Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

matt1989 írta:Köszönöm a válaszokat!

Akkor ki fogja még bírni a jövő heti túrát (3-4száz km), csak már jártam úgy, hogy ugyanezt csinálta egyre jobban, és egy idő után ki sem emelt a kuplung.

Nem akarok hülyeséget mondani, de valami lelazult benne és 2* eljátszotta ezt.

De júniusban jó kezekben lesz Bambinál. :)
szerintem nememel le redesen nezd meg a kiemelo csigat nem e szorul ,de legjobb lenne levenni a deknit es atnezni a kuplunglamellakat es a surlodo femlamellakat is!!!! :!:
A viz szalad, a kő marad!
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Köszönöm a válaszokat!

Akkor ki fogja még bírni a jövő heti túrát (3-4száz km), csak már jártam úgy, hogy ugyanezt csinálta egyre jobban, és egy idő után ki sem emelt a kuplung.

Nem akarok hülyeséget mondani, de valami lelazult benne és 2* eljátszotta ezt.

De júniusban jó kezekben lesz Bambinál. :)
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

matt1989 írta:De azt nem tartom természetesnek, hogy ugrik mikor berakom sebességbe. :roll:

Lehet én is MZ hipohander leszek, mint egyik klubtársunk. :lol:
Teljesen természetes, az hogy ugrik a motor minden folyadékos tengelykapcsolónál megvan ez a jelenség. A kuplunglamellák összetapadnak az olajtól (egy minimális olajfilm) van a lemezek között és ezek ugranak olyankor szét.
Nemrég motoroztam egy Yamaha Trickerrel, az is ugyanilyen, berakod 1.be ugrik picit.
Az MZ kuplungja olyan, hogy amikor behúzod a tengelykapcsoló kart, akkor csak megszünteted a nyomást, de effektív a tárcsák nem távolodnak el egymástól, úgy képzeld el mintha sok papírlap lenne egymáson, de csak rátéve egymásra, meg amikor becsukod a könyvet és rátenyerelsz, kb ez a különbség. Ezzel szemben az autónál fizikailag el is távolodik egymástól, mikor kinyomod a tengelykapcsolót.
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

Én olyanról hallottam hogy kihúzták a szimeringet, és a csapágyra hegesztettek 2 db vékony köracélt és valahogy kihuzták.De nem láttam csak hallottam.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

daranyi68 írta:
horhaus írta:Sziasztok

Sajnos csapágyas a motorom. Levettem a dinamót, és kézzel meg tudtam mozgatni a tengely végét.
Ha szét húzom a blokkot,- mert gondolom szét kell,- a váltó nem hullik szét darabokra? Nehogy úgy keljen össze legóznom.
Gondoltam készítek egy Zsakfos féle célszerszámot. Csapágyat vegyek az MZ boltban, amit adnak, vagy csapágyboltban valami spécit? Ha csapágybolt, tudtok típust vagy méretet mondani?
Szerintem nem kell széthúzni a blokkot.Még nem csináltam de már hallottam hogy ki lehet húzni szészedés nélkül is.De várd meg mig nállam hozzáértőbbek adnak tanácsot szétszedés ügyben.Ami biztos hogy csapágyboltba vegyél C3-as minőséget
Csinált valaki már ilyet?
Rocksoldier
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
MZ-d típusa: MZ250TS
Tartózkodási hely: Nagysimonyi

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Rocksoldier »

hali! Nincsen valami ötletetek arra hogy per1 hengerfejbe hogy rögzítsem a gyertya perselyét? mikor meghuzom gyertyát utánna lazitáskor kilazítja aztis ... másik oldalon le is peremeztem, de anyira megszorul benne a gyertya hogy kilazítja.. nem tud kijönni de idegesitő:D
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

De azt nem tartom természetesnek, hogy ugrik mikor berakom sebességbe. :roll:

Lehet én is MZ hipohander leszek, mint egyik klubtársunk. :lol:
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

matt1989 írta:Ez mennyire jelent rosszat, mert NDK-ra még így szeretnék menni utána irány Bambi? :)
Ha van kocsid, próbáld ki, hogy felemeled az egyik hajtott kereket, berakod üresbe és megjáratod a motort. A kerék forogni fog. Dénes megírta: az olaj viszkozitása miatt fog forogni a kerék. Nos, mivel az MZ-k olajos kuplungosak, így a kiemelt tárcsák között is van némi olaj (aminek lennie is kell), ez viszi át a hajtást.
Szerintem ne aggódj nagyon!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Ez mennyire jelent rosszat, mert NDK-ra még így szeretnék menni utána irány Bambi? :)
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Az még üresben is pörög.
Nyilván valamennyire fog még a kuplung, ha kiemel akkor is. Üresben meg az olaj áramlásától forog asszem.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Sziasztok!

Egy kérdésem lenne, ha sebességbe rakom behúzott kuplungnál miért pörög a kerék(ETZ 250)?

Ha berakom egyesbe és rajta ülök kicsit ugrik is, de nem áll le ha alapjáraton rakom sebességbe.

Íme egy kis ízelítő:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YXkIcThAq3M[/youtube]
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Akinek SBK Edition villahidas Kawasakija van, annak nincs lehetetlen.

Már ha ilyen kérdéseknél tartunk. A nagy ETZ-n meg lehet fordítani a hengert átalakítás nélkül?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Kawabiker írta:Bambi!

Másik topikban kérdeztem de lehet nem nézted:
ts250/1,etz250,etz301 hengerek közt részletesen mi az eltérés?
Jól tudom,hogy a 250es hengerek nem fúrhatók fel 77mm ig csak a 301es hengere?
301 henger felmegy a ts250/1 blokkra vagy kell valamit marni,fúrni,faragni,stb?
A TS 250/1-nek 8-as a tőcsavarja,míg a 251 és a 301-nek 10-es.De az
egymásközti távolság is más sajna.
A 250-es hengerek felfúrhatóak 77-re
A 251,és a 301 henger nem megy rá a TS 250/1-re.
Végül is mindent lehet,csak munka,és pénz kérdése
üdv bambi
Kawabiker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
MZ-d típusa: sok
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kawabiker »

Bambi!

Másik topikban kérdeztem de lehet nem nézted:
ts250/1,etz250,etz301 hengerek közt részletesen mi az eltérés?
Jól tudom,hogy a 250es hengerek nem fúrhatók fel 77mm ig csak a 301es hengere?
301 henger felmegy a ts250/1 blokkra vagy kell valamit marni,fúrni,faragni,stb?
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Varga1488 írta:
bambi írta: Az olajleeresztő csavar alá tegyél egy vastag tömítő alátétet,és próbáld meg újra,hogy milyen a váltó
Rendben mester! Milyen tömítő alátétre gondolsz? Köszönöm
alu vagy réz,és kettőt tegyék be
daranyi68

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

horhaus írta:Sziasztok

Sajnos csapágyas a motorom. Levettem a dinamót, és kézzel meg tudtam mozgatni a tengely végét.
Ha szét húzom a blokkot,- mert gondolom szét kell,- a váltó nem hullik szét darabokra? Nehogy úgy keljen össze legóznom.
Gondoltam készítek egy Zsakfos féle célszerszámot. Csapágyat vegyek az MZ boltban, amit adnak, vagy csapágyboltban valami spécit? Ha csapágybolt, tudtok típust vagy méretet mondani?
Szerintem nem kell széthúzni a blokkot.Még nem csináltam de már hallottam hogy ki lehet húzni szészedés nélkül is.De várd meg mig nállam hozzáértőbbek adnak tanácsot szétszedés ügyben.Ami biztos hogy csapágyboltba vegyél C3-as minőséget
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Sziasztok

Sajnos csapágyas a motorom. Levettem a dinamót, és kézzel meg tudtam mozgatni a tengely végét.
Ha szét húzom a blokkot,- mert gondolom szét kell,- a váltó nem hullik szét darabokra? Nehogy úgy keljen össze legóznom.
Gondoltam készítek egy Zsakfos féle célszerszámot. Csapágyat vegyek az MZ boltban, amit adnak, vagy csapágyboltban valami spécit? Ha csapágybolt, tudtok típust vagy méretet mondani?
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

Most ahogy tudtam beröfentetem csak a berúgó éket megette és a tengely is megvan kopva... de üresbe van egy racsnis hangja... olyan mint a berúgó lett lenne tartva de nem az mert ha sebeségbe rakom akkor nincs hang csak érdekes a váltás... Am mester az a tömítőalátét mi célt szolgál?
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

bambi írta:
Varga1488 írta:Hali vki megmondaná hogy miért nem veszi a sebességet lefele csak akkor ha 4-5-ször lefele nyomom a váltókar? Köszönöm
Az olajleeresztő csavar alá tegyél egy vastag tömítő alátétet,és próbáld meg újra,hogy milyen a váltó
Rendben mester! Milyen tömítő alátétre gondolsz? Köszönöm
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

Varga1488 írta:Hali vki megmondaná hogy miért nem veszi a sebességet lefele csak akkor ha 4-5-ször lefele nyomom a váltókar? Köszönöm
Az olajleeresztő csavar alá tegyél egy vastag tömítő alátétet,és próbáld meg újra,hogy milyen a váltó
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

A szerelő srác azt mondta nem volt semmi szemmel látható baj...
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Akkor talán lehet... Esetleg léptetővilla kopás... Igazából váltóval még nem volt gondom (hál istennek), szóval csak tippelek... :?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

Elvileg teljesen mert főtengely kuplung agy és csapágy cserék voltak
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hézagoló alátétek ugyanúgy kerültek vissza? Mennyire volt szétszedve?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

kiszsebi írta:
Varga1488 írta:Hali vki megmondaná hogy miért nem veszi a sebességet lefele csak akkor ha 4-5-ször lefele nyomom a váltókar? Köszönöm
kistz-n a "kapcsolókar" és a "kapcsolódarab" nevű alkatrészek kopása miatt volt ilyen problémám. illetve a kapcsolótengely kopása is okozhat ilyet.
De ez nagy TZ és szétszedés után csinálja ezt eddig nem volt ilyen gond vele...
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Varga1488 írta:Hali vki megmondaná hogy miért nem veszi a sebességet lefele csak akkor ha 4-5-ször lefele nyomom a váltókar? Köszönöm
kistz-n a "kapcsolókar" és a "kapcsolódarab" nevű alkatrészek kopása miatt volt ilyen problémám. illetve a kapcsolótengely kopása is okozhat ilyet.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

Hali vki megmondaná hogy miért nem veszi a sebességet lefele csak akkor ha 4-5-ször lefele nyomom a váltókar? Köszönöm
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

kösz fiúk :D

Hát elvileg voltam motoros boltba azt mondta vannak fogaskerekek meg bontott váltók csak mutassam meg hogy melyik kell amikbe csak beledarált azt még könnyű mert elviszem, csak ami teljesen széttört azzal volt kis gond mire videón meg rajzokon megtaláltam melyik is kell :roll: remélem lesznek, :roll: már lenne egyben...
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

András! Ne keseredj el! Börzén,vagy akár a vaterán is találsz hozzá szerintem! De ha valamelyik jószívű klubtárs szétnéz otthon a sufniban,lehet hogy talál neked! 8)
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
KrisszETZ251
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 92
Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
Tartózkodási hely: Szeged-Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KrisszETZ251 »

Andrá$ írta:Hát jah :? nemtom majd valahogy csak lesz, fogaskerekeket vhogy kicserélni :? 8)

Valahol veszel, egy bontott váltót és abból átszereled a fogaskerekeket. Szerintem még mindig jobb mint az utángyártott kerekek, bár azok nem tudom mifélék. ](*,)
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Hát jah :? nemtom majd valahogy csak lesz, fogaskerekeket vhogy kicserélni :? 8)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
daranyi68

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Andrá$ írta:Nah sajnos megtörtént az elkerülhetetlen széthúzás :?
voltak érdekes dolgok egy két apróság hiányzott amik a szerelési videón rajta voltak egy két alátét meg "lemez".
de a legfőbb a váltónál volt a hiba lehet az volt az oka egy fogaskerék darabokban volt a blokkba + elég sok törmelék meg még 2 fogaskeréken lehet látni hogy az aljuk teljesen "ledarálta" :( :roll: ennyit erről... :( :?



Kép

Kép

Kép
Szerencsétlen nem is csoda hogy nem akarta az igazságot.De majd megoldod!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Andrá$ írta:Nah sajnos megtörtént az elkerülhetetlen széthúzás :?
voltak érdekes dolgok egy két apróság hiányzott amik a szerelési videón rajta voltak egy két alátét meg "lemez".
de a legfőbb a váltónál volt a hiba lehet az volt az oka egy fogaskerék darabokban volt a blokkba + elég sok törmelék meg még 2 fogaskeréken lehet látni hogy az aljuk teljesen "ledarálta" :( :roll: ennyit erről... :( :?
Hát törött fogaskerékkel nehéz váltani......
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Nah sajnos megtörtént az elkerülhetetlen széthúzás :?
voltak érdekes dolgok egy két apróság hiányzott amik a szerelési videón rajta voltak egy két alátét meg "lemez".
de a legfőbb a váltónál volt a hiba lehet az volt az oka egy fogaskerék darabokban volt a blokkba + elég sok törmelék meg még 2 fogaskeréken lehet látni hogy az aljuk teljesen "ledarálta" :( :roll: ennyit erről... :( :?



Kép

Kép

Kép
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
daranyi68

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

KILL3R etz írta:daranyi!

Nekem is ilyen problémám volt. Próbáltam tömítgetni stb...
Aztán feltűnt, hogy hiába folyik az olaj, nem akar szint alá menni. Na mondom akkor leengedem, megnézem nincs-e benzin szaga... Hát kinyitottam a leeresztőt, és kb mint a magzatvíz, úgy jött le az "olaj". Szinte csak benzin volt már a váltóban.... ](*,)

Kicseréltem a szimeringet, és láss csodát, amióta nincs túlnyomás a dekni alatt, azóta nem tolja ki az olajat. :twisted:

Szerintem érdemes megnézni....
Megnéztem,hálistennek nem benzin szagú az olaj.Az nem lehet probléma hogy ez az olaj hidegen is folyósabb min az előző volt?
daranyi68

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

kiszsebi írta:
daranyi68 írta:A deknibe van már egy vályu a gumi o gyürűnek.Akkor az kevés lenne?
A berúgó tengelyben van a váltó tengelye és ott szokott folyni az olaj, a fiúk oda tettek tömítőgyűrűt.
Köszi a tanácsot,utánna nézek a dolognak.Akkor oda kell a vályut szúratni.Bár a mostani olaj folyósabb mint az előző,még hidegen is.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2010.05.17. 13:40-kor.
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

csikin írta:
Laczkó írta:Üdvözlet! Segítségeteket kérném! A motoromba fúrás óta kb 700km van bennt, de egyszerűen amikor beváltok 5-ikbe akármilyen magas fordulatnál /nem erőltettem soha túl persze/ egyszerűen nem gyorsul semmit a motor sőt szép lassan esik a fordulat egyenes úton, ilyenkor persze mindig visszaváltok 4-be mert ott azért van erő. 1:40es Castrol 2T olajat használok, a karburátora gyári új ndk-s. Légyszives ha tudtok ötleteket mitől lehet segítsetek. Bambi mondta már h a rövid kipufogó is okozhat teljesítménycsökkenést, de nemtudom hogy ilyen mértékben okozhat e. Köszönöm Üdv!
Ha negyedikben 5000-es fordulaton váltasz 5be akkor simán mennie kéne tovább. Az a kipuff okozhat ilyesmit szerintem.
Úgy ahogy mondod, ha 4be 5000nél beváltok 5be mennie kéne de nem megy sőt szépen lasssan lassul... Köszi
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

daranyi!

Nekem is ilyen problémám volt. Próbáltam tömítgetni stb...
Aztán feltűnt, hogy hiába folyik az olaj, nem akar szint alá menni. Na mondom akkor leengedem, megnézem nincs-e benzin szaga... Hát kinyitottam a leeresztőt, és kb mint a magzatvíz, úgy jött le az "olaj". Szinte csak benzin volt már a váltóban.... ](*,)

Kicseréltem a szimeringet, és láss csodát, amióta nincs túlnyomás a dekni alatt, azóta nem tolja ki az olajat. :twisted:

Szerintem érdemes megnézni....
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára KILL3R etz 2010.05.17. 13:13-kor.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

daranyi68 írta:A deknibe van már egy vályu a gumi o gyürűnek.Akkor az kevés lenne?
A berúgó tengelyben van a váltó tengelye és ott szokott folyni az olaj, a fiúk oda tettek tömítőgyűrűt.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
daranyi68

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

conus írta:a váltótengelybe beleszúrattam egy vályút egy esztergályossal és arra tettem o gyűrűt. de már nem emlékszem h pontosan mekkorát meg hogyan. viszont utólag rájöttem h jobban jártam volna ha a váltótengelyre rámenő csőbe szúrattam volna bele egy vályút és abba tettetek bele o gyűrűt. #-o :-" :mrgreen:
A deknibe van már egy vályu a gumi o gyürűnek.Akkor az kevés lenne?
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

coco írta:Sziasztok. Kis segitsegre lenne szuksegem. Szoval a blokkot rendbe rakattam, kuplung,valto,dugo,gyuru s tarsai.... Az oregem lement es hazahozta szervizbol, azt mondta nincs semmi gond jol megy, es masnap el is vitte verifikalasra. 2 nap pihenoje volt a motornak, es mire en hazaertem meg se roffen. Fater mondta hogy pocroff volt. Toltam, rugtam, gyertyat kivettem, mindent elkovettem de meg se roffen. Aram van es szikra is. Ja es benzin is :D Otletek?
Hali! Egy tipp: nézd át a hidegindítót a karbiban. Néha megesik sokat állt motornál hogy kiesik( leragad) a gumi, így nem kap anyagot azon keresztül (hiába húzod a szivatót).
Ha a gyertyánál töltesz bele egy kis benzint a hengerbe akkor sem röffen?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: coco »

Matthej :D De nem fullentett mert valahogy hazakelett jojjon vele es tuti h nem taszitotta, es utana meg felhivott telefonon s ott bogette nekem a telefonba :P De mindegy is mert megoldodott a problema :P
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára coco 2010.05.16. 22:27-kor.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Laczkó írta:Üdvözlet! Segítségeteket kérném! A motoromba fúrás óta kb 700km van bennt, de egyszerűen amikor beváltok 5-ikbe akármilyen magas fordulatnál /nem erőltettem soha túl persze/ egyszerűen nem gyorsul semmit a motor sőt szép lassan esik a fordulat egyenes úton, ilyenkor persze mindig visszaváltok 4-be mert ott azért van erő. 1:40es Castrol 2T olajat használok, a karburátora gyári új ndk-s. Légyszives ha tudtok ötleteket mitől lehet segítsetek. Bambi mondta már h a rövid kipufogó is okozhat teljesítménycsökkenést, de nemtudom hogy ilyen mértékben okozhat e. Köszönöm Üdv!
Ha negyedikben 5000-es fordulaton váltasz 5be akkor simán mennie kéne tovább. Az a kipuff okozhat ilyesmit szerintem.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

Üdvözlet! Segítségeteket kérném! A motoromba fúrás óta kb 700km van bennt, de egyszerűen amikor beváltok 5-ikbe akármilyen magas fordulatnál /nem erőltettem soha túl persze/ egyszerűen nem gyorsul semmit a motor sőt szép lassan esik a fordulat egyenes úton, ilyenkor persze mindig visszaváltok 4-be mert ott azért van erő. 1:40es Castrol 2T olajat használok, a karburátora gyári új ndk-s. Légyszives ha tudtok ötleteket mitől lehet segítsetek. Bambi mondta már h a rövid kipufogó is okozhat teljesítménycsökkenést, de nemtudom hogy ilyen mértékben okozhat e. Köszönöm Üdv!
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

Hali!
Miért lehet az hogy a sebességet nem akarja vissza fele venni? 2ből lefele meg 4ből 3ba olyan mint ha 1ből raknám lefele vagy mint 5ből felfele... kuplung csapágy(16003) volt cserélve meg a kuplung agy.. de ez csak most kezdte el 30km után csinálni! Köszönöm a választ!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Hát coco tudod ha nem a légszűrő és stb akkor fater füllentett és gallyra vágta a motorodat. Én ezért mondom azt hogy pénzt, nőt, motort soha ne adj kölcsön. :twisted:
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

a váltótengelybe beleszúrattam egy vályút egy esztergályossal és arra tettem o gyűrűt. de már nem emlékszem h pontosan mekkorát meg hogyan. viszont utólag rájöttem h jobban jártam volna ha a váltótengelyre rámenő csőbe szúrattam volna bele egy vályút és abba tettetek bele o gyűrűt. #-o :-" :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
daranyi68

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Sziasztok!Az a problémám hogy hiába cserélgetem a gumi gyűrűket a 150-es tz terugó tengelynél mindíg keni az olajat de elég keményen.Ti mit csináltok hogy ne szivárogjon?Kösz a válaszokat.daranyi68
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

coco írta:Sziasztok. Kis segitsegre lenne szuksegem. Szoval a blokkot rendbe rakattam, kuplung,valto,dugo,gyuru s tarsai.... Az oregem lement es hazahozta szervizbol, azt mondta nincs semmi gond jol megy, es masnap el is vitte verifikalasra. 2 nap pihenoje volt a motornak, es mire en hazaertem meg se roffen. Fater mondta hogy pocroff volt. Toltam, rugtam, gyertyat kivettem, mindent elkovettem de meg se roffen. Aram van es szikra is. Ja es benzin is :D Otletek?
hali es hogy all kompresszio nem tavozott a kipufogon :?:
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Szia Coco! Ha szerencséd van akkor ugy jártál mint én eltömődött a levegőszürő,kitakaritottam és okés lett,ha nem a nálam okosabb klubtársakmak biztos lesz ötlete!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 48 vendég