váltótengely tömítés nélkül van elég szoros illesztéssel rárakva a deknire, ahol elkezdõdik a recés rész (ahol rámegy a kar) megszorulhat ha deformálódva van. Ennek a tünete szokik lenni a fél centit jön aztán nem dolog.próbáld meg reszelõvel elegyengetni a recék végeit, de ne túl erõsen, épphogycsak. Ha van rajta egy csepp festék vagy tömítõanyag vagy akár kosz, már baromi nehezen fog lejönni :roll:

Igazából ez az utolsó ötletem :P

UI: Sose erõltesd túl, ha megkarcolod az alut a váltótengelynél folyni fog és szívtál, vagy amilyen "jó" minõségû el is deformálhatod, és akkor új deknire ruházhatsz be :twisted:
Belekapaszkodás helyett pedig a gumikalapáccsal apró ütögetést javaslom. 1 et a berúgókar hátára, egyet a kuplungbowden vas csövére, majd megint a berúgókarra stb
ETZ 251
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

kosian írta:Nem hiszem, hogy melegíteni kéne, mert nincs rászorulva. Nem úgy nem jön le. Lehúznám, megindul és gy jó fél centit jön is és utána akad meg. Olyasmi, mintha tényleg egy csavar nem lenne teljesen kicsavarva, de már mindet kiszedtem. Szóval abszolút kijön a helyérõl, elválik a blokktól. De fél centi és kész, megakad.

De ezek szerint a csapágynak le kéne jönnie? Akkor nem lehet, hogy az van rágyógyulva a fõtengelyre?
Mivel a váltótengely tömítés nélkül van elég szoros illesztéssel rárakva a deknire, ahol elkezdõdik a recés rész (ahol rámegy a kar) megszorulhat ha deformálódva van. Ennek a tünete szokik lenni a fél centit jön aztán nem dolog.próbáld meg reszelõvel elegyengetni a recék végeit, de ne túl erõsen, épphogycsak. Ha van rajta egy csepp festék vagy tömítõanyag vagy akár kosz, már baromi nehezen fog lejönni :roll:

Igazából ez az utolsó ötletem :P

UI: Sose erõltesd túl, ha megkarcolod az alut a váltótengelynél folyni fog és szívtál, vagy amilyen "jó" minõségû el is deformálhatod, és akkor új deknire ruházhatsz be :twisted:
Belekapaszkodás helyett pedig a gumikalapáccsal apró ütögetést javaslom. 1 et a berúgókar hátára, egyet a kuplungbowden vas csövére, majd megint a berúgókarra stb
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Hozzászólás Szerző: merojoc »

Ennek így le kell jönnie. Ha tényleg nincs benne csavar csak a csapágy szorulhat a fõtengely végén ,pláne ha még sosem volt leszedve.Kapaszkodj bele a berugókarba meg a kuplung bevezetõ kis csõbe aztán had menjen.
ETZ 251
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Nem hiszem, hogy melegíteni kéne, mert nincs rászorulva. Nem úgy nem jön le. Lehúznám, megindul és gy jó fél centit jön is és utána akad meg. Olyasmi, mintha tényleg egy csavar nem lenne teljesen kicsavarva, de már mindet kiszedtem. Szóval abszolút kijön a helyérõl, elválik a blokktól. De fél centi és kész, megakad.

De ezek szerint a csapágynak le kéne jönnie? Akkor nem lehet, hogy az van rágyógyulva a fõtengelyre?
Széles utat, hátszelet!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

kosian írta:Akkor sorba :)

A váltókar le lesz szedve, nem téma. A berúgókart nem akartam leszedni, tudom, hogy nem kell. A csapágy porvédõjét nem áll szándékomban jobban szétbarmolni, sajna nagyon nehezen akart lejönni a zégergyûrû...
Ez a gázlángos melegítés nem világos. Nem tudom mit kéne melegíteni. Amúgy megkockáztatom, hogy a dekni sosem volt még leszedve... A blokk sem volt még széthúzva, de a csavarok is úgy néznek ki, mint amik még nem voltak kicsavarva (egy ismerõsöm is azt mondta aki elég jól ért hozzá, hogy látszik, hogy nem nagyon volt még szerelgetve, mondjuk 12000 km-el vettem és a blokk állapotát nézve, hihetõnek is tûnik). Ja és megvan a szerelési könyv és úgy csináltam mindent, ahogy írja.
A csapágyról semmit nem kell leszedni, nekem legalábbis ha leszeded a fordulatmérõ hajtását akkor lejön csapágyastul a dekni. A zégert sem kell kiszedni. Melegítést úgy értjük hogy a blokköntvény és a dekni találkozási vonalában :P Egy kemping gázégõvel vagy mással.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

az ott nem porvédõ, hanem maga a kosár, gyárilag ilyen mûanyagkosaras csapágyakat tettek a MüZükbe.
ott van a jelzésen is: TNGH, ebbõl a TN jelentése poliamid kosár. 8)
hasonlóan néz ki mint a képen levõ koyo csapágyakban:
Kép
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

conus írta:
kosian írta: Mit kell még szétszedni?
azt a sárga gyûrût körben lehetõleg ne barmold szét, mert az a csapágynak a kosara :!:
Ne aggódj ha akarod kibarmolod mert az úgyis csak porvédõ gumi vagy mûanyag azt ki is kellett volna venni benyomná a kiskaput ha az tartaná a golyókat. Acél kosara van a golyóknak.
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Akkor sorba :)

A váltókar le lesz szedve, nem téma. A berúgókart nem akartam leszedni, tudom, hogy nem kell. A csapágy porvédõjét nem áll szándékomban jobban szétbarmolni, sajna nagyon nehezen akart lejönni a zégergyûrû...
Ez a gázlángos melegítés nem világos. Nem tudom mit kéne melegíteni. Amúgy megkockáztatom, hogy a dekni sosem volt még leszedve... A blokk sem volt még széthúzva, de a csavarok is úgy néznek ki, mint amik még nem voltak kicsavarva (egy ismerõsöm is azt mondta aki elég jól ért hozzá, hogy látszik, hogy nem nagyon volt még szerelgetve, mondjuk 12000 km-el vettem és a blokk állapotát nézve, hihetõnek is tûnik). Ja és megvan a szerelési könyv és úgy csináltam mindent, ahogy írja.
Széles utat, hátszelet!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

kosian írta: Mit kell még szétszedni?
azt a sárga gyûrût körben lehetõleg ne barmold szét, mert az a csapágynak a kosara :!:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Hozzászólás Szerző: kupi »

Csatlakozom az elötem szólókhoz de szerintem is melegitsd lehet bármivel pl benzin-gáz lámpa hõlégfuvó vagy alágyujtás (persze csak finoman)tuti valami tömitõ anyaggal van felragasztva ami nem is szokatlan én hetente találkozom ilyennel.Ha meleg(kézzel már érezhetõen kellemetlen megfogni)akkor gumi kalapácsal ovatosan meg kell kocogtatni,le kell jönie.Sok sikert.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

kosian írta:Na sikerült leszedni a csavart, meg leszedtem egy zégergyûrût is, de még mindig nem jön le :(
Csináltam két képet:

http://kepfeltoltes.hu/090116/DSC00008_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090116/DSC00009_ ... es.hu_.jpg

Jelenleg így néz ki. A kuplungbovdent nem tudom kiakasztani. Ki kell egyáltalán? Szerintem az a külsõ gyûrû a ludas, az fogja még mindig. Ha a kuplungbovdent meghúzom, akkor az a külsõ gyûrû elfordul, de kifelé abszolút nem jön. Már napok óta kínlódok vele és már nagyon idegesít. Légyszi segítsetek! Mit kell még szétszedni?
Az egyik képbe belelóg a váltókar. Azt azért illene leszedni elõbb :twisted: (ha írtad vhol h leszedted de nem olvastam akkor sorry).

A berúgókart pedig le ne szedd, az lejön a deknivel, ha leszeded körbeforog a tengely, fesztelenedik a rugó és okozol magadnak egy kis plusz munkát amíg újra befeszíted 8)

Szerelési kézikönyv ( http://www.szocimotoros.hu/hu/szakirodalom ) 18. oldal 3.2.2. pont. Pontosan úgy kell eljárni ahogy oda van írva, és menni fog :roll: hacsak nincs összehegesztve vagy ipari pillanatragasztóval összeragasztva, de elõzõ látszik utóbbit egy kis gázlángos melegítés megoldja :twisted:

Kuplungbowdent meg nem kell leakasztani, csak célszerû, hogy a deknit fére tudd tenni/fel tudd tenni az asztalra polírozásra stb :wink: EGyébként ott is lehet hagyni, de akkor karcolódik belerúgsz elveszik a fele stb, mert a középsõ rész bizony szét fog esni a kezedben.
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

merojoc írta:Ennek bizony le kéne jönni. Váltokar mit keres még fönn?A bowdent úgy tudod kiakasztani, hogy kitekered azt a kis csövet ami belemegy az oldaldeknibe.Az a dolog amit lefényképeztél befele fog kijönni a deknibõl.Ráncigáld meg le kell annak jönni.
A váltókar azért van fönn, mert nem jön le a lábtartótól. Azt pedig még nem akartam addig leszedni, míg nem látom, hogy lejönne a dekni is. De amúgy ehhez ki kell akasztani a bovdent?

Yofo!
Már átnéztem, nincs bent csavar ami még fogná.
Széles utat, hátszelet!
Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 680
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: yofo »

kosian írta:Na sikerült leszedni a csavart, meg leszedtem egy zégergyûrût is, de még mindig nem jön le :(
Csináltam két képet:

http://kepfeltoltes.hu/090116/DSC00008_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090116/DSC00009_ ... es.hu_.jpg

Jelenleg így néz ki. A kuplungbovdent nem tudom kiakasztani. Ki kell egyáltalán? Szerintem az a külsõ gyûrû a ludas, az fogja még mindig. Ha a kuplungbovdent meghúzom, akkor az a külsõ gyûrû elfordul, de kifelé abszolút nem jön. Már napok óta kínlódok vele és már nagyon idegesít. Légyszi segítsetek! Mit kell még szétszedni?
Nézd meg mégegyszer , a rögzítõcsavarokat , hátha egyet bentfelejtettél . :twisted: (én már jártam így)
Powered by Bambi MZ ts 250/1
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Hozzászólás Szerző: merojoc »

Ennek bizony le kéne jönni. Váltokar mit keres még fönn?A bowdent úgy tudod kiakasztani, hogy kitekered azt a kis csövet ami belemegy az oldaldeknibe.Az a dolog amit lefényképeztél befele fog kijönni a deknibõl.Ráncigáld meg le kell annak jönni.
ETZ 251
Avatar
kosian
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Hozzászólás Szerző: kosian »

Na sikerült leszedni a csavart, meg leszedtem egy zégergyûrût is, de még mindig nem jön le :(
Csináltam két képet:

http://kepfeltoltes.hu/090116/DSC00008_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090116/DSC00009_ ... es.hu_.jpg

Jelenleg így néz ki. A kuplungbovdent nem tudom kiakasztani. Ki kell egyáltalán? Szerintem az a külsõ gyûrû a ludas, az fogja még mindig. Ha a kuplungbovdent meghúzom, akkor az a külsõ gyûrû elfordul, de kifelé abszolút nem jön. Már napok óta kínlódok vele és már nagyon idegesít. Légyszi segítsetek! Mit kell még szétszedni?
Széles utat, hátszelet!
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

mz125 írta:Hello!
Azt szeretném tudni, hogy melyik 125-ös mz blokk a legerõsebb, leggyorsabb és ha simsonba szeretném építeni akkor érdemes-e az egész vázat cserélni? :?
A válaszokat elõre is kössz!
Üdv!

szeva!

Én mintha már láttam a neten szimót 125-ös TS blokkal


üdv
Etz 150 87'
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Hozzászólás Szerző: merojoc »

:D
ETZ 251
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Kosian!

Sztem csak beteszed sebességbe és megkérsz v.kit hogy addig álljon rá a hátsó fékre...
Ez a kalapácsnyeles megoldás nem hiszem hogy nagyon egészséges lenne a fõtengelynek... Azért csak feszítés alatt van akkor...
Avatar
merojoc
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 145
Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs

Hozzászólás Szerző: merojoc »

Probáld meg elõszõr úgy ,hogy berakod egyesbe és nyomod a féket mint atom ezt persze két emberrel könnyeb ha nincs nagyon meghúzva akkor így is megindulhat.
kosian írta:
merojoc írta:Én egy olyan megoldást szoktam alkalmazni, hogy kipufogocsonk leszed és egy kalapácsnyél bedug a hengerbe tuti nem fordul el.Ha azt a csavart leszeded nem csinálsz semmi rosszat.
Ó basszus, ez ennyire bonyolult? :oops: :evil:
Szanaszét kell szedni a dekni miatt. Mondom, a katonai lábtartó miatt még azt is le kell szednem.
Bezzeg annak idején a simsonnál ez sokkal egyszerûbb volt...
Na jó, majd holnap elvileg ráérek, meglátom, hogy tudom megoldani.
ETZ 251
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] valamint 48 vendég