Áhhh...akkor nem tudom kihúzni magam a feladat alólbambi írta: az gáz
Akkor megyek reszelni XD köszi a segítséget!
Áhhh...akkor nem tudom kihúzni magam a feladat alólbambi írta: az gáz
az gázarovado írta:Hoppá, itt egy ötlet: és ha ugyanúgy teszem össze ahogy volt? 4-4 lamellával? vagyis az utolsó ferodorosat kihagyom? az gáz... mondjuk én így mentem tizenx ezer kilométert és nem volt baj a kuplunggal de még sokkal többet szeretnék menni...szóval hosszú távon ez gázos? mert anélkül a lamella nélkül, meg pontosan összeillik minden.
waresz írta:futár Petinél szokott lenni török lamella. 5000 a garnitúra. kb.. de lehet hogy 6000ft. azokat nem kell alakítgatni, remek minőségűek.
OFFbambi írta:Így van.legalább 3.00-ra csiszold le őket.kiszsebi írta: Akkor nem is fog kiemelni.
Így van.legalább 3.00-ra csiszold le őket.kiszsebi írta:Akkor nem is fog kiemelni.arovado írta:Értem, de az nem baj, ha nincs teljesen összehúzatva?
az utángyártott lamellák vastagabbak a kelleténél.arovado írta:Üdv!
Van egy remek történetem... amire érdekel a véleményetek.
Megvettem a motort tavaly, nem tudom előtte mikor szedték szét, de én mentem vele 10-12e kilométert. Nemrég szétszedtem, mert nyárral nagyon frankón össze szeretném rakni. Az hogy a kuplung fogaskerékről néhány fog hiányzott, annyira nem hatott meg, de a kuplungból is hiányzott egy ferodoros rész. Az utolsó, így 4-4 volt benne. Most összetettem úgy hogy kicseréltem a lamellákat és beletettem az 5. ferodoros lamellát is. Így viszont érdekes, hogy nem tudom összehúzatni teljesen, mert mintha nem férne teljesen bele az utolsó lamella. Na ekkor most mivan?
Remélem mindenki jót nevet és talán tud mondani valamit
Köszi!
bela700 írta:Én bicikli belsőgumiból vágtam kicsi kockákat és ráragasztottam a bütykökre,jarumasz írta:Mit szoktatok csinálni, ha a hengerfejből kirázkódik a z.csill. gumi?
Talán megvágni a bütyköket, és közé tenni valamit?
és kalapáccsal óvatosan a helyére kopogtattam. Kb 15 éve így használom.
Én bicikli belsőgumiból vágtam kicsi kockákat és ráragasztottam a bütykökre,jarumasz írta:Mit szoktatok csinálni, ha a hengerfejből kirázkódik a z.csill. gumi?
Talán megvágni a bütyköket, és közé tenni valamit?
Haveromnak eddig beváltcsikin írta:Azok a csavarok speciális rugók, nem lehet csak úgy menetes szárra kicserélni őket
Azt nem tudom milyen minőségűek a bolti csavarok, de a bontott biztossan jó, ha nincs elroszdásodva és épek a menetek.
Én már szoptam a tőcsavarokkal. Szegényke egy kicsit beletört a blokkba. Egy anyát hegesztettünk a kilógó részre és azzal sikerült kitekerni.jecsy írta:Hali!
A boltokban kapható hengertőcsavart meg szabad vennem szerintetek, vagy inkább hibátlan bontott gyárit keressek?
Mintha olvastam volna régebben, hogy a bolti gyenge cucc.
Üdv
135mmPesta írta:Sziasztok!
Teljesen új vagyok itt, bár már jópár éve (10?), hogy megvan az ETZ-m.
Sajnos keveset járok vele, de van egy kérdés, ami mostanában foglalkoztat, és ehhez szükségem lenne egy adatra:
tudja valaki, hogy a 250-es ETZ hajtórúdja (főtengelycsapágy közepétől a dugattyúszem közepéig) pontosan milyen hosszú?
Előre is köszönöm a fáradozásotokat!
Üdv.
István
(a bemutatkozó oldalamat majd kitöltöm, most csak ezért a kérdésért ugrottam be)
Átnéztem,és írtam a privibe,ahol szintén ezt kérdezted.bladzser írta:bambi üzemanyag témába átnéznél ? Elkéne a segítséged...
nyakas írta:nyugodtan berakhatod zajtalan jarast eredmenyez ,gyarilag is ezzel volt szerelve
napraforgó olajat. de vigyázz mellé ne öntsd, miközbe a napra forog.mrkuplungwerbung írta:Hali szevasztok ! Azt szeretném megkérdezni hogy mz ts 125-be mien olajat öntsek ??(nem márkára gondolok) kösz
szerintem kapható,de biztos van valamelyik kis ts tulajnak.Owerlord írta:Tényleg van benne,bakker.Honnan fogok ilyet keríteni? :Obambi írta: Pedig a TS-ben is kell lenni távtartónak,külömben ha meghúzod a csavart,szorulni fog és tökre megy a csapágy.
http://www.infomate.de/miraculis/aw/mz/text/ts15e/4.gif
Tényleg van benne,bakker.Honnan fogok ilyet keríteni? :Obambi írta:Pedig a TS-ben is kell lenni távtartónak,külömben ha meghúzod a csavart,szorulni fog és tökre megy a csapágy.Owerlord írta:Hi!
Nekem a TS-ben nincs távtartó a kormánycsapágynál lehet ETZ-ben van.Lehet h nem tudok mindent jól,sőt biztos is A mondandóm lényege,tömören az lett volna,hogy mi a töknek húzassuk a blokkot ,meg gyártsunk trükkös távtartókat,eszközöket hozzá,amikor mindenféle negatívabb erőhatás nélkül össze lehet tenni a blokkot.Ha szépen helyére megy minden és rázsugorodik,szerintem annál tisztább megoldás nem létezik.Ha lehúzol egy csapágyat a külső gyűrű segítségével,mondjuk egy tengelyről...az kuka utánna, ez van.visszatenni nem szabad üdv és szép időt
Pedig a TS-ben is kell lenni távtartónak,külömben ha meghúzod a csavart,szorulni fog és tökre megy a csapágy.Owerlord írta:Hi!
Nekem a TS-ben nincs távtartó a kormánycsapágynál lehet ETZ-ben van.Lehet h nem tudok mindent jól,sőt biztos is A mondandóm lényege,tömören az lett volna,hogy mi a töknek húzassuk a blokkot ,meg gyártsunk trükkös távtartókat,eszközöket hozzá,amikor mindenféle negatívabb erőhatás nélkül össze lehet tenni a blokkot.Ha szépen helyére megy minden és rázsugorodik,szerintem annál tisztább megoldás nem létezik.Ha lehúzol egy csapágyat a külső gyűrű segítségével,mondjuk egy tengelyről...az kuka utánna, ez van.visszatenni nem szabad üdv és szép időt
jó leírás, ez is járható út.Owerlord írta:Okés a kormánycsapágy amit mondasz,de a terhelés a külső gyűrű szétoszlik,ami alá van támasztva a belső gyűrű pedig csak a kormánycsövet vezeti meg,ha jön egy ütés lenntről,a külsőgyűrű a váznak adja át,nem pedig a belső gyűrűnek,továbbá a kormánycsapágy nem rendelkezik C-s tűréssel,ami minden csapágyon a növelt hézagot jelenti.A hézag a gördülő testek és a külső gyűrű között mért távolság.Ha egy "lötyögösebb" csapágyat gyilkolsz több kárt teszel mint ha egy passzosat,ezzel nem lehet vitatkozni.(Megmondták Gépelemek órán is egyetemen,mikor szereltünk csapágyakat és motorszerelő iskolában is....)A főtengelycsapágy és kormánycsapágy összehasonlítása,feladatuk szempontjából,mintha a betonkeverőst hasonlítanád az űrhajótervező munkájához..MP1 írta:Hali!
A csapágy "feszegetéséhez" csak annyit, hogy az MZ kormánynyakcsapágya is mélyhornyú - ha jól emlékszem- 6006-os csapágy AXIÁLISAN terhelve. Persze van rugó, meg gumi..., de ha belerongyolsz egy nagy gödörbe, és a teló ütközésig felüt, hogy a felni behorpad.. és még sem kell csapágyat cserélni.
Ezzel nem azt szeretném mondani, hogy űssük-vágjuk a csapágyat!
Ha a csapágyat először a blokkba teszed, majd utána bele a főtengelyt, mindenképp a csapágyat terheled axiálisan. Ha a blokkot nyomod, akkor a főtengelyt is éri erőhatás. Ha a menettel huzatod össze, akkor a főtengelyt -a menetes végét kivéve- nem éri erőhatás.
Persze hűtéssel - melegítéssel lehet hogy beleesik, és akkor nincs min vitatkozni.
A csapággyal (és az asszonnyal) bánjatok finoman!!!!!!
Üdv!
P.
Blokkszerelésnél meg csapágyat felmelegíted,rácuppantod a főtengelyre.Szépen visszahül.Megmelegíted az egyik blokkfelet.TS-nél célravezetőbb a kuplung oldalit,mert ott dupla a csapágy van.A felmelegített blokkfélbe gyönyörűen belehet illeszteni a főtengelyt,elötte beolajozod,mert a szimeringháztól már nem férsz hozzá.Jobbos blokkfél visszahül,Nitrós ronggyal zsírtalanítod,paszta.Felmelegíted a másik csapágyat,rá a főtengelyre,kis olajka neki,meghül,jöhet a balos blokkfél melegítese,és gyönyörűen ráesik a visszahült csapágyra.Csavarokat érdemes imbuszfejűre cserélni.Lehúzod érintőre mindet,majd átlósan haladva az összeset.És így nem volt semmi féle gyilkolás,tépés,ütlegelés...
Okés a kormánycsapágy amit mondasz,de a terhelés a külső gyűrű szétoszlik,ami alá van támasztva a belső gyűrű pedig csak a kormánycsövet vezeti meg,ha jön egy ütés lenntről,a külsőgyűrű a váznak adja át,nem pedig a belső gyűrűnek,továbbá a kormánycsapágy nem rendelkezik C-s tűréssel,ami minden csapágyon a növelt hézagot jelenti.A hézag a gördülő testek és a külső gyűrű között mért távolság.Ha egy "lötyögösebb" csapágyat gyilkolsz több kárt teszel mint ha egy passzosat,ezzel nem lehet vitatkozni.(Megmondták Gépelemek órán is egyetemen,mikor szereltünk csapágyakat és motorszerelő iskolában is....)A főtengelycsapágy és kormánycsapágy összehasonlítása,feladatuk szempontjából,mintha a betonkeverőst hasonlítanád az űrhajótervező munkájához..MP1 írta:Hali!
A csapágy "feszegetéséhez" csak annyit, hogy az MZ kormánynyakcsapágya is mélyhornyú - ha jól emlékszem- 6006-os csapágy AXIÁLISAN terhelve. Persze van rugó, meg gumi..., de ha belerongyolsz egy nagy gödörbe, és a teló ütközésig felüt, hogy a felni behorpad.. és még sem kell csapágyat cserélni.
Ezzel nem azt szeretném mondani, hogy űssük-vágjuk a csapágyat!
Ha a csapágyat először a blokkba teszed, majd utána bele a főtengelyt, mindenképp a csapágyat terheled axiálisan. Ha a blokkot nyomod, akkor a főtengelyt is éri erőhatás. Ha a menettel huzatod össze, akkor a főtengelyt -a menetes végét kivéve- nem éri erőhatás.
Persze hűtéssel - melegítéssel lehet hogy beleesik, és akkor nincs min vitatkozni.
A csapággyal (és az asszonnyal) bánjatok finoman!!!!!!
Üdv!
P.
Ne feszegessük a kérdést és a csapágyat secsikin írta:Nem azt mondtam, hogy úgy kell összeszerelni, hanem azt, hogy nem lesz semmi baja a jó csapágynak.
Örülök neki, hogy szépen összement a blokkod
csikin írta:Szerintem meg ha a te csapágyadnak olyan hangja lesz ennyitől akkor az a Kakukk Marci
Simán ki kell bírnia axiálisan 6-8kN-t. Nemhogy kibírnia, működnie kell.
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 81 vendég