Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
MiszterQ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 273
Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
Tartózkodási hely: Pápa

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MiszterQ » 2010.10.03. 17:56

Na. Kiderült hogy nem is forgott le a kuplungom, semmi baja. Nincs savazás :D Amikor megcsúszott, lehet az olaj miatt csúszott meg (most 80w90 MOL van benne, semmi baja). Ez a hülye rángatás gyertya cserével először megszűnt, majd megint előjött. Most úgy járok vele, hogyha így csinál, akkor jól kihúzatom és olyankor elhagyja végleg. Fene tudja, gyújtás nem jó valahol. Eltömődött kipu lehet esetleg? :-k

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.10.01. 12:52

Paqka írta:Sziasztok

Én ugy tudom h a TS 250 és a 250/1 is ugyan azzal a hengerrel lett szerelve aminek a furata 69mm
De még a sima TS250 68,96-os dugóval adták ki, addig a 250/1 68,97 (az enyémben is ilyen van)

További szép napot
A Ts250/1 is 0,04 illesztésű gyárilag.
Az lehet hogy a dugattyúd az 68,97,viszont akkor a hengered meg 69.01 kell hogy legyen.
Ha legközelebb leveszed a hengerfejet,akkor a hengerbe beütve láthatsz egy +1 beütést ami azt jelenti hogy a névleges méretnél(69,00) 1 századdal több.
Erről olvashatsz a Hogyan tovább Mz című könyvben a 94.oldalon.

Paqka
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2009.01.28. 01:07
MZ-d típusa: mz ts250/1
Tartózkodási hely: Budapest

Blokk

Hozzászólás Szerző: Paqka » 2010.10.01. 09:51

Sziasztok

Én ugy tudom h a TS 250 és a 250/1 is ugyan azzal a hengerrel lett szerelve aminek a furata 69mm
De még a sima TS250 68,96-os dugóval adták ki, addig a 250/1 68,97 (az enyémben is ilyen van)

További szép napot

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 549
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2010.10.01. 06:07

MP1 írta:Paqka!

Ha jól tudom, a 250/1 0,04 mm-re volt illesztve, a kis TS 0,03-ra.

Üdv: P.
joltudod :D

MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MP1 » 2010.09.30. 21:41

Paqka!

Ha jól tudom, a 250/1 0,04 mm-re volt illesztve, a kis TS 0,03-ra.

Üdv: P.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.09.30. 20:41

3. kérdésedre a válasz: 1116, Budapest Kondorosi út 7., 1119, Budapest Andor u. 60.
4. -"- : tátra túra élménybeszámolóban 40e km-t se bírt ki a DKF csapágy.
faterom mesélte, h amikor elbontották a vasfüggönyt, a dkf gyár küldött egy szállítmány csapágyat a vw-nek.
a vw-nél megcsinálták a futáspróbát, aztán gyorsan visszaküldték az egész hóbelemancot.
én nem nosztalgiáznék a helyedben. :-({|= :x :mrgreen:

Paqka
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2009.01.28. 01:07
MZ-d típusa: mz ts250/1
Tartózkodási hely: Budapest

Blokk

Hozzászólás Szerző: Paqka » 2010.09.30. 12:13

Sziasztok

Négy kérdésem volna.
Az egyik h melyiket érdemes venni taiwani vagy török főtengely felujjító szettet 250-es ETZ főtengelyhez.

A másik kérdés:
Ugy tudom h régen az mz-k gyártásakor a 250/1-eseket 0,03mm -rel illesztették a dugót és a hengert.
Viszont ha most fúrat valaki és magyar dugót vesz bele akkor 0.06-re szokták illeszteni.
Nekem vaterán egy sráctól sikerült eredeti német javítóméretes dugót talnom. Na most a kérdés az volna h ezt ilesztethetem e 0,03mm-re vagy engedjem h az esztergályos ezt is 0,06-ra illesze.

A harmadik:
Pesten hol lehet venni emberi áron jó szimeringet és csapágyat?

És végül a negyedik.
Szintén a vaterán vagy egy srác aki komplet csapágy garniturát árul mz-hez és ebben DKF csapágy található.
Mit tudtok erröl? Gyárilag ténleg DKF csapágy van benne, és azzal az én MZ-t több mint 70 ezer kilométert kihuzott.
Ez amit most árul lehet ugyan olyan jó? vagy vegyek bele valami márkásat (kojo skf)

Válaszokat elöre is köszönöm
További szép napot
Üdv Paqka

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.09.26. 20:54

zsakfos írta:
mrkuplungwerbung írta:Szevasztok! Vki letudná nekem irni hogy mz ts 125 mien csapágyak vannak ?(méreteik)
Gondolok it fötengelyre ,kuplungrészre egészen kihajtásig .
elöre is kösz .
Tessék itt kikeresgetheted:
http://www.mz-b.com/ts150/dts150.htm
Motorszámra mindenképp figyelj kereséskor, mert kisTS blokk kétféle volt!
Ez a szükséges csapágyakat is befolyásolja!

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.09.26. 18:00

mrkuplungwerbung írta:Szevasztok! Vki letudná nekem irni hogy mz ts 125 mien csapágyak vannak ?(méreteik)
Gondolok it fötengelyre ,kuplungrészre egészen kihajtásig .
elöre is kösz .
Tessék itt kikeresgetheted:
http://www.mz-b.com/ts150/dts150.htm

mrkuplungwerbung
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2009.06.03. 20:29
MZ-d típusa: simson/mz
Tartózkodási hely: celldömölk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mrkuplungwerbung » 2010.09.26. 17:52

Szevasztok! Vki letudná nekem irni hogy mz ts 125 mien csapágyak vannak ?(méreteik)
Gondolok it fötengelyre ,kuplungrészre egészen kihajtásig .
elöre is kösz .

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.09.25. 20:10

conus írta:tehát akkor ezzel nem lehet orvosolni azt a főtengelyt ami a csapágy belső gyűrűjétől kopott le úgy, h az új csapágy hidegen is leesik róla? :x :mrgreen:
Hát fogalmam sincs.
Azt tudom hogy szimmering által berágódott felületre nagyon jó.A cégnél használunk néha ilyet,csak kissé nagyobb méretben.
Ezért is tudtam hogy létezik ilyen azSkf-nél,dehogy megkopott csapágyfelülethez jó-e azt nem tudom.Hülyeséget meg nem akarok mondani.Viszont én tutira esztergályoshoz mennék ilyen gonddal.A csapágy által megkoptatott részből leszedni amennyit kell.Egy közbetét szorosan illesztve a leszabályozott felületre azt kész.Valami jó anyagból.Rozsdamentes acélból pld.
Szerintem. :D

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.09.25. 19:05

tehát akkor ezzel nem lehet orvosolni azt a főtengelyt ami a csapágy belső gyűrűjétől kopott le úgy, h az új csapágy hidegen is leesik róla? :x :mrgreen:

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.09.25. 18:46

conus írta:zsaky :!:

ez konkrét kérdés. 8)
Csapágy esetében a mérettel van a gond,hisz a gyári tengelyméretnél nagyobb lesz a persellyel.
A szimmering ugye elbírja,sőt még jobban rászorul a tengelyre ami még plusszban javitja a tömitést.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.09.25. 18:25

zsaky :!:

ez konkrét kérdés. 8)

Geri :!:

akkor elnézést, elnéztem :x :mrgreen:

Avatar
Geritoo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.03.18. 08:56
MZ-d típusa: TS 250 '73
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Geritoo » 2010.09.25. 17:06

Conus!

A motor nem BAZ megyei. Édesapám hozta Drezdából 73-ban.
kb 10 évet pihent aztán gondoltam megcsinálom OT-sre.
41 ezer kilométer van benne.

Zaky,

egy felni kb 6 óra volt onnantól, hogy szétfűztem. Kis csiszolás aztán fúrógépbe fogható rongykoronggal políroztam. Lehetetlen nincs, ha van elég időd és türelmed! :) (de azért pénz sem árt... :) )

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.09.25. 16:10

conus írta:
zsaky :!:

nem szimering hanem csapágy alá is be mernéd tenni :?: :x :mrgreen:
Ez most beugratós kérdés? :-k

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.09.25. 16:05

Geritoo írta:Képek felújításról:

http://picasaweb.google.hu/107432012639 ... feat=email#
Hát ez valami eszméletlen szép!
Gratula.
Nem semmi munkát végeztél.

Az a kerékpolirozás az eszméletlen.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.09.25. 15:29

Geritoo írta:Képek felújításról:

http://picasaweb.google.hu/107432012639 ... feat=email#
OFF

ezt a motort VÉLETLENÜL nem az első tulajtól vetted BAZ megyéből?
mert ha igen akkor ezt én is meg akartam venni annó, csak úgy akartam felújítani, h a blokkot /1-esre cserélem... :x :mrgreen:

ON

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.09.25. 14:59

zsakfos írta:Értem.
Esetleg meglehetne próbálni az Skf javitóhüvelyével.Nagyon jó kis találmány.
Házilag felrakható.
Kb 2-3000 ft/db,bár lehet hogy még ennyi sem.Megkell érdeklődni.

http://www.karb-tech.hu/index.php?m=hir ... 4413816501
http://www.skf.com/files/866277.pdf
zsaky :!:

nem szimering hanem csapágy alá is be mernéd tenni :?: :x :mrgreen:

Avatar
Geritoo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.03.18. 08:56
MZ-d típusa: TS 250 '73
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Geritoo » 2010.09.25. 14:49


Avatar
Geritoo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.03.18. 08:56
MZ-d típusa: TS 250 '73
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Geritoo » 2010.09.25. 12:19

Geritoo írta:
zsakfos írta:Értem.
Esetleg meglehetne próbálni az Skf javitóhüvelyével.Nagyon jó kis találmány.
Házilag felrakható.
Kb 2-3000 ft/db,bár lehet hogy még ennyi sem.Megkell érdeklődni.
http://www.karb-tech.hu/index.php?m=hir ... 4413816501

Húúú ez jó ötlet! :) A tengelyben amúgy 40eKm van szóval nem szívesen húzatnám szét....
Köszi a jó ötletet! :)
illetve nem szívesen cserélném le taiwanira

Avatar
Geritoo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.03.18. 08:56
MZ-d típusa: TS 250 '73
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Geritoo » 2010.09.25. 12:18

zsakfos írta:Értem.
Esetleg meglehetne próbálni az Skf javitóhüvelyével.Nagyon jó kis találmány.
Házilag felrakható.
Kb 2-3000 ft/db,bár lehet hogy még ennyi sem.Megkell érdeklődni.
http://www.karb-tech.hu/index.php?m=hir ... 4413816501

Húúú ez jó ötlet! :) A tengelyben amúgy 40eKm van szóval nem szívesen húzatnám szét.
Köszi a jó ötletet! :)

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.09.25. 12:04

Értem.
Esetleg meglehetne próbálni az Skf javitóhüvelyével.Nagyon jó kis találmány.
Házilag felrakható.
Kb 2-3000 ft/db,bár lehet hogy még ennyi sem.Megkell érdeklődni.

http://www.karb-tech.hu/index.php?m=hir ... 4413816501
http://www.skf.com/files/866277.pdf
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2010.09.25. 12:18-kor.

Avatar
Geritoo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.03.18. 08:56
MZ-d típusa: TS 250 '73
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Geritoo » 2010.09.25. 11:15

zsakfos írta:
Geritoo írta:Sziasztok,

4 sebességes TS250-hez szeretnék főtengelyt, lehetőleg újat vagy felújítottat. Hol és melyiket érdemes megvenni. Gondolom a sok helyen kapható TW gyártmány nem hosszú életű. Tapasztalatok érdekelnének.
Nem igazán van róla tapasztalat mert senki nem áldoz ennyi pénzt rá.Szerintem.
Leglábbis nem emlékszem hogy valaki is irt volna már ilyen tapasztalatról.Inkább mindenki felújittatja a régit,mert az klasszissal olcsóbb megoldás.
Annyira szar már a sajátja,hogy felújitani sem érdemes?

Igazából még gyári szimering volt benne ami annyira kemény volt már, hogy szépen bemarta a tengelyt.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.09.25. 11:00

Geritoo írta:Sziasztok,

4 sebességes TS250-hez szeretnék főtengelyt, lehetőleg újat vagy felújítottat. Hol és melyiket érdemes megvenni. Gondolom a sok helyen kapható TW gyártmány nem hosszú életű. Tapasztalatok érdekelnének.
Nem igazán van róla tapasztalat mert senki nem áldoz ennyi pénzt rá.Szerintem.
Leglábbis nem emlékszem hogy valaki is irt volna már ilyen tapasztalatról.Inkább mindenki felújittatja a régit,mert az klasszissal olcsóbb megoldás.
Annyira szar már a sajátja,hogy felújitani sem érdemes?

Avatar
Geritoo
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.03.18. 08:56
MZ-d típusa: TS 250 '73
Tartózkodási hely: Gödöllő

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Geritoo » 2010.09.25. 00:08

Sziasztok,

4 sebességes TS250-hez szeretnék főtengelyt, lehetőleg újat vagy felújítottat. Hol és melyiket érdemes megvenni. Gondolom a sok helyen kapható TW gyártmány nem hosszú életű. Tapasztalatok érdekelnének.

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 549
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2010.09.24. 20:39

gabsic írta:
smate írta:helló kis ts-nél hogy, milyen írányba kell nézniük a szimmeringeknek a főtengelyen és a lánckeréknél ?, nem voltak benne, valamelyik okos anélkül rakta össze, és hogy lehet levenni a kuplungot nyomócsapszeg nélkül ?
Szimering:Gyújtás oldalon a sonka felé néz a rugó, túloldalon a főtengelyen levő lánckerék felé. Kihajtásnál a váltó felé néz a rugó.
Kuplung: nyomócsapszeg híján kombináltfogóval is megoldható. (csak fogóval 2 emberes a dolog, nyomócsapszeggel meg 1 ember is röhögve megcsinálja)

Más:
KERESEK ETZ 250 MALOMKEREKET (KUPLUNG NAGYFOGASKEREKET) CSAK JÓ ÁLLAPOTÚT!!!!!! (ja és lehetőleg olcsóért...) :mrgreen:
Tátra túrán derült ki, hogy az enyémnek ki van törve egy foga, hát vettem egyet vaterán... Szemre jónak tűnt, bár láthatóan kopottabb mint az eredeti... Tegnap összeraktam az újjal, de használhatatlan... nagyobb a foghézag, és olyan szinten sivít, hogy mikor mentem az utcán egy kört vele, a szomszéd is aki kint beszélgetett befogta a fülét olyan hangos... ](*,) ](*,) 1500-tól 3000ig a motor hangját nem is hallani, csak mintha egy rossz, csapágyas kínai flex sivítana....
Gabsic! ha kell tudok adni nagy ferdefogaskereket ha kell INGYÉ!

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1307
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XF650
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2010.09.24. 20:10

Hali!

Egy kis fejlemény:Ugye mivel a az ETZ-ben a váltó ismét nem volt jó (kb 3 hónapot bírt) most azt csinálta (ismét a 3. sebesség) most megvolt csak éppen olyan volt mintha nem akadt volna össze rendesen mintha elugrott volna vagy fene tudja :roll: .Ma szét lett szedve a váltó, és lám a 3. fogaskerék egyben van csak 2 fogaskerékből van 1-1 fok kitörve meg a berúgó fogaskerék van "elnyomódva".Nah és itt jön amin meglepődtem a léptetővillák főleg a 10-s számú ha jól emlékszem mintha szétégett volna az egész elszíneződött szép kék meg elgyűrődött az egész :shock: :roll:,meg ugyanígy járt a másik kettő is csak azoknak a felülete elkékült :roll: .Lehetséges hogy ez okozta a hibát?(sztem igen mert más rendellenséget nem találtam)

Itt van róla pár kép nem túl jó de azért a lényeget látni

Kép

Kép


Kép

Avatar
kiszsebi
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Hozzászólások: 2549
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.09.24. 12:34

gabsic írta: Kuplung: nyomócsapszeg híján kombináltfogóval is megoldható. (csak fogóval 2 emberes a dolog, nyomócsapszeggel meg 1 ember is röhögve megcsinálja)
Én fogtam egy 20*3-as laposvasat, csináltam egy sliccet az egyik végére, a másikra pedig T alakban ráhegesztettem egy másik darab laposvasat, így könnyen ki tudom szedni a rugókat.
Első, útszéli megoldásom egy asztalos szorító ilyetén átalakítása volt :)

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2010.09.24. 09:58

smate írta:helló kis ts-nél hogy, milyen írányba kell nézniük a szimmeringeknek a főtengelyen és a lánckeréknél ?, nem voltak benne, valamelyik okos anélkül rakta össze, és hogy lehet levenni a kuplungot nyomócsapszeg nélkül ?
Szimering:Gyújtás oldalon a sonka felé néz a rugó, túloldalon a főtengelyen levő lánckerék felé. Kihajtásnál a váltó felé néz a rugó.
Kuplung: nyomócsapszeg híján kombináltfogóval is megoldható. (csak fogóval 2 emberes a dolog, nyomócsapszeggel meg 1 ember is röhögve megcsinálja)

Más:
KERESEK ETZ 250 MALOMKEREKET (KUPLUNG NAGYFOGASKEREKET) CSAK JÓ ÁLLAPOTÚT!!!!!! (ja és lehetőleg olcsóért...) :mrgreen:
Tátra túrán derült ki, hogy az enyémnek ki van törve egy foga, hát vettem egyet vaterán... Szemre jónak tűnt, bár láthatóan kopottabb mint az eredeti... Tegnap összeraktam az újjal, de használhatatlan... nagyobb a foghézag, és olyan szinten sivít, hogy mikor mentem az utcán egy kört vele, a szomszéd is aki kint beszélgetett befogta a fülét olyan hangos... ](*,) ](*,) 1500-tól 3000ig a motor hangját nem is hallani, csak mintha egy rossz, csapágyas kínai flex sivítana....

smate
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2010.07.06. 21:47
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: smate » 2010.08.28. 10:48

helló kis ts-nél hogy, milyen írányba kell nézniük a szimmeringeknek a főtengelyen és a lánckeréknél ?, nem voltak benne, valamelyik okos anélkül rakta össze, és hogy lehet levenni a kuplungot nyomócsapszeg nélkül ?

torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 127
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: torokb » 2010.08.24. 18:58

Na, megráztam a fáradtolajos kannát, és tényleg zörgött benne valami: a kapcsolásrögzítő golyó. :oops:
Visszarak, kipróbál, működik. :)
Tehát:
1. Az a golyó szerintem nem csak az üres fokozat rögzítésére szolgál.
2. SOHA DE SOHA NE TEKERD KI AZT A CSAVART! (de ezt már mások is megmondták)

torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 127
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: torokb » 2010.08.24. 15:50

Ha kuplungot kiemelem, akkor nem érzem hogy húzni próbálna a motor.
hykomol 80w90 volt benne, és lecseréltem OMV 15w40re. Ezután éreztem hogy nagyon szar a váltó, visszacseréltem hykomol 80w90re. Most az jutott eszembe, hogy mi van ha a golyó kifolyt az olajjal... :shock: megyek és megnézem a kannában. Lehet esetleg az a gond hogy 9deci helyett belement az 1 liter?
Olajcsere és a csavar kiszedése és visszarakása mellett berúgókar rugó csere történt, de ennek nem kéne a váltóra hatással lennie. :(

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3810
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2010.08.24. 15:40

torokb!

A nem esett ki az szerintem egyenlő azzal, hogy nincs benne...
De ha jóltudom, akkor az csak az üreset pozícionálja.
A kuplung kiemel rendesen, nem tapadnak a lamellák össze? Ettől is lehet a nehézkes váltogatás. Nem tudod teljesen tehermentesíteni a váltót.

Milyen olaj volt benne, és milyen került bele?

torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 127
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: torokb » 2010.08.24. 15:36

Sziasztok!

ETZ 250-em van, olajcsere óta bajos a vissza-váltás, csak sokadszorra sikerül. Főleg 4ből 3ba, és kettőből 1be. Újabban a fokozatok közti üreset is sokkal könnyebb megtalálni. Olajcserekor történt egy kis baki: figyelmetlenül a "sohanecsavardki" fokozatrögzítő csavart is kivettük az olajleeresztéshez. Golyó nem esett ki, rugót alátétet csavart visszaraktuk.
Ezek után okozhatja a fokozatrögzítő a hibát? Ha igen, akkor szét kell húzni a blokkot a rendberakáshoz?

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2599
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2010.08.22. 00:07

horhaus írta:Sunbim

Szerintem a benzin szagú olaj is árulkodó jel a szimering problémára. Azok mellet amit leírtál.

Ahha. Jó 5let! +vizslatom! :-"

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1437
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2010.08.21. 22:22

nyakas írta:
RR_ZOZY írta:Jók a bolti lehúzók, de nem árt megcsinálni a hegyes csavarvéget golyósra, akkor aztán örök élet + 1 nap :wink:
es agoyloval a fotengely kupjat le is rendezed egyuttal :-({|=
Ezzel a módszerrel biztos hogy nem. Pont ez a pláne benne. Működik, bevált, és nem cseszi szét a központfuratot. Soha nem vágtam gallyra a lehúzóimmal egy főtengelyt sem. Le is karmolnám magamat :D
Egyébként mindenki úgy csinálja ahogy akarja.....

mark222
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mark222 » 2010.08.21. 21:44

van is egy rugó,de közben megtaláltam azt a pálcát,úgyhogy holnap veszek váltóolajat,aztán remélem már indíthatom a Mocit :D:D már nagyon régóta várok rá,és úgy látszik hogy a végére értem a felújításnak.

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.08.21. 17:37

Ez általában egy örökéletű alkatrész, bontóból biztosan tudsz szerezni. De miért nem megy vissza a kulpungkar? A kinyomószerkezetnél kell lennie egy rugónak.

mark222
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mark222 » 2010.08.21. 17:34

közben vettem észre,hogy van egy ilyen pálca amit ugye benyom az a "dolog" amit meghúz a bovden,nah auz nálam nincsen,vagy elveszett...nem tudjátok mi annak a neve,és honnan lehet olyat venni?

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.08.21. 17:30

Elszakadt a bowden.

mark222
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mark222 » 2010.08.21. 17:21

az a helyzet hogy egyáltalán nem emel ki,tehát amikor behúzom a kart akkor alig érzem hogy lenne bármi is amit meghúz a bovden,meg ha behúzom a kart akkor nem húzódik vissza ha elengedem,ezért nem is tudok elindulni se vele,csak kuplung nélkül de az meg nem tesz jót a motornak.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.08.21. 16:17

mark222 írta:mitől lehet az hogy a kuplung nem emel ki rendesen?
mit ellenőrizzek/cseréljek ki???
ha melegen nem emel ki, akkor a kuplung agynál a 3 db M6-os csavar alól vegyél ki alátétet. :mrgreen:

mark222
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: mark222 » 2010.08.21. 16:06

mitől lehet az hogy a kuplung nem emel ki rendesen?
mit ellenőrizzek/cseréljek ki???

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 549
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2010.08.21. 09:43

RR_ZOZY írta:Jók a bolti lehúzók, de nem árt megcsinálni a hegyes csavarvéget golyósra, akkor aztán örök élet + 1 nap :wink:
es agoyloval a fotengely kupjat le is rendezed egyuttal :-({|=

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1437
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2010.08.20. 21:50

Jók a bolti lehúzók, de nem árt megcsinálni a hegyes csavarvéget golyósra, akkor aztán örök élet + 1 nap :wink:

Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 » 2010.08.20. 20:59

Kázmér írta:A különböző motorosboltokban kapható kuplung lehúzó szerszámok milyen hatékonysággal használhatóak?

Érdemes inkább másfajta szerszámmal próbálkozni?

Üdv: Kzmr
Mofakerben vettem lehúzót tökéletesen működik.

Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes » 2010.08.20. 20:32

Kázmér írta:A különböző motorosboltokban kapható kuplung lehúzó szerszámok milyen hatékonysággal használhatóak?

Érdemes inkább másfajta szerszámmal próbálkozni?

Üdv: Kzmr
Szerintem mással ne próbálkozz abból gond lehet #-o Keress vissza többen irták már melyik bolti jó vagy gagyi

Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kázmér » 2010.08.20. 18:30

A különböző motorosboltokban kapható kuplung lehúzó szerszámok milyen hatékonysággal használhatóak?

Érdemes inkább másfajta szerszámmal próbálkozni?

Üdv: Kzmr

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.08.20. 13:26

felso tugorgonel csapszeget is cserelj.
tugorgot csapagy boltban vegyel: ina vagy prox markajut.

egyebkent itt van a magyar nyelvu szerelesi kezikonyv, ugy toltsd le, h jobb klikk es cel mentese mas neven: http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... asi_kk.pdf :mrgreen:

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég