Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

bambi írta: az gáz :D
Áhhh...akkor nem tudom kihúzni magam a feladat alól :D
Akkor megyek reszelni XD köszi a segítséget!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

arovado írta:Hoppá, itt egy ötlet: és ha ugyanúgy teszem össze ahogy volt? 4-4 lamellával? vagyis az utolsó ferodorosat kihagyom? az gáz... mondjuk én így mentem tizenx ezer kilométert és nem volt baj a kuplunggal de még sokkal többet szeretnék menni...szóval hosszú távon ez gázos? mert anélkül a lamella nélkül, meg pontosan összeillik minden.
az gáz :D
lavez
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2010.02.07. 15:44
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: lavez »

waresz írta:futár Petinél szokott lenni török lamella. 5000 a garnitúra. kb.. de lehet hogy 6000ft. azokat nem kell alakítgatni, remek minőségűek.

Tudnál elérhetőséget adni?
Köszi
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

Hoppá, itt egy ötlet: és ha ugyanúgy teszem össze ahogy volt? 4-4 lamellával? vagyis az utolsó ferodorosat kihagyom? az gáz... mondjuk én így mentem tizenx ezer kilométert és nem volt baj a kuplunggal de még sokkal többet szeretnék menni...szóval hosszú távon ez gázos? mert anélkül a lamella nélkül, meg pontosan összeillik minden.
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

futár Petinél szokott lenni török lamella. 5000 a garnitúra. kb.. de lehet hogy 6000ft. azokat nem kell alakítgatni, remek minőségűek.
Bokodi Áron- WARESZ
lavez
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2010.02.07. 15:44
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: lavez »

Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy kapható olyan kuplunglamella ETZ 250-hez amit nem kell csiszolgatni vagy mindegyik utángyártott vastagabb a gyárinál :?:

Köszi
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

Ohh...az remek... Akkor melózhatok :D
Köszönöm a segítséget!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

De az sem baj, ha délután négyre lesz kész, ugye :?:
:mrgreen: :mrgreen:
ON[/quote]
3.00mm :smt019 :smt064 :smt110 :-D
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

bambi írta:
kiszsebi írta: Akkor nem is fog kiemelni.
Így van.legalább 3.00-ra csiszold le őket.
OFF
:smt081 :smt081
De az sem baj, ha délután négyre lesz kész, ugye :?:
:mrgreen: :mrgreen:
ON
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

kiszsebi írta:
arovado írta:Értem, de az nem baj, ha nincs teljesen összehúzatva?
Akkor nem is fog kiemelni.
Így van.legalább 3.00-ra csiszold le őket.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

arovado írta:Értem, de az nem baj, ha nincs teljesen összehúzatva?
Akkor nem is fog kiemelni.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

Értem, de az nem baj, ha nincs teljesen összehúzatva?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

arovado írta:Üdv!
Van egy remek történetem... amire érdekel a véleményetek.
Megvettem a motort tavaly, nem tudom előtte mikor szedték szét, de én mentem vele 10-12e kilométert. Nemrég szétszedtem, mert nyárral nagyon frankón össze szeretném rakni. Az hogy a kuplung fogaskerékről néhány fog hiányzott, annyira nem hatott meg, de a kuplungból is hiányzott egy ferodoros rész. Az utolsó, így 4-4 volt benne. Most összetettem úgy hogy kicseréltem a lamellákat és beletettem az 5. ferodoros lamellát is. Így viszont érdekes, hogy nem tudom összehúzatni teljesen, mert mintha nem férne teljesen bele az utolsó lamella. Na ekkor most mivan? :D
Remélem mindenki jót nevet és talán tud mondani valamit :D
Köszi!
az utángyártott lamellák vastagabbak a kelleténél.
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

Üdv!
Van egy remek történetem... amire érdekel a véleményetek.
Megvettem a motort tavaly, nem tudom előtte mikor szedték szét, de én mentem vele 10-12e kilométert. Nemrég szétszedtem, mert nyárral nagyon frankón össze szeretném rakni. Az hogy a kuplung fogaskerékről néhány fog hiányzott, annyira nem hatott meg, de a kuplungból is hiányzott egy ferodoros rész. Az utolsó, így 4-4 volt benne. Most összetettem úgy hogy kicseréltem a lamellákat és beletettem az 5. ferodoros lamellát is. Így viszont érdekes, hogy nem tudom összehúzatni teljesen, mert mintha nem férne teljesen bele az utolsó lamella. Na ekkor most mivan? :D
Remélem mindenki jót nevet és talán tud mondani valamit :D
Köszi!
Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jarumasz »

Köszi =D>
Vágom. A témát is, meg a gumit is. :mrgreen:
Ne dudálj!!!! Küzdj!! :)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

bela700 írta:
jarumasz írta:Mit szoktatok csinálni, ha a hengerfejből kirázkódik a z.csill. gumi? :roll:
Talán megvágni a bütyköket, és közé tenni valamit? #-o
Én bicikli belsőgumiból vágtam kicsi kockákat és ráragasztottam a bütykökre,
és kalapáccsal óvatosan a helyére kopogtattam. Kb 15 éve így használom.
:smt023
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bela700 »

jarumasz írta:Mit szoktatok csinálni, ha a hengerfejből kirázkódik a z.csill. gumi? :roll:
Talán megvágni a bütyköket, és közé tenni valamit? #-o
Én bicikli belsőgumiból vágtam kicsi kockákat és ráragasztottam a bütykökre,
és kalapáccsal óvatosan a helyére kopogtattam. Kb 15 éve így használom.
Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jarumasz »

Mit szoktatok csinálni, ha a hengerfejből kirázkódik a z.csill. gumi? :roll:
Talán megvágni a bütyköket, és közé tenni valamit? #-o
Ne dudálj!!!! Küzdj!! :)
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nfefe »

csikin írta:Azok a csavarok speciális rugók, nem lehet csak úgy menetes szárra kicserélni őket :D
Azt nem tudom milyen minőségűek a bolti csavarok, de a bontott biztossan jó, ha nincs elroszdásodva és épek a menetek.
Haveromnak eddig bevált :)

De több szem többet lát vagyis...
Több ember több tudás és tapasztalat :)
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Azok a csavarok speciális rugók, nem lehet csak úgy menetes szárra kicserélni őket :D
Azt nem tudom milyen minőségűek a bolti csavarok, de a bontott biztosan jó, ha nincs elrozsdásodva és épek a menetek.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára csikin 2010.02.14. 17:14-kor.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nfefe »

jecsy írta:Hali!

A boltokban kapható hengertőcsavart meg szabad vennem szerintetek, vagy inkább hibátlan bontott gyárit keressek?
Mintha olvastam volna régebben, hogy a bolti gyenge cucc.

Üdv
Én már szoptam a tőcsavarokkal. Szegényke egy kicsit beletört a blokkba. Egy anyát hegesztettünk a kilógó részre és azzal sikerült kitekerni.
Egyik ismerős menetes szárat vett, majd azt méretre vágta. Szerintem jó ötlet és lehet elég nagy keménységűeket venni.
Avatar
jecsy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2009.09.01. 21:27
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Budapest, Salgótarján

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: jecsy »

Hali!

A boltokban kapható hengertőcsavart meg szabad vennem szerintetek, vagy inkább hibátlan bontott gyárit keressek?
Mintha olvastam volna régebben, hogy a bolti gyenge cucc.

Üdv
Pesta
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2010.02.11. 11:45
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Pesta »

Nagyon köszönöm a gyors választ! :-)

István
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Pesta írta:Sziasztok!

Teljesen új vagyok itt, bár már jópár éve (10?), hogy megvan az ETZ-m.
Sajnos keveset járok vele, de van egy kérdés, ami mostanában foglalkoztat, és ehhez szükségem lenne egy adatra:
tudja valaki, hogy a 250-es ETZ hajtórúdja (főtengelycsapágy közepétől a dugattyúszem közepéig) pontosan milyen hosszú?
Előre is köszönöm a fáradozásotokat!

Üdv.
István
(a bemutatkozó oldalamat majd kitöltöm, most csak ezért a kérdésért ugrottam be)
135mm
Pesta
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2010.02.11. 11:45
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Pesta »

Sziasztok!

Teljesen új vagyok itt, bár már jópár éve (10?), hogy megvan az ETZ-m.
Sajnos keveset járok vele, de van egy kérdés, ami mostanában foglalkoztat, és ehhez szükségem lenne egy adatra:
tudja valaki, hogy a 250-es ETZ hajtórúdja (főtengelycsapágy közepétől a dugattyúszem közepéig) pontosan milyen hosszú?
Előre is köszönöm a fáradozásotokat!

Üdv.
István
(a bemutatkozó oldalamat majd kitöltöm, most csak ezért a kérdésért ugrottam be)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

bladzser írta:bambi üzemanyag témába átnéznél ? :D Elkéne a segítséged... :)
Átnéztem,és írtam a privibe,ahol szintén ezt kérdezted.
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bladzser »

bambi üzemanyag témába átnéznél ? :D Elkéne a segítséged... :)
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

nyakas írta:nyugodtan berakhatod zajtalan jarast eredmenyez ,gyarilag is ezzel volt szerelve :P
:smt023
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

nyugodtan berakhatod zajtalan jarast eredmenyez ,gyarilag is ezzel volt szerelve :P
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csdani »

Mester!

A TN9-es poliamid kosaras főtengőcsapággyal nem lesz gond? Amúgy Simson Star-ba lesz, 6303 C3
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

grill!

bambi-t kérdezd meg, főoldalon ott van a támogatók közt, még az is lehet h tud jobb dugattyút ajánlani a berta dugattyú helyett :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
grill
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2009.08.01. 11:23
MZ-d típusa: MZ Etz

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: grill »

Hello mindenkinek!

A kérdésem az lenne ,hogy az MZ ETZ 125ösöm hengerét ujjra kell fúrni tudnátok nekem mondani Pest közelében üzletet ahol szépen megcsinálják válaszotokat előre is köszönöm.

Üdv Joci
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Szerelési könyvben is benne van....
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

mrkuplungwerbung írta:Hali szevasztok ! Azt szeretném megkérdezni hogy mz ts 125-be mien olajat öntsek ??(nem márkára gondolok) kösz
napraforgó olajat. de vigyázz mellé ne öntsd, miközbe a napra forog.

mondjuk benzinhez 2T olajat(kétütemű motorolajat). omv, mol, stb. 1:40 arányba
váltóba meg hajtómű olajat, vagy sűrűbb motorolajat. 4,5deciliter kell bele.
teleszkópokba híg motorolajat. száranként 2,2deciliter

de asszem ez le van írva valahova már. gyakran ismétlődő kérdés.
Bokodi Áron- WARESZ
mrkuplungwerbung
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2009.06.03. 20:29
MZ-d típusa: simson/mz
Tartózkodási hely: celldömölk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mrkuplungwerbung »

Hali szevasztok ! Azt szeretném megkérdezni hogy mz ts 125-be mien olajat öntsek ??(nem márkára gondolok) kösz
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Owerlord írta:
bambi írta: Pedig a TS-ben is kell lenni távtartónak,külömben ha meghúzod a csavart,szorulni fog és tökre megy a csapágy.
Tényleg van benne,bakker.Honnan fogok ilyet keríteni? :O

http://www.infomate.de/miraculis/aw/mz/text/ts15e/4.gif
szerintem kapható,de biztos van valamelyik kis ts tulajnak.
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

bambi írta:
Owerlord írta:Hi!

Nekem a TS-ben nincs távtartó a kormánycsapágynál lehet ETZ-ben van.Lehet h nem tudok mindent jól,sőt biztos is :D A mondandóm lényege,tömören az lett volna,hogy mi a töknek húzassuk a blokkot ,meg gyártsunk trükkös távtartókat,eszközöket hozzá,amikor mindenféle negatívabb erőhatás nélkül össze lehet tenni a blokkot.Ha szépen helyére megy minden és rázsugorodik,szerintem annál tisztább megoldás nem létezik.Ha lehúzol egy csapágyat a külső gyűrű segítségével,mondjuk egy tengelyről...az kuka utánna, ez van.visszatenni nem szabad üdv és szép időt
Pedig a TS-ben is kell lenni távtartónak,külömben ha meghúzod a csavart,szorulni fog és tökre megy a csapágy.
Tényleg van benne,bakker.Honnan fogok ilyet keríteni? :O

http://www.infomate.de/miraculis/aw/mz/text/ts15e/4.gif
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Owerlord írta:Hi!

Nekem a TS-ben nincs távtartó a kormánycsapágynál lehet ETZ-ben van.Lehet h nem tudok mindent jól,sőt biztos is :D A mondandóm lényege,tömören az lett volna,hogy mi a töknek húzassuk a blokkot ,meg gyártsunk trükkös távtartókat,eszközöket hozzá,amikor mindenféle negatívabb erőhatás nélkül össze lehet tenni a blokkot.Ha szépen helyére megy minden és rázsugorodik,szerintem annál tisztább megoldás nem létezik.Ha lehúzol egy csapágyat a külső gyűrű segítségével,mondjuk egy tengelyről...az kuka utánna, ez van.visszatenni nem szabad üdv és szép időt
Pedig a TS-ben is kell lenni távtartónak,külömben ha meghúzod a csavart,szorulni fog és tökre megy a csapágy.
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Hi!

Nekem a TS-ben nincs távtartó a kormánycsapágynál lehet ETZ-ben van.Lehet h nem tudok mindent jól,sőt biztos is :D A mondandóm lényege,tömören az lett volna,hogy mi a töknek húzassuk a blokkot ,meg gyártsunk trükkös távtartókat,eszközöket hozzá,amikor mindenféle negatívabb erőhatás nélkül össze lehet tenni a blokkot.Ha szépen helyére megy minden és rázsugorodik,szerintem annál tisztább megoldás nem létezik.Ha lehúzol egy csapágyat a külső gyűrű segítségével,mondjuk egy tengelyről...az kuka utánna, ez van.visszatenni nem szabad üdv és szép időt
MZ TS 150 sportvarázs
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

Owerlord írta:
MP1 írta:Hali!

A csapágy "feszegetéséhez" csak annyit, hogy az MZ kormánynyakcsapágya is mélyhornyú - ha jól emlékszem- 6006-os csapágy AXIÁLISAN terhelve. Persze van rugó, meg gumi..., de ha belerongyolsz egy nagy gödörbe, és a teló ütközésig felüt, hogy a felni behorpad.. és még sem kell csapágyat cserélni.

Ezzel nem azt szeretném mondani, hogy űssük-vágjuk a csapágyat!
Ha a csapágyat először a blokkba teszed, majd utána bele a főtengelyt, mindenképp a csapágyat terheled axiálisan. Ha a blokkot nyomod, akkor a főtengelyt is éri erőhatás. Ha a menettel huzatod össze, akkor a főtengelyt -a menetes végét kivéve- nem éri erőhatás.
Persze hűtéssel - melegítéssel lehet hogy beleesik, és akkor nincs min vitatkozni.
A csapággyal (és az asszonnyal) bánjatok finoman!!!!!!

Üdv!
P.
Okés a kormánycsapágy amit mondasz,de a terhelés a külső gyűrű szétoszlik,ami alá van támasztva a belső gyűrű pedig csak a kormánycsövet vezeti meg,ha jön egy ütés lenntről,a külsőgyűrű a váznak adja át,nem pedig a belső gyűrűnek,továbbá a kormánycsapágy nem rendelkezik C-s tűréssel,ami minden csapágyon a növelt hézagot jelenti.A hézag a gördülő testek és a külső gyűrű között mért távolság.Ha egy "lötyögösebb" csapágyat gyilkolsz több kárt teszel mint ha egy passzosat,ezzel nem lehet vitatkozni.(Megmondták Gépelemek órán is egyetemen,mikor szereltünk csapágyakat és motorszerelő iskolában is....)A főtengelycsapágy és kormánycsapágy összehasonlítása,feladatuk szempontjából,mintha a betonkeverőst hasonlítanád az űrhajótervező munkájához..

Blokkszerelésnél meg csapágyat felmelegíted,rácuppantod a főtengelyre.Szépen visszahül.Megmelegíted az egyik blokkfelet.TS-nél célravezetőbb a kuplung oldalit,mert ott dupla a csapágy van.A felmelegített blokkfélbe gyönyörűen belehet illeszteni a főtengelyt,elötte beolajozod,mert a szimeringháztól már nem férsz hozzá.Jobbos blokkfél visszahül,Nitrós ronggyal zsírtalanítod,paszta.Felmelegíted a másik csapágyat,rá a főtengelyre,kis olajka neki,meghül,jöhet a balos blokkfél melegítese,és gyönyörűen ráesik a visszahült csapágyra.Csavarokat érdemes imbuszfejűre cserélni.Lehúzod érintőre mindet,majd átlósan haladva az összeset.És így nem volt semmi féle gyilkolás,tépés,ütlegelés... :wink:
jó leírás, ez is járható út.
Bokodi Áron- WARESZ
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

köszönöm szépen! :D

az az igazság, hogy nem elbeszéltünk egymás mellett, hanem őneki nem tetszik az eljárás. a húzatással, mint statikus terheléssel semmiféle kárt nem lehet tenni a csapágyban -amúgy még dinamikusan(kalapáccsal csépelve) is csak nagyon nehezen- legyen az bárhol megtámasztva. értelemszerűen, ahogy te is írtad, a belső gyűrűnél a legjobb, de ha a blokkfélnél támasszuk meg valamivel, akkor sincs gond, mivel rendszerint (már ha nincs szétbarmolva) a blokkban sokkal masszívabban áll a csapágy mint a főtengelyen, és még van egy zeeger gyűrű is általában.. tehát a csapágy nem mozdulhat el a helyéről.
már csak azt nem értem, hogy ha nem tetszik neki a húzatás akkor hogy szedte szét a blokkját? melegítette? végülis működhet.. nem próbáltam még:D:D:D

a centírozozttságot, meg végig sem gondolta. :P ebben nyugodtan kiegyezhetünk. jól leírtad.

egy kis TS blokk összerakása amúgy is egy álom, mondjuk egy 350es jawa blokkhoz képest.. főleg, hogy ott aztán elég egy kicsit nagyobb lendülettel lerakni az asztalra a főtengelyt, és máris oda a centírozottság. na azt rakja össze húzatás nélkül. a húzatás a legkímélőbb. ha csak egy kicsit is meg kell nyomni a blokkfelet, hogy rámenjen a főtengelyre(hiába van megmelegítve...) már el is rontotta.
kíváncsi lennék, hányadik blokkja ez.
Bokodi Áron- WARESZ
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MP1 »

Szia OWERLORD!
Nagyon szépen leírtad a blokkszerelést! Precíz munka!
Kis különbséggel hasonló a blokk összerakásának menete Nálad, mint Waresznál, amiről Ő írt egy hosszú írást. Nem idézem, ott van lent.
Ahonnan indultunk:
TE írtad:
„Nem akarok beleszólni,de ha a főtengelyen lévő menet segítségével huzatod rá a másik blokkfelet a helyére ,az marhára tönkrevágja a zsír új csapágyat,mivel az oldalirányú erőt az fogja átvinni...”

Csikin:
„Nem azt mondtam, hogy úgy kell összeszerelni, hanem azt, hogy nem lesz semmi baja a jó csapágynak..”

Én meg utólag kiegészítettem azzal, amit kihagytam:
„Ha csavarral, és egy megfelelő méretű kis csődarabbal huzatod össze, -ami a csapágy belső gyűrűjének támaszkodik- akkor a csapágyat már semmi terhelés nem éri.”

Szerintem Waresz is így gondolta, és valószínünek tartom, hogy Ő úgy „huzatja„ rá a csapágyat a tengelyre. Tehát valószínűleg "elbeszéltetek egymás mellett".

Ami pedig a nyakcsapágyat illeti, nézd meg jobban, hogy hogyan van, mert az alsó kifli az alsó csapágy belső gyűrűjére támaszkodik, ami a golyók közvetítésével az axiális (és radiálist is, de a vita nem arról szólt) terhelést a külső gyűrűnek, az meg a váznak adja át. A fölsőt fölfele ki is lehet akár nyomni, axiálisan nem tart semmit. A két csapágy közt egy vékonyfalú távtartó van, az alsó és fölső kifli így van összehuzatva.

A C3-asban neked biztos igazad van. Viszont nem hinném, hogy egy csapágy tengelyirányú terhelésének lényegére nem lenne jó példa a nyakcsapágy (de még a betonkeverő is jó lenne, mert ott is van axiális terhelés, persze nem biztos, hogy normál golyóscs. van benne.). Márpedig TI erről vitatkoztatok!!!
Írj egy pr levelet!
Üdv!
P.
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

MP1 írta:Hali!

A csapágy "feszegetéséhez" csak annyit, hogy az MZ kormánynyakcsapágya is mélyhornyú - ha jól emlékszem- 6006-os csapágy AXIÁLISAN terhelve. Persze van rugó, meg gumi..., de ha belerongyolsz egy nagy gödörbe, és a teló ütközésig felüt, hogy a felni behorpad.. és még sem kell csapágyat cserélni.

Ezzel nem azt szeretném mondani, hogy űssük-vágjuk a csapágyat!
Ha a csapágyat először a blokkba teszed, majd utána bele a főtengelyt, mindenképp a csapágyat terheled axiálisan. Ha a blokkot nyomod, akkor a főtengelyt is éri erőhatás. Ha a menettel huzatod össze, akkor a főtengelyt -a menetes végét kivéve- nem éri erőhatás.
Persze hűtéssel - melegítéssel lehet hogy beleesik, és akkor nincs min vitatkozni.
A csapággyal (és az asszonnyal) bánjatok finoman!!!!!!

Üdv!
P.
Okés a kormánycsapágy amit mondasz,de a terhelés a külső gyűrű szétoszlik,ami alá van támasztva a belső gyűrű pedig csak a kormánycsövet vezeti meg,ha jön egy ütés lenntről,a külsőgyűrű a váznak adja át,nem pedig a belső gyűrűnek,továbbá a kormánycsapágy nem rendelkezik C-s tűréssel,ami minden csapágyon a növelt hézagot jelenti.A hézag a gördülő testek és a külső gyűrű között mért távolság.Ha egy "lötyögösebb" csapágyat gyilkolsz több kárt teszel mint ha egy passzosat,ezzel nem lehet vitatkozni.(Megmondták Gépelemek órán is egyetemen,mikor szereltünk csapágyakat és motorszerelő iskolában is....)A főtengelycsapágy és kormánycsapágy összehasonlítása,feladatuk szempontjából,mintha a betonkeverőst hasonlítanád az űrhajótervező munkájához..

Blokkszerelésnél meg csapágyat felmelegíted,rácuppantod a főtengelyre.Szépen visszahül.Megmelegíted az egyik blokkfelet.TS-nél célravezetőbb a kuplung oldalit,mert ott dupla a csapágy van.A felmelegített blokkfélbe gyönyörűen belehet illeszteni a főtengelyt,elötte beolajozod,mert a szimeringháztól már nem férsz hozzá.Jobbos blokkfél visszahül,Nitrós ronggyal zsírtalanítod,paszta.Felmelegíted a másik csapágyat,rá a főtengelyre,kis olajka neki,meghül,jöhet a balos blokkfél melegítese,és gyönyörűen ráesik a visszahült csapágyra.Csavarokat érdemes imbuszfejűre cserélni.Lehúzod érintőre mindet,majd átlósan haladva az összeset.És így nem volt semmi féle gyilkolás,tépés,ütlegelés... :wink:
MZ TS 150 sportvarázs
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MP1 »

Az előzőből kimaradt.
Ha csavarral, és egy megfelelő méretű kis csődarabbal huzatod össze, -ami a csapágy belső gyűrűjének támaszkodik- akkor a csapágyat már semmi terhelés nem éri.
P.
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MP1 »

Hali!

A csapágy "feszegetéséhez" csak annyit, hogy az MZ kormánynyakcsapágya is mélyhornyú - ha jól emlékszem- 6006-os csapágy AXIÁLISAN terhelve. Persze van rugó, meg gumi..., de ha belerongyolsz egy nagy gödörbe, és a teló ütközésig felüt, hogy a felni behorpad.. és még sem kell csapágyat cserélni.

Ezzel nem azt szeretném mondani, hogy űssük-vágjuk a csapágyat!
Ha a csapágyat először a blokkba teszed, majd utána bele a főtengelyt, mindenképp a csapágyat terheled axiálisan. Ha a blokkot nyomod, akkor a főtengelyt is éri erőhatás. Ha a menettel huzatod össze, akkor a főtengelyt -a menetes végét kivéve- nem éri erőhatás.
Persze hűtéssel - melegítéssel lehet hogy beleesik, és akkor nincs min vitatkozni.
A csapággyal (és az asszonnyal) bánjatok finoman!!!!!!

Üdv!
P.
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

csikin írta:Nem azt mondtam, hogy úgy kell összeszerelni, hanem azt, hogy nem lesz semmi baja a jó csapágynak.
Örülök neki, hogy szépen összement a blokkod :)
Ne feszegessük a kérdést és a csapágyat se :mrgreen:
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Nem azt mondtam, hogy úgy kell összeszerelni, hanem azt, hogy nem lesz semmi baja a jó csapágynak.
Örülök neki, hogy szépen összement a blokkod :)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Én nem huzatom így össze-vissza a blokkot,mert az eléggé gány művek szerintem.Most tettem össze a 150-es TS blokkot és gyönyörűen a helyére került minden,sima melegítéssel és hűtéssel... de mindenki úgy csinálja ahogy akarja, nekem 8. Amúgy Koyo-t raktam mindenhova :wink: üdv

csikin írta:Szerintem meg ha a te csapágyadnak olyan hangja lesz ennyitől akkor az a Kakukk Marci :)
Simán ki kell bírnia axiálisan 6-8kN-t. Nemhogy kibírnia, működnie kell.
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Szerintem meg ha a te csapágyadnak olyan hangja lesz ennyitől akkor az a Kakukk Marci :)
Simán ki kell bírnia axiálisan 6-8kN-t. Nemhogy kibírnia, működnie kell.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Csak nem arra,hogy a csapágyházba a golyók befeszüljenek és kis kráterokat csináljanak a behuzatás miatt.Meg lehet hallgatni utánna a csapágy hangját,egyből hallani utánna hogy Kakukk Marci.... :roll:
MZ TS 150 sportvarázs
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 81 vendég