Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

bambi!

fogadni mernék hogy beázott az olajbetöltő csavarnál :twisted: :-({|= :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

sanyez írta:Sajna tényleg elég homályos lett a kép, csinálok majd másikat ahol jobban látszik a bemaródás a tetején, mert sztem. az előző tulajnál valamit bekaphatott a henger és a dugó teteje benyomódott. Sajnálom mert jó a gyűrűhézag is, de ha egyszer felújítom akkor legyen tökéletes. Melyik márkájú dugót ajánlanátok: 1. kolbenvolzen, 2. http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1518 Ez tényleg gyári lehet?
hát ha az a dugattyú tényleg gyári a futár Petinél, akkor azt mindenképpen érdemes, de egy normális helyen fúrasd a hengert, ne nála.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
sanyez
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.06.18. 15:53
MZ-d típusa: MZ, Pannónia, Simson

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sanyez »

Sajna tényleg elég homályos lett a kép, csinálok majd másikat ahol jobban látszik a bemaródás a tetején, mert sztem. az előző tulajnál valamit bekaphatott a henger és a dugó teteje benyomódott. Sajnálom mert jó a gyűrűhézag is, de ha egyszer felújítom akkor legyen tökéletes. Melyik márkájú dugót ajánlanátok: 1. kolbenvolzen, 2. http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1518 Ez tényleg gyári lehet?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

arovado írta:ÁÁ nem akarod eladni, hogy beépíthessem őket? :D
Sajnos nem eladó,a MÉH telepen jó pénz adnak érte :wink:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

bambi írta:Zsakfos
Kép

Kép
Ajha!
Rendesen megkezdte a filoxéra.
Ha ezek helyett bármi kellene cserébe,akkor én szivesen viszek vasárnap.Ennyit megteszek az én somogyi barátomnak.Csak szólj és akkor viszek.Fogaskerekek is ilyen állapotúak?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

akos02 írta:Üdv! Ismét segítségre lenne szükségem. Nekiálltunk szétszedni a blokkot a szimeringcseréhez, de elakadtunk a forgórésznél. Valaki letudná nekem írni hogy hogyan kell leszedni [-o< ? Köszönöm a segítséget!
hosszú M10-es csavart tekerj bele. Előtte a csavar fejét kicsit kúposra/gömbölyűre esztergáld vagy köszörüld meg. Egyébként a szerelési kézikönyvben benne van! Javaslom, olvasd el, ha ekkora munkának nekiállsz!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
akos02
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Baracs

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: akos02 »

Üdv! Ismét segítségre lenne szükségem. Nekiálltunk szétszedni a blokkot a szimeringcseréhez, de elakadtunk a forgórésznél. Valaki letudná nekem írni hogy hogyan kell leszedni [-o< ? Köszönöm a segítséget!
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

ÁÁ nem akarod eladni, hogy beépíthessem őket? :D
Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 680
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: yofo »

Vagy az is lehet , hogy ez első vízkenésű motorból való alkatrészek. :roll:
Powered by Bambi MZ ts 250/1
Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dodi »

bambi írta:Zsakfos
Kép

Kép

Hali! Én rájöttem mi ez. Egy fáraó motorja amit vele temettek egy sírba de jó állapotban maradt!
Trophy 250 UIT-200
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Zsakfos
Kép

Kép
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

könnyen lehet hogy az, mert hogy nem gyári az tuti. de igazából nem annyira lényeges, mert egy kulturált színű dugattyú, igényesnek tűnő kidolgozással. valószínűleg jó anyagból van.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Forrest »

revlimit

Az első képen Kolbenschmidt dugó van szerintem.
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: revlimit »

Kapcsolódnék a dugó témához 2 képpel:
Túlméretes dugó TS 150-hez még régről(hengerfúró hagyatéka), de vajon gyári?
Kép

TS 150-em gyári alapméretes dugója
Kép
A motorozás számomra nemcsak közlekedési forma, hanem élmény is egyben. Autózni is szeretek, de az autóvezetés sosem hiányzik annyira, mint amennyire az MZ-vel való karulás tud.

Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

ja, az az esztergacsúcs furata. és ez gyári dugattyú. ha a gyűrűhézag nem nagy, és nincs nagy válla a hengernek, akkor rakd össze nyugodtan, semmi rendellenes nincs. ja, és legközelebb próbálj meg éles képeket készíteni, mert 4 homályos képből nehéz ítélni.
Bokodi Áron- WARESZ
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

az alyuk a csucsfuro nyoma :-"
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
sanyez
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.06.18. 15:53
MZ-d típusa: MZ, Pannónia, Simson

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sanyez »

(Igen azon a képen lévő lyukra gondoltam) Akkor ez most gyári dugó lenne, nem pedig utángyártott? Mert ha gyári és a lyuk a közepén is gyári akkor megmunkálom a dugó tetejét, kevesebb hengerfejtömítést rakok és teljesen jó lesz. Nem kísérleteznék utángyártottakkal ha az enyém gyári lenne.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

sanyez írta:Ti tudjátok hogy mi az a lyuk a dugó felső felének közepén?
Ez szerintem a megmunkálás miatt van rajta, nekem minden gyári dugóm ilyen volt (150-es eTZ). Persze ha erre a képre gondolsz: http://kepfeltoltes.hu/view/100228/4127 ... es.hu_.jpg
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

lengyel dugó és gyűrűt sokat szeretik jó ár-érték miatt :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
sanyez
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.06.18. 15:53
MZ-d típusa: MZ, Pannónia, Simson

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sanyez »

http://kepfeltoltes.hu/view/100228/K_p3 ... es.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/100228/41 ... es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/100228/5226 ... es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/100228/K_p3 ... es.hu_.jpg
Ti tudjátok hogy mi az a lyuk a dugó felső felének közepén? Ez gyári dugó(szerintem első túlméret 69,6)? Az biztos, hogy valamit bekapott a henger mert jó néhány bevágódás van a dugó tetején. Eléggé sajnálom, mert jó a gyűrűhézag és húzás a dugó szélén. Hol lehet jó minőségű dugót kapni? Előre is köszi a segítséget.
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MP1 »

Ezek a rajzok is a szerelési kézikönyvből vannak, egy jó minőségű német nyelvű TS 250/1 Reparaturanleitung-ból.
Üdv:
P.
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Papszi »

A szerelési kézikönyv végén megtalálhatóak a szerszámok műszaki rajzai (ETZ 250-hez).
Üdv.: Papszi :smt079 :smt063
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MP1 »

Papszi!
Örülök, hogy segíthettem!

Arra vigyázz, hogy ezek a TS szerszámai, hogy mindegyik jó-e az ETZ-hez, én nem tudom, meg kell kérdezni valaki hozzáértőt. (Konkrétan Bambit!!!)

Üdv:
P.
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Papszi »

A gyártás tanszéken már mindegyik tanárral jóba vagyok :D (egyébként is rendesek)
AutoCAD-be átviszem a rajzokat most hétvégén. GAMF-on viszonylag olcsón le lehetne gyártani, csak alig van szerszámuk :( Most néztem a szerelési kézikönyvet és a végébe benne vannak a szerszámok, nem is gondoltam volna. Ja és az a szerelő bak érdekelne még, amibe lehet forgatni a blokkot :D
Üdv.: Papszi :smt079 :smt063
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobra »

Ez nagyon jó dolog lenne ha elkezdenéd ezek szerszámok gyártását!!! Én vevő lennék rá.
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Papszi »

nfene!

Esztergályos vagyok és meg is szeretném csinálni ezeket a szerszámokat :)

MP1!

Köszönöm szépen a rajzokat, sokat segítettél!
Üdv.: Papszi :smt079 :smt063
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MP1 »

A kuplunglehúzó:
(Kétféle menetet jelöl, ETZ-hez ha jól láttam egy másik rosszabb minőségű rajzon, 24X1,5 menet kell, a legbiztosabb, ha megméred.)
Kép

Ami belemegy:
(Remélem tényleg ez a menetes orsó való bele? )
Kép

Lehúzó:
(Ez a TS250/1-é, de valószínűleg ugyanaz mint az ETZ-é.)
Kép

Szerelőhíd:
(Ez is TS ???)


Kép

Bambi biztos megmondja, hogy ezek a célszerszámok az ETZ-hez is jók-e, vagy csak a TS-hez.

Egyébként ez mind -sok másik mellett- megtalálható a szerelési könyvben.
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nfefe »

Az ilyen szerszámos kérdéseket egyszerűen megoldanám egy esztergályossal :)
Persze ha valakinek van rajz és méret az a legjobb.

De vannak szerszámok, amik bonyolultnak néznek ki, közben meg tök egyszerűen megoldható máshogy is és ugyanolyan jó lesz. Van ami ránézésre adja magát, csak méretezni kell. Kár, hogy nem tudok rajzolni :(

De szerintem nézd meg a blokkot és lehet, hogy megvilágosodsz!

(bocs, csak ezt úgy éreztem le kell írnom)
Avatar
Papszi
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 439
Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
MZ-d típusa: Honda CBR600F
Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Papszi »

250es ETZ blokk szereléséhez kellenének speciális szerszámok (lehúzók(kuplung, főtengely, azok a szerszámok amik az MZ blokk szerelés videón is láthatók)). Vagy ha rajz lenne ezekről a lehúzókról az is nagyon jó lenne!
Ezekre gondoltam:
Kép
Üdv.: Papszi :smt079 :smt063
Hydro
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2010.02.24. 17:13
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Budapest/Gárdony

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hydro »

Hát köszönöm, akkor vmikor elvinném magához a blokkot, ha ennyiért megcsinálja nem állok neki itthon barkácsolni. :) Majd jelentkezek, még egy kis idő mire összeszedem a generálhoz a cuccokat és szétszedem szegénykét.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Hydro írta:Köszönöm mindenkinek a segítséget. Akkor ezt a megoldást próbálom ki. elég drága dolog, de sztem van itthon minden szerszám hozzá, legalábbis kisebb módosításokkal megoldható. Elvileg ha a megfelelő menetfúróval belefúrunk a előre nagyított lyukba és bele hajtjuk a spirált jónak kell lennie, nem? Most nem fogok megvenni Xezer forintért a készletet. Kíváncsi vagyok mennyiért csinálná meg vki?
500ft
Hydro
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2010.02.24. 17:13
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Budapest/Gárdony

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hydro »

Köszönöm mindenkinek a segítséget. Akkor ezt a megoldást próbálom ki. elég drága dolog, de sztem van itthon minden szerszám hozzá, legalábbis kisebb módosításokkal megoldható. Elvileg ha a megfelelő menetfúróval belefúrunk a előre nagyított lyukba és bele hajtjuk a spirált jónak kell lennie, nem? Most nem fogok megvenni Xezer forintért a készletet. Kíváncsi vagyok mennyiért csinálná meg vki?
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Hydro írta:Hy, Kerestem, de nem találtam megoldást a problémámra a fórumon. Megszakadt a berúgókar alatti dekni csavarnak a menete a 150 es etz-men. Nem lehet így ugye eléggé megszorítani, átmeneti megoldásnap raktam alátétnek egy gumigyűrűt a csavar feje alá, hogy menni lehessen, de attól még folyik az olaj. Kérdésem , hogy milyen megoldással tudom kijavítani? Gondoltam fémtiplire, de annak 8as a átmérője és a csavarnak a öntvénybe a helye nem sokkal nagyobb, így veszélyes. Vki esetleg vmi másik megoldást nem tud? Előre is köszi.
Hydro
hali! tudok segiteni Helicoil a megoldasa a problemadra \:D/
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hydro!

Heli-coil technikával szerintem meg lehetne oldani. Bambi ebben a szakértő. Ő ismeri pontosan a technikát, és dolgozik is vele. Szerintem keresd meg Őt.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Hydro
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2010.02.24. 17:13
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Budapest/Gárdony

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Hydro »

Hy, Kerestem, de nem találtam megoldást a problémámra a fórumon. Megszakadt a berúgókar alatti dekni csavarnak a menete a 150 es etz-men. Nem lehet így ugye eléggé megszorítani, átmeneti megoldásnap raktam alátétnek egy gumigyűrűt a csavar feje alá, hogy menni lehessen, de attól még folyik az olaj. Kérdésem , hogy milyen megoldással tudom kijavítani? Gondoltam fémtiplire, de annak 8as a átmérője és a csavarnak a öntvénybe a helye nem sokkal nagyobb, így veszélyes. Vki esetleg vmi másik megoldást nem tud? Előre is köszi.
Hydro
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

juragy írta:hali meg akadtam az olajterelő a csapágy felékel terelnie az olajat ? ügv juragy

Am lehet hogy én tudom rosszul, de véleményem szerint befelé a blokk belseje felé kell terelni az olajat mert különben kifolyik pl a láncnál... amúgy szintén lehet hogy tévedek, de asszem a terelőt csak egyféle képpen lehet betenni, mert van rajta egy pöcök a zeagernek... de ha igazán pontos infot akarsz, nézd meg a letöltések/szerelések és ott van egy pdf a blokk öszeszereléséről, az szépen megmutatja.
Avatar
juragy
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2009.12.01. 09:11
MZ-d típusa: MZ ETZ250
Tartózkodási hely: Kissomjyó

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: juragy »

hali meg akadtam az olajterelő a csapágy felékel terelnie az olajat ? ügv juragy
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

waresz írta: ha sokáig jó volt, akkor nem lehet hogy a durvabeállító lemez nincs jól beállítva? nekem eljátszotta a gép amikor megvettem, hogy elkezdett csúszni, és annak beállításával lett jó.
Hát persze előfordulhat hogy az nincs, de akkor sem normális hogy egy lamella hiányzik és jól működik minden nélküle...na most majd megcsinálom amit Bambi javasolt, hogy lecsiszolom 3mm re őket, aztán majd meglátjuk mi sül ki belőle :D
Remélem utána 10000000000000000000000000km ig jó lesz :D
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

arovado írta:Hát én nagyon remélem nem fogok így járni... bár nem tudom lehet hogy az én kuplungomból is le van ám esztergálva valamennyi, azért volt ugy összetéve, hogy ki volt hagyva az utolsó lamella... nem tudom...sajnos így vettem aztán most néztem nagyokat... de megpróbálom megoldani...
Te mennyit mentél már a könnyített kuplunggal? Megéri megkönnyíteni? amúgy most komolyan, végiggondoltam és én nem értem ezt a kuplung dolgot...mármint vagy nem értem a mechanikáját, vagy nem is tudom... mert logikusan végiggondolva nem szabadott volna sokezer kilóméteren át hibátlanul mennie úgy hogy nincs benne az utolsó lamella, de ment, nem csúszott, ráadásul amikor szétszedtem, minden jó állapotban volt benne... WÁÁá ez nem fér a fejembe, h vajh mit csinálhattak vele előtte h így lett összerakva...h direkt-e vagy véletlenül, vagy hogy miért nem lett baja... szóval a kuplung úgylátom mindenkinél kényes téma :)
ha sokáig jó volt, akkor nem lehet hogy a durvabeállító lemez nincs jól beállítva? nekem eljátszotta a gép amikor megvettem, hogy elkezdett csúszni, és annak beállításával lett jó.
Bokodi Áron- WARESZ
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

könnyített kuplung? nekem fél kilóval könyebb mint a gyári. a generátor forgórész, meg kb annyival nehezebb mint a dinamó :D... szóval! szerintem semmit sem jelentett. bár nem tudom, mert kb egy év telt el azután, hogy a szarrá kopott blokkot felgeneráloztam, a motorral együt.

a primerhajtás fogaskerekei nem kopnak el csak úgy uk-muk-fuk. összetartozó keveset futott példányok csöndesek. az ha kopott, akkor visít.a kevésbé kopottakat csak fordulaton lehet halkan hallani, a nagyon kopott példányok már 1000fordulatnál halkan zúgnak, majd a fordulat növekedésével átmegy hangos visításba-fütyülésbe. ilyen létre jöhet kevésbé kopott példányoknál is, elég szétszedni a blokkot, és tengelyirányba 0,1mm-el eltolni egymástól a váltótengelyt meg a főtengelyt az az egy tized, olyan remekül fütyül több ezer km-en át mire lekopik, hogy öröm hallgatni. ha valaki brutál zajosra vágyik, akkor keressen egy nagyon kopott kisfogaskereket, és egy alig kopott nagyot, vagy fordítva. na mindegy.
haver etz-jébe kb 5 helyről turiztam össze a váltót, önmagában minden fogaskerék remek volt,csak nem tartoztak össze. a váltó marha jól müködik, csak minden fokozatban van valami érdekes búgás,morgás, nyávogás.

az általam említett zörgés máshonnan fakad.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

Hát szerintem jobban jársz ha veszel egy olyan motort ami már ki van vonva a forgalomból és azt szeded szét...
http://www.viktormotor.hu/portal/websho ... =5&lang=hu

de ezen a fenti oldalon is elég sok mindent megtalálsz.
Am nekem is most lettek véve SKF csapágyak, meg főtengely felújítva, bár az azóta kapott néhány ütést :S
szóval nagyon remélem minden rendben lesz...
Amúgy nekem érdekes módon, még egy fogaskerék sem sínylette meg a dolgot...pont ezért írtam, hogy valami gáz van itt :D
És amúgy azon kívül hogy hangos, van valami baj a kuplungoddal?
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csdani »

Nekem is amúgy zajtalan lenne, összes csapágy koyo, kanuni kar, dugó, miegymás.
Nekem az ETZ 251/301-esen anno kihagytak vmi rugós cuccot, anélkül ment le nálam 10000-et. Csak mivel máshol futott így a fogaskerékpár, most durván hangos. Engem is a guta kerülgetett,hogy 65000-et ráköltöttem, és hangos!
Több helyről hallottam, h nem lehet ilyen fogaskerékpárt kapni, Tábori is mondta múlt héten, amikor a Star blokkot vittük teljes generálra, plusz 60-asra fúrásra.

Vagy valaki tud még gyári fogaskerék párt?
Avatar
gulyesz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Érsekcsanád

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gulyesz »

zsakfos írta:
gulyesz írta:Sziasztok!

Ma levettem a 250 Etz-m kuplung deklijét, hogy elvigyem polírozni. A csavarokat amelyekkel rögzítve van azokat ráraktam egy székre sorrendben. Aztán amikor összepakoltam akkor véletlen belerúgtam és persze az összes csavar leesett. Tudna valaki segíteni, hogy melyik hol lehetett, mert volt benne ami végig menetes volt. Kerestem a neten, de nem találtam semmit. :-(

Előre is köszi.

Tamás
Kép
Köszi a segítséget, nagyon sokat segített. Lefényképeztem a csavarokat amiket kiszedtem. A végig menetes az 6x60-as. A képed alapján úgy gondolom, hogy az előző tulajok valamelyike kicserélhette. Lehet, hogy rakok az helyett 65 mm hosszút, vagy kicserélem az összest imbuszra, akkor legközelebb könnyebb lesz kicsavarni.


Kép
Tamás
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

Hát én nagyon remélem nem fogok így járni... bár nem tudom lehet hogy az én kuplungomból is le van ám esztergálva valamennyi, azért volt ugy összetéve, hogy ki volt hagyva az utolsó lamella... nem tudom...sajnos így vettem aztán most néztem nagyokat... de megpróbálom megoldani...
Te mennyit mentél már a könnyített kuplunggal? Megéri megkönnyíteni? amúgy most komolyan, végiggondoltam és én nem értem ezt a kuplung dolgot...mármint vagy nem értem a mechanikáját, vagy nem is tudom... mert logikusan végiggondolva nem szabadott volna sokezer kilóméteren át hibátlanul mennie úgy hogy nincs benne az utolsó lamella, de ment, nem csúszott, ráadásul amikor szétszedtem, minden jó állapotban volt benne... WÁÁá ez nem fér a fejembe, h vajh mit csinálhattak vele előtte h így lett összerakva...h direkt-e vagy véletlenül, vagy hogy miért nem lett baja... szóval a kuplung úgylátom mindenkinél kényes téma :)
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

az én könnyített kuplungom már alapból 4db tajvani lamellához lett kialakítva(annyival lett vékonyabb az egész fogaskoszorú. :P még sokáig nem kell hozzányúljak látszólag, főleg hogy van elég nyomaték a peregyben, nem kell csúsztatni sehol sem sokáig.

de lehet hogy egyszer berágok a zörgések miatt, és veszek 5db normális lamellát, majd azokkal összerakok egy kuplungot, mert nagyon úgy néz ki, hogy a parafás lamellák belső fogait túlreszeltem, és azokban klattyog a menesztő. kib@szott bosszantó egy zajtalan blokkban ez a hülyeség, pedig órákat szartam el azzal hogy a két futógyűrű között 5századnál ne lógjon többet a menesztő. majd megütött a guta, mikor elöször kipróbáltam. ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

gulyesz írta:Sziasztok!

Ma levettem a 250 Etz-m kuplung deklijét, hogy elvigyem polírozni. A csavarokat amelyekkel rögzítve van azokat ráraktam egy székre sorrendben. Aztán amikor összepakoltam akkor véletlen belerúgtam és persze az összes csavar leesett. Tudna valaki segíteni, hogy melyik hol lehetett, mert volt benne ami végig menetes volt. Kerestem a neten, de nem találtam semmit. :-(

Előre is köszi.

Tamás
Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

nyakas írta:üveglap :!: körkörös mozgatas :idea:
rendben akkor megpróbálom :D köszönöm!
Avatar
gulyesz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Érsekcsanád

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gulyesz »

Sziasztok!

Ma levettem a 250 Etz-m kuplung deklijét, hogy elvigyem polírozni. A csavarokat amelyekkel rögzítve van azokat ráraktam egy székre sorrendben. Aztán amikor összepakoltam akkor véletlen belerúgtam és persze az összes csavar leesett. Tudna valaki segíteni, hogy melyik hol lehetett, mert volt benne ami végig menetes volt. Kerestem a neten, de nem találtam semmit. :-(

Előre is köszi.

Tamás
Tamás
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

üveglap :!: körkörös mozgatas :idea:
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: arovado »

Am bocsánat hogy újra írok, de még a művelet megkezdése előtt: az baj ha a csiszolásban lesz néhány tizedmili eltérés? vagy picikét ferde vagy ilyesmi? mert kézzel nem fogom tudni tökéletes precízen megcsinálni. Szóval ezzel tudok bajt okozni?
Előre is köszönöm a segítséget, és bocsánat a sok kérdezősködésért :D
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 34 vendég