Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

Sziasztok Tegnap mejártam a mocival,este felmotoroztam salgótarjánba a feleségemért,gondolom hazahozom munkából.Mikor odaértem behúztam a kuplungot és semmi mintha elszakadt volna a bovden ,rárúgtam de nem lehetett mert csak lecsúszott a berúgókar. Magamba jólvan leforgott a kuplung,hazatoltam 17km ert.Az aszony tizkor végzett és fél egyre értünk haza, segítségem nem volt. Ma kimentem megnézni mi van vele ,leszedtem a fordulatszámmérőnél a kis deknit amit három csavar fog és megpróbáltam ujrafeszíteni,álítani a kuplungot és lám sikerült, működik is.Amit nem értek ha nem forgott le a kuplungom és csak a kuplung álítódott el ahol a 3 csavar szorít ,akkor elvileg be kellett volna tudnom rúgni indítani csak nem lett volna kuplungom nem? Mintha szakadt bovden lett volna, lehetséges hogy beragad a kuplung mintha mindig behúzva lenne.Most jó de idegesít hogy mi volt a probléma.
Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: POINTER »

kr írta:POINTER?

Mióta van TZ-d?
Ezek a sebességtartományok pont olyanok hogy minimális terheléssel megy a motor. Ilyenkor a 2t rángat. Vagy picit gyorsítasz, vagy lassítasz. Nézd meg a bakokat, meg lánc feszességét, amúgy szokj hozzá.

kr.
Szia!
Nem régen jutottam hozzá, nekem először kicsit furcsa volt, az említett rázás, a lánc megfelelő feszességű, beszéltem egyik ismerősömmel, és ő nyitotta fel a szemem, hogy ez ilyen. Szóval bocsánat a buta kérdésért, tapasztalatlanságomból fakadt! Minden jót!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Sziasztok.
Érdekes tapasztalatal letem gazdagabb a bonz keményebb mind az acél!Mielöt valaki azt hiszi sokat itam nézze meg az alábi képeket,a 150 TS MZ-m pár napja elkezdet kopogni elöször csak 3000 nél majd lejebb is.Felujitás óta 3850km ment minden probléma nélkül nem volt meghajtva megsütve szintetikus olajat kap...Én magam csináltam a sokadik felújitásom soha nem volt még probléma.Szétszedéskor derült ki a csapszeget megrágta a hajtokar bronzperselye kb 0,4 mm es hornya van,mitöbb a dugó is ovára kopott a csapszeg is a dugoba szinte átesik rajta!Csörgönek még jó igy is".A henger az szerencsére tökéletes sőt a hajtokar bronz perselye sem kopot ki!az új csapszeg szépen bele ment nem is szorul és nem is lötyög.Nem tudom más látot már ilyent de ez nem semmi szerintem,nagyon bosszantó,hogy ilyen minöségüek ezek a nem is igazán olcsó alkatrészek (itt jegyzem meg nem is kaptam más márkájut csak pont ugyan ilyent).Most szép a hangja és kezdhetem a bejáratást elöröl.Bosszantó.
Kép

Kép
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr »

POINTER?

Mióta van TZ-d?
Ezek a sebességtartományok pont olyanok hogy minimális terheléssel megy a motor. Ilyenkor a 2t rángat. Vagy picit gyorsítasz, vagy lassítasz. Nézd meg a bakokat, meg lánc feszességét, amúgy szokj hozzá.

kr.
h0o2a7j6
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009.06.02. 21:10
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: h0o2a7j6 »

Kétsoros TS kuplungláncot csak Favoritban kapok?
A használatiban csak ez van 3/8x3/16"; 48tag kétszeres hüvelyes lánc
Ki gyárt még ilyet Favoriton kívül, DID?
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: affaire »

csikin írta:250-es MZ főtengelyek:
Trophy és TS 250 - váltóolaj kenésű csapágy, felül vezetett hajtórúd, 6V dinamó
TS 250/1 - keverékkenésű csapágy, alul vezettett hajtórúd, 6V dinamó
ETZ 250 - keverékkenésű csapágy, alul vezetett hajtórúd, 12V generátor

Bele lehet rakni mindegyiket mindegyikbe, de bonyolult.

Kép
Értem kösz a választ...
Avatar
POINTER
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Szeged

Segítség!

Hozzászólás Szerző: POINTER »

Sziasztok!
Van egy olyan problémám, hogy fix sebességgel közlekedve ráz a motor. Városban mennék 40-50-60al, és el kezd rázni a motor, kicsit olyan a rángatás mintha karburátor probléma lenne, de lassításnál, gyorsításnál viszont semmi gond nincs. Mi okozhatja ezt a problémát? Esetleg a motortartó bak sérülése, vagy lógása okozhatja? Előre is köszi!
Zsolt
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bambi »

waresz írta:belerakni a TS250/1ét lehet az etz-be de hülyeség, viszont fordítva ésszerű, mert az etz masszívabb. és csereszabatos. a régi belsőszimeringes főtengely egyáltalán nem jó, mert ott még a dugattyúnál volt a hajtórúd pozicionálva, és nem az alsó csapnál, továbbá a szimmeringek futófelületei miatt össze se menne a blokk, és a csapágyméretek is eltérőek. szóval nem jó egyik későbbi blokkba sem, és az újabb sem jó a régibe.
Csikinnek igazavan lehet cserélgetni,csak változtattni kell a csapágy(TS250 VS ETZ 250) és a szimmering méreteken,és kell egy kis gépmunka.
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: waresz »

belerakni a TS250/1ét lehet az etz-be de hülyeség, viszont fordítva ésszerű, mert az etz masszívabb. és csereszabatos. a régi belsőszimeringes főtengely egyáltalán nem jó, mert ott még a dugattyúnál volt a hajtórúd pozicionálva, és nem az alsó csapnál, továbbá a szimmeringek futófelületei miatt össze se menne a blokk, és a csapágyméretek is eltérőek. szóval nem jó egyik későbbi blokkba sem, és az újabb sem jó a régibe.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

250-es MZ főtengelyek:
Trophy és TS 250 - váltóolaj kenésű csapágy, felül vezetett hajtórúd, 6V dinamó
TS 250/1 - keverékkenésű csapágy, alul vezettett hajtórúd, 6V dinamó
ETZ 250 - keverékkenésű csapágy, alul vezetett hajtórúd, 12V generátor

Bele lehet rakni mindegyiket mindegyikbe, de bonyolult.

Kép
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: affaire »

Gyors kérdés a 250 es trofy meg a /1 es és az etz főtengelye megegyezik? Vagy belelehet rakni az egyikét a másikba/miben különbözik?
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Boge írta:Kipuff új, köszi majd állítok rajt, aztán meglátjuk.
Ennyire sz@r nem lehet az utángyártott kipuf... :twisted:
Avatar
Boge
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 663
Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Becsehely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Boge »

Gyurmooo írta:
Boge írta:Eléggé
Én nagyobb előgyújtást állítanék. Kipuf nincs tele nagyon?
(Kezdünk OFF témába menni... :twisted: )
Kipuff új, köszi majd állítok rajt, aztán meglátjuk.
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Boge írta:Eléggé
Én nagyobb előgyújtást állítanék. Kipuf nincs tele nagyon?
(Kezdünk OFF témába menni... :twisted: )
Avatar
Boge
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 663
Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Becsehely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Boge »

Gyurmooo írta:
Boge írta: A 130-as főfuval jelen pill koromfekete
És úgy 4000 alatt nem erőtlen véletlenül?
Eléggé gyengécske. Ha megcsörgetsz visszahívlak. 30/288-71-51
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Boge írta: A 130-as főfuval jelen pill koromfekete
És úgy 4000 alatt nem erőtlen véletlenül?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

HaPi írta:ETZ 250-nél, ha kuplung bowdent szeretnék cserélni, akkor le kell szednem a blokk bal oldalsó dekliét :?: Vagy lehet máshogy is.
Nem kell leszedni a deklit.
Ahova bemegy a bovden,azt a csövet kell kitekerni(menetes).Előtte vedd ki azt a kis műanyagot amibe beleakad a bovden. Ennyi.
A többit látni fogod.
Kép
A 14 és 15 alkatrészekről lenne szó.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Gyurmooo írta:
HaPi írta:ETZ 250-nél, ha kuplung bowdent szeretnék cserélni, akkor le kell szednem a blokk bal oldalsó dekliét :?: Vagy lehet máshogy is.
Főleg máshogy lehet. :mrgreen:
Meglazítás után tekerd ki a dekniben lévő csövet, abban van a kuplungbowden rögzítő szem. Utána a durvabeállítóval feszítsd elő.
Köszi :!: 250-ből még új vagyok, ezért inkább kérdezek, minzhogy hülyeséget csináljak. :mrgreen:
Avatar
Boge
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 663
Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Becsehely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Boge »

Gyurmooo írta:
Boge írta: 21-es lánckerékkel ment 95-öt, most 20-as van rajt, így lett 85-90 (van 19-es is) Főfuvóka 130, hideg indító fuvóka 90. Már cseréltem mindent volt bent főfuv. 110,120 hidegind. 95. semmi változás. Ha húzom neki 5500-ig megy 3-4 fokozatokban is, utána szaggatottan megy és nem képes elkerülni a 90-et 5-ben. Ha kinzom tovább akkor durran egyet-egyet.
Így már inkább gyújtás lesz szerintem, nem kicsi véletlenül az előgyújtás? :-k
Most fejből nem emlékszem a fúvóka-méretekre, de a lényeg úgyis a gyertya színe. Az milyen?
A 130-as főfuval jelen pill koromfekete
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

HaPi írta:ETZ 250-nél, ha kuplung bowdent szeretnék cserélni, akkor le kell szednem a blokk bal oldalsó dekliét :?: Vagy lehet máshogy is.
Főleg máshogy lehet. :mrgreen:
Meglazítás után tekerd ki a dekniben lévő csövet, abban van a kuplungbowden rögzítő szem. Utána a durvabeállítóval feszítsd elő.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Boge írta: 21-es lánckerékkel ment 95-öt, most 20-as van rajt, így lett 85-90 (van 19-es is) Főfuvóka 130, hideg indító fuvóka 90. Már cseréltem mindent volt bent főfuv. 110,120 hidegind. 95. semmi változás. Ha húzom neki 5500-ig megy 3-4 fokozatokban is, utána szaggatottan megy és nem képes elkerülni a 90-et 5-ben. Ha kinzom tovább akkor durran egyet-egyet.
Így már inkább gyújtás lesz szerintem, nem kicsi véletlenül az előgyújtás? :-k
Most fejből nem emlékszem a fúvóka-méretekre, de a lényeg úgyis a gyertya színe. Az milyen?
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: HaPi »

ETZ 250-nél, ha kuplung bowdent szeretnék cserélni, akkor le kell szednem a blokk bal oldalsó dekliét :?: Vagy lehet máshogy is.
Avatar
Boge
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 663
Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Becsehely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Boge »

Gyurmooo írta:
Boge írta:Sziasztok!

Vajon a 251-est miért nem tudom 5500 fölé pörgetni? Így a végsebessége 90 km/h.
Ötlet?

Köszi
Valószínűleg 250-es géphez való 19-es, de inkább még kisebb fogaskerék van rajta. De akkor miért nem forog tovább... :-k
21 a gyári, azzal megy 130 körül legalább. :!:

21-es lánckerékkel ment 95-öt, most 20-as van rajt, így lett 85-90 (van 19-es is) Főfuvóka 130, hideg indító fuvóka 90. Már cseréltem mindent volt bent főfuv. 110,120 hidegind. 95. semmi változás. Ha húzom neki 5500-ig megy 3-4 fokozatokban is, utána szaggatottan megy és nem képes elkerülni a 90-et 5-ben. Ha kinzom tovább akkor durran egyet-egyet.
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Boge írta:Sziasztok!

Vajon a 251-est miért nem tudom 5500 fölé pörgetni? Így a végsebessége 90 km/h.
Ötlet?

Köszi
Valószínűleg 250-es géphez való 19-es, de inkább még kisebb fogaskerék van rajta. De akkor miért nem forog tovább... :-k
21 a gyári, azzal megy 130 körül legalább. :!:
Még 17-es fogaskerékkel is legalább 105 lenne a vége...
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3884
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Tegyél fel nagyobb lánckereket. Nekem se forog a 250-es 5500 fölé 5. ben, de 130 felett megy. A kipuff nem nagyon engedi többet forogni.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Boge
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 663
Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Becsehely

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Boge »

Sziasztok!

Vajon a 251-est miért nem tudom 5500 fölé pörgetni? Így a végsebessége 90 km/h.
Ötlet?

Köszi
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Csdani!

Ha jól emlékszem 3 századra lett illesztve a motorod, szerintem ne csodálkozz, hogy megszorult.

A gyári hézag 4 század a 250-esnél.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

csdani,

mivel nem vagyunk sem vakok, sem gyengén látók, ezért teljesen felesleges ekkora betűkkel írnod.
a másik dolog h ha kicsit utána olvasnál, akkor nem a csapágyad szorult meg, hanem a dugattyúd, és nem azért mert c3-as a csapágyad, hanem azért mert pl. ólomból van a jobb kezed, sz.rul van beállítva a karburátorod, túl szorosra illesztették a dugattyút. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: E.István »

Hello Srácok!

Meg tudja nekem mondani valaki a kis lánckerék alatt lévő
bronzpersely méreteit?
Kis ETZ-ről van szó!

Köszi!

Üdv!
"Szép időt,széles utat!"
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Szétszedted, és a főtengely golyóscsapágya állt meg? Az elég ritka szerintem. Dugattyú és hajtórúd szorulások szoktak lenni. Vagy ha tényleg ez a probléma, ellenőrizd szabadok-e az olajfuratok.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csdani »

Conus írta:

poliamid kosarat inkább felejtsd el, mert körülményes beszerelni, valamint ki kell mosni belőle a zsírt ami szintén plusz nyűg,
és a sz.r benzin miatt üzem közben van akinek el is törik :!:

egyébként C4 helyett elég a C3 még erősen tuningolt gépekbe is.

ajánlom figyelmedbe: http://www.rolling.hu

ingyenes regisztráció, mindig az aktuális készletet látod, és azt is h melyik boltjukban mennyi van belőle, ráadásul neten is rendelhetsz.
van még nekik szimering, csapágyragasztó, zéger, o-gyűrű stb.

pl. 6306 C3*KOYO csapágy 1,345.50 Ft/db.

ja és sajnos nem én vagyok a reklám emberük


Nekem szerintem nem lett elég a C3 hézag, már másodjára szorult meg. 110-nél egyszer csak megállt a blokk minden előjel nélkül, de nem blokkolt, 60-ig kigurítottam. aztán ment, de jobboldalról csúnya hang jön. Ez már a 2. szorulás. Az első után is volt csúnya hang, ettől is, csak másfajta. Akinek megszorult nézte ezt a hibalehetőséget?
Egyébként Koyo az összes capágy a blokkban, csak a 2 db 6306 főtengócsapágy C3 C4 helyett.
A gyertya kicsit sötétebb a kelleténél, alapjáratot stabilan tartja, nem pörög alapjáraton fel, 1:40 Valvoline Durablend, Api TC, Jaso FC
Szerintetek?
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

conus írta: a kis pálca és a nagy pálca közt nincs golyó. 5.5 anyag helyett csinálhattad volna akár papírból is :twisted: :mrgreen:
Az 5.5 nem anyagjelölés, hanem a csavar minősége. De mindenképpen a nem túl erős kategóriába tartozik. MZk-ben szerintem majdnem mindehol 8.8-as horganyzott ESKA csavarok voltak.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

nyakas írta:
tibee01 írta:Sziasztok!
150-es etz-nél a blokkban a tányéros kuplung kinyomópálca, és a hosszú, sima pálca között van golyó? És a hosszú pálca és a spirálols hüvelyközött? Sajnos elveszett a tányéros pálca, csináltam 5.5 ös csavarból. Elképzelhető, hogy fogy?? Mindig megnő a holtjáték.... Hol lehetne ilyet szerezni, Kecskeméten nem kaptam :(

Előre is köszi!
van golyo kozottuk a csavart felejds el! probalj kis TS et szerezni abbol megcsinalhato ,de megnezem nekunk van e :wink:
van a boltban a hosszu tuske kb 600ft a fejesvegu kb 1200ft
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

tibee01 írta:Sziasztok!
150-es etz-nél a blokkban a tányéros kuplung kinyomópálca, és a hosszú, sima pálca között van golyó? És a hosszú pálca és a spirálols hüvelyközött? Sajnos elveszett a tányéros pálca, csináltam 5.5 ös csavarból. Elképzelhető, hogy fogy?? Mindig megnő a holtjáték.... Hol lehetne ilyet szerezni, Kecskeméten nem kaptam :(

Előre is köszi!
a kis pálca és a nagy pálca közt nincs golyó. 5.5 anyag helyett csinálhattad volna akár papírból is :twisted: :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

tibee01 írta:Sziasztok!
150-es etz-nél a blokkban a tányéros kuplung kinyomópálca, és a hosszú, sima pálca között van golyó? És a hosszú pálca és a spirálols hüvelyközött? Sajnos elveszett a tányéros pálca, csináltam 5.5 ös csavarból. Elképzelhető, hogy fogy?? Mindig megnő a holtjáték.... Hol lehetne ilyet szerezni, Kecskeméten nem kaptam :(

Előre is köszi!
van golyo kozottuk a csavart felejds el! probalj kis TS et szerezni abbol megcsinalhato ,de megnezem nekunk van e :wink:
A viz szalad, a kő marad!
tibee01
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2010.04.04. 17:48
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tibee01 »

Sziasztok!
150-es etz-nél a blokkban a tányéros kuplung kinyomópálca, és a hosszú, sima pálca között van golyó? És a hosszú pálca és a spirálols hüvelyközött? Sajnos elveszett a tányéros pálca, csináltam 5.5 ös csavarból. Elképzelhető, hogy fogy?? Mindig megnő a holtjáték.... Hol lehetne ilyet szerezni, Kecskeméten nem kaptam :(

Előre is köszi!
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Seri19 írta: Köszi szépen, wiki-n amúgy nem írja az összeset.
Szívesen!
Akartam is szerkeszteni a hsz.-t, csak elfelejtettem. :mrgreen:
Mármint hogy a wiki-n a kuplungcsapágy és a szimmeringek nincs rajta. 8)
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Gyurmooo írta:Bár a wiki-n is le van írva, itt egy összefoglaló (egyéb motoroké is):
Simson, Babetta és MZ csapágyak és szimeringek
Köszi szépen, wiki-n amúgy nem írja az összeset.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Megint szétszedtem az egészet nemtudtam beálltítani a kuplungot és átvizsgáltam kicsit jobban a kuplung agyat hát elég rusnya szegény szerintem csere érett ez is csatolok pár képet nemtudom a kuplung állítója elég hosszúe ezért lefotóztam és mérőszallagot tettem mellé kérlek mongyatok véleményt.
http://citrom.kepgep.hu/2010/06/10/main/DSC01115.jpg
http://citrom.kepgep.hu/2010/06/10/main/DSC01116.jpg
http://citrom.kepgep.hu/2010/06/10/main/DSC01111.jpg
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Bár a wiki-n is le van írva, itt egy összefoglaló (egyéb motoroké is):
Simson, Babetta és MZ csapágyak és szimeringek
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

igen, lehet magánszemélyként rendelni, ez a nagy zorallság :!:
és amikor keresel valamit akkor mindig az aktuális készletet látod, amit szerintem megint csak nagy zorallság :twisted:
szerelési kézikönyvben robbantott ábráknál kell nézelődnöd. én csak a etz125/150 blokkcsapágyait tudom fejből :P :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

conus írta:oldhercules

poliamid kosarat inkább felejtsd el, mert körülményes beszerelni, valamint ki kell mosni belőle a zsírt ami szintén plusz nyűg,
és a sz.r benzin miatt üzem közben van akinek el is törik :!:

egyébként C4 helyett elég a C3 még erősen tuningolt gépekbe is.

ajánlom figyelmedbe: http://www.rolling.hu

ingyenes regisztráció, mindig az aktuális készletet látod, és azt is h melyik boltjukban mennyi van belőle, ráadásul neten is rendelhetsz.
van még nekik szimering, csapágyragasztó, zéger, o-gyűrű stb.

pl. 6306 C3*KOYO csapágy 1,345.50 Ft/db.

ja és sajnos nem én vagyok a reklám emberük ](*,) :mrgreen:
A rolling.hu-n magánszemélyként is lehet rendelni?

Jah és valahol nincs leírva a blockba való összes csapágy és szimering számok szerint 251es etzbe? Lehet én vagyok a pöcs de nem találom.(Tudom h ugyan az mint a 250esé de azt se találtam :) )
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

MrDok írta:
nova001155 írta:Mongyuk igazad van hogy átvihető a kupos kötéssel a kellő nyomaték külömben nem haladna a motor de ha 1 ékkel megspékelték volna lehet nehezebben fordulna ilyen elő hogy leesik a kuplung a helyéről.
Akkor a "két pöcök helye" cserére érett!! De akkor is be tudod állítani, ha eddig jó volt!
Az ék nagyon kevés lenne! Gondold csak át, mekkora erőt kéne átvinnie, mekkora felületen!
Cserére érett :S lehet valahol ilyet szerezni egyáltalán újonnan utángyártott cuccok között?
Úgy gondoltam amúgy hogy megmarad a kupos és mellé az ék például a Pannonia jó nem olyan erőgép mint az MZ de ott ék+kúp van de én olyat még nemláttam azon hogy leszaladt volna a fogaskerék arról persze kivételek mindig vannak.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

nova001155 írta:Mongyuk igazad van hogy átvihető a kupos kötéssel a kellő nyomaték külömben nem haladna a motor de ha 1 ékkel megspékelték volna lehet nehezebben fordulna ilyen elő hogy leesik a kuplung a helyéről.
Akkor a "két pöcök helye" cserére érett!! De akkor is be tudod állítani, ha eddig jó volt!
Az ék nagyon kevés lenne! Gondold csak át, mekkora erőt kéne átvinnie, mekkora felületen!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Mongyuk igazad van hogy átvihető a kupos kötéssel a kellő nyomaték külömben nem haladna a motor de ha 1 ékkel megspékelték volna lehet nehezebben fordulna ilyen elő hogy leesik a kuplung a helyéről.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

MrDok írta:
nova001155 írta: Na szétszedtem szencségeltem is vele elég sokat igazatok volt leszabadult a kuplung a hejéről..... :x visszaraktam a helyére jó ráhuztam most nemcsúszik viszont a nem emel ki ...... :evil: van valami egyszerű módszer hogy hogy állítsam be a kuplungot hogy kiemeljen??
ui.:Igazán német teknika de a nyavalyás éket miért nem raktam a főtengely és a kuplung közé???
Szia! A fordulatszámmérő meghajtás-fedél alatt van az a szép formájú forgatható lemez, ami 2 pöcökkel tartja a kuplung kiemelő állórészét. Azt kell beállítsad!
Videó: http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... nance2.avi
Igen ezt a videót én is néztem az elöbb de sajna az a baj nekem úgy kivan kopva a két "pöcök" helye hogy kb 2-3 cm re bővült ami tovább nehezíti a dolgomat
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Megnéztem hogy hogy áll a főtengelyen van 1 hoszirányú sérülés akuplung agyba meg körkörös "hornyok" vannak :S nem a legjobb alap sajnos.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

nova001155 írta: Na szétszedtem szencségeltem is vele elég sokat igazatok volt leszabadult a kuplung a hejéről..... :x visszaraktam a helyére jó ráhuztam most nemcsúszik viszont a nem emel ki ...... :evil: van valami egyszerű módszer hogy hogy állítsam be a kuplungot hogy kiemeljen??
ui.:Igazán német teknika de a nyavalyás éket miért nem raktam a főtengely és a kuplung közé???
Szia! A fordulatszámmérő meghajtás-fedél alatt van az a szép formájú forgatható lemez, ami 2 pöcökkel tartja a kuplung kiemelő állórészét. Azt kell beállítsad!
Videó: http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... nance2.avi
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Kawabiker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
MZ-d típusa: sok
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Kawabiker »

Kúpos kötéssel átvihető a kellő nyomaték!
Az ék pl. lendkerék alatt simsonnál is csak pozicionál, nekem lustaságból annó évekig ék nélkül volt használva.

Felrakás előtt megnézted a kúpolás profilját,hogy nem sérült meg?Mert ha nem tökéletes az illeszkedés megtud csúszni.
Baloldalt van 3kis csavar(ahol van a fordulatszám mérő kihajtás) alatta tudod kitekerni a kiemelő szerkezetet és a kuplungkarnál felül meg utána a holtjátékot beállítani.

nova001155 írta:
nova001155 írta: remélem nem sokat majd minnyá szétszedem.
Na szétszedtem szencségeltem is vele elég sokat igazatok volt leszabadult a kuplung a hejéről..... :x visszaraktam a helyére jó ráhuztam most nemcsúszik viszont a nem emel ki ...... :evil: van valami egyszerű módszer hogy hogy állítsam be a kuplungot hogy kiemeljen??
ui.:Igazán német teknika de a nyavalyás éket miért nem raktam a főtengely és a kuplung közé???
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

nova001155 írta:
csikin írta:Én jobban örülnék kopott lamelláknak ;) Ha szerencséd van akkor se főtengelyt se kuplungagyat nem kell cserélni, nem tudom mennyit ment így.
remélem nem sokat majd minnyá szétszedem.
Na szétszedtem szencségeltem is vele elég sokat igazatok volt leszabadult a kuplung a hejéről..... :x visszaraktam a helyére jó ráhuztam most nemcsúszik viszont a nem emel ki ...... :evil: van valami egyszerű módszer hogy hogy állítsam be a kuplungot hogy kiemeljen??
ui.:Igazán német teknika de a nyavalyás éket miért nem raktam a főtengely és a kuplung közé???
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 76 vendég