Blokk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Perec »

hekus írta:Kérdés:
Eltört a berúgókarom.
Recseg a racsni menet közben, használhatatlan a motor.
Fel lehet rakni egy újat a dekni lebontása nélkül?
Van rá valami fortély, vagy marad a hagyományos technika: le a deknivel?
Hol tört el? Felrakni nem tudod, vagy előfeszíteni? Ha volna egy bemetszés a tengelyen akkor elő tudnád feszíteni. Egyedül nem könnyű.
Kép
hekus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hekus »

Kérdés:


Eltört a berúgókarom.

Recseg a racsni menet közben, használhatatlan a motor.

Fel lehet rakni egy újat a dekni lebontása nélkül?
Van rá valami fortély, vagy marad a hagyományos technika: le a deknivel?
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

xxgabikaxx írta:
coco írta:xxgabikaxx ha mar mert lenne sok leszedve? 125os hengereket siman fel lehet furni 150re es a furatok is megmaradnak.
ja bocs az kérdés akart lenni amit írtam :) Szóval akkor simán jó az a cucc is?

Akkor viszont csak 1 kérdésem van, hol vagy hogyan lehet elérni bambit?
Pl adok-veszek topik vagy privát üzit küldesz neki vagy http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... &Itemid=65 itt a lap alján van 1 telószám szerintem azon is ő jelentkezik be Bambi team.
Üdv.:Robi
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

coco írta:xxgabikaxx ha mar mert lenne sok leszedve? 125os hengereket siman fel lehet furni 150re es a furatok is megmaradnak.
ja bocs az kérdés akart lenni amit írtam :) Szóval akkor simán jó az a cucc is?

Akkor viszont csak 1 kérdésem van, hol vagy hogyan lehet elérni bambit?
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

coco írta:xxgabikaxx ha mar mert lenne sok leszedve? 125os hengereket siman fel lehet furni 150re es a furatok is megmaradnak.
valószinű a gyárba is így csinálták annak idelyén kicsit nagyobb lukat azt csókolom :d
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: coco »

xxgabikaxx ha mar mert lenne sok leszedve? 125os hengereket siman fel lehet furni 150re es a furatok is megmaradnak.
kercsa67
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2010.07.06. 09:27
MZ-d típusa: ETZ251

olajfolyás

Hozzászólás Szerző: kercsa67 »

sziasztok!
Nemrég vettem egy 251-est és az a legnagyobb gondom vele,hogy az üresjárati gomba(kapcsoló)mellett vagy legalább is azon a részen engedi az olajat.Ezt a kapcsolót már kicseréltem,de sajna nem szűnt meg a folyás. Valami ötlet? Köszi a segítséget. kertesz67@msn.com
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

sanyez írta:Lehet, hogy Én néztem el nagyon valamit, de a gyári kézikönyvben is az van a képeken, sőt ami a letöltések között van a "blokk összeszerelés" néven abban is zárt van. Ráadásul Én is zártat vettem ki belőle.
Akkor árulás van. Vannak http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... &Itemid=18
itt az oldal alján videók azokat nézd meg és rögtön meglátod hogy azok egyik sem zárt ami a blokkban van.
Üdv.:Robi
Avatar
sanyez
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.06.18. 15:53
MZ-d típusa: MZ, Pannónia, Simson

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sanyez »

Lehet, hogy Én néztem el nagyon valamit, de a gyári kézikönyvben is az van a képeken, sőt ami a letöltések között van a "blokk összeszerelés" néven abban is zárt van. Ráadásul Én is zártat vettem ki belőle.
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

conus írta:én a helyedben megvenném tőle ezt a szettet,
http://picasaweb.google.hu/bambi.alkatr ... 3253434898
és megdumálnám vele h számítsa be a 125-ös hengert+hengerfejt. 8)
na de semmi se kötelező, egyik régi drogos ismerősömet idézem: 'kinek a pap, kinek a paplan'. :mrgreen:

Azt olvastam valahol, hogy ha nagyon meg van fúrva akkor hamarabb kopik, mert a henger külseje keményebb anyagból van mint a belseje.Szóval szerintem ebből sok anyagot szedtek le.
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: affaire »

conus írta:sanyez,

figyelj, linkeld már be légyszíves h hol láttál te zárt csapágyra való jelölést? :smt037
egyébként szedheted szét. :mrgreen:
Erre énis kíváncsi vagyok sztem valamit NAGYON elnézhetett!
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: affaire »

Ne haragudj de zárt csapágy a főtengelyhez?
Dúúúúúrva!
Szedd szét és ha nem akarsz újat venni bele akkor szüntesd meg a zártságot! :D
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: frensis »

sanyez írta:Sziasztok!
A kérdésem a következő lenne. Összeraktam az ETZ 250 blokkot FAG nagyfordulatra való ZÁRT csapágyakkal, mivel a szerelési kézikönyv zártat ír elő. Viszont sokan mondják, hogy nyitott kell bele. Mi az igazság?

Ezt jól elcseszted, szedheted szét!
Mindenhova nyitott kell a blokkba a kerekekbe kell zárt.
Ha a blokkba zártat raksz a hő hatására megolvad a zsír benne, ami kifolyik belőle, megszűnik a kenés és kb 100 kilométeren belől atomjaira mennek szét a csapágyak. Esetleg elszabadul a főtengely ilyenkor, vagy valamelyik váltótengely és szétveri a blokkházadat.

](*,)
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Amúgy nemtom ilyenkor mi van, ha a zárt csapágy mondjuk acél porvédővel zárt és élettartamkenéssel van ellátva (ez így szokott lenni), akkor érdekes lenne egy próbát tenni vele. Lehet hogy még működne is :twisted:

Bár annyira nincs sok értelme, mert a 2T olajat nem lehet kispórolni, a csapszegeket is az keni... :(
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Nem vagyok nagy szaki de ha zárt a csapágy akkor ha jól gondolom az éltető nedü az olaj nem jut a kenendő részekhez.
Üdv.:Robi
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

sanyez,

figyelj, linkeld már be légyszíves h hol láttál te zárt csapágyra való jelölést? :smt037
egyébként szedheted szét. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
sanyez
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.06.18. 15:53
MZ-d típusa: MZ, Pannónia, Simson

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: sanyez »

Sziasztok!
A kérdésem a következő lenne. Összeraktam az ETZ 250 blokkot FAG nagyfordulatra való ZÁRT csapágyakkal, mivel a szerelési kézikönyv zártat ír elő. Viszont sokan mondják, hogy nyitott kell bele. Mi az igazság?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

én a helyedben megvenném tőle ezt a szettet,
http://picasaweb.google.hu/bambi.alkatr ... 3253434898
és megdumálnám vele h számítsa be a 125-ös hengert+hengerfejt. 8)
na de semmi se kötelező, egyik régi drogos ismerősömet idézem: 'kinek a pap, kinek a paplan'. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx »

Helló!

Etz 125-ös blokkot szeretnék furatni.Említettétek, hogy ezen az oldalon van olyan ember aki csinál ilyet és jól dolgozik.
Sajna elfelejtettem a nevét, legyetek szívesek leírni fórumba.Habár nem tudom, hogy milyen messze lakik innen.Veszprémi vagyok.
Még 1 kérdés:
Ha új dugót veszek akkor milyet ajánlotok?Nem nagyon értek hozzá ugyanis ez lesz az első furatásom.
Válaszokat előre is köszönöm.
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

hekus írta:Két dolog!

Az egyik, hogy az innen letölthető alkatrészkatalógusban megadott csavarméretek hibásak.

Elkövettem azt, hogy kiírkáltam a 250-es ETZ kuplung felőli deknijének meg a fordszámmérő csigás fedélnek a csavarméreteit és bementem a csavarboltba és jól bevásároltam frankó imbuszos acélcsavarokból.

Összerakáskor ért a meglepetés, hogy a 3db hosszú csavar nem elég hosszú.

Legközelebb mindent megmérek előre.


Másik:

Észrevettem, hogy a blokkom eléggé el van húzódva jobb oldalra.

Ilyenkor mi megy el? A blokktartó vasak vagy a szilentek?
Mit cseréljek?
Sztem a bloktartó vasat.
hekus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: hekus »

Két dolog!

Az egyik, hogy az innen letölthető alkatrészkatalógusban megadott csavarméretek hibásak.

Elkövettem azt, hogy kiírkáltam a 250-es ETZ kuplung felőli deknijének meg a fordszámmérő csigás fedélnek a csavarméreteit és bementem a csavarboltba és jól bevásároltam frankó imbuszos acélcsavarokból.

Összerakáskor ért a meglepetés, hogy a 3db hosszú csavar nem elég hosszú.

Legközelebb mindent megmérek előre.


Másik:

Észrevettem, hogy a blokkom eléggé el van húzódva jobb oldalra.

Ilyenkor mi megy el? A blokktartó vasak vagy a szilentek?
Mit cseréljek?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

úgy hogy azóta eltelt 20 év, rengeteget fejlődött a matematika és a mérnöki tudomány. :-" :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
tibagabor
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 7
Csatlakozott: 2010.06.18. 21:21
MZ-d típusa: etz250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: tibagabor »

A fórumokon C3-as csapágyakat olvastam, a szerelési kézikönyv mindenhová C 4-est ír .Hogy van ez?
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

nyakas írta:
Seri19 írta:Ma haverral szétszedtük a blokkot és elég érdekes felfedezést tettünk, íme pár kép, nah ki veszi észre a turpisságot.
http://kepfeltoltes.hu/100708/DSC00060. ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100708/DSC00061. ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100708/DSC00062. ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100708/DSC00066. ... es.hu_.jpg

jah és a kuplungból is hiányzott 1 lamella lehet hogy pont emiatt, de majd kiderül.
meg van ekelve a kuplung es valoszinu ,hogy utangyartott vastag lamellak vannak beszerelve azert van csak 4 benne :mrgreen:
AZ egy dolog ferodolos lamella 5 volt benne de nem ferodolos az meg csak 3 :)
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Seri19 írta:Ma haverral szétszedtük a blokkot és elég érdekes felfedezést tettünk, íme pár kép, nah ki veszi észre a turpisságot.
http://kepfeltoltes.hu/100708/DSC00060. ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100708/DSC00061. ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100708/DSC00062. ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100708/DSC00066. ... es.hu_.jpg

jah és a kuplungból is hiányzott 1 lamella lehet hogy pont emiatt, de majd kiderül.
meg van ekelve a kuplung es valoszinu ,hogy utangyartott vastag lamellak vannak beszerelve azert van csak 4 benne :mrgreen:
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

Ma haverral szétszedtük a blokkot és elég érdekes felfedezést tettünk, íme pár kép, nah ki veszi észre a turpisságot.
http://kepfeltoltes.hu/100708/DSC00060. ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100708/DSC00061. ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100708/DSC00062. ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100708/DSC00066. ... es.hu_.jpg

jah és a kuplungból is hiányzott 1 lamella lehet hogy pont emiatt, de majd kiderül.
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: frensis »

gabsic írta:
frensis írta:Üdv !

Köszönöm mindenkinek a segítséget !

Tudom, nem volt gyárilag semmi a hengerfej és a henger közt, de ha egyszer kifúj valamit kell vele csinálni :-k .

Egy kis dúcolást talán elbír, 150-es henger 125-ös hengerfej kombóval járok 8)

Egyébként elég érdekes a betegsége, mivel falun belül ha motorozok 50-nel megyek álltalában 4.-ben akkor egy csepp nem jön ki.
(max akkor megyek gyorsabban ha a simsonosokat alázom :) )

De ha megyek mondjuk 10 km-t főúton a szomszéd településig utazótempóval (70-80) akkor meg tiszta fekete trutyi a henger :shock:
A 4 sarkon lévő támasztó fület lereszelted? Nekem az okozta anno a kifújást.
Ja és szerintem 150es hengerhez 150es hengerfej kellene, próbálj szerezni egyet...
Holnap valamit alkotok vele, de még mindig nem értem, ma is mentem vele csak falun belül kb 10-15 km-t és semmi kifújás tiszta a henger :?
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: frensis »

rohrwilderik írta:üdv mindenkinek!
kuplungproblémáim adódtak. most raktam bele a felújított blokkot a gépembe (másfél évet állt ez a blokk a polcon miután meg lett csinálva). pöcc röffre indult, szép a hangja, de a kuplungja nagyon furcsa.
olyan mintha túl kiemelne, de nem, mert inkább csúszik. ráállítok, behúzom rakom a sebességet és lefullad a gép. kis állítás után márcsak megugrik, nem fullad le, de hiába engedem a kuplungot, nem akar indulni. gázadásra elkezd megindulni, mint egy robogó.
találkozott valaki ilyennel? primer lánc cserénél szét kellett szednem a kuplungot, de nemtudom h mit ronthattam el. szétszerelés előtt tökéletesen működött, mégcsak nem is csúszott.
valaki kérem mondjon valami okosságot. nem akarom szétszedni a blokkot, ha nem muszáj, főleg hogy az előző tulaj felhegesztette a lábtartót, így csak úgy jön le a kuplung felőli dekni, ha lekapom a blokkot.
köszönöm!
Sztem összeragadtak a lamelláid az állásban.
Menet közben iktass be kuplungcsúsztatást párszor.

Kis tz-nél úgy érdemes állítani a kuplungot, hogy fölül teljesen becsavarod az állítót, az alsó pedig annyira tekered be, hogy éppen hogy csak hozzáérjen a kinyomó rúdhoz. Látni fogod, illetve érezhető is. Ezután ha már fresh oil van a motorban és mentél vele annyit, hogy üzemmeleg legyen finomhangolsz a felső állító csavaron.
9-es kulcs fogja.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Owerlord írta:
kupi írta:Igen erre annó én is gondoltam már de sajnos tul kemény(lehet nem tiszta alu)én egy nyomdász barátomtol kaptam valami vékony 0,3-0,4 es lemezt azt hiszem erre nyomják a probát talán?..Nekem ez vált be.
Nem kötözködésből mondom,de ha így nyomod akkor a préstér hézagot odavágod, csökken a kompresszió, csökken a teljesítmény.
Igazad van ezt én is nagyon jól tudom ezért is szedetem le a hengerfelyból kb 0,5mm ert és sikköszörülve is volt már elöte igy szerintem a sűritési tér maradt de igy legalább faxszán tömit.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
rohrwilderik
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2009.06.16. 19:39
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: rohrwilderik »

üdv mindenkinek!
kuplungproblémáim adódtak. most raktam bele a felújított blokkot a gépembe (másfél évet állt ez a blokk a polcon miután meg lett csinálva). pöcc röffre indult, szép a hangja, de a kuplungja nagyon furcsa.
olyan mintha túl kiemelne, de nem, mert inkább csúszik. ráállítok, behúzom rakom a sebességet és lefullad a gép. kis állítás után márcsak megugrik, nem fullad le, de hiába engedem a kuplungot, nem akar indulni. gázadásra elkezd megindulni, mint egy robogó.
találkozott valaki ilyennel? primer lánc cserénél szét kellett szednem a kuplungot, de nemtudom h mit ronthattam el. szétszerelés előtt tökéletesen működött, mégcsak nem is csúszott.
valaki kérem mondjon valami okosságot. nem akarom szétszedni a blokkot, ha nem muszáj, főleg hogy az előző tulaj felhegesztette a lábtartót, így csak úgy jön le a kuplung felőli dekni, ha lekapom a blokkot.
köszönöm!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

frensis írta:Üdv !

Köszönöm mindenkinek a segítséget !

Tudom, nem volt gyárilag semmi a hengerfej és a henger közt, de ha egyszer kifúj valamit kell vele csinálni :-k .

Egy kis dúcolást talán elbír, 150-es henger 125-ös hengerfej kombóval járok 8)

Egyébként elég érdekes a betegsége, mivel falun belül ha motorozok 50-nel megyek álltalában 4.-ben akkor egy csepp nem jön ki.
(max akkor megyek gyorsabban ha a simsonosokat alázom :) )

De ha megyek mondjuk 10 km-t főúton a szomszéd településig utazótempóval (70-80) akkor meg tiszta fekete trutyi a henger :shock:
A 4 sarkon lévő támasztó fület lereszelted? Nekem az okozta anno a kifújást.
Ja és szerintem 150es hengerhez 150es hengerfej kellene, próbálj szerezni egyet...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: frensis »

kupi írta:Üdv Frensis"
Igen gyárilag nincs is tömités a hengerfely alat de mivel nekem is kifujt(pedig sik köszörültetem is már)én csináltam alá vékony alulemezböl tömitést már kb 10 éve igy járok vele és soha semmi bajt nem okozott.Ha érdekel leirom a készités folyamatét is.

Szia !

Privátban kérlek írd meg !
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: frensis »

Üdv !

Köszönöm mindenkinek a segítséget !

Tudom, nem volt gyárilag semmi a hengerfej és a henger közt, de ha egyszer kifúj valamit kell vele csinálni :-k .

Egy kis dúcolást talán elbír, 150-es henger 125-ös hengerfej kombóval járok 8)

Egyébként elég érdekes a betegsége, mivel falun belül ha motorozok 50-nel megyek álltalában 4.-ben akkor egy csepp nem jön ki.
(max akkor megyek gyorsabban ha a simsonosokat alázom :) )

De ha megyek mondjuk 10 km-t főúton a szomszéd településig utazótempóval (70-80) akkor meg tiszta fekete trutyi a henger :shock:
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Stravkó írta:
festékes írta:Sziasztok!Bakker most látom,hogy az olajleeresztőcsavarnál,a blokk pereméből a menetnél le van törve egy darab :cry: mostmár én is.Előző,gondos gazdája ugy oldotta meg,hogy agyontömitőzte. Na ez igy elég kókány ](*,) Közben jó lenne olajat is cserélni,de nem igy visszacsinálni :x Szerintetek mi a megoldás? Várom a válaszokat köszi!
Ha ott nem szivárog az olaj,akkor ne ott engedd le! Az oldaldekni alsó csavarjánál is lejön lassan,csak oldalra kell dönteni a motort! Vagy a váltórögzítő csavarnál,csak figyelj a golyóra! :shock:
Nem rossz ötlet,köszi!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2325
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: MrDok »

lavez írta:Sziasztok!

Olyan problámám van , ami nagyon hasonló egy pár hozzászólással ezelőttihez, de nem ugynolyan.
A motorom jól indul és az alapjárat is faja. Folyamatos gyorsításnál semmi sem tapasztalható, viszont ha pl városban 4. ben 50-55-60-al szeretnék menni 3000 fordulaton egyenletes gázállással akkor olyan rángatást tapasztalok mintha ráhúznám a szívatót.Ezt kisebb sebességnél ugyanezen a fordulaton harmadikban is megcsinálja. Vagy 5.-ben 70 körül. Ha gázt húzok akkor abbahagyja, de nem lehet folyamatosan gyorsítani-lassítani.

A segítséget előre is köszi.
Sok anyagot kap azon a gázálláson. Hogy áll a gázkar, kb milyen álláson csinálja? Ha 1/4 körül, akkor az alapjárati fúvóka nagy, ha ez felett akkor a tűt tedd lejjebb.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

festékes írta:Sziasztok!Bakker most látom,hogy az olajleeresztőcsavarnál,a blokk pereméből a menetnél le van törve egy darab :cry: mostmár én is.Előző,gondos gazdája ugy oldotta meg,hogy agyontömitőzte. Na ez igy elég kókány ](*,) Közben jó lenne olajat is cserélni,de nem igy visszacsinálni :x Szerintetek mi a megoldás? Várom a válaszokat köszi!
Ha ott nem szivárog az olaj,akkor ne ott engedd le! Az oldaldekni alsó csavarjánál is lejön lassan,csak oldalra kell dönteni a motort! Vagy a váltórögzítő csavarnál,csak figyelj a golyóra! :shock:
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: festékes »

Sziasztok!Bakker most látom,hogy az olajleeresztőcsavarnál,a blokk pereméből a menetnél le van törve egy darab :cry: mostmár én is.Előző,gondos gazdája ugy oldotta meg,hogy agyontömitőzte. Na ez igy elég kókány ](*,) Közben jó lenne olajat is cserélni,de nem igy visszacsinálni :x Szerintetek mi a megoldás? Várom a válaszokat köszi!
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

kupi írta:Igen erre annó én is gondoltam már de sajnos tul kemény(lehet nem tiszta alu)én egy nyomdász barátomtol kaptam valami vékony 0,3-0,4 es lemezt azt hiszem erre nyomják a probát talán?..Nekem ez vált be.
Nem kötözködésből mondom,de ha így nyomod akkor a préstér hézagot odavágod, csökken a kompresszió, csökken a teljesítmény.
MZ TS 150 sportvarázs
lavez
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2010.02.07. 15:44
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: lavez »

Sziasztok!

Olyan problámám van , ami nagyon hasonló egy pár hozzászólással ezelőttihez, de nem ugynolyan.
A motorom jól indul és az alapjárat is faja. Folyamatos gyorsításnál semmi sem tapasztalható, viszont ha pl városban 4. ben 50-55-60-al szeretnék menni 3000 fordulaton egyenletes gázállással akkor olyan rángatást tapasztalok mintha ráhúznám a szívatót.Ezt kisebb sebességnél ugyanezen a fordulaton harmadikban is megcsinálja. Vagy 5.-ben 70 körül. Ha gázt húzok akkor abbahagyja, de nem lehet folyamatosan gyorsítani-lassítani.

A segítséget előre is köszi.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Igen erre annó én is gondoltam már de sajnos tul kemény(lehet nem tiszta alu)én egy nyomdász barátomtol kaptam valami vékony 0,3-0,4 es lemezt azt hiszem erre nyomják a probát talán?..Nekem ez vált be.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: csikin »

sörösdoboz ;)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Üdv Frensis"
Igen gyárilag nincs is tömités a hengerfely alat de mivel nekem is kifujt(pedig sik köszörültetem is már)én csináltam alá vékony alulemezböl tömitést már kb 10 éve igy járok vele és soha semmi bajt nem okozott.Ha érdekel leirom a készités folyamatét is.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: gabsic »

frensis írta:Üdv emberek !

Kis TS-nek mit érdemes rakni hengerfejtömítésnek ?

Összeraktam pasztával, de az 500 km-t bírt ki...
:?
Tömítés kisTS-nél nincs!
Ahogy mondták üveglapra rakj finom szemcséjű smirglit (vízpapír) és csiszold fel szépen a felületeket.
Továbbá tapasztalat: a hengerfejen a csavarfuratoknál kívülről lévő 4 kis támasztó kiemelkedést célszerű reszelővel picit megszedni, csak azután különösen kell figyelni a felrakáskor a folyamatos, lépésenkénti, átlós meghúzásra! (ne tudjon megbillenni a hengerfej)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: conus »

frensis írta:Üdv emberek !

Kis TS-nek mit érdemes rakni hengerfejtömítésnek ?

Összeraktam pasztával, de az 500 km-t bírt ki...
:?
sík üveglapon csiszold fel mindkettőt.
a csavarokat meg átlósan húzd meg.
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Gyurmooo írta:Honnét van Neked ilyen spéci dugód???
Vatera
miki12
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2010.06.27. 11:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 125 lesz majd

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: miki12 »

Matthej01 írta:
affaire írta: Melyik sebességbe?
És milyen tipusú rángatás a blokkból jön vagyinkább gyujtás féleség(na most ezt jól megaszontam).
Mert én a sebesség kopást mondanám így elsőre! Olyan mintha kihajigálná a sebességet...
Ha úgy rángat hogy meg tortyanva visszadurrogva akkor gyújtás.és kissé fulladozva.
köszi szépen
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

affaire írta:
miki12 írta:Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy az mitől lehet, hogy ha 4000 fölé pörög a motor, akkor elkezd rángatni a motor?
Annyit tudni kell, hogy a fordulatszámmérő spirálnál folyik az olaj.
Melyik sebességbe?
És milyen tipusú rángatás a blokkból jön vagyinkább gyujtás féleség(na most ezt jól megaszontam).
Mert én a sebesség kopást mondanám így elsőre! Olyan mintha kihajigálná a sebességet...
Ha úgy rángat hogy meg tortyanva visszadurrogva akkor gyújtás.és kissé fulladozva.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Semmit sem kell rakni ahogy az előttem szóló kolega mondta. Mert a többitől csak fos lesz.
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

frensis írta:Üdv emberek !

Kis TS-nek mit érdemes rakni hengerfejtömítésnek ?

Összeraktam pasztával, de az 500 km-t bírt ki...
:?
Nincs hengerfejtömítés tudtommal :) A két sík alumíniumtestnek kell tömíteni.

üdv
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Blokk

Hozzászólás Szerző: frensis »

Üdv emberek !

Kis TS-nek mit érdemes rakni hengerfejtömítésnek ?

Összeraktam pasztával, de az 500 km-t bírt ki...
:?
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 39 vendég