Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kuti »

Ambika Piston márkájú dugattyú milyennek számít? Indiai gyártmány. Honda, aprilia, yamaha felirat van dobozán. Nah meg etz 125 :) Kb 2800Ft volt.
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: misi »

yoko hajtokart hol tudnám megvenni?
cimet tudnál nekem adni.kb mennyi az ára.
köszi mester.
Avatar
tomeeeee
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2009.07.24. 20:46
MZ-d típusa: ETZ150
Tartózkodási hely: Várgesztes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tomeeeee »

tomeeeee írta:sziasztok, 2 sürgős kérdésem lenne:
etz 150-ről lenne szó, és szét akarom a blokkot húzni, csapágyaznom kell a főtengelyt, és az 1ik kérdésem az lenne h ti hogyan húzzátok szét a blokkot célszerszám nélkül, 2. h a váltó v valami egyéb nem jön ki a helyéről? (nekem csak a főtengelyt kéne csak kivennem) ill h mire figyeljek (a kuplung oldala már üres, még a genrátor azt a henger jön
Válaszokat előre is köszönöm!
mind1, sikerült a mutatvány :)
a hajtókar felső tűgörgő méretét megtudná nekem vki mondani?(etz150
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

misi írta:szia Bambi meszter!
azt szeretném kérdezni töled az etz 250 est mekkora a makszimum felfurási mérete?
mert Wössner dugattyut szeretnék bele tenni azért lenne szükségem a méretre. és még te milyen hajtokart szoktál bele tenni?
köszi aválaszt.
udv:misi
76,50

és yoko
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: misi »

szia Bambi meszter!
azt szeretném kérdezni töled az etz 250 est mekkora a makszimum felfurási mérete?
mert Wössner dugattyut szeretnék bele tenni azért lenne szükségem a méretre. és még te milyen hajtokart szoktál bele tenni?
köszi aválaszt.
udv:misi
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kuti »

Problémám megoldva. Több mint valószínű, hogy a forgattyúsház többszörös benzinnel való kimosása volt a bűnös. Kb egy hetet állt szétszedve. Most már jó. Egy kicsi "új" csörgés van, meg hallani ahogy jár a dugó. Kompresszió érezhetően nagyobb. Még nem néztem meg, hogy hogyan megy, mert azért még járatom sűrűbb keverékkel előbb :)
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Buko01
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2009.07.31. 12:12
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Buko01 »

coco írta:Buko01. A kuplungot csak a behuzonal levo csavarral alitottatok? Lent a dekninel is lehet allitani, es az uj dekniben amit feltettel mas volt az allasa az anyanak es a csavarnak mint a regiben es gondolom ezert allitodott el a kuplung... De ha nem igy volt akkor bocsi :D
Szia, fent is lent is állítottuk, de a kuplung már jó, hisz kuplung miatt vittük el szerelőhöz, azért köszi =)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Úgyérzem beszélnem kell Bambi mesterrel :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

3-at tippelhetsz, de szerintem elsore is menni fog :lol:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ejjj :D

És ezt hol láttad? :) Melegítés-hűtés nélkül is megoldható?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

megfelelo celszerszammal, sokaig csak hallottam rola, hogy letezik, aztan nem tul regen volt szerencsem latni is eloben, egy olyan eszkozt kepzelj el, hogy a csapagygolyok koze kell bedugni a lehuzo ket szarat es a tengelyen tamaszkodik fel a lehuzo, azzal ki lehet huzni a csapagyfeszekbol a csapagyat
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üdv!

Lehet hülye kérdés, de azé megkérdem. A kislánckerék-nél lévő csapágyat ki lehet cserélni blokkszéthúzás nélkül?
Ha igen akkor mi a mente a dolognak? És milyen csapágyat érdemes berakni?

Előre is köszi!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
tomeeeee
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2009.07.24. 20:46
MZ-d típusa: ETZ150
Tartózkodási hely: Várgesztes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tomeeeee »

sziasztok, 2 sürgős kérdésem lenne:
etz 150-ről lenne szó, és szét akarom a blokkot húzni, csapágyaznom kell a főtengelyt, és az 1ik kérdésem az lenne h ti hogyan húzzátok szét a blokkot célszerszám nélkül, 2. h a váltó v valami egyéb nem jön ki a helyéről? (nekem csak a főtengelyt kéne csak kivennem) ill h mire figyeljek (a kuplung oldala már üres, még a genrátor azt a henger jön
Válaszokat előre is köszönöm!
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: coco »

Buko01. A kuplungot csak a behuzonal levo csavarral alitottatok? Lent a dekninel is lehet allitani, es az uj dekniben amit feltettel mas volt az allasa az anyanak es a csavarnak mint a regiben es gondolom ezert allitodott el a kuplung... De ha nem igy volt akkor bocsi :D
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: coco »

Andrei.

Eloszor is az O gyurut ha csereled, igen le kell venned a kuplung oldali deknit.

Szimmeringnel lanckerek le, es meglatod a szimmeringnek a hazat, par csavar tartja, azokat kicsavarod, leveszed a hazat, kicsereled a szimmeringet es visszarakod. Arra figyelj h a szim. haza alatt pakolas kell legyen vagy ha nincs akkor tegyel olaj allo szilikont, en is azt tettem es semmi gond nincs vele. Autosboltokban lehet kapni.

Ha netan tevedtem akkor javitsatok ki....
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrei »

Üdv
kis etz-nél szeretnék kislánckerék szimeringet cserélni, mert úgy folyik az olaj hogy a levett dekliből ki kellett önteni :(
le tudná valaki írni ennek a mikéntjét? mit szedjek szét hozzá, mire figyeljek, 25x35x7 szimeringet kaptam a boltban, ez a belevaló?
továbbá a berúgótengely és a váltótengely közötti O gyűrűt is szeretném kicserélni, mert onnan is jön az olaj, ehhez le kell vegyem az olajos deklit?

köszi előre is
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Ilyen különféle hiedelmek orvoslására tökéletesen megfelel a szerelési kézikönyv, ami mzclubról is letölthető. 125/150 hez külön. Ízelítő:

Miből kell
Mennyi kell
Milyen kell (olajok, folyadékok, zsírok stb)
Teljesítmények (motor, izzók, generátor stb)
Méretek (csapágyak, felnik, karbi stb)
Táblázatok, grafikonok
Kapcsolási ábrák
Karbantartási utasítás
Komplett szét és összeszerelések
Célszerszámok rajzai

A gyár ezt írta elő, ettől eltérni nem feltétlenül érdemes. Pontosabban: Ha ezt használod és így, a motornak tuti nem lehet kára belőle. Máshogy is lehet, de aki tanácstalan bátran visszatérhet a gyári utasításokhoz.
Buko01
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2009.07.31. 12:12
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Buko01 »

Sziasztok!
Elvittem szerelőhöz a motort, mert apummal nem tudtuk beállítani a kuplungomat.. a dolog érdekessége az hogy egy deklivel( amivel vettem) a kuplung minimálisan csúszott, tényleg szinte észre se lehetett venni, ám én egy másik deklit lepolíroztattam, amit a motorhoz kaptam, feltettük,azon nyomban csúszott, le is fulladt, behúzott kuplungnál, simán ment előre,(a végsebesség 60 ra csökkent, ott is felpörgött,mint amikor menetközben behúzzuk a kuplungot és közbe a gázt is húzzuk..) jó vegyünk egy új bovdent hátha az.. befűztük, darál, de mint az állat.. a bovden kijött a házból.. jó gyári vissza.. szerelőhöz el.
tudni kell, hogy agip 80w90 váltó olaj raktunk itthon a motorba.
szerelő:
- Rossz olaj volt a motorban, nem szabad bele váltó olajat önteni, ebbe motorolaj kell.. (ez most igaz?)
Azt nem sikerült megtudni, hogy mit cserélt ki rajta, vagy cserélt-e ki valamit, mert nem az a szerelő volt bent aki csinálta.. (paff..:S)

Elhoztuk (8 ezer forintot kért)

Itthon:
Egyszerűen nem megy.. megtorpan 4. ben.. felváltok és kész.. a végsebesség 80 körül mozog.. váltások között 2-3 puffanást lehet hallani a motorból, hogy ez mi lehet, nem jöttem rá.. (ötleteket várok, és megköszönöm)

Tehát, arra lennék kíváncsi, hogy miért torpan meg, holott, eddig jó volt (deklicsere előtt) (karbi-tisztítás?)
És arra hogy váltásnál mi lehet az a 2-3 puffanó hang ami a motorból jön, köszönöm !
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kuti »

Köszi. Kenése megvolt, rendesen olajjal raktam össze. Gyújtás jó volt mielőtt dugótörött lett. (ez a része nekem kínai, de rendesen kiforgott, és minden ok volt.) Furva még nem volt, alapméretes a henger. Kis válla már volt, de még simán használható szerintem.
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Szerintem azért csörgött mert nem volt kenve a felső csap meg a dugó. Elmondás szerint jó a dugóméret.
A kompresszió idővel elmúlik :mrgreen:
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

kuti írta:Valaki! 52.00 méretű dugattyút tudtam venni. Összeraktam a motorommal, majd indításnál kegyetlenül csörögni kezdett, ami szépen elhalkult 1 perc alapjárat után. Kopogás hallatszott még, de az is elmúlt. Most akkor mi van? Mintha kicsit szorulna főtengely. Vagy ezt csak a jó kompresszió miatt érezhetem?
ki van derékszögelve a hajtórúd? gyürühézag? présrés? gyujtásbeállítás? mekkorára volt fúrva a henger elötte?
Bokodi Áron- WARESZ
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

zsakfos írta:
nyakas írta::!: baloldali szimeringnel a rugo nez kifele,azert,hogy az olajat ne szipkazza meg veletlenul sem :!: kis ETZ nagy ETZ egyforma elv :!:
Na és mi a helyzet a Simsonnal? :D
Elv ugyanaz,szimmering szimmetrikus(mindkét oldalon befelé néz a rugó). :-k
annyi a különbség, hogy ott töredéke ekkora elősűrítés sincs, mint itt. meg kisebb a tömítendő felület, stb.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kuti »

Valaki! 52.00 méretű dugattyút tudtam venni. Összeraktam a motorommal, majd indításnál kegyetlenül csörögni kezdett, ami szépen elhalkult 1 perc alapjárat után. Kopogás hallatszott még, de az is elmúlt. Most akkor mi van? Mintha kicsit szorulna főtengely. Vagy ezt csak a jó kompresszió miatt érezhetem?
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Akkor ha a gyújtás oldalán is olaj lenne akkor azt is fordítva kellene beszerelni?
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

nyakas írta::!: baloldali szimeringnel a rugo nez kifele,azert,hogy az olajat ne szipkazza meg veletlenul sem :!: kis ETZ nagy ETZ egyforma elv :!:
Jó válasz, enyémnél szipkázta szívásnál mert fordítva volt bent, ám a forgattyúsházból nem is engedte el a nyomást elősürítésen :-) Igaz 0,3L/100km hajtóműolaj-fogyasztást produkált. Cserekor már rendesen ment a helyére az új..
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

nyakas írta::!: baloldali szimeringnel a rugo nez kifele,azert,hogy az olajat ne szipkazza meg veletlenul sem :!: kis ETZ nagy ETZ egyforma elv :!:
Na és mi a helyzet a Simsonnal? :D
Elv ugyanaz,szimmering szimmetrikus(mindkét oldalon befelé néz a rugó). :-k
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

:!: baloldali szimeringnel a rugo nez kifele,azert,hogy az olajat ne szipkazza meg veletlenul sem :!: kis ETZ nagy ETZ egyforma elv :!:
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Köszönöm a válaszokat! És azt tudja valaki, hogy miért nem szimmetrikusan van a két ftg.szimmering?
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

waresz írta:
Alfa írta:...
annyit javítanék, hogy az olajterelő lemez a csapágy mellett van a nagy zeeger-en belül, és a szimmeringet csak egy kis rugógyűrű tartja.

úgy lehet egyszerűen kiszedni, ha a főtengely mellé benyúlsz kiscsavarhúzóval, és kifeszegeted, csak közben nagyon vigyáz, nehogy megkarcold a főtengelyen a szimering futófelületét! ja, és szimeringből csak BARNA VITONT!!!!!!!! 2000ft alatt szinte kizárt, hogy kiskerbe megkapd darabját.

főtengely kitámasztásra én meg(generátornál lehet fékkel is)kuplungnál mindenképp a kipufogó csatornába dugott kalapácsnyelet javaslom. ez a leghumánusabb, nem szarja el a dugó tetejét, és egyszerű.
Így igaz, a Seeger valóban belül van, tehát azt meg se kell bontani miatta. Már tudom miért gondoltam úgy: nekem meg kellett, mert az előző tulaj konzervdobozból kivágott darabbal helyettesítette azt a 100 forintos alkatrészt ( az olajterelőt), így ki kellett bontanom csapágyig.
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

Alfa írta:Gyújtásdekni le, generátoról vezetékek le, szénkefék kiszed, állórész leszed, forgórész leszed (dugót vagy hátsófékkel vagy dugóblokkolóval kitámasztani, a generátornak is van lehúzója), ott meg már látni fogod, talán egy Seeger gyűrű tartja.

Alatta az olajterelő lemezt ne felejtsd el visszarakni. Kb fél óra.
annyit javítanék, hogy az olajterelő lemez a csapágy mellett van a nagy zeeger-en belül, és a szimmeringet csak egy kis rugógyűrű tartja.

úgy lehet egyszerűen kiszedni, ha a főtengely mellé benyúlsz kiscsavarhúzóval, és kifeszegeted, csak közben nagyon vigyáz, nehogy megkarcold a főtengelyen a szimering futófelületét! ja, és szimeringből csak BARNA VITONT!!!!!!!! 2000ft alatt szinte kizárt, hogy kiskerbe megkapd darabját.

főtengely kitámasztásra én meg(generátornál lehet fékkel is)kuplungnál mindenképp a kipufogó csatornába dugott kalapácsnyelet javaslom. ez a leghumánusabb, nem szarja el a dugó tetejét, és egyszerű.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Gyújtásdekni le, generátoról vezetékek le, szénkefék kiszed, állórész leszed, forgórész leszed (dugót vagy hátsófékkel vagy dugóblokkolóval kitámasztani, a generátornak is van lehúzója), ott meg már látni fogod, talán egy Seeger gyűrű tartja.

Alatta az olajterelő lemezt ne felejtsd el visszarakni. Kb fél óra.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Hogy lehet jól kicserélni 250-es etz blokkban a gyújtás oldali főtengelyszimmeringet blokk szét- / kiszerelés nélkül?
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Én sem hajtottam sosem, még az előző dugattyúval sem néztem meg soha a végét, drága tanulópénz lesz egy dugó meg egy fúrás. Csak fura volt mert 2 személlyel megpakolva 0 kilóméterrel mentem Bakonyba és semmi baja nem volt. ](*,)
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Érdemes betartani a 3000 km-es bejáratást és nem 700-nál "na mit tud"? :) De gondolom ezt már te is tudod.
Én is elrontottam az első bejáratást, friss henegrrel akartam hegyetmászni és besült, utána pedig akárhogy mentem nagyobb fordulaton mindig beállt. Azóta újrahónolva a henger és bejárattam ahogy a nagykönyvben meg van írva.
2-5-10-20km-enként pihi, kigyorsítás, gurulás...3000 km-ig stb. Mondanom sem kell, h tökéletes lett a motor és nagyon meg vagyok vele elégedve, akárhogy megyek nem sül be, 5-ikben is kipörög, 110 hosszútávon (órák) sem gond. Száz szónak is egy a vége, legyetektürelemmel a bejáratásnál, sztem.

Akit érdekel annak leírhatom, hogy hogy járattam be pontosan, de sztem a lényeg h ne erőltessük, a tapasztaltak ezt érzik, én nem éreztem még, ugyhogy inkább előre megszerkesztettem a bejáratási tervemet. :)
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Nagyon szerencsétlenül jött ki a lépés, hazajöttem motorozásból próbálgattam az új órát, erre jön a szomszéd mérjük le mi a vége, mert a digit csak jobban mér...
Na uccu neki 105ig semmi gond ott a rezó már 6000 körül kezdett "tiltani" elment 110-ig gumi nyikkan kuplung behúz motor leáll, na egyből csuklott a szomszéd anyja... :twisted:
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Addig mész vele amíg nem szégyenled :twisted:

Nekem is 700 km után szorult meg, de annyira nem durván (mire kiálltam az út szélére már átforgott), csak épp hogy kishíján megöljön :D

De mentem vele tovább, és már több mint 3000 et beleraktam és se jobb se rosszabb nem lett. Bónusz: Amikor vettem a mocit és Bambi szétszedte (blokkfelújítás) abban elég durván meg volt szorulva a dugó. Nem ment jól, de ment (kompresszióvesztés van, ha szerencséd van akkor olyan kicsi hogy észre sem veszed, hát ebben a dugóban 2mm mély barázdák voltak kb...).

Igaz amikor megszorultam nem volt sok választásom, mert Székesfehérvár után a gyorsforgalmin voltam, és onnan elég problémás lett volna visszahozatni Pestre, és épp egy 700 km-es túra elején voltam amúgy is.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Sikeresen megszorult a dugattyúm közel 700 km után. :( =D>

A kipufogócsonkot leszedtem és benéztem a hengerbe. A dugattyú oldala szorult meg, törést nem látok a gyűrűkön és csörgést sem hallok.

A kérdés a következő:
El lehet még vele motorozgatni pár száz km-t, mert meg akarom csináltatni csak akkor még kell egy kis cash-t gyűjtenem?
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: frensis »

Üdv emberek !

Légyszíves valaki írja meg nekem a 250-es külső ill belső szimeringes blokkoknak a csapágyait és a szimeringeinek a méreteit.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Ha a kopott hengerbe teszel egy uj dugót akkor nem fog jobban csörögni mint a kopott dugattyúval:)
Eleinte biztosan gyenge lesz, de ha a gyűrűk még jók akkor azokat hagyd benne mert azok már hozzáigazodtak a hengerhez.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Devil »

Józsikaa írta:helló lenne egy kérdésem! a 150es etzben gyárilag mekkora főfúvóka van? és mit tudok tenni azellen hogy ne egyen 10-litert 100on... [-o< valaki segitsen [-o<
hat ott valami nagy baj van, nincsen kikopva a karburatorod nagyon?
Józsikaa
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2009.09.23. 15:40
MZ-d típusa: etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Józsikaa »

helló lenne egy kérdésem! a 150es etzben gyárilag mekkora főfúvóka van? és mit tudok tenni azellen hogy ne egyen 10-litert 100on... [-o< valaki segitsen [-o<
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Szerintem egy 20-at futott henger már oválisra van kopva. Nem hinném, hogy megfelelő lesz a kompresszió.

Bár legyen úgy... :P
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kuti »

Köszi! hétvégén megjön a dugattyú, és kiderül. Motor az kéne, de most nincs pénzem még fúratásra is. Meg valahogy most elkerülném a bejáratás folyamatát.Jövőre megfúratom, ha már használhatom hivatalosan is a 250est :)
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

kuti írta:Délután teszek fel képet hengerről. 0 van beleütve, tehát elvileg alapméretes? Dugóba 51 97 van beleütve. A hengeren semmi sérülést nem látok. Hozzáteszem, hogy alapjáraton tört el. :roll: De a legkisebb Berta dugó miért 51.96os? Vagy ennyi nem számít?
berta dugattyút nagyobbra szokták illeszteni mint a gyári dugókat.
a hengeredben ha jól tudom több mint 20ekm van, ami alatt az kapott hideget meleget egyaránt.
ha ne talántán tényleg sikerül esetleg egy berta dugót belefaragni, akkor is könnyen lehet h kopogni fog a dugó vagy nem lesz megfelelő a kompresszió. simsonnál én így jártam. iszonyatos kopogás és olyan gyenge kompresszió h alig bírtam beindítani. :-({|= :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

[-X az MZ es a simo lamellak vastagsagbab is elteroek! a simoe veknyabb :!:
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Régen nekem is azt mondták, hogy a Simson és a kis ETZ kuplung lamella a fülek számától eltekintve ugyanolyan. :-k
Ennek úgy tíz éve volt. :D
Boltban én is úgy láttam, hogy a Simson lamella u.az, mint nekem kellett a 150-be, csak 2x annyi "füle" van.
A kis ETZ 6, a Simson 6/12 "füles". Mivel visszafelé ugye kompatibilis. Én mondjuk Simsonhoz a 12-est használnám.
rohrwilderik
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2009.06.16. 19:39
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: rohrwilderik »

na most akkor kinek van igaza? :)
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Devil »

nekem bakelit lamella van a simsonba, de gyarilag, meg nem volt hozzanyulva, amugy a vastagsagaban van egy pici elteres, de mmint mondottam belemegy az etzbe is csak par fultol meg kell szabadulni, regen itt ilyeneket lehetett kapni az etzbe, lehetett latni, hogy levoltak torve a fulek.
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

amúgy meg tök jó minőségű utángyártott bakelitlamellák kaphatóak a futár petinél, 1500-2000ft körül. alig kell őket csiszatolgatni hogy hibátlanul passzoljanak a helyükre
Bokodi Áron- WARESZ
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

Devil írta:
waresz írta: semmi közük egymáshoz. sőt, 125-150, és 250 sem ugyanaz.
en ugy tudom, hogy a 125 es a 150 ugyan az, es a simsone is belemegy, csak minden masodik fulet le kell szedni, egy idobe ezeket arultak etzhez is
a simson lamella sokkal kissebb, 8 fülü, és általában acéllemezen parafa szokott lenni, míg az MZ-nél 6 ágú, és gyárilag, meg utángyártottba is tisztán bakelitlamellák vannak(jóval vastagabbak is). láttam már fém-parafa lamellát, lehet hogy nagyon régen volt ilyen is, vagy valami gyík kisipar ilyet csinált.
Bokodi Áron- WARESZ
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 48 vendég