Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Bambi mestert idézem, mert én is Tőle kérdeztem.
Ha az a Yoko h.kar, akkor 20e.-t ki fog bírni (de lehet többet is, ugye attól függ, mennyire hajtod).
Néztem én már másfajtát, de nem nagyon találtam, ami sokkal jobb lenne. Nemrég beszéltünk itt róla, hogy a Prox az kicsit jobb, az én értelmezésemben akár 25e.-t is kibír, na de közel 30e. Ft... :evil:
Annyiból vesz az ember fia másik főtengelyt + kart + csapágyakat + felső tűgörgőt, megcsináltatja, és 20e. km múlva kicseréli kompletten az egészet...
SZERINTEM! :roll:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyurmooo 2010.06.24. 21:50-kor.
sanyi50
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2010.02.16. 17:20
MZ-d típusa: Mz ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sanyi50 »

Hali emberek !
Főtengelyemet szeretném felújítani és láttam mofakernél 5000ft-ért felújító szettet és az lenne a kérdésem hány km-t bír az ki ? meg ha lehet jobbat vásárolni hol találok ? választ előre is köszönöm üdv : Sanyi50
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Én megmondom őszintén hogy 40 kg környékére raktam volna a blokkot mert a postás nem hozta ki a házhoz hanem tesóméknak kellett lemenni érte a postára :twisted: 2 dobozba volt de meg kellett álniuk 1 szer pihenni :twisted:
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: punisher »

Szervusztok!

Lenne két kérdésem:

Az egyik hogy az mitől van hogyha menet közben 1-esből 2-esbe akarnék váltani akkor üresbe dobja magát a gép?

A másik: Mitől van ha az 5.-ik egyszerűen mintha nem is lenne abszolút nem húz csak gurít és nem is érzem hogy kattanna sebességbe rakáskor!
Avatar
KantulyJani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
Tartózkodási hely: Vásárosnamény

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KantulyJani »

affaire írta:Mz vagy akár simson főtengelyt hogy lehet házilag egyszerűen kicentírozni?
Vagy van e valami gép hozzá?
Házilag nem érdemes próbálkozni, tudomásom szerint, esztergapadon szokták végezni a műveletet.

_____________________________________________________________________________________

Az én kérdésem felétek:

MZ Trophy ES 250/2-re fel lehet tenni valahogy a TS gázkonzolját?
Ugye a 'Trofié belül megy a kormányban és a csúszka húzza a gázt, a TS-é pedig körbe csavarodik.
Meg lehet valahogy oldani?


Üdv,
Ĵani
Vigyázz a motoromra Viktor!
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: affaire »

Mz vagy akár simson főtengelyt hogy lehet házilag egyszerűen kicentírozni?
Vagy van e valami gép hozzá?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: z25z »

ugy kb.15 eve amikor csak a kuplungoldali reszek kellettek volna, majdnem vettem egy komplett blokkot kilora (lehet rohogni, de tenyleg) 32-t mutatott a merleg, megvettem inkabb mashonnan a kuplungreszt kulon, mert 700 Ft-al bentebb voltam anyagilag, ma mar verem a fejem a falba....
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1681
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Ha nem veszed le a deknit, akkor egy méretes csavarhúzóval húzd fel a rugót a tengelyen és utána üsd ki a csapszeget. Vigyázz kemény a rugó! Utána lassan engedd vissza és az új felrakása előtt húzd fel a rugót ugyanabba az állásba és be a csapszeg! Ha van segítséged úgy könnyebb! 8)
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Hátimotor :-) Echte :-)

Egyébként Perec verziója lesz közelebb a valósághoz, most már látom 8) :)
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kobra »

Tudna valaki segíteni abban ,hogy a berúgókar levételekor ,(250ETZ -nél) csak simán ki kell ütni a stiftet? Vagy van vmi trükkje is?
Tudtam venni ,egy leharcolt gyárit. És ezt a gagyi után gyártottat,.ami nem csukódik vissza..ki akarom cserélni.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Perec írta:Igazatok van, hátimotorként kompletten is csak 40 kg, de nekem gyanús, hogy könnyítve lehet. http://www.expressz.hu/auto/legijarmu/h ... -21245040/
LOL ilyet még nemláttam MZ motorral 40 kg :S 30 ra saccoltam volna.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

Igazatok van, hátimotorként kompletten is csak 40 kg, de nekem gyanús, hogy könnyítve lehet. http://www.expressz.hu/auto/legijarmu/h ... -21245040/
Kép
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

A gyűrűzés témához:

Csapszeg csere után összerakáskor eltört egy gyűrű. Vettem három újat és beraktam. Szerintem jobb volt mint előtte. Nem szorult meg, pedig nem nagyon volt módom járatni, mert menni kellett a Pilis túrára. Pestig ami a csövön kifért. (200 km) plusz a túra plusz haza 200.
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Üdv!

Én 1 soros kuplungláncot tudtam venni, igaz, hogy beletoldott a gépműhely. (Gyöngyösön Tátrai...), ha ez segített, 2100 Ft volt.
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

25-30 kg közt.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

Sziasztok!
Ts 150 motorról lenne szó. Az van vele hogy egyszer csak leállt, és sehogy sem akar elindulni. Szikra elég erős van, gyertya hézag ok. megszakítóhézag ok. Rúgásra csak egy tüsszentés hallatszik a kipufogóból(levéve a kipufogót durranás).
Elsőre nekem gyújtás beállításnak tűnt, de bárhova állítva a gyújtás időpontot, meg se nyikkan, csak ez a puffogás van.

Azóta szét lett húzva blokk, csapágy csere miatt. Lett cserélve főtengely szimering is, de nem vagyok benne biztos hogy jól lett berakva. A szimering talpának merre felé kell állnia a két oldalon? Mert a primer hajtáson a csapágy felé áll, a másik oldalon meg kifelé. Az a fajta blokk ez, amiben kivülről ki lehet szedni a két szimeringet, és a primer lánckeréknél nem anya van, hanem csavar.

A másik pedig a hengertalptömítés, hogyan kell hézagolni? Mit kell figyelni?

Köszönöm a segítséget előre is!
h0o2a7j6
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009.06.02. 21:10
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: h0o2a7j6 »

Szerintetek egysoros kuplungláncot (ES-hez) kapok itthon valahol?
Eddig csak duplexeset találtam... #-o
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Pont ezért mondtam hogy nem tudom és lehet keveset mondtam. Piki tartalék blokkját emeltem már, régen volt de 50kiló.....az kicsit soknak tűnik elsőre...de úgyis nemsokára "lehull a lepel" és kiderül az igazság.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

Én 40-50 kg-nak tippelném, én le szoktam venni amit lehet, mielőtt kivenném. Ez a 10-15 kg érdekes, talán túl erős a kolléga! A kis TZ-nek sem a gumija könnyebb 20 kilóval...
Kép
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Szerintem több mint 15kg, vagy csak nekem van gyíktestem. :P
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

nova001155 írta:Üdv
Nem igazán javítás kérdés de végülis blokk de kb hány kiló egy ETZ 250-es blokk? olaj nélkül.
Majdnem 1 kilóval könnyebb mint olajjal :smt043

egyébként passz, kb. 10-15kg lehet....
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Mi Simson kopott hengerbe is gyűrűztünk rá, de sokat kellett tréningezzünk mire hozzá sikerült hántolni-csiszolni a hengert. Utána vagy 40ezret elfutott. Ennek ellenére egy ekecs félmegoldás...ha szerencséd van hozzákopik a gyűrű a henger falához...ha nincs akkor nem, de normális kompresszióra nem nagyon van esély. Jobb furatni, de ismerem az érzést amikor az ember egyszerűsíteni akar...csak nem biztos hogy a gyors megoldás a jó megoldás.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára RR_ZOZY 2010.06.22. 16:41-kor.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Üdv
Nem igazán javítás kérdés de végülis blokk de kb hány kiló egy ETZ 250-es blokk? olaj nélkül.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Én is csak gyűrűztem az enyém, de hengeren nem volt kopás. Azért cseréltem mert eltörtem :oops: Első 100km-en visszafújt a szél, de utána szépen ment.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Én gyűrűztem ts 125 öt kopott hengerbe nagyobb gyűrűket. Rendesen tudja agyerek használni a mai napig . új dugó új gyűrű és megy.
Rocksoldier
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
MZ-d típusa: MZ250TS
Tartózkodási hely: Nagysimonyi

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Rocksoldier »

hali! én gyürüztem ujra kopott motort. igaz hogy az oválosra kopott hengerben a gyürü nem tömit jól, de csak az első körig utánna hozzákopik és akkor megint nincsen gyürü hézagom passzos és felvette az ovalitást is. csak szépen finmomann kell az első köröknél és nem króm gyürüvel mert az megöli azonnal . rövidtávu megoldásnak jó sokáig nemtart tapasztalatom szerint esetleg még egy új dugó ha nem nagy a kopás
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Szerintem nem normális, határozott ellenállást kéne érezni a berugókaron, de nem a lábaddal kell mérni hanem manóméterrel :) Az egyébként normális hogy hosszú idő alatt elszökik a nyomás, de üzemi körülmények között nincs ennyi ideje a gázoknak erre :)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

Ma vettem észre, hogy ha rajta tartom a lábam a berúgókaron egy perc alatt 2x is átfordult a lábam súlya alatt. Ez normális? Máskor mintha lejtőn is megtartotta volna a kompresszió...500km-rel ezelőtt volt széthúzva, akkor le voltak ragadva a gyűrűk, de széthúzás előtt erősebbnek éreztem.
Kép
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Már az első induláskór is csörgött.Kicseréltem a felső tűgörgőt,az alsőt ne makartam emrt akko emgint szét kellett volna kapni a blokkot.Azóta is csörög.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Az MZ hogyan tovább szerint lefutott hengerbe nem szabad új gyűrűt berakni mert az ovális hengerben a körkörös gyűrű nem tömít, lefúj mellette, és megszorulhat.

Annó kis 18 éves hülyegyerekkoromban is már olvastam. miiiii? nem lehet meggyűrűzni? hát micsoda hülyeség ez???

Majd én megmutatom hogy lehet!

Aztán mikor az új gyűrűk felrakása után 70km-rel egy hirtelen nyikkanással váratlanul megállt alattam a hátsó kerék, akkor már nem is hülyéztem le annyira a német mérnököket :P Valamit tudtak mégiscsak amit én nem :lol:

Egyébként szerintem is inkább a tűgörgőt hallod.... Ha meg mégis kopott akkor fúrni kell. Annyit megérdemel az MZ. Csak valami normális dugót vegyél bele...

Szerk: ha a gyűrű kopott akkor kompresszió se nagyon van, ergó erőtlen a gép. Ha egyébként jó erőben van akkor nem valószínű a gyűrű.

/OFF
Ja és a hárlis cuccra nem érdemes ráizgulni, az csak a magamutogató langyimangyi műmotorosok parádéja... SZERINTEM :)
/ON
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

xxgabikaxx:

Ha oválra kopott már a hengered akkor nem úszható meg a fúrás és egészen biztos hogy semmit sem érsz önmagában az új gyűrűkkel. Vedd szét és kiderül mi a baj. Csapszeg/tűgörgő is szólhat.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Helló!

Az ETZ 125-öm blokkja nagyon csörgött.Páran mondták,hogy a gyűrűk rosszak.Közeledett a Harly felvonulás Alsóörsön és én abból nem akartam kimaradni szóval elmentem vele úgy. 75 km után picit jobban csörög.Az lenne a kérdésem,hogy a hengert vajon megviselte e a dolog? Számoljak e a fúrással vagy elég dugógyűrűket venni?
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

Mert ők se értenek hozzá, ahogy sajnos sok motorosboltban azt se tudják mi merre hány méter...
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
KantulyJani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
Tartózkodási hely: Vásárosnamény

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KantulyJani »

gabsic írta:/OFF
Hagyjátok már ezt a kommutátorozást, olyan nincs az ETZ-n!!!!
Kommutátor a dinamó forgórészén van, generátorén pedig csúszógyűrű!
Rohadtul nem mindegy! Olyan mint ha egy karburátoros motornál MAP-szenzorról, meg befecskendezőszelepekről lenne szó...
/ON

Amúgy szvsz jobban jársz ha bemész a legközelebbi boltba és meghozatod velük a csúszógyűrűt.
Utánvétnél bárhonnan jön, kapásból minimum kb 850Ft postát fizetsz...
Igen? De érdekes... Akkor a motorosboltokban miért ilyen néven lehet kapni? :roll:
Én elhiszem, hogy csúszógyűrű, de mégis miért ilyen néven tartják?
Vigyázz a motoromra Viktor!
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: bg »

RR_ZOZY írta:laci0609: Ugyanez a probléma szivatott meg Gyurm@ túráról hazafelé. Zsaki balesete amikor megtörtént. Mögötte behúztam a kuplungot mire az úgy maradt. Az ok: a durvaállító lap el tudott forogni. Ott az út mellett levettem a kisdeknit és visszaállítottam, leszorítottam. Hazáig kitartott. Szintbe kellett reszelni a felfekvő felületeket (külső perem fogott erősebben mint a belső, ami az állítólapot fogja. Csavarokat meghúztam, azóta nincs baj....tehát Nálad is ez lehet a gond. Vagy csak egyszerűen kilazultak a kisdeknid csavarjai.

hogy tud kilazulni a kisdekni csavarja? el sem tudom képzelni... :-k #-o
maximum ha eleve nem húzza meg valaki!
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

kr írta:Nova!

Új lamellák is kerültek bele?
Nem leforgott a kuplung és elbaszta az agyat meg a főtengőt is :S de talán megtudom javítani sufni tuningal inkább nem írom le hogy hogyan mert a mesterek meglátnák valószinű kiröhögnének de ha érdekel privátban elmondom :D
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

/OFF
Hagyjátok már ezt a kommutátorozást, olyan nincs az ETZ-n!!!!
Kommutátor a dinamó forgórészén van, generátorén pedig csúszógyűrű!
Rohadtul nem mindegy! Olyan mint ha egy karburátoros motornál MAP-szenzorról, meg befecskendezőszelepekről lenne szó...
/ON

Amúgy szvsz jobban jársz ha bemész a legközelebbi boltba és meghozatod velük a csúszógyűrűt.
Utánvétnél bárhonnan jön, kapásból minimum kb 850Ft postát fizetsz...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
KantulyJani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
Tartózkodási hely: Vásárosnamény

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KantulyJani »

ETZ 250-hez keresek kommutátort a forgórész végére.

Tud valaki ajánlani jó boltot, ami leküldi postával, persze nem 1500ft-os postadíjjal, mert egy apró dologról van szó.

Előre is köszi!

Üdv, KJ
Vigyázz a motoromra Viktor!
Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kr »

Nova!

Új lamellák is kerültek bele?
Avatar
KantulyJani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
Tartózkodási hely: Vásárosnamény

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KantulyJani »

horhaus, festékes - Köszi nektek, informálódom kicsit! :D
Vigyázz a motoromra Viktor!
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

KantulyJani írta:Sziasztok!

ETZ 250 blokk generál előtt állok és kérnék pár információt!
A blokk szétszedéséhez kellenek-e célszerszámok?
Az összes csapágy és szimering cserélve lesz, mennyi és milyen méretűek kellenének?
Generál után mennyi és milyen fajtájú olajjal töltsem fel a blokkot?

Egy probléma: A főtengely végén van két szénnek látszó karika a gyújtás oldalán, ami a szénkefékhez ér.
Ennek egy része le van pattanva. Így kaptam, lehet rá venni másikat?

Egyik barátomnak csinálom a blokkot, nekem ES-em van, ezért kérdezek ennyit.

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv. KJ
Szia!Nézdd meg a videót a blokkszéthuzásról a letöltéseknél!Kuplunglehuzó alap,de nem árt egy szerelőhid sem,kérdezzd Mr Dok-ot ő ugy emlékszem csinált ilyet.Olajat sztem mindenki mást mondd,nekem castrol x-tra 10-40-es jön be nagyon szereti a hatómü és a váltó szuper még hidegen is!
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: horhaus »

KantulyJani írta:Sziasztok!

ETZ 250 blokk generál előtt állok és kérnék pár információt!
A blokk szétszedéséhez kellenek-e célszerszámok?
Az összes csapágy és szimering cserélve lesz, mennyi és milyen méretűek kellenének?
Generál után mennyi és milyen fajtájú olajjal töltsem fel a blokkot?

Egy probléma: A főtengely végén van két szénnek látszó karika a gyújtás oldalán, ami a szénkefékhez ér.
Ennek egy része le van pattanva. Így kaptam, lehet rá venni másikat?

Egyik barátomnak csinálom a blokkot, nekem ES-em van, ezért kérdezek ennyit.

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv. KJ

Szerintem a blokk széthúzáshoz mindenképpen.
Avatar
KantulyJani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
Tartózkodási hely: Vásárosnamény

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: KantulyJani »

Sziasztok!

ETZ 250 blokk generál előtt állok és kérnék pár információt!
A blokk szétszedéséhez kellenek-e célszerszámok?
Az összes csapágy és szimering cserélve lesz, mennyi és milyen méretűek kellenének?
Generál után mennyi és milyen fajtájú olajjal töltsem fel a blokkot?

Egy probléma: A főtengely végén van két szénnek látszó karika a gyújtás oldalán, ami a szénkefékhez ér.
Ennek egy része le van pattanva. Így kaptam, lehet rá venni másikat?

Egyik barátomnak csinálom a blokkot, nekem ES-em van, ezért kérdezek ennyit.

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv. KJ
Vigyázz a motoromra Viktor!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Üdv nekem is kuplungal van bajom :s leforgott és az agy használhatatlan lett vettem újat összerakom mindent a videó szerint csináltam és nem akar kiemelni már mindent próbáltam a kuplungot szétnyomja de nemcsúszik meg valamiért ötlet valakinek?
Üdv.:Robi
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

RR_ZOZY Igazad van a durvabeálítót a 3 csavarral rögzítem, és ha nem megfelelően van meghúzva "behúztam úgy maradt" maradt kiemelve. A bovden lógott mert nem tudott visszamenni .Köszönöm a segítséget.És ugye megcsinálhattam volna helyszinen is :(
én meg hazatoltam éjszaka ,nembaj tanultam belőle. :D
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2804
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

csdani írta:Szevasztok!

Nekem épp ellenkezője van: időközönként megnő a holtjáték és mindig utána kell húzni a kuplungkarnál.
Tipp? A fordulatszámmérő-kihajtás 3 csavarja rendesen meg van húzva, olaj van a váltóban
Nyúlik a bowden?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csdani »

Szevasztok!

Nekem épp ellenkezője van: időközönként megnő a holtjáték és mindig utána kell húzni a kuplungkarnál.
Tipp? A fordulatszámmérő-kihajtás 3 csavarja rendesen meg van húzva, olaj van a váltóban
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Ha kiemelve maradt a kuplungod (mint az enyém) akkor ettől.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

RR_ZOZY írta:laci0609: Ugyanez a probléma szivatott meg Gyurm@ túráról hazafelé. Zsaki balesete amikor megtörtént. Mögötte behúztam a kuplungot mire az úgy maradt. Az ok: a durvaállító lap el tudott forogni. Ott az út mellett levettem a kisdeknit és visszaállítottam, leszorítottam. Hazáig kitartott. Szintbe kellett reszelni a felfekvő felületeket (külső perem fogott erősebben mint a belső, ami az állítólapot fogja. Csavarokat meghúztam, azóta nincs baj....tehát Nálad is ez lehet a gond. Vagy csak egyszerűen kilazultak a kisdeknid csavarjai.
Igen ahogy irod én is behúztam a kuplungot és úgy maradt, mintha mindig behúzva lenne szóval besem tudtam rúgni mert csúszott.De gyakorlatilag ettől nem kellett volna tudnom beindítani?
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

laci0609: Ugyanez a probléma szivatott meg Gyurm@ túráról hazafelé. Zsaki balesete amikor megtörtént. Mögötte behúztam a kuplungot mire az úgy maradt. Az ok: a durvaállító lap el tudott forogni. Ott az út mellett levettem a kisdeknit és visszaállítottam, leszorítottam. Hazáig kitartott. Szintbe kellett reszelni a felfekvő felületeket (külső perem fogott erősebben mint a belső, ami az állítólapot fogja. Csavarokat meghúztam, azóta nincs baj....tehát Nálad is ez lehet a gond. Vagy csak egyszerűen kilazultak a kisdeknid csavarjai.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 69 vendég