Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
ZeerOcooL
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.08.05. 21:35
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Veszprém
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: ZeerOcooL »

Sziasztok,

egy olyan problémám van, hogy a motor megtorpan kb. 2200 és 3000-es fordulat között, mintha turbólyuk lenne. 2200-ig húz, aztán 2200 körül megáll, nem akar felpörögni, inkább elkezd visszaesni a fordulat, ilyenkor a gázkarral játszva, gázt adogatva szép lassan eléri a 3000-et, ahol megindul. Olyan mintha talán megszívná magát, mert amikor eléri a 3000-es fordulatot, akkor félgáznál is mintha teljes gázt adnák, haver majdnem leesett hátulról. Ez csak terhelés alatt van, üresben nem torpan meg semmilyen fordulatnál. Ez mitől lehet? A motor könnyen indul, hidegben is, alapjárat 1200-1500 között van.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

petka150 írta:Mindenre gondoltam csak erre nem de most hogy mondod igazad van :S Most fogom 3-ra szétszedni a blokkot!:D
Már rutinos vagyok!
Na akkor 1 2 háááááááááááárom. :D :D :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
petka150
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.10.13. 22:20
MZ-d típusa: etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: petka150 »

Mindenre gondoltam csak erre nem de most hogy mondod igazad van :S Most fogom 3-ra szétszedni a blokkot!:D
Már rutinos vagyok!
petka150
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.10.13. 22:20
MZ-d típusa: etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: petka150 »

Köszi Szépen a segítséget!
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Hello

Sajnos én ismerem ezt a problémát én ugyanígy jártam a /1-el igaz a 4. sebességgel /nekem ez az utolsó/. A probléma következő volt a sebességfokozatok fogaskerekei körmökkel csatlakoznak egymásba. Ezek a körmök egy idő után lesarkazódnak, lekopnak és így a fogaskerekek nagyobb terhelés esetén egyszerűen elugranak egymáson. Nekem egy darabig a léptetővilla vissza bírta tartani a fogaskereket de aztán félig elkopott és megadta magát. Miután kicseréltettem két fogaskereket és a léptetővillát megszűnt a hiba.
petka150
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.10.13. 22:20
MZ-d típusa: etz 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: petka150 »

Helló! Lenne egy kérdésem!Etz 150-es van. minden sebességet tökéletesen vesz kivéve az 5-et.Berakom %-be és folyamatosan kidobálja. Széthuztam a blokkot kicseréltem a léptetővillákat mivel arra gondoltam, de így sem lett jó.Mi lehet a gondja? Volt már valakinek ilyen hibája? Elöre is köszi!
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

elnézést az off-ért. röhej ez a kuplung, és vicc az is hogy mennyit melózhattak vele. gyárilag ilyen sosem volt.

a kuplungnak,vagyis inkább a kúpnak van két titka:
1. meg kell húzni rendesen összeszerelést követően. ennek tőbbféle módja van:
-a legprofibb nyomatékkulcsot használ, és legalább 100Nm-rel meghúzza, úgy hogy egy vakgyertyával(gyertya helyére tekerhető hengerbe belógó rúd, ami a dugattyút félúton támassza ki) támassza ki a dugót, az főtengely elfordulása ellen..
-a kevésbé felszerelt de ügyes illető egy tisztességes csillagkulccsal megtépi állatmódra, úgy hogy leveszi a kipufogót, és bedug egy keményfa kalapácsnyelet a kipufogóablakba, ezzel megakadályozva az elfordulást(szerintem ez még jobb is mint a vakgyertya, mert nem gyötri a gyertyamenetet, meg a hengerfejet).

-a hülye berakja 5.be, ráállít egy embert a hátsó fékre és úgy húzza meg valahogy. na, ő az akinek később elforog.
-a gyökér a kompresszióra ,meg valami kitámasztásra bízza a dolgot, ő jobb esetbe már be se tudja rúgni, mert már akkor elforog.
-nagyonhülyeállatbarom felsavazza, és légkulccsal rátépi, na, őneki nem forog el, de nem is veszi le egykönnyen.

2. ha már el lett valamikor szarva az a kúp, akkor azt rendbe lehet tenni a következőképpen:
ha nagyon el van kékülve, vagyis meg van égve az anyag akkor sajna nem garantált a megoldás.
ha csak kisebb megforgás, akkor általában az a bontást követően úgy néz ki, hogy a főtengelyre(keményebb anyag) felkenődik a (kevésbé kemény) kuplungagy anyaga. ez a kuplungagyban pici barázdák-gödröcskék formájában jelenik meg míg a főtengelyen kis dombok keletkeznek.ezek a súrlódásból adódó hőtől edzett felületté válnak, miután lehűlnek, üvegkemények lesznek.. éles reszelővel, de inkább kis csapos köszörűvel ezeket a dombokat el kell tüntetni. és mindkét felületet(főtengely, és kuplungagy) meg kell finoman csiszolni. a dombok eltüntetése azért fontos, mert a teljes kúpfelület talán 3-5%tehetik ki a legdurvább esetben, ezen a kuplungagy felül, és mivel "eltartják a dombok" a rendes kúpfelületeket egymástól ,így újra megforog majd rajta, legyen az akárhogy is meghúzva. de ha le vannak köszörűlve róla, akkor a kuplungagyban keletkezett 3-5% gödröcskék hiánya már nem jelent gondot. ugye nem mindegy, hogy legjobb esetben 10%kapaszkodik, vagy kb 90-95%. az én kuplungom savazott, megforgott szar volt(az előző tulajnál valami síkhülye összebarmolhatta régen), meg lehetett csinálni. ék meg felesleges. generátornál is csak a pozíció miatt van. pl régi trabant féltengelynél ha kihagyták az éket, akkor se volt gond.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Szerintem igen,lehet bele marni.Nekem a cégnél muszájból fúrni kellett a főtengely kupplung felőli végébe menetet,mert letört a végéből egy darab és lett csinálva hozzá menetes vég.Simán megoldotta az esztergályos.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Nem a kuplunggal kapcsolatban, de milyen szerszámmal lehet reteszhornyot marni 250-es ETZ főtengelybe?
Elég kemény felülete van, simán bele lehet engedni egy marót, vagy el kell követni pár dolgot előtte?
Drága lehet?
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

csikin írta:Van reteszhorony az agyban.
Á milyen jó szemed van. :smt119 :D
Tényleg ott a reteszhorony.Roppant érdekes.
Mondjuk ha a kúp méretei jók akkor nem gond hogy van benne reteszpálya.Legalábbis szerintem.
Simán eltudom képzelni hogy valaki mart bele reteszpályát,a főtengelybe meg reteszt szerkesztett biztos ami biztos alapon elforgás ellen.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Van reteszhorony az agyban.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

csikin írta:Ez milyen kuplung? házi, vagy gyártották így is?
http://www.vatera.hu/etz_250_251_kuplun ... 89970.html
Valószinű én nem veszem észre de mi a baj ezzel a kupplunggal,ha már igy tetted fel a kérdést?
Én rendesen gyárinak nézem.
TS 250/1 ,ETZ 250 ETZ 251
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Ez milyen kuplung? házi, vagy gyártották így is?
http://www.vatera.hu/etz_250_251_kuplun ... 89970.html
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Tessék itt a köszönőviszony: :wink:

Kép

Itt meg az ajánlott hőmérséklettartományok:

Kép

Mindenki döntse el maga mit használ, én hiszek a szabványok megalkotóinak.

Üdv.: Csikin
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

conus írta:emberek!

kérdésem h ha a 250/1 (ETZ250) váltójában a 3. fokozatot eldobálja, akkor azzal mit lehet tenni jó esetben? vagy marad a komplett váltócsere? :roll: :mrgreen:
én kapcsolókörmöket köszörültem. a létetővilla csere nem megoldás. ha kell akkor kell, de annak már alapvető oka az hogy nem volt rendesen kihézagolva a váltó, vagy barom módra használták, VAGY csak egyszerűen iszonyat kopott. mindenképpen kapcsolókörmökkel kell kezdeni. -3fok. sőt, még az ablakos kerék ablakai sem derékszögesek, azok is kapcsolóirányba ferdék.
Bokodi Áron- WARESZ
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

csikin írta:Táblázatok és a MOL adatai szerint is ugyanolyan viszkozitású a 20W-50-es Botond és a 80W-90es Hykomol. Előbbi motorolaj, utóbbi hajtóműolaj. A kettő számozása párhuzamosan fut, azért hogy nehezebben keverjék össze őket:)
Holnap tudok táblázatot feltenni ha érdekel valakit.
A ropogás pedig szerintem a kuplungkiemelő szerkezetttől származik. Nekem is ilyen volt a kis etz-n, megzsíroztam és nem lett sokkal jobb.
hát nem, erről meg lehet győződni úgy hogy kiöntöd őket. a hykomol egy szirup a botondhoz képest. és a viszkozitást meg a számok jelölik. hideg-meleg tudtommal.. a 20 a 80al meg az 50 a 90el köszönőviszonyba sincs.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

conus írta:emberek!

kérdésem h ha a 250/1 (ETZ250) váltójában a 3. fokozatot eldobálja, akkor azzal mit lehet tenni jó esetben? vagy marad a komplett váltócsere? :roll: :mrgreen:
Hallottam már olyat hogy valakinek egy léptetővilla cseréje megoldotta.
Viszont a szomorú igazság az hogy a legtöbb esetben a 3. fokozat körmös kerekét kell cserélni az ablakos kerékkel együtt.Na meg ilyenkorra már a léptetővilla is elkopik.
Esetleg még megoldás lehet az is ha valaki ügyes hogy aláköszörül a körmöknek.Mondjuk az utángyártott fogaskeréknél még az is jobb.Hát kb ennyi.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

emberek!

kérdésem h ha a 250/1 (ETZ250) váltójában a 3. fokozatot eldobálja, akkor azzal mit lehet tenni jó esetben? vagy marad a komplett váltócsere? :roll: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Táblázatok és a MOL adatai szerint is ugyanolyan viszkozitású a 20W-50-es Botond és a 80W-90es Hykomol. Előbbi motorolaj, utóbbi hajtóműolaj. A kettő számozása párhuzamosan fut, azért hogy nehezebben keverjék össze őket:)
Holnap tudok táblázatot feltenni ha érdekel valakit.
A ropogás pedig szerintem a kuplungkiemelő szerkezetttől származik. Nekem is ilyen volt a kis etz-n, megzsíroztam és nem lett sokkal jobb.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
redocstomi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.06.12. 13:46
Tartózkodási hely: Körmend

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: redocstomi »

kösz az infót. majd télen úgyis szét lesz kapva majd, (mer ki lesz cserélve primer lánc mert meg van nyúlva és a visszaengedem a gázt rángat) akkor lesz majd cserélve olaj meg megnézem a lamellákat
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

redocstomi írta:Kösz az infót mindjárt meg is nézem. És az mitől lehet a benn van sebességbe és be van húzva a kuplung, kicsit el akar indulni, sehogy se tudom beállítani, még a blokknál levő csavarral se, pedig a kuplung akkor kezd fogni mikor már majdnem teljesen kiengedtem úgyhogy nem tom mitől lehet.
leírtad az összes kis trophy, kis TS blokk jellemző kuplungbaját. hidegen kicsit fogni fog, ha tetszik ha nem. ilyen. melegen viszont már csak nagyon kicsit. elöszöris váltóolaj. hajtóműolaj ehhez a kuplunghoz túl sűrű. aztán, ha gyári lameláid vannak, az jó, ha utángyártott akkor azokat meg kell csiszolni itt-ott hogy könnyen tudjanak a kuplungkosárban tengelyirányban ki-be csúszkálni(természetesen szétszedett állapotban). aztán, szoktam javasolni, hogy melegen engedd le az olajat(sajnos a trophy váltót nem lehet kimosni), és önts 20w50 mol botondot bele, ez egy übergagyi viszonylag sűrű motorolaj, ami jó ken, és jobban old vele a kuplung hideg motornál is. melegen, ha jól van beállítva, akkor különösen jól old. a helyes beállítás meg úgy történik, hogy a bowden spanolót teljesen összetekered(meglazítod) és a csigánál lévő csavarral beállítod, hogy éppen ne nyomja a kinyomópálcát. ez jól érződik, ekkor a csavart csak nehezen lehet továbbtekerni. ennek a határán álljon a csavar. ezután jöhet a bowden szükséges spanolása, én úgy szoktam beállítani, hogy csak egy pici holtjáték legyen, gyakorlatilag rögtön oldjon. ekkor lehet elérni azt hogy teljesen behúzva rendesen oldjon.
amikor húzod be lassan ,és ropog, akkor az lehet attól, hogy sokat kanyarog a bowden, vagy kenetlenség, ha gyorsan húzod, akkor meg nincs ideje megakadni, nekem is ilyen, leszarom :D
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
redocstomi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.06.12. 13:46
Tartózkodási hely: Körmend

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: redocstomi »

Kösz az infót mindjárt meg is nézem. És az mitől lehet a benn van sebességbe és be van húzva a kuplung, kicsit el akar indulni, sehogy se tudom beállítani, még a blokknál levő csavarral se, pedig a kuplung akkor kezd fogni mikor már majdnem teljesen kiengedtem úgyhogy nem tom mitől lehet.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

ja tényleg... #-o ](*,) látszik h kissé el voltam nyűve :-({|= :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Bár a bowden túlzott olajozása tényleg okozhat gondot (vagyis füstöt), de az már baj, ha a kuplungbowdenből a karbiba folyik az olaj. :mrgreen:
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

én az elvetemedett, kikeményedett bowdenre gyanakodnék. meleg hajtóműolajjal meg kéne kenni. csak aztán módjával mert ha belefolyik a karbiba akkor baromira füstölni fog a kipuff. ja és a kuplungkarnál levő bowdenvéget az végén húzd át vékonyan csapágyzsírral :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
redocstomi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2008.06.12. 13:46
Tartózkodási hely: Körmend

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: redocstomi »

Üdv az Uraknak!
Meg szeretném kérdezni azt hogy: mitől lehet az hogy darabos a kuplungom ha behúzom. ha gyorsan húzom be akkor annyira nem. Bovdentől, kuplung csigától (vagy mi a faszom annak a neve amit a bovden mozgat) lamelláktól vagy az olajtól (mert valaki azt mondta nekem hogy az a szar) vagy mitől. Ha valakinek volt hasonló problémája az lécci válaszoljon, ja és amúgy egy 125-ös MZ Trophy-ról van szó

Üdv.:redocstomi
triton
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009.09.07. 15:26
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: triton »

Ajaj, ha 30E, akkor már csak 8E km van hátra :mrgreen:
legalábbis az óra szerint...
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Ez igencsak "attólfügg" kérdés... Akkor kell furatni, ha érzed, hogy gyenge, nincs kompresszió...a számlálón lévő km adat csak mankó..:)
De én a 30ezret kevésnek érzem..:)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

triton írta:lehet, h primitív a kérdés, de azért felteszem:
hány km-nél "szokás" fúratni?
átettem ide. kb 30-40ezer km körül. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrei »

waresz!

semmi más baja nincs a gépnek, haverom kölcsön karbijával tökéletes 1200 alapjárat van, lámpakapcsolást, sebességbe rakást észre sem veszi, gyors fordulatvisszaesés is van

mindenképp karbigondom van, megoldás nélkül
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

Andrei írta:
waresz írta:kis TS alapjárat nem egyszerű eset. 400 és 1000 között. ha 150es akkor 700 és 1100között
a kormánynak nem lehet köze az alapjárathoz.

alapjáratot úgy lehet rá csinálni, hogy M4es sima alátétet, vagy többet, esetleg vastagat, vékonyat variálva kell ráhúzni a súbertűre, ami nulla gázállásnál a torokban lévő "betétre" felültetve, fent tartja a súbert annyira hogy a motornak stabil alapjárata legyen.. ennél stabilabb nem létezik. aztán ha ez összejött, akkor a gázbowden normális holtjátékát kell csak beállítani. onanntól alapjárat probléma kizárva. évek óta így járok.. nem tudom mikor nyultam hozzá utoljára. így létezik a gyors fordulat visszaesés, így nem érzékeny semmire se az alapjárat.
húh ez baromi jól hangzik, nekem etz 150-en nagyon rossz az alapjárat, gyors fordulat visszaesés nincs, 2000 alatt leáll, lámpakapcsolásra leáll, alapjárati levegőre nem reagál
le tudnád írni ezt részletesebben? etz karbin is alkalmazható?
neked valószínűleg egy halom más baja is van a gépnek.
Bokodi Áron- WARESZ
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

KILL3R etz írta:waresz!

Nem veri szét a tűt az alátét?

Nekem csörgött a súberhenger a karbiban és attól szétverte a fűfúvóka a súbertűt. Egy rezonáló alátét nemtudom mit művelne ott.... :-k
kis etz-n nem kell ilyet alkalmazni, mert abba beleraktak egy alapjárati csavart. továbbá, nem is lehet, mert abba nem "fazék"súber van, hanem teli. nem egy házra ül föl, mert nincs alatta semmi sem. a tűt 15000km- óta nem bírta szétverni.. szinte nyom sincs rajta. annyi, hogy egyszer beállítani fél óra volt, aztán azóta el is felejtettem. arra kell még figyelni, hogy tűállításnál a helyére kerüljön. az enyémbe iszonyatosan zörög a súber, ettől még gyors a fordulat visszaesés, és jól karburál.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

waresz!

Nem veri szét a tűt az alátét?

Nekem csörgött a súberhenger a karbiban és attól szétverte a fűfúvóka a súbertűt. Egy rezonáló alátét nemtudom mit művelne ott.... :-k
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrei »

waresz írta:kis TS alapjárat nem egyszerű eset. 400 és 1000 között. ha 150es akkor 700 és 1100között
a kormánynak nem lehet köze az alapjárathoz.

alapjáratot úgy lehet rá csinálni, hogy M4es sima alátétet, vagy többet, esetleg vastagat, vékonyat variálva kell ráhúzni a súbertűre, ami nulla gázállásnál a torokban lévő "betétre" felültetve, fent tartja a súbert annyira hogy a motornak stabil alapjárata legyen.. ennél stabilabb nem létezik. aztán ha ez összejött, akkor a gázbowden normális holtjátékát kell csak beállítani. onanntól alapjárat probléma kizárva. évek óta így járok.. nem tudom mikor nyultam hozzá utoljára. így létezik a gyors fordulat visszaesés, így nem érzékeny semmire se az alapjárat.
húh ez baromi jól hangzik, nekem etz 150-en nagyon rossz az alapjárat, gyors fordulat visszaesés nincs, 2000 alatt leáll, lámpakapcsolásra leáll, alapjárati levegőre nem reagál
le tudnád írni ezt részletesebben? etz karbin is alkalmazható?
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

misi írta:sziasztok!
valaki megtudja e mondani hogy etz 250 es blok összefogo csavarok milyen hosszuak.
volt nekem egy német oldal cim csak nemtalálom azoldalcimét ott meglehetett nézni,
milyen méretü a csavarkell hozzá.
ha valaki tudja az oldalcimét irja már meg
elöre köszi
misi
M6X50 7db és M6X70 7db.
Nem tudom erre az oldalra gondoltál-e de itt szinte minden megvan:
http://www.mz-b.com/etz250/t4-1.htm
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Ez jó ötlet erre még nem is gondoltam:)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

kis TS alapjárat nem egyszerű eset. 400 és 1000 között. ha 150es akkor 700 és 1100között
a kormánynak nem lehet köze az alapjárathoz.

alapjáratot úgy lehet rá csinálni, hogy M4es sima alátétet, vagy többet, esetleg vastagat, vékonyat variálva kell ráhúzni a súbertűre, ami nulla gázállásnál a torokban lévő "betétre" felültetve, fent tartja a súbert annyira hogy a motornak stabil alapjárata legyen.. ennél stabilabb nem létezik. aztán ha ez összejött, akkor a gázbowden normális holtjátékát kell csak beállítani. onanntól alapjárat probléma kizárva. évek óta így járok.. nem tudom mikor nyultam hozzá utoljára. így létezik a gyors fordulat visszaesés, így nem érzékeny semmire se az alapjárat.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Kellene nekem némi információ :-k
akinek 25-s TS-e van annak mennyi az alapjárat kb??(kormány egyenesben világítás nélkül)

megköszönném
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: misi »

sziasztok!
valaki megtudja e mondani hogy etz 250 es blok összefogo csavarok milyen hosszuak.
volt nekem egy német oldal cim csak nemtalálom azoldalcimét ott meglehetett nézni,
milyen méretü a csavarkell hozzá.
ha valaki tudja az oldalcimét irja már meg
elöre köszi
misi
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

Andrei írta:etz 150
kicseréltem ma a kislánckerék szimeringjét, a szimering tartója alatt találtam egy elég jó állapotban lévő gumis ragadós papíros tömítést, illetve a csapágyon volt egy ilyen vékony hézagoló tárcsa, ami szerintem rosszul volt helyre téve és megnyomódott
kicseréltem a szimeringet, ami amúgy ki volt tágulva, és jó sok loctite silicone-al raktam össze

annyi kérdésem lenne, hogy a kuplungot nyomkodó rúdnál jöhet olaj? mert ott van a tengelyben egy gumis tömítés féleség, és abba megy bele a nyomórúd, nem túl meggyőző számomra, hogyha ott olajat kell benntartani akkor ez megoldja...
a nyomópálcán gyárilag nincs semmi tömítés. O-gyűrűt kell rá tenni. meg a távtartónak a csapágy belső gyűrűjére felfekvő részét kend be szilikontakonnyal. ne kérdezd h miért, ha gondolkozol akkor rájössz :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Máté »

sziasztok!
etz 251-nél meg tudnátok mondani hogy mennyi a furat és löket értéke? akinek van tapasztalata leírná hogy 300-as hengernél mennyivel változott a furat.
köszi
Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrei »

etz 150
kicseréltem ma a kislánckerék szimeringjét, a szimering tartója alatt találtam egy elég jó állapotban lévő gumis ragadós papíros tömítést, illetve a csapágyon volt egy ilyen vékony hézagoló tárcsa, ami szerintem rosszul volt helyre téve és megnyomódott
kicseréltem a szimeringet, ami amúgy ki volt tágulva, és jó sok loctite silicone-al raktam össze

annyi kérdésem lenne, hogy a kuplungot nyomkodó rúdnál jöhet olaj? mert ott van a tengelyben egy gumis tömítés féleség, és abba megy bele a nyomórúd, nem túl meggyőző számomra, hogyha ott olajat kell benntartani akkor ez megoldja...
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Avatar
tomeeeee
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2009.07.24. 20:46
MZ-d típusa: ETZ150
Tartózkodási hely: Várgesztes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tomeeeee »

Sikerült menetfúrót vennem, és elvileg hétfőre elkészül a csavar is mert csavar boltban nem lehet ilyet kapni :?
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

:idea: 7x1 a menetemelkedese a fotengelyben :!:
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
tomeeeee
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2009.07.24. 20:46
MZ-d típusa: ETZ150
Tartózkodási hely: Várgesztes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tomeeeee »

okés, köszi a válaszokat, akkor megpróbálok ma 1 olyan fúrót, és 1-2cm -el hosszabb csavart szerezni
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

így van az M7 az az M6 javító mérete, emelkedésük egyező.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

M7 az 1mm-es menetemelkedésű, csak ilyen létezik belőle. ez alapból finommenet.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
tomeeeee
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 33
Csatlakozott: 2009.07.24. 20:46
MZ-d típusa: ETZ150
Tartózkodási hely: Várgesztes

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tomeeeee »

conus írta:
tomeeeee írta:mind1, sikerült a mutatvány :)
a hajtókar felső tűgörgő méretét megtudná nekem vki mondani?(etz150
15x19x20 INA vagy PROX márkájú megfelelő. :mrgreen:
okés, köszi, am menet próblémáim lettek :? , főtengelynél (csak az eleje sérült), meg tudnám oldani, csak 1 menet fúró kéne, ha jól néztem M7-es, esetleg vki tudja h mekkora a menetsűrűsége v sima M7es?, ill mibe kerülhet 1 olyan 3db-os készlet
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

tomeeeee írta:mind1, sikerült a mutatvány :)
a hajtókar felső tűgörgő méretét megtudná nekem vki mondani?(etz150
15x19x20 INA vagy PROX márkájú megfelelő. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

misi írta:yoko hajtokart hol tudnám megvenni?
cimet tudnál nekem adni.kb mennyi az ára.
köszi mester.
Húber és társa ott érdeklődj
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 46 vendég